166 kW jako maximum v naftě je opravdu málo. Volvo vždy výkony kulhalo za D3...teď už bude kulhat i za Land Roverem. Obávám se, že časem potkám XC90 empévéčkového designu, předokolku s 1.6 D a držáky na produkci mcdonald´s i zvnějšku. Samozřejmě je vše otázka ceny, pokud se budou tlačit na pozici D3, nevím, nevím...
Kdy to zmenili nevim, ale ted shanim aktualne auto s nejakym rozumnym starim, tj. tak to tech peti let a vsechna Volva na ktera jsme se byl podivat mely vymenu oleje v prevodovce normalne zaznamenanou v servisni knizce v ramci pravidelneho servisu v autorizaku.
tak to je dobre ze uz zmenili konecne politiku.....a rok od kedy to zmenili?? rocniky 2009 urcite mali este pisanu dozivotnu......a je teda zaujimave ze nam odmietli vo volve vymenit olej v prevodovke bez straty zaruky a to bolo este v tomto roku, hoci na starsie volvo ktore bolo este u nich v zaruke!! hoci potom priznali neformalne ze je ho lepsie vymenit ale ze nam zrusia zaruku na prevodovu potom......a to nevravim ako zlozite je vymenit olej v haldexe na volve s80 II ! ale inak je volvo fajn :-)
o tej chybe v8 na jednej vyrobnej serie z prvych xc90 som pocul, kedze mame doma V8 volvo tak sme zistovali vsetko mozne pred kupou :-) .....
jedna sa o toto:
In the first 3/4 of production in 05 they learned of the ballance shaft bearing failures. The failure was figured to be from water. In the valley of the block where the ballance shaft and bearing sit water gets in there and rusts the bearing causing the failure. So to fix the problem they drilled a hole in the block so the water can drain out so the bearing is no longer sitting in water preventing the bearing from rusting.
T6 sice není tak spolehlivá jako V8, ale stále je to velmi spolehlivý motor. Zas takovou tragedii bych z toho nedělal.
PS: ani ta V8 není nesmrtelná, prvních 6800ks mělo výrobní vadu, na kterou se (aspoň u nás) Volvo vytento ... zákazníku zaplať.
šestiválce mají od roku 1929. Většinou vlastní konstrukce, případně v kooperaci s někým (PRV V6- Peugeot, Renault a u těch řadových z 90.let je to kooperace s Audi a Porsche)
Volvo uz davno nema dozivotni napln, vsechna soucasna Volva s automatem maji predepsanou vymenu oleje v prevodovce kazdych 60.000km primo v servisnich intervalech.
Myslel som vseobecne motory u volva, nie iba u xc90...
A dufam ze nechces tvrdit ze t6 je spolahliva ako v8...cize tu spolahlivost som bral voci atmosfere a hlavne V8...o spolahlivosti t6 a v8 som sa bavil s ludmi vo volve co tie auta kazdy den servisuju takze rozhodne nie su na rovnakej urovni...
Na prevovodovky treba davat vseobecne pozor a menit olej cca kazdych 60 000 km a nedrzat sa toho ze je dozivotny podla volva...
Najspolahlivejsi silny motor co malo volvo bola atmosfera V8 od yamahy...potom ho nahradili uz nespolahlivymi oturbenymi V6 a teraz to nahradia (este horsimi) 4valcami :/....
Velké SUV a končí u čtyřválců? Přitom šestiválec by byl na takové auto úplně ideální. Pořád radši by jsem tam viděl stejně výkonný šestiválec, než čtyřválec, jako třeba u Touaregu 3,0 TDI 150KW.