Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Ford Focus ST 2015: Facelift a dieselový motor

Ford zveřejnil videoteaser na omlazený sportovní Focus ST. Premiéru bude mít v Goodwoodu a poprvé dostane turbodieselový motor!
Zpět na článek
24. 6. 2014 12:10
24. 6. 2014 12:14
24. 6. 2014 12:33
24. 6. 2014 15:42
24. 6. 2014 12:18
24. 6. 2014 12:21
24. 6. 2014 12:23
24. 6. 2014 12:33
24. 6. 2014 12:46
24. 6. 2014 12:50
24. 6. 2014 12:52
24. 6. 2014 14:09
24. 6. 2014 14:16
24. 6. 2014 15:12
24. 6. 2014 21:57
24. 6. 2014 14:23
24. 6. 2014 13:24
24. 6. 2014 14:39
24. 6. 2014 17:23
24. 6. 2014 23:56
25. 6. 2014 09:12
24. 6. 2014 13:06
24. 6. 2014 12:23
24. 6. 2014 13:25
24. 6. 2014 13:49
24. 6. 2014 15:45
24. 6. 2014 21:58
24. 6. 2014 12:25
24. 6. 2014 12:29
24. 6. 2014 12:37
24. 6. 2014 14:41
24. 6. 2014 22:02
24. 6. 2014 12:37
24. 6. 2014 12:40
24. 6. 2014 12:42
24. 6. 2014 12:57
24. 6. 2014 13:07
24. 6. 2014 13:25
24. 6. 2014 13:13
24. 6. 2014 13:24
24. 6. 2014 13:32
24. 6. 2014 17:38
24. 6. 2014 22:29
24. 6. 2014 22:53
25. 6. 2014 08:25
25. 6. 2014 09:27
25. 6. 2014 09:46
25. 6. 2014 10:21
25. 6. 2014 14:24
24. 6. 2014 13:39
24. 6. 2014 13:53
24. 6. 2014 13:58
24. 6. 2014 14:43
24. 6. 2014 12:48
24. 6. 2014 12:49
24. 6. 2014 12:52
24. 6. 2014 13:07
24. 6. 2014 13:26
24. 6. 2014 14:19
24. 6. 2014 22:04
24. 6. 2014 19:15
24. 6. 2014 12:39
24. 6. 2014 12:43
24. 6. 2014 12:58
24. 6. 2014 14:11
24. 6. 2014 12:43
24. 6. 2014 13:04
24. 6. 2014 13:18
24. 6. 2014 13:44
24. 6. 2014 13:46
24. 6. 2014 13:47
24. 6. 2014 13:49
24. 6. 2014 13:52
24. 6. 2014 14:09
24. 6. 2014 14:10
24. 6. 2014 14:15
24. 6. 2014 14:19
24. 6. 2014 14:22
24. 6. 2014 14:25
24. 6. 2014 14:27
24. 6. 2014 17:58
24. 6. 2014 22:48
24. 6. 2014 17:50
24. 6. 2014 13:55
24. 6. 2014 17:44
24. 6. 2014 13:26
24. 6. 2014 13:56
24. 6. 2014 14:44
24. 6. 2014 17:45
24. 6. 2014 12:41
24. 6. 2014 12:45
24. 6. 2014 14:13
24. 6. 2014 14:26
24. 6. 2014 14:37
24. 6. 2014 14:55
24. 6. 2014 12:50
24. 6. 2014 13:03
24. 6. 2014 13:07
24. 6. 2014 13:25
24. 6. 2014 13:28
24. 6. 2014 13:57
24. 6. 2014 14:11
24. 6. 2014 22:08
24. 6. 2014 12:51
24. 6. 2014 12:53
