Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: 10 nejzdařilejších kompaktních hatchbacků

V dějinách kompaktních hatchbacků najdeme novátory, experimentátory s materiály či například brilantní stylistická díla. Připomeňme si deset modelů této třídy, které by neměly zapadnout.
Zpět na článek
6. 7. 2014 18:22
6. 7. 2014 20:20
6. 7. 2014 20:42
6. 7. 2014 20:49
6. 7. 2014 20:50
6. 7. 2014 22:18
6. 7. 2014 20:53
6. 7. 2014 21:19
6. 7. 2014 22:48
6. 7. 2014 22:52
7. 7. 2014 12:20
6. 7. 2014 21:59
6. 7. 2014 22:22
6. 7. 2014 22:28
6. 7. 2014 22:47
6. 7. 2014 23:02
6. 7. 2014 23:15
6. 7. 2014 23:27
6. 7. 2014 22:54
7. 7. 2014 09:20
7. 7. 2014 20:41
8. 7. 2014 08:28
8. 7. 2014 10:49
8. 7. 2014 11:14
8. 7. 2014 11:47
8. 7. 2014 11:59
8. 7. 2014 12:31
8. 7. 2014 13:02
8. 7. 2014 14:18
8. 7. 2014 14:49
8. 7. 2014 16:34
8. 7. 2014 16:48
8. 7. 2014 18:23
8. 7. 2014 21:35
9. 7. 2014 09:52
9. 7. 2014 10:56
9. 7. 2014 14:03
9. 7. 2014 15:35
9. 7. 2014 15:59
9. 7. 2014 16:21
9. 7. 2014 16:55
9. 7. 2014 18:38
7. 7. 2014 07:08
7. 7. 2014 08:50
7. 7. 2014 16:17
8. 7. 2014 10:35
7. 7. 2014 16:43
7. 7. 2014 17:21
7. 7. 2014 12:48
8. 7. 2014 11:46
10. 7. 2014 18:29
11. 7. 2014 16:52
11. 7. 2014 18:36
12. 7. 2014 15:05
12. 7. 2014 18:55
12. 7. 2014 20:48
12. 7. 2014 23:11
13. 7. 2014 08:13
13. 7. 2014 20:41
13. 7. 2014 21:55
13. 7. 2014 23:33
13. 7. 2014 20:37
13. 7. 2014 21:17
13. 7. 2014 23:32
13. 7. 2014 23:33
Avatar - Ja Prvni 123
6. 7. 2014 17:13
Zajimavy vyber - v zasade souhlasim.
A blahopreju.
:-)
K odvaze mit vlastni nazor.
:-!
Rozbalit vlákno
6
6. 7. 2014 17:46
Re: Zajimavy vyber - v zasade souhlasim.
Děkuji Vám za komentář! :-)
Avatar - Ja Prvni 123
6. 7. 2014 18:00
Re: Zajimavy vyber - v zasade souhlasim.
:-)

Jel jste nekdy s tim Alfasudem?
Fakt to byl mazec... ve sve dobe zjeveni.

Ten boxer se tocil jak motorka a pritom hmotnost byla az na zemi.
Avatar - šmoula nešika
6. 7. 2014 18:50
Re: Zajimavy vyber - v zasade souhlasim.
To věřím. Viděl jsem nějaká videa, a ta reakce na plyn a vyjící výfuk, prskající karb, ta točivost... uuh. Proti Sprintu vyšší, ale s menšími převisy, takže v pomalých zatáčkách musí řidiči namíchat docela zábavný koktejl. A Rudolf Hruska šel ve šlépějích Bacha, Mozarta, Beethovena... a Hanse Ledwinky, když v té Vídni jaksi chytl tvořivost a fantazii.
Avatar - Ja Prvni 123
6. 7. 2014 19:12
Re: Zajimavy vyber - v zasade souhlasim.
;-)
Avatar - twistedTSD
6. 7. 2014 23:18
Re: Zajimavy vyber - v zasade souhlasim.
Jen se prý na něm, respektive kvalitě a spolehlivosti, celkem brutálně podepsala výroba v neapolské továrně.
Avatar - šmoula nešika
6. 7. 2014 23:35
Re: Zajimavy vyber - v zasade souhlasim.
Dlouhá historie... Co jsem četl, Italové si v 60. letech docela pískali. Trochu jim to rezlo, ale jinak byli sebevědomí. Alfa byla státní, tak dostala dotaci na industrializaci chudších krajin - prachy do vývoje a továrny, ale ten zbytek... bída, šlendrián, spolupráce s komanči, stávky, ztráta image italských aut celkově včetně Lancie, sem tam se něco uspěchalo. A slavné Alfasudy i jiná auta z jihu rezla, prachy ubívaly... Jak nemá Ital na práci čas a peníze, stojí to za prd... no dodnes se z toho nemohou moc vyhrabat.
6. 7. 2014 17:13
* SOUDRUZI ! * , * A JEŠTĚ JEDNOU *
NE , nebudu s vámi hrát tuhle vaši novou hru , kdy pro přečtení vašeho článku budu 11x (!) naklikávat stránky a zvyšovat vám rating . Jen tak dál soudruzi , a pokračujte v potápění auto.cz
Rozbalit vlákno
8
Avatar - Ja Prvni 123
6. 7. 2014 17:21
Re: * SOUDRUZI ! * , * A JEŠTĚ JEDNOU *
to je fakt... ale tady jsem si aspon na kazde te strance neco precetl... a na konci jsem si to nevycital, jako ztraceny cas.
;-)

Fakt je ten, ze zrovna tohle by jako jeden clanek vyslo dlouhy a neprehledny.
Avatar - Glaukos
6. 7. 2014 17:35
Re: * SOUDRUZI ! * , * A JEŠTĚ JEDNOU *
já chci jeden článek a ne toto!!
6. 7. 2014 17:39
Re: * SOUDRUZI ! * , * A JEŠTĚ JEDNOU *
Samostatné články - bez členění na jednotlivé kapitoly - tu bývají také.
Avatar - Ronault.
6. 7. 2014 19:44
Re: * SOUDRUZI ! * , * A JEŠTĚ JEDNOU *
Tady tedy je aspoň důvod klikat, tentokrát sis dal dost práce. :yes:
6. 7. 2014 19:49
Re: * SOUDRUZI ! * , * A JEŠTĚ JEDNOU *
Děkuji! :-)
6. 7. 2014 23:23
Re: * SOUDRUZI ! * , * A JEŠTĚ JEDNOU *
Pane Sochore, tentokrát si zasloužíte velkou pochvalu. Je vidět že jste zareagoval na diskuzní připomínky a napsal článek patřičně dlouhý a podrobný. V takovém případě členění do kapitol nevadí, ba naopak.

Za mě :yes:
7. 7. 2014 00:53
Re: * SOUDRUZI ! * , * A JEŠTĚ JEDNOU *
Velice děkuji! :-)
6. 7. 2014 23:21
Re: * SOUDRUZI ! * , * A JEŠTĚ JEDNOU *
Samostatných článků tady máš každý den hafo. Já si myslím, že v tomto konkrétním případě (Sochorovo design) je to opodstatněné a vlastně ku prospěchu. Kdyby to byl jeden článek bez kapitol, ztratil by ses na třetí čtvrté obrazovce a bylo by to k neučení. Takto rozdělené je to přehlednější.

Za mě za výběr :yes:
6. 7. 2014 18:22
Výběr
Je to zajímavý výběr, ale chybí mi tu jednička od BMW. Jeden z nejrychlejších hatchbacků v historii, s jedním z nejlepších motorů v dějinách (řeč je o atmosférickym hořčíkovym šestihrnku) a zadokolka ... pro mě top top hatchbacků :yes:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - šmoula nešika
6. 7. 2014 18:38
Článek
Pěkné počtení. Nechat na HP co nejdýl. Ale do toho členění musím opět trošku rýpnout. Na tabletu super, na počítači si ovšem radši zaroluji a na mobilu, kde mobilní verzi nepoužívám, je to zdlouhavé a nepřehledné. U takhle dlouhých článků z množstvím fotek bych zvedl ruku za rolovací podkapitoly jako na m.wiki.

K obsahu. Minimálně Alfasud označit za hatchback (5 dv.) je lehce odvážné. Většinu času výroby to mělo jen výklopné víko jako staré Mini. Ale je to jen drobnost, kterou bych zmínil. Zde je hlavní design - a ten již jasně odkazuje na módu hatchbacků. Osobně považuji ztvárnění od Italdesign Giugiaro (Sud, Golf, Delta) za nejklasičtější a nejnadčasovější. Tady :yes: .
Rozbalit vlákno
1
Avatar - The Spešl Uan
11. 7. 2014 10:32
Re: Článek
Ano, Alfasud jako hatchback je dost sporadický, ale budiž. Já mám problém s tím, že se bavíme o kompaktních hatchbacích: Volvo C30 není kompaktní(alespoń ne pro mě), Seat Leon zase není hatchback, ale spíš takové miniMPV jako třeba Kia Soul nebo Renault Captur. Jo, a zajímalo by mě, jestli jsem jediný, komu zadní polovina Fiatu Ritmo připomíná Fávorita.
Avatar - 1975ak
6. 7. 2014 19:07
ach jo, autore,,,,
FIAT TIPO se píše s měkkým I . Typo neexistovalo. Osobně bych jako přelomový vložil Fiat 127. Ritmo nebylo tak vydařené.
Proč je článek rozdělený na 11 dílů?
Rozbalit vlákno
5
6. 7. 2014 19:13
Re: ach jo, autore,,,,
Díky dělení článku na jednotlivé kapitoly je (poměrně dlouhý) text přehlednější - přesně, jak píše diskusní kolega výše.

PS: Za chybu v názvu se skutečně omlouvám...
Avatar - Katikakus
6. 7. 2014 20:50
Re: ach jo, autore,,,,
Deleni clanku na kapitoly ma pouze jediny cil - vice kliku = vice penez za zobrazenou reklamu.
6. 7. 2014 23:25
Re: ach jo, autore,,,,
Asi určitě máš pravdu, ale mě se to tak aspoň líp čte :-)
Avatar - šmoula nešika
7. 7. 2014 08:55
Re: ach jo, autore,,,,
V tomto rozsahu rozhodně ano, pokud ovšem nemáš pomalejší zařízení či připojení. Pak je to zdlouhavé překlikávání a vyhýbání se reklamám k zlosti. Já to četl na iPadu a do toho na mobilu psal komentář. :-)
Avatar - petrumr
6. 7. 2014 20:14
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - petrumr
6. 7. 2014 20:20
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - šmoula nešika
6. 7. 2014 23:37
Re: ookk
Ten volant - jak řekl Clarkson: Mmm, square...
Avatar - Uživatel_5340709
6. 7. 2014 20:30
Jak tam může být na jedné straně:
volvo, seat a lancia, a na druhé straně tam není aspoň jeden z 4-5-6 golfů??? A když už tam chtěl dát autor nějaké volvo, tak 480 bylo určitě slavnější o xxx procent. Článek je horká jehla.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - pumpkin
6. 7. 2014 20:35
Re: Jak tam může být na jedné straně:
Horká jehla je tvoj príspevok, lebo Golf tam je.
Avatar - pumpkin
6. 7. 2014 20:42
Dobrý výber
Chválim objektívny výber. :yes: Za seba by som ešte pridal Ford Focus. Myslím že tiež celkom podarený kompakt a po Escorte bol ten New Edge veru pecka. :-)
Rozbalit vlákno
0
6. 7. 2014 20:49
306.
osobně volím Peugeot 306.a to první generaci.ten vůz ma fantastické charisma,pravda,je již staršího data,tzv."má vousy",ale i přesto nemohu jinak,kam se hrabe Golf,Focus,Astra,atd....škoda,že 307 na tento majstrštyk tak špatně navázala dizainem,technikou a spolehlivostí.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Stejsn
6. 7. 2014 20:50
Ritmo
- jsem rád, že konečně někdo také Ritmo ocení. Většinou se o něm píšou jenom negativa v souvislosti s jeho žalostnou protikorozní ochranou (což je rozhodně pravda), ale na osobitý a svébytný design se přitom zapomíná. Jedničkové Ritmo spousta lidí (i když - kdo si na něj dneska vlastně vzpomene) hodnotí jako ošklivé auto. Já ho mám rád, protože je ošklivé až je hezké a v každém případě je naprosto originální. A navíc se s ním překvapivě dobře jezdí. BTW nástupce je Tipo, nikoliv Typo.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Ja Prvni 123
6. 7. 2014 20:59
Re: Ritmo
osklive?!
Mel jsem dve benzinove... a obe byly krasny! To tmavemodry zvlst...

Pripistim, ze to ruzovy v nafte potom uz byla otevrena provokace.
>:D
Avatar - Stejsn
6. 7. 2014 22:18
Re: Ritmo
Nemáš nějaký fotky?
Avatar - Stejsn
6. 7. 2014 20:53
Chybí P206,
jeden z nejdůležitějších kompaktních HB posledních dvou dekád.
Rozbalit vlákno
0
6. 7. 2014 21:19
FAVORIT
Tak především je nutno si napsat, že karoserie hatchback se stala silničním fenoménem posledních třiceti let minulého století. Přitažlivost samozřejmě daný typ karoserie neztrácí ani v tomto století. Z hlediska historického významu není ani tak důležitý přívlastek směřující k velikostní třídě, jako právě k typu karoserie. Za historicky významově nejdůležitější vozy lze proto označit především tyto modely: Renault R16, Fiat 127, Fiat Uno, Renault 5, Golf I, Golf II, Opel Kadet, Simca 1100 Peugeot 205 a v podstatě i Alfa Romeo Alfasud.

V novodobé historii (nové tisíciletí) pak tomuto druhu karoserie bezkonkurenčně kralují všechny modelové generace modelu VOLKSWAGEN GOLF :yes: V menším vydání pak samozřejmě POLO a nezapomeňme na Fiestu, Fabii Corsu a dvěstěšestku.

Kvalitativní hierarchii aktuálně dokonale završuje triumvirát německé prémie (1,3,A) spolu s kompaktem od Volva. V cenově levnějších variantách pak jako designový maják ční ve třídě náš krásný ŠKODA RAPID SPACEBACK.

Nejlepším hatchbackem absolutně, a to s akcentem na design, užitné vlastnosti, techniku, novátorství a cenu (ani to snad nemusím psát) byl, je a v Evropě nadále jistojistě bude model - VOLKSWAGEN GOLF :yes: V prémii zaslouží zřetelný hold poslední generace AUDI A3 :yes:

Speciálně pro nás není bez zajímavosti, že jedním z nejkrásnějších hatchbacků byl ve své době náš "bertoneovský" FAVORIT. Ten ovšem dojel na železnou oponu, protože nebýt jí, patřil Favorit v době vzniku (cca 1985, tedy v době, kdy jej Bertone dokončil) k bestselleru Evropy.

BRAVO HATCHBACK :yes: :-!
Rozbalit vlákno
6
Avatar - Ronault.
6. 7. 2014 22:48
Re: FAVORIT
A já souhlasím - myslíš jako něco takového:
[odkaz]
Avatar - šmoula nešika
6. 7. 2014 23:09
Re: FAVORIT
Rone, ty dneska děláš svý recenzi reklamu. ;-)
6. 7. 2014 22:52
Re: FAVORIT
Oh God, za co ho chudaka tak trestas....
Avatar - šmoula nešika
6. 7. 2014 23:08
Re: FAVORIT
Linie Favoritu samotného nemohu např. ve srovnání s o něco starším Seatem Ibiza od GG vyzdvihovat k nebesům, avšak musím ocenit aplikaci tehdy módních prvků jako hluboký dlouhý prolis Tornádo a dvoudílné světlomety, v novém tisíciletí tak oblíbené u Audi. Stejně tak jako vize Bertoneho studia, kdy byl již ve třetí čtvrtině 80. let poskytnut mladoboleslavským návrh na nástupce s menšími světly, dosti připomínající kombinaci Felicie a prvního Clia.
Avatar - Gaius Julius Caesar
7. 7. 2014 00:31
Re: FAVORIT
Favorit? Hnusná kraksna, popelnice, hnusilo se mi to už tenkrát. :no: :no: ;-\ ;-\
7. 7. 2014 12:20
Re: FAVORIT
No golfy možná kralujou prodejem, ale designově určitě ne >:D Jo ten prvni ušel, ale pak je to hrůza...
Avatar - Anonym
6. 7. 2014 21:59
Fabia 1
Pekny clanok, mne osobne tam chyba aj Fabia 1
Rozbalit vlákno
2
6. 7. 2014 22:22
Re: Fabia 1
Děkuji za ohlas. Článek byl tematicky zaměřen na kompaktní hatchbacky. Pokud by ale šlo o hatchbacky obecně, Fabia I. by byla žhavým adeptem.
Avatar - Gaius Julius Caesar
8. 7. 2014 13:01
Re: Fabia 1
Jedničková Fabia je krásná. Zato dvojka se vůbec nepovedla.
Avatar - Ozzman
6. 7. 2014 22:28
Můj výběr.
Takže za mne, co bych doplnil.

Peugoet 206: myslím, že daleko výraznější auto, než 306. Vydržela ve výrobě strašných let, pořád vypadá elegantně, to je přesně typický zástupce nestárnoucího dizajnu. Její deriváat v podobě CC dodnes umí udělat parádu :-) MYslím, že Peugeot už její slávu nenaváže :-)

Focus 1. generace - po prorezlých rozhoupaných Eskortech přišlel jak rána z čistého nebe a hlavně super jezdil!

Honda Civic z 90tek! Jo, tohle auto bylo snem nejen mým, ale i mých vrstevníků v dobách, když jsme ještě neměli řidičáky ! :-)

Moc nechápu nasazení Megana II, to spíš I. generace byla hezčí. Dost mi nesedí u hatchbacku vykouslý zadek. Kombi byla jiná káva a koneckonců i ten sedan nebyl zas tak špatnej :-)
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Emel
7. 7. 2014 08:43
Re: Můj výběr.
Focus bylo fajnové auto... zepředu ;-)

Kulatý Civic byl super, nic proti...

Megane II s tím kulatým zadním oknem vypadá hodně dobře, já jsem pro.
6. 7. 2014 22:47
escort
no osbne mi tu chybi escort III/IV na svoji dobu docela pokrokovy auto, s perfektnimi jiznimi vlastnostmi (nezavisle zaveseni vzadu) ... kadett, fiat 127 , p205/206, f focus mkI, golf.. to jsou podle me kultovni hatche.. v zivote jsem alfasud na vlastni oci nevidel a nevim ze by na nej nekdo vzpominal
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Stejsn
6. 7. 2014 23:02
Re: escort
Navíc Alfasud ani není hatchback ;-\
Avatar - šmoula nešika
6. 7. 2014 23:14
Re: escort
Ano. Jak už jsem zmínil. Myslím, že obě karosérie dostaly na začátku osmdesátek postupně páté dveře, ale to už byla v přípravě 33.
Avatar - Ozzman
6. 7. 2014 23:15
Re: escort
Escort nebyl hatchback ne? To byl lift :-)
6. 7. 2014 23:27
Re: escort
no o tom by jsme asi mohli polemizovat dlouho.. ale pripada mi uchylny o 3dv prohlasit ze je to liftback.. (pripominam ze mluvim o escortu od r.v. 80 az 90 .. ne mladsi..
6. 7. 2014 22:54
Delta
Delta ma este na webe cennik posledneho akcneho vydania Forza.
Tazko povedat, nakolko je to aktualne, a ci je mozne zakupit si nejake zostavajuce kusy; cena s ohladom k danej vybave je vsak neskutocna [odkaz]
Vyborny kup.
Je smutne, ze ich viac nebude, resp. kvality tohto auta nedokazalo ocenit viac zaujemcov.

EDit: uz tu mam 3och menej zdatnych jedincov, ktori nedokazu toto najma dizajnovo jedinecne auto ocenit. Najdu sa dalsi?
Rozbalit vlákno
23
Avatar - Emel
7. 7. 2014 09:20
Re: Delta
Lancia bude ráda, pokud se tu najde troch takych jedincov, kteří za Deltu zaplatí aspoň tolik, co za běžný mainstream ;-) . Prostě tohle trh nechce, sorry... ani za diskontní ceny.
7. 7. 2014 20:41
Re: Delta
Njn, zial vacsina populacie sa drzi pri zemi a preferuje krabicoidne plecky.
Avatar - Emel
8. 7. 2014 08:28
Re: Delta
Plečky, jo? A co je pak Delta se svým nejsilnějším motorem 88kW, raketa na kolech?
8. 7. 2014 10:49
Re: Delta
Delta sa predavala najsilnejsia s 1.9JTD biturbo, 190k a 1.8Tjet 200k. Toto je dopredaj, tomu slovu predsa rozumies.
Avatar - Emel
8. 7. 2014 11:14
Re: Delta
Evidentně nechala Lancia v prodeji ty varianty, které si aspoň občas někdo koupil. Tolik tedy k tématu subprémiového auta... za 500 s 1.6 naftou, taková je realita.
8. 7. 2014 11:47
Re: Delta
Je to standardna prax, ze najsilnejsie motorizacie v zavere vyroby uplne vypadnu.
Neviem, co sa tvaris jak Alenka v risi divov.
O3 so slabsou naftou v takej vybave je o vyse 1500eur drahsia; neviem, co ti je divne na tej cene. Sa budes cudovat, dokonca aj Passat sa predava s 1.6naftou, len o 4000eur drahsie proti Delte.
Avatar - Emel
8. 7. 2014 11:59
Re: Delta
Bavme se o tom, co je teď. Ty píšeš, že trh preferuje krabicoidne plečky. Já poukazuju na to, že ty plečky mají vesměs mnohem lepší nabídku motorů, než má Delta.

Co se ceny týče - přesně o tom mluvím. Je smutné, když Delta musí jít s cenou pod Octavii... a ještě smutnější je, že to pořád nestačí.
8. 7. 2014 12:31
Re: Delta
Teraz je to tak, ze Delta tento rok konci vyrobu, ak uz neskoncila; posledne info bolo v maji.

Z akcnej ponuky su to mozno posledne kusy a mozno je to uz vypredane; mozes sa zahrat na zaujemcu a zistit to.

Porovnavat auto, ktore sa uz zrejme nevyraba s autami, ktore pokracuju dalej a cudovat sa malej ponuke motorov je tak trochu na palicu.
Avatar - Emel
8. 7. 2014 13:02
Re: Delta
Chudinka jedna, tak geniální a tak nepochopená... ale za tím jsou ty zlé firmy, které raděj než pořádné auto z Itálie kupují pořád ty nudné krabice z Německa, zřejmě díky úplatkům a zmanipulovaným testům ve Světě motorů. Je to spiknutí, nic jiného >:-[]
8. 7. 2014 14:18
Re: Delta
Neviem, co si chcel tymto trapnym vystupom povedat, ale aj tak sa da.
Dnes nie si vo svojej kozi.

Paralela k danemu javu - v dnesnej dobe je obecnym standardom, ze na popovy koncert pride nasobne viac ludi, ako na komorny electro funk koncert. Posmesky nad tymto faktom odzrkladuju iba ohranicene videnie sveta.
Avatar - Emel
8. 7. 2014 14:49
Re: Delta
Chtěl jsem říct, že se Delta prodává přesně tak, jak si zaslouží. Kolotoč špatné prodeje - omezení nabídky - ještě horší prodeje - ukončení výroby je chyba automobilky, ne chyba trhu.
8. 7. 2014 16:34
Re: Delta
Delta predava zle kvoli obmedzenej ponuke? To snad nemyslis taku blbost vazne.
Este pred asi 1.5rokom boli v ponuke 3 vybavove verzie a 7 motorov.
Jednoducho konci, tak orezali ponuku na minimum, neviem co je na tom nepochopitelne. Snad na to netreba vysoku skolu.
Pred menej nez rokom tiez 3 verzie a 5 motorov.

Si myslis, ze automobilka znizuje ponuku naschval, aby predavala menej???
pripadne za nizke predaje mozu mimozemstania a nie zakaznici?
Avatar - Emel
8. 7. 2014 16:48
Re: Delta
Zkusím to ještě jednou:
špatné auto -> špatné prodeje -> omezení nabídky -> ještě horší prodeje -> ukončení výroby

Tedy... omezená nabídka není primární důvod špatných prodejů, je to důvod "ještě horších prodejů". Je snad jasné, že pokud omezíš nabídku, pak logicky ztratíš nějakou část zákazníků. Primární důvod je ale ten na začátku - špatné auto. Nebo abych ušetřil city fanoušků - auto, které trh nechce.

Pokud by byla Delta úspěšná, pak by její výroba nekončila.
8. 7. 2014 18:23
Re: Delta
"špatné auto -> špatné prodeje -> omezení nabídky -> " potial to ma nejaky zmysel, zvysok je blud. Ukoncenie vyroby je poslednym dovodom skratenia ponuky, nie nizke predaje. V tomto bode rozhodne nie je cielom snaha o zvysovanie predajnosti, omg.
Ked chcu ukoncit vyrobu, tak snad nebudu ponukat 10 motorov??

Ono v podstate aj prvy predpoklad je blud a plati, ze auto je jednoducho prilis extravagantne, aby som to napisal polopatisticky, aby to zhtla vacsina nakupujucej populacie.

Este by si mohol specifikovat, cim je to "špatné auto" z tvojho pohladu a nemyslim tym dizajn.
Avatar - Emel
8. 7. 2014 21:35
Re: Delta
Omezení nabídky -> zhoršení prodejů má snad smysl taky, ne? Pokud ořežeš motorizace - někteří zákazníci sáhnou po jiném motoru, jiní po jiné značce.

Myslíš, že Lancia od začátku plánovala prodat 400 aut měsíčně? A že by Delta skončila bez nástupce, pokud by měla prodeje aspoň jako V40 nebo Giulietta?

Dovol mi jeden citát: odobně jako sesterský Fiat v případě Brava, zůstává i Lancia realistická při odhadu odbytu. Ten by se měl v prvním úplném roce na evropském trhu pohybovat kolem 70 tisíc vozů ročně. Realita? Delta se nikdy nedostala přes 30t. [odkaz]

Ano, dobře, dejme tomu příliš extravagantní ;-) ... design je jeden vážný důvod, image druhý. Z mého pohledu je hlavní problém v tom, že Delta nemá technickou nadstavbu nad mainstreamem - subprémie se nedá stavět na podvozku z Brava.
9. 7. 2014 09:52
Re: Delta
"Omezení nabídky -> zhoršení prodejů " ma sice zmysel, ale nie je aktualne na programe. Aktualna ponuka je dosledok ukoncenia vyroby.
Ponukat 7 motorov kym nevypnu vyrobnu linku je totalny ekonomicky nezmysel, to snad uznas.
Odbyt je zufaly po celu dobu vyroby, ale problem bude niekde uplne inde,nez v tom, ze stoji na podvozku Brava.
Na podvozku Leona stoji Passat a nikomu to divne nepride.

