Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Bezpečnost

Zpět na článek

Euro NCAP 2014: Citroën C-Elysée a Peugeot 301 – Jen 3 hvězdy pro levné duo

24 komentářů

Klaudius
Treba hlavne bezpečnejšie jazdiť, aby sme nemuseli cestovať v tankoch.
Avatar - dochtor
dochtor
Tie autá sa v testoch zrážajú samé so sebou. Tanky sem nepleť.
tomkite
Rozumná hranice bezpečnosti aut myslím vychází ze statistiky nehod. Zjistí se, v jakých rychlostech se nejčastěji bourá a jakým způsobem. Podle toho se pak navrhnou crash testy. Dalším krokem je ošetřit ty části silnic, kde často dochází k (nestandardním) nehodám.

PS. Ten, kdo v první řadě při přepravě osob po veřejné komunikaci nemyslí na bezpečnost dopravy (všech zúčastněných), by za volantem (řidítky) neměl co dělat. S bezpečností souvisí samozřejmě i plynulost dopravy, parkování atd.
Petto
Pozerám na ten obrázok s tými figurínami a nerozumiem tomu.
Avatar - grifith
grifith
Meganu 4* hodnocení uteklo jen díky neupozornění nezapnutých pásů zadních cestujících ve "všech" jazycích. Bodové ohodnocení testů dávají jasnější představy.
ryccardo
takže mu sebrali hvězdu za zbytečnost. Čímž pádem celý hodnocení NCAP počtem hvězd je velká fraška.
Avatar - grifith
grifith
To nepopírám, zcela určitě je nový způsob hodnocení při nejmenším zvláštní. Ale psal jsem o tom již v diskuzi u crashtestu Meganu.
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - grifith
grifith
Zde jde o fakt, že systém tam je, ale upozornění není ve všech jazycích. Pak samozřejmě je otázkou každého, jak zodpovědné spolucestující vozí...
ryccardo
grifith byl rychlejší. 😄
Avatar - strýček BOB
strýček BOB
Na rozdíl od Megane nebude mít ridíč 301 po nárazu zlámaný vaz, ale bude mít na kaši hrudník a nohy. ;-\ Potom si vybírejte relativně bezpečné auto. >😁
Avatar - Auto CZ
Auto CZ
Prečo sa tiež nedoplní povinnosť zaných nárazových testov? Sedan ako taký by jednoznačne višiel najlepšie. Všetky mini autíčka (od i10 až po Fábie..) by mali mať zákaz vjazdu na diaľnicu. Alebo zvýšme rýchlosť pri bariérovej skúške, a dajme na pravu mieru, čo sa stane s autom pri tej 90 km/h.. To by asi žiadne auto nemalo ani šrubku po kope, ani žiadnu hviezdičku, možno svokra na sedadle smrti by to prežila, ako nesmrteľná bytosť.
tomkite
Já bych byl pro, taky by mě to zajímalo. Ostatně i z tohoto důvodu bych chtěl příští auto kombíka (ne HB). Viděl jsem lehký ťukanec kombíka a 8-mi kolky na přechodě. Náklaďák zlehka nedobrzdil a kufr kombi byl slisovaný. U HB už by se asi lisovaly zadní sedačky.

Jinak crash test lehkého náklaďáku při nárazu 70 km/h (bez "automatické" brzdy), cca od 1,20😒br />
[odkaz]
webpaja
...tak to je úděs
Avatar - eXp10it
eXp10it
A myslíte si že by test s náklaďákem ze předu z boku, shora, zespoda, v piruetě na roh či jakýmkoliv jiným směrem dopadl jinak?
Toky1
Chcel by som vidiet crashtest aut ktore maju treti rad sedadiel vyklopnych z podlahy, tie su teraz v mode. Tam ked niekto sedi ma hlavu tesne pred zadnym oknom. Keby dali figury na tie sedacky a spravili by crastesty zo zadu, tak tie auta by dostali snad len jednu hviezdicku - za dobre vypalenu metalizu. A predaj aut s tymto tretim radom sedadiel by nabeton zakazali.
Vencator
[odkaz]

takovy test uz je a neni vubec peknej... i ja ty sedadla sem tam pouziju...
_MT_
Co si myslíš, že se stane? Ve předu máš zónu jako hrom. Co máš vzadu? Nejvíce se pracuje na bezpečnosti první řady, pokud jde o dospělé. Ta je při nárazu zepředu na ráně a stává se tak asi nejbezpečnějším místem v autě.
_MT_
S nákladními auty se prostě srazit nechceš.
tomkite
Tak určitě. 😄 Já se nechci srazit s ničím...
Ten příklad s nákladním autem jsem uvedl jen vzorově - jediná nehoda zezadu, u které jsem byl přítomen. Jinak by mě právě spíš zajímala srážka zezadu s osobákem (s náklaďákem je to vždy mnohem horší...). Třeba u B a C segmentu. V padesátce, s mírným odsazením.

Nějaké příklady😒br /> [odkaz]
[odkaz]

Něco z historie (1😁0)😒br /> [odkaz]
_MT_
To jsou ta slavná americká e😜lodující auta, která známe z filmů. 😉 Tak bylo by zajímavé to vidět. Nečekám problém, pokud opěrky zafungují. Většina nárazů zezadu bude asi v nízké rychlosti (nedobrzdění).
Klaudius
Alebo znížme rýchlostné limity - 40 km/h v meste, 80 po okreskách a 100 po diaľnici. Hneď bude menej nehôd. 😉
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
[odkaz]

pekny test v praxi >😁
Avatar - Stejsn
Stejsn
vážně? 8-s