Audi vyvíjí pérování vyrábějící elektřinu
Proč to někoho nenapadlo dřív? Zatímco běžná hybridní auta nebo elektromobily se při jízdě musí spoléhat na rekuperaci, pouze pokud se nešlape na pedál plynu, auto se na nerovné silnici pohupuje neustále a tato energie není nijak využívána. To by však mohlo v blízké době změnit Audi.
Šéf R&D Audi Ulrich Hackenberg oznámil časopisu Auto Express, že automobilka dokončila vývojové práce na pérování které využije pohybů zavěšení k výrobě elektřiny. "Lidé si neuvědomují, že tlumiče jsou velmi horké. Když tvrdě pracují na nerovné silnici, zahřívají se na teplotu 100-125 stupňů a toto vzniklé teplo se bez užitku vyzáří do atmosféry. Proto je vyměníme za generátor".
Hackenberg odmítl být konkrétnější, co se technických detailů týče, dá se však očekávat použití rotačního generátoru, umístěného do těla tlumiče, jenž by byl roztáčen kompresí tlumičů. Šéf vývoje Audi také naznačil, že by mohlo jít o užitečnou věc nikoli pouze z pohledu zvýšené úspory paliva u hybridních modelů, ale i v případě výkonných verzí automobilů: "Protože můžeme posílat energii zpět do tlumičů, máme nezávislé variabilní zavěšení všech kol, které může potlačovat náklony v zatáčkách".
Zatím není známo, kdy se tento typ zavěšení dostane do produkčních aut, jisté ovšem je, že v určitých částech světa, Česko nevyjímaje, by mohlo jít o velice užitečnou techniku, která by odvedla pořádný kus práce.