Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nové Volvo XC90 odhaluje své motory, vrchol nabídne 400 koní

David Bureš David Bureš 9. 7. 2014 • 22:18
32
23
Zobrazit náhledy (32)
Volvo XC90 Volvo XC90 Volvo XC90 Volvo XC90 Volvo XC90 Volvo XC90 Volvo XC90 Volvo XC90 Volvo XC90 Volvo XC90 Volvo XC90 Volvo XC90 Volvo XC90 Volvo XC90 Volvo XC90 Volvo XC90 Volvo XC90 Volvo XC90 Volvo XC90 Volvo XC90 Volvo XC90 Volvo XC90 Volvo XC90 Volvo XC90 Volvo XC90 Volvo XC90 Volvo XC90
Nabídka druhé generace severského SUV bude čítat pět motorů. Jejím vrcholem bude plug-in hybrid.

Volvo postupně odhaluje svoji letošní velkou novinku – druhou generaci SUV XC90. Již dříve švédská automobilky odhalila interiér nového vozu, nyní zveřejňuje informace o nabízených motorech. Ty budou pocházet z nově vyvíjené rodiny Drive-E (nazývané též VEA).

Vrcholem nabídky bude plug-in hybridní verze s označením T8. Ta bude kombinovat dvoulitrový zážehový čtyřválec přeplňovaný kompresorem a turbodmychadlem pohánějící přední kola s elektromotorem pohánějícím zadní kola.

Výhodou tohoto řešení nazývaného Twin Engine je jednak vysoký výkon – plug-in hybridní XC90 nabídne výkon okolo 400 koní (294 kW) a točivý moment 640 N.m – jednak nízké emise oxidu uhličitého.

Vedle hybridního režimu používajícího oba agregáty bude možné vůz přepnout také do režimu Pure. V tomto případě jede automobil pouze na elektřinu, v elektrickém režimu jeho dojezd činí přibližně 40 kilometrů.

Nabídka turbodieselů bude čítat dva agregáty. D5 s dvěma turbodmychadly bude disponovat výkonem 166 kW (225 k) a točivým momentem 470 N.m, přičemž v kombinovaném cyklu spotřebuje jen asi šest litrů nafty na 100 kilometrů. D4 nabídne výkon 140 kW (190 k) a točivý moment 400 N.m při kombinované spotřebě okolo pěti litrů paliva na 100 kilometrů.

Nová XC90 bude dostupná také s dvěma benzinovými agregáty. T5 nabídne 187 kW a 350 N.m, nad ním stojící T6 přeplňovaný kompresorem a turbodmychadlem pak bude vyladěn na 235 kW a 400 N.m. Všechny jednotky jsou čtyřválcové, nová generace motorů Volvo znamená konec agregátů s více než čtyřmi válci.

Základem druhé generace XC90 bude nová modulární platforma SPA. Ta byla od počátku navrhována tak, aby na jejích základech mohly být postaveny i modely s hybridním pohonem. Díky tomu instalace elektromotoru nijak neomezí prostor pro posádku nebo pro zavazadla. Nová XC90 bude dlouhá asi 4,9 metru, její interiér bude až sedmimístný.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly
9. 7. 2014 20:50
166
166 kW jako maximum v naftě je opravdu málo. Volvo vždy výkony kulhalo za D3...teď už bude kulhat i za Land Roverem. Obávám se, že časem potkám XC90 empévéčkového designu, předokolku s 1.6 D a držáky na produkci mcdonald´s i zvnějšku. Samozřejmě je vše otázka ceny, pokud se budou tlačit na pozici D3, nevím, nevím...
9. 7. 2014 17:34
Re: nabuduce 2valec?
Kdy to zmenili nevim, ale ted shanim aktualne auto s nejakym rozumnym starim, tj. tak to tech peti let a vsechna Volva na ktera jsme se byl podivat mely vymenu oleje v prevodovce normalne zaznamenanou v servisni knizce v ramci pravidelneho servisu v autorizaku.
Avatar - Lucaslegend
9. 7. 2014 16:42
Re: nabuduce 2valec?
tak to je dobre ze uz zmenili konecne politiku.....a rok od kedy to zmenili?? rocniky 2009 urcite mali este pisanu dozivotnu......a je teda zaujimave ze nam odmietli vo volve vymenit olej v prevodovke bez straty zaruky a to bolo este v tomto roku, hoci na starsie volvo ktore bolo este u nich v zaruke!! hoci potom priznali neformalne ze je ho lepsie vymenit ale ze nam zrusia zaruku na prevodovu potom......a to nevravim ako zlozite je vymenit olej v haldexe na volve s80 II ! ale inak je volvo fajn :-)
Avatar - Lucaslegend
9. 7. 2014 16:36
Re: nabuduce 2valec?
o tej chybe v8 na jednej vyrobnej serie z prvych xc90 som pocul, kedze mame doma V8 volvo tak sme zistovali vsetko mozne pred kupou :-) .....
jedna sa o toto:

In the first 3/4 of production in 05 they learned of the ballance shaft bearing failures. The failure was figured to be from water. In the valley of the block where the ballance shaft and bearing sit water gets in there and rusts the bearing causing the failure. So to fix the problem they drilled a hole in the block so the water can drain out so the bearing is no longer sitting in water preventing the bearing from rusting.

odkial mas info ze na to srali?? ....
Avatar - salamoon
9. 7. 2014 15:10
volvo volvo
cim dalej tym horsie spravy... :no:

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku