Mám zatím jen to, že dělali u toho týmu jak je ten kamarád design studii 3 MPS na novém základu "Kodo" - unikla částečně i do médií prý, ale nevím konkrétně o jakou/jaký obrázek jde :-);-) Jaký ten obrázek přesně...
Jinak je potvrzena již brzy 4x4 pro Mazdu 6 a MPS je jasně v plánu, ale bez podrobností zatím ani není jasné jestli 3 i 6 nebo jen jedna. :yes:
Přesně tak tím směrem směřuje R&D Mazdy nebo variace na podobné např. s tím laserovým kitem místo svíček - laserové zapalování. Jde o náklady tohoto řešení, ale testy jsou v tomto již vedeny reálně.
Stejně tak iniciace ala diesel v benzinu jak pises - nevím o té kombinaci, ale zní to zajímavě. SkyActiv II dokonce je podle meho planovan pro primarni trhy - Japan, USA atd. k uvedeni omezene jiz s CX-3, ale je to pouze plán (vize, tedy videl bych to tak na 50%, ze je to mozne a jednalo by se o 1 motor II v ramci nabidky inovovanych ostatnich motoru serie Skyactiv I).
Mazda se podle toho kamarada zejmena chce soustredit na kritizovany (misty...) multimedia system a konektivitu v CX-5 a 6. Tedy minimalne na uroven 3ky v max. vybave jako zaklad v drazsich modelech. Nová 2 by měla opět pokročit v tomto a zároveň jsou zprávy o velmi pěkném interiéru, doposud prý neviděném v malé Mazdě. Měl by být konkurenceschopný i proti silným hráčům, tradičním :-). Uvidíme.
Mas super inforrmacie, nevies, co bude so skyactiv II benzinom? Podla naznakov by mal prijst uz s novou generaciou CX-5 o necele tri roky... Ja by som si tipol dvojite riesenie - bez sviecok v nizkych otackach a so svieckami vo vysokych...
Je vidět, že tě nepopohání "midlife crisis"....já třeba trnu v obavách, že do konce roku 2017 zrušej auta úplně. >:D No a jestli ne, tak se možná za deset let u tý zadokolky sejdem. ;-)
Teď je čas věnovat se malým dětem a koupit auto podle toho, za nějakých 10 let budou děti velké a nadejde čas vrátit se zase k něčemu zajímavějšímu - a při vší úctě k Favoritům, horkým hečům a teplým kombíkům... tím rozumím zadokolku.
Takže 2017 nová RX-7, 2024 by měl být slušný výběr ojetin za málo peněz (až zase všichni zjistí, že životnost motoru je 100tkm).
Jako velky fanda musim bohuzel rict, ze zatim je to pouze spekulace a nevypada to, ze se RX vrati. Alespon ne s wankelovym motorem. Rad bych se v tomto zmýlil, jsem velky fanda :-).
Jak jsem psal jiz drive, bohuzel mam informace naprosto od zdroje od meho kamarada co pracuje ve vyvojovem centru Mazdy v Singapuru a v Japan a rikal mi, ze Wankel je naprosto on hold, tedy ze vyvoj nepokracuje a je minimalni sance, naprosto minimalni, ze se vrati. Kogai, sef Mazdy soucasny, je velky ekonomicky guru a dokazal financne Mazdu vratit do cernych cisel, ale neni fandou Waknelu jako projektu, protoze je extremne ztratovy. Samozrejme neekonomicky prinos je velky a PR pro Mazdu jasne, ale je nutne nejdrive poradne ziskat rezervy z prodeju SkyActiv vozu po celem svete. Tyhle clanky jsou proste jen steky bez podlozenych informaci. Bohuzel...
Zaroven v Mazde je stale Rotary team, castecne na dobrovolne bazi, ale ma jen asi 5 clenu nyni mi rikal ten borec. V dobe vyvoje RENESIS mel asi 50+ lidi na plny kotel. Je jasne, ze kdyby vyvoj 16X pokracoval (i napr. jeho turbo aplikace) tak by tento tym byl prizvan, nyni jen testuje ruzne verze apexu a celkove udrzovaci vyzkum bez vyrazne aktivity. Co mi jeste rikal ten muj kontakt, ze 2 ze 3 nejvetsich problemů rotary na 16X jiz jsou vyreseny, ale zustava nejvetsi a to jsou emisni limity. To by take slo, ale pouzitim extremne nakladneho katalitickeho reseni (cca 200-300 tisic na vuz) a to je samozrejme prilis mnoho, to by posunulo cenovku jasne do Porsche teritoria a tam Mazda nema velke sance. Auto super, ale nikdo za nej z mainstreamu nezaplati. A fandu s $$$ je malo, mzslim s tolika $$$. Ty problemy jen pro informaci> 1. Apex seals zivotnost [vyreseno materialove cca rikal 2.5-5x lepsi odolnost nez u RENESIS, v extremnim testovacim rezimu] 2. Spotreba - cca 25+ procent lepsi, zejmena tim primym vstrikovanim a novym systemem zapalovani - dokonce i pokusy s laser svickami to jeste o 7-10 procent zlepsilo spotrebu pry [udaje pro atmosfericky 16X] 3. EMISE - zde zbyva dost prace a je to nakladne, ale resitelne.
Samozrejme doufam v opak a ze wankel pojede dal. Ale prozatim jiste neni oznamen ani se na nem nepracuje. Treba za pul roku ale muze byt jinak... ;-)
To jo, ale občas se musí vrátit ke kořenům (to není v žádném případě narážka na případnou sexuální orientaci), aby si toho koncernu náležitě vážil... >:D