24. 6. 2014 13:07
24. 6. 2014 13:10
24. 6. 2014 13:28
24. 6. 2014 13:30
24. 6. 2014 13:40
24. 6. 2014 22:10
24. 6. 2014 13:30
24. 6. 2014 13:11
24. 6. 2014 13:49
24. 6. 2014 13:55
24. 6. 2014 14:22
24. 6. 2014 13:13
24. 6. 2014 14:20
24. 6. 2014 13:56
24. 6. 2014 14:01
24. 6. 2014 14:12
24. 6. 2014 14:50
24. 6. 2014 14:58
24. 6. 2014 15:04
24. 6. 2014 15:37
24. 6. 2014 15:40
24. 6. 2014 15:43
24. 6. 2014 15:49
24. 6. 2014 16:04
24. 6. 2014 16:17
25. 6. 2014 13:30
25. 6. 2014 15:20
24. 6. 2014 13:06
24. 6. 2014 13:09
24. 6. 2014 13:12
24. 6. 2014 13:22
24. 6. 2014 13:29
24. 6. 2014 13:33
24. 6. 2014 13:40
24. 6. 2014 14:01
24. 6. 2014 14:07
24. 6. 2014 14:28
24. 6. 2014 14:30
24. 6. 2014 14:37
24. 6. 2014 14:59
24. 6. 2014 22:13
25. 6. 2014 11:12
24. 6. 2014 13:10
24. 6. 2014 13:17
24. 6. 2014 13:20
24. 6. 2014 13:36
24. 6. 2014 13:40
24. 6. 2014 14:10
24. 6. 2014 14:13
24. 6. 2014 13:41
24. 6. 2014 13:54
24. 6. 2014 13:59
24. 6. 2014 14:13
24. 6. 2014 14:40
24. 6. 2014 14:13
24. 6. 2014 14:26
24. 6. 2014 14:34
24. 6. 2014 14:36
24. 6. 2014 13:36
24. 6. 2014 13:40
24. 6. 2014 13:43
24. 6. 2014 14:26
24. 6. 2014 14:32
24. 6. 2014 19:32
24. 6. 2014 22:33
25. 6. 2014 08:52
25. 6. 2014 09:22
25. 6. 2014 10:46
24. 6. 2014 14:33
24. 6. 2014 14:36
24. 6. 2014 14:38
24. 6. 2014 14:41
24. 6. 2014 16:10
24. 6. 2014 17:28
24. 6. 2014 20:13
24. 6. 2014 20:45
25. 6. 2014 08:09
25. 6. 2014 08:26
25. 6. 2014 08:43
25. 6. 2014 10:42
25. 6. 2014 09:57
25. 6. 2014 10:04
25. 6. 2014 09:22
25. 6. 2014 10:43
24. 6. 2014 13:16
24. 6. 2014 13:41
24. 6. 2014 13:46
24. 6. 2014 13:49
24. 6. 2014 13:57
24. 6. 2014 14:30
24. 6. 2014 14:35
24. 6. 2014 13:49
24. 6. 2014 13:15
24. 6. 2014 13:52
24. 6. 2014 19:16
24. 6. 2014 14:49
24. 6. 2014 13:26
24. 6. 2014 13:48
24. 6. 2014 14:49
24. 6. 2014 14:56
24. 6. 2014 13:31
24. 6. 2014 13:41
24. 6. 2014 14:26
24. 6. 2014 22:00
24. 6. 2014 17:12
25. 6. 2014 00:03
25. 6. 2014 07:17
25. 6. 2014 09:12
25. 6. 2014 10:17
25. 6. 2014 11:06
24. 6. 2014 18:09
25. 6. 2014 00:05
25. 6. 2014 07:19
25. 6. 2014 08:17
25. 6. 2014 09:16
25. 6. 2014 10:13
25. 6. 2014 11:06
25. 6. 2014 12:33
25. 6. 2014 13:39
25. 6. 2014 09:47
25. 6. 2014 20:45
24. 6. 2014 12:10
Hergot,
začínám mít proti dnešním autům hroší kůži.
Rozbalit vlákno
21
Avatar - 3_diamanty
24. 6. 2014 12:14
Re: Hergot,
k sportovej dokonalosti tohto cinana nam uz chyba snad len elektricky sportak focus ST Electric sport :yes: s hmotnostou 1,6 tony a dojazdom 150km .... snad sa dockame... bola by to dalsia sportova pecka :yes:
24. 6. 2014 12:33
Re: Hergot,
Ty aby jsi se nepřihnal a nenapsal nějakou kravinu. To by byl zázrak. Když tě všichni seřvávali že pořád proťežuješ Korejce, rozhodl jsi se vlézt do zadku VW fans a chodíš pět ody na jejich auta. A teď to vylepšuješ tím že neustále píšeš hlouposti a neopodstatňenou kritiku všude jinde. Udělej si řidičák odřiď alespoň půl miliónu km s různými auty a pak přijď znovu . Ty "Číňane".
24. 6. 2014 15:42
Re: Hergot,
Focus ST je náhodou výborný sportovní náčinní. Hotová vražda na kolech, která se krásně vodí. Kdyby si se v tom aspoň svezl tak to tu nekritizuješ. Ta nafta mi tam přijde zbytečná. Já bych radši v tomhle případě benzín, ale tak nějaký zákazníky si to asi najde.
Avatar - trapid
24. 6. 2014 12:18
Re: Hergot,
Diesel - pozdě, ale přece. Uvidíme jestli o něj bude zájem. Přece jenom Golf GTD je na trhu už v kolikáté generaci, že.
Osobně mám takový pocit, že "sportovní" diesely už přestávají být v kurzu, když skoro stejný výkon se nabízí i ve standardních verzích. Ale sám jsem zvědavý na prodejnost dieselu.
Avatar - iudex
24. 6. 2014 12:21
Re: Hergot,
Tiež si myslím. Na to, aby sa to mohlo vydávať za športový dízel, by to muselo mať 200 a viac koní; 135 kW je len malé navýšenie oproti dnes bežným dízlom a obávam sa, že nejakých 10-15 kW naviac nebude ani cítiť.
Avatar - 3_diamanty
24. 6. 2014 12:23
Re: Hergot,
130kw ma dnes v diesli aj kia sportage... bezny cruze ma 120 kw diesel.... mne tych 135kw vo focuse ST az tak sportovych nepride ... dalsi oj.eb na ludi..... draha dizlova sunka.... kto chce sportove auto zoberie jendoznacne benzin a kto chce setrit nech radsej jazdi autobusom :yes:
Avatar - Ozzman
24. 6. 2014 12:33
Re: Hergot,
No, jen až to bude mít Ceed, to bude zase plků, jakej je to klenot......

Golf GTD - konkurent Focusu ST v dieslu má taky 135Kw (ORSIII taky)... Kde je problém?
Astra jde taky sehnat se silným dízlem (118kw)...
Jestli ti jde o že Kia má v jiných modelech silný dízl..tak třeba Ford Mondeo se dá sehnat s 2.2 Tdci a 147Kw... no a?

Přestaň teoretizovat a běž se v těch plnokrevnejch korejskejch koních projet.....
Avatar - iudex
24. 6. 2014 12:50
Re: Hergot,
Len drobná oprava: Astra je vo verzii 2,0 bitorubodízel so 143 kW (195 k). To už je pekná porcia výkonu a v oveľa ľahšom Focuse by takýto motor aj mohol slušne ťahať.
Avatar - Ozzman
24. 6. 2014 12:52
Re: Hergot,
Ta se tu prodává? Já se asi blbě podíval :-)
Avatar - Atlis
24. 6. 2014 14:09
Re: Hergot,
lenze ta astra vazi 1.800kg >:-[]
Avatar - iudex
24. 6. 2014 14:16
Re: Hergot,
Veď píšem, že keby tých takmer 200k mal Focus, mohla by to byť aj celkom slušná raketa.
Avatar - Atlis
24. 6. 2014 15:12
Re: Hergot,
za 300E tam budes mat tych 200 u tunera ;)
Avatar - WinDiesel
24. 6. 2014 21:57
Re: Hergot,
Rozdíl ve výkonu přesně odpovídá rozdílu ve hmotnosti ....
24. 6. 2014 14:23
Re: Hergot,
Do ceedu se normální motor nevejde, ostatně ani do i40. takže topper jako obvykle "boduje". Aneb Focus x Sportage. Někdy fakt nechápu, co dokáže vyplodit...
24. 6. 2014 13:24
Re: Hergot,
Kia Sportage by mohla mít klidně 300koní a nedá ti jízdní projev Focusu. Zklidni svůj slovník a hlavně si rozšiř obzory, v poslední době to z tebe padá ve velkým... ;-\
Avatar - Ji/Ri
24. 6. 2014 14:39
Re: Hergot,
hnědá je moderní >:-[]
Avatar - Emel
24. 6. 2014 13:06
Re: Hergot,
Jenže... Focus se dělá i jako kombík, GTD ne. Podívej se, jak jdou na odbyt naftové Octavie RS. Je fakt, že Octavia je přece jen civilnější auto.
Avatar - iudex
24. 6. 2014 12:23
Kedy
Kedy bude v predaji? To je kľúčová otázka u Fordu. Kedy bude uvedený, je u Fordu bez výpovednej hodnoty, ako je v poslednej dobe u modrých zvykom, medzi predstavením a uvedením na trh môžu byť mesiace i roky. Mondeo je škoda spomínať, ale aj samotný faceliftovaný Focus bol predstavený už dávno a stále sa nepredáva, dokonca ani redakcie ho nemajú na test (aj redaktor Autoexpressu sa mohol zviesť len ako spolujazdec). Takže predstavenie v Goodwoode v júli, predaj v decembri?
Rozbalit vlákno
4
24. 6. 2014 13:25
Re: Kedy
To je na tom jediná smutná věc. FL FFo by měl bejt někdy v září, ale... Mondeo slibovali do konce roku, že by nám ukázali v Paříži novou evropskou verzi?
Avatar - iudex
24. 6. 2014 13:49
Re: Kedy
Tak ja sa vyjadrujem k STčku len teoreticky, ale vyberajúc HH, stále ST do výberu zahrniem, jazdí výborne a vie nadchnúť, pocity kazil hlavne dizajn vonkajšku i interiéru a to by mal facelift riešiť.
Takže si to sám Ford zase kazí tým, že navnadí prípadných záujemcov, ktorí by si aj auto kúpili, ale akosi nemajú čo.
24. 6. 2014 15:45
Re: Kedy
Nový Mondeo má vyjet září/říjen.
Avatar - WinDiesel
24. 6. 2014 21:58
Re: Kedy
Po prázdninách. Motor se už vyrábí, jen se musel upravit z Peugeotích 130 kW na Fordích 135 kW.
24. 6. 2014 12:25
PROČ
Forde? Znovu se ptám proč et tu? Je snad normální aby auta RS, ST, GTI a podobně byla motorizováná dehtem? Zákazník chce dehet má ho mít. Chce na dehet tuning fajn má ho mít ( efekt to má asi jako u Felicie 1.3 přítlačné křídlo ala Escort Cosworth, ale budiž ) chce na dehťáku červené brzdiče a dvojtý Lauf? Dejte mu to v rámci options. Ale probůh nevyrábějte pseudosporťáky s dehtem. Nafťák má své opodstatnění na dlouhých trasách, nebo těžkým přívěsem, obytňákem, jachtou. Tohle fakt ne.
Rozbalit vlákno
182
Avatar - 3_diamanty
24. 6. 2014 12:29
Re: PROČ
suhlas... je to smiesne kam tlacia tie dizle a ako sa snazia z nich robit sportove naradia.... uvidime ci nepridu casom aj do ferrari .... vsetko je raz prvykrat.... obavam sa najhorsieho..... naftak ako som uz pisal... jedine do SUV a povedzme nejakej velkej dodavky.... inak je to cista kravina .... debilizmus vladne svetom ... horsie je to ze ludia to zeru... a kupuju ....

zmyslas rozumne... bohuzial je nas coraz menej
24. 6. 2014 12:37
Re: PROČ
Ale prd. Nemusí být jen v SUV. Má své opodstatnění všude tam kde je velký kilometrový průběh ročně a dlouhé trasy. Může být klidně v nižší střední, dlouhé trasy v malých autech jsou jen pro masochisty.
Avatar - Ji/Ri
24. 6. 2014 14:41
Re: PROČ
.... >:D 8-s :no: topper....nádech výdech rohypnol....
Avatar - WinDiesel
24. 6. 2014 22:02
Re: PROČ
Topper je na prášky, já ho už vícekrát varoval, že mu praskne žilka.
Avatar - Ozzman
24. 6. 2014 12:37
Re: PROČ
Ano, je to normální, koncernové vozy sdehtem a označením ostřejších verzích se vyrábí běžně... dělá to už i BMW... zákaznici to chtějí, tak proč jim to nedat? Ford by byl hloupý, kdyby to neudělal..
24. 6. 2014 12:40
Re: PROČ
Co dělá koncern (mimochodem který myslíš? ) je mi ganz egal. Co dělá Ford mě zajímá. A štve mě že se dává cestou: " když to maji všichni dáme to tam taky ". :-(
Avatar - Ozzman
24. 6. 2014 12:42
Re: PROČ
Myslím tím VW, ORS D, GTD.... Leon určitě bude mít taky naftovou variantu minimálně FR :-)
24. 6. 2014 12:57
Re: PROČ
Myslel jsem si to že myslíš VW. Ono totiž koncernů je na světě spousta. A proč by měl Ford dělat co dělá VW. Když tvůj kamarád bude brát drogy začneš je brát taky?
Avatar - Emel
24. 6. 2014 13:07
Re: PROČ
Protože VW je nejúspěšnější... tak to asi dělá dobře.
Avatar - Ozzman
24. 6. 2014 13:13
Re: PROČ
Odpovím ti jinou otázkou, když budeš prodávat housky a lidi budou v sousedním krámě kupovat jen chleba... nezačneš ten chleba taky péct? Nebo radši zkrachuješ?
24. 6. 2014 13:24
Re: PROČ
Jsi mladý, ale nemusíš argumentovat jako dítě. Jaký si myslíš že je poměr prodaných housek vs chlebů a normálních dieselových Golfu vs GTD Golfu.
Avatar - Ozzman
24. 6. 2014 13:32
Re: PROČ
Poměr nepoměr. Mám techniku a mám auto, kolik stojí vývoj toho dízlu v ST? Vlastně nic... rozšířim nabídku.. nestojí to skoro nic a můžu jen vydělat.

Kolik se prodá GTD vs normální Golf nevím, ale GTD vs GTI už bude vyrovnanější, podívej kolem sebe, jezdí jich dost a už v několikáte generaci...

A kolik se prodá normálních benzonových Golfu/Focusu vs GTI/ST v benzinu? Taky ten poměr bude ve prospěch normální verze a i přesto mají právo na život že? Proč ne Dieslové varianty? ST kombi v dieslu je parádní varianta, stejně jako OIII RS D.
24. 6. 2014 17:38
Re: PROČ
Je v pořádku, že nabídnou takhle výkonný diesel. Otázka však je, jak se bude držet hodnot, které mají lidé spojené s označením ST. A jestli to vylepší prodeje, nebo to poškodí cenné označení. VW také na nejsilnější diesel nedává GTI, ale GTD. I BMW si zatím drží podobnou separaci.
Avatar - Ozzman
24. 6. 2014 22:29
Re: PROČ
Já si troufnu trochu oponovat.
Myslím, že ST s dízlovým motorem bude řádně označeno, ať už ST Tdci, či STD... kdo ví.

Na druhou stranu, kdo má GTD kolikrát v diskuzi odpoví.. jo mam GTIčko... v dízlu... obdobné řeči sem slyšel i o 5tce s Mpaketem, či Audi Sline... jo mam M5, ale v naftě.. :-) Lidé to tak říkají, protože to auto tak vypadá a zní to líp, než vysvětlovat, že mam silnou naftu a sportovní paket... co naplat, že ve skutečnosti nemáš to pravé , je to pořád skoro ta "ostrá verze" :-)

Znehodnocení značky se nebojím.. znehodnotí se maximálně pro pár plakátů, co si auto nekoupí a jen tu brečí v diskuzi. Obecně u každé automobilky a každého modelu vidím jako plus rozšíření nabídky :-) Ať je to Dacie či Ford :-)
Avatar - white label
24. 6. 2014 22:53
Re: PROČ
Jsou lidi, co si na auto lepí označení silnější motorizace, než kterou reálně mají.
A je to snad důvod k tomu, aby to za ně dělala rovnou automobilka? :*) ;-)
Avatar - Ozzman
25. 6. 2014 08:25
Re: PROČ
To určitě ne, jen reaguji na to, že si nemyslím, že tohle znehodnotí značku ST :-)

P.S. BMW to za ně s Mpaketem udělá >:D Ještě si počkejme na RS paket u Škodovky a každá Oktávka už bude závodní >:-[]
25. 6. 2014 09:27
Re: PROČ
Tahle diskuze je podle mne založená na informaci, že bude dieselové ST. Nemusí být 100% pravdivá, jak píšeš, můžou je nějak oddělit.

