Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: V Británii výrazně roste počet nehod na silnicích s limitem 32 km/h

Třicítka je ve jménu bezpečnosti nová oblíbená rychlost samozvaných dopravních expertů, silnice s takovým omezením máme nově i v Praze. Jenže v Británii na třicítce přibývá počet zraněných.
Zpět na článek
13. 7. 2014 16:35
13. 7. 2014 16:55
13. 7. 2014 17:22
13. 7. 2014 19:48
13. 7. 2014 20:28
13. 7. 2014 21:19
14. 7. 2014 07:37
14. 7. 2014 08:29
14. 7. 2014 12:12
15. 7. 2014 08:18
13. 7. 2014 18:27
13. 7. 2014 19:21
13. 7. 2014 19:33
13. 7. 2014 21:45
14. 7. 2014 04:08
14. 7. 2014 08:00
14. 7. 2014 12:10
Avatar - Warrual
13. 7. 2014 16:35
Třicítka...
je strašně nebezpečná páč jedete skoro krokem a svádí to k prohlížení výloh obchodů kolem silnice a slečen na chodnících
Rozbalit vlákno
5
Avatar - bigsoul
13. 7. 2014 16:45
Re: Třicítka...
Tu je hlavný problém, že sa to musí jazdiť na nizkom prevodovom stupni a to sposobuje pri večšom stlačení plynu aj večšsiu akceleráciu. Kedž to pedesiatka sa da jazdiť na štirke či paťke, tak trisdiatka na dvojke - trojke.
13. 7. 2014 20:23
Re: Třicítka...
Kristepane, ty si vychodil aspoň základku? Za taký pravopis by sa červenal aj prváčik...
Avatar - Katikakus
13. 7. 2014 21:16
Re: Třicítka...
Po precteni jeho dalsich komentaru a nazoru se tomu pravopisu prestanes divit. V jeho pripade je to, myslim, ten nejmensi problem... ;-)
Avatar - Bristol
13. 7. 2014 17:00
Re: Třicítka...
tak ono to bude dost často o tom že ta 30ka je často na tak nesmyslném úseku... že tam hlavně domorodci (ti co ví že v okolí není žádný radar, případně přesně ví kde je) na truc 30 nejedou... ale jedou třeba 60... zatímco kdyby tam byla 50ka, tak bych tě 50 i jeli...

argument v podobě snížení hluku taky neobstojí... jelikož 30 se dá jet maximálně na 2-3 rychlostní stupeň... trpí auto i posádka...
13. 7. 2014 22:18
Re: Třicítka...
To je přesně to co většina lidí při 30 kmh dělá. Z toho pramení ty nehody. Je to logický. Při tý rychlosti se kolem auta vůbec nic neděje takže se řidič podvědomě snaží využít čas k zevlování kolem.
Avatar - Bristol
13. 7. 2014 16:55
=))
že by další trhlina pro samozvanou environmentalistickou ideologii a její samozvané propagátory??? ovšem očekávat že by se z toho někdo nedej bože v EU poučil by bylo velmi naivní... naopak je možno očekávat stále více retardujících překážek všeho druhu, které budou ve jménu bezpečnosti znesnadňovat jakoukoli plynulost provozu ve městech a obcích... samozřejmě za peníze nás všech :yes: :-!
Rozbalit vlákno
8
Avatar - twistedTSD
13. 7. 2014 17:22
Re: =))
Hlavně to příliš "environmentální" není, v mém případě žere auto při 30 podstatně více, nemluvě o času v daném místě straveném.
Avatar - Bristol
13. 7. 2014 19:48
Re: =))
právě že to není...ale vysvětli to environmentalistům... ;-)
13. 7. 2014 20:28
Re: =))
Myslím, že tridsiatka má zmysel výhradne na krátkych úsekoch, kde je to potrebné - pri školách napríklad. Na úsekoch rádovo v desiatkach metrov vodič aj pri tak pomalej jazde udrží pozornosť bez problému. Začiatok a koniec takého úseku často býva "označený" spomaľovačom na ceste, a myslím, že to funguje. Na dlhších úsekoch je tridsiatka nezmysel, v Taliansku som ju zažil v úseku, kde bola aj 50 ešte málo - domáci podľa toho aj jazdili, bežne aj 80, ale len kým sa tam nepostavili "carabinieri" s radarom...
Avatar - Katikakus
13. 7. 2014 21:19
Re: =))
Je to presne tak. Kratke useky v desitkach metru maji vyznam. Na delsich usecich ztraci ridic rychle koncentraci.
Avatar - Blue Sun
14. 7. 2014 07:37
Re: =))
Nejen řidiči. Chodci, kteří to ví, si hrají na nesmrtelné a zapomínají na fyziku.
Avatar - Bristol
14. 7. 2014 12:12
Re: =))
Přesně tak :yes: u frekventovaných přechodech, škol, školek apod. To smysl má v
15. 7. 2014 08:18
Re: =))
Prdlajs trhlina. Ondřej Chamilla je totálni diletant. Autorovi původního článku sežral manipulaci se statictickými údaji i s navijákem.
13. 7. 2014 16:58
Každá statistika se dá vyložit logicky "po svém".
Jenom nevím jestli jde autorovi hlavně o rychlost svého svezení, nebo bezpečnost svojí i spoluobčanů. Ale určitě obojí.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Bristol
13. 7. 2014 17:02
Re: Každá statistika se dá vyložit logicky "po svém".
jde hlavně o to že při vyvěšování těchto tabulí nemyslí hlavně ti co je tam nechávají instalovat... ;-) ještě chvíli takto a za chvíli budeme jezdit po městech rychlostí chůze... i když nepochybuji o tom že to je přesně záměrem těchto lidí...
13. 7. 2014 19:26
Re: Každá statistika se dá vyložit logicky "po svém".
Zajímalo by mě, kdy začnou pokutovat cyklisty, nebo bruslaře. Možná zanedlouho budeme na ulicích slýchat, "po chodnících se neběhá." :-)
Avatar - Bristol
13. 7. 2014 19:50
Re: Každá statistika se dá vyložit logicky "po svém".
vůbec všechny tyhle snahy celou naši společnost demotorizovat jsou naprosto liché... :no:
13. 7. 2014 21:44
Re: Každá statistika se dá vyložit logicky "po svém".
Nejhorší na tom je, že tito "ekoteroristé" jsou stejně zaslepení jako náboženští fanatici ;-)
13. 7. 2014 18:27
30km
třicítka - úplná pí.ovina, max. u škol to lze akceptovat, správně je v článku hovořeno o samozvaných "dopravních odbornících či expertech" tito diletanti to nejvíce prosazují a magistráty či Policie velmi často kapitulují...
Rozbalit vlákno
0
13. 7. 2014 19:21
A důvod???
Jistě jde autorovi jen o bezpečí občanů a účastníků silničního provozu... Jen mi tady uniká důvod těch nehod... To by nebylo na škodu uvést, protože pak může bejt nebezpečná jakákoliv značka, protože narazit do tyče může každej...

No hlavně že víme, že je 30ka nebezpečná...
Rozbalit vlákno
0
13. 7. 2014 19:33
To bude...
Tak to bude potřeba snížit rychlost tak na 10km/h >:D

Důvod bude nejspíš ten, že si každý říká: "on jede pomalu to stihnu a nebo zabrzdí" což v kombinaci s tím, že řidič kouká všude jenom ne na cestu znamená nárust nehodovosti.

