ten 2.0 TFSI 169 kw quattro bude uplne postacovat si myslim, nadherne parametre a za povedzme ze "primeranu cenu" ....... predpokladam totiz..... ze tie neskorsie silnejsie verzie ktore pridu budu uz neporovnatelne drahsie pricom v maximalke a zrychleni budu uz len minimalne rozdiely. Rovnako netreba zabudat ani na spotrebu, nie zeby majitel tohto auta potreboval pocitat decilitre ale ten 2.0TFSI ma "papierovu" spotrebu taktiez vybornu .... takze v reale jazdit za nejakych 8-9 litrov s takymto delom bude pecka :yes:
Pro zajímavost jsem zadal na mobile.de Mercedes SLK od roku 2011, ve výkonově srovnatelné verzi 250 je v nabídce 145ks s dýzlovým a 112ks s benzinovým motorem.
jj, koukám na to jak sůva z nudlí. Tak jsem asi divnej. I když nejsem bohatej a nezávodím, do těchhle bych naftu nekoupil a klidně pár litrů spotřeby oželel.V dnešní době moderních benzinů to zas tak velkej rozdíl nebude, a tohle snad nejsou auta na nájezd 100tkm ročně.
Proč u audi nebo u mercedesu? Tam nic debilního není, prostě nabízejí to, co lidé chtějí, v tom je pointa a smysl mé reakce v tomto vlákně o bohatých paničkách a podobně prosťáčkovských "rozborech" cílových skupin.
Promiň, ale to není "rozbor cílových skupin".Jen hlasitá úvaha/otázka pro koho je to vlastně určeno. Prý pro zaměstnance firem, co nepovolí benzín. OK. Nejsem zaměstnanec, neznám, udivuje mě to , ale zní to reálně, tak věřím.Je něco divnýho na úvaze, kdo je cílovka?
Hm, ona je otázka, co je sportovní auto, jestli tu sportovnost určuje motor nebo ne. Pamatuju na řev, když bmw strčilo u E46 dýzl do kupé i kabria, tj. určitě to v této variantě nejsou sporťáky M3 stejného modelu ano. Motor ve velké míře určuje, jestli to auto lze pokládat za sporťák, TT S nebo RS sporťáky budou, TT tdi ne. Mercedes strká dýzl i do SLK a nikde jsem kolem toho žádná "sportovní dilemata" nečetl.
naftu v kamarádově 330d x-drive kupé taky dokážu pochopit, jakž takž. Ale dvoulitrová nafta ve "sportovním"kupé za mio? Když chci šetřit, těžko si koupím nepraktický auto pro dva za mio.Že by dálničí expres? ;-)
Uvážil jsi, že si někdo vybere, co se mu líbí? Pokud nepotřebuje praktičnost, proč ne něco nepraktického? S motory je to složitější (promlouvají do toho daně, poplatky, politika) a pro řadu lidí to není tak důležité.
S tou praktičností ti moc nerozumím- tvrdím někde, že je špatný si koupit TT? Je to krásný auto a chápu toho, kdo si ho koupí i jen kvůli vzhledu. Ad motory- nechme to být, asi se to prodává.
A já říkám, že se někomu auto může líbit a vůbec mu nemusí záležet na tom, co má za motor. A ne každý je ve stejné situaci jako ty (jiný nájezd, jiné zákony atp.).
330d a navíc x-drive je naprosto stejný "sporťák" jako to TT s dvoulitrovým tdi, tedy nijaký. Jinými slovy, pro tu obecně sportovnější image BMW je větší pozér spíš ten, kdo si koupí kupé od bmw s dýzlem a ve čtyřkolce. ;-)
Jo, sporťák to holt není,ale aspoň to opravdu jede.Čtyřkolka - naprostej souhlas,taky jsem se divil, ale kupoval roční ojetinu a není výběr. Ti kdo kupují nové si možná říkají: co tam ještě nemám? X-drive!!! ;-)
Je potreba rozdelit lidi do nekolika skupin:
1) kupuje si auto sam a libi se mu benzin
2) kupuje si auto sam a libi se mu nafta (ano, i takovy se najdou kterym se s naftou proste jezdi prijemneji)
3) kupuje firma ale palivo si pak zamestnanec plati sam => minimalne cast uprednosti naftu protoze nenese vetsi porizovaci naklady, ale naopak nesou nizsi naklady na provoz diky one nafte
Nenazval bych vsechny z 2. a 3. skupiny blaznama, tem z 2. skupiny ani ja nerozumim, ale jsou, tem z treti skupiny (a nebude jich uplne nejmin), tem uz rozumim uplne. Ekonomicky to dava smysl.
