Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Německo chce zpoplatnit od roku 2016 všechny silnice

31 komentářů

Avatar - fOE
fOE
No bude to furt lepsi nez aby mel clovek na skle 6 ruznych znamek kdyz se chce trochu projet po evrope.
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
megacruiser
Jakékoliv zdanění silnic považuji za špatné, protože hlavní svoboda je svobodou pohybu. Proto také máme vězení, kde je odepření této základní svobody bráno jako trest. Pokud stále sílí tlak na to, aby se méně majetní občané nemohli pohybovat (pomocí nových daní a poplatků za provoz motorových vozidel), je to problém. Kdo nemá dost peněz, bude moct akorát sedět doma, protože se zvýšeným zdaněním individuální dopravy přijde vždy i zdražení dopravy hromadné.
Starší auta budou mít defakto zákaz jízdy - protože emise. Nikoho nebude zajímat, že staré auto někde na vesnici najede prd a tak je defakto ekologičtější než Cayenne se spotřebou 20 na 100 a ročním nájezdem třeba 10 tisíc km. Chudší nebudou mít jak se dostat do práce, protože autobusy jezdí někde tak 2x denně. Vybere se míň na daních, a pro ty, co ještě daně platí se tak budou zvyšovat. Kdo má prachy, dostane v cizině ještě příspěvek na auto - třeba elektromobil. Kdo nemá, nedostane nic. Dření chudých a dávání bohatým nepovažuji za dlouhodobě únosný systém - bude jen dále zvětšovat rozdíly mezi lidmi až do hranice, kdy se to asi opět nárazově srovná 😒
Nikoloki
Jakejch šest? Snad má EU 28 členů, takže když jsme tak hezky evropsky jednotní, tak 28 známek pro cestu po EU 😉
Avatar - maros
maros
Za chvilku tomu neutečeš. Protesty nejsou, že to chtěji vybírat, ale že to není harmonizované s celou EU. Dej tomu čas a za chvilku se bude platit jednotná silniční daň v celé EU. Cizinec necizinec, ať je to spravedlivé >😒]
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Dylan McKay
Dylan McKay
Souhlasím s tebou, svoboda pohybu je neustále pošlapávána finančním zatížením.

Do Německa jezdím často na nákupy (zrovna včera Tirschenreuth) a dálnice tak 6x za rok. Kvalitnější a mnohdy levnější potraviny by mohly zhořknout vysokým poplatkem. No, Prius by mohl mít nižší...
Němce v tom chápu, ale ty odhady o přínosu do státní kasy budou jinde. Nejen ten Čech, ale i Polák tam nepojedou, nezaplatí poplatek a ani nekoupí ten sýr, čokoládu, hajzlpapír... Nebude se to líbit obchodníkům. Toho darmožrouta ministerskýho to bude stát hlavu, kterou pak může strčit odposlouchávané Merkelové do prd.ele...

Omlouvám se, nějak mě to po ránu naštvalo, už mám alergii na všechny ty poplatky.
Krtek_no1
Myslim že tu spousta diskutujících zapomíná na jednu věc. Argumentguje se tu tim že v DE platí občani silniční daň a my ne. U nás platíme "jenom" dálniční známky a silniční daň jenom firmy. To je ovšem velkej omyl. Kdysi silniční daň byla i pro soukromý osoby a "zrušila" se s tim že se tehdá benzín (i nafta) zdražil o nějakou částku (už nevim přesně, plácnu 2-3 kč/l). Takže argument a tim že neplatíme silniční daň je kravina, stejně tak jako snaha politiků začít jí platit znova. To bychom jí všichni platili už 2x. Jasně možný je všechno, palivo nám ukazuje že můžeme platit daně z daní.
Avatar - rokyta.p
rokyta.p
Ono je na pikaču, že ve státech okolo německa se za dálnice platí. Takže přece nebudou mít jedinní zdarma, to je jasné. Nicméně platit za dálnici a wc mě vždy hodně irituje a obojímu se záměrně vyhýbám co to jde.
Milenius
Sláva, konečně někdo pochopil, že když poplatky, tak na všechny silnice. Poplatky za dálnice jsou nesmysl, vede to jen k tomu, že se řidiči a především kamiony dálnicím vyhýbají.
Avatar - maros
maros
Tak o silniční dani pro všechny už se uvažuje. Je to hlavně na popud rostoucího podílu alternativních paliv(někde se ten výpadek spotřební daně musí vybrat). Ten čas kdy budou mít všichni(včetně cizinců) další známku za vyjetí auta se blíží >😒]
webpaja
...víš, že tě lituju?
TomasPT
Do teď se po německých dálnicích jezdilo úplně zdarma (teda pokud člověk nebyl Němec, který musel při vlastnictví auta tu silniční daň platit tak jako tak), takže jsme si my užívali komfort jejich dálnic a oni, když přijeli k nám, tak museli platit za to, že se mohli dokodrcat někam po těch děravých tankodromech, které jsou u nás zpoplatněné.

Oni jen chtějí srovnat stavy, což ovšem na venek vypadá jako diskriminace cizinců. Jenže při zrušení místní silniční daně, která znevýhodňuje stará a neekologická auta by to pro ně znamenalo nižší příjmy z daní a možnost zhoršení vozového parku (kdo by chtěl mít průměrný věk aut 14 let?) Ta známka, kterou plátci daní dostanou zdarma a ostatní za ni zaplatí je podle mě regulerní varianta. Dokonce i 100Euro za rok mi při množství a stavu jejich dálnic přijde jako přijatelné.
_Teddy_
Nevadi mi az tak velmi ze nemci chcu spoplatnit cesty, ale se*ie ma ze vlastne len pre cudzincov. To az prilis smrdi diskriminaciou. Rakusky autoklub OAMTC uz avizuje ze da podnet na sud, spolu s rakuskou vladou...

Ale ja bych poradil nieco ine: aby zase reciprocne vsetky europske krajiny zaviedli poplatky len pre nemcov. Respektive tam kde uz dialnicne znamky maju, navrhujem zvysit ich cenu o 100€ s tym, ze domacim vodicom sa o rovnaku sumu znizi rocna dan za auto. A ostatni zahranicni vodici (okrem nemcov) by k dialnicnej znamke dostali automaticky kupon na nakup benzinu/nafty v hodnote 100€. Skratka aby to podobnym sposobom dopadlo iba na nemcov.

Napokon, ved na rozdiel od nasich vodicov nemci u nas neodvadzaju dan z vozidla! Takze bude tiez "spravodlive" ked sa im to "vykompenzuje" zvysenou platbou niekde inde, aby sa primerane podielali na udrzbe nasich ciest. A ze sa ich tadialto kazde leto vali po dialniciach neurekom!
nasua23
Ať je to co nejdřív i u nás.

Jednak v tom vidím větší smysl, než plácání bludů ohledně drahého nákupu papíru ( 😄 ) a za druhé to bude mít i pozitivní vliv na naše životní prostředí.
nasua23
však...ono by to tak i mělo být ne?
Paulie88
Už tam nikdy nepojedu. Zachvíli budeme platit i za to že můžeme dejchat ... :no:
Banjo
Jenom aby nás nesrovnali s Bulhary...
Krtek_no1
Ale jo, díky zahrnutí silniční daně kdysi do ceny benzínu jí podnikatelé dneska platí doopravdy 2x. A my ostatní jí platíme i když to nikde uváděný neni. Dělalo se to asi kvůůli zjednodušení administrativy nebo tak něco. Je možný že to proběhlo ještě za komančů nebo brzy v 90. letech
vsp
Nemám a priori nic proti zpoplatnění, i když bych ocenil, aby se EU dohodla na nějakém společném přísupu. (Např. doufám, že německá zelená ekologická plaketa bude platit v ČR.)

Co mi na tomhle návrhu vadí jsou dvě věci😒br /> - administrativa. Pokud má být cena závislá na spotřebě (CO2), palivu, ... - tak zapomeňte na prodej desetidenní známky na pumpě na počkání.
- příhraničí, malý pohraniční styk - kdo dneska jezdí na výlet či nákup párkrát za rok pár kilometrů za hranice, nebude za ten kousek silnici chtít platit a nepojede tam vůbec.
pargi
Mne to nechává docela chladným. Za dálnice platím na Slovensku, v Rakousku, ve Francii, ve Švajcu, v Itálii, dokonce i u nás. Nyní za ně zaplatím i v Německu, žádné drama.
Pacho69
Ne silniční daň soukromé osoby neplatí. Pouze "firmy", jak říkáš. Takže podle tvé logiky ji tedy firmy již platí dvakrát? Ne, spotřební daň je to prostě spotřební daň a její výběr nejde primárně na rozvoj dopravní infrastruktury, kam by měla směřovat daň silniční a veškeré výběry z dálničních známek a mýta.
webpaja
Ty u más neplatíš dálniční známku? Mě to přijde správný, pokud používám něco, co není moje, zaplatím...
Avatar - Jenik3
Jenik3
Já bych to sem netahal. To je strašně ošidný téma tohle srovnávání.

😄 a když už srovnávat, tak přes naturálie.

Že mě ta pusa nebolí. Je to marný, je to marný, je to...marný.
Avatar - Jenik3
Jenik3
Zadarmo není nic, to už většina zjistila. Ani to kuře nehrabe zadarmo.
Otázkou je co vše má být bezplatné? Tedy cena pro koncové spotřebitele je nulová.
Osobně se přikláním k tomu, ať je vše za peníze a nejlépe bez dotací (což je u silnic trochu problém v Evropě a v novodobé historii).

Ten návrh je výkop pro politickou debatu a jak to tak bývá skončí se kompromisem. Čili dálnice ano, 1.třída asi ano, 2.třída atd. ne. Pak bude následovat debata o tom, kdo a kolik. Dálniční známka má tu ošklivou vlastnost, že nekategorizuje důchodce, student, pracující. Máš ji OK, nemáš ji, můžeš mít problém. Těch €100 za roční průjezd po Německých dálnicích je přijatelný. Českých €55 za roční známku je cena, která neodpovídá kvalitě dálnic a ani dálniční síti.
Něchtěl by to někdo šikovný přepočítat na cenu za 1km dálnic (a rychlostních silnic)? Opět, kvalitu povrchu dálnice ten výpočet nezohlední, jak to tak u kvalitativních parametrů bývá.
Avatar - fOE
fOE
Ale nemci uz plati, jedine co jdou zavadet je aby platili i cizinci, takze zadne poplatky jen pro cizince.
Avatar - fOE
fOE
Proti nastaveni toho systemu nic nemam, jen konstatuju 😉
Avatar - fOE
fOE
Kdyby nekoho zajimalo kolik ze to ti nemci plati rocne za pouziti svych silnic muze si to pro sve auto spocist zde😒br /> [odkaz]

Zvlast starsim dieslum se to nepekne prodrazi.
Neurotic
Jenom, aby to bylo těch cca 100EUR oni jsou totiž schopní to udělat tak, že měsíc starý hybrid bude platit těch 80EUR a 10let starý diesel třeba 200EUR a pak to radši vezmu přes Rakousko, Švýcarsko a Itálii, kde není diskriminace starých aut, která nemají motor ze sekačky.

Nějak jsem si nevšiml, že by záchody zadarmo byli nějak horší než ty za které se platí...
webpaja
I u nás platíme za dálnice a rychlostní silnice, nevím, proč by tomu tak nemělo být i v Německu. Pokud roční známka bude za cca 100EUR, nezabije to nikoho.
Vtipná poznámka o nepoužívání WC kvůli poplatku mě rozesmála. Radši zaplatím 50 centů a dostanu kulturní a čistý prostředí, než zadarmo do špeluňky, kde se kvůli špíně musí dveře otevírat nohou a zhluboka se nadechnout před vstupem.