Ale myslím, že jako novinka za dvoulitrový dízl bude cena trochu výše (jinak by to už dost konkurovalo Oktávii III za necelých 600 tisíc se stejnym motorem) . Časem by to mohlo spadnout. Na obrázkách v nižích výbavách už to takový krasavec není což? :-) Ale pořád to patří k tomu lepšímu... jsem zvědav jak cenově sebevědomé bude nové Mondeo :-) I v základu taky není k zahození vzhledem, tak uvidíme :-)
V Německu o trochu podražil (103 kW Trendline vs. 110 kW Trendline bez dorovnávání výbavy). Myslím o 750 €. Když jsem včera viděl od 30.250, musel jsem se podívat. :-)
Jo já si to blbě přečetl >:D Když zavřeš oči a odmyslíš si Fusiona, je to nové nové Mondeo >:D Vypadá dobře a určitě se před Passatem nemá za co stydět :-)
Tak v téhle základní výbavě vypadá opravdu, jako by někdo omylem přisedl Golf. Docela směšné. Ale tmavší lak a pořádná kola - to udělalo divy. Co se R-Line týče, počkám na živé dojmy.
Však to se dalo čekat, wow efekt prezentačních fotek byl splněn. Však se podívej jak vypadala Oktávka III a běž se podívat na tu za 350 tisíc :-) Takhle to je všude, ale přijde mi že u koncernu je ten rozdíl mezi základem a TOP verzí propastný :-)
U nás ne, ale na Západě jo. Zejména do fleetů s dieselem a i část sokromých zájemců tam klidně koupí základní verzi se zážehovým motorem.
Nedávno jsem šel kolem autobazaru a byl tam zachovalý a dobře vybavený Passat B5 s nadstandardními šestnáctipalcovými koly - plechovými s originálními poklicemi. Samozřejmě dovezený z Německa. I když se podíváš na novější B6, tak existují verze s plechovými koly a originál poklicemi - všechny dovezené ze Západu. Našinec nechápe, že Němec si do Passatu (či jiného auta) připlatí plnou bezpečnostní výbavu a ne litá kola nebo pohon 4x4.
Tak tak. Základ octy je jedna velká mizérie. Zatímco Elegance vypadá v bílém laku a s dvoubarevnými koly skvěle, v základu je to na těch malých plecháčích s lacinými poklicemi jen fádní obluda. U obou zmiňovaných je už jen kvůli poměru kola/kastle a podivné barevnosti světlometů potřeba k sociální verzi tmavší lak.
Já hlavně O3 takto doopravdy potkávám. Ty plecháče možná byly jen zimní kola, ale rozhodně se jednalo o výbavu s nemetalickým lakem a nelakovanými zrcátky.
Jo, to víš že Aktivy jezěj a neni jich málo :-) Stejně tak jako "social edition" Pašíci a i jiné auta tét kategorie :-) Oktávky poznáš snadno podle zrcátek :-)
Mě se celkem ta světlá barva líbí, je to takový čistý bez kudrlinek...ale souhlasím, že u koncernu je ta sociální verze dost křiklavá, třeba oproti Japoncům, kde ten rozdíl je spíš pod kapotou
Protože u koncernu obvykle hodně záleží na detailech. U okty je to výrazné hodně - v hnědé metle na hlínách, s xenony a LED přímo luxus, špinavý služebák v základu social edition.
No je pravda, že na těchto fotkách to Passatu zrovna moc nesluší. Možná to bude tou okoukanou "barvou líných řidičů", a taky by to chtělo hezčí ráfky. Bude to ale chtít vidět naživo a pak si teprve udělat vlastní úsudek. Já se na to auto už teď moc těším. Uvidíme s jakou cenou vyleze český zastoupení, ty německý jsou pro našince nepřiměřeně vysoko. Golf se taky tady u nás prodává za o hodně míň než za kopečkama. >:-[]
Mě ten čumajs přijde takový až skoro korejský/čínský. Ale pokud to byl záměr, jako že asi jo, protože asijské prodeje budou o něčem jiném než evropské, tak se to dá pochopit.
Pokud to bude jako v předchozí generaci, tak si v Číně budou vyrábět svůj. Prodeje v Jižní Koreji nejsou zase tak zajímavé, navíc tam myslím nabízí NMS vyráběný v Číně.
Podľa mňa je to dosť očividné a mierne sa divím, že ten neeurópsky výraz prednej časti tu nevzbudzuje nijaké väčšie reakcie. Ak je ale zámerom VW v tichosti aplikovať to, čo Ford hrdo nazval One Ford strategy, teda jeden model pre celý svet, tak to logiku má (ale mne ako Európanovi sa to nepáči).
Mně přijde dost podobný B7. Neříkalo mi to nic ani předtím. Očividně se to však prodává. B6 byl sice jiný, ale Highline měl chromu (nebo co to bylo) také dost. Nebo kde vnímáš tu změnu, na kterou bychom měli reagovat?
Už jsi základní provedení viděl naživo? ;-) Napsal jsem to jen proto, aby bylo jasno. Konfigurátor mi řekl, že základní provedení bude mít o něco méně chromu než Highline na promo fotkách a nějakou podivnou tmavou linku dole na boku. Plus dekory nižších výbav. Nevím, o jaké realitě píšeš.
Malá kola, jak bude vypadat bez Rpaketu, interiér je také jiný... neviděl sem B8, ale viděl sem základy i promofotky B7, B6 ..... :-) Proto si to umím představit, nemyslím to zle, ale to co je vidět z obrázků z konfigurátoru je realitě už dost podobné :-) Neřikám, že ošklivé, ale neni to taková paráda, jako ty promofotky nad kterými se tu kdekdo rozplýval :-)
Většina promo materiálu byly také rendery. Jen to z představení byly fotky (modří na dřevě a stříbrní na pódiu). Na kola jsem předtím nekoukal, ani na základní výbavu, zajímala mě dekorace (venku i uvnitř), u které jsem čekal, že bude pevně daná pro každý stupeň. Základ je 16 (plech) a Highline má 17, což není velký rozdíl. Spíš je zajímavé, že si u Trendline (zatím) za větší než 16 nemůžeš podle konfigurátoru ani připlatit.
To auto na promofotkách ale má určitě víc než 17tky :-)
Ty lišty jsou velká škoda, já bych osobně oželel horší sedačky uvnitř, nižší výbavu, ale zvenku u Trendline odstranit lišty (které stojí pár korun) je na nic... vím, že to tak nejen VW dělá už léta, ale auto tím ztratí ten dojem luxusnějšího vozu.... je to určitě i schválně, protože chtěj, at si lidi koupí lepší verzi, holt na prvním místě výdělek, pak přání zákazníika >:D
Na těch modrých byly myslím 19. Ještě jsem nekoukal na výbavu, ale Trendline nebývá zajímavá. Zajímavá bývá Comfortline, když chceš něco umírněnějšího. To mi spíš vadí chrom na Highline. Tam jsem celkem zvědavý, jak to bude vypadat ve skutečnosti. Ne že bych měl zájem Passat koupit, ale kdyby ano, tak mě Highline bude zajímat.
Súhlas, Comfort sa momentálne ukazuje nielen ako taká racionálna zlatá stredná, ale s ohľadom na diskutabilnú chrómovú top verziu by bola pre mňa zaujímavejšia, ako Highline.
Jinak na fotkách byly myslím 176 kW TDI (nějaké silnější TSI asi bude vypadat stejně) a drobně se budou lišit od slabších motorizací (například ty falešné koncovky výfuku).
Koncernove "nove" modely stoja dizajnovo za *. Dodnes neviem rozoznat, ktory Golf je akoze novsi a ktory je genreracne pred. Podobne to bude aj s Passat-om. Ubohe dizajnerske "nove" modely. Nevravim, ze je vyslovne skaredy (i ked ku krasnemu ma hodne daleko), ale tie generacne zmeny su tak male a ubohe, ze Tazko hovorit o "novom" pasatte a verim, ze motory sa tiez vyrazne menit nebudu. Ak novy Passat, tak novy a nie zmena masky a predavat ako novy. :no:
Golf stojí za takovou hvězdičku, že ho začal vyrábět i Peugeot... ;-) >:-[]
Osobně nechápu, proč by se měl Passat významně měnit. Jeho recept funguje, zákazníci jsou spokojeni a FauVé se více soustředí na změny pod kapotou než překopávání designu. Why not?
Z auta, ktere naprosto propada v tom, co by melo zvladat kazde auto stredni tridy (tedy komfort pri rychlych dalnicnich presunech), si moc starosti ve VW delat nemusi. ;-)
Jel jsem s tim. Hlucne (tradicne japonsky nulova izolace podbehu, dvere vyuzivaji jen dvojite tesneni - tedy Dacia level, vyrazny aerodynamicky hluk od A sloupku), neprilis oslniva stabilita v primem smeru, kvuli velkym previsum karoserie (jel jsem s kombikem) a realtivne nizke hmotnosti je to auto nadprumerne citlive na vitr, ve vyssich rychlostech ci na vetsich nerovnostech znatelne vibruje kapota (pro me KO kriterium, cely zbytek jizdy jsem se skoro nesoustredil na nic jineho). Celkove se tedy rozhodne neda rici, ze by to auto vzbuzovalo pocit bytelnosti a solidnosti (tak trochu to potvrdil i crash test EuroNCAP), coz je ale pro komfortni a soucasne svizne cestovani jeden z nejzasadnejsich predpokladu. :-)
Tak to jsme asi každý jel v jiném voze. Fakticky teda určitě :-) Hlučnost od podvozku ano, ve trojce jsme ho vnímal ještě více a tam i trochu vadil. U 6 to ale nebylo tak hrozné, ano na našich dálnicích je znát více, v Rakousku je auto absolutně komfortní. Hluk z okolí jsem téměř nevnímal, také v kombi, rozhodně nic, co by nějak výrazně vybočovalo od konkurence (nepoč. BMW a spol.). Auto je velmi dobře čitelné a nadprůměrně dobře drží zvolenou stopu. Možná může být citlivější na opravdu velký vítr, naopak na okrskách směle konkuruje i malým vozům co se týče obratnosti. Vibrování kapoty je skoro, s prominutím, až blbost. Auto je lehčí, ale pevnost a bytelnost je dána materiálem, vysokopevností ocelí. Není to optický a často falešný pocit bytelnosti jako např. Insignie. A crash test? Hodnocení pět hvězd, 92% pro posádku, předchozí (mohutnější) šestka měla cca 76%.
(Ne)bytelnost toho auta prokazal prave onen crash test, kdy predni prepazka a vyztuhy kolem predniho okna dostaly mnohem vice zabrat nez u srovnatelne konkurence, coz dokazuje i zcela roztristene predni sklo. :-)
Ostatne neco o te bytelnosti vypovida i fakt, ze abys zavrel dvere, musis s nimi tak trochu ve stylu Dacie trisknout.
Tak vzhledem k tomu, že v dnešních moderních vozech, i přes zdání netknutosti kabiny, lidé při nehodách umírají zejména na mnohačetná vnitřní poranění, (přírodu a fyziku neobelstí ani deset aerbegů a všemožných výztuh), je schopnost určité deformace jako schopnost pohltit část energie vítaným jevem. Mít auto bytelný jako tank ti při nárazu do stromu při 120km/h moc nepomůže, naopak.
Ospravedlňujem sa za OT ale ten dizajn, to je strašné 8-s ale zákazníci to žerú, čo už...
Vidím, že takisto zaberie biTDI z ktorého sú všetci nadržaní . Cenová politika klasika u koncernu (na začiatok nehorázne prestreliť a potom znižovať cenu aby si zákazníci "uvedomili ako skvelo kúpili" . Aké pozitíva u tohto auta vidíte Vy?
- V lepší výbavě vypadá dobře ( tohle je pro mne dost zásadní kritérium )
- Bude mít zajisté kvalitně zpracovaný interiér ( pravděpodobně )
- Solidní paleta motorů a výbav
- Až se ho budeš chtít zbavit, půjde to velmi dobře
- Je to slušné auto s vyváženými vlastnostmi, ale niketark z řady nevybočuje.. apoštol:D
Tyhle věci ale nabídnou i jiné auta, takže bych vybral podle konkrétní nabídky a sympatií k vozu/vzhledu
Najzaujimavejsi bod je prave tento: "- Až se ho budeš chtít zbavit, půjde to velmi dobře "
Hoci to auto bude v stave tesne pred rozpadnutim, aj ta sa lahko preda >:D
To je paradox absurdity zakaznika, nie dokaz urovne auta.
Ja som síce nikdy neuvažoval pri kúpe auta, ako ho predám, za koľko a či oň bude na trhu jazdeniek záujem, na druhej strane to, že o ojazdený Passat sa všetci trhajú, zatiaľ čo ojazdený Hyundai i40, Elantra (či ako sa tie strednotriedne Huyndaie v minulosti volali) nik nechce, tiež o niečom svedčí a tvrdiť, že len o tuposti kupujúcich, je asi nesprávne.
A o com podla teba? ked dakto radsej kupi srot s historiou ako storocna vojna, nez auto v zachovalejsom stave a mensim trapenim za sebou?
To je totiz prave ta bazarova realita.
Mne sa jednoducho nezdá tá základná téza, že Passaty sú šroty a doteraz to tie tisíce ľudí, ktoré ich kupujú ako ojazdené, nezistili a neprestali s tým. Lebo nemám pocit, že by sa v bazároch záujem ľudí presúval od VW trebárs k tomu Hyundaiu, čo by sa podľa logiky (poučenie na vlastnej chybe alebo nestúpiš dvakrát do toho istého exkrementu) malo diať.
Ked si pozriem daktore forum, ci vypocujem rozhovor, ze vymena turba alebo vstrekovacov na VW nic neznamena, poucenie na vlastnej chybe neexistuje.
To nie je o zakladnej teze, ze passat je srot.
