presne tak.... zalezi od uhla, sposobu narazu, odrazu a dalsich okolnosti v premavke ... prezit mozes aj v seicente a nemusis v mercedese.... poznam pripad kedy cloveka vymrstilo z auta odrthlo pritom strechu a clovek to prezil... a pozname aj pripady kedy clovek len "tukol" autom a zlomilo mu to vazy....
moc by som sa teda na hviezdy nespoliehal dnes..... aj ked samozrejme vzdy je lepsie mat papierovo 5 hviezdickvoe auto ako povedzme 2 hviezdickove
No tady ale vidíš krásný příklad, jak se ty hvězdy udělují. Megane dostal škrty za změnu metodiky, protože nemá správnou kontrolku, ale že ochrání posádku perfektně už z 3 hvězd nevyčteš :-) Proto kdo se dnes kouká na bezpečnost, tak by si měl asi rozkliknout ty NCAP testy a pročíst si je k tomu svému vybranému vozu
ja o bezpecnosti renaultov nepochybujem.... skor mam pochybnosti ohladom rozdavania hviezd.... v prvom rade by sa mal hodnotit skelet deformacne zony a ja neviem proste nasledky na karoseriu.... nejake blikajuce kontrolky ked do nas vleti kamion nas asi nezachrania ze jo...... v tomto smere dnes euro ncap zlyhava.... mam pocit ze pred 15 rokmi bolo transparentnejsie a opravnenejsie udelovanie 5 hviezd ako dnes..... dnes sa uz rozdavaju hviezdy aj za to co ta pri naraze neochrani...
NCAP vyvíjí tlak na výrobce, ale jak to tak bývá, tak je tam pravděpodobně také nějaké lobby z řad dodavatelů třeba těch systémů, el. pomocníků a podobně (zjednodušeně řečeno), aby zavedli tyto aspekty do hodnocení.... :-)
Já to tak nevnímám. Asi proto, že si z hvězdiček nedělám hlavu. Rozhodně reagují na nabídku automobilek. A žene to konkurence. Nikdo neříká, že všechna auta musí mít nejvyšší počet hvězdiček. Pro levná auta můžou být klidně standardem dvě. Za ty peníze prostě více nedostaneš. Důležité je, co nabízí konkurence. Nemotivují tě pravidla, ale to, aby tvůj konkurent nenabídl více. Tenhle tlak se setkává s tlakem na cenu a ve výsledku více instalací nemusí znamenat větší zisk.
Výsledek je prapodivný, pro mnoho lidí to bude voda na mlýn, protože 3 hvězdy je žalostně málo pro aspiranta usilujícího dotáhnout Golfa. Jenže strhávat body za ptákoviny typu špatná kontrolka, než je norma (přitom upozornění je) mi přijde za vlasy přitažené.
Na druhou stranu, Renault, co by průkopník a etalon v testech NCAP ( Laguna II byla prvním autem s plným počtem hvězd) by tohle měl mít vychytané, hlavně ochranu chodců. Jako jeden z prvních přišel s plastovými nárazníky a blatníky a podobně....
Nakonec bych se megána nebál, posádku ochrání dokonale, jen se mu radši vyhnout na přechodu jako chodec >:D
Ochrana chodců je poměrně komická záležitost, myslím z hlediska metodiky a hodnocení, variabilita střetu chodce s autem je nekonečná, to se pořádně hodnotit nedá, samo že auto s duchnou na kapotě bude lepší než auto bez ní, ale to je tak vše.
Co se megane týká, problém určitě není v kontrolkách, podívej se na zobrazení figurín, hrudník žlutý, nohy žluté, krční páteř ve předu tak tak, vzadu zlomený vaz. Tohle prostě okecat nejde, vzpomínám si na svezení na zadních sedačkách scenicu, ano opěvovaného vítěze mezi mpvéčky, kde jsem měl hlavové opěrky vytažené na maximum a přesto mi končili mezi lopatkami, prostě získávání "bezkonkurenčně prostorného a vzdušného interieru" na úkor bezpečnosti. :no:
To sice ano, ale dostal 83% pro ochranu posádky a 78% při ochraně dětí a navíc to píšou i v textu, že si vede velmi dobře ( jo ten whiplash je trochu pruser). Myslíš, že ostatní auta nemají ale své mouchy? Pořád je to v normě, jinak by ty body nedostal.
Snížené hvězdy jsou za kontrolku a horší ochranu chodců, ne za posádku :-)
Jinak variabilita střetu jakéhokoliv je nekonečná, ať už s autem či s chodcem, nikdy nenasimulují všechny případy :-)
To kouzlení s body mě moc nezajímá, tam se právě motají vlivy různých asistentů, kontrolek apod., pro mně je podstatné info ohrožení jednotlivých partií posádky, prostě jak vidím zelenou o.k., při žluté zpozorním. U megana vidím té žluté docela dost, u krční páteře dokonce průser, to mi stačí. Jestli 87% nebo 85% je mi šumák, rozkliknu-li hodnocení golfa sportsvan, tak vidím zelenou i na krku. ;-)
Takže ty jsi obrázkový typ, chápu to dobře? Tobě stačí se podívat na barvičky a hned máš jasno? >:D No nevěděl jsem kolik lidí může takto myslet... Ale budiž, vím, že to zřejmě nijak nepomůže, ale zkusil ses podívat na vyjádření bezpečnosti posádky v bodech? Nehledě na barvu dosáhl měgane v čelním střetu stejného hodnocení jako Megane, tedy 15,8 bodu. Chce to jen otevřít oči a naučit se interpretovat výsledky.
Pravdu máš v tom, že v ochraně krku je na tom Megane hůř.Pokud to automaticky považuješ jako řádově horší vůz, co se bezpečnosti týká, je to tvůj pohled.
"Nehledě na barvu dosáhl měgane v čelním střetu stejného hodnocení jako Megane"
Aha! :-O
Co je na těch obrázcích špatně? Barevné škály, způsob, který se používá pro vyjádření hodnot kdečeho, jasné a srozumitelné. U těchto testů umožňují docela jasný přehled o tom, které partie jsou rizikové, řekl bych, že to má větší výpovědní hodnotu než právě slovní hodnocení, které jako souhrn musí nutně zobecňovat, "zaokrouhlovat".
O tom jestli já něco považuju o řádově horší a bla, bla, jsem nenapsal ani Ň, tvůj problém je, že reaguješ na nějaké své vlastní interpretace.
Ano, máš pravdu, v tomto jsem se přepsal, mělo tam být jako Golf Sportsvan, za což se ti hluboce omlouvám.
Jinak k barvičkám, nezbývá mi než zopakovat, že pokud ti stačí barevné vyjádření bez dalších slov a celkové číselné hodnocení je pro tebe "zbytečné", pak jde o tvou interpretaci výsledku, se kterou se neztotožňuji.
To barevné zobrazení znamená škály, to nejsou barvičky beze slov, zas z toho nedělej kovbojku, navíc jde právě o podstatu věci, tedy "škody" po nárazu. Slovní hodnocení komentující následně přidělené body, je ovlivněno právě těmi kontrolkami, presafe systémy apod.
Ale klidně se s mým pohledem neztotožňuj, jen nepiš nesmysly o tom, že něco hodnotím jako o řád horší atd., tohle dětinské "stavění barikád" je přesně to, co mě na zdejších diskusích hrubě nebaví.
Chceš říct, že zásadní a hlavní jsou barvy na "figuríně" a teprvé poté jsou přiděleny body? A jaké systémy, kontrolky a podobně jsou připočítány v oddělení ochrany dospělé posádky? Poprosím tě o vysvětlení.
Zkus se odpoutat od mé jedné věty, nějak jsi na ní zamrzl (že by tě vážně dostala?). Každého nebaví něco jiného, mě zase natvrdlost některých diskutujících při zcela jednoznačných závěrech či hodnoceních.
Zase tve vlastni interpretace... hlavně, že mluvis o natvrdlosti. >:D je to proste, vyhodnocení treba pro celni naraz je v bodech, protoze ale rozpětí vysledku je realne větší než lze rozlisit v, danou metodikou stanovenem, bodovem hodnocení, jemnější rozdily vyjadri právě v barevnem rozliseni, kde je navic mozno videt jeste rozdeleni podle zateze jednotlivych partii tela. Proto auta se stejnym poctem bodu za napr. ten celni naraz muzou mit jeste ruzne barvy ve skale zateze. Je to podrobnější, ma to vetsi vypovídací hodnotu.
No nechme to tak, ukončím to tím, co na začátku. Pro tebe v hodnocení mají přednost (větši vypovídací hodnotu) barvičky před číselným vyjádřením výsledku. Pro mě nikoliv.
Podívej se třeba na hodnocení bočního nárazu a srovnej Mazdu 3 s Meganem. Oba mají shodně 6.6 bodu, ale Mazda 3 má hrudník hnědý, Megane oranžový (a naopak břicho má Mazda zelené a Megane žluté). V tomhle vidím větší problém u Mazdy... i při stejných bodech.
Takže číselné hodnocení neodpovídá reálným výsledkům a 6,6 bodu není jako 6,6 bodu? Pokud je to jak říkáš, pak tedy není třeba takových testů, pokud jejich výsledky jsou stanovovány právě na základě získaných bodů a ne barviček na figurínách.
Číselné bodování nějakým způsobem sčítá výsledek za všechny části těla. Celá figurína žlutá (přiměřené) může dostat stejně bodů, jako celá zelená... s červenou (slabé) hlavou (tenhle příklad jsem si vymyslel, nevím jak by to vyšlo v reálu). Ty barvy jsou tedy podrobnější informace, jak píše i Dinar.
Číselné bodování je tedy dáno součtem určitých hodnot za všech částí těla, jenž jsou pro tebe vyjádřeny barvami. Pokud je tedy součet shodný, nehledě na barvu, lze tvrdit, že dva vozy se shodným číselným výsledkem jsou stejně bezpečné. Pokud by nějaká hodnota byla limitní, tedy zdraví či život ohrožující, nemyslíš, že by toto bylo zohledněno ve výsledku?
Upřímně, nevím. Tak nějak intuitivně nerad vidím hnědou a červenou, zatímco žlutou beru ještě jako přijatelnou a oranžovou hraniční.
Je lepší mít poraněné nohy a ruce, nebo zdravé nohy i ruce, ale o něco více poraněný hrudník? To jsou složité počty... svůj osobní pohled jsem napsal, raděj celá figurka ve žluté, než jedna její část v červené.
Opticky barvy v tomto směru nějak působí. Já to beru a chápu. Ale pokud dojdeme ke stejnému výsledku, nevidím rozumný důvod, proč by daný výsledek u dvou kusů měl vyznít odlišně. Toť vše.
Myslím, že pokud by byla jakákoliv část těla (neslyšel jsem nikde o preferenci určité části těla u testu EuroNCAP) neúměrně zatížena, zcela bez pochyby by se toto projevilo ve výsledné známce v dané kategorii. Že hodnocení je komplexní a složitější s tím souhlas.
Stejně tak bys mohl předpokládat, že dvě auta se stejným počtem hvězd budou stejně bezpečná. A mohl bys mít pravdu. A nemusel. Možná jedno auto ztratilo hvězdu kvůli kontrolce a jiné kvůli slabé ochraně cestujících.
Hvězdy i body jsou nějaké agregované hodnocení... a možná že ten způsob agregace není úplně šťastný a ty sám bys to sečetl jinak? A možná prostě je samotným principem agregace to, že se ztratí detail...
Pokud se budu bavit o bezpečnosti dospělých cestujících, pak je to prakticky jen jedna kategorie, do které kontrolky prakticky nezasahují, kromě systému AEB, a tak bodový výsledek beru jako hlavní při určení bezpečnosti posádky v případě nehody.
Nebavím se o celkovém hodnocení, jehož nesmyslnost jsem uvedl jinde, ale pouze o interpretaci výsledků. Bodové hodnocení je jasně dané, na tom není třeba nic měnit a na porovnání dvou hodnot není potřeb ani třetí třída základní školy. Myslím, že desetinová bodová škála je dostatečná na určení případné nuance. Upozorňuji, stále se bavím pouze o části ochrany posádky, ne výsledku jako celku.
Promiň, ale bodové hodnocení není jasně dané. V tuhle chvíli ani jeden z nás neví, jakým způsobem se skládá hodnocení jednotlivých částí těla do jedné hodnoty... jinými slovy, kolik bodů stojí dvě žluté a kolik jedna červená... tím pádem těžko posoudit, jestli je ta hodnota vypovídající nebo ne.
Nesmysl, je to jednoduché jako facka. Hodnocení na základě kterého můžeš vozy srovnávat je vyjádřeno bodovou škálou a ne barvou. Výsledek je tedy naprosto jasně daný - číslem. Jak toto číslo vzniklo je věc druhá, to si holt musí každý soudruh v případě potřeb zjistit sám.
Máme zde dva stejné výsledky, jenže pro celkový výsledek jaksi není až tak podstatné z jakých částí se sestává. Pokud by některá z částí výsledku měla abnormální hodnotu (tedy v tomto případě by riziko zranění či smrti bylo přeshraniční), pak by se to projevilo na celkovém výsledku a k rovnosti výsledků by s největší pravděpodobností nedošlo.
Je to jednoduché jako facka. Výsledek je jasně daný - počtem hvězd. Jak tento počet vznikl je věc druhá, to si holt musí každý v případě potřeb zjistit sám... a tak dále, úplně to samé můžeš napsat i pro ty hvězdičky, taky tam jsou ošetřené extrémní hodnoty a tak dále.
Tebe prostě zajímá detail u hvězdiček, ale už tě pak nezajímá u jednotlivých kategorií. No budiž...
Buď neumíš číst nebo neumíš pochopit co píšu.
Počet hvězd vyjadřuje celkové hodnocení testu. Ten se skládá z několika dalších podvýsledků jako Ochrana dospělých cestujících, ochrana dětí, ochrana chodců a bezpečnostní systémy. Pokud si pořádně a pomalu přečteš můj příspěvek z 15:28 dozvíš se, že se bavím o hodnocení první části - ochraně dospělých cestujících. ZDe hrají roli body, nikoliv hvězdy.
Takže jsi to nepochopil, nezajímají mě detaily u hvězdiček, ale bodové ohodnocení ochrany dospělých cestujících. Čti pozorněji...
Přesně tak jsem to pochopil. U hvězdiček tě detaily zajímají (tj. jednotlivé kategorie), u kategorií už pak ne (tj. jaká byla ochrana jaké části těla).
Takže jinak, chceš mi říct, že vůz, u kterého bude větší riziko zranění větší (pro tebe více žlutých částí figuríny) než u druhého, dostane to samé hodnocení?
Či jak si tedy vysvětlit, že Megane s více žlutými částmi dostává v čelním nárazu stejné hodnocení jako Golf Sportsvan?
Chci říct, že barvy na různých částech těla jsou detailnější hodnocení než jedno číslo pro řidiče i spolujezdce a všechny jejich části dohromady. A že pokud někde vidím oranžovou a horší barvu, už to vnímám jako potenciální problém.
Jsou-li dané barvy jsou dle určitého vzorce převedeny na číslo, čímž je ohodnocena jednotlivá část těla, pak součet těchto bodových hodnocení dá výsledek v dané části testu. Jinak bych si nedokázal vysvětlit, co znamená bodová hodnota.
Takto lze tedy zpochybnit výsledky všech vozů, stačí se podívat a porovnat výsledky vozů z minulého roku. Ne zrovna malé množství vozů získalo vyšší hodnocení s více barevnými kombinacemi. Dle vás jsou tedy tito nebezpečnější, dle EuroNCAP naopak.
Ty výsledky lze takto srovnat obecně bez ohledu na model, s tím problém nemám ;-)
Průšvih? To je otázka na vnímání právě té hnědé barvy. Kdyby byl vůz natolik "nebezpečný" či spíše zdravý ohrožující, určitě by se to na bodech a de facto i výsledku projevilo.
Dobře nemluvme o zpochybnění, ale o tom, že v případě přistoupení na vaše barevné hodnocení by byla metodika EuroNCAP postavena na hlavu.
Metodika Euro NCAP funguje tak, že z barviček složí body a z bodů hvězdičky.
Já nechápu tvé zanícené postavení na půli cesty - rozhodně zpochybnit hvězdičky, ale rozhodně obhajovat body... pokud se tu chceš bít za smysluplnost NCAP, měl bys akceptovat i ty hvězdy... je to prostě objektivní výsledek dle objektivní metodiky.
Pokud takto funguje metodika, pak tedy u více jinak barevných částí (žlutých, oranžových) musí mít každá mnohem menší riziko než jedna žlutá, oranžová či hnědá partie u vozu jiného.
Že nechápeš nevadí, já pouze odlišuji faktickou bezpečnost auta při nehodě od systému hodnocení možné výbavy či spíše virutálně bezpečnostních systémů (viz. signalizace nezapnutých pásu vzadu jedoucích osob). Musím snad souhlasit s výsledkem celého testu pokud se neztotožňuji s některou jeho částí? Nemyslím si...
Ano, barevný panák ti jednoduše označí problematická místa. Ale někde si musím přečíst, jestli ta barva znamená riziko pohmoždění, nebo riziko zlomeniny. A jsem rád, když mi sdělí příčinu (například, že je hrudník žlutý kvůli agresivnějšímu předpínači). Není důvod, aby hodnocení říkalo, "v oblasti kolen je ochrana mezní." To mi neřekne nic navíc. Nebo snad ještě něco méně užitečného. Dříve v textech například psali, jak se co posunulo, jestli si dobře pamatuji.
Megane je stále stejně bezpečné auto, jako bylo v době uvedení. V hodnocení bezpečnosti dospěleé posádky dosáhlo 83% což při hodncoení samotné kategorie dává 5* ohodnocení, co chceš víc?
Fakt je, že v nižší střední dnes běžně přesahují 90 %. Ale jak bylo napsáno, je to starší auto a modernizaci v tomhle ohledu nelze čekat (kromě rozšíření standardní výbavy, ale nevím, jestli vůbec Mégane měl nějaké bezpečnostní prvky za příplatek).
To ano, jsou zde i výsledky nad 90%, jak si tedy tento rozdíl vysvětluješ? Víš sám, že tento rozdíl je již opravdu nepodstatný a vozy s takovými výsledky lze prakticky označit za stejně bezpečné.
Když vezmeš 2012 a 2013, tak je výjimkou výsledek pod 90 % (snad jen čtyři vozy - XV, Cee'd, Leaf a i3). Ať už je to Golf, Mazda 3, 1er, 308, Focus, nebo A, vše přes 90 %. Překvapil mě Rapid. To jsem nečekal. Rozdíl to třeba není velký, ale nějaký pokrok je vidět. Měli by přihodit nějaký další náraz, který by to trochu pročísl.
Jak si to vysvětluji? Hmotnost jde dolu, roste podíl pevnějších ocelí a struktury jsou optimalizovány.
V roce 2014 značí v ochraně dospělých cestujících 32b 83% a 33b 87%, kdežto v roce 2013 měly vozy s 32b 88% a 33b 92%. Něco málo se muselo změnit a v hodnocení samotných nárazů, jinak si neumím tento rozdíl vysvětlit...
Určitý pokrok nehodlám popírat, bylo by zvláštní zamrznout v době před pěti lety. Ale posun to je vskutku malý.
Nějaké změny tam byly (mají nový protokol), ale číst se mi to nechce. ;-) Když mě nějaké auto zajímá, tak si přečtu text.
Jejich shrnutí: "In 2014, crash avoidance systems are included in the star rating. An assessment of AEB systems is included: low-speed, whiplash protection systems in Adult Occupant Protection and high-speed systems in Safety Assist. Safety Assist also includes Lane Support Systems.
ESC is no longer tested by Euro NCAP but points are awarded for compliance with EU legislation. There are also important changes to the way in which pedestrian testing is done, including more detailed analysis of the bumper and the front edge of the bonnet.
Greater weighting is given to Safety Assist in the calculation of the overall score and that of Adult Occupant Protection is reduced.
Star ratings from 2014 contain more extensive technical content than those from previous years and should not be directly compared."
Moc nechápu ESC. Čekal bych opak, testovat účinnost a nedávat body, protože je to povinné a musí to mít každé auto.
A AEB se také šíří. U aut s takovým systémem by změna neměla být tak výrazná. Nicméně máš pravdu, byla tam změna. Kdybychom se do toho chtěli pouštět, asi by bylo nejjednodušší přepočítat výsledek Mégane dle hodnocení pro 2013, respektive 2012.
Původní myšlenka pořád platí - nové auto by mělo pravděpodobně přes 90 %, protože je nové a počítalo se s tím. Proč ale počítají AEB do ochrany dospělých a ne do asistentů...
Ano, pro srovnatelné výsledky by bylo nejlepší dělat scóring na základě stejných měřítek. S jejich posunutím výsledek ztrácí na objektivitě i v rámci jedné organizace...
Souhlasím s tím, že nové modely již budou více odpovídat upravené metodice testování a 5* výsledky u nových vozů zase budou standardem do doby změny metodiky.
Nové auto by pravděpodobně nemělo přes 90%. To platilo ještě v roce 2013, ne dnes. Teď so výsledku ochrany dospělých započítává i náraz zezadu na zadním sedadle. Ochranu dospělých v procentech z roku 2013 nemůžeš srovnávat s výsledky z roku 2014. Loňských 90% není 90% v roce 2014.
Výška zadního opěradla u Mégane je 630 mm, u Golfa jen 600 mm. Problém tedy asi nebude v tom, že je málo vysoký a hlavová opěrka je nízko. Problém je v tom, že u VW jsou zadní opěrky víc kolmo, kvůli využití vnitřního prostoru. Proto jsou také v této počítačové simulaci bezpečnější (figuríny se na zadní sedačku nedávají).
Jaký spiknutí? Jen realita a fyzika. Ty jsi tady kritizoval nebezpečí zlomení vazu při návratu hlavy do opěrky a psal jsi, že to bude asi nízkým sedákem. Já jsem ti jen napsal, že Mégane má vyšší opěrku sedáku než Golf. Taky jsem ti napsal, že jde jen o počítačovou simulaci a žádná figurína na zadní sedačce není. Nevím, kde pořád hledáš spiknutí. Každému človíčku je asi jasné, že když opěrák víc kolmo, tak máš lepší výsledek. i ten počítač to tak spočítal. Jen pak v tý sedačce taky při nárazu musíš sedět rovně jako pravítko.
Copak by měl Renault více udělat pro bezpečí posádky než doteď? Jedná se o jeden z najděle vyráběných modelů segmentu a aplikace různých "bezpečnostních" volovinek by pro automobilku předtsavovalo neuměrné finanční a konstrukční zatížení. Další 5* hodnocení můžeme čekat při příchodu nové generace Meganu.
Kdž se podíváš na výsledky ochrany chodců obecně, tak zjistíš, že by ses raději jako chodec vůbec nerad pohyboval po světě, protože těch modelů, kterými by jsi "chtěl" být sražen, protože jsou dle EuroNCAP chodcům bezpečné, je pomálu ;-) ALe to jistě moc dobře víš.
Musel by ses jen modit, aby si zrovna slečna nemalovala xichtík, protože jinak by z tebe i v městské rychlosti zbyl v souboji s X5kou jen mastnej flíček na silnici. >:-[]
to je presne to preco euro ncap uz dnes stoji za milu jarmilu... strhavat hviezdy za nejake nalepky na okne alebo stitky v interiery alebo chybajuce kontrolky ci asistencny system .. su somariny... ak do teba vleti kamion tak je v prvom rade dolezite aka je silna konstrukcia karoserie a deformacna zona tvojho auta a nie to ci mas nalepky na okne.... bohuzial sa dnes uz hviedzy rozdavaju hlava nehlava... a nemaju tieto testy uz velku vypovednu hodnotu.... takze je dnes fakticky jedno ci mas 4 hviezdickove auto bez nalepky alebo 5 hviezdickove s nalepkou ... a ked sa nase.ries a dolepis si na okno nalepku pozor dieta v aute... tak dostanes aj 6 hviezd >:D
a myslim ze boli hrdi aj pravom.... kedysi sa tie hviedzy skutocne udelovali za bezpecnost auta ako takeho... dnes je to uz len za nalepky stitky kontrolky blikacky zvukove hukacky a podobne vtakoviny ktore nesuvisia s pasivnou ochranou posadky pri naraze
Onehdá sem viděl video, kde poslali tuhle Lagunu do stromu a myslim, že si tam sedl i člověk. Obalili ho molitanama a helmou. Už si to moc nepamatuju, ale jeli docela rychle a chlap odešel po svých :-)
Pozeram tu tabulku, a akosi nechapem. Preco Megan nedostal 4*? Megan ziskal 83/78/60/48/74%, a na 4* je podla tej tabulky potrebne ziskat 70/60/50/40/70%. To predsa Megan splnil, tak preco len 3*? Fakt tomu hodnoteniu nerozumiem, ale mozno mi to niekto vysvetli...
BTW az na asistencne systemy Megan dosiahol percentualne hodnotenie potrebne dokonca az na 5*...
Body se nejen sčítají, ale špatný výsledek v jedné kategorii automaticky znamená, že auto nemůže dostat 5*, i pokud by tomu celkový počet bodů odpovídal... jsou tam nějaké minimální hranice atd.
Nevím, proč mě nepřekvapuje bulvárně znějící titulek tohoto článku. Ale budiž, obal (nadpis) prodává. Pojďme ale k podstatě věci.
Začal bych tvrzením, že Renaut Megane je stále na bezpečnostnm vrcholu třídy. To, že byla vcelku nesmyslně změněna metodika hodnocení testů EuroNCAP není problémem samotného Meganu.
V hodnocení, kdy do současnosti největší procento ze sta možných bodů bylo získáno za ochranu dospělých cestujících (podílelo se na výsledku z 50%, celkem logicky), se změnily podíly a najednou se velmi podstatným faktorem bezpečnosti vozu stávající lektroničtí "pomocníci". Z původně 10% hodnoty celkového výsledku se stalo rázem 20% a toto bylo ubráno právě z prvně zmíněné kategorie. Pro EuroNCAP je tedy v rámci bezpečnosti důležité, zda-li má vůz instalován kolizní systém nebo jestli má systém upozorňující na rychlostní limity. Nechci nikomu sahat do svědomí, ale s hodnocenímk bezpečnosti při něhodě to má mnohem maginálnější význam než samotná konstrukce deformačních zón vozu.
EuroNCAP si tak na sebe šije bič, výsledky svých testů v podstatě pomalu podkopává, respektive jejich výsledky již neukazují pouze na bezpečnost vozu v případě nehody, ale na přítomnost mnohd nepdostatných serepetiček.
A právě z tohoto důvodu má Megane pouze tři hvezdičky. No třihvezdičky, pokud se podívám na dosažené výsledky a metodiku udělování bodů, ak nerozumím, proč nedostal Megane 4* ohodnocení.... Napoví mi někdo?
Takže nebojme se ničeho, Megane je stále jedním ze nejbezpečnějších vozů ve své třídě, nic kromě metodiky se nezměnilo :yes:;-)
PS. Kompletní výsledky posledních nárazových testů zde [odkaz]
Příklad Golfu Sportsvan ukazuje ten rozdíl. Auto je pro posádku prakticky stejně bezpečné jako výběhový Megane. V čem jsou tedy dle tebe uvedené vozy dále? Testy nejsou, tak si to nechám vysvětlit.
Golf Sportsvan má systém autonomního brzdění. Bez tohoto systému dosáhneš maximálně na 4*. A ty by měl i ten Mégane. Jen by to upozornění na nezapnuté pásy muselo být ve všech jazycích.
Multikolizní brzdění nemá nic společného s bezpečností? No to je mi novinka, chudák Volvo, vyvíjí a bazíruje na blbosti a ještě se nechá plácat po ramenou od všech expertů na dopravu, jak je to skvělý nápad pro bezpečnost.
Z těstů původně hodnotících bezpečnost vozů při případném nárazu se postupem času stal test možné výbavy vozu. Nezdá se mi, že by někdy v minulosti byly hodnoceny napříkald brzdy testovaných vozů, což jak jistě sám uznáš je také velmi podstatným faktorem při hrozící nehodě.
Nepopírám funkci a význam multikolizní brzdy, jen upozorňuji na fakt, že z původní podstaty testu bezpečnosti vozu se stal pouhý stín a výsledek více ovlivňují faktory, které s faktickou bezpečností moc společného nemají. Podívej se, jaké ostatní systémy jsou v této kategorii hodnoceny...
Všechny původní testy zůstaly, dokonce se postupem času zdokonalily i ty klasické nárazové a přidaly se další. No a v poslední době se klade důraz i na věci jako je multikolizní brzdění. Kdo jej nemá automaticky ztrácí hvězdu, což je podle mě v pořádku, je to jednoznačný přínos pro bezpečnost, tak proč by se to mělo v testech bezpečnosti ignorovat, všichni vědí dopředu, že se to tak bude hodnotit tak v čem je problém? To kvůli tomu, že se to před deseti lety netestovalo se to dnes má ignorovat? To je divná logika.
Zkus se odprostit od multikolizní brzdy, to není jediný systém, za nějž jsou získávány body a strhávány hvězdy. Pouze ti jen znova zopakuji, že podstata testů se změnila. Je taková drobná otázka, jak ovlivňuje indikátor rychlostních limitů bezpečnost posádky při nárazu či jak tento dokáže zabránit nehodě? Dle mě nijak a stejně jej v hodnocení najdeš...
Bezpečnost není jen to co chrání posádku při nárazu, ale i to co pomůže náraz odvrátit nebo zmírnit. Takže ABS, ESP, multikolizní systém nebo kontrolka (nezapnutých pásů, překročení rychlosti, etc.). při nárazu nepomohou, ale mohou mu ve větší nebo menší míře zabránit nebo jej zmírnit.
Pak je tedy na místě ptát se, proč napříkald hodnocení kvality brzd nebylo zahrnuto do testu již od svého prvopočátku... Já chápu, co tím chceš říct a určitě s tím moh souhlasit, ale tímto tempem bude brzo důležitější, že má auto milion serepetiček než jak je skutečně postaveno. Aktuálně se nechci pouštět do spekulací, jak moc jsou a do budoucna budou tyto systémy spolehlivé.
Jen mi pořád nejde do havy jak kontrolka nezapnutých pásů či překročení rychlosti může pomoci zabránit či zmírnit kolizi. Ber to však spíše jako řečnickou otázku.
Tak je určitě hromada dalších užitečných testů, která by se mohly přidat, brzdy, čelní náraz s malým přesazením po vzoru IIHS a jistě by se vymyslelo dost dalších testů. Nic není dokonalé, takže se to stále zdokonaluje a metodika EURONCAP je určitě jedna z těch neuznávanějších na světě.
Jak kontrolka může zmírnit kolizi? Jednoduše, tuším, že Němci kdysi uveřejnili studii v době zavedení pásů o tom jak je lidé používají. A pravda je, že když lidi nic neotravovalo, tak si 80% lidí pásy prostě nezapínalo, část říkala, že jezdí stejně pomalu, část říkala, že jedou jen do obchoďáku nakoupit a nevyjedou z města, část říkala, že zapomněla, část, že je tlačí. Takže tahle blbá a otravná kontrolka/připomínač zachránila možná dodnes desetkrát víc životů než supersilné brzdy, které zaflekují auto ze 100km/h na 30 metrech. Protože otravné pípání ze 100 řidičů vydrží možná jen 2-3% největších bezmozků. A statistika jasně ukazuje, že neobstojí argument typu, já pípák nepotřebuji, já se poctivě poutám. Ano, dnes už se drtivá většina poutá, ale potřebovala k tomu tvrdou ruku otravného pípáku, takže prohlašme pípáky za zbytečnost a za deset let se zase bude poutat jen 20% lidí.
A přesně to je to, co mě zaráží. Proč takové nařízení a takový systém je? To, že se dotyčný nepřipoutá bezpečnostními pásy, je prakticky jeho volba, pokud nastane problém, doplatí na něj pouze nepřipoutaný. Multikolizní systém, fajn chápu, to dokáže pomoci. Ale toto je apelování na základy lidské inteligence. Za chvíli se opravdu dostaneme do situace, kdy nám nařízením budou určovat jakou rukou mám držet papír při utírání pozadí a když to udělám jinak, tak mě bude pípat celé wc? Viděl jsi pípat krabičky cigaret, láhve vodky, střelné zbraně apod.? Bez problémů bych systém vyhlásil za zbytečnost, pokud není v silách lidské inteligence udělat v vozidle takový základní úkon, ať si dotyční ty huby nabijí.
Jeho volba? Nesmysl. Za a) případné léčení toho co se přizabije platíme všichni z daní a za b) je to cca 4 nebo 5 let kdy se stala v blízkosti Prahy nehoda při které auto narazilo do kandelábru a nepřipoutaný spolujezdec vyletěl předním oknem ven. Výsledkem byl mrtvý ten spolujezdec a máma co tlačila kočárek po chodníku.
To s tou matkou na chodníku je už ovšem poněkud kuriózní příklad. Stejně tak by se dalo argumentovat tím, že v nějakém jiném případu by bylo lepší, kdyby člověk z auta vyletěl, než když v něm později připoutaný uhořel.
Jistěže je to kuriozita. Ovšem argumentovat několika uhořelými, kteří se nedostali z pásů je jako argumentovat, že cigareta je zdravá protože někomu může zapalování cigarety zachránit život tím, že si připaloval od známého na zastávce, zapomněl kvůli tomu nastoupit do autobusu a ten pak někde havaroval. Podstatné je, zda poutání ušetří daleko víc životů než jich zmaří nebo naopak. A protože je výsledek jasný snad každému trochu inteligentnímu jedinci, tak vlastně není o čem argumentovat.
Ne, argumentovat několika uhořelými v autě je jako argumentovat jednou matkou na chodníku, kterou zasáhl a zabil nepřipoutaný člověk vylétnuvší z auta... jen zdaleka ne tak absurdní.
Obecně lze říct, že připoutání bezpečnostním pásem samozřejmě životy zachraňuje, ale pouze životy těch připoutaných, ne nějakých dalších osob, které jdou náhodou kolem apod.
Já, ale neargumentuji tím, že poutání primárně chrání život chodců na chodníku. Samozřejmě, že základ je ochrana posádky. Jenom dávám příklad, že to není jen a pouze o té posádce, ale najdou se i příklady, jistě výjimečné, kdy nepřipoutaný člověk ublíží nejen sobě, ale i jiným. Taxikář, pokud mu pasažér vzadu udělá to, že hodí pás přes sebe a nedopne ho, nemá šanci zjistit, že za ním sedí dělová koule, která ho v případě nárazu zabije a upozorňovač je pro něj jediná ochrana před cizí nezodpovědností. A samozřejmě platí, že připoutání pasažéra je primárně ochrana toho pasažéra a ne taxikáře.
Výjimečnými případy se ovšem argumentovat nedá, jak už jsem říkal, najdou se i opačné případy, kdy naopak připoutání někoho život stálo.
Taxíkáři jsou případ sám pro sebe, jezdím taxíkama poměrně často (spíš v zahraničí) a připoutaný taxikář je spíš výjimka... poměrně často to řeší tak, že mají uříznutý ten zapínací díl, nastálo cvaknutý do držáku, aby to nepípalo.
Co je výjimečného na jízdě v taxíku? Nakonec i jízda ve 4 třeba v autě třeba při služební cestě, kdy se jeden vzadu nepřipoutá, je příkladem, kdy ten zadní ohrozí nevinného vpředu.
Výjimečný je případ chodce zabitého spolujezdcem, který vylétl z nabouraného auta. Upřímně, nejsem si úplně jistý, jak nepřipoutaný člověk zezadu může ohrozit toho vpředu, sedačka by to teoreticky mohla z větší části pobrat.
BESIP obecně rád straší... kupříkladu ze 110km/h uvádí brzdnou dráhu na suché silnici 68m, to je na moderní auto poměrně dost... bez reakční doby.
Pokud řidič při nárazu visí v pásech a pokládá se do airbagu, pak si nejsem úplně jistý, jak ho ohrožuje pasažér narážející do jeho sedačky... ale tak možná jo.
Nechci to zlehčovat, chápu co dělají a proč, jen to neberu úplně doslova.
Tak zjišťovat nějaká exaktní čísla je asi složité, nicméně čistě z pohledu fyziky má 80kg chlap v 80km/h pohybovou energii, kterou bych určitě nechtěl mít nepřipoutanou za zády ani kdybych seděl v titanové skořepině natož v běžné komerční sesli s dvěma silnějšími dráty do betonu co nesou opěrku.
[odkaz]
Ano, je to jeho volba. To, že něčí léčení platíš ze svých daní je silně alibistický argument. Pokud dobře vím, platíš si nemalé zdravotní pojištění.
Jinak doufám, že se takto upřímně chováš naprosto ke všemu lidskému chování - kuřákům rveš krabičky z ruky, alkohol leješ do kanálu, cyklistům zabavuješ kola, návštěvníky fastfoodů honíš s vidlemi v ruce apod.
Ad b) Pokud se někdy v životě stane tato naprosto nepředvídatelná a své podstatě dosti kuriózní (omluv prosím to slovo, vím, že stále jde o tragickou událost) situace, rozhodně to však není důvodem pro nutnost bezpodmínečného poutání se.
Ne, nepochopil jsi to, o alkoholu za volantem to opravdu nebylo a není.... ;-)
Odhlédnu-li od původní myšlenky, pak se systémem odhalujícím alkohol v těle řidiče naprosto souhlasím a doufám, že to nebude jen pípat, ale že tato skutečnost znemožní jakýkoliv pohyb vozu :yes:
Bezpečnost je jenom jedna, filosofie, když se to netýká mě tak ať se ostatní třeba pozabíjejí (upozornění na pásy) nebo naopak, když to neochrání mě tak je mi jedno, že někoho zabiji (srážka s chodcem související s tím jak bezpečné/nebezpečné mám auto pro chodce) je možná fajn do tlupy opičáků, ale ne do společnosti lidí.
V obecné rovině má člověk právo riskovat vlastní život, ale nikoli životy ostatních. Takže má právo skočit padákem, má právo letět na lyžích po sjezdovce... má právo honit se v závoďáku na okruhu, protože ti ostatní co se tam honí s ním tam jsou dobrovolně.
Podle této filosofie... mám právo sám sebe nepřipoutat, je to můj život. Mám právo jezdit ožralý po svém dvoře kde nikdo není, je to můj dvůr. Nemám právo vyjet ožralý na silnici, protože bych mohl ohrozit ostatní.
Sebevrazi co skáčou z Nuseláku také zabijí jen sami sebe, přesto společnost dělá opatření aby se to nedělo, na Golden Gate rozhodli instalovat ochrany proti sebevrahům, asi snaha zabránit lidem riskovat vlastní život na což mají podle tebe právo. Ne, v tom se skutečně neshodneme.
Společnost se snaží bránit obému... on ten sebevrah se pak musí uklidit, může někoho nebo něco dole poškodit... ale každopádně je důležitější chránit životy nevinných než životy sebevrahů, jinými slovy, není to totéž.
Trošku filosofická diskuse... proč ne :-). Dovolím si odpovědět na více reakcí najednou.
Dotaženo do důsledku, lidský faktor za volantem je nebezpečný sám o sobě, takže ideál je samozřejmě nějaká plně automatizovaná doprava... a do té doby 30km/h v obcích, hlídáno kamerou nebo černou skříňkou. Žádné ostré předměty v domácnosti, žádné potápění nebo surfování. Taky znám soudní pře o tom, že na mikrovlnce musí být označení, že neslouží k sušení koček.
No, já tomuto směru uvažování nefandím. Myslím, že společnost degraduje své vlastní členy do role nesvéprávných konzumentů zboží. Pokud si někdo posvítí do nádrže sirkou, tak je prostě pitomec a výrobce auta za to nemůže. Přirozený výběr... ok, to už vtipkuju, ale podle mě je správné tu bazální inteligenci očekávat, protože pokud ji očekávat nebudeme, pak si mnozí zvyknou na to, že se to od nich nečeká, a z pohodlnosti zakrní.
Mně nevadí připomínače... no, možná trochu, při pojíždění někde po zahradě. Jen odmítám dávat rovnítko mezi ochranou společnosti před nebezpečným jedincem a nepřízní osudu a ochranou toho jedince před vlastní blbostí, to druhé je z mého pohledu méně důležité (ne zbytečné).
Obecně filosoficky souhlas. Ale otázkou pro mě je, zda začínat zrovna od aut a od bezpečnosti silničního provozu, protože právě tam hrozí největší míra postižení těch ostatních, těch nevinných. Problém toho zakrňování a zvykání si na to, že vše za mě vyřeší jiní nezačíná v 18ti sednutím do auta, ale mnohem dříve v rodině a ve škole. A tam bych začal problém řešit. V autech už jenom jezdí "materiál" který jsme si vychovali.
Ať se klidně do aut připomínače montují... jen v té metodice EuroNCAP to trošku skřípe, Megane to teď stálo hvězdu a to tam ty připomínače jsou... ok, stane se.
Trochu si pleteš bezpečnost svou a bezpečnost jiných. Navíc pokud jsi pochopil mou myšlenku, u ožralých by se vůz nepohnul. Ožralý řidič tě díky své indispozici může ohrozit či zabít, myslíš, že u nepřipoutaného je to stejné? >:D A zabité kolemjdoucí letícím spolujezdcem teď zkus pominout.
Nepletu, já prostě odmítám rozlišovat bezpečnost svou a bezpečnost ostatních. Když vezu někoho z rodiny, tak chci aby mě auto upozornilo, že někdo se mi nepřipoutal, protože před každou jízdou nebudu obíhat auto a osobně kontrolovat, že všichni mají zacvaknutý pás. A stejně tak chci aby auto upozornilo i mě samotného, když jednou za uherák zapomenu. A když povezu "cizí" lidi, třeba někoho z práce, tak chci totéž. A je celkem jedno, jestli jsem to já, někdo z rodiny nebo cizí člověk. Jednak když někdo sedí vzadu, tak může zabít i mě a druhak mám rád svou rodinu a treťjak nevidím ani důvod aby se zabil někdo cizí v mém autě (bez ohledu jestli mi nějaký zákon za něj jako řidiči dává odpovědnost). A navíc upozorňovač pásů nijak neomezuje možnost použít auto i bez nich, pouze pípá, ale jede dál. A tak by mimochodem měl fungovat i systém proti alkoholu. Protože čidlo se může porouchat a abych kvůli vadnému čidlu ve sponě nebo zátěžovému čidlu na sedačce nebo nějaké sondě měřící obsah alkoholu ve vzduchu neodvezl bližního do nemocnice, tak to je nesmysl.
Pokud to odmítáš rozlišovat, tak není problém na mé straně...
Pokud požaduješ připoutání všech lidí na sedadlech v tvém autě, nepotřebuješ na to žádný systém, otevřeš ústa a řekneš to všem okolo. Ty považuješ pípák za věc, která lidi donutí se poutat a když v autě nebude, lidé se poutat nebudou, což je naprostý nesmysl.
Navíc tvá přirovnání postrádají hlavu a patu. Znovu zopakuji, pokud nerozlišuješ bezpečnost svou a bezpečnost ostatních, pak se nemáme o čem bavit.
Pokud to jenom řekneš a nezkontroluješ, tak tě někdo poslechne a třeba také ne (mlaďoši) a třeba by i někdo poslechl, ale je nešika (typicky senioři), takže je daleko lepší když má řidič kontrolu, kdo ho poslechl a kdo ne. Ano, pípák donutil lidí poutat se, pouhá povinnost v zákoně a vybavení aut pásy vedlo k tomu co jsem psal v 12:17, většina na to kašlala a kašlala by znovu. Pamatuji si svého otce, který kvůli policajtům házel pás přes sebe, ale nikdy ho nezapínal do spony.
Ale já ti neberu tu možnost si to zkontrolovat, samozřejmě v rámci tvého užívání a pohodlí ti to může pomoci.
Nevím, kde jsi byl na faktu, že lidé se pásají díky pípáku, vzhledem k věkovému průměru zde provozovaných vozů o tom trochu pochybuji. V tomto se prostě neshodneme, já pásání beru jako projev bazální lidské inteligence a kdo to nepotřebuje, ať to nedělá. Jen si musí být vědom důsledků svého chování. Nic víc v tom nehledej. Nepřipoutaný řidič případně zabije sebe, opilý lidi kolem sebe.
Připomínače se zavedly na základě tlaku právě ze strany NCAP, policie a nakonec i automobilek (první zavedlo připomínače Volvo v řadě 140), protože po zavedení pásů a následně bagů řada studií opakovaně zjistila, že velké množství lidí se nepoutá a ve spojení s vystřelením bagů byla řada smrťáků, doložených statistikami policajtů i šetřením automobilek. Dokonce byla řada soudních pří, kde lidé žalovali automobilky za to, že je zranil airbag nebo zabil bližního, ovšem jak se prokázalo, tak to bylo jenom proto, že nebyli připoutaní. Stačí si pročíst dobové časopisy, třeba i starý svět motorů.
To, že se dnes většina lidí poutá, není důsledek projevu nějaké bazální lidské inteligence, ale nátlaku. Nátlaku v podobě policejní represe, pokut a v neposlední řadě připomínačů. Tento druh „represe“ mi v porovnání s policejní represí přijde jako ten nejinteligentnější a zaměřený právě na tu chytřejší část lidstva, protože nikoho fyzicky neomezuje, jenom pípá. Vsadil bych se, že ani pět lidí ze sta nezná pravé důvody, proč se poutat a dnes se poutá jenom proto, že to viděli u rodičů, protože vědí, že se to musí, protože vědí, že hrozí pokuta, protože je něco otravuje, když to neudělají. Tedy jednají na základě represe ať už té skutečné, policejní, nebo té buzerace pípákem za který si v autě zaplatili. Ale jenom minimum z nich by dokázalo popsat mechanizmus toho, co hrozí při nepřipoutání, nárazu do překážky a vystřelení airbagu, tedy uplatnit něco čemu říkáš bazální inteligence.
Ano nepřipoutaný řidič zabije sebe, nepřipoutaný spolujezdec vpředu zabije také „jen“ sebe, ovšem nepřipoutaný spolujezdec na zadní sedačce zabije sebe a spolujezdce nebo řidiče vpředu. To všechno jsou jasné důvody proč mít připomínače bez ohledu na to, jestli přistoupím na tvou teorii, že je rozdíl v tom jestli zabiju sám sebe nebo někoho druhého. Nakonec podle tvé teorie, když zabije někdo sám sebe tak se nic neděje, by bylo logické nemít připomínače vpředu, ale mít je povinně vzadu, protože vzadu mohou cestující ohrozit ty vpředu a nejen sami sebe. A i kdybych připustil, že 99% lidí má bazální inteligenci 180 a zapne tu inteligenci na plné koule v 99% případů před každou jízdou, tak pořád zbývají dvě procenta těch, co se omylem nepřipoutají. A i kvůli dvěma případům ze sta ten pípák za půl eura stojí. Samozřejmě, že reálná situace je podle mě o dost horší než těch 2x99%, většina lidí leze do auta rutinně bez velkého přemýšlení a stačí narušit jejich běžný rituál (kam patři u většiny lidí i připoutání se, třeba zazvoní v nevhodný okamžik telefon a sebebazálněji inteligentní člověk prostě zapomene) a opomenutí je na světě. Nicméně pokud ti připomínače natolik vadí, tak ti nic nebrání koupit si auto bez nich a spoléhat na svou inteligenci. Tvá volba a proti gustu….. Nechápu jenom, proč ti naopak vadí´, že druzí připomínače považují za něco užitečného a snažíš se složitě dokazovat jejich zbytečnost.
Je to tvůj názor, já ti jej neberu, mám jiný a nehodlám o něm dále spekulovat. Pokud se řidič jako ty bojí, že je neustále ohrožen neukážněnými spolujezdci, pak určitě je pro něj tento systém božský a k nezaplacení.
Já vozy z upozorněním na nezapnutí pásů mám také, kvituji však pouze vizuální upozornění, zvukové mě osobně iritují, jelikož se poutám vždy před spuštěním motoru a vozím tak uvědomělé spolujezdce, kterým něco podobného netřeba připomínat. Buď mám štěstí nebo jsem si je "vycepoval" podle sebe... Nevím.
A nebo taky v žádné míře nepomohou zabránit ani zmírnit kolizi. Pro příklad: Auto jedoucí zběsile na červenou přímo do tvých dveří...v autě ti může blikat a pípat co chce, ale o tvém přežití to v ten moment absolutně nerozhoduje. Jinak samozřejmě s tebou souhlasím, že některé asistenty jsou užitečné a buďme za ně rádi. Jen jsem přesvědčený, že 1-2 chybějící a (z mého pohledu) absolutně nedůležité systémy by neměly udělat rozdíl 2 hvězd, tedy 40%.
Takových příkladů vymyslíš tisíc na každý prvek bezpečnosti, když do těch tvých dveří pojede na červenou autobus, tak je šumák jestli tvá kastle dostala 90% při čelním nebo bočním nárazu stejně jako je šumák jestli máš připomínač zapnutých bezpečnostních pásů. Ale na druhou stranu budeš děkovat bohu, když ten autobus bude vybaven multikolizním brzděním (nejnovější modely už jej také instalují).
Dost pochybuji o funkčnosti multikolizního systému v případě, že pujde o náraz na dveře projíždejícího auta. Tento systém může pomoct např. při nouzovém brždění aut před tebou / při stojících autech před tebou, né v případě, že se ti před kapotou "mihne" jiný auto.
Podstata není v tom, že by nějaký prvek, ať už je to multikolizní brzda, pevný skelet karoserie nebo bezpečnostní pás dokázal absolutně ochránit posádku před jakýmkoliv typem rizika. Podstata je v tom, že když jde nějaké riziko snížit a je to možné technicky a finančně vyřešit za přijatelných nákladů, tak je rozumné takový prvek prosazovat. Takže před pár lety se jevil bezp. pás nebo airbag jako ptákovina, dnes jej snad většina bere jako samozřejmost a s multikolizním brzděním to za 5-10 let nebude jinak.
Nic proti tomu. Já nijak nerozporuju, že ve své době byl Megane na špičce, dneska se to zase posunulo o malý kousek dál... a začaly se testovat nárazy zezadu, na což evidentně někteří (nejen Renault) nebyli připraveni. Toť vše...
Určitě, ale pořád se jedná o bezpečný vůz o čemž není pochyb :-) A ty 3 hvězdy mohou dost zamávat s prodeji, lidi na to koukají a už si nepřečtou proč byly body strhnuty :-)
Krom opěrek tam není nic důležitého... já osobně bych s 3* problém neměl. Že to působí blbě na lidi je smůla Renaultu a je mi ho trošku líto... moc za to nemůže.
S tím, že to není problém samotného Méganu souhlasím jen napůl.
Je nezpochybnitelné, že změna poměru hodnocení "blikátka vs. ocel" degraduje NCAP jako takovou.
Je však také pravda, že Renault je jedna z prvních značek, která začala stavět auta tak, aby co možná nejlépe prošla konkrétními testy, tedy NCAP. To je však případ i jiných značek.
Poté, co jsem na vlastní oči před dvěma léty viděl smrťák Tatra vs Fábia jsem se začal zajímat, jaká značka dělá opravdu bytelné auta a vyšlo mi z toho jedině Volvo, které není stavěné pro NCAP, ale pro život na silnicích.
Samozřejmě v případě toho smrťáku by byl rovnoceným "soupeřem" jedině tank, protože to byla plně naložená osmikola s přívěsem.
Pokud ti na konci výrobního cyklu určitého modelu změní metodiku hodnocení testů bezpečnosti s důrazem na různé elektronické fičury, jejichž technická implementace a z toho plynoucí finanční náročnost takovéhp kroku by byla za hranicí akceptovatenosti, pak to opravdu není chyba modelu, potažmo značky. Berme fakta taková jaká jsou, Megane je i na konci života aktuální generace stále bezpečným vozem. Nic víc, nic míň bych v tom nehledal.
Pokud je situace nastavena jak píšeš, pak by tě zachránil nejspíš opravdu jen ten tank. Testy EuroNCAP jsou jen ukázkou jak by to mohlo dopadnou v ideálních podmínkách, což při reálných haváriích nedosáhneš ani v procentu případů.
Tomu trochu nerozumím? Jak staví pouze pro testy NCAP? Takže když Megane narazí v testovací rychlosti Euro NCAP (64 Km/h) do betonové zdi, tak z něho vystoupím nezraněn (dle testů) a řekněme, že z toho Volva budu mít lehká zranění. Když narazím v Meganovi ve 100 Km/h do zdi, budou mě muset vystříhávat a možná to zvládnu. Když se tak stane ve Volvu, odejdu po svých? Jakože menší deformace kokpitu, A a B sloupku při rychlosti 64 Km/h znamenají naopak fatální a horší deformaci při rychlosti 100 Km/h než u auta, která mají větší deformace kokpitu, A a B sloupku při 64 Km/h? To snad ani nemůžeš myslet vážně ne?!
Tuhle teorii jsem slyšel... a dává smysl, jen bych do toho netahal značku, já osobně nemám žádné relevantní informace že by se to mělo týkat právě Renaultu.
Jde o to, že metodika EuroNCAP dělá jeden typ nárazové zkoušky, s nějakým čelním překrytím, v určité rychlosti... a automobilky (všechny) tedy mohou bezpečnost vozu optimalizovat právě pro tento jeden test... a tím zanedbat jiné situace, v jiné rychlosti, pod jiným úhlem apod.
Tohle téma se diskutovalo už dlouho a ještě se rozvířilo ve chvíli, kdy IIHS v USA začala dělat test s extrémně malým překrytím... a vcelku logicky, některá auta na novém testu pohořela (o Renault nejde, ten se v US neprodává).
Poučení je jednoduché - mělo by se dělat více různých testů, aby nedošlo k odtržení nárazových zkoušek od reálných havárií.
Renault je levne auto pro lidi co si uvedomuji ze setri na n
Podle me jsou tri hvezdy pro tyhle levne auta az az. I kupujici si je vedom ze sice usetri polovinu penez proti premii, ale pri havarii se mu to muze vymstit. Stejne tak lide co nakupuji po bazarech moc dobre vedi jak na tom jsou. Je to takovy kompromis mezi akceptovatelnym rizikem a dani za setreni na nespravnem miste.
Re: Renault je levne auto pro lidi co si uvedomuji ze setri
Přiznám se, hledal jsem statistiky zranění, úmrtí při nehodách podle ceny vozidla a nikde nenašel. Všude jsou jenom bulvární porovnání nehodovosti podle značek, které by ale potřebovalo doplnit o věk vozidla a o závažnost zranění aby měly alespoň jakousi vypovídací schopnost k řešenému tématu.
Re: Renault je levne auto pro lidi co si uvedomuji ze setri
Mohu se zeptat, zda-li jsi viděl a znáš novou metodiku hodnocení EuroNCAP? Pokud ano, tak mi prosím objasni, jak si ti při havárii vymstí koupě právě tohoto Meganu? Chápu, že někdo nemusí mít danou značku v oblibě, ale podobné příspěvky jsou trapnými výkřiky nepodložené reálnými fakty.
Re: Renault je levne auto pro lidi co si uvedomuji ze setri
Ani tak, ani tak. Psal jsem že od levných aut nejde očekávat v oblasti bezpečnosti zázraky. O metodice EuroNCAP se raději vyjadřovat nebudu. Porovnávat kde jak svítí kontrolka zapnutých pásů to je hovadina. I když na druhou stranu nemůže právě ten blbý bzučák nezapnutých pásů vzadu zachránit při čelním nárazu životy 1-2 lidí?
Re: Renault je levne auto pro lidi co si uvedomuji ze setri
Takže jinak, považuješ Megane za levný vůz? Pokud ano, pak mi prosím vysvětli, jak se mi jeho koupě může vymstí v případě havárie?
O nezapnutých pásech jsem debatoval jinde, myslím, že je totiž na inteligenci každého, zda-li pás použije nebo nikoliv. A pokud jej nepoužije, musí si být vědom případných následků.
...................... co se povídá už dlouho, že renault a jiní staví auta pro podmínky testu ncap, a ne pro reálné podmínky. Dlouho se tihle honosili tituly nejbezpečnější auta roku, často nastávala situace, že např. BMW 5 na tom bylo papírově hůř a pod., ale stačí trochu změnit, ztvrdit podmínky a je to spíš katastrofa. Stačilo trochu zapojit selský rozum, a myslím že i tehdy bylo jasné, v čem by jste chtěli být při havárii např. při 100 Km/hod., jestli v renaultu, nebo v té pětce.
kolega grifith dal pekny odkaz... je pekne vidiet ze megane fakticky zaostava voci novemu sportsvanu len v poslednom kriteriu ktore ako vieme neovplyvnuje kvalitu deformacnych zon ani skeletu karoserie pri naraze....
Jak můžeš interpretovat 83% výsledek a tedy 5* hodnocení v ohraně posádky jako katastrofu, to tedy rozhodně nechápu. Pokud se domníváš, že se "zpřísněním" podmínek by na tom bylo BMW při opakovaném testu s bezpečností posádky lépe, tak to mi vysvětli. Myslím, že bourat v 100kmh například do stromu či pod kamion by jsi nechtěl ani v jednom...
Havaruješ nedobrovolně, volba auta ve kterém jedeš je na tobě. Ale prosím tě nech mě, nepřišel jsem se sem pohádat, nepotřebuji se ventilovat přes net, ani mě nebaví vysvětlovat jednomu ........................................…
Nechám tě, jen když už něco napíšeš, tak si za tím stůj a pokud se nepotřebuješ ventilovat přes net, tak sem prosím nepřispívej. Ale u tebe chápu, kde nic není ..... však to znáš.
Ventilovat emoce /pocit méněcenosti kombinovaný s internetovým hrdinstvím/, ...................... máš pravdu, ty u mě nejsou. Přispívání k diskusím je něco jiného.
Kontrolky neřeším, ale problém je v tom, že ncap se dělají v rychlostech 65-70 /hned mě můžete chytit za slovo pokud to není přesně/, kdy pevné a robustní konstrukce mohou vyvolat na čidlech oscarů daleko větší zpomalení, než předpisově se bortící megan. Pokud se ale rychlost zvyšuje, karta se obrací, ale to doposud nikdo nechtěl vidět. Už dlouho se diskutuje a plánuje změna podmínek testů.
Konstrukčně je Megane stále jeden z nejbezpečnějších aut. Jestli na tom BMW 5 bylo papírově hůř, je na tom pořád stejně hůř jako v roce 2008. O nápravu reputace BMW se může pokusit další generace.
Rozhodující je ochrana posádky, tady dávám BMW 5 test dělaný v r. 2010 [odkaz] Velice pěkný výsledek. Pro ukázku BMW 5 z r. 2004 - to je na tom z pohledu bezpečnosti posádky dost bídně (oproti Meganovi) a přesto má celkem 4 hvězdy (dle tehdejší metodiky). Myslím, že toto je jasná ukázka toho, jak absurdní to hvězdičkování je. Bohužel :-( [odkaz]
Zpřísnění metodiky je zase jiná věc... je potřeba to brát tak, že nové a staré hvězdy prostě nejsou srovnatelné... což je trošku škoda, ale je to prostě tak.
Říkal jsem si, že by možná stačilo natáhnout stupnici na 7* a nechat staré výsledky být... jenže ono ta kritéria jsou složitější, pro zisk 4* nesmí být v žádné kategorii méně než X apod.
Jasně, tady jde o to, že pro Euro NCAP v roce 2004 bylo BMW 5 celkově bezpečnější auto i přes to, že posádka dopadla hůř než ta v Meganovi v roce 2014. Jak již někdo poznamenal. Blikající kontrolky ti případný náraz neulehčí... strom zůstane stromem, auto jedoucí zběsile na červenou do tvých dveří bude stále auto jedoucí zběsile na červenou do tvých dveří...
Tak ta kontrolková část může za to, že Megane nemá i v r. 2014 5*. Vím, že při čelním nárazu Megane 2014 vs BMW 5 2004 to velmi pravděpodobně dopadne hůř pro řidiče BMW. Já chci říct, že konstrukčně pevnější auto (Megane 2014) má celkově míň hvězd, než v té době! konstrukčně slabší auto (BMW 5 2004) a to JEN proto, že chybí nesmyslné kontrolky. V té zásadní (konstrukční) bezpečnosti je Megane stále špička.
Jenže chyba lávky.... NCAP sice změnil metodiku, ale ne tím směrem, aby to "horší" , ale třeba bytelnější BMW prošlo, ale aby prošla auta s moderní technologií.
Ve skutečnosti bych radši boural v tom BMW, protože mne ochrání více, stejně tak se podívej na tu 850tku co dával Topper, hvězd má pár a dnes by neprošla třeba vůbec, ale když narazí ta masa tvrdé oceli, tak uvnitř zůstaneš celej... tohle NCAP nehodnotí a Megane není horším autem, jen metodika je zvolena tak, aby prošla novější auta prošpikována elektronikou, která by při střetu s tou 850tkou zůstala nepojízdná...
Já bych se starými auty byl opatrný. Jednak se u nových aut ve větší míře využívají moderní technologie - počítačové simulace, vysokopevnostní oceli atd. Dvak je tu únava materiálu, třeba i koroze.
Nevím jakou 850 sem dával Topper, já viděl nějaký test starého Volva 960 (myslím) proti Renaultu Modus a ten Renault projel Volvem jako nůž máslem.
To, že kolem sebe máš více plastů a máš těžší auto ti dává pocit bytelnosti - to každopádně. Jen aby tomu tak bylo i v případě nárazu. Viz test starého a "bytelného" Volva vs Renault Modus.
Určitě, já spíše narážel na to, že Megane to dělá jen pro NCAP, protože ta metodika se nezměnila k tomu mít bytelnější auto, ale mít asistenty co ti pomohou :-)
Souhlas. Konstrukčně je na tom Megane stále velmi dobře. Pro příklad: Při čelním nárazu Megane (r.v.2014) 1300 kg vs např. BMW 5 (r.v. 2004) cca 1 600 Kg dojde při nárazu k větším deformacím a větším zraněním posádky v BMW a to i přes to, že řidič v BMW má kolem sebe více hmoty a bytelnější pocit z auta. Samozřejmě BMW 5 2014 vs Megane 3 2014, tam je dle výsledku lepší sedět v BMW (logicky). Ale minimálně je to hezký příklad toho, jak se vyvíjí konstrukce a materiály, které se v autech používají. DOkonce jsem slyšel názor, že Renault dělá auta jen pro nárazy kvůli metodice Euro NCAP a že při vyšších rychlostech jsou násdledky fatálnější a naopak, auta, která mají při testu Euro NCAP (64 Km/h tuším)) větší deformaci a horší následky pro posádku, tak při vyšších rychlostech jsou bezpečnější >:D To je hrozný nesmysl.
Ale 850tka neni zadna "masa tvrde oceli", ale masa masla. Tedy v porovnani s dnesnimi standardy, ty materialy ze kterych se auta delaji dnes a ze kterych se delaly pred dvaceti lety jsou co se tyce tvrdosti zcela neporovnatelne.
Ten ústup z bezpečnostní slávy sakra bolí. Absence piktogramu je u signalizace bezpečnostních pásů ovšem negativem více/méně výhradně pro prosťáčky, koneckonců, kdo má řidičák snad umí i číst, ne? Zde bych spíše akcentoval potřebu zvukového znamení, neb právě ten otravný zvuk "donutí" i totálního bezpečnostního ignoranta se zapásat, a právě tato signalizace je daleko důležitější, než nějaký parkovací pípák pro ty, co neumí parkovat.
Rovněž tak soustředění na ochranu chodců nelze brát na lehkou váhu, neb zažít střet s chodcem je pro řidiče psychicky daleko náročnější zkušeností, než nějaký ten pokroucený blatník při oťukávání auto x auto na parkovištích. Fatalita kontaktu s pěšákem je mnohdy traumatem na celý život pro oba, u pěšáka jde bohužel i při minimálních rychlostech doslova o život. I proto je nutno bezpečnosti chodců velmi přitakávat, ostatně zdraví (a to není plochá fráze) máme každý z nás opravdu jenom jedno... Však ti to maminka vtloukala do hlavy celé tvé mládí.
V tomto kontextu je míra ochrany krků posádky poměrně výrazným problémkem. Mezní hranice, tak to je rána.
No tak jak? Slavobrána se dnes nekoná, objektivně prostě nemůže. Protože se však jedná o Renault, věřím, že v brzké době se to zlepší. Nebo si snad mám po večerech pro uklidnění pročítat nárazovky konkurence?
Otázka dne - věnuješ při nákupu, resp. při zájmu o model auta bezpečnostním otázkám dostatečný prostor, nebo tohle neřešíš a počítáš se štěstím? A jak nahlížíš na aktivní bezpečnostní asistenty (slepý úhel, čas na kávu, malý odstup atp.)?
Zajímavé je, že v mým Meganu r.v. 2011 není jako upozornění nezapnutí pásů text, ale piktogram a navíc velice otravné pípání. Takže technicky vzato má můj 3 roky starej Megane 4* a je tedy bezpečnější než ten stejný (oka s jinou maskou) z r. 2014. Toto je krásný příklad toho, že Euro NCAP se posunula někam ke hranici absurdna, což je smutné. ;-\
Aktivní asistenti jsou dobrá věc, ale nemyslím si, že by se řidiči měli spoléhat jen na ně. Někdy to pak už vede až do extrémů. Důležitý je mít respekt z vozu a umět ho na 100% ovládat i v provozu.
Znám hodně lidí z mého okolí, co si myslí, že tito asistenti je spasí. Například že při pohonu 4x4 na sněhu mohou jet rychleji, ale neuvědomují si, že auto brzdí na ledu pořád stejně blbě. Když jim ESP zabrání smyku, více riskují... atd...
Za mě Asistenti ok, ale nejdůležitější je používat mozek
souhlas, ale ono to svádí... Na netu máš mraky testů ESP na ledu a jasně ukazují, že prostě můžeš jet rychleji a držet stopu. Těžši bude ale najít tu novou mezní hranici. O to těžší následky budou, pokud tu hranici někdo najde
Ano.. ruku na srdce.. kdo z nás to nezkoušel že :-) Taky někde v zapadlé ulici při sněhové pokrývce rád vyzkouším, co auto umí, ale v provozu si to netroufnu.... on stačí i jen špatný kabel, ESP vypne a jsi v protisměru ani nevíš jak :-) Fyziku neošálíš ani s tím nejvybavenějším autem.
Proto asistenti ano, ale neodpojit se od reality uplně ;-)
na Meganu provedou par zmen na blbustkach, nechaj znova otestovat a zase z toho bude fivestar rodeo >:D
kdy ze ma vlastne dorazit nastupce, pristi rok? takze jsem zvedav jak se NCAP bude hrnout do retestovani ostatni souperu jeste predtim nez prijdou jejich nastupci :-! to skoro vypada jako by to bylo pod ADACem kde zas litaj nejaky pikle >:-[]
Již včera jsem někde zahlédl "tristní" výsledek mého Meganu. Po podrobném prostudování zůstávám dál úplně klidný, stále jezdím jedním z nejbezpečnějších aut ve své třídě.
Jako příklad, že tomu tak opravdu je použiji "modlu" a etalon třídy, konstrukčně o 6 let novější Golf:
Nechci snižovat důležitost asistenčních systémů, ABS, kontrolka zapnutí pásů a tempomat jsou užiteční a fajn pomocníci. Pro méně schopné řidiče pochopím i protiprokluzový systém a systém rozjezdu do kopce. Ale aby kvůli adaptivnímu tempomatu a asistentu mrtvého úhlu a opuštění pruhu byl Megane o 40%!!! horším autem v pohledu bezpečnosti než Golf, tak to spíš ukazuje na nesmyslnost těchto testů. Protože až ti z protisměru před čumák vletí auto, budou ti blikající kontrolky na víš co... to konstrukce a deformační zóny se správně fungujícíma pytlama ti můžou zachránit život! Každopádně Renault věděl, že Euro NCAP změnil metodiku a měl si to pohlídat! Na 5 hvězdby mu asi stačil mrtvej úhel a jiná kontrolka zapnutí pásu. To přece není taková investice...
Aha, díky za upřesnění, být v důležitých atributech bezpečnosti o 11 respektive 5% horší (z pohledu Meganu) je ještě únosné. Co není únosné, je celkový výsledek o 40% horší kvůli absenci blbin, který z nás akorád dělají neuvažující stádoidní neřidičský trubky. A pak, trochu NCAP nerozumím, ještě nikdy jsem neviděl testování 6 let starého a končicího modelu. Možná pro ukázku, co je dneska rozhodující...cingrlátka ;-\
Hvězdičky jsou prostě hodně zjednodušující a pokud tě to zajímá, je potřeba se podívat pod pokličku. Těch 11% není sice průšvih, ale ani to není úplně málo. A zase... je potřeba se podívat, co za těmi 11% je - v tomto případě zejména hlavové opěrky. Pokud třeba vzadu vozíš děti v sedačce, tak toto kritérium na zadních sedačkách odpadá...
Ty hlavové opěrky jsou hodně zvláštní kategorie. Hodně záleží na tom, jak si sklopíš opěradlo. A pochybuji, že by někdo jezdil s opěradlem kolmo jako při testu. A ty zadní hlavové opěrky bych ani nehodnotil. Jde jen o nějakou počítačovou simulaci bez figuríny.
Meganova prohra je pouze v chybějících cingrlátkách... s tím myslím může pokojně dožít. Protože v tom opravdu důležitém (konstrukce a deformační zóny) je stejně dobrý jako Golf (kromě názaru zezadu, kde trochu strácí). TO, že ten model je přestárlý, je věc pohledu. Já říkám, že exteriérem ne, interiérem asi lehce ano, výbavou ne. Jízdníma vlastnostma jak v které verzi. Bezpečností ne (proč viz výše).
Přesně... Renault se propadá, aktuálně ho přeskočila 308, budiž, to se s novou generací dalo čekat. Přeskočila ho i Octavia a Auris, což je spíš úspěch Škody a Toyoty než neúspěch Renaultu (v nejlepších letech by se to ale nestalo). K témuž se chystá Leon...
Jen říkám svůj názor. Jsem rád, že konstrukčně to auto neztrácí. A že nemám kontrolku mrtvého úhlu a nebo kontrolku opuštění jízdního pruhu mi rozhodně nevadí...naopak. Jsou pomocnící (např. adaptivní tempomat) který bych v autě nikdy nechtěl.
Když někdo jezdí s rendlíkem, tak právě patří do oné kategorie "neuvažující stádoidní neřidičský trubky". Právě včera mi to předvedl jeden vaginální samohyb :no::no::no:
Vycistime od toho bordelu okolo a dulezite info vypada asi takto:
Golf vs Megane
celni naraz 99% vs 99%
bocni naraz 100% vs 100%
na sloup 85% vs 83%
deti - dynamicke testy
prumer 94% vs 97%
18 mes 88%
36mes 100%
Ve vysledku jde jen o straseni zakazniku, bezpecnost bude u obou stejna. Pri narazu uz se te strom nebo auto nepta, jestli mas kontrolku nebo napis na prsitrojovce nebo pipak. Strom i auto zajimaji jen hodnoty namerene pri testu ;-)
Tak to je hodne o spravnem nastaveni operky, pokud se jedna o naraz zezadu i vlastne zepredu. Je otazka, jestli mela obe testovana auta aktivni operky hlavy uz v zakladu. Whiplash poraneni muze byt vyvolane celnim, zadnim nebo i bocnim narazem.
Jestli dostane jakýkoliv koncernový auto 4 nebo 3* JENOM proto, že mu chybí cingrlátka a kontrolečky a pípátka, tak budu stejně jako u tohoto Megana tvrdit, že je to fraška Euro NCAP. Jestli ovšem koncernové auto dostane 4 nebo 3* kvůli nedostatečné ochraně posádky, pak je to auto z pohledu bezpečnosti konstrukčně špatné a po právu ho tady zkritizuji.
Az mi sem hodis odkaz, ze jsem daval duraz nekdy na neco jineho tak muzem pokecat. Ty cedky jsou mnohem mene podstatny.
Jinak se zeptam, proc si tady nekvicel treba kdyz se uvadi, ze novy Golf VII ma horsi hodnoceni pri bocnim narazu nez VI ? >:D
Kdyz jsem tak koukal, tak jestli si dobre pamatuji tak ma tento Megane i lepsi hodnoceni pri celnim narazu nez stavajici Passat.
Tys tu naposled kvičel, když si tady opět tupě kritizoval Roomstra, bez znalosti problému.
Golfa sem netahej, ten má pět hvězd tak či tak, takže jen ukazuješ, to, z čeho tu já mám srandu od začátku. Jakékoliv škobrtnutí u koncernu se zde netoleruje, ale u ostatních se tristní výsledek zlehčuje. :-!
jojo, nekdy skobrtne, nekdy vyloze prehmatne, jak se zadari >:D
vw dela auta vylozene na EuroNCAP, staci porovnat s IIHS ;-)
Megane ma hlavni a dulezita hodnoceni podobna jako auta 2x drazsi, akorat to priblble hodnceni hvezdicka tomu neodpovida. Nic vic nerikam, jen porovnavam s vyrobky v evrope nejprodavanejsimi a nejvychvalovanejsimi. S cim to mam porovnavat, s Kii? At dnes koupis snad jakekoli auto v evrope, tak na tom budou cca stejne, jen o ty drobnosti co delaj hvezdy navic jsou ty auta predrazena
suhlas... koniec koncov ide aj o psychologicky efekt.... clovek si tiez akosi skor s vacsou radostou kupuje 5 hviezdickove auto ako 3 hviezdickove ktore bude pri naraze rovnako bezpecne.... psychika je ta oblast v ktorej su velke velke rezervy a v ktorej sa nielen nautomobilky ale kazdy snazia cloveka okabatit a nalakat
1. týká se to spíš metodiky testování, ale zkoušeli jste někdy narvat 18 měsíční dítě do protisměrné sedačky (vajíčko)? To snad ani nejde a docela bych chtěl vidět, jak se to soudruhům z ADACu povedlo.
2. nevím, jak to je v Německu, ale pokud vím, tak vozit tříleté dítě na sedačce spolujezdce je zakázáno bez ohledu na vypínatelný airbag. O žádné výjimce ve vyhlášce nevím
Tady je vidět rozdíl mezi "auty" a opravdovými auty. Zatímco jeden ztrácí hvězdičky jako strom na podzim listí, druhý (Volvo) i s 12-ti letým autem projde v testech bez ztráty kytičky...
Uvědomuješ si, že se tu bavíme o EuroNCAP, kde se "kytičky" ztrácí i za zdánlivé hlouposti? Když se podíváš na samotné body, tak není tak špatný (ztrácí hlavně v ochraně krční páteře).
Uvědomuješ si, že já ztrátu kytiček neposuzuju podle nějakých bodů, ale podle ochrany jednotlivých částí těla? Ano, ztrácí v ochraně v jedné z nejdůležitější části těla, narozdíl od toho Volva ;-)
Jenom bych se opakoval co už tady napsal Dinar. Takže znovu ve stručnosti, pokud má nějaká důležitá část těla jen mezní ochranu, tak jsou tři hvězdičky odpovídající bez ohledu na asistenty atd.
A rozumíš tomu, co znamená mezní ochrana v různých testech? Také nechci mezní nikde vidět, ale co mě zajímá, je text. Odůvodnění, proč je výsledek takový, jaký je. Těžko se dostaneš okolo stáří a ceny. Deset let zpět byly aktivní opěrky pořád raritou, byť je Saab měl už v minulém století. Až testy Thatcham je zpopulárnily v EU a EuroNCAP je zahrnul do testování teprve nedávno.
Volvo má pověst pionýra v bezpečnosti. Je jen dobře, že i po takové době dosáhne takového výsledku. I když pořád ve vzduchu visí nejistota spojená s novým majitelem.
Pokud myslí XC90, tak některé systémy dodatečně nabídli (jako BLIS). Ale moc to nesleduji a nechce se mi to hledat.
Mégane přišel o jednu hvězdičku kvůli tomu, že o zadních pásech informoval textem a ten nebyl ve všech jazycích. Jakmile tohle vyřeší, bude mít čtyři. Není to jen o tom, jestli to máš, musí to i fungovat dle jejich představ.
Asi tam, kde se člověku ukazují upozornění v úředním jazyce země, v které auto koupil. Jinak je to z jejich pohledu, jako kdyby tam nebylo. Proto se běžně používají piktogramy. To je spíš diskutabilní, jakou roli dávají asistentům. A ta se bude pravděpodobně časem jen zvětšovat.
Vůz, který nabízí solidní ochranu posádky vozu, dostane (dnes) naprosto podprůměrný výsledek?
Podstatné je umět podívat se na to podstatné - stabilita konstrukce a ochrana posádky. Tam žádný průšvih nenastal, takže v zásadě pohoda.
Marketingově je to ale docela "průšvih", protože tohle se opravdu špatně bude vysvětlovat. Nicméně celá metodika a výsledky dnešních modelů jsou vesměs obecně takové, že se automobilky naučily přečůrat NCAP a vůz nestaví na maximální bezpečnost, ale na maximální bodový zisk NCAP.
Čest vyjímkám. Kdo hledá opravdovou bezpečnost, sáhme např. po Volvu :-!
Renault vždy vyráběl bezpečný auta pro cestující v jeho automobilu, dnes "díky" nějakýmu předpisu musím platit za Slovinskou dálnici 80éček, protože se zvyšujeje nárazová zóna pro případný střet s chodcem. Co je mi do nějakýho chodce sebevraha co chce stihnout bus. Mimo přechod jim nedám přednost až na určitý vyjímky, a le sikán to není :-!
V realite vždy zvíťazí ten väčší aj keď má ten menší o 2 hviezdy v teste viac , fyzika nepustí.
NCap testy by som prirovnal k udávanej spotrebe , je to len orientačné ...