Skor zasadny problem vidim v tom, ze zrazu Delta prisla s uplne inym typom auta, nez vsetci ocakavali pri ukonceni prvej Delty v 1994tom. Predtym to bol sportovo ladeny model s bezkonkurencnou rally historiou, teraz doslo nieco, co sa snazi tlacit na luxusnu triedu a zaroven novinka cenovo stoji na urovni dlhe roky zavedenych konkurentoch, pricom neponuka nic navyse, teda je to macka vo vreci. Dizajn je zaroven extravagantny na priemerneho kupca, z toho vsetkeho je vysledkom nizka uroven predajov.
Skor si zakaznik vyberie zname auto, nez nezname, ked je za rovnaku cenu.

Este si nenapisal, cim je to auto podla teba zle.
Avatar - Emel
9. 7. 2014 10:56
Re: Delta
Omezení nabídky -> zhoršení prodejů se právě teď děje. Lancia ořezala nabídku a tak jsou prodeje ještě horší než byly. To je prosté konstatování faktu.

Dalo by se napsat, že ekonomický nesmysl je celá Lancie posledních desetiletí. Stejně jako by se to ještě před nedávnem dalo napsat o SEATu. A jsou dvě řešení - buď začít vyrábět dobrá auta, nebo se na to vykašlat. Dobrá = taková, která trh chce a je ochoten zaplatit. Koukám na Leon a říkám si... jo, to by mohlo klapnout. Koukám na Deltu a říkám si... ne, tohle je od počátku odsouzeno k neúspěchu.

Ono by nebyl problém postavit to na podvozku z Brava, kdyby byl ten podvozek dobrý. Jenže není. S torzkou můžeš v klidu žít ve spodních vodách mainstreamu, ale už v těch vyšších je to problém. A Lancia potřebovala přesvědčit o tom, že je víc než mainstream. Jenže na to neměla žádné argumenty krom designu, a i ten se ukázal být spíše kontroverzní než přesvědčivý. Aby mohla Delta fungovat nad mainstreamem, musela by mít silné motory, 4x4, adaptivní tlumiče, dobré automaty... nebo aspoň většinu z toho. A pozor... to je podmínka nutná, nikoli postačující.

Ale napsal - pokud necháme stranou design a image, považuju za hlavní problém kvalitu jízdy, jinými slovy podvozek.
9. 7. 2014 14:03
Re: Delta
Este raz a snad naposledy - zuzenie ponuky je dosledok ukoncenia vyroby, nie kvoli nizkym predajom. Kazda jedna znacka to robi rovnako. Aktualnym cielom nie je lamat tabulky predajnosti.

Jazda je naopak komfortna, akurat pre danu triedu; pozri si posledne hodnotenia.
Na torzke jazdi Megane cup a natrie to multilinkom. Tu problem nebude.
200k motory su rovnako tak silne akurat, znova ani toto nebol problem. Adaptivne tlmice v ponuke boli.
Skor ponatie interieru a technologicke vychytavky, ktore dany model posadia do svojej triedy. Chybalo iba 4x4 a dvojspojka.
Avatar - Emel
9. 7. 2014 15:35
Re: Delta
...a ukončení výroby je důsledkem špatných prodejů... můžeš to obracet jak chceš, všechno souvisí se vším a na počátku všeho je pořád totéž - auto, o které trh nestojí.

200k motory jsou fajn... v mainstreamu. Podívej se, jaké špičkové motorizace má prémiová konkurence. Torzka v Meganu dejme tomu, torzka v Golfu už je pozdvižení (přesto že je pouze pro základní motorizace do 100kW), torzka v Deltě je ostuda.
9. 7. 2014 15:59
Re: Delta
Doteraz bola Delta subpremia, teraz uz premia.... velmi spekulujes.
Hladas problemy, kde nie su.
Delta bola na urovni Passat, 508, Insignia atd... aj cenami, aj ponukou priestoru aj vsetkym ostatnym, so snahou o luxusnejsi nadych, rozhodne nie konkurent D3. Ostatne na nich mieri Maserati, teda je uplna blbost tam vobec Lanciu smerovat.
Passat ma najsilnejsiu naftu 177k, 508 ma GT s 204k, Insignia nejakych 194k. Insignia ma akurat silnejsi benzin 250k, ale vdaka hmotnosti dosiahne 0-100 o 0.3sek horsie. Co znamena, ze Delta na tom dynamicky urcite zle nebola. Passat ma v podstate raritnu verziu R36 s 300k motorom. Bezna verzia ma 210k v benzine a 0-100 o 0.2sek horsie ako Delta.

Torzku v tejto skupine ma Laguna, ak dobre pamatam, s wattovym priamovodom alebo obdobnym riesenim. Zase spekulacie na zlom mieste.
Iste, mohli dat multilink, ale je otazne, ci by to mohlo.
Avatar - Emel
9. 7. 2014 16:21
Re: Delta
Jaký že je ten konkurent pro Audi A3 od Maserati? Žádný? Nevadí, tak pro A4?

Stavět Deltu proti Passatu je zajímavá myšlenka, ale ani tam by se s podvozkem z Brava moc parády nenadělalo. Pokud se podíváš na Lagunu, tak se prodává taky bídně.

Pokud se podíváš na kompakty (kam Delta patří), pak mezi Golfem a A3 už moc místa pro jakousi subprémii nezbývá. Delta by potřebovala být konkurenceschopná ve srovnání právě s A3, A, 1. Jistě ne v plné šíři nabídky, ale aspoň částečně.
9. 7. 2014 16:55
Re: Delta
Naco ma mat Mase model proti A3, ci A4?
Ked jedna znacka nema dostatok modelov voci konkurencii, tak nahodime inu znacku a porovnavame dalej?
Ked Delta ma byt konkurent A3, ci snad A4, potom Lancia Ypsilon je konkurent A1?
Blbost, ze? potom naco porovnavas Deltu k premii?
Delta mala byt normalny mainstream s nadychom luxusu, k autam ako som hore vymenoval. Ziadne aspiracie na BMW, ci MB.

Jo jo, Laguna sa predava biedne, lebo ma torzku...omg.

Toto nema dalej cenu.
Avatar - Emel
9. 7. 2014 18:38
Re: Delta
Maserati není konkurent pro Audi. Ty značky se skoro neprotínají.

Lancia mířila výš než na mainstream... neúspěšně. Mainstream je Fiat, ne Alfa nebo Lancia. Ve statistikách se Delta obvykle řadí mezi prémiové kompakty [odkaz]

Laguna se prodává blbě, protože zaostává za konkurencí... například konstrukcí podvozku.

PS: a jaké je tvé vysvětlení bídných prodejů? Příliš extravagantní, tedy jinými slovy... trh příliš konzervativní? Nepřijde ti to jako výmluva?
Avatar - lordlord
7. 7. 2014 07:08
.
když to není napsané na jednu stránku, ale máte to rozdělené, tak to odmítám číst
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Emel
7. 7. 2014 08:50
Pár výhrad
Ještě jsem to nepročetl v detailu celé, ale na první pohled dobrá práce. :yes:

S některými kousky samozřejmě lze polemizovat. Pro mě je to asi nejvíc Delta... to auto nemá v této generaci žádnou eleganci, je to nafouklá brambora svědčící o úpadku italské značky (designovém i technickém). Když delta, pak ta generace, která se jako Integrale proháněla po trasách nejznámějších rallye světa.

Příliš mě nenadchl ani Leon... myslím, že patří do éry, na kterou Seat rád zapomene.

A co bych doplnil?

Renault 16, který pokud se nepletu s tímto typem karoserie vlastně přišel. Alfa 147 - komentář myslím netřeba. A3 Sportback za jeho nadčasovost. A trocha kontroverze (pro nahonění kliků ;-) ) - Civic 8g.
Rozbalit vlákno
6
Avatar - šmoula nešika
7. 7. 2014 09:34
Re: Pár výhrad
Současná Delta jediné co, tak maskuje svou délku. Při našem vkusu je zbytek, ano, obtloustlá brambora. Dnešní technika Fiatu je fajn, ale... lidé si koupí Lancii jako vlka v rouše beránčím či jen vlka, obojí nějak technicky a jízdně víc high-tech, a to tohlo auto splnit nemůže.
7. 7. 2014 16:17
Re: Focus
...to je auto, který tam reálně chybí.
8. 7. 2014 10:35
Re: Focus
Asi to nejzásadnější a nejrevolučnější... Nezávislá skvělá zadní náprava, kterou nyní vytlačuje hamižnost automobilek...
306 opravdu není z roku 2002:-)
Co třeba první Audi A3? Přivedlo prémii do nižší třídy...
Jinak ani jsem nečetl text, ale naprostá zbytečnost... :-!
Avatar - Ronault.
7. 7. 2014 16:43
Re: Focus
Renault 16 pokud vím byla střední třída, takže mezi kompakty nižší střední zařazen asi nebyl ;-)
Avatar - Emel
7. 7. 2014 17:21
Re: Focus
To je fakt, u takhle starých aut o těch třídách moc neuvažuju... ale jo, máš pravdu.
7. 7. 2014 12:48
Osobně
beru hondí Civicy 90. let (5. a 6. generace, a to jak 3D tak 5D).
Musím uznat i VW Golf, to je taková jistota konzervativnosti a nudy (v dobrém).
Ostatní - nevím. Nějak mi k srdci nepřirostly.
Rozbalit vlákno
0
8. 7. 2014 11:46
Typo
Že redaktor automobilového serveru napíše Fiat TYpo, to mě vážně zklamalo,... Příště "dvakrát měř a jednou řež". ;-\
Rozbalit vlákno
0
8. 7. 2014 20:29
Škoda Fabia první generace!
Nevím co tam dělá mezi nejzdařilejší Renault a ten Seat. Hlavně Seat, jak můžou něco nazvat zdařilým když ta firma pak málem zkrachuje. Naopak na Fabiu se dá podívat i dnes! Smete ve své třídě vše co vyšlo pod VW v těch letech! V dizajnu maximálně vyrovná něj jen Peugeot (myslím ten z roku kolem 2001) a to ten Peugeot rychle stárne, a navíc co se týče hodnoty je o míle zpátky. Takhle má vypadat a jezdit auto (v té třídě) jak ta Fabia. . 16 let poté co začali s výrobou pořád vypadá na moderní vůz, navíc ne jen vypadá, pořád lepší než 2.generace. Já říkám Škoda občas lepší než VW.
Rozbalit vlákno
2
11. 7. 2014 00:26
Re: Škoda Fabia první generace!
Fabia neni kompakt
Avatar - Ronault.
11. 7. 2014 16:58
Re: Škoda Fabia první generace!
Tak sis pochválil své auto a dál?
10. 7. 2014 18:29
Ano,
Škoda Fabia I. generace byla a stále je krásné auto /ve své třídě/.
Rozbalit vlákno
15
11. 7. 2014 16:52
Re: Ano,
Je zaujímavá a svojská, ale nie pekná a už vôbec nie krásna. Že sa na ňu dnes mnohí pozerajú ružovými okuliarmi je zásluha patvarov Fabie II.
11. 7. 2014 18:36
Re: Ano,
Jde o dílo brilantně sehraného Brazilce a Belgičana, rozhodně jej lze označit za pohledné a estetické :-)Nesouhlasím, že jde o pohled skrze růžové brýle - proporčně a hmotově je to vyvážená práce, která stárne neobyčejně pomalu (nejen v porovnání s drtivou většinou dobové - ale i současné - konkurence).
12. 7. 2014 15:05
Re: Ano,
Pohľadná a estetická - OK, ale o kráse sa hovoriť nedá, to JE pohľad cez ružové okuliare.
12. 7. 2014 18:55
Re: Ano,
No co si dobře pamatuju, tak když na přelomu 1999/2000 přišla na trhu, tak způsobila dost velký poprask. Rázem přišlo v B třídě precizně udělaný auto s pěkným a zároveň konzervativním designem, na svou dobu celkem prostorný interiér a velmi slušné jízdní vlastnocti. Spousta konkurentů mělo najednou o čem přemýšlet. FI je prostě povedený auto :yes:
12. 7. 2014 20:48
Re: Ano,
No, s určitosťou by som to netvrdil. Tvary mala, hlavne voči Felicii odvážne (iba exteriér, interiér bol dizajnovo krok späť aj voči Felde) ale Felicia bola priestornejšia, aj užívateľsky príjemnejšia, na Fabii I napríklad prekážali veľmi hrubé A-stĺpiky aj nezmyselne malé pravé spätné zrkadlo,a ja osobne som tiež nemal z jazdy najlepšie dojmy - tuhá karoséria nebola príliš doriešená akusticky, dunela, hlavne pri vyšších rýchlostiach mi v nej vždy zaliehalo v ušiach. Bez klímy problém, hoci iba pootvorené okno znamenalo enormne nepríjemný hluk. Tiež nepochválim radenie spiatočky, ktoré prevzala od VW, a to najmä pre nechutne hranatú šaltpáku, ktorá proste tlačila do dlane. F1 bola po Felde skok do moderny, ale k tvrdeniam, že bola krásna a vydarená mám výhrady.
12. 7. 2014 23:11
Re: Ano,
Tvary přístrojové desky jsou nesmírně jednoduché (pro někoho strohé), měkčený horní díl má ale podíl na útulné atmosféře. Kabina je racionální, promyšlená a na nic si nehraje. Ovšem, 100 lidí = 100 názorů.
13. 7. 2014 08:13
Re: Ano,
Naprostý souhlas, já měl Combi 1.9TDI - interiér ve dvoubarevném provedení černá/béžová a ve sport paketu, tedy černé sedačky jako RS a vypadalo to skvěle :yes: Btw to co popisuje Klaudius až na ten A sloupek (dnes standard u skoro každého auta) jsem nepozoroval... Spíš mi přijde, že za kažkou cenu hledá mouchy ;-)
13. 7. 2014 20:41
Re: Ano,
Vlastná skúsenosť, priateľu, Fabkami som toho nabehal dosť, 1,2 HTP a 1,4 benzín a trojvalcové TDI. ;-)
13. 7. 2014 21:55
Re: Ano,
Jo to já s nimi mám také dost zkušeností, jezdil jsem hatche 1.4 44kW, 55kW a 74kW a 2 kombiky jsem vlastnil 1.4 50kW a 1.9TDi 74kw. Nic špatného o nich říct nemohu mimo toho A sloupku, ale na to se da zvyknout ;-)
13. 7. 2014 20:37
Re: Ano,
Čo má spoločné s útulnosťou, že horný diel palubky je mäkčený? Rozoznáš to na pohľad, že je to mäkké, alebo stále omakávaš palubku? Kabína je racionálna až príliš, hlavne za rozumné peniaze sa dala kúpiť Fabia s chabou výbavou... Tvarovo žiadny zázrak, hlavne stredový panel a jeho trčiaci roh bol predmetom častej kritiky, a oprávnene - dnes sa na neduhy Fabie I zabúda a zrazu vraj bola skvelá - a nie je to pravda.
Avatar - pumpkin
13. 7. 2014 21:17
Re: Ano,
Reč tu zrejme bola hlavne o dizajne, teda nie z pohľadu používateľa. Tam sa samozrejme muchy, či sa to niekomu páči alebo nie. Keď sa ale vrátime k dizajnu, tak Fabiu I (s odstupom času lebo ich bolo na cestách až nechutne veľa) považujem spolu s Octaviou II za najpodarenejšie škodovky od čias VW Group.
13. 7. 2014 23:32
Re: Ano,
Ano, měkčený horní (velmi rozměrný) díl má velký vliv na pocit útulnosti. Navíc, kvalitní povrchová úprava (ve své době, na poměry segmentu B, ojedinělá) je nepřehlédnutelná.
Avatar - šmoula nešika
13. 7. 2014 23:22
Re: Ano,
:yes: Interiér F1 splňuje to hlavní - mohu o něm říct to samé jako o exteriéru: Nenadchne, místy by to šlo malinko zakulatit z dnešního pohledu i pohledu tehdejší konkurence, ale jako celek z něj lze snadno vycházet i dnes. :yes:
Combi mělo o něco lepší profil než hatchback, ale zase ta záď... sedan byl krok vedle
... ale to už designérský tým čekal na představení dalšího svého díla - mistrovského Bentley Continental GT.
Avatar - jozephko
14. 7. 2014 00:54
Čo v zozname robí Citroen GS?
Citroen GS nie je hatchbackom ani omylom. Je to klasický liftback...
Rozbalit vlákno
0