Jenže ono jde mj. o to, podle jaké normy se ta spotřeba udává. To, že "evropský cyklus" současné normy je úplně mimo realitu, je bohužel smutný fakt, ale výrobci jsou povinni podle něj tu spotřebu udávat ....
u dnešních vozidle tomu tak skutečně je. Testuje se to za loboratorních podmínek, gumy s nízkým valivým odporem, start/stop systémy a další fíčury. Když tohle vypnete, vyhodíte a pojedete ve městě, anjednou nesedí spotřeba klidně o 2 litry.
Dřív to nebývalo a zhruba se na hodnoty uváděné výrobcem dalo dostat.
Ale halvně že unie jásá, jak klesá vypouštění splodin a spotřeba. Klesá, ale jen na papíru.
Tak pokud se bavíme o spotřebě měřené a udávané podle minulé normy (tuším do roku 2006?), tak to nebyl absolutně žádný problém. Dle auta a trasy (délka, profil, podíl dálnice) běžně minus 10-20% proti papírové.
Redakcia by si mohla vsimnut a rovnako doplnit, ze v Korei rovnako i ine znacky dostali za nepravdivy udaj spotreby pokutu. Javi sa mi, ze auto.cz lezi Hy uplne v krku a ak uz neprekrutia test i40, ktory v v "nemeckom origanali" vyznel skor kladne, tak teraz zas radsej zamlcia, ze Hy nie je jediny.
Citat z Lidovky:
Jihokorejské ministerstvo dopravy hodlá vyměřit největší domácí automobilce Hyundai Motor pokutu kolem jedné miliardy wonů, tedy zhruba 20 milionů Kč za chybné údaje o spotřebě vozu Santa Fe. Pokuta se však nebude týkat jen této společnosti. Ministerstvo ve čtvrtek uvedlo, že kvůli chybným údajům o spotřebě chystá rovněž menší pokuty pro zahraniční automobilky BMW, Volkswagen, Audi a Chrysler.
Takze co keby tam bol nadpis??: Audi podvadelo o spotrebe, musi zaplatit ... korun.
Co chceš od zdejších budižkničemů. Přece je to tady jasně dané : koho chleba jíš toho písen zpíVWej. Vzdyt se pro jistotu už ani pod článek nepodepíše ten bambula co to zde vložil. :no::no: redaktoři auto.cz jsou asi ten největší odpad co česká automobilová novinařina nabízí.
Nevidel bych za tim hned spiknuti, ale cesta k bulvaru je tu zcela patrna.
Co je smutne je ze kvuli tomuto pristupu auto.cz jsem zacal cist i konkurenci (do te doby jsem necitil potrebu) kde jsem jeste stihl konec normalniho obdobi a bohuzel zachytil v plne krase bulvarizaci i tam. Takze se da s rict ze podobna "uroven" ted vladne vsude. Obzvlaste to zamrzi kdyz si clovek z nostalgie precte nejaky starsi test z pred 5-8 let.
Já se teda redakce, nebo alespoň pana Chamili, musím zastat, jeho články jsou velmi dobré, a nad úrovní ostatních.
Článků s bulvárními nadpisy i textem je mi líto, tento web je o autech, a články o autech bývají ,,suché" ale dají se okořenit vlastním názorem a pocity.
Bulvár je čtení pro jednoduché lidi založen na lži a překrucování kontextu.
Na webu o autech bych prosil fakta, detaily, vlastní zkušenosti a dojmy.
Pana Chamilu jsem nedavno pod nejakym clankem pochvalil, taky mi to prislo jako memento z let minulych, svezi zavan, bohuzel ale jedna vlastovka jaro nedela a na jeden test na urovni od Chamili tu mam 100 (a to neni nadsazka) podobnych bombastickych clanku plnych polopravd, prikrasleni, zamlceni informaci atd...
Jedine k cemu to cloveka nakonec dozene je ze bude patrat po forech, blogoch atd. a na klasicke servre typu auto.cz se vykasle.
Všichni šiděj - někdo míň, někdo víc. Ale o tom, že H/K jsou v šizení přeborníci, si cvrlikají už i vrabci na střeše. Oblbují akorát zákazníky, a pokud se to prokáže, tak nechť za to zaplatěj. Jenže, každá taková pokuta je pro obr moloch typu H/K jenom zrnko písku. :no:
A co když to mají špatně v Lidovkách? ;-) třeba je jejich "chlebodárcem" zase Hyundai a ten jim přikázal, ať pošpiní i jiné, ať nevypadají zas tak blbě :-)
Když už článek zmiňuje problémy Hyundai se svými prodejci u nás, dodávám, že podle MfD se spor dostal do takové fáze, že 17 ze 47 prodejců vypovědělo s okamžitou platností smlouvu a přestalo objednávat auta.
Je otázkou, kterých těch 17 to je, velká dealerství to asi nebudou. Spíš ta menší, kterým může skoro socialisticky podaný kodex přinést akorát tak existenční problémy.
jossalito: asi je ten placený diskutér mimojiné pod nickem Gilgit asi taky poněkud "šikmý" zda spíš inteligenčně nebo jinak netuším. Byť za mě jsme takovým lidem spíš říkali "křivý / křivák" podle jejich charakteru , ne šikmák >:D
Nestává?Nebo nechceš vědět?Tyto zprávy moc nesleduji, ale stalo se to u BMW,Audi,Volkswagen..jindy zase Fordu [odkaz] .
Myslím že těch omylů se děje dost a všude.
Spíše je zajímavé,že je pokutována největší domácí automobilka,to by se zde stát nemohlo.
Ještě jeden zajímavý odkaz ohledně spotřeb [odkaz]
Opravdu nestává?Všechno víš?všechno znáš?možná ano,možná ne,záleží co ti média poskytnou.
Není Ti divné,že když to těch 17 dealerů medializuje,že nezvěřejní onen sporný dokument.Pochopitelně celý?
Znáš ho?Já né.tak jak mohu soudit?
Co když tam jsou věci ve prospěch zákazníka,třeba penále za neuznání závady,kterou kryje záruka?Nebo jiné,tak že by o něco snižoval dealerovi zisk.Co když je to tak,že zloděj křičí chyťte zloděje.
Opravdu já nevím a nechápu lidi,kteří neznají detaily,ale mají ve všem jasno.
Taky znám jednoho prodejce (skutečně jen prodejce, nic víc neumí a nechce), který prodává VW, Škodovky a nakonec i Hyundai, prostě to co zrovna jede.. vydržel jeden, rok, neměl zájem řešit záruky, jen prodávat, tak zůstal u VW, na předváděčku je třeba se objednat hoodně předem, protože všechny předváděcí vozidla používá denně jeho rozvětvená rodinka....a u VW je záruk jen 2 roky, to se dá přežít ;-)
Prodeje už jim nijak závratně neporostou, ale začne narůstat procento nadšených zákazníků, kteří budou řešit reklamace během komplexní pětileté záruky. Tedy nejvyšší čas to zabalit.
No ale vcelku je to jedno.
Rád bych znal důvod,proč oni prodejci,když už s tím vyšli na veřejnost nezveřejní i onen dokument,který se jim nelíbí.
Osobně si myslím že tento dokument bude obsahovat věci,které jdou sice proti jejich zájmům ale možná ve prospěch zákazníka.Proto to nezveřejnění.
Ono když se zakazuje nějaká lumpárna,tak to těm provinilým také nevoní.Kdo ví jak to je.Nic nemusí být černobílé.
Když už se má něco medializovat tak celé,né jen půl.
Stejně to probíhá v každé fabrice:ve jménu kvality a pro blaho zákazníků se zavádí různé věci a dělníkům,konstruktérům,technologům,admin… se to také nemusí vždy líbit.A nemusí to být vždy krok správným směrem.
Když neznáme detaily,těžko vyvozovat závěry.
Máš pravdu. Taky by mě ten dokument zajímal. Těžko říct, co v něm může být tak tajné. A jsem zvědav, jak se jim to projeví na prodejích. Věřím, že dost.
No a co? Dva měsíce se to bude propírat v médiích, než přijde nějaká nová kauza. Na 17 poměrně bezvýznamných prodejců se zapomete a Hyundai bude vesele prodávat dál. Běžného člověka nezajímá nějaká kauza s prodejci. Jeho zajímá cena produktu, četnost reklamních kampaní, vzhled a nakonec i proklamovaná kvalita...
Policejní terminologií se tomu říká "závadová osoba". Tedy chroničtí čorkaři, potížisté a průšviháři, ti kteří chlastají na nádraží a vzdali cestu zpět. Hééé pané policaááájt, já to v sámošce nebyyyl, říká dežo a z pod mikiny se rýsuje flaška metaxy bez účtenky a deodorant. To samé mám pocit i u této panoptické pseudoznačky. Kdekoliv je nějaký problém, záhadným způsobem je u toho! Však ty auta taky podle toho vypadají 8-s
ale teď když to nejde dál se snaží o podvody, nátlak. Auta mají udělané tak, že při bouračce odcházejí části, které u jiných aut vydží a ty části stojí nejvíce peněz. Např.plast pod stěrači, půlka stojí 4500 Kč a odejde při každém předním ťuku.
včera jsem viděl tuším i10 napasované zezadu do X6. Pří letmém průjezdu kolem to vypadalo, že X6 bude stačit umejt, i10 začínal pár cm před předním oknem... že by deformační zóna... >:-[]:-!
Ty woe to si i10 teda dovolovala !!!!!!!!! Na X6 !!!! Zjevně rychlejší i10 to šópla do zadku pomalého X6. To jsou teda věci.
Nějak to nezní moc logicky, leda že by se i10 ploužila, překážela X6 a to i10 předjelo a vybrzdilo, ovšem nepočítalo s reakcí řidiče ......
Naprosto normální výsledek, každé auto má v předu deformační zóny, které se krásně "bortí", aby se předešlo rozdrcení vnitřních orgánů posádky auta, zatímco vzadu je pevnější. Třeba takhle to dopadlo když to Hummer napálil do školního autobusu :-)
[odkaz]
Nechápu, co z toho ty značky mají? Víc prodaných aut? Provize? Proč prostě nenapíšou, za kolik jim ty auta fakt jezděj? Mazda to tak dělá, to je u mě férovka :yes: Lidi, kteří se se spotřebou ani náhodou nedostanou na vylhaná čísla, to akorát odradí. Chtělo by to víc přemejšlet a míń se honit za čísílkama. Stejně už jsou ty udávaný spotřeby dneska skoro neskutečný.
To nemá s EU nic společného. Zdaleka nejvyšší pokutu za klamání dostali korejci v USA. Kia a Hyundai jsou podvody se spotřebou provařený všude, faktem je, že žádná jiná automobilka nemá takové průšvihy
Naprostá pravda....ještě bych to doplnil,poslední opravdu dobré auto!!! V dnešní době nemá smysl řešit která značka je lepší nebo horší už je to jen spotřební zboží.....bohužel :-(
osobně si myslím že to vypověděli jen ti, kdo ještě prodavájí další značky mimo H/K a "tlouklo" se to.Jinak většina delaerů je díky vysokým prodejům co vím hodně spokojena.Takže pravda bude někde napůl.....a problémy ma občas každá firma.Koncern H/K má dohromady prodeje cca 66 000 a je v tu chvilku na 6 místě v Evropě...1 je VW....144 000 a 2 Ford.....82 000 no fakt to je průšvih. :-)
to sa hyundai-u tak dobre dari v cr,ze niekto musel prist s tymto? >:D
ktora automobilka tam ma realnu spotrebu? a co vobec znamena realna spotreba..... co vodic to indiviualna vzorka....
Všichni, co se tu všichni rozčilují, že ani jedno auto nemá reálnou spotřebu takovou, jako na papíře, by si měli uvědomit, že tenhle článek je o něčem jiném. Všechny automobilky mají na různých kontinentech STEJNÁ pravidla pro určování spotřeby. Tedy čísla neslouží k tomu, aby člověk věděl, kolik mu to bude žrát, ale aby věděl, které auto je úspornější, než jiné. V tomhle Hyundai podváděl. Tedy tvářil se jako úspornější, než konkurence, i když to nebyla pravda.
že už proběhly nějaké soudní procesy, kdy zákazník dostal zpět své peníze za to, že spotřeba udávaná výrobcem nebyla dosažitelná za žádnou cenu. Ty automobilky taky
podváděly, podle rozhodnutí soudu. A nejvíc podvádí EU, která je nutí do takových
nereálných podmínek při testování spotřeby. A už to i sama ví, a řeklo se, že metodika měření se změní, žel bohu bude to až na svatýho Dyndy, protože v EU všechno trvá...
mám Santa Fe v plné výbavě a v automatu. v TP uvádějí spotřebu 6,8 l , říkal jsem si, že budu jezdit do 8 l ( tak jsem jezdil s předchozím modelem i když uváděli spotřebu 7,4l - tak že spokojenost), bohužel s tím to autem se nemůžu dostat pod 9l !!!
dohaduji se s prodejcem, českým zastoupením a stále nic, řešení nikde, ještě zkusím zastoupení v Evropě