Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Stát chce vytvořit veřejnou databázi s najetými kilometry aut

Nová databáze by měla zabránit prodeji vozů se stočenými kilometry. Skutečný stav ujetých kilometrů by měl být veřejně dostupný.
Zpět na článek
13. 7. 2014 18:38
13. 7. 2014 19:02
13. 7. 2014 19:25
13. 7. 2014 19:47
13. 7. 2014 21:20
14. 7. 2014 09:28
14. 7. 2014 10:16
14. 7. 2014 12:48
13. 7. 2014 20:12
14. 7. 2014 09:44
14. 7. 2014 13:50
13. 7. 2014 18:38
Bez sance
Stat nic takoveho zaridit nemuze, musely by se o to postarat samy automobilky, ktere tyhle informace povetsinou maji, ale nezverejnuji. Svetlou vyjimkou alespon u nas je v tomto ohledu Toyota/Lexus, kteri zobrazuji lokalni servisni historii online a faktem je, ze to funguje, jeste jsem v posledni dobe nevidel mistni Toyotu nebo Lexus, ktera by byla stocena. Samozrejme idealni by bylo aby tato historie byla celoevropska, to by masivne pomohlo kupujicim, ne jako "statni" databaze kde bude prvni zaznam po ctyrech letech a dalsi po dvou.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Katikakus
14. 7. 2014 14:33
Re: Bez sance
Nevim, kdo ti dal za pravdivy prispevek minus, zrejme nejaky clen VW letky. Jinak mas samozrejme pravdu. Toyota je jiz nekolik let dukazem, ze to jde, kdyz se chce. A neni k tomu potreba byrokraticky aparat financovany z verejnych prostredku.
Avatar - Drevokocůr
13. 7. 2014 18:48
Zase má někdo fůru dobrých nápadů!!!
>:-[] >:-[] >:-[]
Rozbalit vlákno
0
Avatar - petrumr
13. 7. 2014 19:02
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - RWD
13. 7. 2014 19:25
cena na STK?
U nás stojí 500Kč pro technika STK to, aby auto s vážnými závadami na podvozku prošlo. Kolik bude stát to, aby se zapsal do DB zfalšovaný údaj o najetých km technikem STK bohužel zatím nevím, ale až zaktualizuje svůj ceník rád se o to podělím :-)
Rozbalit vlákno
16
Avatar - skejpa
14. 7. 2014 09:42
Re: cena na STK?
Kdyby zapisovali stav km do velkého techničáku, zároveň do databáze online a dělali by to na STK a v každém servisu, tak to auto nikdo jen tak nestočí. Už jen proto, že to překupník koupí s nějakým stavem km, který je všude zdokumentovaný a tudíž má po srandě. Jedině, že by s autem, s kterým jezdí 300.000km jezdil do servisu za kamarádem a na STK taky za nějakým šmelinářem a pak to prodal stočený ale těch bude tak málo, že je to jedno. Největší problém jsou ty překupovaný auta, které se stáčej a ihned prodávají dál a těm by se zamezilo.
Avatar - Barrichello
14. 7. 2014 11:52
Re: cena na STK?
Znam dost aut co zhruba od 50-80 tis km už do ofiko servisu nikdy nepáchli a byly to káry v pořizovací ceně 2-3 mega. A koupené jako nové v čr.....

On už pár lidí pročíhlo a zjistilo, že Franta Vopršálek, kterýho chválí komunita 100 lidí je fakt dobrej, není předraženej a hlavně narozdíl od řady ofiko servisů fakt umí.
Avatar - skejpa
14. 7. 2014 12:16
Re: cena na STK?
No ale proč by tu povinnost měli mít pouze oficiální autorizované servisy ? Do databáze by měl mít přístup každý autoservis. Přeci mají živnost takže je podle čeho postupovat. Má udělat opravu po bouračce, zanese to do online karty. Má udělat servis po 30.000 km, zanese to do online karty. Normálně povinně. A žádnou fakturu bez čísla karty vozidla nevystaví.
Majitel při prodeji pak má hezky vedenou kartu a pokud tam něco chybí, všichni budou vědět, že je to nějakej průser, že mu to servisoval nějakej gauner načerno a že tam asi pravděpodobně něco nehraje protože nebyla dodržena buď povinnost vést poctivě kartu nebo servis...
Avatar - Cuba66
14. 7. 2014 13:13
Re: cena na STK?
Například u Toyoty je to tak, že do jejich elektronické servisní knížky dostane přístup i nezávislý opravce, má-li řádnou živnost v tomto oboru. Pak může po zadání VIN vidět historii zapsaných prohlídek a může nové i zapisovat. Stačí si prostudovat web Toyoty, kde je i on-line žádost.
Avatar - skejpa
14. 7. 2014 13:34
Re: cena na STK?
Však jo, pěkně nechat přístup všem. Ba naopak, pokud chcete servisovat nová auta, musíte to zapisovat do elektronické karty. Žádný můžete. Musíte.
14. 7. 2014 14:13
Re: cena na STK?
A jak ošetříš to, že takové auto dotyčný prostě "neodservisuje"? Fakturu nevystaví, nic nikam nezapisuje. Jen udělá práci a tu si cash zinkasuje.
Avatar - Barrichello
14. 7. 2014 14:20
Re: cena na STK?
přesně o tom píše níže. Kolik z těch co jezdí v Frantovi od něj dostává fakturu, hmm >:D
Avatar - skejpa
14. 7. 2014 14:45
Re: cena na STK?
Když nebude žádná faktura, nebude tudíž proveden žádný servis, nebude tudíž možno mít vyplněnou servisní knížku a tudíž to auto ani nikdo nebude chtít...
14. 7. 2014 15:14
Re: cena na STK?
A máš tak zhruba představu, kolik aut servisní knížku nemá? Myslíš, že jsou neprodejné?

Já už takto "s neprovedeným servisem" a bez vyplněné servisní knížky jezdím už 4. autem a upřímně mne to vůbec netrápí, protože na rozdíl od autorizáku vím, že auto dostává všechno, co potřebuje.
Avatar - Barrichello
14. 7. 2014 15:17
Re: cena na STK?
Já měl servisku naopak ke všem, akorát vyplněné byly někde v rozmezí 60-120 tis a konec. Takže tam jezdil první majitel akorát resp. u 300C tam jezdili dokud to bylo zadarmo (neb tam byl jen jeden majitel).

Vyjma jaguaru, k tomu sice serviska byla, ale s jediným razítkem - dealera v den prodeje v rajchu:o)
Avatar - skejpa
14. 7. 2014 15:21
Re: cena na STK?
No je mi jasné, že u některých vozidel, hlavně těch starších to bude problém a musela by na ně být nějaká výjimka ale na nová auta už by to bylo standardně.
Avatar - Cuba66
14. 7. 2014 16:15
Re: cena na STK?
Já mám k autu dvě, jednu vyplněnou poctivě s razítkama. Druhou úplně stejnou, ale jen s razítkama o převzetí auta, ale prohlídky tam razítkovaný nejsou. Obě jsou originál. A navíc mám ještě auto vedený v elektronický servisce :-!
Avatar - Barrichello
14. 7. 2014 13:36
Re: cena na STK?
Ano, tak by to mělo být. Zásadní problém je v tom, že každej druhej Franta Vopršálek, fyzicky opraví měsíčně plácnu 300 aut, ale dle účetnicví pouze 120 >:D A z nich je 80 na pojištovnu >:D

A vono dávat do nějakého systému auta který si účetně neopravil, to moc nejde >:D
Avatar - skejpa
14. 7. 2014 14:44
Re: cena na STK?
No právě proto by na tom stát vydělal dvakrát >:D Franta by to musel přehodnotit :-) ...
Avatar - Barrichello
14. 7. 2014 15:18
Re: cena na STK?
nebo by to přehodnotil tak, že by se na to vykašlal. >:D
Avatar - dolfi
13. 7. 2014 19:40
Raději ať fungují pořádně ty stávající databáze!
;-\
Rozbalit vlákno
0
13. 7. 2014 19:47
Blbost,
je to zase jen příprava na další předražený tunel, stejný jako třeba nový registr vozidel nebo OpenCard. V zájmu "motoristů" bude tu databázi spravovat nějaká předem vybraná firma za 100 násobek reálných nákladů. Část zadotuje stát z našich daní, část zájemci o informace. A pár politiků si koupí baráky na Floridě, třeba hned vedle Grosse.
V článku nejsou pravdivé informace - už dnes se při STK zapisuje stav tachometru do databáze. Že se nedá nijak jednoduše "vytáhnout" je věc druhá.
Btw. reálnou komerční cenu tvorby takového systému (databáze + webová aplikace) odhaduji někde kolem 300 tisíc včetně propojení s databází STK a implementace platebních metod. Další měsíční náklady už budou jen na vedení a údržbu databáze, řekněme 50 tisíc měsíčně. Vsadím se, že reálně bude ten systém stát násobně víc...
Rozbalit vlákno
4
Avatar - RWD
13. 7. 2014 21:20
Re: Blbost,
50tis. měsíčně na údržbu? >:D >:D >:D
To tě nebude stát ani chod serverů v jedním člověkem na 1/3 úvazek :-)
Myslíš, že by někdo spustil službu co udělá Franta z Radměřic spuštěnou na svém laptopu s internetem od Vodafonu umístěným ve stodole? Protože zhruba tomu odpovídá tvůj odhad tzv. "reálné komerční ceny" >:D

BTW: samozřejmě po 5ti outsourcech to ten Franta nakonec udělá, protože si to jako job najde za 2-10tis. na webtrh.cz :D
Avatar - eXp10it
14. 7. 2014 09:28
Re: Blbost,
Kolik serveru je podle vas pro tuto cinnost potreba? Za 50 tisic muzete mit kazdy mesic jeden novy vcetne Gigabitove konektivity.
Avatar - RWD
14. 7. 2014 10:16
Re: Blbost,
Kolik serveru na to bude potřeba nedokážu absolutně odhadnout když neznám přesnější vstupní požadavky. Pokud se bude jednat o interní a zároveň webovou databázi s nějakými webovými službami pro dotazy různých aplikací s napojením kdoví kam tak jeden server na to stačit bude těžko. To je totiž potom ten rozdíl mezi provozuschopností když takové služby jedou na hostingu a železe typu banan a savana (desetitisíce), nebo na skutečných mašinách za statisíce/miliony - což není nijak velká částka ani v soukromém sektoru natož pro státní správu.
14. 7. 2014 12:48
Re: Blbost,
Říká ti něco garance dostupnosti? Pokud půjdou cestou zápisu do registru, tak půjde o úpravu stávajícího systému a v takovém případě se výdaje odhadují špatně. Nemluvě o tom, že tuhle aplikaci budeš muset s registrem nějak propojit.
Avatar - rohYpnol
13. 7. 2014 19:49
Objevení Ameriky po osmnácté
Podobnou myšlenku jsem předložil už asi půl roku zpět. Řešení je vcelku jednoduché. Problém není v řešení samotném, problém je v tom, že o řešení vlastně nikdo nestojí.

Je ale třeba mít stále na mysli, že kdo chce systém obejít, vždy si cestu najde. Za mě tedy jen doufám, že to nedopadne jako s katastrem po 1.1.2014, kdy na nastavení systému a jeho domnělé bezpečnosti doplácí statisíce lidí. Tedy vlastně úplně každý daňový poplatník, protože byrokracie narostla jak houby po dešti. Čekat 40 dní na přepis bytu, ... ať žijí centrální registry 8-s
Rozbalit vlákno
1
Avatar - eXp10it
14. 7. 2014 09:30
Re: Objevení Ameriky po osmnácté
Ja uz mel tohle rozprogramovane pred tremi lety. Kdyz jsem si po tydnu vyvoje uvedomil ze problem staceni kilometru neni v bazarech pred kterymi jsem chtel lidi tou aplikaci chranit.
13. 7. 2014 20:12
Stát chce =
= zase budem platit z vlastních kapes něco, co nám bude k ničemu, ale pár vyvolených si na tom pěkně nahrabe.
Jak to jen napsat slušně...hmmm...třeba: Táhněte s tím do haj*zlu!
Rozbalit vlákno
2
Avatar - CHerokee
14. 7. 2014 17:03
Re: Stát chce =
Prodáváš stočené kraksny? A co bychom měli platit? Vždyť ta databáze existuje. Moje žena pracuje na STK. Kilometry normálně uvádějí do protokolu a vede se to v databázi CIS pro STK.
15. 7. 2014 08:26
Re: Stát chce =
Co to meleš o stočených kraksnách?
Tady jde o to, že stát chce vědět za naše prachy kolik má které auto najeto km a do toho státu vůbec nic není, to je čistě věc majitele auta.
Databáze existuje, ale zapomeň na to, že výstupy z ní budou zdarma k dispozici, budeš platit jak za input, tak za output dat, ať už tím, že se zdraží poplatek za STK, nebo se po socdemácku stanoví nějaká polodementní povinnost každej rok hlásit, kolik máš na tacháči.
Navíc to stejně ničemu nepomůže, stačí naprosto jednoduše stočit km před návštěvou STK, či kilometrové kontroly.
Ten "boj proti stočeným kraksnám" je veden jen a pouze proto, aby se zase ukrojil kus salámu a zavedly se nové poplatky a daně, nic jiného v tom nehledej.
14. 7. 2014 08:57
Volby se blíží?
je potřeba nějaký nový nákladný počítačový systém, na kterém by se vyvedlo pár desítek, či stovek milionů pro strany, aby mohly vyvěšovat plakáty, kde nám ukážou, jak to myslí upřímně?
Stačí jednoduchý legislativní krok - zavést povinnou "vloženou" STK - například po najetí 150tisíc či 200tisíc kilometrů. Vloženou proto, protože by klasický interval STK po x letech provozu zůstal.
Určitě by to zcela neeliminovalo riziko stáčení, ale pomohlo by to.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - CHerokee
14. 7. 2014 17:04
Re: Volby se blíží?
Které volby?
14. 7. 2014 18:47
Re: Volby se blíží?
Nějaké asi určité. Proto ten otazník. ;-)
Avatar - skejpa
14. 7. 2014 09:44
KDY ?
Nápad je to dobrý, každá maličkost pomůže. Ale jelikož už to tady několikrát zaznělo ale nikdy se nic neudělalo, ptám se KDY TO ZAČNE PLATIT ? V roce 2020 ?
Rozbalit vlákno
1
Avatar - lichoběžník
14. 7. 2014 11:16
všechno špatně
Stáčet se bude dál, alespoň na soukromé nebo leasingové úrovni. Před STK nebo před ročním servisem to majitel nechá stočit a tak to bude dělat šest let po sobě a místo 200tis. km bude na budíku 100tis. km a všechno bude čisté. V servisce bude správný stočený údaj , v záznamech STK taky.
Rozbalit vlákno
0
14. 7. 2014 14:09
Nápad k pousmání
První STK je po 4 letech. Běžné služební auto za tu dobu nalítá 200 - 300tkm. Takže před první STK se stočí na obligátních 120 a zapíše. A tak to bude dokonce "ověřené".

Upřímně nevím, kolik dneska stojí úprava tacháče, ale dle popsaného návrhu je také pravděpodobné, že zájem o takové služby vzroste (přetáčet se nebude jen před prodejem, ale průběžně před každou STK ob rok), takže tyto mohou zlevnit, takže na druhou stranu zase dál vzroste počet zákazníků.
Rozbalit vlákno
0
14. 7. 2014 21:27
Dost zavádějící titulek
Stát je poslední, co by chtěl je zavést něco takového (už jen díky úplatkům autobazarů jako ESA nebo AAA). Skutečnost je taková, že je to nařízení Evropské komise, které jsou povinné splnit všechny členské země a to nejpozději do roku 2018. Už vidím jak naše politická reprezentace nutně žádá o vyjímku těsně před termínem, protože "nejsme připraveni" (jako na EURO). Vtipné bylo prohlášení NSS - překvapive nedlouho před zveřejněním této informace v evropských médiích - ve kterém nás ubezpečili, že je naše legislativa dokonalá a vlastně nic takového jako odpovědnost prodejce za pravdivost všech údajů uváděných u prodávaného vozidla a trestní postihy pro všechno - majitele, prodejce i stáčeče, nenjsou potřeba. No každopádně to bude zábava sledovat o co všechno se čeští bazaristi pokusí. Ono pár policajtů, kteří se zaměří na inzeráty bude stačit. ti už pak napráskají pro koho stáčeli...Kontroly aut na podvalech kterých sem jedou z Německa kolony...Tuhle jsem mluvil s kolegou, který k nám nastoupil kvůli kariernímu postupu (Němec) pracovat do Čech a ptal se jak to má s autem. Odvětil, že ho prodal v Německu a u nás si chce koupit dva tři roky jeté. Když jsem zmínil jaká je situace s ojetinami u nás, málem jsem ho musel křísit. Teď řeší co dál. Evidentně s problém v Německu jako je u nás nemají....
Rozbalit vlákno
0