Nová Mazda RX-7: Nakonec se počítá s turbem, pomůže výkonu 335 kW
Mazda pracuje na novém modelu, který se stane nástupcem modelů RX-7 a RX-8. Automobil po vzoru svých předchůdců dostane nový motor s rotačním pístem. Zatímco dosud se hovořilo o tom, že bude atmosférický, australský server Motoring tvrdí, že jednotka přece jen dostane přeplňování.
Prototyp nově vyvíjené jednotky s interním označením 16x disponoval podle zprávy Motoringu výkonem 225 kW. Použití turbodmychadla typu twin-scroll pomůže se zvýšením výkonu, a to až k hodnotě 335 kW. Původní hodnota výkonu podle hlasů z Mazdy byla na sportovní auto příliš nízká.
Ještě loni šéf programu roadsteru MX-5 Nobuhiro Yamamoto tvrdil, že nová RX-7 možná v průběhu životního cyklu turbodmychadlo dostane, na začátku života ale spíše ne. Jako výhodu atmosférického motoru označil okamžitou reakci na stisk plynového pedálu a lineární přenos točivého momentu. Problémem ale může být splnění emisních norem – ostatně prodej RX-8 s atmosférickým Wankelovým motorem skončil v Evropě kvůli tomu, že je model už nesplňoval.
Zvýšení výkonu znamená, že nový sporťák bude muset použít jinou platformu. Dosud se počítalo s použitím zesílené platformy z nové generace MX-5. Ta už by ale patrně nezvládla vyšší výkon, a tak se nakonec zvažuje využití výrazně upravené platformy z RX-8. Základ RX-8 je v motoristických kruzích považován za kvalitní, už v základu je dostatečně tuhý.
Mazda má zatím čas na to, aby o podobě nového sportovního modelu rozhodla. Automobil se začne prodávat v roce 2017, kdy bude Mazda slavit 50 let od prvního použití Wankelova motoru. První Mazdou s rotačním motorem bylo v roce 1967 Cosmo Sport.
V současnosti ani není jasné, jaké označení nová sportovní Mazda ponese. O vozu se obecně hovoří jako o RX-7, automobilka má ale v Japonsku registrováno také označení RX-9.