Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Subaru XV 2.0D – Král městských erzet

Na první pohled můžete vidět jenom novou barvu či kvalitnější ovladače v interiéru, pod povrchem se však Subaru XV modelového roku 2014 změnilo výrazně k lepšímu.
Zpět na článek
30. 6. 2014 11:29
30. 6. 2014 11:49
30. 6. 2014 10:20
30. 6. 2014 10:21
30. 6. 2014 11:30
30. 6. 2014 11:27
30. 6. 2014 11:42
30. 6. 2014 15:54
30. 6. 2014 15:58
30. 6. 2014 11:36
30. 6. 2014 17:14
30. 6. 2014 11:35
1. 7. 2014 07:45
30. 6. 2014 15:55
30. 6. 2014 11:59
30. 6. 2014 17:54
30. 6. 2014 18:00
30. 6. 2014 18:18
30. 6. 2014 18:26
30. 6. 2014 19:57
30. 6. 2014 20:33
30. 6. 2014 20:56
30. 6. 2014 21:27
30. 6. 2014 21:39
30. 6. 2014 21:43
30. 6. 2014 21:54
30. 6. 2014 22:03
1. 7. 2014 09:24
1. 7. 2014 09:34
1. 7. 2014 13:05
1. 7. 2014 20:36
1. 7. 2014 21:27
1. 7. 2014 20:49
1. 7. 2014 21:32
1. 7. 2014 21:58
1. 7. 2014 09:27
1. 7. 2014 09:36
1. 7. 2014 09:41
1. 7. 2014 09:49
1. 7. 2014 20:44
1. 7. 2014 20:52
2. 7. 2014 17:42
2. 7. 2014 19:45
1. 7. 2014 21:31
2. 7. 2014 17:45
2. 7. 2014 17:51
2. 7. 2014 21:02
2. 7. 2014 21:47
3. 7. 2014 18:53
3. 7. 2014 18:59
30. 6. 2014 19:22
Avatar - Enthusiastic.driver
30. 6. 2014 10:12
kecy...
Z té imitace testu je vidět, že autor v autě vůbec nejel. Všechno to jsou jen kecy. Toto Subaru je otřesné. Diesel má nedieselový zvuk, tvary jsou málo korejské, jízdní vlastnosti musí urážet všechny, kteří kdy okusili dokonalost přendího náhonu...

Je vidět, že testér je spíše polotestér bez citu pro auto, které beztak lakovali giboni a sestavovali makakové. Je to ostuda české žrunalistiky! Rači bych se nechal obřezat než podruhé číst tuto frašku! Styďte se auto.cz! Fujtajxl vespolek, hare krišna, buďte dobří!

PS: Test moderování diskuze >:D
Rozbalit vlákno
16
30. 6. 2014 10:16
Re: kecy...
Tak tady asi není co dodat... >:D :yes:
Avatar - Ji/Ri
30. 6. 2014 11:29
Re: kecy...
Ondro, chci se zeptat, ... ta spotřeba mi přijde dost vysoká. Mi při normální jízdě, žádná ekorallye bral Outbck se stejným motorem někde mezi 5-6litry. V čem ta změna? Přitom Otbck je podobného ražení. Díky....
30. 6. 2014 11:44
Re: kecy...
Ano, to sedi. Normalni jizdou mimo mesto se clovek bez nejake snahy dostane na tyto hodnoty. S rostouci rychlosti ale spotreba vyznamne roste. Bavime se tedy o dálnici. Drive testovane vozy na tom byly podobne a o zvysene spotrebe na dalnici se hovori i ve starsom teste tohoto vozu na auto.cz. :-)
Avatar - Enthusiastic.driver
30. 6. 2014 11:45
Re: kecy...
Řekl bych, že to bude hlavně o těžké valašské noze... :-)
30. 6. 2014 11:49
Re: kecy...
Na dálnici? Leda těžkej tempomat :-)
30. 6. 2014 11:59
Re: kecy...
Samotného mě to zajímalo, jestli je tato spotřeba výjimečná, prošel jsem tedy archiv a v avizovaném článku z roku 2012 se píše "Při 130 km/h ukazuje otáčkoměr 2350 min-1 a plochý motor spotřebovává 8,1 l/100 km. Stokilometrová rychlost na nejvyšší stupeň znamená 1750 min-1 a 5,6 l/100 km."

Viz. [odkaz]

:-)
Avatar - 3_diamanty
30. 6. 2014 10:21
Re: kecy...
co si si dal salviu divotvornu? ... neradno sa s nou zahravat
30. 6. 2014 11:42
Re: kecy...
Jiřiku, tvoje spotřeba neplatí!!! U ničeho a nikdy. Brzo na tebe prásknu, že jezdíš i s Carrerou pod 5l/100!!! :-)
Avatar - Ji/Ri
30. 6. 2014 15:54
Re: kecy...
>:D teď něco kolem 16ti. ...ale je pravda, že už bylo na trase Ostravice - Havířov 6,8 A TO SE VYPLATÍ!!! >:D
30. 6. 2014 15:58
Re: kecy...
...vypínal jsi motor? :-)

Jeremy II. pod 9 nejde, prostě nejde ;-)
Avatar - šmoula nešika
30. 6. 2014 13:06
Re: kecy...
>:D >:-[] Ty mu ten flek nějak závidíš. ;-)
30. 6. 2014 17:14
Re: kecy...
Na čem ujíždíš proboha? >:-[] Takto to dopadá, když vám přítelkyně nedá >:-[]
30. 6. 2014 11:35
spotřeba
Někde asi bude chyba, jen nevím kde. Vlastním Forestera se stejnou motorizací (vlastně vlastním 2, jedním jezdí manželka) a se spotřebou jsem se nad 7 litrů (přesněji 7,3) dostal jen při zimní cestě do Francie, plně naložen, 5 osob, střešní box na lyže, plný kufr, ... Cesta po dálnici povětšinou na tempomat (tachometrových 140). Standardně jezdím se spotřebou 5,8 - 6 a to 50% Praha a zbytek okresky. Samostatně okresky tak za 5,2. Je pravda, že většinou sám a s naftou nezávodim :-) , ale nejezdím zase úplně pomalu. Na druhou stranu se jedná o dost větší auto. A stejně je na tom i 2.Forester s tím rozdílem, že nejezdí v Praze. Proto mi hlava moc nebere udávanou spotřebu u XV. Možná že testovat STi a naftové XV bude chtít malinko jiný přístup :-)
Rozbalit vlákno
6
30. 6. 2014 11:57
Re: spotřeba
Dobrý den,

spotřebu se snažím měřit vždy podobně, tedy na stejných trasách při podobných rychlostech, aby byly v rámci (alespoň mých) testů porovnatelné. Pro úplnost, tohle XV mělo na začátku testu najeto zhruba 8800 km. Spotřeba ve městě byla měřena při týdenní jízdě po Praze a výsledek 8,5 litru není nic neobvyklého. Na dálnici má automobil o trochu vyšší spotřebu než je běžné, ale vzhledem ke stavbě karoserie a pohonu všech kol to není nic neočekávaného. Podobného výsledku pak dosáhli i jiní kolegové s jinými vozy, viz. náš dřívější test z roku 2012. Mimo město je ovšem XV patřičně úsporné, kdy se spotřeba blíží pětilitrové hranici.

Vysvětlit, proč má váš Forester nižší spotřebu samozřejmě neumím, ale může v tom hrát mnoho faktorů. ostatně spotřeba v testu je vždy spíše informativní, nejde brát za jasnou a nezlomnou hodnotu :-)

S pozdravem, Ondřej Chamilla
Avatar - wakantanka
30. 6. 2014 13:24
Re: spotřeba
Nebude tá spotreba aj výsledkom v podstate surového motora? 8800 km to je podľa mojich skúseností v podstate ešte surový motor, ktorý sa časom zhruba po nejakých 20 - 30 tis. km jednak ukľudní a stíchne a jednak následne papá menej. Samozrejme za predpokladu, že sa k nemu šofér nespráva ako divá sviňa. :-)
30. 6. 2014 13:32
Re: spotřeba
Ano, i proto jsem údaj o kilometrech uvedl. Spotřeba rozhodně může být ovlivněna i tímto :-)
1. 7. 2014 07:45
Re: spotřeba
Je to možné. Ale v testech takové motory nebývají. Někdy nemají ani tisíc kilometrů. Největším faktorem je, řekl bych, řidič. U krátkých jízd se může dost projevit počasí.
2. 7. 2014 17:32
Re: spotřeba
Mohu potvrdit, mám dieselového Forestera, předchocí model, 45.000 Km (1,5 roku) a po městě většinou jezdím tak za 6,0 až 6,4 (jezdím většinou mimo špičku), dlouhé trasy třeba do Řecka nebo Belgie po dálnici tak za 6,8. Po okreskách tak 5,8-6. Spotřeba ale velmi závisí na kvalitě nafty, špatná nafta nafta znamená i litr vyšší spotřebu. Ale tahle nízká spotřeba se začala objevovat až po 30.000 km , a stále trochu klesá. "Za mlada" do 10.000 km jsem jezdil za 7-8 l. Takže velmi podobné jako u XV.
Avatar - Ji/Ri
30. 6. 2014 15:55
Re: spotřeba
...jsem téhož názoru. A tvůj pohled beru jako bernou minci. Ono je rozdíl auto užívat a auto dotestovat.... :yes:
30. 6. 2014 11:59
Zkušenosti s XV
Mám najeto s minulým modelovým rokem (2.0 Benzín + CVT) cca 20t km. Ta hlučnost podvozku je na dálnici strašná. Neseděl jsem v žádném současném autě, které by bylo tak nepříjemně hlučné. Podvozek je na zvlněné silnici či na dírách velmi nejistý - odskakuje zadní náprava. Při jízdě na kluzkém podkladě zadní náprava v zatáčkách ztrácí přlnavost, má snahu vyjet ze zatáčky.
V sedadlech to také není na delší cestu. Brzy začnou bolet záda. Vrcholem jsou hlavové opěrky tvrdé jako by to byla deska.
Ohledně spotřeby je to velice závislé na stylu jízdy. Pohybuji se 6-13l-100km. S rychlostí extrémně roste.
Použitelné jen jako auto na krátké vzdálenosti.
Rozbalit vlákno
36
30. 6. 2014 12:02
Re: Zkušenosti s XV
Dobrý den,

přesně tuším, o čem mluvíte, také jsem měl kdysi z podvozku vozu podobné pocity a právě ono nemilé chování zavěšení bylo v tomto modelovém roce do značné míry potlačeno. :-)

S pozdravem, Ondřej Chamilla
30. 6. 2014 13:05
Re: Zkušenosti s XV
Auto si vybrala manželka, mělo být na drobné popojíždění (děti, zaměstnání atd). Po vyzkoušení jsem strašně moc zklamán a další Subaru už nechci ani vidět. Navíc cesta v pěti lidech je vyloženě za trest. Myslím, že cokoliv jiného ve stejné cenové kategorii je mnohem lepší koupě.
Navíc když jsem si v servise stěžoval na spoustu problémů (drnčení v interiéru, automatický stěrač se sám spustí nasucho, spotřeba na displeji o cca 10% lepší, mlžení skel pokud se nezapne klima, problémy s dovíráním dveří a spoustu dalšího), vždy mě jen odbyli s tím, že Subaru dělá auta na ježdění a tohle nejsou podstatné věci.