Teza je v hlave kupcu, ze prave toto je oberauto a treba ho mat za kazdu cenu. Kazda dalsia volba je zla, lebo fsetky auta na f su zle, aj tie francuzske. Korejci auta ani nerobia, len bicykle.
:-) souhlasím, že takový je všeobecný názor lidu. Kdyby jen ti zastánci VW s motory 1,9 TDi věděli, že se jedná o původní koncept motoru, který pochází z Fiata:-) No, to už zacházíme do extrému, ale vědět by to zastánci měli:-)
Ještě přidám, že mínusama nikdo nic neovlivní, historie je daná. ;-) Jen tak vyjadřujete neznalost problematiky, za což se nehněvám na nikoho z mínusujících:-)
Ale ještě si trochu přisadím, že první sériově vyráběné motory s označením TDI nosil Fiat Croma v roce 1989, abych trochu pošťouchl >:D
Hele, nesouhlasím s tím, že každý PAssat je šrot, ale ty vozy v bazarech jsou šroty ( ostatně třeba B6tek sem prošel desítky při koupi vozu) ale i když tu občas kopeš zbytečně proti VW, tak to, cos napsal by se mělo vytesta do kamene
"vymena turba alebo vstrekovacov na VW nic neznamena"
Přesně tak to je! Tak totiž přistupují zastánci značky k jakékoliv poruše koncernu! A pak se do krve hádají že Renault víc žere a má o sekundu horší stovku, nebo že Peugeotu přeskakuje řetěz (THP)..
Víc k tomu asi není co dodat a pořád platí víc a víc to, že sou si všichni rovni. To, že v bazaru preferují VW před Hyundai je logické, činí tak i zákazník při koupi nových aut, tak je jasné, že bazarové chování nebude jiné, navíc Hyundaie poslední generace si v bazarech buhvíproč drží cenu podobnou VW ( Passat vs I40) což sme tu řešili nedávno :-)
Ty důvody, proč nikdo nechce korejce jako ojetinu, to závisí na několika faktorech. Většina lidí ví, že na koncern seženou na každém rohu náhradní díly. To je uspokojuje. Už nevidí, že téměř za každým levnějším dílem z vrakoviště je kradené auto, třeba to sousedovo, které "se ztratilo" minulý měsíc. Dalším faktorem je VW/Škoda originální servis snad v každém městě. Většina kupujících těchto ojetin je uspokojena tímto faktem, i když tam většina z nich nikdy nepojede, ale co kdyby... No a v neposlední řadě je tím faktorem (ne)spolehlivost korejských aut. Nejsou příliš spolehlivá, alespoň co se starších modelů týká. Až čas ukáže, jak moc spolehlivá auta jsou ta dnes vyrobená. Ale dokud korejci nepřijdou s něčím revolučním, třeba se spolehlivými a na údržbu nenáročnými a úspornými motory, jako tomu bylo u VW Group v podobě 1,9 TDi 66 kW/81 kW, tak je jako ojetiny lidí příliš kupovat nebudou nikdy. Myslím, že právě tyto zmiňované motory si získaly mnoho obdivovatelů a VW z toho těží dosud.
Nejsem zastáncem VW, ale zmiňovaná TDi se jim povedla, za to palec nahoru:-):yes:
Přesně tak. ;-) Navíc si strašná spousta lidí stále neuvědomuje, že tyto staré dobré motory natočí přes 600.000 km, takže se stáčí kilometry na tachometrech jako na běžícím pásu. Co je komu potom, že se už měly třeba 2x měnit náboje do airbagů a tedy takové auto je pro ně vlastně i nebezpečné při nějaké kolizi, o tuhosti karoserie po takovém nájezdu ani nemluvě... Chlapi v hospodě říkali, že je to super, tak jsem to koupil..:-)) Trvanlivost novodobých motorů je problém u všech značek, které musí vyvíjet agregáty kvůli "zeleným" politikům v EU. Motory jsou pak poruchové a lidi to nutí kupovat nová auta nebo aspoň tyto motory nové. Přitom je to nesmysl... Kolik CO2 a dalších škodlivin vypustí ta továrna při výrobě dalšího motoru za ten pokažený? Je to všeobecně tragédie.
8-s
Tenhle ksichtík vyjadřuje můj pocit z těch fotek... maska strašná...světlomety hnusné...kombajn vypadá mnohem více jak jezevčík než dosavadní favorit od škodovky... nwm ale za mě disagn :no:
Hej sem v práci a rychle pachtím komentář ;-\ tak sorry za design
Nicméně to nemění nijak myšlenku za oponou že se mě to prostě nelíbí :-O tak prosím přijmi omluvu za mou hrubku
V 2008 pri UVEDENI stal Golf 500tis. V 2013 stal novy Golf pri UVEDENI 442tis. a preto to odcitame a aplikujeme na cenu Passatu pri SKONCENI vyroby a porovname ju s cenou pri UVEDENI..... logika suvix, kriva na vsetky nohy.
Passat B7 2.0TDI trend. v 2010 mal uvadzaciu cenu 29025eur, (710tis.Kc vtedajsieho kurzu) [odkaz]
Ceska cena rovnakej motorizacie 646tis. [odkaz]
Aktualna uvadzacia nem. cena B8 je 30.250 Eur, co podla aktualneho kurzu 829.000, 1225eur viac ako B7. Ak by ceska uvadzacia cena mala odzrkadlovat rovnaky trend ako nemecka, auto by malo stat 646.1+33.2tis., co je cca 679tis.Kc.
;-) To sice ano, ale jejich humor je lidem tak žádán :-) , a podobné kousky od konkurence jsou přijímány s hlasitou nevolí ... Tak je to zde zařízeno ...
Prodeje budou tak jako tak výborné ...
Být autorem tohoto článku, tak opravdu raději nic neaplikuji, protože by to nemuselo dobře dopadnout >:-[]
Porovnávat cenu při uvedení výroby s cenou ve středu životního cyklu a pak rozdíl aplikovat na cenu z výprodejů Passatů, navíc o třídu výš...?
Pokud aplikuji metodu pohledu do křišťálové koule, tak nový Passat bude levnější o 15 000,- a bude začínat na 685 000,- >:D >:-[]:-!
Hlava mi opravdu nebere, proč píšete články o něčem, co NEVÍTE a doslova si vymýšlíte a naopak novinky, které se reálně objevují, se tu objevují naopak se zpožděním?
O tom, kolik bude stát Passat v ČR, napište až budete vědět, kolik bude stát, je to tak těžké? Takto je to opravdu snad jen plnění norem minimálně 1 článek o koncernu denně 8-s8-s
Passatu je úplně jedno, kolik bude stát. Prodávat se bude stejně, firmy budou mít zcela jiné ceny a česká rodina si Passat sotva pořídí. Ceníková cena tak možná nastřelí budoucí bazarové ceny, nic víc.
Každopádně jsem zvědav, jak se VW popralo s tím, jak techniku Golfu převléklo do o číslo většího kabátu a jak dalece dokáže zákazníka obelhat, že je to vlastně "v cajku" :-!
Nevím. Ještě jsem chtěl původně zažertovat a napsat: "Ale nikomu to neříkej." ;-) Vůbec nic se nezměnilo, Passat sdílí s Golfem základ už zhruba deset let. Přínos MQB není v tom, že můžou vzít platformu a natáhnout ji. To dělají už dlouho. Možná si někdo myslel, že označuji Passat za převlečený Golf.
Jestli tamto byly podle tebe jiné platformy, i tohle budou jiné platformy. Že VW používá v marketingových materiálech označení MQB plošně, na tom nic nemění.
Nebo jinak. Zkus napsat definici platformy. A pak můžeš zkusit napsat, v čem se PQ46 liší od PQ35 kromě rozměrů.
Tak kromě rozměrů má PQ46 například lehčí neodpruženou hmotu. Vpředu hliníková ramena, hliníkové těhlice.
Vzadu hliníkové těhlice, silnější tyčky stabilizátoru (i když ty jsou použité i na RS verzi O2 takže to se úplně počítat nedá).
I přes menší hmotnost je pevnější, masivnější, odolnější.
Jinak samozřejmě máš pravdu že vychází z G5/O2
Hliník na podvozku používalo Audi i na PQ35, jestli se nepletu. O tom to podle mne není. Stabilizátory se liší třeba i podle motorizace. Nebo podle tebe půjde o jinou platformu, když použiji jiné pomocné rámy (tedy klidně jiná ramena, těhlice, stabilizátory)? A rozhodně to není něco, co by měla auta na MQB jednotné (například A3 má jiný pomocný rám než Octavia i Golf).
To se teda pleteš, audi na PQ35 měla ocel. O tyčkách stabilizátoru jsem záměrně psal že se to nedá úplně počítat, hlavně jsem nemluvil o stabilizátoru ale stabilizačních tyčkách.
Asi tu moc na ty plaformy trpíte, každá platforma je upravená nějaká starší platforma z které vychází, to samé jsem se tu hádal s nějakejma dvouma blbcema jestli je soudobá fábie na PQ24 nebo PQ25, samozřejmě je na upravené PQ25 která je upravená podle rozměrů PQ24, ale PQ 24 z jedničky/2předface to není...i když se rozměrově neschoduje s PQ25 v Polu
jde o uložení a řešení platformy která je u soudobé fábie PQ25.
O tom že MQB je jednotná jsem nikde nepsal, jen jsem vypsal rozdíly co jsi chtěl slyšet...
Pokud vím, TT mělo hliníková ramena (na to jsem myslel). A stejně tak S3, RS3 a myslím i Cupra. Možná i další, nevím. Stabilizátor byl můj omyl, tak si tu jednu větu odmysli, nezáleží na ní.
S PQ25 souhlasím. Také mě podobná diskuze několikrát potkala. Přeci nebudou při faceliftu předělávat celé auto, aby mělo stejné rozměry jako novější model. Vylepšení však můžou aplikovat (alespoň některá).
Jasně, ale snad nechceš říct, že má A3 Sportback jinou platformu než Golf jen kvůli tomu, že má jiný pomocný rám. To byla pointa. :-)
Podle mě je princip nových platforem VW přesně opačný. Prostě plaforma umožňuje velkou variabilitu, tzn. to rameno může mít mnoho variací, ať už materiálu či tvaru a přitom montáž celého auta může probíhat na té stejné výrobní lince. Klasickým příkladem je nová Oktávka, kde na stejné lince můžou dozadu montovat vlečenou nápravu, víceprvek, víceprvek s pohonem zadní nápravy, víceprvek s CNG nádržemi, což lze ještě kombinovat s různými výškami podvozku (snížený sportovní, standardní, mírně zvýšený, extra zvýšený pro Scouta). MQB má zřejmě za úkol jednotlivé PQ platformy co nejvíce přiblížit, přičemý jediným pevným parametrem má být vzdálenost přední nápravy od pedálů. Ve výsledku je MQB víceméně jen marketing, protože různé variace uměl dělat koncern už dříve a v některých konstrukčních apsktech má přednost sjednocení montáže před optimalizováním konstrukce (viz opět Octavia, která pro vlečenou nápravu používá stejné uchycení jak jedno z ramen víceprvku, což zhoršuje funkčnost).
Už dříve měli možnost vyrábět různá auta na jedné lince. Viz Octavia v Bratislavě, nebo Rapid a sdílení linky s OIII. Spíš jde o minimalizaci specializovaných stanovišť.
Jasně, už předtím to někde sdíleli. Ale jinde to měli rozdělené, viz dřívější výroba některých verzí Oktávky (4x4, RS, L&K) ve Vrchlabí. V každém případě jde prostě o usnandnění montáže více aut na jedné lince.
Nechci si tu odpovídat na vlastní otázku, ale mezi jejich podlahami jsou rozdíly. Jde však o princip (co to je platforma, kdy jsou ještě stejné a kdy už odlišné). Pokud to nezvládne nějak definovat, tak není o čem diskutovat.
Identické ale nejsou ani podlahy Golfu 7 a Passatu 8. Potřebuješ tedy nějak definovat, kde je ta hranice. Nepotřebuješ znát rozdíly, abys napsal, co podle tebe dělá platformu jinou a co to vlastně ta platforma je. Pokud ti to pomůže, lišily se některými montážními body.
MQB je o standardizaci komponent. To byl problém v předchozích generacích. Zmenšení rozdílů mezi podlahami je jen důsledek.
standardizace komponent a montážních bodů ale má smysl jen za toho předpokladu, že tedy budu montovat ze stejných komponent, ne? Jinak řečeno - Passat i Golf bude smontovaný ze stejných dílů technických skupin. Pokud ne, standardizace smysl nemá.
A pokud to tak má být, tak Passat je prostě (zjednodušeně) zvětšený Golf, nic víc, nic míň.
Podle mě je standardizace myšlena nikoliv jako sjednocení komponent, ale jako sjednodcením montáže různých komponent. Čili aby na jedné lince mohli montovat auta z různých komponent ... například Oktávku s vlečenou nápravou, víceprvkem, víceprvkem s pohonem zadní nápravy a víceprvkem s CNG nádržemi. A nebo v budoucnu montovat rovnou různá auta, třeba Golfa a Passata na jedné lince.
Částečně ano a částečně ne. Některé rozdíly jsou zbytečné. Z principu nemusíš postavit auta ze stejných komponent. Například Audi používá modulární platformu od A4 po A8 a ta auta se, pokud vím, liší i použitými datovými sběrnicemi. Standardizace bývá o rozhraní. Z mechanického hlediska je to tedy o balení a montáži (alokace prostoru a montážních bodů; roli můžou hrát i další parametry, ale nebudeme to komplikovat). Můžeš pak strčit komponentu vyvinutou pro jedno auto do jiného.
Zvládnout standardizaci není jednoduché. Když se ti to povede, můžeš dostat lepší produkt za méně peněz. Když ne, nejen že ho můžeš zhoršit, můžeš ho i prodražit. Nejsou tu garance z principu.
I v odbornějších materiálech najdeš diskuze o tom, jestli vůbec lze snížit počet platforem. Pro takovou diskuzi je důležité, co to vlastně ta platforma je. Z pohledu zákazníka je důležité, jak se produkt povedl a kolik stojí. Jestli to někde přepískli a produkt kompromitovali, se uvidí. Jinak se podle mne nic nemění, jen byli při vývoji chytřejší. Pokud si myslíš, že jsou Passat B6 a Golf A5 tak odlišná auta, tak se na ně někdy zkus podívat.
Jde o derivát. Kde se to poněkud komplikuje, tak to je generace. Protože zvětšením PQ35 by měla být PQ45, PQ46 pak o generaci novější, tedy v terminologii VW.
Čím přesně se liší, tím se asi VW chlubit nebude, nicméně rozdíl tam asi bude nejen ve zvětšení, jinak by to asi nedělali. A i kdyby byl rozdíl jen ten, tak PQ46 je jednoduše platforma PQ35 uzpůsobená pro větší vozy, tedy logicky vzato pevnější, masivnější, odolnější. Což je vždy plus.
Mají tolik derivátů, že je v PQxy značení pěkný bordel. Navíc koluje mnoho chyb. Bylo mi řečeno, že se generace vztahuje ke třídě. A Passat má o jednu generaci víc než Golf. Pak tu máš "paskvily" jako PQ45, které jsou asi výjimkami potvrzujícími pravidlo - ta jednoduchá pravidla značení jdou najednou z okna.
V laických časopisech se o tom psát nebude, protože to publikum nezajímá. Nicméně nějaké studie a analýzy platforem existují včetně srovnání rozdílů. Materiály ke konferencím jdou také více do hloubky než tiskové zprávy.
Ty si myslíš, že mezi MQB-A a MQB-B nejsou strukturální rozdíly? Pod MQB se myslím aktuálně skrývá pět různých podlah.
Tak pokud by mělo jít jen o to, že zatímco dřív se různé platformy označovaly různě, zatímco dnes všechny dostaly název MQB, tak jde jen o rozdíl na papíře. Tedy celá konstrukce, která je nám předkládána - tj. zjednodušení a zlevnění a přínos pro zákazníka, je jen pohádkou pro novináře (a veřejnost).
Myslíš tu tvou pohádku o přínosu pro zákazníka, kterou se snažíš negativně a hlavně velmi zjednodušeně interpretovat tak, že Passat B8 vznikl pouhým natažení G7?
Tak prezentací MQB ve tomto (tvém) duchu, by si marketing VW opravdu pohádkově pomohl. >:D
Mám takový pocit, že i MQB mají svá interní označení. Tahle by tedy měla být PQ48. Jak jsem napsal, MQB je o standardizaci. Nejde o podlahu samotnou, ale o to, co na ni montuješ (to je z materiálů VW k MQB jasné). Výhody to má (i potenciální nevýhody). Problém je to slovo platforma. Čas od času se tu o nich diskutuje, kde kdo jimi máchá, ale co to ta platforma vlastně je. Jakou roli hraje. Co se stane, když použiji jinou.
Je to velmi proste, M3 je supervagen, protože je postavena na technice vozu o třídu výš, kdežto Passat je šmejd, protože stojí na platformě vozů o třídu níže. >:-[]
VW se musí učit od konkurenčního marketingu, přijde s UP!em o kterém bude nenápadně tvrdit, že sdílí platformu s Veyronem, ale zásadně nikdy ne naopak! >:-[]
Nový Renault Megane RS s technologiemi F1 nyní nejen pro tomáše
* Pro Ádu a marose - nemusíte se bát, že byste v malé rychlosti z nedostatku přítlaku narazili do stromu či vůz začal při doplňování paliva hořet, i když by Vám to mnozí možná přáli.
Tak vizuálne iste nie, z dizajnového hľadiska je to kráska a zviera (konkrétne šedá myš). Na druhej strane v triede manažérskych/referentských áut sa až tak nehľadí na estetickú stránku či inovatívnosť dizajnu a preto i napriek tomuto nevýraznému dizajnu jeho pozícia bestsellera ohrozená nebude.
Chceš tvrdiť, že Passat je celosvetovo manažérska limuzína? To je deformácia našich trhov, prípadne im podobných, s ktorou má dizajn Passatu ťažko niečo spoločné.
Tohle tě dostane do kolen - [odkaz] Pokud náhodně srovnám třídní konkurenci, no konkurenci... - [odkaz] prostě, pokud to srovnám, je vymalováno. Vymalováno na dalších deset let!
Nový Passat Osmý, Apoštol Silný, zvaný Krásný přiváží základní změnu především v tom, že vytváří kvalitativní střední subtřídu - super-supermainstream. Ano ano, aristokrat třídy. Avšak to není to nejdůležitější. Tím nejdůležitějším rysem je nový charakter modelu. Pokud tedy těžištěm nákupů byly dosud prestižní firemní vozové parky napříč Evropou, pak nový Apoštol zahajuje širší éru, též éru rodinného vozu evropské rodiny 2014. Podnikové nákupy samozřejmě zůstanou, k nim však přibudou noví kupci - rodiny s dětmi, rodiny, které jezdí velké prostorné auto. Verze kombi přepisuje dějiny evropských silnic.
Tedy naposledy jsem byl v estetických kolenou z tohoto modelu - [odkaz] Tohle - [odkaz] však mlátí klikovkou na prémiové dveře tak silně, že se to přeslechnout nedá.
Ad fotka: profi photoshopped foto proti amatérskej (prepaly a iné nedostatky) fotke špinavého auta. ;-) Skús rovnako kvalitné promo fotky a hlavne Passat spredu, kváder Ytongu hadr. ;-)
[odkaz]
[odkaz]
zřejmě jsi tou klikovkou dostal i jednu do hlavy >:D:-! (bez urážky)
Nový charakter modelu? V čem se zaměřil nový Passat více na rodiny? Vždyť v sedanu bude velmi pravděpodobně vzadu na hlavu těsněji a kombi nebude ani o psí chlup praktičtější.
Hlavně těch rozkydlých kombíků. >:D A najmě pak v černé (převoz nebožtíků) a v bílé (mrazící vůz) >:D To zas bude v satelitech estetična až na půdu. >:D:no:
tento Pašík se moc nepovedl - přední světla se snaží evokovat staré BMW 7, bok a celková koncepce se dost podobá současné C5. Je to takové unylé bachraté auto bez výrazu. Ještě že si ho nemusím kupovat >:D
Oktávku sem netahejte... Nebude lepší Superb? Tohle "přibližovadlo" mi oproti Superbu přijde směšný, hlavně tam chybí 3.6 FSI ;-) Fakt, zlatej Superb facelift... Říkejte si co chcete.. Už aby tu byl trojkovej :-)
Tento passat vypadá vážně dobře, hlavně forma exteriéru se povedla, a to chválím. Uvnitř je vidět unifikace podle golfu ( středová konzole, rádio i volat ) ...to nevím, jestli je dobré řešení, pocitově vypadá interériér dobře, ale zdá se mi, že kvalita např. u VII. golfa jde rapidně dolů, a v porovnání se VI. golfem jsou viditelnější místa, kde se šetří...Otec si pořídila VII. golfa..jezdí skvěle, je komfortní, ale nemůžu se ubránit některým přehmatům v interieru ( provedení čalounění stropu..špatně slícované plasty u středového sloupku )...exteriéru..vážně nepovedené gumové těsnění kolem oken. Celkově z toho auta mám pocit chatrnosti...VI Golf mi přišel robustnější...asi cena za tvrdě na pilu tlačící konkurenci...Snad nový passat neskončí ve stejných šlepějích...
Pockej, oni ti to zdejsi prodejci vysvetli jak to je >:-[] Interier mi prijde dobry tak na Rapida, OIII, G VII, ale na Passata mi prijde trochu lacinej. Proste z toho nemam pocit jak bych cekal od manazerskyho auta. To napojeni pristrojovky na dvere jak 20 let stary auta. Interier pro me zklamani
To setreni je videt i na OIII.
Kdo tvrdi neco jineho tak lze.
Já pořád na nový passat koukal a říkal jsem si kde jsem to už viděl. A ano citroen C5.
:-O
[odkaz]
[odkaz]
Stejné prolisy, stejné řešení zrcátek ... mírně odlišná záď.
Nebo to možná byl jiný vůz... kdoví. Prostě passat. Na fotkách to ještě jde - ty na těch které postoval GTI. Ale v reálu si toho auta ani nevšimnu - ostatně jako stávající generace.
Pri prvej fotografii ma celkom zaujal. Pri pohľade do interiéru ma zarazila silueta stredového tunela pripomínajúca Oktáviu. Pár týždňov som mal posledný Passat a môžem povedať , že to je skvelé auto. Aj do firmy som kúpil predchádzajúcu Oktáviu a tiež môžem povedať, že je to dobré auto. No po pár dňoch s novou Oktávkou konštatujem, že aj keď obal je možno nový, po stránke komfortu jazdy to totálne ***i. S novou Oktávkou sa nedá chodiť viac ako 100 lebo mi ide uši utrhnúť. Ak s novým Passatom urobia to čo s novou Oktávkou tak si radšej rýchlo kúpte aktuálny odchádzajúci Passat, lebo dobré časy skončia. Ale aj tak zbytočne tu riešiť VW či Škodu. Radšej kúpim ročné BMW s pár kilometrami ako nový VW ....