Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Euro NCAP 2014: Citroën C-Elysée a Peugeot 301 – Jen 3 hvězdy pro levné duo

Bezpečnostní asistenti zhoršily konečný výsledek levného francouzského dua. Ani v ochraně posádky na tom však není nejlépe.
Zpět na článek
Avatar - strýček BOB
26. 6. 2014 12:31
Potom si vyber...
Na rozdíl od Megane nebude mít ridíč 301 po nárazu zlámaný vaz, ale bude mít na kaši hrudník a nohy. ;-\ Potom si vybírejte relativně bezpečné auto. >:D
26. 6. 2014 12:52
Re: Megane 3* a toto 3*
takže mu sebrali hvězdu za zbytečnost. Čímž pádem celý hodnocení NCAP počtem hvězd je velká fraška.
26. 6. 2014 12:13
Kde je rozumná hranica pasívnej bezpečnosti?
Treba hlavne bezpečnejšie jazdiť, aby sme nemuseli cestovať v tankoch.
Avatar - Auto CZ
26. 6. 2014 12:35
Zadný nárazový test
Prečo sa tiež nedoplní povinnosť zaných nárazových testov? Sedan ako taký by jednoznačne višiel najlepšie. Všetky mini autíčka (od i10 až po Fábie..) by mali mať zákaz vjazdu na diaľnicu. Alebo zvýšme rýchlosť pri bariérovej skúške, a dajme na pravu mieru, čo sa stane s autom pri tej 90 km/h.. To by asi žiadne auto nemalo ani šrubku po kope, ani žiadnu hviezdičku, možno svokra na sedadle smrti by to prežila, ako nesmrteľná bytosť.
27. 6. 2014 19:34
Re: Zadný nárazový test
Alebo znížme rýchlostné limity - 40 km/h v meste, 80 po okreskách a 100 po diaľnici. Hneď bude menej nehôd. ;-)
27. 6. 2014 17:09
Re: Zadný nárazový test
To jsou ta slavná americká explodující auta, která známe z filmů. ;-) Tak bylo by zajímavé to vidět. Nečekám problém, pokud opěrky zafungují. Většina nárazů zezadu bude asi v nízké rychlosti (nedobrzdění).
27. 6. 2014 10:43
Re: Zadný nárazový test
Tak určitě. :-) Já se nechci srazit s ničím...
Ten příklad s nákladním autem jsem uvedl jen vzorově - jediná nehoda zezadu, u které jsem byl přítomen. Jinak by mě právě spíš zajímala srážka zezadu s osobákem (s náklaďákem je to vždy mnohem horší...). Třeba u B a C segmentu. V padesátce, s mírným odsazením.

Nějaké příklady:
[odkaz]
[odkaz]

Něco z historie (1:30):
[odkaz]
27. 6. 2014 08:10
Re: Megane 3* a toto 3*
grifith byl rychlejší. :-)
27. 6. 2014 06:38
Re: Zadný nárazový test
S nákladními auty se prostě srazit nechceš.
27. 6. 2014 06:29
Re: Zadný nárazový test
Co si myslíš, že se stane? Ve předu máš zónu jako hrom. Co máš vzadu? Nejvíce se pracuje na bezpečnosti první řady, pokud jde o dospělé. Ta je při nárazu zepředu na ráně a stává se tak asi nejbezpečnějším místem v autě.
26. 6. 2014 21:42
Re: Zadný nárazový test
[odkaz]

takovy test uz je a neni vubec peknej... i ja ty sedadla sem tam pouziju...
26. 6. 2014 17:22
Re: Zadný nárazový test
Chcel by som vidiet crashtest aut ktore maju treti rad sedadiel vyklopnych z podlahy, tie su teraz v mode. Tam ked niekto sedi ma hlavu tesne pred zadnym oknom. Keby dali figury na tie sedacky a spravili by crastesty zo zadu, tak tie auta by dostali snad len jednu hviezdicku - za dobre vypalenu metalizu. A predaj aut s tymto tretim radom sedadiel by nabeton zakazali.
Avatar - grifith
26. 6. 2014 15:40
Re: Megane 3* a toto 3*
Zde jde o fakt, že systém tam je, ale upozornění není ve všech jazycích. Pak samozřejmě je otázkou každého, jak zodpovědné spolucestující vozí...
Avatar - eXp10it
26. 6. 2014 15:36
Re: Zadný nárazový test
A myslíte si že by test s náklaďákem ze předu z boku, shora, zespoda, v piruetě na roh či jakýmkoliv jiným směrem dopadl jinak?
Avatar - Stejsn
26. 6. 2014 13:39
Bezpečnostní asistenti zhoršily
vážně? 8-s
26. 6. 2014 12:58
Re: Zadný nárazový test
Já bych byl pro, taky by mě to zajímalo. Ostatně i z tohoto důvodu bych chtěl příští auto kombíka (ne HB). Viděl jsem lehký ťukanec kombíka a 8-mi kolky na přechodě. Náklaďák zlehka nedobrzdil a kufr kombi byl slisovaný. U HB už by se asi lisovaly zadní sedačky.

Jinak crash test lehkého náklaďáku při nárazu 70 km/h (bez "automatické" brzdy), cca od 1,20:

[odkaz]
Avatar - grifith
26. 6. 2014 12:56
Re: Megane 3* a toto 3*
To nepopírám, zcela určitě je nový způsob hodnocení při nejmenším zvláštní. Ale psal jsem o tom již v diskuzi u crashtestu Meganu.
26. 6. 2014 12:48
Re: Kde je rozumná hranica pasívnej bezpečnosti?
Rozumná hranice bezpečnosti aut myslím vychází ze statistiky nehod. Zjistí se, v jakých rychlostech se nejčastěji bourá a jakým způsobem. Podle toho se pak navrhnou crash testy. Dalším krokem je ošetřit ty části silnic, kde často dochází k (nestandardním) nehodám.

PS. Ten, kdo v první řadě při přepravě osob po veřejné komunikaci nemyslí na bezpečnost dopravy (všech zúčastněných), by za volantem (řidítky) neměl co dělat. S bezpečností souvisí samozřejmě i plynulost dopravy, parkování atd.
Avatar - grifith
26. 6. 2014 12:35
Re: Megane 3* a toto 3*
Meganu 4* hodnocení uteklo jen díky neupozornění nezapnutých pásů zadních cestujících ve "všech" jazycích. Bodové ohodnocení testů dávají jasnější představy.
26. 6. 2014 12:29
Megane 3* a toto 3*
Pozerám na ten obrázok s tými figurínami a nerozumiem tomu.
Avatar - dochtor
26. 6. 2014 12:24
Re: Kde je rozumná hranica pasívnej bezpečnosti?
Tie autá sa v testoch zrážajú samé so sebou. Tanky sem nepleť.
Avatar - petrumr
26. 6. 2014 15:36
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud