Novinky
Hittman
0
Zajímalo by mne, o kolik se zdražil provoz dnešních aut a těch, co jezdily před deseti lety. Dříve byla auta velmi "jednoduchá" co se týče elektroniky, dnes je vše propojeno, recyrkulováno, "semihlavé" vstřikovače, hliníkové díly, které se hůře či vůbec opravují, všude senzory, různé konfortní a podobné jednotky, atd...
a v dalsi generaci by mohli zacit vyuzivat energii z pasazeru, co si budem nalhavat, kazdej cestujici je v prumeru 60-70kg vahy a potencialni elektriny >😁
www.youtube.com/watch?…
www.youtube.com/watch?…
Neopravujte D1! >😁
Kolik kWh by to asi mohlo "nadrncat"?
spis se to zpetne vyuzije v tom podvozku na naklony auta tim spravnym smerem nez ze by to akumulovalo energii k pohonu auta
K tomu stačí tlumiče s řízenou tuhostí, a to není třeba halasně ohlašovat - to je běžná věc.
Psalo se o tom už minulý rok, asi je potřeba si to zopakovat. Energii tak získanou můžou vyžít k pohonu auta, nebo napájení vybavení. A u dynamičtěji/ sportovněji střižených aut by mohl posloužit jako adaptivní (a nahradit tak, popřípadě doplnit stávající řešení). V principu jde o rekuperaci - zachycení a využití energie, která by se jinak v tlumičích přeměnila v teplo.
ze slovenski cestari pri vyrobe nekvalitnych ciest a neplatani dier mysleli na taku vzdialenu buducnost. Bravo!