Možná budoucnost je zde, sériová verze prvního masově vyráběného vodíkového vozidla se představila v Japonsku. Toyota FCV tam začíná na ceně v přepočtu 1.384.000 Kč a má se dostat i do Evropy.
ona ta cena bude nasazena zamerne takhle vysoko, oni nepotrebuji aby se to zacalo prodavat masove, protoze pak by nemeli tu zpetnou vazbu pro rekneme prvnich 5-10 let kdy to bude treba ladit, i proto ma myslim to auto takovou vizas jakou ma, to spolehlive odradi dalsi potencialni zajemce :-)
a k tomu videu, teda necekal bych ze Toyorta oficialne vypusti takovej *, hoodne natom setrili a to ze to auto neni realne ale jen rendrovane do skutecnych zaberu je obcas sakra hodne poznat, jiz v druhem zaberu je videt ze kola se toci pomaleji nez auto skutecne jede, to skoro vypada jko by vubec nemeli zadne funkcni auto ze se snizili k takovemu kroku ze pustili video kde je jen digitalni model
Je zajimave, porovnat pokrok u jednotlivych vyrobcu, nekdo nabidne letos v serii EGolfa nekdo auto s palivovymi clanky >:-[]
Toyota jede, ale ten design je hodne odpornej ;-)
Ten design je hodne cinsky. Prius ano, tohle ne ;-)
Je pravda, ze se musi delat dle toho kam pujde na trh a asi i ti cinani ho tam budou mit driv nez my ;-)
další vyzyvatel v soutěži o nejhnusnější auto všech dob. SsangYong Rodius a Pontiac Aztek dostávají zdatnou konkurenci. Proporce jsou otřesné, elegance úplně chybí. Přitom původní FCX vypadala mnohem líp, tak nějak zdravě futuristicky: [odkaz]
Proč nepoužili původní design? Tohle je neforemný slepenec - utopená malá kolečka pod masou plechu, vepředu nesmyslné "fake" nasávací otvory, příliš rovný bok. Ani aerodynamicky nevypadá moc čistě.
Další kapitola je pohon - mluvit o ekologii v případě jízdy na vodík je úplně mimo - vodík se vyrábí dnes výhradně z fosilních paliv protože elektrolýza je tak neefektivní, že je vhodná jen pro ukázky na hodině chemie. Jaký je tedy rozdíl v tom, když jedu autem na CNG nebo na vodík z CNG vyrobený? Jeden tu je - jízda na vodík je mnohem méně ekologická. Honda nechápe, že auta na vodík zatím nejsou na pořadu dne. Přijdou tak za 10-20 let - záleží na tom, jak rychle budo postaveny funkční jaderné reaktory 4. generace, kde bude levný vodík defakto odpadním produktem.
Pred par rokmi sa toto presne hovorilo o hybridoch. Ze je to slepa ulicka, ze je to zlozite, ze to nikto aj tak nekupi atd.
A Toyota bola tak blba, ze nedala na ,, odbornikov,, s TDI a hybridy dalej predavala. A predava ich dodnes.
Ten dizajn nie je prvoplanovo pokny. A myslim si, ze je to tak naschval. Ide o to, aby to auto bolo mozne vzdy odlisit od ostatnych. Toto je vlastne taky dalsi prius. Nova technologia v zvlastnom kabate. A ked uspeje, pridu klasicke auta s takym pohonom.
Z článečku bych určitě prozatím vynechal to „masově vyráběný“. Nemyslím si, že by to byl záměr tohoto vozu. Je to jen ukázka toho, že to jde. Na odpověď zda to společnost přijme a opravdu to půjde, si budeme muset ještě chvíli počkat. Nebo snad Nissan Leaf, BMW i3 apod. se považují za masově vyráběná auta? Jsem opravdu zvědavý, kam si to automobilová budoucnost namíří, protože to už dávno je opravdu horkým tématem… Automobilka by konkrétně k tomuto modelu mohla udělat program: „Až ti skončí záruka, tak ti auto vykoupíme za půlku původní ceny“ :o), neboť co bude s tím autem dál? Koupí to někdo ojeté? (nemyslím teď z pohledu techniky, ale předsudků... :-)
Tak u nás v čr je jasné to, že tady se dlouho vodíková auta neobjeví. Protože i když máme jednu vodíkovou stanici, je trochu z ruky. A češi jsou konzervy.