Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Audi
Audi
Audi
Audi
25 Fotogalerie

Nové Audi TT stojí v Německu minimálně 35 tisíc eur (960.000 korun)

Aleš Dragoun
Audi oznámilo, za kolik hodlá prodávat doma třetí generaci kupé TT včetně zatím nejsportovnější verze TTS.

Němci mohou nové TT, které mělo premiéru letos v Ženevě, začít objednávat již od 10. června. Zatím je k dispozici jediná motorická verze, základní čtyřválec 2.0 TFSI/169 kW s pohonem všech kol Quattro a dvouspojkovou sekvenční převodovkou S-Tronic, která přenáší 370 N.m. Maximální rychlost činí obligátních 250 km/h, z klidu na stovku kupé zrychlí během 5,3 s a průměrně spálí na každých 100 km 6,8 l benzinu. Navíc má k dispozici i manuální „šestikvalt“, ale s ním je akcelerace horší, trvá 6 s.

Na podzim přijde dvoulitrový common-railový turbodiesel s výkonem 135 kW a točivým momentem 380 N.m přenášeným stejným ústrojím S-Tronic opět na obě nápravy. Za své služby žádá mnohem méně paliva než benzinová verze, pouhých 4,2 l nafty, také nese logo „ultra“. Přitom jede 235 km/h. Oblíbenou disciplínu zvládá nejpomaleji, za 7,2 s. Tady je ale důležitější spotřeba, ano, klientela si takové motory prostě žádá a Audi v nich není žádným nováčkem.

Ingolstadt hodlá prodávat i výkonnější zážehový turbodmychadlem přeplňovaný čtyřválec ve verzi TTS s 228 kW výkonu a opět 380 N.m. S-Tronic je zde vybaven funkcí launch control, na gumování při rozjezdu tedy zapomeňte. Na německých dálnicích takto motorizovaný sporťák při dvěstěpadesátce přibrzdí omezovač otáček, na stovku se ale dostane během působivých 4,7 s.

Základní model 2.0 TFSI stojí rovných 35 tisíc eur (necelých 960.000 Kč), turbodiesel je o 900 eur (zhruba 25.000 Kč) dražší. TTS přijde už na tučných 49.100 eur, tedy 1,348 milionu korun. Standardní výbava všech variant obsahuje automatické svícení, dešťový senzor, mlhovky litá kola, sportovní volant s řadicími páčkami, palubní počítač, tempomat, samočinnou klimatizace či audio s Bluetooth, USB portem a čtečkou SD karet.

Nesmíme zapomenout na virtuální kokpit, ani za ten není nutné vytahovat eura z kapsy, respektive bankovního konta navíc. Displej před řidičem s úhlopříčkou 12,3 palce nahrazuje analogové přístroje i monitor systému MMI a umí zobrazovat kromě různých režimů i navigační mapy. Není tak potřeba žádná další centrálně umístěná obrazovka. Používá grafický čip Tegra 30, Audi na jeho vývoji spolupracovalo se známou firmou Nvidia. Milovníci počítačových her ji znají velmi dobře. Seznam příplatků u nového TT je bohatý, najdeme zde třeba adaptivní diodová přední světla. Prvních objednaných předprodejních exemplářů se noví klienti dočkají na podzim.