To jo, ale občas se musí vrátit ke kořenům (to není v žádném případě narážka na případnou sexuální orientaci), aby si toho koncernu náležitě vážil... >:D
Teď je čas věnovat se malým dětem a koupit auto podle toho, za nějakých 10 let budou děti velké a nadejde čas vrátit se zase k něčemu zajímavějšímu - a při vší úctě k Favoritům, horkým hečům a teplým kombíkům... tím rozumím zadokolku.
Takže 2017 nová RX-7, 2024 by měl být slušný výběr ojetin za málo peněz (až zase všichni zjistí, že životnost motoru je 100tkm).
Je vidět, že tě nepopohání "midlife crisis"....já třeba trnu v obavách, že do konce roku 2017 zrušej auta úplně. >:D No a jestli ne, tak se možná za deset let u tý zadokolky sejdem. ;-)
Jako velky fanda musim bohuzel rict, ze zatim je to pouze spekulace a nevypada to, ze se RX vrati. Alespon ne s wankelovym motorem. Rad bych se v tomto zmýlil, jsem velky fanda :-).
Jak jsem psal jiz drive, bohuzel mam informace naprosto od zdroje od meho kamarada co pracuje ve vyvojovem centru Mazdy v Singapuru a v Japan a rikal mi, ze Wankel je naprosto on hold, tedy ze vyvoj nepokracuje a je minimalni sance, naprosto minimalni, ze se vrati. Kogai, sef Mazdy soucasny, je velky ekonomicky guru a dokazal financne Mazdu vratit do cernych cisel, ale neni fandou Waknelu jako projektu, protoze je extremne ztratovy. Samozrejme neekonomicky prinos je velky a PR pro Mazdu jasne, ale je nutne nejdrive poradne ziskat rezervy z prodeju SkyActiv vozu po celem svete. Tyhle clanky jsou proste jen steky bez podlozenych informaci. Bohuzel...
Zaroven v Mazde je stale Rotary team, castecne na dobrovolne bazi, ale ma jen asi 5 clenu nyni mi rikal ten borec. V dobe vyvoje RENESIS mel asi 50+ lidi na plny kotel. Je jasne, ze kdyby vyvoj 16X pokracoval (i napr. jeho turbo aplikace) tak by tento tym byl prizvan, nyni jen testuje ruzne verze apexu a celkove udrzovaci vyzkum bez vyrazne aktivity. Co mi jeste rikal ten muj kontakt, ze 2 ze 3 nejvetsich problemů rotary na 16X jiz jsou vyreseny, ale zustava nejvetsi a to jsou emisni limity. To by take slo, ale pouzitim extremne nakladneho katalitickeho reseni (cca 200-300 tisic na vuz) a to je samozrejme prilis mnoho, to by posunulo cenovku jasne do Porsche teritoria a tam Mazda nema velke sance. Auto super, ale nikdo za nej z mainstreamu nezaplati. A fandu s $$$ je malo, mzslim s tolika $$$. Ty problemy jen pro informaci> 1. Apex seals zivotnost [vyreseno materialove cca rikal 2.5-5x lepsi odolnost nez u RENESIS, v extremnim testovacim rezimu] 2. Spotreba - cca 25+ procent lepsi, zejmena tim primym vstrikovanim a novym systemem zapalovani - dokonce i pokusy s laser svickami to jeste o 7-10 procent zlepsilo spotrebu pry [udaje pro atmosfericky 16X] 3. EMISE - zde zbyva dost prace a je to nakladne, ale resitelne.
Samozrejme doufam v opak a ze wankel pojede dal. Ale prozatim jiste neni oznamen ani se na nem nepracuje. Treba za pul roku ale muze byt jinak... ;-)
Mám zatím jen to, že dělali u toho týmu jak je ten kamarád design studii 3 MPS na novém základu "Kodo" - unikla částečně i do médií prý, ale nevím konkrétně o jakou/jaký obrázek jde :-);-) Jaký ten obrázek přesně...
Jinak je potvrzena již brzy 4x4 pro Mazdu 6 a MPS je jasně v plánu, ale bez podrobností zatím ani není jasné jestli 3 i 6 nebo jen jedna. :yes:
Mas super inforrmacie, nevies, co bude so skyactiv II benzinom? Podla naznakov by mal prijst uz s novou generaciou CX-5 o necele tri roky... Ja by som si tipol dvojite riesenie - bez sviecok v nizkych otackach a so svieckami vo vysokych...
Přesně tak tím směrem směřuje R&D Mazdy nebo variace na podobné např. s tím laserovým kitem místo svíček - laserové zapalování. Jde o náklady tohoto řešení, ale testy jsou v tomto již vedeny reálně.
Stejně tak iniciace ala diesel v benzinu jak pises - nevím o té kombinaci, ale zní to zajímavě. SkyActiv II dokonce je podle meho planovan pro primarni trhy - Japan, USA atd. k uvedeni omezene jiz s CX-3, ale je to pouze plán (vize, tedy videl bych to tak na 50%, ze je to mozne a jednalo by se o 1 motor II v ramci nabidky inovovanych ostatnich motoru serie Skyactiv I).
Mazda se podle toho kamarada zejmena chce soustredit na kritizovany (misty...) multimedia system a konektivitu v CX-5 a 6. Tedy minimalne na uroven 3ky v max. vybave jako zaklad v drazsich modelech. Nová 2 by měla opět pokročit v tomto a zároveň jsou zprávy o velmi pěkném interiéru, doposud prý neviděném v malé Mazdě. Měl by být konkurenceschopný i proti silným hráčům, tradičním :-). Uvidíme.