Profi
Libor Gondek
3
Byla by paráda to předjíždět. Obzvlášť na nějaký klikatý a úzký 2. třídě... Pokud chtějí dlouhé soupravy, poradím koleje!
Přejít do diskuze
Bubáq
Velmi správná připomínka! Pokud by k povolení takovýchto souprav v Evropě došlo, pravděpodobně jen na hlavních tazích... Ale stejně, řešit spotřebu tímto způsobem ještě neznamená absolutní přínos pro ekologii: předjíždění takové soupravy si vyžádá zvýšenou spotřebu všech ostatních vozidel....Libor má pravdu, s takovými náklady je nutné preferovat železnici!
romgator
Mám na mysli spíše to, že nikdo není tak úplně zvědavý na cesty zahlcené kamiony (ve městě). Ne každé nádraží se nachází na okraji města. No a tak je přirozené, že okolo nádraží je už normální zástavba.
Pokud by ale byly terminály mimo město, kde by se sbíhaly koleje a vjezd na dálnici, plus rozlehlá skladiště, tak to beru. Po městě nebo okolí se to rozveze dodávkou.
Pokud by ale byly terminály mimo město, kde by se sbíhaly koleje a vjezd na dálnici, plus rozlehlá skladiště, tak to beru. Po městě nebo okolí se to rozveze dodávkou.
XTad
No tak pretizej i tenhle dvouprivesak a uvezou toho za pet chlapu. Sranda musi byt, az to zacne predjizdet na dalnici, to si teprv smlsnem. Ale uz sem videl i vetsi hlouposti.
twistedTSD
Přesně tohle mě taky napadlo. U nás by to kromě snížení emisí přineslo hlavně vyšší úmrtnost. Doufejme, že ekoterorismus tentokrát nezvítězí nad rozumem.
vikis
Mám zkušenost Švědsk👋Norsko, a že by byl nějakej problém...... je to o lidech 😉 Buď seš závodník a musíš předjet za každou cenu, nebo ten řidič bude schopnej "bliknout" a pustí tě.....
romgator
Koleje jsou fajn. Jen vyřešit ten problém, jak dostat nákladní vozy přes město k nádraží, které k tomu není vždy uzpůsobeno a díky okolní zástavbě rozšíření nepřipadá v úvahu. Ale železnice by to řešit mohla, to je fakt.
romgator
V Austrálii tam zároveň budovali infrastrukturu. To tady asi není možné, protože máme husté osídlení. Navíc při českém způsobu zakázek, by ani nebylo v silách této země něco takového zaplatit. A o kvalitě stavby taky raději nebudu hovořit. Stačí ty průšvihy s D1.
amadeus
Přesně tak... A co teprve kdyby se dvě takové soupravy zastavily za sebou na křižovatce na semaforu. To máme ve městě délku od semaforu k semaforu pomalu. Jedině na dálnice a do okruhu 30 Km okolo dálnic, jinak si to neumím ani představit.
Martin
švédové na to jdou špatně, měli by si vzít příklad z našich přetížených kamionů, při stejné délce uvezou o mnoho více
Swordfish76
Myšlenka sice dobrá, ale použitelná akorát na dálnici, max. na silnici I. třídy. Na ostatních silnicích a hlavně v obcích bude problém, protože se mnohde nevejdou na kruháky a do ulic. Pokud to budou auta speciálně určená jen na dálniční přesuny z logistického centra u dálnice do jiného podobného, tak to bude mít smysl, jinak moc ne.