Ano, je to tak. A je další kategorie, kde je pro diesel jednoznačný důvod a u TT to může být nejčastější případ. Auto kupuje firma a dává jej k osobnímu užívání zaměstnanci, takže firma platí i palivo. Zaměstnanec platí jen daně (z pořízení auta a z projetého paliva). Pak je zájem na straně firmy dát takovou motorizaci, kde ani při nejtěžší noze zaměstnance (a že zaměstnanci mívají set sakra těžkou nohu) nebude firma ruinována náklady za benzín.
Holt jsem asi vedle, ale firmy kupujou zaměstnancům TT? Netrvrdím, že je to supersport, ale evidentně je to nepraktický auto pro radost ze svezení. Výhody dvoulitrové nafty- spotřeba
Nevýhody- zvuk, dynymika, možná váha a rozložení těžiště, image(co v tom máš za motor? 2,0tdi) , vyšší pořizovací cena, v dlouhodobějším horizontu vyšší servisní náklady.Opravdu jediné co bych SNAD pochopil, je pro ženskou- příjemný ježdění s naftou v krásným autě- budiž, slabší motor pro ni ať se tak lehce nazabije.
V prvni casti se zeptas jestli to firmy lidem kupuji a v druhe casti uz znovu operujes bez teto moznosti.
Ano, kupuji, ne obchodakum na litani, ale jako benefit pro zamestnance kde si zamestnanec muze vybrat z portfolia nasmlouvanych znacek co chce. Bude mu akdekvatni cast ztrhavana z platu, ale auto ma bez starosti, nenese naklady na pojisteni, servis ani nic dalsiho jen naklady na palivo (a jak napsal Ham nekdy ani to poradne ne).
Takze pak zalezi komu je firemni auto nabidnuto a jake ma clovek pozadavky. Jestli to bude otec od rodiny zrejme tento benefit uplatni na nejakou A4/A6 kombi, jestli to je svobodny chlap klidne muze vzit A5, nebo i TT. Co treba vidim kolem sebe jsou prave dve A6, jedno BMW 5, jedna Q5, jedna Insignie kombi a pak Mini cabrio :-) Obvykla moznost to TT nebude, stejne jako to mini neni, ale najdou se ;-)
V řadě firem, hlavně v Německu, Rakousku nebo Švýcarsku ti dají limit na pořízení (třeba 40t eur na pozici čerta čtvrté kategorie nebo 70t eur na pozici manažera) a jestli si koupíš nabušeného pašíka, 3er v holobytu, TT nebo X1 je jim docela šumák (podobná car policy jenom s upravenými limity na nižší ceny v ČR pak platí i pro dceřiné firmy těchto firem v ČR). Ale na naftě většina těchto firem trvá. Zažil jsem pár šťastných let, kdy jsem si mohl v rámci limitu pořídit motorizaci dle vlastního uvážení, takže jsem vždy volil benzín (z důvodu lepší kultury a i nižší ceny, protože jsem si pak mohl dovolit o něco lepší výbavu než ti kdo volili naftu a stále jsem se vešel do limitu). Nicméně firma někdy kolem roku 2009 zjistila, že takových je nás víc a car policy se změnila, máš limit podle pozice, ale motor jedině nafta, dokonce i CEO může mít A8, 7er, S-kládu jedině v dieselu i když limit na pořízení je někde kolem 120t eur. A musím bohužel potvrdit, že z pozice firmy je to logické rozhodnutí, když si vzpomenu kolik jsem vykazoval u 2.0 nebo 3.0 benzínů a následně u 3.0 nafty, tak se firmě vůbec nedivím, u dvoulitru byl u mě rozdíl minimálně 3 litry, u třílitrů 5 litrů, ale spíš ještě víc, když si člověk spočte kolik je to za 150tkm a 3 roky životnosti auta, tak není o čem, 10-15t eur jsou pro normálně myslící firmu peníze, které nenechá ležet na silnici. A střední, vyšší střední nebo cenově srovnatelná auta (tedy i třeba TT) se v Německu prodávají z 80% právě na firmy a následně je mají zaměstnanci k osobnímu užívání (u velkých firem) nebo v případě malé firmičky s nimi jezdí přímo majitel. Soukromě se dražší auta v Německu prodávají jenom minoritně.
Tebe to asi nevysvetlíme. Proste si predstav, ze ti da zamestnavatel limit na sluzobne auto 35K euro a mozes si vybrat co chces, len to musi byt nafta. mas 25r., si slobodny a jazdis zadarmo na... TTcku. uz to chapes? pochopis ked vyrasties.