Avatar - Vranis
30. 6. 2014 13:23
Re: Zkušenosti s XV
To ti naozaj povedali? ;-\
Avatar - wakantanka
30. 6. 2014 13:28
Re: Zkušenosti s XV
Odporúčam zmeniť servis, prípadne tvrdo trvať na svojich výhradách a trvať na odstránení závad a je úplne jedno o auto akej značky sa jedná. Prípadne o správaní tohto servisu informovať aj zastúpenie pre ČR a žiadať nápravu aj od nich. Ako zákazník máš právo na to, aby tvoju reklamáciu problému riešili či už kladne alebo záporne (zvlášť ak je auto ešte v záruke).
Avatar - grifith
30. 6. 2014 13:30
Re: Zkušenosti s XV
Co se týká technických problémů, tak to u takto cenově postaveného vozu zamrzí, přístup servisu je ale přinejmenším zarážející. Vím, že Subaru servis není mnoho, ale takové jednání vážně stojí za zvážení změny...
Co se zhodnocení jízdních vlastností týká, tak více než polovinu věcí by dokázala odhalit "pořádná" testovací jízda. Solidní prodejce by měl být k takovému kroku svolný, přeci jen neprodává pečivo za pár korun.
30. 6. 2014 14:04
Re: Zkušenosti s XV
S tou zkušební jízdou je to naprostá pravda. Přeci nekoupím auto za 3/4 milionu a předtím se pořádně nesvezu!!! Se zkušební jízdou u Subaru problém nebývá, minulý týden mě skoro hodinu nechali jezdit s novým STi, Forestra jsem dopředu také vyskoušel, s XV by tedy problém být také neměl. Je pravda, že vše zkušební jízda nevyřeší, ale spoustu ano (zda se tam v 5 lidech vejdu, zda mi bude vyhovovat nastavení podvozku, ... ).
Ohledně servisu: Moc chvály jsem na servisy v ČR neslyšel, nechci ale zatracovat všechny. Já osobně servisuji v Německu a bez problému, resp. jsem zatím nemusel žádný problém řešit, pouze stand. prohlídky.
30. 6. 2014 14:15
Re: Zkušenosti s XV
Auto si vybrala manželka, která si ho byla projet tak cca 20km. Přesedla z fabie takže byla nadšená téměř vším. Nepočítal jsem, že s tímto autem budu muset jezdit tak jsem to nijak neřešil. Prostě manželce vyhovuje - jezdí velice pomalu, ne dále než 20km a o delší trase nějak neuvažovala. Když ho chce vzít někam dále musím řídit já :-( . Naštěstí delších tras s tímto autem už ubývá.
Tohle auto ale silně změnilo vnímání této značky.
Ohledně servisu mám pocit, že všechny prodejny/servisy této značky jsou vlastněné jedním majitelem...
Avatar - syselpolni
30. 6. 2014 14:23
Re: Zkušenosti s XV
Značka Subaru pro mě přestala existovat už před deseti lety, ale zrovna dnes jsem si otevřel tento článek o autu, které mě o víkendu předjíždělo (jel jsem na kole...), zaujalo, a o kterémžto modelu jsem ani nevěděl, že existuje :-). Vidím ale, že u FHI žádná změna. Díky za podělení se o zkušenost, byť trpkou. A přeji Vám, aby to bylo všechno; s těmi auty se totiž občas dějí (děly?) i horší věci.
Avatar - wakantanka
30. 6. 2014 14:42
Re: Zkušenosti s XV
No ak manželke vyhovuje >:D to občas hádam ako milujúci manžel pretrpíš nie? >:D Ale ohľadom servisu by som sa len tak nedal. Niekedy hlava nevie čo robí ruka, takže aj keď všetky serisy trebárs vlastní jedna osoba, v tom "tvojom" sa môže hrať na dôležitého niekto úplne iný :-)
Avatar - grifith
30. 6. 2014 14:49
Re: Zkušenosti s XV
Pokud vůz manželce vyhovuje a je s ním spokojená, pak je vše v nejlepším pořádku. ;-) :yes: Pro občasné projížďky "cizím" autem je vcelku jedno, v čem se člověk veze.
Ohledně vlastnictví servisů bohužel nemám žádné informace, psal jsem pouze možnost změny servisu. Pokud to člověk nezkusí, nemůže výsledek znát dopředu. :-) Každopádně držím palce, ať se problémy podaří úspěšně vyřešit.
Avatar - petrumr
30. 6. 2014 16:02
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
30. 6. 2014 16:07
Re: Zkušenosti s XV
Ty jsi na stěrače ulítlej ;-) . Btw u aut, který i po vypnutí motoru nechají dojet stěrač dolů, nepotřebuješ žádnej spešl handling, protože ti nezůstane viset...stěrač :-)
Avatar - petrumr
30. 6. 2014 16:44
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
30. 6. 2014 16:51
Re: Zkušenosti s XV
Ale proč na ně sahat, když dojedou do nulový polohy? Tedy, pokud jsou poslední vychytávkou ;-)
Avatar - petrumr
30. 6. 2014 17:15
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - grifith
30. 6. 2014 17:31
Re: Zkušenosti s XV
A to bereš jako naprostý vrchol současné techniky na tvém voze?
Nejspíš všem uniká podstata toho, co tou stěračovou onanií chceš povědět...
Avatar - petrumr
30. 6. 2014 17:48
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - grifith
30. 6. 2014 17:59
Re: Zkušenosti s XV
Ale mě naprosto nezajímá, jak si můžeš mávat se stěračem, to pochop ty. Otázka zněla jednoduše, copak nám chceš těmi svými stěračovými výkřiky pod více články říct?
Avatar - petrumr
30. 6. 2014 18:23
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - grifith
30. 6. 2014 18:28
Re: Zkušenosti s XV
Nejspíš si stojíš na vedení. Ty se tvé gumové stěrače snažíš procpat do každé diskuze a vůbec ti nevadí, že to fakt nikoho nezajímá. Nejde o to, že bychom nepochopili funkci toho systému, ale proto, že je to naprosto nicotná funkce v jakémkoliv autě. Nemám potřebu hnout se stěrači bez klíčku, jelikož mi nabízejí servisní polohu, nemusím tedy naprosto nic dalšího řešit.
Avatar - petrumr
30. 6. 2014 19:55
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - grifith
30. 6. 2014 20:28
Re: Zkušenosti s XV
Nemám, u jednoho kartu, u druhého "šém" jak na ***ma. Ale i v roce 2014 je pořád nejběžnějším typem přístupu a startu klíč.
Jaký má auto odpor vzduchu mě až tak nezajímá, není to ani parametr výběru, ani věc, která by mě měla znepokojovat, pokud nejsou stěrače schovány pod kapotou. Ty u svého vozu řešíš odpor vzduchu?
Avatar - petrumr
30. 6. 2014 20:50
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - grifith
30. 6. 2014 20:56
Re: Zkušenosti s XV
No pokud by mělo koeficient větší než 30, tak to bych taky nechtěl, to musí být asi mrakodrap. Nejspíš jsi měl na myslí 0,30.... Jinak mi přijde vtipné koupit si auto velikosti malého autobusu a pak řešit desetiny v rámci aerodynamického odporu.
Avatar - petrumr
30. 6. 2014 21:28
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - grifith
30. 6. 2014 21:33
Re: Zkušenosti s XV
Jak to říkal prodejce, tak to musí být pravda. >:D Ne, krabice velikosti C4P se základním atmosférickým motorem opravdu nebude jezdit za méně než diesel. Tyto povídačky musíš zkoušet jinde, ne na tomto webu.
Znovu mi nezbývá než zopakovat, že pokud u vozu MPV tak řešíš aerodynamiku, je to nanejvýš úsměvné. Jinak jaké vychytávky máš na mysli?
1. 7. 2014 09:00
Re: Zkušenosti s XV
Obecná definice klíče přeci není kus kovu s drážkami. Klíčem je cokoli, co ti umožňuje přístup, ovládání atp. Je jedno, jestli je mechanický, nebo elektronický. Klidně může vypadat jako Mickey Mouse. I čipová karta je tedy klíčem v širším slova smyslu.
Avatar - grifith
1. 7. 2014 09:29
Re: Zkušenosti s XV
V přenešeném slova smyslu máš samozřejmě pravdu ;-)
1. 7. 2014 09:56
Re: Zkušenosti s XV
Časy se mění. Nedávno to na mne zkoušel, když jsem psal o rozpoznávání řidičů (co se stane, když máš v autě více bezkontaktních klíčů). Co já vím, možná mu zapomněli namontovat zámky a imobilizér. ;-)
Avatar - petrumr
1. 7. 2014 21:07
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - petrumr
30. 6. 2014 17:21
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - pumpkin
1. 7. 2014 08:03
Re: Zkušenosti s XV
Áno, akurát som ti jedno prihodil lebo vôbec som nepochopil čo tu vyššie riešiš. Peqovi sa sami od seba púšťajú stierače a ty sa tu rozpíšeš ako si ich čistíš. >:D Ale v pohode, tiež by som sa vytešoval z nového auta, tak nech slúži. ;-)
1. 7. 2014 09:09
Re: Zkušenosti s XV
Jestli jsem to dobře pochopil, v podstatě se ptal, jestli má automatické stírání zapnuté, když se to děje (neustále). A že pro správnou funkci automatiky stačí, aby sis ji vypnul, když neprší. ;-)
Avatar - pumpkin
1. 7. 2014 09:25
Re: Zkušenosti s XV
Nj, webpaja ho vykolajil.
Avatar - Ozzman
1. 7. 2014 15:41
Re: Zkušenosti s XV
Také mám dešťový senzor, ale nachází se až v první poloze, takže pokud neprší, mám natvrdo stěrače vypnuté a zapínám jen při dešti ( kde si automaticky senzor reguluje intenzitu stírání v závislosti na dešti a rychlosti vozidla) . U Subaru tato nulová(vypnutá) poloha neexistuje?
Avatar - petrumr
1. 7. 2014 20:59
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - petrumr
30. 6. 2014 17:54
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
34
Avatar - grifith
30. 6. 2014 18:00
Re: brzděte
Nesmíš ty palce až tak prožívat, pokud se někomu příspěvěk nelíbí, ať si palcuje ;-)
Avatar - petrumr
30. 6. 2014 18:18
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - grifith
30. 6. 2014 18:26
Re: brzděte
Proč by neuměl zapnout stěrače? Na tom jeho problému není nic nepochopitelného. Stěrače má nastaveny na automatickou funkci, ale spínají se i když na čelním skle není žádná kapka. Což značí špatnou funkci dešťového senzoru.... Automatickou funkci stěračů mám zapnutou neustále, pokud by mi stěrače bezdůvodně dřely čelní sklo, tak by auto šlo hned do servisu.
Avatar - petrumr
30. 6. 2014 19:57
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - grifith
30. 6. 2014 20:33
Re: brzděte
Subaru XV je aktuálním modelem, nic starého na něm není. Navíc s 20 tisíci kilometr je sotva zajetej. Jak se aktivuje automatická funkce stěračů není pro jejich činnost vůbec podstatné. Nastavíš na páčce polohu auto a o nic víc se nestaráš.
Avatar - petrumr
30. 6. 2014 20:56
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - grifith
30. 6. 2014 21:27
Re: brzděte
A k čemu ti funkce automatických stěráčů je, když se ti neustále vypíná? To pak tedy moc automatické nejsou... Tebou popsaná funkce mi přijde jako naprosto nedomyšlené a hloupé řešení.
Avatar - petrumr
30. 6. 2014 21:39
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - grifith
30. 6. 2014 21:43
Re: brzděte
Proč bych měl vypínat motor za jízdy? Pokud musím automatický systém nastavovat po každém startu, není to žádný automatický systém. To je prostý nesmysl.
Avatar - petrumr
30. 6. 2014 21:54
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - grifith
30. 6. 2014 22:03
Re: brzděte
Prosím tě, proč by měl být dešťový senzor spojen se světelným? Oba systémy pracují nezávisle. Citlivost dešťového senzoru lze nastavovat v pěti krocích, z nichž již ten prostřední je naprosto dostatečný a využívám nejvýše právě tento. Čistit okno není důvod, nečistoty tento systém "neřeší". Pravý stěrač stírá plochu nad senzorem, takže není nejmenší problém ani zde.
V pořádku není problém přiznat, že netušíš, jak má automatický systém fungovat. Ty jej automatický nemáš, kdyby ano, nemusíš jej pořád zapínat. Takže nebreč, v dalším autě už to třeba budou mít vychytané.
1. 7. 2014 09:24
Re: brzděte
Asi proto, že za snížené viditelnosti (sem patří i déšť a sněžení) nesmíš svítit denními. Není snad stanovená pevná hranice, ale za hustého deště by automatika měla přepnout na potkávací (nehledě na to, kolik je světla).
Avatar - grifith
1. 7. 2014 09:34
Re: brzděte
Nevím u kterého vozu, ale u mě tedy oba systémy "nespolupracují". Určitě by v hustém dešti měl senzor přepnout denní svícení na potkávačky, ale rozhodně nesouvisí s dešťovým senzorem.
1. 7. 2014 13:05
Re: brzděte
K čemu jinému dešťový senzor je, pokud ne k určení, jak hustě prší? Mohl bys mít senzor viditelnosti (doslova průhlednosti vzduchu), ale ten snad auta nemají (pak bys mohl mít asi i automatické mlhovky). Stejně jako by měla automatická světla zareagovat na tunel, měla by i na déšť. A je celkem jedno, jaké senzory na to použijí. Není mi jasné, proč by sis přidělával práci a nepoužil senzor, který dělá přesně to, co chceš.

Vím, že to není běžné, ale některá auta to umí. Pokud má auto automatické stěrače, je to jen nedomyšlenost. Opět záleží, co je v manuálu, ale tuhle funkci poskytnout můžou - stačí rozsvítit světla, když se automaticky zapnou stěrače.
Avatar - petrumr
1. 7. 2014 20:36
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - grifith
1. 7. 2014 21:27
Re: brzděte
Tak to zřejmě máš ty, já nikoliv. Jsem rád, že víš u jakého vozu jsem to popisoval, ale v pořádku ;-)
Avatar - petrumr
1. 7. 2014 20:49
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - grifith
1. 7. 2014 21:32
Re: brzděte
Ne, ty to zapínáš po každém nastartování, to bohatě stačí na to, aby to do automatického systému mělo daleko. ;-)
Avatar - _Karel_
1. 7. 2014 21:58
Re: brzděte
Hážeš perly sviním.
1. 7. 2014 09:27
Re: brzděte
Automatický cyklovač je také užitečný (= zvládne se automaticky přizpůsobit intenzitě deště). To by si člověk musel přečíst, co o tom píší v manuálu.
Avatar - grifith
1. 7. 2014 09:36
Re: brzděte
Automatický cyklovač však není není totéž co automatické spouštění stěračů. Mám oba systémy a nemohu si je vynachválit a považuji je za užitečné ;-)
1. 7. 2014 09:41
Re: brzděte
Však já vím. Ale tyhle nuance se někdy ztratí v překladu/ šumu. Nemám představu, co tam dotyčný má.
Avatar - petrumr
1. 7. 2014 20:44
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - _Karel_
1. 7. 2014 20:52
Re: brzděte
Petříku, nejedná se o cyklovač, ale nastavení citlivosti senzoru.Jestli má spínat při každé kapce,nebo až při větším dešti.
Kdyby tu byla soutěž o nejblbějšího diskutéra, byl bys druhej. Na to abys vyhrál, seš až moc b.l.bej.
Avatar - petrumr
2. 7. 2014 17:42
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - _Karel_
2. 7. 2014 19:45
Re: brzděte
Avatar má dva ocasy a malej mozek? Hm, ty máš evidentně dva mozky a malej ocas.
Avatar - grifith
1. 7. 2014 21:31
Re: brzděte
Ne, nepochopil jsi. Mám automatickou funkci stěračů. Zapnul jsem ji po koupi a od té doby při každém dešti se sami stěrače sepnou. Samozřejmě rychlost stírání je závislý na rychlosti jízd a intenzitě deště a navíc si citlivost dešťového senzoru můžeš nastavit v pěti krocích.
Původní problém se Subaru byl jednoznačný, při automatické poloze se mu spínali stěraše sami i za sucha.
Avatar - petrumr
2. 7. 2014 17:45
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - grifith
2. 7. 2014 17:51
Re: brzděte
Pokud to nechápeš, přečti si znovu a pomalu příspěvek od karlagr na který jsi před chvilkou reagoval. Jde o nastavení citlivosti dešťového senzoru.
Avatar - petrumr
2. 7. 2014 21:02
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - grifith
2. 7. 2014 21:47
Re: brzděte
Tak naposledy a jako pro dementy, to pochopíš. Koupíš auto, zapneš auto funkci, při prvním dešti nastavíš citlivost senzoru dle potřeb a pak na to nemusíš po zbytek užívání auta sahat. To máš jako sedačku, jednou nastavíš a neřešíš...Pokud prší lehce nebo lije jako z konve neřešíš, systém automaticky reguluje rychlost stírání podle podmínek. A jestli jsi to ani teď nepochopil, jak bude pršet, zajdi u vás do Kromeximu a oni ti to s radostí ukážou.
Já jsem psal že štěluji i světelný senzor? A do hlavy ses bouchl kdy? Ale jo, máš možnost to tady dokázat, hod sem link, kde jsem to psal.
Brečet nemusíš, jen si pro příště budeš auto vybírat jinak, lépe.
Avatar - petrumr
3. 7. 2014 18:53
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - grifith
3. 7. 2014 18:59
Re: brzděte
Ty umíš česky? Pokud ano, nejspíš pužíváš jinou verzi.
Jasně, tak jsem rád, že jsi konečně pochopil jak to funguje, na to že to znáš z práce ti to trvalo. Pokud to nemůžete mít neustále zapnuté, tak nemůžu sloužit. Ale najít si nějaký nesmyslný důvod můžeš vždycky.
Nemá cenu se s tebou hádat, ty máš nejlepší auto na světě >:D :yes:
Avatar - aproximus
30. 6. 2014 19:22
za ty prachy
to měl být kombík..
Rozbalit vlákno
0
30. 6. 2014 23:31
Moderovaná diskuze
Tak tuto inovaci vítám. Je dobře, že se s náma pan redaktor (vůbec) bavil. Bude se to opakovat i příště? Pochybuji, že by to byla jednorázová záležitost. A pokud ano, v kolik hodin? Abych to nepropásnul jako dneska.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - pumpkin
1. 7. 2014 08:09
Re: Moderovaná diskuze
Tiež oceňujem i keď autori testov/článkov zvyknú aj tak odpisovať aj keď len z času na čas. Pri takom teste novej Fabie by sa moderovanie zišlo, predpokladám že tu bude dosť živo.
Avatar - petrumr
1. 7. 2014 20:45
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Enthusiastic.driver
1. 7. 2014 08:30
Re: Moderovaná diskuze
Tak redaktoři odpovídali i doteď. Ve mě moderovaná diskuze vyvolávala pocit nějaké možnosti mazání nevhodných příspěvků, tak jsem ji tím prvním chtěl otestovat... >:D
1. 7. 2014 09:44
Re: Moderovaná diskuze
Ve mně také. Moderátor diskuzi klidní a usměrňuje. Jeho prací není odpovídat na otázky.
27. 9. 2014 17:09
Subaru mýtu zbavený ...
... [odkaz]
:-(
Rozbalit vlákno
0

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku