Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

V Británii výrazně roste počet nehod na silnicích s limitem 32 km/h

Ondřej Chamilla Ondřej Chamilla 13. 7. 2014 • 00:32
43
Třicítka je ve jménu bezpečnosti nová oblíbená rychlost samozvaných dopravních expertů, silnice s takovým omezením máme nově i v Praze. Jenže v Británii na třicítce přibývá počet zraněných.

Austrálie se v nedávné době vrátila k neomezené rychlosti na dálnici, protože při zavedení limitu 130 km/h stoupla nehodovost. Rovněž v Dánsku při zvýšení limitu zjistili, že takovýto krok neznamená nárůst počtu nehod, ba naopak. To jsou jen některé z příkladů, které dokazují, že nižší rychlost automaticky neznamená více bezpečí.

Bohužel, málo kdo se z těchto statistik dokáže poučit a tak i v Praze vznikají zóny s maximální rychlostí 30 km/h, samozřejmě ve jménu zvýšení bezpečnosti, ačkoliv možných faktorů ovlivňujících zavádění podobných omezení může být více, zejména co se financí a snahy dostat automobily z ulic týče. To by však reálně nemuselo dopadnout dobře, protože v Británii na silnicích s limitem 20 mil za hodinu (32 km/h) výrazně roste nehodovost, a to až o 26% u vážných nehod a 17% u těch lehkých ve srovnání s minulým rokem. Hovoří o tom zpráva britského IAM, což je zkratka pro Institut of Advanced Motorists, tedy Institut pokročilých motoristů. Přitom vážných zranění v těchto zónách přibylo až o alarmujících 29%!

Paradoxně silnice s limitem 30 mil za hodinu (48 km/h) vykazují méně nehod, a to o 9 respektive 5%. I na čtyřicítce (64 km/h) nehodovost klesla. Otázkou tak zůstává, jestli třicítka nepřináší spíše falešný počet bezpečí chodcům a cyklistům, kteří tak silnici považují pomalu za svou. I samotné IAM nyní vyzývá, aby se přehodnotil pohled na třicítku ve městech. I když silnic s takovýmto limitem přibývá, je nárůst nehodovosti neúměrný.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Jestli to nebude tím, že jezdí vlevo?!
| 15. 7. 2014
Díky tak sem zase o něco chytřejší.
Jestli to nebude tím, že jezdí vlevo?!
| 15. 7. 2014
Jestli to nebude tím, že jezdí vlevo?!
| 15. 7. 2014
Nečetl jsem to. Řekl mi to děda. Neměl jsem potřebu mu to nevěřit když byl pamětníkem. A kdo to teda zavedl?
=))
| 15. 7. 2014
Prdlajs trhlina. Ondřej Chamilla je totálni diletant. Autorovi původního článku sežral manipulaci se statictickými údaji i s navijákem.
VELMI neprofesionální novinářská práce
| 15. 7. 2014
Našel jsem si původní text, není příliš obsáhlý. Rozhodně se tomu nedá říkat studie. Jeho autorem je "naprosto nezávislý" Institute of Advanced Motorists (shodou okolností jsou všichni členové motoristé, je to totiž automotoklub).

[odkaz]

Co se stane když na silnicích kde byl limit třicet mil dáte limit dvacet? Vzroste počet nehod na silnicích s limitem dvacet a poklesne na silnicích s limitem třicet! To je vcelku očekávatelný jev. Pak ovšem přijde "novinář" a zjistí že když máme více silnic s limitem třicet, tak vzrůstá počet nehod na takových silnicích a vymyslí že zavádění limitu třicet je díky tomu velmi nebezpečné.

Bez informace o kolik vzrostla délka ulic s režimem 20 je článek úplně bezcenný. Nehod na ulicích s limitem 30 poměrně razantně ubylo, pochybuju že by se nehodové statistiky změnily tak rychle z roku na rok, může tam tedy skutečně být poměrně značný přesun k režimu s nižší rychlostí. A pokud zatím nebylo ulic v režimu 20 mnoho (v článku se píše že došlo k usnadnění zřizování takových zón), může být relativní nárůst opravdu dosti razantní.

Ono by možná stačilo zjistit jestli došlo k nárůstu nebo poklesu absolutních čísel. Také by mě moc zajímalo proč neuvádí absolutní čísla, ale jen relativní hodnoty... Že by pak statistika už nevycházela "tak hezky"?

Pod článkem jsou nějaké odkazy na zdroje, tak jsem Tak zkusmo jsem otevřel první odkaz. https://www.gov.uk/government/uploads/sy… . Výsledek? Meziroční pokles ve všech parametrech...

Ono by šlo tu informaci napsat zhruba takto:

V důsledku převodu většího množství komunikaci z rychlostího limitu třicet mil do režimu dvacet mil došlo také ve statistikách nehodovosti k přesunu nehod mezi zmíněnými kategoriemi. V důsledku opatření došlo k celkovému snížení počtu dopravních nehod.

Z toho by ale nemohl "novinář" vytřískat kýžený prudivý kapitál na hejtování zavádění zón 30 v České republice. Takže si musí vypomoci tak trochu zmanipulovanými informacemi. Bohužel s tím slaví úspěch.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku