Proti sebe, alebo ešte proti komu...
Vodu káže, víno pije. Ja ľahké protestovať proti pomoci iným, a pritom vpohode prijímať štátnu pomoc ako keby sa nechumelilo.
Osobne nesúhlasím so štátnou pomocou automobilkám, ale potom by aspoň mal platiť rovnaký meter pre všetkých.
Winterkorn dobře ví, že nejlepší obranou je útok..
Takže jak se nejlépe bránit proti "nebezpečným" tendencím EU komise v liberalizaci trhu?
[odkaz]
Podotýkám, že článek je z roku 2007, od té doby Sasko ještě o pár procent navýšilo svůj podíl ve VW, aby se nemohlo stát, že bude ve strategických otázkách přehlasováno nějakým budoucím soukromým subjektem...
Jak tedy nejlépe zamaskovat ocásek, co s sebou mrská? No tak, že budete vrtět celým socialistickým psem :no:
tak tak, je trošku úsměvné, když papaláš z firmy, ve které je stát významným podílníkem, která je zároveň chráněna speciálně pro ni šitými zákony (které teda s volným trhem nepřišli do styku ani na poličce ve sbírce zákonů...) požaduje odmítnutí státní pomoci pro konkurenci. :-!
Nějak se nám poslední dobou roztrhl pytel s vyjádřováním šéfa VW co? Aby se pomalu jako správná celebrita začal vyjadřovat snad také společenským, kulturním, medicínským a zemědělským otázkám
Dětským diskuzním plačkům je třeba připomenout, že Německo je členem Evropské unie. V této unii jsou velmi náročně a podrobně nastavená kriteria pro možnou finanční podporu se strany státu, resp, územní samosprávy směrem k soukromým subjektům. Není tedy možné jen tak poskytnout jakémukoliv subjektu státní či obecní (krajskou, zemskou...) dotaci. Prakticky je to vyloučené. Tanec na tenkém ledě je i úvěr, ten by byl podroben velmi bedlivému zkoumání se strany orgánů EU. Samozřejmě je možné, aby státní, zemská či obecní správa usilovala o majetkovou účast v automobilce, ovšem efektivita by se projevila jen při zvýšení základního kapitálu, což je v této době cesta velmi dobrodružná... Chce to prostě umět vyrábět auta, pak to jde samo.
No zrejme by bolo dobre toto povedat aj Saskej vlade, ktora sa dlhe roky vzpierala pustit VW z ruky, a drzala tak akusi protekcnu ochranu nad touto automobilkou. Nasledky vo forme protestov a sudnych rozhodnuti EP proti Nemecku nedali na seba dlho cakat...
Takze ano, suhlasim ze organy EU bedlivo skumaju dodrziavanie zasad volneho podnikania. Akurat ze Nemecko a VW si z rozhodnuti EU robilo dlho pr-del. Kym teda zacnu kritizovat inych, nech sa pozru najprv na seba!
VW je německá historická výjimečnost. Tato výjimečnost se také musí přiměřeně k jejímu významu řešit, vždyť kde jinde je o automobilce spaciální zákon? Právě ta stanoviska orgánů EU vypovídají o tom, že dnes už není možné poskytovat jen tak dotace.
Hm, a v com je VW ta historicka vynimocnost, koli ktorej potreboval VW pomoc od statu vo forme ochrany? Ono ked je pan sef VW proti statnej pomoci, mal by kazdopadne zacat pohladom od seba. Princip volneho trhu totiz rovnako poskodzuje aj ten "specialny" zakon o VW, ktory im zarucil nevidanu ochranu...
Máš pravdu, že ak by OPEL vedel vyrábať konkurencieschopné autá(vieš ako to myslím, kedže nedej o podpriemerné autá), tak je na tom inak. Ale okrem toho-OPEL je proste príliš malý. Dnes dokážu prežiť len koncerny. A-malosériové automobilky.
a pak by Opel vyráběl starého Apoštola a Golfa 5 pro rozvojové trhy. Stal by se mainstreamovou history značkou, Seat pak bude prémiovou history značkou >:-[]
Dava to smysl, pokud jak rikaji je vsechno rizeno z USA, tak postavit Opel samostatne na nohy, jako sobestacneho hrace je hloupost a naivita.
Bez velkeho hrace, ktery jej podpori a vyuzije sve vlastni technicke, marketingove a administrativni sily. Opel nemuze konkurovat v dobach kdy automobilky se spojuji dohromady aby usetrily na nakladech.
nevím do jaké míry je Opel nezávislý v rámci GM, ale myslím, že má značné vlastní vývojové kapacity. Krom toho taky kooperuji s evropskými výrobci (Fiat), takže by se snad bez GM nestratil.
Nicim ma vyrok sefstva VW neprekvapil, nechat Opel umriet a zaroven poberat rozlicnu statnu pomoc pricom padom Opelu sa uvolni znacna cast trhu kde tieto dve znacky superia ... Ak Opel padne, bude to mat len ten vysledok ze budeme kupovat drahsie a menej kvalitne auta, ziadny iny ... Ale co uz, dej sa vola Nemecka a unie ...
A mozno VW necha Opel padnut, kupi ho a bude poberat este vacsie statne prispevky kedze zachranuje bankrotujuci subjekt :-)
co v jeho pozici každá mocná entita - využívá moc a zapomíná na vlastní genezi.... Být chráněncem státu je přece tak báječné - Opel měl to historické "štěstí", že se dostal pod GM a teď za to zaplatí. VW vidí šanci ukoustnout další koláček z trhu - samozřejmě se opel neprodává tak dobře jako VW - to by byla iluze, ale část trhu penetruje - a němci nevnímají opel jako us značku, ale jako alternativu k jiné německé značce ;-) . A zmizí-li opel, kdopak asi v mysli echtdojč kupce zasvítí jako echtdojč značka? VW se Opelu nebojí - jen chce zkrátka jeho zákazníky. A proč k tomu nevyužít svůj vliv...... Určitě stejně tvrdě VW loboval pro zrušení abwrckprm - nebo, že by ne?
Nuž, ak by sa zabudlo na to, že OPEL je automobilovým skvostom, tak tento názor rozhodne je na mieste. Opel je automobilka, ktorá je pomerne slabá už dosť dlho, za čo môže z časti aj dizajnová stratégia. Opel sa ako tak dokázal vyrovnať Fordu a Volkswagenu, ale jeho dizajn zhatil šancu na výraznejší úspech. Veď preto bol aj vyhodený šéfdizajnér, Martin Smith. A naviac-Opel je jedna automobilka, ktorá pritom musí konkurovať obrovským koncernom. Volkswagen-tri značky, proti ktorým musí Opel bojovať. PSA-PEUGEOT CITROEN-dve, RENAULT-NISSAN-v podstate jedna. Fiat, ten si tiež musí nájsť partnera a-tento koncern má taktiež len jednu mainstreamovú, čiže ťažiskovú značku. Proste Opel bude už čoskoro úplne zatlačený do kúta. A nechce to len vyrábať autá, ktoré zaujmú -ale aj iný prístup od GM. Namiesto toho, aby rozvíjal GM EUROPE, tak Saab je na tom čoraz horšie a horšie, Opel takmer skrachuje a Daewoo konečne predstavilo niečo, čo si Európa kúpi. Je to zúfale, to fungovanie GM.