Ale vysvětlujte to zeleným a spol. kteří si myslí, že pomalu=bezpečně.
Rozbalit vlákno
3
13. 7. 2014 20:29
Re: To bude...
Čo majú zelení spoločné s bezpečnosťou na ceste?
13. 7. 2014 21:45
Re: To bude...
To že prosazují tyhle nesmysly a nejlépe s dodatkovou tabulkou "omezení hluku" >:D
Avatar - Blue Sun
14. 7. 2014 07:38
Re: To bude...
Za to nemohou zelení, ale populisti. A ti jsou napříč politickým spektrem.
Avatar - dolfi
13. 7. 2014 19:47
Jestli to nebude tím, že jezdí vlevo?!
;-)
Rozbalit vlákno
8
Avatar - Bristol
13. 7. 2014 20:04
Re: Jestli to nebude tím, že jezdí vlevo?!
nejen britové jezdí vlevo... a ne tím to jistě nebude... ;-)
13. 7. 2014 20:31
Re: Jestli to nebude tím, že jezdí vlevo?!
Hádaj, kto u nás zaviedol jazdu vpravo... 8-s
13. 7. 2014 21:45
Re: Jestli to nebude tím, že jezdí vlevo?!
Proč ad hominem?
13. 7. 2014 22:25
Re: Jestli to nebude tím, že jezdí vlevo?!
Hitler. Ze dne na den.
14. 7. 2014 20:04
Re: Jestli to nebude tím, že jezdí vlevo?!
Kecy. Kdybyste si trochu přečetl historické prameny, tak byste se dozvěděl, že jízda vpravo se plánovala dlouho dopředu. Okupace přišla o chvíli dřív, tak to jen uspíšili a provedli hned.
15. 7. 2014 09:08
Re: Jestli to nebude tím, že jezdí vlevo?!
Nečetl jsem to. Řekl mi to děda. Neměl jsem potřebu mu to nevěřit když byl pamětníkem. A kdo to teda zavedl?
15. 7. 2014 18:29
Re: Jestli to nebude tím, že jezdí vlevo?!
[odkaz]
15. 7. 2014 19:50
Re: Jestli to nebude tím, že jezdí vlevo?!
Díky tak sem zase o něco chytřejší.
13. 7. 2014 21:44
Psychologicky kontraproduktivní
Největší rozdíl bude v tom, že lidé, včetně řidičů samotných, vidí auta jet takto pomalu (30 km/h je vizuálně velmi pomalu), a pak nemají takový respekt z potenciálních následků nějakého problému.
Rozbalit vlákno
0
13. 7. 2014 22:18
logika auta ce zet dovedena dal a "hloubs"
K nejmene dopravnim nehodam na 1vozidlo-km dochazi na komunikacich typu dalnice. Logicke je tedy zavest v obcich max povolenou rychlost 130 a pocet nehod jistojiste klesne. Ridici to zvladnou, co Cech to zavodnik, to se vi (Slovak urcite taky). Navic primalovani jednicky pred 30 tolik nestoji, mohou to delat nezamestnani byvali redaktori. Jo a nejlepsi ridic je maxipes Fik. (to neni k tematu, to je bonus)
Rozbalit vlákno
1
14. 7. 2014 20:06
Re: logika auta ce zet dovedena dal a "hloubs"
Pletete hrušky s jablky. Na dálnici je nejnižší nehodovost, to máte pravdu. Ale máte snad dálnici na každé ulici ve městě?
14. 7. 2014 04:08
Ondrej je hlava!
Precetl si nekde jeden clanek a bac ho! Napad jak hrom, prelozim to a placnu to na auto.cz, kdyz uz jsem ten redaktor, no ne? A vypada to dost zajimave - snizili rychlost a zvedla se jim nehodovost - zprava pro spravny jezdce, kteri jsou tak dobri drajvri, ze nejaky limity je zajimat nemusi, ty jsou pro ty ostatni, co nemaj genom Klause Ludwiga!

Jo ze v Britanii pred zkoumanym obdobim pomerne masivne zvedli mnozstvi useku s 20 mph, coz tyhle data nezohlednuji (myslim, ze se jednalo o nejakou zmenu v pravomocich mistnich zastupitelstvech) a tak jejich vypovidaci hodnota je minimalne diskutabilni, to je uz jedno. Navic otazky typu "jak casto slo o nehody na nove znacenych usecich a byla zmena rychlosti jedinou zmenou znaceni v miste nehody" se samozrejem vybec neresily. To by se taky mohlo stat, ze zprava by byla mene bombasticka a mohla souviset s vykyvem nehodovosti, ktery ten rok postihl UK celkove a neni jasne nakolik se na nem podepsaly dalsi faktory, jako treba pocasi (ikdyz to spise ne, protoze je pravda, ze nehody na 30 mph klesly o 1% - rekneme ze to nebylo tim, ze spousta nebezpecnych useku s vysokou nehodovosti se jednoduse preznackovala na 20 mph).
Rozbalit vlákno
0
14. 7. 2014 07:31
Jen pro upresneni
V Australii je ve vetsine statu max. rychlost na dalnici 110km/h; krome ACT, kde je limit 100km/h. Ta neomezena rychlost zminena v clanku je na 200km dlouhem rovnem useku na silnici pres poust v Northern Territory.
Ve mestech je limit 50km/h, jdou ale najit zony s max. 10km/h.

Jinak v Australii je vybirani pokut za rychlost obrovsky business, vcetne reklam v televizi, splatkovych kalendaru a slev pro duchodce. Radary jsou doslova na kazdem rohu. Jenom ve Victorii (5.7 mil. populace) se rocne vybere za rychlost 293 milionu dolaru (cca 5.5 miliardy Korun). Napr. prekroceni rychlosti na dalnici o 3 km/h stoji 185 dolaru (cca 3500 Kc).
Takze davat Australii za priklad osvicene zeme, kde funguje zdravy rozum a kde nejde o penize nybrz o bezpecnost provozu, je uplne mimo.
Rozbalit vlákno
0
14. 7. 2014 08:00
limity....?
jezdim useky s 30kou do kancelare, dohromady asi tak 3-4km, jeden na chodove a pak nekolik useku v Hornich Mecholupech, a 30 tam jezdi jen minimum lidi, a kdys us tak je vsichni hned predjizdi (zajimavej nesvar tech co jedou tech 30 je, ze oni jedou 30 i za krizovatkou kde jiz 30 neni, pak tam vznikaj hodne nebezpecny situace)

a dalsi krasne limity, v patek/nedele D1 a R35, tech 110 na R35 dodrzoval malokdo, spis se jelo 130-140, a mista na D1 kde je ted zuzeni a je tam 80, ani kamiony tech 80 nejeli, pravej 90 a levej nezridka i normalne 130, pritom tam jsou centimetry a od protijedoucich aut oddeluje asi 10cm cosi s odrazkama co je asi tak 30-40cm vysoke >:D

kapitolou pro sebe byli Polaci, D11 jezdim hodne casto, ale tak drze a "rychle" polaky tam vidam spis min, na D1 a R35 jich bylo jak much, jako kdys me pri 160 (tacho) na D1 pri jizde z kopce zacne vyblikavat pretizena felicie s polskou SPZ tak jsem malem dostal zachvat smichu, samo hned na rovince jim dosel dech a zase jsem je predjel, nasledne ve zuzenich se zase prozenou "pravim" 120-130 (ona 80ka) aby je na "normalnim" useku zase clovek predjel protoze jim to nejede
Rozbalit vlákno
1
14. 7. 2014 12:10
Re: limity....?
No bohuvďaka, u nás v Košiciach maximálne povolených tridsať nieje snáď nikde. 40ky sa nájdu ale na nejakú 30ku si nejako ani neviem v rýchlosti spomenúť.
15. 7. 2014 08:06
VELMI neprofesionální novinářská práce
Našel jsem si původní text, není příliš obsáhlý. Rozhodně se tomu nedá říkat studie. Jeho autorem je "naprosto nezávislý" Institute of Advanced Motorists (shodou okolností jsou všichni členové motoristé, je to totiž automotoklub).

[odkaz]

Co se stane když na silnicích kde byl limit třicet mil dáte limit dvacet? Vzroste počet nehod na silnicích s limitem dvacet a poklesne na silnicích s limitem třicet! To je vcelku očekávatelný jev. Pak ovšem přijde "novinář" a zjistí že když máme více silnic s limitem třicet, tak vzrůstá počet nehod na takových silnicích a vymyslí že zavádění limitu třicet je díky tomu velmi nebezpečné.

Bez informace o kolik vzrostla délka ulic s režimem 20 je článek úplně bezcenný. Nehod na ulicích s limitem 30 poměrně razantně ubylo, pochybuju že by se nehodové statistiky změnily tak rychle z roku na rok, může tam tedy skutečně být poměrně značný přesun k režimu s nižší rychlostí. A pokud zatím nebylo ulic v režimu 20 mnoho (v článku se píše že došlo k usnadnění zřizování takových zón), může být relativní nárůst opravdu dosti razantní.

Ono by možná stačilo zjistit jestli došlo k nárůstu nebo poklesu absolutních čísel. Také by mě moc zajímalo proč neuvádí absolutní čísla, ale jen relativní hodnoty... Že by pak statistika už nevycházela "tak hezky"?

Pod článkem jsou nějaké odkazy na zdroje, tak jsem Tak zkusmo jsem otevřel první odkaz. https://www.gov.uk/government/uploads/sy… . Výsledek? Meziroční pokles ve všech parametrech...

Ono by šlo tu informaci napsat zhruba takto:

V důsledku převodu většího množství komunikaci z rychlostího limitu třicet mil do režimu dvacet mil došlo také ve statistikách nehodovosti k přesunu nehod mezi zmíněnými kategoriemi. V důsledku opatření došlo k celkovému snížení počtu dopravních nehod.

Z toho by ale nemohl "novinář" vytřískat kýžený prudivý kapitál na hejtování zavádění zón 30 v České republice. Takže si musí vypomoci tak trochu zmanipulovanými informacemi. Bohužel s tím slaví úspěch.
Rozbalit vlákno
0