Novinky
Přihlásit pro přidání komentáře
eXp10it
Eurovia, moment, moment. Kde já už jsem jejich kvalitu dálnic viděl? Zkusím si vzpomenout.
narona
Je zajímavý že povrch dálnice na Berlín vydržel přes 60 let
A nejen ta na Berlín! Kdysi v 30. letech minulýho století když Hitler stavěl německou dálniční síť holt používali kvalitnější stabilnější podloží a nejspíš byly kvalitnější i ty betonový desky. Než ty co v 70. letech udělali komančové, vo vodfláknutym podloží radši nemluvě. To že projekt D1 pochází ze stejný doby jako ty Hitlerovy stavby neni žádný tajemství, to že u nás byla část Praha Brno dostavěná až vo 50 let později asi taky ne. Ä to že i dneska D1 na trase do Ostravy furt chybí pár kilometrů taky ne. To je tak moc ani nevim jak to vokomentovat :no:
Nebýt těch "komančů", tak se kluci není na co vymlouvat ... Po tom, co předvedli již "noví" zhotovitelé nejen u té Ostravy, bych v tom odsuzování byl zdrženlivější...
asi tak.. oni to měli za 3 roky a možná proto je to tak nějak maličko "odfláknuté" a přesto se po tom dá relativně jezdit už 40 let 😁 u nás se staví posledních pár km 20 -30 let.... ještě je to zvlněný už po roce 😄 >😒]
Ada je zase tady
V Německu se při výstavbě dálnice klade betonová podkladní deska o tlouštce 53 až 85 cm, průměrně 65cm. Tady - jak bylo uvedeno - na nestabilním podloží, jen 27cm...
:no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no:
:no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no:
Aneb komu neni rady a kdo se nepoučil ani praxí, tomu prostě neni pomoci. Bohužel po tý zmršenině co teď za 30 miliard udělaj budeme muset jezdit i my co nám takhle vodfláknutá voprava vadí :no: 8-s
No nic, stejně to maximálně tak do dvaceti let budou muset rozšiřovat a znova opravovat, tak snad příště >😒]
No nic, stejně to maximálně tak do dvaceti let budou muset rozšiřovat a znova opravovat, tak snad příště >😒]
rokyta.p
Zajímavé, že když se Eurovii u Ostravy povrch celý zkroutil. Dokonce ani ne po 25 letech, nýbrž ještě před tím, než na to byl vůbec vpuštěn ostrý provoz. V podloží se zpětně sondama našly cihly, železniční pražce, suť, mrtvé slepice atd. Dodnes je tam rychlostní omezení 60km/h pro větší auta, ...že stejná firma opět vyhraje a staví jinde dál jak by se nechumelilo? Pana ředitele Tomáše Junu veřejně vyzývám, žeby měl chodit kanálama.
Vzpamatuj se, tady sme v česku. Pan ředitel spíš bude kupovat novej Rolls než aby chodil kanálama. Ale je fakt že v tý části u Ostravy to přehnali i na místní poměry. Nevydrželo to dokonce ani 25 měsíců, tam se to začalo hroutit snad po 25 dnech >😒]
Ale vono to je podobný i jinde. Vloni votevřená část D3 mezi Táborem a Soběslaví se začala sypat taky doslova ihned, takže asi do 2 měsíců se vopravovala a teď sem tam jel před pár tejdnama a už se vopravuje zase. Jj dálnice za miliardy kde se musí jezdit 60-80 km/h ty miluju :yes:
Ale vono to je podobný i jinde. Vloni votevřená část D3 mezi Táborem a Soběslaví se začala sypat taky doslova ihned, takže asi do 2 měsíců se vopravovala a teď sem tam jel před pár tejdnama a už se vopravuje zase. Jj dálnice za miliardy kde se musí jezdit 60-80 km/h ty miluju :yes:
😉 Ona ta firma, respektive jí vstřebané části, mají dopravní "pestrou" minulost - viz ODS Ostrava a kauza Studénka ( tam je ticho po pěšině... ) , a dopravní stavebnictví v ČR je řádný dotační cecík . A kvalita ??? Ježíši, neotravujte s tím pořád ... >😒]
Kdyz se to tak vezme, tak vlastne puvodni D1 byla naprosto uzasna stavba, ktera toho vydrzela hodne.
Zajimavy byl tuhle jeden porad, kde sehnali projektanty a stavitele D1 a rikali jaka uzasna metoda se pouzila kousek za prahou kde se betonove desky rozbily cimz se zrusilo pnuti, ktere nadzvedavalo kraje desky a vytvorilo se tim pevne, stabilni podlozi, na ktere se pak nanesla vrstva asfaltu.
Zajimavy byl tuhle jeden porad, kde sehnali projektanty a stavitele D1 a rikali jaka uzasna metoda se pouzila kousek za prahou kde se betonove desky rozbily cimz se zrusilo pnuti, ktere nadzvedavalo kraje desky a vytvorilo se tim pevne, stabilni podlozi, na ktere se pak nanesla vrstva asfaltu.
megacruiser
V USA mají povolenou maximální hmotnost kamionů zhruba 2x vyšší než v Evropě. Dálnice mají téměř výhradně asfaltové. Výkyvy teplot hlavně směrem nahoru mají větší než jsou u nás. A jejich dálnice zcela bez oprav vydrží desítky let. NIkde nejsou vyjeté koleje ani výtluky. Mimo to jsou jejich dálnice levnější a rychleji postavené. Jak to dělají? Jen asfaltu má dálnice 7 různých vrstev. Stavba jede - náklaďáky jezdí přesně podle plánu, vše běží jak hodinky. Žádné zbytečné prostoje. Proč to neodfláknou jako tady? Protože by to firmu zničilo a majitelé by šli do vězení. U nás se smlouvy schválně uzavírají tak, aby nemohla být stavební firma sankcionovaná ani když se silnice okamžitě rozpadne...
Koukam, ze tady toho nekdo po americkych dalnicich moc nenajezdil. :-! Amici maji dalnice v horsim stavu nez my a situace je jenom cim dal tim horsi jak nemaji penize na udrzovani sve rozsahle silnicni infrastruktury. Jinak hodne dalnic maji i z betonu a to v kvalite, ze by se za ni i D1cka stydela.
...tak to nevím, kde jsi jezdil. Já v us špatnou cestu ani neviděl. Ale samozřejmě, mám sježděno z us dálnic pidi procento. Ale fakt neviděl jsem ani špatnou okresku.
Zdravím,
v USA jsem se pár měsíců pohyboval - Chicago a okolí. Ty asfaltové dálnice tam skutečně jsou ale přijdou mi novějšího data. Ty starší betonové - to je radost po nich jezdit, jsou staré přes 50 let, a problém s nimi není. Prostě zainvestovali jednou - možná pořádně (snad v té době to mělo být dražší než s asfaltovým povrchem) a pořád jim to drží kvalitativně minimálně jako naše nové dálnice - jezdil jsem do jižní Prahy po R1 E50 - po otevření ( tak tu bych dal za dobrý příklad asi. ).
v USA jsem se pár měsíců pohyboval - Chicago a okolí. Ty asfaltové dálnice tam skutečně jsou ale přijdou mi novějšího data. Ty starší betonové - to je radost po nich jezdit, jsou staré přes 50 let, a problém s nimi není. Prostě zainvestovali jednou - možná pořádně (snad v té době to mělo být dražší než s asfaltovým povrchem) a pořád jim to drží kvalitativně minimálně jako naše nové dálnice - jezdil jsem do jižní Prahy po R1 E50 - po otevření ( tak tu bych dal za dobrý příklad asi. ).
JaMM
Morálka asfaltérov a ich lobbistov je nasledovná: O takých 20-30 rokov bude mať ropa cenu zlata. A potom bude stačiť pri opravách prihodit maržu 10% a budú za vodou až na veky! 😄
Mimochodem, četl jsi pozorně článek? Píšeš o betonových deskách, jako by to snad byly panely.
Ad dálniční síť v Německu. Po válce dělali na všech nové povrchy. Rozbili starý povrch, a na ten nanášeli nový. Za války je zničila vojenská technika a transporty.
Původní povrch ze 30. let dnes není na žádné dálnici.
Ale že to umí udělat lépe než my, o tom není pochyb 😄
Jen je třeba být objektivní.
Jestli ty betonový desky v NDR nejsou z před války ale až z poválky je určitě rozdíl, ale i tak zasloužej respekt, vydržely neskutečně dlouho
Kde bereš tu jistotu, že asfalt je lepší než cementbeton?
Dříve opravené úseky s novým betonovým povrchem jsou ráje klidu, oproti zbytku.
Větší problém vidím ve výškových rozdílech, poloměrech zatáček, příliš utažených sjezdů atd... V tomhle se D1 nemůže rovnat moderním dálnicím. Ale s tím tahle rekonstrukce nic neudělá.
Ale souhlas, páteřní dálnice má vypadat jinak.
Osobně považuju tuhle jakomodernizace D1 za hrubou chybu. Zatim se cena stihla zvednout z původních 18 na 28 miliard a to konečný číslo hodně pravděpodobně nebude, vo časovym skluzu kdy během prvního roku stavby stihli nabrat 220 dní zpoždění snad radši ani nemluvit. Proskakující info že se to protáhne někam k deseti letum budou nejspíš taky realita. A na konci bude jak správně připomínáš furt stejně nekvalitní dvouproudová dílnice, jen s novym povrchem kterej jak to vypadá taky nebude žádnej zázrak. Ty fórky kde je těsně za horizontem zatáčka atd. jsem se osobně sice už naučil, ale že je to hodně špatně vo tom neni sporu.
Původní myšlenka že se nejdřív dodělá "horní" dálnice přes Hradec na Olomouc a až pak důkladně předělá D1 byla správná, bohužel zdržovalo se to tak dlouho že teď už nebylo moc na výběr. No naplánovaná byla v 30 letech minulý století, definitivně schválená začátkem 60. let, tak doufám že kolem roku 2020 bude aspoň konečně komplet v celý dýlce dostavěná
v tom asfaltu když do takový díry (propadlá záplata) vlítnete..... tak to kolo natuty urvete....
Takže z toho vyplývá, že u nás je asi lepší beton...bohužel...
Což mě za 30 miliard docela dost se*e. Tebe to snad těší? >😒]
Co by davalo smysl jsou vazici stanice v mistech byvalych silnicnich prechodu, ale ty samozrejme neresi vnitrostatni dopravu.
Existuje ale i varianta udělat to pořádně. Podívej se na první (a poslední) dodělanou polistopadovou dálnici z Prahy na Rozvadov. Už začíná bejt skoro stará a furt se po ní jezdí docela dobře, proti D1 dokonce fantasticky dobře :yes: .-)
Úplně by stačilo stavět furt stejně. Jak co se kvality, tak ceny týče. Škoda že se to vod tý doby tak *, chci říct zkazilo
Problém D1 je původní špatný podloží a s tim de fakto nic nedělaj. Že sou špatný poloměry zatáček, zlomech horizontů atd., prostě že ta dálnice je už z komunismu špatně naplánovaná tu už něco málo padlo a tahle jakomodernizace, což v praxi jen novej ne moc kvalitní povrch to nijak nezlepší.
Nejen že ani po osmdesáti letech co se vo ní rozhodlo a po padesáti co se staví furt eště neni hotová, ale už teď máme skoro stoprocentní jistotu že i po skončení týhle rekonstrukce bude povrch i nadále nic moc
2) podloží se vylepšuje jen tam, kde je to potřeba... třeba u tý Lhotka-Bíteš ho zřejmě budou měnit.... jenže tam jsou stále ve středovým pásu.. to už bylo na ostatních úsecích hotový někdy vloni v říjnu....
3) horizonty a zatáčky, s tím bez výkupů pozemků toho moc nenaděláte.. opět by to zřejmě šlo trochu to "narovnat" kde by bylo třeba, jen kdyby se to naplánovalo do projektů.... to by pak byla opravdu modernizace se vším všudy 😄
4) komunismus tu nikdy nebyl, ale asi chápu jakou dobutím označuješ .-)
5) povrch bude rozhodně kvalitnější, než byl ten původní 😄
6) že to trvá tak dlouho je vina našeho mdoerního kapitalismu 😄 kdy nejsou prachy na nic, nebť je úspěšní (rozuměno úspěšně se přisávající - což je horší než cikán, ač se všechno svádí na cikány) všechny rozkradou 😃) komunsiti měli dálnici za pár let celou.... možná trochu odfláklou, ale na tehdejší hustotu a zatížení asi naprosto dostatečno.... nemluvě o tom, že paralelně s tím elektrifikvoali valnou většinu žel. tratí... (pravda, koridory neudělali,a to je chyby, která se tu už 20 let napravuje a stále není hotová, tra´t na Č. Budějovice, k tomu dálnice tamtéž.... oboje zároveň vedle sebe, asi na to máme....elektrifikakce tratě z Jihlavy na Náměšť and Oslavou o tom se taky mluví 20 let, to neudělali ani komunsiti, ani kapitalisti.... ač se o tom už 25 let mluví 😃)
k tomu zvládli komunisti za těch pár let vyřešit dopravu po Praze, jižní spojka, barranďák, ten vnitřní okruh, strahovský tunel... je to nedokonalý, ale azse to bylo stavěný na tehdejší dopravu... 3 linky metra složitě přes centrum, všechny ty propojky, spojky, přestupy, jen to by dneska stálo jeden celej státní rozpočet nejméně.... magistrála je sice zlo, ale kdyby se ještě dneska mělo jezdit spodkem Nuslema všichni tak by se tam ti všichni posr*ali...
kde na to ti soudruzi asi brali prachy , no??? Marshallův plán nedostali takže jediná varianta byla ta měnovka, ač to byla prasárn,a tak prasárna nevyhnutelná... a pokud nenažraní bohatí budou nadále nenažraně stupoňvoat své požadavky na úkor chudých, opět ta "měna" nebo řekněme "Státní bankrot v tomto případě" je nevyhnutelná nejen u nás, ale v celým globalizovaným světě.... Možná ale, že to, že se tehdy tohle všechno psotavilo, že možná TO bylo příčinou, PROČ se neinvestovalo do ničeho jinýho >😁 a tím se všude jidne vytvářel skrytý dluh 😄
podívej se dneska.... železnice dobudováváme od revoluce a stále nic, rekosntrukce tratí, nádraží o nich radši ani nemluvě, většina z nich ale zchátrala až po revoluci, do tý doby se v nich topilo a pohybovali se v nich lidi... rekonstrukce D1 se potáhne tak, že dokončíte poslední úsek, a můžete začít opravvoat ten první, jedno na jakým povrchu.... i na tom betonovým to už bude opět hrozný zas >😁
Pražskej okruh byl v územním plánu už taky někdy po válce, max. 60.-70. léta.... ale taky nedostavěn dodneška.. a pokud jo tak podlůe původních plánů ze 70. let... a ten třetí pruh mu chybí jak sůl, jak to ucpe kamion, tak neprojedete nikde.....
obchvaty spousty dalších měst....
Komunisti měli dálnici za pár let celou? To je vtip?
1) dálnice není celá dodnes
2) dálnice se budovala již jako protektorátní ( nikolvek říšská! to bylo něco jiného ), a do roku 1948 bylo hotovo odlesnění, většina dálničních těles, propustek, velkých mostů a některých nadjezdů. V 1. pětiletce nebyla položkována ve finančních zdrojích stavba dálnic, takže se stavba opustila.
Při obnově stavby r. 1967 se prakticky pokládal jen povrch dálnice a další technické vybavení. Kdyby museli odlesňovat a dělat všechny terénní úpravy, úsek Praha - Brno by se otevíral kolem roku 1990.
Ale je pravda, že jsou ti komunisti jako fakt hodní, že elektrifikovali železnici, asi se 40 letým zpožděním za civilizovaným světem. Navíc tratě nedimenzovali na těžkou rychlíkovou vozbu. Kdo pamatuje jízdu vlakem před koridorováním mi dá za pravdu. Fuj. To bylo i v té době zaostalé.
"to neudělali ani komunsiti, ani kapitalisti"
Ale no tak, míchat politický systém s ekonomickým.... to je nějaká komunistická tradice?
Takže ressume: Komouši nám tu zanechali pěkné dědictví. Řídkou síť špatně navržených a postavených dálnic. Poddimenzovaný a nedořešený pražský okruh ( Bylo to na tehdejší dopravu přece ... ) . Zaostalou a zanedbanou železnici. Neefektivní továrny, se zaostalým strojním vybavením, bez schopných vedoucích obchodovat a jednat tržně (vyjímky byly, pravda). Zničené životní prostředí.
A pak že komunisti nedělali dluhy. Tohle napravit bude na dalších 25 let. :no:
40 let nás ničili a to toho tady bylo tolik na rozkradení jo???? Hm vtipe, vylez 8-s ;-\
1) ta dálncie byla hotová dokocne až do bratislavy že? i když ji tam "označili" D2.... že někdo chce tomu cancourku na východ od brna říakt taky D1 je spíš pro ostudu.... podívej se, co přežila původní D1 a jak vypadá po roce ten "nový úsek" zvlněný jak kráva že???? tohle udělat na D1 tak po ní dodneška nikdo nejezdí 😃) kostitřas.... ale sjízdnej 😄
2) jaja a dodenška o tom říkají, že původní plány byly zničeny, že úplně mimosoučasnou trasu jsou nějaký msoty,t ak nevím, kde bereš tu oedvahu, že tu vlastně "vše vybudoval hitler" nepatříš k náckům viď lásko????
jen povrch po 30 letech tak větší vtip jsme ještě neslyšel, kor když za Němců bylo opravdu psotaveno pár kilometrů od prahy a jak říkái leckterý dokument ČT ty msoty jsou často "úplně jinde než současné těleso 😄
už je TO, že za těch 5 LET a to ejště SOUČASNĚ s budováním sídlišť, magistrály a 3 TRRAS!!! metra!! ji psotavili z prahy až do brna TO o něčem svědčí, podívej, KOLIK km se postaví za 5 lert dneska, třeba na té slavné D3 😄 HAHAH a to ještě pořád ta dálnice "vede MEZI POLI" 😃) asi jako metro do letňan hahaha
se 40 letým zpožděním??? TY mi chceš NAMLUVIT, že když v 60. LETECH!!! to začali elektrifikovat, že tedy ve 20. LETECH BYLA VŠUDE ELEKTRIFIKOVANÁ tra´t a NIKDE už se NEJEZDILO na páru???? ZKJLAMU tě, v tý době tu ještě ŽÁDNÝ KOMUNISTI NEBYLI 😃) a ve 20. letech se teprve Vˇ%SEUDE OBJEVOVALo CO to je ELRKTRICKÝ PROUD 😃) sotva v tý době jezdily první tramvaje na elektriku 😃)
co se týká koridorů, ty bych semka moc nepletl .... pravda, to udělat MHLI dokud byly pozemky státní 😄 ale právě PROTO chtěli "reevoluci" aby mohli SPEKULOVAT s pozemkama na koridory, obchvaty,a dálnice že????
politický systém je VŽDYCKY svázaný s ekonomickým, to sis ejště NIKDY nevšiml a NIKDY tě to NEUČILI??? pak je m itě trochu líto 8-s 8-s to je azse kapitalistická tradice dělat ze sebe * viĎ 😄
komunisti nám tu zanechali 3 trasy metra v Prágku a dálnici z Práglu až do bratislavy... při dnešním tempu výstavby metra 4 staniuce za 10 let a ještě do polů, by byla budována trpeve trasa C a ta by vedla teprve z Pankráce na Vyšehrad.... Nuselák, podobně jako trojský most by se teperve "dokončoval" 😄 nemluvě o složitých uzlech na Václaváku, jen ty uzly by dneska totiž stály každý 50 miliard 😄 a to mluvím jen o jedné trase, trase C,.co ty další dvě?? to se to buduje na periferiích 😄 v centru se na václavbáku muselo překlídat kdeco.. tramvaje, souběžnš se budval postrach Prahy, Magistrála, ale ajk říkám, kdyby to všechno, co po ní jezdí, mělo jezdit Nuslema... tak se tam pose*ou....
že dodneška není hotovej okruh, který je v plánech od 70. let, není vina už JEN komunsitů, ale i kapitalistů a to NAPROSTO ROVNÝM dílem, když se podívám na kalendář - dalších 25 let pryč..... navíc je vinou kapitalistů, že ty projekty NEROZŠÍŘILI o JEDEN pruh!!!! asi chtěli "ušetřit" 😄 jak to tam někdo zastaví,t ak to stojí až k Modleticům a s tím okamžitě i D1....
továrny těžko mohly vbýt modernizovány když zároveň se stavěla ta dálncie a metro.... kdyby se investovalo do továren, tak by se to ostatní budovalo takovým tempem jako dnes a po D1 bys jezdil terpve někde z Prahy do Benešova a konec -))))
zato ti vedoucí, kteří to "zprivatizovali" a bez zkušensotí si tak dlouho hráli na "velký továrníky" až to celé zbankrovotalo.... tti ano, ti byli skvělí to říkáš krásně 😃)
jaja nejvíc ničila životní prostředí taková čokoládovna Diana v Děčíně a proto ji museli zavřít 😃))
TOHLE napravit by NEBYL problém, kdybysme tu neměli Klause, Kočárníky a Kalousky... TI tu nápravu totiž oddálili o DALŠÍCH 50 LET!!!!