Ekonomika
geroc I.
1
Já nepovažuji 1000 MB za nijak zvlášť povedenou konstrukci. Byl jsem majitelem 1000 MB r.v. 1964 takže vím o čem mluvím. Proto mi ten humbuk kolem těch padesátin nějak uniká. ;-\
Přejít do diskuze
"...kterému Češi říkali embéčko a Slováci embačka..."
No nechcem sa hadat, mozno v dakej zastrcenej dedine to naozaj volali slovaci tak ako tvrdi pani Jana Dobisíková, ale ovela beznejsi nazov bol "embéčka".
No nechcem sa hadat, mozno v dakej zastrcenej dedine to naozaj volali slovaci tak ako tvrdi pani Jana Dobisíková, ale ovela beznejsi nazov bol "embéčka".
[odkaz] 😉
ja mam s 50kw MPIckom bohate 13 rocne skusenosti 😉 .... a dovolim si tvrdit ze ten motor vydrzi aj dalsich 13 rokov absolutne v pohode..... u dnesnych novych aut by som si uz ale taky isty nebol ked vidim tie malicke trojvalcove hrkalky s turbami
tieto skodovacke motory mozno neboli priekopnikmi v super spotrebe alebo vykone... ale su to nezmary.... tie motory su jednoduche ( rozvod OHV ) spolahlive a nesmrtelne .... ( vela veci si clovek vymeni a opravi aj sam ).... co viac si priat v malom lacnom aute...
vyvojari tohto skodovackeho motora si zasluzia maximalne absolutorium a velky respekt :yes:
ja mam s 50kw MPIckom bohate 13 rocne skusenosti 😉 .... a dovolim si tvrdit ze ten motor vydrzi aj dalsich 13 rokov absolutne v pohode..... u dnesnych novych aut by som si uz ale taky isty nebol ked vidim tie malicke trojvalcove hrkalky s turbami
tieto skodovacke motory mozno neboli priekopnikmi v super spotrebe alebo vykone... ale su to nezmary.... tie motory su jednoduche ( rozvod OHV ) spolahlive a nesmrtelne .... ( vela veci si clovek vymeni a opravi aj sam ).... co viac si priat v malom lacnom aute...
vyvojari tohto skodovackeho motora si zasluzia maximalne absolutorium a velky respekt :yes:
ovšem není Š 1000MB roku výroby 1964 ;-\
Jinak ten motor OHV pochází konstrukčně z předválečné Škody Popular. Pro použití v Š1000MB se jen začal blok odlévat z hliníku, aby nebyl tak těžký a do vozu se uložil šikmo, aby nebyl tak vysoký. :-!
Jinak ten motor OHV pochází konstrukčně z předválečné Škody Popular. Pro použití v Š1000MB se jen začal blok odlévat z hliníku, aby nebyl tak těžký a do vozu se uložil šikmo, aby nebyl tak vysoký. :-!
1000 a 100 meli uplne stejny skelet karoserie jen povrchove dily meli jiny tvar. Dunela i 1000.
bylo ještě použitelné, stejně jako Škoda 100. 105 a dál už měly nějak jinak naladěný motor, točivý moment klesl pod použitelnou hranici a s auty se dost špatně jezdilo - hlavně rozjezdy byly dost nepříjemné. Auto dunělo, ale nejelo. Z této doby asi pochází i označení "zaprděná škodárna" 😄
jj
50LET PRYČ A V BOLESLAVI STÍM NEHLI - FURT STEJNÝ spalovací POPELNICE [odkaz] [odkaz]
jj
to je tak když se zaprodáte a on vám pak dikTuje co máte dělat !!
VW s novým wintršéfem zfleku zatrhnul škodovce slibně rozjetý elektromobily [odkaz] [odkaz] přeci ŠKODOVKA NEBUDE KROK PŘED VWAGÓNEM že !!
béčko jako češi béčka vždycky pro ně byli ...
>😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >:-[] >:-[] >:-[]
PS: dá se škodovka ještě osvobodit?? 8-s
50LET PRYČ A V BOLESLAVI STÍM NEHLI - FURT STEJNÝ spalovací POPELNICE [odkaz] [odkaz]
jj
to je tak když se zaprodáte a on vám pak dikTuje co máte dělat !!
VW s novým wintršéfem zfleku zatrhnul škodovce slibně rozjetý elektromobily [odkaz] [odkaz] přeci ŠKODOVKA NEBUDE KROK PŘED VWAGÓNEM že !!
béčko jako češi béčka vždycky pro ně byli ...
>😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >:-[] >:-[] >:-[]
PS: dá se škodovka ještě osvobodit?? 8-s
V roce 1955 však začaly práce na vývoji zcela nového osobního automobilu, s jehož příchodem byla spojena i zásadní modernizace výrobního závodu. V testech zvítězila v té době moderní koncepce s motorem vzadu a pohonem zadních kol. Nový vůz, který získal označení 1000MB, měl samonosnou karoserii, zadní nápravu s kyvnými poloosami a především zbrusu nový motor s lehkým hliníkovým blokem, vyráběným metodou tlakového lití.
Dalším z velkých mezníků v historii značky Škoda byl rok 1991, kdy automobilku převzal německý koncern Volkswagen. Přinesl s sebou nejmodernější postupy a technologie, ale osvědčený hliníkový čtyřválec zůstal i nadále základem nabídky motorů, i když v modelu Felicia získal nové jméno 1.3 MPi. Na stejném základě byl později vyvinut i agregát 1.4 MPi, který poháněl vozy Škoda Fabia. Jeho výroba byla ukončena v roce 2003.
Vybrané milníky historie Technického vývoje Škoda Auto😒br /> - 1964: Zahájení výroby motoru Typ 990 pro vůz Škoda 1000 MB (tlakově litý blok z hliníkové slitiny)
- 1987: Po 23 letech se motor stěhuje zpět pod přední kapotu (Škoda Favorit)
- 1999: motor stěhuje zpět pod kapotu Fabia MPI
Dalším z velkých mezníků v historii značky Škoda byl rok 1991, kdy automobilku převzal německý koncern Volkswagen. Přinesl s sebou nejmodernější postupy a technologie, ale osvědčený hliníkový čtyřválec zůstal i nadále základem nabídky motorů, i když v modelu Felicia získal nové jméno 1.3 MPi. Na stejném základě byl později vyvinut i agregát 1.4 MPi, který poháněl vozy Škoda Fabia. Jeho výroba byla ukončena v roce 2003.
Vybrané milníky historie Technického vývoje Škoda Auto😒br /> - 1964: Zahájení výroby motoru Typ 990 pro vůz Škoda 1000 MB (tlakově litý blok z hliníkové slitiny)
- 1987: Po 23 letech se motor stěhuje zpět pod přední kapotu (Škoda Favorit)
- 1999: motor stěhuje zpět pod kapotu Fabia MPI