Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ekonomika

Zpět na článek

Padesátiny vozu Škoda 1000 MB připomíná technické muzeum

21 komentářů

geroc I.
Já nepovažuji 1000 MB za nijak zvlášť povedenou konstrukci. Byl jsem majitelem 1000 MB r.v. 1964 takže vím o čem mluvím. Proto mi ten humbuk kolem těch padesátin nějak uniká. ;-\
_Teddy_
"...kterému Češi říkali embéčko a Slováci embačka..."

No nechcem sa hadat, mozno v dakej zastrcenej dedine to naozaj volali slovaci tak ako tvrdi pani Jana Dobisíková, ale ovela beznejsi nazov bol "embéčka".
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
[odkaz] 😉

ja mam s 50kw MPIckom bohate 13 rocne skusenosti 😉 .... a dovolim si tvrdit ze ten motor vydrzi aj dalsich 13 rokov absolutne v pohode..... u dnesnych novych aut by som si uz ale taky isty nebol ked vidim tie malicke trojvalcove hrkalky s turbami

tieto skodovacke motory mozno neboli priekopnikmi v super spotrebe alebo vykone... ale su to nezmary.... tie motory su jednoduche ( rozvod OHV ) spolahlive a nesmrtelne .... ( vela veci si clovek vymeni a opravi aj sam ).... co viac si priat v malom lacnom aute...

vyvojari tohto skodovackeho motora si zasluzia maximalne absolutorium a velky respekt :yes:
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
ovšem není Š 1000MB roku výroby 1964 ;-\

Jinak ten motor OHV pochází konstrukčně z předválečné Škody Popular. Pro použití v Š1000MB se jen začal blok odlévat z hliníku, aby nebyl tak těžký a do vozu se uložil šikmo, aby nebyl tak vysoký. :-!
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
peterle
1000 a 100 meli uplne stejny skelet karoserie jen povrchove dily meli jiny tvar. Dunela i 1000.
Klaudius
Češi by nemali Slovákov interpretovať vôbec, pretože to vždy dopadne takto... :😉
megacruiser
bylo ještě použitelné, stejně jako Škoda 100. 105 a dál už měly nějak jinak naladěný motor, točivý moment klesl pod použitelnou hranici a s auty se dost špatně jezdilo - hlavně rozjezdy byly dost nepříjemné. Auto dunělo, ale nejelo. Z této doby asi pochází i označení "zaprděná škodárna" 😄
Kharl.ANTIDIESEL
jj
50LET PRYČ A V BOLESLAVI STÍM NEHLI - FURT STEJNÝ spalovací POPELNICE [odkaz] [odkaz]
jj
to je tak když se zaprodáte a on vám pak dikTuje co máte dělat !!

VW s novým wintršéfem zfleku zatrhnul škodovce slibně rozjetý elektromobily [odkaz] [odkaz] přeci ŠKODOVKA NEBUDE KROK PŘED VWAGÓNEM že !!

béčko jako češi béčka vždycky pro ně byli ...
>😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >:-[] >:-[] >:-[]

PS: dá se škodovka ještě osvobodit?? 8-s
No, když jedno vychází z druhého >😒]
Národním jazykům stejně zvoní hrana, zejména pak těm malým... vivat unifikovaný svět 😄
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
-------
V roce 1955 však začaly práce na vývoji zcela nového osobního automobilu, s jehož příchodem byla spojena i zásadní modernizace výrobního závodu. V testech zvítězila v té době moderní koncepce s motorem vzadu a pohonem zadních kol. Nový vůz, který získal označení 1000MB, měl samonosnou karoserii, zadní nápravu s kyvnými poloosami a především zbrusu nový motor s lehkým hliníkovým blokem, vyráběným metodou tlakového lití.

Dalším z velkých mezníků v historii značky Škoda byl rok 1991, kdy automobilku převzal německý koncern Volkswagen. Přinesl s sebou nejmodernější postupy a technologie, ale osvědčený hliníkový čtyřválec zůstal i nadále základem nabídky motorů, i když v modelu Felicia získal nové jméno 1.3 MPi. Na stejném základě byl později vyvinut i agregát 1.4 MPi, který poháněl vozy Škoda Fabia. Jeho výroba byla ukončena v roce 2003.

Vybrané milníky historie Technického vývoje Škoda Auto😒br /> - 1964: Zahájení výroby motoru Typ 990 pro vůz Škoda 1000 MB (tlakově litý blok z hliníkové slitiny)
- 1987: Po 23 letech se motor stěhuje zpět pod přední kapotu (Škoda Favorit)
- 1999: motor stěhuje zpět pod kapotu Fabia MPI