Ford Kuga druhé generace jsme v testu již měli. Tentokrát jsme však místo plně vybavené čtyřkolky v turbodieselu otestovali základní benzinovou předokolku.
jsou spatny. stejne jako v S-Maxu. tam je snad pohodlna jen pro ridice. Jsem mel parkrat jako spolujezdec, a pripadal jsem si jako kdyz sedim v tramvaji..hruza.
Překvapuje mě, že autora překvapuje spotřeba. Tohle není žádnej prcek. To auto je vysoký, těžký a malej benzín s turbem je prostě malej benzín s turbem. Spotřeba okolo 8 je docela přijatelná na takový auto. Přeci jen, fyzika se obejít nedá. Má to nějakej, ne zrovna malej, odpor vzduchu a musí se to plahočit po silnici na neúplně úzkejch pneumatikách.
Řídil jsem poslední generaci Fiesty. Nevím, jak moc rozdílná ta sedadla jsou, ale mně sedačky z Fiesty vyhovovaly. Všeobecně mi sedí sedačky, které jsou úzké a tělo pěkně obejmou. Sportovní sedačky ve Volvu, BMW.....mnohem příjemnější, než komfortní křesla.
problémem spíše je, že dané průměry byly naměřeny při klidné předpisové jízdě s prázdným autem. Stačí však jen lehce těžší noha či na dálnici jet místo tachometrových 130ti o deset kilometrů za hodinu více a spotřeba výrazně roste, stejně jako když zatížíte auto lidmi a zavazadly.
Nechci slovíčkařit, vím jak to myslíš, ale ta spotřeba je spíš podprůměrná. Alespoň mám pocit, že se obecně vžilo spojení, že nadprůměrná spotřeba je nižší oproti průměru a podprůměrná zase vyšší. No dává to smysl? :-)
Závisí, jestli se hodnocení na-/pod- průměr vztahuje suše k číslu, nebo k tomu, co to číslo znamená. Diskusi bych nicméně ukončil (a klidně v ní můžeš mít i poslední slovo :-) ), začínáme se totiž vrtat v exkrementech.
Tak já ji teda ukončuju, komentů je tu málo a Kuga si jich zaslouží více, tak třeba tímto přispěji ke zvětšení čísla u článku a natáhne to další diskutéry >:D
To je presne to, o čom píše TomasPT: o veľkého SUV spotreba ide výraznejšie nahor oproti povedzme sedanu práve z dôvodu veľkej čelnej plochy a odporu vzduchu. U Focusu či Mondea je logicky tento motor úspornejší a spotreba nejde tak radikálne hore pri zvyšovaní rýchlosti.
Ked zatazite auto pasaziermi a batozinou (a nalezite tomu upravite tlak v pneumatikach) tak pri kludnej jazde konstantnou rychlostou nie je dovod na to, aby spotreba stupla...
Samozrejme, akurat ze ako-tak relevantne porovnanie sa da urobit len pri konstantnej rychlosti. Vsetko ostatne zavisi od cloveka, a cesty. Ked si za volant sadne iny redaktor, na tej istej trase moze mat inu spotrebu. A ked ten isty redaktor pojde inu trasu, zas ma inu spotrebu.
Druha vec je, ze ak spotrebu odcitavate z palubneho pocitaca, tak ide skor o zistovanie nakolko "srandovne" meria spotrebu prave ten palubny pocitac...
Samozřejmě laboratorní testy provádět nedokážeme, proto stoprocentní objektivita neexistuje. Na druhou stranu, všichni redaktoři jezdíme s auty na stejných úsecích více méně stejným stylem, od toho se pak odvíjí naše porovnání spotřeby. A do každého auta zpravidla tankujeme a z ujetých kilometrů počítáme spotřebu. Při výraznější odchylce od údajů palubního počítače to pak i napíšeme do článku, viz. test Citroënu C-Elysée.
Ono hlavne ak to auto človek naloží, tak s tým podvedome jazdí ináč ako s prázdnym. Takže teoreticky nakoniec pri dovolenkovej jazde urobí solídny priemer, zvyčajne nižší ako obyčajne (teda aspoň mne) >:D Predsa len s naloženým autom a rodinou v ňom normálny človek nebude nakladať do zákrut a predbiehať štýlom plyn - brzda. >:D Mne s mojim veľkých dieselom to pri jazde na dovolenku k moru s plným autom a rakvou na streche vychádza zhruba o liter menej ako keď idem podobnú trasu sám >:D
S 1.6EB 118kW jezdíme v S-MAXu bez jakéhokoliv omezování v průměru za 9,5l. Kdybych měl stejně výkonnou naftu, tak jezdím za 7,5-8l. A to podle Sprintmonitoru patří moje spotřeba do horních 10%. Prostě ten motor je buď "boost" a nebo "Eco". Dohromady to nefunguje. Ty 2 litry navíc za to ticho a pocit ze řízení určitě stojí... Teda "stojí", vzhledem k příplatku za naftu se i vyplatí...
SPRITMONITOR, ne SpriNtmonitor.
Nevím jak ty, já najezdil v Mondeu TDCi 250 000 a o motoru jsem nevěděl. Těch situací, kdy bude benzín tišší a bude to slyšet je opravdu nemnoho. Samozřejmě nižší otáčky dieselu znamenají i nižší hluk, při ustálených rychlostech, delších jízdách.
Ano, prodeje Kugy hovoří za vše. V rámci Evropy meziročně zvýšení za 1Q/2014 o 39%! Celkově 58.místo a více než 26.000 aut.
Takže ano, klasickej Ford s příjemnými jízdními vlastnostmi, slušným prostorem a velmi dobrými motory.
P.S.: přesně vím jak jsi to myslel, jen je občas potřeba otevřít sikmý voči ;-)
Tady Kuga jezdí celkem dost, navíc za ty peníze mi to přijde jako super nabídka. Hezké auto, kufr i přes redaktorův úšklebek k papírovému objemu je povedený a lze alespoň doopravdy využít ( Né jako litry vzduchu, kde reálně odvezeš jen něco sypkého a krabici nenaložíš ). Trochu Korejský interiér alá Focus bych přežil, napoprvé mne taky nijak nevzal za srdce, ale dá se to. Navíc super motor, jízdní vlastnosti. Mimo Tiguana v této cenové nemá moc konkurentů. Předražení korejci u nás mají "zdechlé" jednašestky, Yeti je menší a Japonci jsou cenou zase o krok výše...
Ford :yes::yes:
Zajímalo by mne, za kolik jezdí tenhle Ecoboost ve Focusu nebo Mondeu. Mne na takhle velké auto nepřijde extra nepatřičných 8.7 litru.
Mondeo liftback, 1.6 Ecoboost, 118 kW, letné pneu, 400 km diaľnica, 500 km cesta prvej triedy, veľa dediniek, horský prechod, 10 min v zápche lebo bola búračka, priemerná rýchlosť 85 km, spotreba podľa počítača a len s vodičom 6,0l. Bol som prekvapený.
Jojo - 6,4 jsem měl na cestě z jihu Itálie, skoro 4000 km, jízdní průměr 115 km/h - a to je ovšem proti 85 km/h podstatně více. 85 km/h je k smíchu - to je ecorallye.
To sa mylis, ked idem 400km z Bratislavy do tatier, idem asi 300km po dialnici a 100km po cestach 1 triedy a priemernu rychlost som nidky nemal cez 95km/h a to jazdim po dialnici na tempomate 140km/h. Staci ze chvilu stojis na semaforoch ci v zapche a priemerka klesa.
Vysvetlím,
cesta bola zahraničná, celé Maďarsko, Rumunsko atď. Pred začatým som nuloval počítač. Cez Rumunsko e veľa dedín avšak maximálka je 100 km/h. Vidíte, že sa blíži obec, vyriadite, cez dedinu zaradíte 4 a idete 60, ale potom sa stovkou cestuje pomerne ekonomický (6 rých. stupeň ). Takto je priemerná rýchlosť nízka, netreba zabíjať chodcov. Bola tam autonehoda, kde sa kolóna zdržala dlhšie a raz sme povypínali motory, čo znamená že počítač nepočíta čas do priemerky. Určite som stal 5 minúť s naštartovaným motorom a tým priemerná rýchlosť klesla. Predpokladám, že reálne priemer bol cca 87 km/h. 400 km je maďarská diaľnica, ale obchvat Budapešti má obmedzenie 100 km a jeho dĺžka je asi len 25 km. Veľa nákladiakov sa predbehlo a nedalo sa isť úplne plynulo. Nechcel som tráviť čas na cestách ani som nechcel búrať.
Bola raz jedna Eko-karkulka a zly smradlavy vlk WinDiesel. Horar z Bruselu ho chcel zastrelit, pretoze zasmradil cely les, ale Karkulka slubila DPF pre vlka do zadku. Vlk tym padom nemohol behat na kratke trasy a velmi sa vzdy unavil. Zacal chudak chudnut, kedze zajac z Ruska skor odkluckoval do brlhou a vlk musel behat okolo stromu, kym nedodymi. Nakoniec sa vlk dal na vegetarianstvo a premenil sa na krasneho zeleno zabiaka, aby cakal na pusu od Karkulky a mohol upgradovat na princa. To uz je alen ina rozpravka, mile deti.
Jak jsem psal už v novinkách u mé recenze, první kilometry s novým autem průměr 9,1 l
a od najetých 2500 km se průměr ustálil na hodnotách 7,6 - 7,8 l v průměru.
Jinak za 6,0 l už jsem taky jel, ale bylo to prázdné auto, tam a zpět převážně dálnice a tempomat na 130 km/h.
Často kritizuji, tentokrat me čtení bavilo. I kdyz spotřeba mi prijde ok a auto se mi nelíbí :-) Neni nadto, kdyz jsou názory podloženy něčím víc nez jen "fajnšmekr ví".
interier hruza a des... cina hadr..... zvonku taktiez peking style....
za tie prachy? navyse tie ich diesle aj benziny zeru jak svina ( preletel som dnes uz 5 testov kugy a spotreba je problem snad u kazdej kugy ) .. .... ja tym ludim nerozumiem
Jj pokud auta soudíš podle čteni testů pak jsi odborník na slovo vzatý a přímo diskusní klenot. Tvoje názory jistě každého zaujmou a jsou velmi přínosné pro diskusi, nejlépe malých dětí na pískovišti.
P.S. Nezajímavé a zbytečné jsou tvé příspěvky. Kugy se v Evropě prodalo za první čtyři měsíce o cca 350 kusů méně než tvé slavné Kii Cee'd. Tvé příspěvky jsou neprodejné zcela.
No, tak preleť k dealerovi, projeď se a pak to ještě zkus s tím Sportážem v jednašestce, nebo Íiksem pětařicet, jo a taky změř spotřebu dynamiku. Potom povídej něco o špatném benzínu a interiér i když nevypadá, tak je pořád na vysoké úrovni zpracován, včetně materiálů. No jen si běž čuchnout levného plastu do Ix35tky :-)
Tohle není hanění korejců, ale já narozdíl od tebe ty auta viděl více, než na plakátě, Kuga je společně s Tiguanem jiná liga, než H/K.
tvoja "odbornost" je vseobecne znama. Precitas testy a uz si odpornik na vsetko 8-s Topper, ten interier je prave styl tvojich korejcov, co sa ti na tom nepaci?
...staci vybrat automobilku, ktera se nevesla z buhvijakych pricin do tvyho portfolia oblibenych a pak jen cucat z prstu. Kdyz to nejde objektivne, tak to svedu na design. Tam se to nemusi obhajovat... :-)
Tak aby tu bol aj nazor niekoho, co na nom jazdi. Vlastnim taketo auto uz 2 mesiace a presvedcil ma pomer cena - vybava - vykon. Sedadla sa mi teda uzke nezdaju a to nie som ziadne "tintitko", v pohode cloveka udrzia na mieste pri ostrejsej jazde. Spotreba po roznych cestach /dialnica + okresky + mesto/ je podla PP 6.9l. Jazda je zabavna, riadenie je presne. Motor je 1.6 prekvapivo uplne postacujuci a skvele reagujuci. Sirsia palubna doska posobi bezpecne. ....a hlavne, nie je ich plne parkovisko, vid KIA
Chválím za dobrý test, za to,že odpovídáte v diskuzi a za to, že spotřebu skutečně měříte, ne jen čtete v PP. Mě spotřeba přijde úplně o.k., jen dálniční 130 vypadá už dost.Ale příměstský a městský provoz za 8- není co řešit.
ta spotreba na dialnici je absolutnie v poriadku. 2.0TDCi 163k 4x4 na dialnici pri tej rychlosti berie takmer 8l...
horsie je to so spotrebou 1.6EB 182k 4x4 AT. ten automat ma strasne velke straty, Kuga s nim nie je nijak priliz ziva a prakticky stale sa s tym clovek pohybuje so spotrebou okolo 9-10l.
osobne by som kazdemu, kto sa pre Kugu rozhoduje radil zobrat 2.0TDCi 140k a nechat si odblokovat 163k mapy, ktore su zapisane priamo v riadiacej jednotke. robi sa to cez OBD trva to par sekund, da sa tym usetrit kopec penazi a je to bezpecne.
1.6EB 150k je vhodna pre niekoho, kto jazdi hlavne mesto.
spotřeba je absolutně OK. Za kolik jezdila 2.0 Octavia? S lehkou nohou a větrem v zádech a pod 8 to nešlo ;-) Tady se bavíme o pořádné krabici a jestli jde normálně v kombinaci jezdit za 8.5, tak vůbec není co řešit.
Ale pravda, do SUV jednoduše patří diesel (a haldex) :-!
no to se jim těžko vysvětluje. :-) Když jsme třeba ještě asi rok zpátky, jezdili s CX-7 tak je fakt, že to byla paráda. Úžasnej rozhled, vysoký posaz a na našich tankodromech přece jenom o něco vyšší komfort než v sedanech atd...
jo ten benzín jsi trefil ;-). Ona byla dovezena z USA a v automatu. Třeba ve městě jsem s tím jezdil kolem 14l/100; ale když jsem to pak trochu vydráždil na dálnici nebo nějaké okrsce, tak člověk nevěděl jestli je rychlejší otáčkoměr nebo ukazatel paliva. :-)
Napadlo tě, že některým starším lidem se do toho prostě lépe nastupuje, proto vyhledávají vyšší posaz. Nepotřebují 4x4, sedí výše a nemusí se vozit v ošklivé krabici jak oje třeba nějaké MPV.
- ked do teba v meste niekto narazi beznym autom zboku rovno do tvojich dveri, tak sedis trochu vyssie, nez je kapota druheho auta. Mozno sa prevratis, ale je to lepsie, ako dostat ranu rovno do hrudnika (takto dostanes do panvy, z toho sa lahsie vyliecis)
- ked do teba mimo mesta celne narazi nejaky magor na ojazdenom 20 rocnom aute, tak ty mu vybehnes hore na kapotu a mas vyssiu sancu, ze sa ti nic nestane
- ked do teba narazi magor v SUV, tak mate rovnocenne auta a tvoja sanca vyviaznut zdravy je vyssia, nez keby si sedel v nizkom aute
Až na to, že pokud se při nárazu převrátí, tak následky můžou být dost zoufalé.
A hlavně - tohle vše platí i pro MPV, které jsou opravdu především praktické. SUV má téměř vždy vysokou podlahu, takže prostoru na výšku zas tak mnoho není - a navíc dno kufru je velmi vysoko, což je velmi nepohodlné a nepraktické.
Takže lidi, co kupují SUV jen na silnici, opravdu nechápu :-!
První Kuga byla na pohled hezké, ale uvnitř neskutečně málo prostorné auto s ne příliš vábným interiérem. Celková praktičnost byla přinejmenším diskutabilní.
Nová generace? Zcela jiná píseň. Interiér působí hodnotně, je neporovnatelně prostornější a praktičtější. Kufr je výborný a na SUV nemá ani příliš vysokou podlahu, takže jasné velmi poctivé body k dobru.
Vlastně mě nenapadá lepší SUV evropské produkce neprémiového ražení. Yeti? Ten se vedle Kugy nedá vůbec postavit. Takže zbývá "jen" japonská produkce... Zato CRV nebo RAV-4? To už bych měl docela zamotanou hlavu. Každopádně Kuga II je úplně jiný level a jsem velmi rád, že se Fordu opravdu povedl :yes::yes: