Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST Mercedes-Benz E 200 NGD – Plyn mu sluší

27 komentářů

Avatar - Stefič
Stefič
mýlíš se v základní věci a tou je předpoklad, že vlastnictví vozu za více než milion znamená, že kupující není šetřílek.

Před pár lety, kdy Panamera byla v ČR známá tak maximálně ze stránek internetových serverů si tak stojím v Aldi, před námi dva postarší němci, nákupní vozík plný těch levných potravin a akdyž jsem je pak potkal na parkovišti, nákup si skládali do úplně nové Panamery.

Lidé jsou zvláštní. Nevěř tomu, že bohatí nešetří...
Mig_35
Libore, auto na plyn jezdí za korunu, na naftu za dvě a na benzín za tři /přeháním, pro zjednodušení/.
S plynem najedeš 5000 km za 5000, s naftou za 10 a s benzínem za 15.
Najedeš ročně 60 000, a proti naftě ušetříš stejné peníze, a proti benzínu ještě dvakrát tolik. To už je pro mně statisticky významné...
Nehledě k tomu, že nemusíš řešit trable moderních dieselů a poslouchat klapání...
Jen ten dojezd😒
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Ten kdo má na E neznamená, že už na prachy nemusí hledět. Nejde o šetření, ale zbytečné plýtvání. V reálném světě se prostě berou odděleně náklady na auto a náklady na PHM.
Mig_35
CNG je super pro MPVčka, tam bývá dojezd okolo těch 600 km.
Tohle auto je určeno hlavně pro taxikáře, kteří jezdí po městě, kde by se nafta zbytečně trápila, a kterým nevadí jednou denně natankovat. Ti ušetří nejvíc a tady dává smysl nejvíc, což je vidět taky na ojetých kusech na mobile.de
CNG je mi moc sympatické, ale dojezd 350 km je pořád málo. I když první generace měla dojezd 200 km, takže pokrok tu je😄
Avatar - fOE
fOE
To auto ma potencial, ale bohuzel nevyuzity. Pro taxikare zrejme furt OK, ale na nejake delsi cesty se musi clovek bud smirit s neprijemne castym tankovanim, nebo s tim ze moc neusetri. ;-\

PS: ta modra tomu Ecku velice slusi :yes:
Ivan_M
Další věc je snižování emisního průměru automobilky

Jinak bohužel stejná bolístka jako v případě Octavie, slaboučký dojezd na plyn. Radši bych 10l nádrž na benzín a nádrž na CNG pro alespoň 600km
Libor Gondek
První věc, která mě napadla - má to vůbec smysl vyrábět? Třída E, s cenou přes milion, opravdu si někdo bude kupovat kvůli tomu, že ušetří na palivu? Pak mi to došlo. Nebude, ale o tom to neni. Už jenom ten společenský kredit a vědomí - jezdím na CNG, zachraňuji planetu. Kolik lidí si kvůli stejnému důvodu pořídilo Priuse, že? A tohle je alespoň stále pořádné a hezké auto. Další plus pro někoho - alternativní palivo = nulová silniční daň... Mýlil jsem se, tohle své kupce taky najde. Sice jich nebude moc, ale budou.
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - šmoula nešika
šmoula nešika
Už mám toto individuum na hejtu. Je to tak. Výhodou (nebo nevýhodou) auta na elektřinu je přesunutí problému „jinam“. Což se hodí do města - hustý provoz, méně zeleně apod., hodně chodců. Pokud nebudeme schopni vyrobit elektřinu líp, mimo město to nemá absolutně smysl. Tady bych osobně už jen z technického hlediska hlasoval pro zemní plyn. Do vodíku se nikomu chtít nebude. A do fúzních reaktorů taky ne. Snad pomůže lepší zpracování jádra. Obnovitelné zdroje jsou, jak známo, na dvě věci. Máme síť stavěnou na těžký průmysl a obří přečerpávací elektrárnu, ale i tak máme s těmi německými šílenosti co dělat, aby nám to nepadlo. ;-\
Avatar - Anonym
Anonym
Tepelná ztráty jsou rozděleny zhruba 1:1 mezi chladič a výfukové plyny, takže ve výsledku zhruba třetina energie jde na kola, třetina do chladiče a třetina vyletí výfukovými plyny.
BTW Spočítej, jaká je účinnost tohoto cyklu: uhlí->kotel->turbína->přesnos elektřiny->nabíjení baterie->pohon kol. Uvidíš, že se dostaneš taky někde k 30 %. Pohon aut uhlím planetu taky nezachrání ...
Avatar - NšŔgl
NšŔgl
Dobrý ´´tro, dobrý ´´tro, ho*no z něj vylítlo... 😉
webpaja
...přiznám se, že nechápu. Kankunen narážel na obecný dogma některých místních pisálků, že u auta +1mio majitel neřeší náklady.

Ale děkuju za vysvětlení, pobavilo mě >😒] , samá novinka 😉
Avatar - JohnST
JohnST
Ty si clovece uplne zadubeny,alebo si nejaky predajca elektrickych aut. Uz tu bol kopec clankov o elektromobiloch a ich ,,ekologicnosti" a ty si tu stale meles tie svoje nezmysly. :no: :no: >😒]
Avatar - wakantanka
wakantanka
Žijem v krajskom meste na východe Slovenska v Prešove. Najbližšia plnička je v Košiciach, ďalšia v Michalovciach, pretože tam majú autobusy s týmto pohonom. Inak čo som sa díval na sieť staníc CNG na Slovensku, tak je ich 14, väčšinou na západnom Slovensku. No a moje služobky dosť často vedú na balkán a tam ... skúšal som sa k niečomu dopátrať ale marne. Z môjho pohľadu to zatiaľ v tomto momente veľa zmyslu nedáva, ale s rozvojom infraštruktúry to bude zase iné vhodnejšie.
TomasPT
Jsou země, vyspělejší než náš blbákov, kde na ekologické auto máš slevy na nákup, provoz......Tam jsou i běžní lidé, kteří si pořizují E-Class a pro ty je CNG verze dobrá.
Navíc v mnoha zemích s vyšším životním standardem je celkem rozvinuté to, co se tady snaží rozjet Škodofka - operák pro soukromé osoby, takže není takový problém, dostat se ke slušnému autu a nezadlužit se kvůli tomu na x desítek let.
webpaja
Můžeš mi vysvětlit, proč si Kankunena nepřečteš pořádně?
Mig_35
když žiješ v Praze nebo v Brně nebo v jiném krajském městě a hodně času strávíš ve městě, tak je CNG v pohodě... keď sa vyberieš na služebku, tak zjistíš, že po cestě je spousta plniček CNG, jen asi budeš muset sjet z dálnice...
Avatar - wakantanka
wakantanka
Mno, tá domáca plnička mi fakt pomôže ak sa vyberiem na služobku alebo dovolenku niekam 1500 km ďaleko 😁. Ale beriem, že taxikárom, alebo tým, ktorí jazdia poväčšinou rovnaké trasy a vedia si do nich zahrnúť aj CNG čerpačky to bude vyhovovať.
Avatar - wakantanka
wakantanka
No a patrilo by sa dodať ešte, že nie celkom rozvinutá infraštruktúra, predovšetkým u nás a smerom na východ detto. Na západe to zrejme bude o inom. >😁
nasua23
:yes:
Avatar - fOE
fOE
Jak pises, ale nechapu proc si to auto drzi tak velkou nadrz na benzin na ukor nadrzi na plyn. 30 benzinovych litru jako rezerva a zachrana pri hustote site benzinovych stanic musi stacit vzdy a usetrene misto smele venovat nadrzim na plyn.
Jinak je to i v teto inkarnaci stale jen ono auto pro taxikare, s progresem ktery predvadi (dojezd o 150km vetsi nez posledne) to ale bude za 2 generace pouzitelne auto >😁
Avatar - šmoula nešika
šmoula nešika
Snad se to časem ještě o dost zlepší. Tahle alternativa nevadí pumpařům, ekologům, těžařům (no.. ale jo, pro ně lepší než nic), automobilkám...
webpaja
Trapně se opakuješ, teoretiku 😉
Avatar - Anonym
Anonym
V Německu CNG auta hodně používají taxikáři. Ušetří peníze na palivu a mají různé výhody. Jinak ve vyšší střední třídě se v Evropě odhadem 80 % aut prodá v dieselu, takže jde vidět, že i bohatí chtějí šetřit.
Avatar - dolfi
dolfi
>😁
Kharl.ANTIDIESEL
jj
s CNG/LPG [odkaz] MOC PLANETU VÁŽNĚ NEZACHRÁNÍŠ !!

CNG - ZEMNÍ PLYN Z RUSKA
LPG - ROPNÝ PLYN Z RAFINACE
a
pořát je to NEEFEKTIVNÍ SPALOVACÍ POPELNICE co 😒br /> = jen 30% energie převádí na kola
= a 60% jen do chladiče [odkaz]
+ k tomu tepelná ztráta tření brzd
+ tepelná ztráta tlumiče [odkaz]
+ tepelná ztráta ve výfuku

SPALOVACÍ POPELNICE JSOU NEEFEKTIVNÍ KŘÁPY [odkaz] KTERÝ LEDA PLÝTVAJÍ ENERGIIÍ [odkaz] A PŘISPÍVAJÍ KE GLOBÁLNÍMU OTEPLOVÁNÍ PLANETY !!
JE TO 1 MILIARDA+ [odkaz] POJÍZDNÝCH TOPIDEL !!

JE TO DOČASNÁ PŘECHODNÁ ACCEPTABLE ALTERNATIVA K😒br /> no přeci k ELEKTROMOBILU 😉 [odkaz]
s
1) elektřinu vyrábějícíma tlumičema [odkaz]
2) elektřinu vyrábějícím regenerativním bržděním [odkaz]
3) INDUKČNÍM BEZDRÁTOVÝM DOBÍJENÍM [odkaz] [odkaz] [odkaz]
4) POLOROBOTICKÝM ŘÍZENÍM !! [odkaz]

JINÝMI SLOVY VŠECHNO DOBRÝ OD ELEKTRIKY 😄
>😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒]