Design
Přihlásit pro přidání komentáře
pumpkin
Rozumiem keď na zahraničných serveroch je článok rozdelený do kapitol, napríklad pri teste auta. Zvyčajne je tam: 1.Úvod/História, 2.Dizajn, 3.Interiér, 4.Motor, 5.Hodnotenie/Záver...
Lenže tam má každá kapitola ešte niekoľko podkapitol, do toho fotografie, video...
V žiadnom prípade NIE JE na jednej strane/kapitole toľko reklamy že sa v tom pidi článok úplne stráca. Toto je fakt nechutné a akokoľvek môže byť výber áut zaujímavý, tak odmietam preklikávať takýto brak vymyslený asi len kvôli reklame. :no: ;-\
Lenže tam má každá kapitola ešte niekoľko podkapitol, do toho fotografie, video...
V žiadnom prípade NIE JE na jednej strane/kapitole toľko reklamy že sa v tom pidi článok úplne stráca. Toto je fakt nechutné a akokoľvek môže byť výber áut zaujímavý, tak odmietam preklikávať takýto brak vymyslený asi len kvôli reklame. :no: ;-\
"Milá" redakce: Dočetl jsem článek do druhé kapitoly. Dále mě už nikdo nedonutí. Navíc Vám narovinu oznamuji, že jsem si zapnul adblock na všechny zde umístěné reklamy. Mohli jste mít něco - nemáte nic. Mě neděkujte, můžete si za to sami.
jim je jedno, že reklamy nevidíš, oni řeknou, že mají takovou návštěvnost, tolik kliknutí a taková je cena reklamy
Je a není. Nevím přesně jakým způsobem se platí za reklamu tady, ale dnes je hodně rozšířená platba za proklik. Tu prostě ze mě už nedostanou. Stejně tak i pokud jim někdo platí za počty přístupů, tak ho po kampani zajímá jakou měla úspěšnost. Pokud si ji dle statistiky auto.cz prohlídlo 1M lidí, ale vliv na kšeft to němělo žádný, příště ta firma už inzerovat nebude.
sory, klikol som sa do blbého poľa, pridávam sa, nehysterčím, nečítam, zabíja to dobrý článok.
Blue Sun
Fajn, nevážená redakce. Nečekal jsem, že v touze po reklamním přísunu financí klesnete tak hluboko, abyste z jiných serverů přebrali tuhle prasárnu s mikrokapitolkami. Tímto vám bez úcty dávám po všech letech sbohem.
Will.I.Am
Už jsem to psal minule, na tabletu je to přehledný a proto mě to tak moc nevadí, pokud to teda nebude moc často. Ale souhlasím s pumpkinem, že když už to takhle chtějí nebo prostě musí být, mohla by každá kapitola být obsáhlejší.
twistedTSD
Zajímavý článek. Přiznám se, že jsem o spoustě z nich nevěděl. Pokud jde o koncepty, za sebe bych doplnil tohle [odkaz] (prototyp T77). Podle mě jeden z nejúchvatnějších a zejména nejnadčasovějších českých prototypů vůbec. :yes😒br />
Dělení do kapitol již ani nekomentuji, patrně to nemá sebemenší význam. Tenhle mor se rozlézá fakt úplně všude...
Dělení do kapitol již ani nekomentuji, patrně to nemá sebemenší význam. Tenhle mor se rozlézá fakt úplně všude...
Máš pravdu, je to mor a asi úděl internetové doby, ale že by kolem toho museli někteří dělat takovou hysterii, to mi přijde spíš k smíchu než k pláči >😒]
PavelK_
No, jednak je tu hnus, jak jste to pojali, ale ještě se vám navíc nějak nepodařilo vygůglit potřebné fotky.... :no:
šmoula nešika
11 kapitol? Už zase. Je to na hlavu, přiznejme si... ACZ, nenechte se strhnout k takovýmto zbytečnostem, a především to používejte s logikou.
Ach, já zapomněl, jsme v Čechách. Omlouvám se.
A teď k věci. Zajímavé. Jen auta tam nebyla, ale což, přidám, co mě teď tak napadlo😒br />
Škoda 1200 a 1000 MB Roadster
Škoda 739 (modernizace 130 RS)
Škoda 720 1966 (hodně futuristické, ale jednoduché, krásné a... nakonec nepochopené)
MTX Tatra V8 (jak se to vezme, ale Královo Diablo za zmínku stojí)
Tatra V8 Prezident (co tatrováci dokázali z dílů od škodovky...)
... a samozřejmě návrhy z kritického období okolo 1938 a 1948, které nespatřily světlo světa z politických důvodů.
P. S. Jestli jsem něco zmínil podruhé, tak se omlouvám, ale projíždět znovu těch x kapitol se mi nechce. 😉
Ach, já zapomněl, jsme v Čechách. Omlouvám se.
A teď k věci. Zajímavé. Jen auta tam nebyla, ale což, přidám, co mě teď tak napadlo😒br />
Škoda 1200 a 1000 MB Roadster
Škoda 739 (modernizace 130 RS)
Škoda 720 1966 (hodně futuristické, ale jednoduché, krásné a... nakonec nepochopené)
MTX Tatra V8 (jak se to vezme, ale Královo Diablo za zmínku stojí)
Tatra V8 Prezident (co tatrováci dokázali z dílů od škodovky...)
... a samozřejmě návrhy z kritického období okolo 1938 a 1948, které nespatřily světlo světa z politických důvodů.
P. S. Jestli jsem něco zmínil podruhé, tak se omlouvám, ale projíždět znovu těch x kapitol se mi nechce. 😉
investovat 37 milionov a nakoniec projekt nechat padnut ... velka skoda tej 720tky ;-\ bola na svoju dobu paradnym kuskom.... boh vie kto skutocne bol za tym ze sa do vyroby nedostala.... lebo mam pocit ze niektore clanky nehovoria uplnu pravdu... niekomu v tej dobe asi vadila vyspelost 720tky ... ktora sa mohla postavit kludne autam zo zapadu
Jo, ten tlak od hrdých sovětských žigulíkařů tam bezpochyby byl. Už u embéčka, kdy už s Italy koketovali, i když ne úplně přímo. A jak přišla normalizace, začali nám házet klacky pod nohy, vytvářeli a zastavovali projekty... Myslím, že z literatury je to celkem jasné, jak to tehdy bylo. Co naděláš. Asi nebudu sám, kdo by se nebýt této doby patrně nenarodil do nynější podoby. 😐
Klaudius
Pripájam sa ku kritike trhania článkov na malé kúsky utopené v reklame.
Kritizvať tiež budem rozsah tohto článku - 10 kreácií a ku každej pár riadkov, ktoré si vygooglím za pár sekúnd. Obsiahlejší materiál by nebol? A nemuselo to byť za každú cenu obligátnych guľatých 10. Chýba mi tu Sodomkova tvorba a určite sa nemalo zabudnúť ani na aerodynamický automobil od firmy Wichterle-Kovařík. A od Škody určite ešte pozoruhodná Š1200, ktorú nakoniec pretlačili do výroby snáď zázrakom.
Viem, Jakub, že máš v tomto smere zviazané ruky, ale skús povedať tým panákom hore, že čitatelia nie sú s počínaním ACZ spokojní, keď už naše hlasy doteraz potichu ignorujú.
Kritizvať tiež budem rozsah tohto článku - 10 kreácií a ku každej pár riadkov, ktoré si vygooglím za pár sekúnd. Obsiahlejší materiál by nebol? A nemuselo to byť za každú cenu obligátnych guľatých 10. Chýba mi tu Sodomkova tvorba a určite sa nemalo zabudnúť ani na aerodynamický automobil od firmy Wichterle-Kovařík. A od Škody určite ešte pozoruhodná Š1200, ktorú nakoniec pretlačili do výroby snáď zázrakom.
Viem, Jakub, že máš v tomto smere zviazané ruky, ale skús povedať tým panákom hore, že čitatelia nie sú s počínaním ACZ spokojní, keď už naše hlasy doteraz potichu ignorujú.
Frigi
Nemělo by to auto vypadat spíš nějak takhle?
[odkaz]
Pač na tom obrázku v článku nějak "prosklenou odnímatelnou kupoli" nevidím...
[odkaz]
Pač na tom obrázku v článku nějak "prosklenou odnímatelnou kupoli" nevidím...
rokyta.p
auta sice pěkné a místy i poučné, ale proč to není všechno na jedné stránce? pokud se zde začne uměle honit sledovanost tím, že se většína dá do mnoha kapitol, bude to počátek konce
viac stranok, viac reklamy. oni si asi blbci myslia, ze nikto nevie co je to adblock...
A predstav si, že sa nájdu aj blbci, čo si myslia, že nejaký adblock niečo vyrieši...
Ja chcem obsažné stránky plné fotiek a informácií, nie plné reklamy alebo prázdne kvôli bloknutým reklamám...
Ja chcem obsažné stránky plné fotiek a informácií, nie plné reklamy alebo prázdne kvôli bloknutým reklamám...
3_diamanty
konceptov sa mi vidi aj skoda joyster [odkaz]
clanok zaujimavy ale zbytocne rozkuskovany..... straca sa prehladnost.....
najkrajsia je ta skoda 720 :yes😒br />
pikoska na zaver: skoda 706 RTO prestavana na vyhliadkovy autobus [odkaz] ... vraj niekde po prahe beha .... tak neviem... ci ho niekto niekedy videl
clanok zaujimavy ale zbytocne rozkuskovany..... straca sa prehladnost.....
najkrajsia je ta skoda 720 :yes😒br />
pikoska na zaver: skoda 706 RTO prestavana na vyhliadkovy autobus [odkaz] ... vraj niekde po prahe beha .... tak neviem... ci ho niekto niekedy videl
xxxxxx
Designér Giugiaro 1965 (možná dříve) a od roku 1966 je ve výrobě! Mám pocit že Škoda 720 je zjednodušené verze Mazdy, protože podobnost je neoddiskutovatelně extrémně veliká. [odkaz]
tazko povedat.... mozno mas aj pravdu..... ale v tych casoch malo vela aut podobny styl.... tento fiat vyzera tiez podobne [odkaz]
ty si radšej kúp okuliare
asi si nepochopil na co narazam... v tych casoch bolo dost hranatych aut s 4 kruhovymi reflektormi vpredu... a ty si nabuduce radsej kusni do jazyka ked nemas napisat nieco normalne k teme .... zacinas byt otravny ... nie je to prvykrat co pises uplne kktiny mimo temy
at napíšu cokoli ,,třeba jen ,,ano super článek,, --pořád tam mám že jsem napsal nevhodný příspěvek, Nechápu to
Ten fiat nevyzerá podobne - sú podobné všetky autá, čo majú vpredu štyri kruhové reflektory? Trochu prostý pohľad, nie?
Tá Mazda sa tvarovo skutočne podobá, ten Fiat nie. A láskavo píš slušne. Pokiaľ sa ti moje príspevky nepáčia, nečítaj ich, alebo kľudne použi hate-list, je mi to jedno. Túto rétoriku používaj na ulici s kamarátom, nie ku mne. Si drzý jak opica a zatiaľ si stále len nedorastené decko, čo by malo minimálne polovici diskutérov úctivo vykať.
Tá Mazda sa tvarovo skutočne podobá, ten Fiat nie. A láskavo píš slušne. Pokiaľ sa ti moje príspevky nepáčia, nečítaj ich, alebo kľudne použi hate-list, je mi to jedno. Túto rétoriku používaj na ulici s kamarátom, nie ku mne. Si drzý jak opica a zatiaľ si stále len nedorastené decko, čo by malo minimálne polovici diskutérov úctivo vykať.
třeba .... Ale ten tvar tady už byl, než chtěla to škodovka............
ja mam tiez inu farbu prispevkov... dokonca si ani nevidim moje vlastne pluska a minuska ( co je istym sposobom mozno aj vyhoda >😁 ) .......
neviem co sa to deje.... tiez mam akesi zvlastne "sfarbenie" prispevkov....
k teme: ano ten tvar tu uz bol.... takmer vsetky auta v tych rokoch mali podobnu tvar ( 4 okruhle svetlomety ) aj podobne tvary kasne.... od lancie cez toyotu hondu az po skodu.... samozrejme vynimky ako lamba ferrarka jaguare a ine drahe exotiky neratam..... mam na mysli bezne znacky
neviem co sa to deje.... tiez mam akesi zvlastne "sfarbenie" prispevkov....
k teme: ano ten tvar tu uz bol.... takmer vsetky auta v tych rokoch mali podobnu tvar ( 4 okruhle svetlomety ) aj podobne tvary kasne.... od lancie cez toyotu hondu az po skodu.... samozrejme vynimky ako lamba ferrarka jaguare a ine drahe exotiky neratam..... mam na mysli bezne znacky
divný to je ,ja taky ne, a to podle mě špatný protože pak odkud mám vědět reakce na to co jsem napsal (ne každý odpoví,někdo jen lajkuje)
jo,dejme tomu maš pravdu, znám jednoho novináře testuje a tak, dokonce chodí hlasovat na evropské auto roku, tak jsem ho na to zeptal před chvílí, tak jsem zvědaví co na to (a jestli má vůbec čas odpovědět).. protože on je blázen do starších aut, tak snad něco k tomu řekne.
jo,dejme tomu maš pravdu, znám jednoho novináře testuje a tak, dokonce chodí hlasovat na evropské auto roku, tak jsem ho na to zeptal před chvílí, tak jsem zvědaví co na to (a jestli má vůbec čas odpovědět).. protože on je blázen do starších aut, tak snad něco k tomu řekne.
k tym starsim autam .... nasiel som nejaku podobnost .. v minulosti auta tiez podobne ako dnes mali dost vela spolocnych dizajnerskych prvkov.... to len dnes sa kazdy ohana tym ze jeden od druheho kopiruje... pritom v 70tych rokoch malo 90 percent vsetkych aut vzdy vpredu 4 kruhove svetla ... a hranatu kasnu
napriklad si vsimni skodu 1100 gt [odkaz] a porovnajme si ju s takym maserati ghibli ss [odkaz] .. ja tam vidim tiez iste podobne detaily na karoserii .... napriklad to bocne okno za dverami a zraloci dole sa zvazujuci predok s velkym previsom
napriklad si vsimni skodu 1100 gt [odkaz] a porovnajme si ju s takym maserati ghibli ss [odkaz] .. ja tam vidim tiez iste podobne detaily na karoserii .... napriklad to bocne okno za dverami a zraloci dole sa zvazujuci predok s velkym previsom
To jo no. Ale to Luce fakt teda tvary , proporce, hmmmm, jen divný je protože nikdy jsem o tom nečetl, všude jen ,,dali jsme zakázku na ,,famozní,, auto,, Giugiaro, a pak vypadá že koupili (asi jim ukázali předem že asi takhle to bude) .... Však ano ta 1100, ale třeba u toho Ferata taky jsou až v nebi a tohle , ten typ dizajnu ,,ostré hrany,, to nebyla už novinka. Navíc komu jak, ale ja to auto jsem viděl 500x a pro mě extremně škaredý auto. Ale to je subjektivní názor jasný. Ale že tam dají tak malý motor, to ja nevím jaký pak má význam ten tvar.
Jedna 132 byla nedávno v Čechách inzerovaná. Nějaká paní z Brna ji prodávala za docela solidní peníz. Prodala se rychle. Já viděl bílou minulý týden v Chorvatsku, zvuk to mělo jak zvon.
Já jsem viděl zase v bazaru (ne v Čechách) to Luce za 2600 euro, 100 tis km, dobrý stav... Vraj už rok ne a ne prodat.. Tady to není západ, lidi nemají na to aby furt dávali do oprav.
Zajímavé je srovnání německého, italského, českého a nějakého východnějšího trhu s německým, italským a socialistickým youngtimerem. Čím bohatší země, tím větší růst historické hodnoty, důraz na stav, ale menší cenový rozptyl. U nás jde o image, vzácnost, nájezd, majitele, garážovanost... levné i drahé, trochu tu vidím šmelinu, přitom zkusit to s prodejem na Západ, daj něco i za tu bídu. I když vezmeme-li rezervy v kurzu, náklady na žití, platy, tak dobře na tom nejsme v porovnáním s Němci. V rámci eurozóny už je to zajímavější. Docela jsem zvědavý, jak se odrazí přijetí společné měny Chorvatskem na cenách Zastav, Golfů II, Renaultů 4 GTL atd. Na tipcars (možná ještě) mají krásnou, výstavní Z 1100 asi za 25 klacků. Nekup to...
Nevím, Evropa neprodává tak nové, tak asi začnou montovat i do toho staršího aby nebylo to tak jednoduchý. Třeba docela by mě zajímalo jaký je skutečný prodej aut v Čechách. Myslím nových. Protože na východ od nás často tvoří z prodeje 70 % firemní, a dalších deset ree😜ort. Tak to by mě zajímalo jak to je tady s těmi procenty........... Jinak nějaký ten oldtimer žádná sranda není. Pokud nekoupíš typ co je považovaný za špičku, třeba u sportáku Corvette, a třeba si koupíš Charger a podobně, tak zůstává jen modlit se aby se na tom nevy_ralo moc věcí. Protože zatím co třeba u toho Corvetta vložené peníze se počítají do ceny, na Chargeru už budeš prodělávat. Prostě jen malý část těch starších aut (darmo dražší) jsou tak vážený všeobecně že akceptují peníze navíc protože to a to jsi vyměnil.
Jo, podíl fleet/soukromá by byl zajímavý. S investicí do youngtimeru se to má tak, že buď musíš trefit něco mladšího, co vystřelí strmě nahoru (poslední roky Alfa Romeo 164 Q4 např.), pak vybrat něco pod cenou se štěstím a doleštit anebo koupit za draho limitku či ceněný veterán. Ale pokud chceš lepší vrak třeba za 100 tisíc, tak po renovaci s hodnotou pod půlmilión to obykle nemá cenu ani vlastníma rukama renovovat.
U toho Alfy platí málem vždy jen s tím nejlepším motorem.
U nás na ulici mal jeden pán menšiu 131-ku v bordovej a už pred 10. rokmi ho predal nejakému zberateľovi ako pekný youngtimer. Pri tvojom príspevku som si ale spomenul na "biely Fiat Mirafiori..." (spomína sa v 0:50) >😁 https😐/www.youtube.com/watch?……
Škoda, že to neotevřu, ale ano 131 = Mirafiori. 132, hele taky jsem zahlédl dovětek podle města výroby asi, ale nechci to teď hledat. V tom Mirafiori snad už vyrábí jen Mita. Kdyžtak mne opravte. To se nenadřou. >😒] 8-s
Vraj do tej fabriky chce Marchionne investovať veľké peniaze a vyrábať tam SUV Maserati...Lenže spomína sa to v článkoch od 2012 dodnes. ;-\
Byl by risk strhnout to a chrilit hromady modelů. Stejně jako vyčkávat na lepší techniku. Marchionne je u kormidla 10 let, 5 let prdí na reklamu. Čas běži, ještě bude mít co dělat, což u Italů není ideál, a pak co potom... přesto se mě jiskřičky naděje stále drží - dělá to naopak proti těm, co v minululosti způsobily zmatek a ztráty ještě větší.
Skvělý postřeh. :yes: Trochu v tom vidím Lancii Fulvii v kupátku atd. - ta příď s výrazným přesahem kapoty, šedesátkové obroučky světel - a další díla tohoto designera. Na tom je ten vývoj italského designu hezky vidět. 720 už směřuje ke Golfu (když kulatou AR Alfasud a další, dejme tomu, vynecháme). Už se tu ta hranatost pomalinku rýsuje...
Priznám sa, že o tejto Mazde som nevedel. Vďaka za rozšírenie obzorov. Je zaujímavé, že možno som už niekde na nete, to auto videl, ale považoval ho za Lanciu. Spôsob akým je ukončené okno na druhom páre dverí pripomína Hofmeistrovu slučku, tradičný dizjnový prvok BMW prvýkrát použitý na modeli 3200 CS od Bertoneho. Zjavne to bola módna záležitosť lebo tento prvok použil aj Giugiaro pri Luce a Pininfarina pri Flavii.
Škoda 720 je pekná, ale je to už neskoršie, "hranatejšie" obdobie.
Škoda 720 je pekná, ale je to už neskoršie, "hranatejšie" obdobie.
ja taky až nedávno jsem to viděl. Znám jednoho blázna který furt chodí do zahraničí a fotí auta (třeba Grécko, hafo starých japonských aut)... no a on vyfotil tu Mazdu a říkám to snad..... ..
Super postreh, môže byť. Často spravili pre nejakú značku koncept a keď oň nemala záujem tak celý projekt strelili niekomu inému. Rád hľadám takéto spojitosti. Napríklad Volvo Tundra - Citroen BX, Jaguar Kensington - Daewoo Leganza, alebo Fiat Cinquecento - Daewoo Matiz...
jamraz
Tohle zelené autíčko mi silně připomíná našeho (bílého) Spartaka, tedy podle masky. Táta jej koupil cca v r. 1959 za 27 tisíc Kč. Sloužil dlouho, vlastně do r. 1974, kdy táta koupil tehdejší škodovku stovku. Spartaka pár let ještě užíval brácha, ale když čas pokročil a on si pořídil cosi nového, vykuchal Spartaka a jeho motor zabetonoval do základů domu, aby tam tiše spočinul do věků příštích. Sama jsem vlivem táty rostla za řevu motorů a vůně benzínu. Místo holčičích časopisů jsem dávala přednost Světu motorů. Věděla jsem kdo byl Narcis Podsedníček, Caraciolla i Jackie Stewart.Teď u nás u zastávky tramvaje (Plzeň, Lidická 70) otevřeli prodejnu a půjčovnu luxusních vozů. Jen ty značky! Jaguar, Bentley, Ferarri....musím si ty skvosty jít alespoň prohlédnout!
Mě se líbí od Ferrari ten starý ,..jestli znáš seriál Magnum.... cabriolet to byl ... 348? nepamatuji přesně. Jinak já zas zajímám a historii automobilových sportů. DeDion, Szisz, Tazio, atd... ta doba mě fascinuje. Caracciola ani ne, měli sakra dobrý vůz, ale ti Italové ,hmmm, Targa Florio, to byli časi. Dnes vidím F1 a pláču kolik do toho jim mluví a radí.
megacruiser
Avia 350 - vyrobilo se 10 kusů, koncepčně hodně předběhla dobu. Je to první sériově vyráběné auto s celohliníkovou samonosnou karoserií, motor vzadu, 3 místa - řidič seděl uprostřed, posuvná celá střecha. Podle toho co vím se dochovaly 4 kusy, z toho 3 jsou na Slovensku.
[odkaz]
Další výrazná česká "vozidla" jsou Velorexy - tříkolka i čtyřkolka. Defakto zavedly kategorii "mopedauto" 😄
Btw. kdo nemáte plán na tuto sobotu, doporučuji Oldtimer festival ve Slavkově. Skvělá akce, k vidění plno rarit i novějších aut, sporťáky, motorky. S veteránem je vjezd zdarma.
[odkaz]
Další výrazná česká "vozidla" jsou Velorexy - tříkolka i čtyřkolka. Defakto zavedly kategorii "mopedauto" 😄
Btw. kdo nemáte plán na tuto sobotu, doporučuji Oldtimer festival ve Slavkově. Skvělá akce, k vidění plno rarit i novějších aut, sporťáky, motorky. S veteránem je vjezd zdarma.
lordlord
Proč je to rozdělené do krátkých kapitol? To se chcete přiblížit autorevue nebo autoforum?
dewill
Mě tam chybi Tatra JK 2500... Taky se dá považovat za neuskutečněný prototyp a designově to bylo o několik tříd dál pred soudobou i budoucí produkci v ČSSR
Samozřejmě, výběr "kreací" není jednoduchý, ale docela jste se trefili... Z mého pohledu chybí jen President, první motorový automobil v Rakousku Uhersku, a dále Křižíkův první elektrický automobil.
Ještě jedna drobnost mě maličko mrzí: u prototypu Škoda 1100 GT UVMV jste měli najít fotografii elegantního, původního (bílého) provedení. Ty adaptace, co tento automobil musel vytrpět kvůli trapnému filmu Upír z Ferratu, a které ho dodnes hyzdí (ve škodováckém muzeu), si zasluhují odsouzení, nikoliv připomínání fotografií v tomto jinak přínosném materiálu.
Naopak velmi chválím, že jste nezapomněli na Tatru V570, a že Roomster je připomenut ve své původní podobě, která byla tak atraktivní (narozdíl od sériového provedení).