Rozumná hranice bezpečnosti aut myslím vychází ze statistiky nehod. Zjistí se, v jakých rychlostech se nejčastěji bourá a jakým způsobem. Podle toho se pak navrhnou crash testy. Dalším krokem je ošetřit ty části silnic, kde často dochází k (nestandardním) nehodám.
PS. Ten, kdo v první řadě při přepravě osob po veřejné komunikaci nemyslí na bezpečnost dopravy (všech zúčastněných), by za volantem (řidítky) neměl co dělat. S bezpečností souvisí samozřejmě i plynulost dopravy, parkování atd.
Na rozdíl od Megane nebude mít ridíč 301 po nárazu zlámaný vaz, ale bude mít na kaši hrudník a nohy. ;-\ Potom si vybírejte relativně bezpečné auto. >:D
Prečo sa tiež nedoplní povinnosť zaných nárazových testov? Sedan ako taký by jednoznačne višiel najlepšie. Všetky mini autíčka (od i10 až po Fábie..) by mali mať zákaz vjazdu na diaľnicu. Alebo zvýšme rýchlosť pri bariérovej skúške, a dajme na pravu mieru, čo sa stane s autom pri tej 90 km/h.. To by asi žiadne auto nemalo ani šrubku po kope, ani žiadnu hviezdičku, možno svokra na sedadle smrti by to prežila, ako nesmrteľná bytosť.
Já bych byl pro, taky by mě to zajímalo. Ostatně i z tohoto důvodu bych chtěl příští auto kombíka (ne HB). Viděl jsem lehký ťukanec kombíka a 8-mi kolky na přechodě. Náklaďák zlehka nedobrzdil a kufr kombi byl slisovaný. U HB už by se asi lisovaly zadní sedačky.
Jinak crash test lehkého náklaďáku při nárazu 70 km/h (bez "automatické" brzdy), cca od 1,20:
Chcel by som vidiet crashtest aut ktore maju treti rad sedadiel vyklopnych z podlahy, tie su teraz v mode. Tam ked niekto sedi ma hlavu tesne pred zadnym oknom. Keby dali figury na tie sedacky a spravili by crastesty zo zadu, tak tie auta by dostali snad len jednu hviezdicku - za dobre vypalenu metalizu. A predaj aut s tymto tretim radom sedadiel by nabeton zakazali.
Co si myslíš, že se stane? Ve předu máš zónu jako hrom. Co máš vzadu? Nejvíce se pracuje na bezpečnosti první řady, pokud jde o dospělé. Ta je při nárazu zepředu na ráně a stává se tak asi nejbezpečnějším místem v autě.
Tak určitě. :-) Já se nechci srazit s ničím...
Ten příklad s nákladním autem jsem uvedl jen vzorově - jediná nehoda zezadu, u které jsem byl přítomen. Jinak by mě právě spíš zajímala srážka zezadu s osobákem (s náklaďákem je to vždy mnohem horší...). Třeba u B a C segmentu. V padesátce, s mírným odsazením.
To jsou ta slavná americká explodující auta, která známe z filmů. ;-) Tak bylo by zajímavé to vidět. Nečekám problém, pokud opěrky zafungují. Většina nárazů zezadu bude asi v nízké rychlosti (nedobrzdění).