Protože tomu minimálně část z nich chce věřit a ostatní o tom přesvědčit. Sami pravděpodobně nevnímají druhou možnost jako tak prestižní, řekněme. Nevím, proč bych do toho vůbec motal pakety. Takový vliv nemají a řadu z toho koupíš zvlášť. To se musíme bavit o konfiguraci. Že někdo označí M550d jako M5... ale 520d s M paketem. >:D

Mně nevadí rozšiřování nabídky. Nemám však rád znásilňování značek jako zkratku k prodejům. Ta změna vnímání samozřejmě může být chtěná. Je na majiteli, jak si ji bude kultivovat.
Avatar - Emel
25. 6. 2014 10:21
Re: PROČ
Ono s tím ST je spojeno víc než jen označení modelu... je to taky stupeň výbavy, exteriér + interiér, nabídka barev... atd.
25. 6. 2014 14:24
Re: PROČ
Však já vím. To pak vede k něčemu ala GTD, tedy budování nového jména.
Avatar - Emel
24. 6. 2014 13:39
Re: PROČ
Když jsem viděl naposledy čísla, bylo GTD okolo 5%... což je poměrně dost... a marže je mnohem lepší než z nějakých 1.2TSI.
24. 6. 2014 13:53
Re: PROČ
Tak až bude prodej chleba jen 5% proti houskám bude mít tady mladej pravdu a dobrý přirovnání. ;-)
Avatar - Emel
24. 6. 2014 13:58
Re: PROČ
Pokud chceš srovnávat se základním modelem, tj STD vs. normální Focus... pak by to spíš měly být koláče oproti houskám. I když se housek prodá mnohem víc, tak je pořád zajímavé prodávat ty koláče, protože na těch se dá vydělat.
Avatar - Ji/Ri
24. 6. 2014 14:43
Re: PROČ
chci rohlík jako Otik Rákosník :-)
24. 6. 2014 12:48
Re: PROČ
Dělá to tak kde kdo. Jen máš asi klapky na očích, že to u některých nevidíš. ;-)
Avatar - KANKUNEN
24. 6. 2014 12:49
Re: PROČ
Ano, daleko rozumnější cesta je, že zákazník to chce, ale my jim to nedáme, ať si jde ke konkurenci, že. Raději zkrachovat než vyhovět zákazníkovi. >:D
24. 6. 2014 12:52
Re: PROČ
Jasně když Ford nebude dělat ST dehet tak zkrachuje. OMG
Avatar - KANKUNEN
24. 6. 2014 13:07
Re: PROČ
Ano, přesně jsem to takto myslel, že když nebude naftové ST, tak Ford celosvětově zkrachuje.
24. 6. 2014 13:26
Re: PROČ
Zřejmě kvalitní matroš.
Avatar - Francuz
24. 6. 2014 14:19
Re: PROČ
Oh ty si bud strasne nechapavy alebo to len hras, ale ako ciítam toto vlakno mam z teba dost.
Avatar - WinDiesel
24. 6. 2014 22:04
Re: PROČ
Fordu je zjevně naprosto ganz egal co si myslíš Ty. Nech se u nich zaměstnat a vymysli nějaký geniální ziskový plán, nebo kup 1000 ST v benálu a dej tak najevo že zákazník rozhoduje.
Jinak můžeš maximálně držet ..... a krok.
24. 6. 2014 19:15
Re: PROČ
Přesně si to trefil ;-) Prodává se to, chtějí to lidi, no tak proč jim to nedat. Spousta lidí si výrobce aut pletou s charitou. Někde si na ty ostré (a minoritní) modely vydělat musí ;-)
Avatar - white label
24. 6. 2014 12:39
Re: PROČ
Nemám problém s podobnou dieselovou verzí, problém mám pouze se stejným označení jako u ST, PROČ to nemůžou odlišit třeba ba SD apod.?
Podobnou chybu udělalo VW kdysi u třetí a hlavně u čtvrté g. Golfu GTI, od páté g. už je zase GTI výhradně benzínové. Fortd se z toho mohl poučit, ale zjevně má svou hlavu.
24. 6. 2014 12:43
Re: PROČ
SD měli Rovery u dieslu. Ještě by tam mohl dát RD jenže v Čechách by si to pletli s rodinným domkem a na Slovensku s rolnickým družstvem. ;-)
Avatar - white label
24. 6. 2014 12:58
Re: PROČ
To byl jen příklad, může to být třeba STD apod.
Avatar - Atlis
24. 6. 2014 14:11
Re: PROČ
STD to urcite nebude >:D ;)

W duchu tradicie to bude skor ST TDCi ;)
Avatar - iudex
24. 6. 2014 12:43
Re: PROČ
To vážne sa dízlové Golfy označovali ako GTI a nie ako GTD? To počujem prvýkrát (ale je to zrejme tým, že ma Golfy nikdy moc nezaujímali). ;-)
Avatar - white label
24. 6. 2014 13:04
Re: PROČ
Jasně, poprvé ve třetí g. to ještě byla výjimka v podobě ediční verze "GTI 20 Jahre" s 1,9 TDI/110PS, ale už ve čtrvrté g. se s dieselovými GTI roztrhl pytel a naběhly i verze s PD, postupně 1,9 TDI 110PS, 115PS (PD), 130PS (PD), 150PS (PD).
Avatar - Ozzman
24. 6. 2014 13:18
Re: PROČ
Vždyť i nejzávodnější Fábii poháněl dízl, Leon Cupra se taky dělal s 150tikoňovým TDI PD :-)

Koneckonců... M5 se už taky dělá v dízlu :-)
24. 6. 2014 13:44
Re: PROČ
M5 se v naftě nedělá ;-) Myslíš M550xd...
Avatar - Ozzman
24. 6. 2014 13:46
Re: PROČ
Ano... říká se tomu jinak, ale je to M5 v naftě :-)
Avatar - Emel
24. 6. 2014 13:47
Re: PROČ
Ne, to není... M5 je M5 a nafta je nafta.
Avatar - Emel
24. 6. 2014 13:52
Re: PROČ
Můžeš si samozřejmě koupit M550xd a utěšovat se, že máš "vlastně M5"... ale sorry, nemáš, máš jen rychlý naftový sedan.
24. 6. 2014 14:09
Re: PROČ
No rychlý...
On je pekelně rychlý. ;-)
Avatar - iudex
24. 6. 2014 14:10
Re: PROČ
No ale mnohí záujemcovia to tak vnímajú. Je to len z "politickej korektnosti", že BMW neoznačuje M550d ako M5d alebo že M135i neoznačuje ako M1, ale ľudia to i tak vnímajú ako emkové modely.
Avatar - Emel
24. 6. 2014 14:15
Re: PROČ
...a třeba Škoda tuto politickou korektnost nemá a říká tomu RS v benzínu i naftě.

Když už řekneme a, tedy že nafta dává smysl, pak si řekněme i b, že se benzínu nevyrovná, vždy je to něco za něco. To jedno něco je spotřeba a to druhé jízdní projev.
Avatar - Ozzman
24. 6. 2014 14:19
Re: PROČ
No nevyrovná, to v obecné rovině nemůžeš tvrdit... ale pokud bych chtěl ostré auto a měl na to, bude to benzin... pokud chci rychlé auto na dlouhé trasy a na všechno použití, bude to nafat :-)
Avatar - Emel
24. 6. 2014 14:22
Re: PROČ
Mohu to zobecnit z existujících příkladů, tedy GTI vs. GTD, RS TSI vs. RS TDI, velmi pravděpodobně i ST TDCi vs. ST Ecoboost (vzhledem k rozdílu ve výkonu).
Avatar - iudex
24. 6. 2014 14:25
Re: PROČ
Tiež nie som moc stotožnený s označením RS na dízlovej Octavii, ale budiž (za optimum by som považoval označenie RSD). Inak ale nevidím prekážku v tom, aby aj auto s lookom ST a jeho podvozkom malo pod kapotou naftu, ostatne také ST kombi nie je hotheč a nafta sa mi tam pekne hodí. Čo nemení nič na tom, že by som auto tejto kategórie bral len z benzínom (aj Focus ST vie jazdiť aj s priemerkou 8 l a koncernové TSI dokážu byť ešte úspornejšie).
Avatar - Emel
24. 6. 2014 14:27
Re: PROČ
Přesně tak :yes:

Pokud někdo chce sedět v Recarech a točit motor do 3500... je to jeho boj. V tomhle dává Octavia přece jen lepší smysl, protože je to přece jen civilnější auto než ST. Ale budiž, náš zákazník...
24. 6. 2014 17:58
Re: PROČ
Jde o to, co se Škoda tím označením snaží říkat. RS u Škody vnímám jako rychlou verzi. Nemám tedy problém s rychlým dieselem. Jediný problém je, že je slabý. RSD pro mne nepřipadá v úvahu. Tohle cpaní D do názvu pro oddělení vznětových verzí se mi obecně nelíbí. Čistě z hlediska struktury nabídky se mi u Golfu líbil GT, kdy jsi měl 125 kW TSI a 125 kW TDI, jestli si dobře pamatuji.
Avatar - white label
24. 6. 2014 22:48
Re: PROČ
Ano, to bylo v páté generaci. V páté a čtvrté g. Golf GTD vůbec nebyl a ve třetí g. byl výkonově nad Golfem III GTD (55kW) Golf III GT TDI, nejdříve s 66KW, později s 81kW.
24. 6. 2014 17:50
Re: PROČ
Někteří lidé to tak vnímají, protože chtějí, aby to byla pravda. ;-) To nic nemění na tom, že to plnohodnotný M model není a každý den v týdnu dostane výprask. Je to podobné jako S a RS u Audi.
24. 6. 2014 13:55
Re: PROČ
Není M5 nafta. U BMW nejsou blázni.
24. 6. 2014 17:44
Re: PROČ
Tady se bavíme o marketingu a vnímání značky a produktu. Nemá smysl míchat dohromady Škodu s GTI.
24. 6. 2014 13:56
Re: PROČ
Nebo STDT. Sorry vlastně ne to byly Peugeoty >:D
Avatar - Ji/Ri
24. 6. 2014 14:44
Re: PROČ
...nesmysl.... SD .... to by pak verze kabrio bylo SDK? >:-[] ;-)
24. 6. 2014 17:45
Re: PROČ
Vidím to stejně. Problém není v produktu, ale v označení (marketingu).
Avatar - 4hill
24. 6. 2014 12:41
Re: PROČ
Podobné předsudky jsou k smíchu. Pokud dokáže nafta vyhrát závod jako je Le Mans ,Pikes Peak atp..tak nevím proč by se nemohla dostat i do výše zmíněného vozu. Nehledě na fakt že z litru nafty získáš více "síly" než z litru benzínu.Naštěstí né každý žije dobou kdy nafta poháněla pouze nákladní auta.Porozhlídni se jaké vozy ve skutečnosti dnes nafta pohání..asi budeš překvapen..
Avatar - iudex
24. 6. 2014 12:45
Re: PROČ
Nie som priaznivec nafty a nikdy som ju nemal, ale súhlasím, že nie je dôvod vyhýbať sa jej aj pri najvýkonnejších verziách so športovým označením. GTD idú na odbyt lepšie, ako GTI, tak prečo nie Focus? Akurát by to mali označením odlíšiť, povedzme ako STD.
Avatar - Atlis
24. 6. 2014 14:13
Re: PROČ
iudex, STD to nebude urcite, pretoze STD je skratka pre Sexually Transmitted Diseases, cize pre pohlavne choroby. ;)

v minulosti predaval Ford Mondeo ST TDCi, takze myslim, ze tak sa to aj bude volat...
Avatar - iudex
24. 6. 2014 14:26
Re: PROČ
No vo mne to evokovalo skôr skratku pre standard, než prenosné choroby, ale to bude asi tým, že som zatiaľ nemusel pohlavné choroby riešiť. >:D >:-[]
Avatar - Atlis
24. 6. 2014 14:37
Re: PROČ
no tie som nemusel riesit ani ja, ale zakladna znalost anglictiny nepusti :-)