Novinky
"Do druhé poloviny výkonového spektra vás posune kód 330i a masové topmodely dostanou označení 430i."
Vsude jinde se psalo o 340i.
Vsude jinde se psalo o 340i.
430i je 4er.
Změna značení modelů souvisí s novou generací motorů Bxx, které mají v F3x LCI nahradit stávající Nxx, což pan Fokt vůbec nezmínil. A taky se nic "v komunitě BMW" neproslýchá, nýbrž jeden chlapík má zajímavý zdroj k interním informacím.
Tady je to, co napsal😒br />
"All re-engined F3x models will get new designations😒br />
4-cyl B48 engine will have 330i/430i designation instead of 328i/428i
6-cyl B58 engine will have 340i/440i designation instead of 335i/435i.
PHEV F30 will come as 330e, not 328e.
I hope to have more detail on this development later."
Změna značení modelů souvisí s novou generací motorů Bxx, které mají v F3x LCI nahradit stávající Nxx, což pan Fokt vůbec nezmínil. A taky se nic "v komunitě BMW" neproslýchá, nýbrž jeden chlapík má zajímavý zdroj k interním informacím.
Tady je to, co napsal😒br />
"All re-engined F3x models will get new designations😒br />
4-cyl B48 engine will have 330i/430i designation instead of 328i/428i
6-cyl B58 engine will have 340i/440i designation instead of 335i/435i.
PHEV F30 will come as 330e, not 328e.
I hope to have more detail on this development later."
Toto konečně vypadá jako smysluplná informace. Pro článek jaksi bohužel říká úplně něco jiného 😄
Tuhle zprávu nedokázali české weby zpracovat. Přitom jsou to jen informace k faceliftu 3er. Trojka a následně čtyřka dostane nové motory a aby se odlišily od těch starých, tak dostanou nové označení. Toť vše. Žádné revoluční změny ve značení jen trošku sjednotí označení motorů jelikož třílitrové šestiválce v 3 a 4 jsou značeni jako 35i, přitom v 6er je to 40i. Teď budou obě 40i.
Nevím, proč pan autor v podstatě překroutil naprosto jasnou informaci.
Ano, vypadá to, že s novými motory a označením nebudou rozlišovat výkonější verze benzinových R6. Motory 40i v 6er, 7er, M135i a M235i jsou o silnější verze s označením N55B30O0 (235 kW) , kdežto v 35i je N55B30M0 (225 kW).
Ale je možno nainstalovat PPK pro Éčkové modely (235 kW). Ale například pro F30 335i dělají buď 240kW verzi MPPK pro vozy do, myslím, července 2013 a od toho data až 250 kW. 😐
Ano, vypadá to, že s novými motory a označením nebudou rozlišovat výkonější verze benzinových R6. Motory 40i v 6er, 7er, M135i a M235i jsou o silnější verze s označením N55B30O0 (235 kW) , kdežto v 35i je N55B30M0 (225 kW).
Ale je možno nainstalovat PPK pro Éčkové modely (235 kW). Ale například pro F30 335i dělají buď 240kW verzi MPPK pro vozy do, myslím, července 2013 a od toho data až 250 kW. 😐
Trochu to připomíná tichou poštu, kdy se informace deformuje od jednoho zdroje k druhému až je z běžné informace o změně motorů najednou hypotéza nad celou značkou.
Uvidíme jak se to bude vyvíjet, jelikož třeba Z4 asi už nechají odejít s 35is zato M235i tu ještě nějaký pátek bude a kdoví jestli taky nedostane časem B58. Protože další informace napovídají, že tato změna je kromě klasického zlepšení hodnot během FL prý i součást strategie modularity motorů. Kdy by většina motorů měla podléhat systému v němž má každý válec 500ccm a jen záleží na počtu válců. Z tohoto důvodu prý úplně neseděla zrovna N20 v 28i a bude nahrazena B48, která už jezdí v MINI Cooperu S. Nevím, tohle je jenom spekulace.
Uvidíme jak se to bude vyvíjet, jelikož třeba Z4 asi už nechají odejít s 35is zato M235i tu ještě nějaký pátek bude a kdoví jestli taky nedostane časem B58. Protože další informace napovídají, že tato změna je kromě klasického zlepšení hodnot během FL prý i součást strategie modularity motorů. Kdy by většina motorů měla podléhat systému v němž má každý válec 500ccm a jen záleží na počtu válců. Z tohoto důvodu prý úplně neseděla zrovna N20 v 28i a bude nahrazena B48, která už jezdí v MINI Cooperu S. Nevím, tohle je jenom spekulace.
...M verze běžných aut?
Takové M 550 😁rive je na BMW docela krkolomné označení, pohnou s tím nějak?
Takové M 550 😁rive je na BMW docela krkolomné označení, pohnou s tím nějak?
M verze běžných aut? No přeci M2, M3, M5 atd. (j/k) 😉
Nevím, jak bys jinak chtěl M Performance verze pojmenovat... Jediné, co bych uvítal, je návrat starého značení 😁rive ("x" před "i" nebo "d", teď je 😁rive vždy za označením modelu/motorizace).
Nevím, jak bys jinak chtěl M Performance verze pojmenovat... Jediné, co bych uvítal, je návrat starého značení 😁rive ("x" před "i" nebo "d", teď je 😁rive vždy za označením modelu/motorizace).
Ne, mám na mysli právě ty verze, které nejsou přímo "M", tedy ne M5, ale to M 550d 😁rive. Bude se jmenovat M5d, nebo M5xd?
A co X5 od M performace? Bude to X5 M50 d 😁rive, nebo X5Md?
Pomalu je v tom chaos jak před lety v Nokiích 😄
A co X5 od M performace? Bude to X5 M50 d 😁rive, nebo X5Md?
Pomalu je v tom chaos jak před lety v Nokiích 😄
Rozhodně nebude nic jako X5 M550 😁rive, jelikož to X v X5 značí pohon všech kol(ač lze mít třeba X3 se zadním pohonem). Ale pokud budeme hovořit třeba o M550d 😁rive, tak tam se nejspíše nic nezmění jelikož označení Mxxx má svou historii. Model M535i byl mnohem dříve než samotná M5, tudíž se to teď BMW hodí a poloviční mají své místo v hierarchii. A myslím, že to není úplně nesmyslné jelikož tyto "poloviční" eMka jsou svým způsobem speciální - M550d je první triturbo a M235i není jen nejvyšší motorizace, ale poměrně výrazně upravené auto.
podobne je na tom aj mercedes kde S65 AMG nema 6,5 litrovy motor ale 6 litrovy.... preco je na veku kufra oznacenie 65 je mi teda tiez zahadou... bmw samozrejme to iste... oznacenie a la random system... mozu si podat ruky... ani pan boh z ich oznaceni nevyjde .. proste premiovy chaos ako ma byt a ako sa za tu cenu patri... aby to zakaznik nemal take trivialne a jednoduche, jednoduchost sa v premii predsa nenosi, ta je urcena pre lowendy :yes:
Random to není ani náhodou.
S 65 zní a vypadá líp než S 60 (nepřipomíná ti to Lolvo?), nedejbože S 59.
S 65 zní a vypadá líp než S 60 (nepřipomíná ti to Lolvo?), nedejbože S 59.
aj 650 znie lepsie ako 65.... myslim ze touto logikou daleko nezajdeme
premia ma ocividne chaos v oznaceni uz peknych par rokov jak mercedes tak bmw....
premia ma ocividne chaos v oznaceni uz peknych par rokov jak mercedes tak bmw....
Ale AMG modely mají dvojčíselné značení.
Aneb děkujeme EU, mohli jsme jezdit 328i s šestiválcem o objemu 2,8l, 325i s 2,5l objemu atd... Na druhou stranu lépe vypadá 550i než 544i, ale kolik by bývalo mělo válců před 20lety.....
BMW toto označovací trauma asi málo kdo závidí, ale na druhou stranu pokud se mi nelíbí, tak si jej nenechám nalepit a mám vystaráno..
Kolik asi je lidí, kteří by se byli schopni do krve pohádat, že 335i má přece 3,5l..😄 a kolika lidem to vadí...😄
BMW toto označovací trauma asi málo kdo závidí, ale na druhou stranu pokud se mi nelíbí, tak si jej nenechám nalepit a mám vystaráno..
Kolik asi je lidí, kteří by se byli schopni do krve pohádat, že 335i má přece 3,5l..😄 a kolika lidem to vadí...😄
Ten atmosfericky sestivalec o objemu 2,8L by vedle 2L r4 s stejnym/vyssim vykonem a vetsim krouticim momentem nekoupil nikdo, slovy nikdo. Doba to byla krasna, ale je pryc a aktualni stav neni pro ridice mene prijemny krom zvuku a kultivovanosti chodu. Coz za par Nm, koniku a kg dolu na predku auta kazdy rad vymeni.
Ostatne nevarim z vody, dukazem budis po nejakou dobu existujici atmo 30i v 5er vedle foukanych motoru a onu 30i nekupoval temer nikdo.
Ostatne nevarim z vody, dukazem budis po nejakou dobu existujici atmo 30i v 5er vedle foukanych motoru a onu 30i nekupoval temer nikdo.
Tak já bych to neměnil. R6 je prostě R6. A V8 je V8. Zvuk a kultivovanost chodu je největší devíza klasických R6, o které se jejich majitelé pořád s láskou starají. A úpřimně, je mi celkem jedno, že současná produkce dostává z R4 vyšší výkon, než dává moje R6 i moje V8. Problém u posledních R6 ale není to turbo. Problém je přímý vstřik, který bohužel motory okrádá právě o tu kultivovanost a i ten zvuk. Vývoj nezastavíš, emise a výkon mají přednost před kultivovaností. A z BMW se pomalu, ale jistě stalo Audi. Prodeje nafty a 4x4 válcují vše ostatní. Pravda taky ale je, že můj názor zrovna BMW trápit nebude a když se jim to prodává, tak proč ne? >😁
To, ze je vice stejnoobjemnych motoru ruznych vykonu neni jenom kvuli EU, ale kvuli snizeni nakladu - je levnejsi mit vyvinute dva bloky (rekneme 2 a 3 litry) a na tech pak vselijak prehazovat turba/kompresory/cokoliv a mit klidne i 10 ruznych vykonovych verzi od entry az po top. Nebyt EU tak by k tomu BMW (a ostatni) asi stejne prisli.
klíííd, zajdi k benzínové pumpě, kup si hrst lísmenek a pod své LXi nebo co to tam máš si dolep " TOPPER" a máš označení par excelance >😁
Kedysi davno predavalo Audi v Severnej Amerike auta s modelovym oznacenim v 1000. Audi 3000. Audi 5000. Audi Five Thousand!!!! Sounds cool, dude!!!!
Znamy, ktory jedno z tych aut mal, hovori, ze cakali, kedy Audi pride s modelom 1,000,000.
Samozrejme, pristup to bol naivne detinsky, a tato hra s cislami je na tom rovnako. Ale samozrejme, cislo vyjadruje status, pre niektorych ludi strasne dolezity parameter. Skoda 130 GLS. Kto je viac. Peugeot 405 GLX 2.0 DiTD ABS Catalysator....
A tak sme skoncili v stave, kde "odstranenie" modeloveho oznacenia je v polozke priplatkovej vybavy.
Znamy, ktory jedno z tych aut mal, hovori, ze cakali, kedy Audi pride s modelom 1,000,000.
Samozrejme, pristup to bol naivne detinsky, a tato hra s cislami je na tom rovnako. Ale samozrejme, cislo vyjadruje status, pre niektorych ludi strasne dolezity parameter. Skoda 130 GLS. Kto je viac. Peugeot 405 GLX 2.0 DiTD ABS Catalysator....
A tak sme skoncili v stave, kde "odstranenie" modeloveho oznacenia je v polozke priplatkovej vybavy.
Lamborgini Gallardo LP560-4 Superleggera Omologatto >😁
Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport Vitesse Legend Jean-Pierre Wimille >😁
>😁 :yes: Doufám, že teď nechá Marchionne udělat Maserati GranTurismo MC Convertible Esseesse Nurburgring Package Carbon Black and White Nuccio Bertone One Thousand Years Born Limited Edition against Volkswagen´s Bentley Continental GT Speed Convertible. >😁
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
vzhledem k dnešní době, že druhé číslo by označovalo počet válců a třetí číslo počet turbodmychadel. Takže třeba 331i, nebo 362i. Motorizaci so z toho odvoďte. >😁
Upřímně, jak často vidíte u BMW značení motorizace na kufru? Možná tak každý patý auto, zbytek si to stejně nechá odstranit, aby nikdo nepoznal, že ta m-packetová trojka s krásným interiérem a kolama je ve skutečnosti 320d...
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Uplne nerozumim proc tam to oznaceni motorizace vubec je. Majitel to snad vi, a kolemjdoucim je to (az na vyjimky) sumak.
Já bych si na auto asi označení motorizace stejně nedal, leda by to bylo V8 😄
Jestli BMW urci nejaky smer je jedno, dulezite je aby u nej nejaky ten cas zustaly protoze v znaceni maji lehce bordel. Lidi si zvyknou na vse, jen to chce cas a stalost.
Co osobne nechapu je 328i a 330i. Proc ne 325i a 330i? Prislo by mi logictejsi mit to odstupnovane 320, 325, 330 (stejne jako to je u dieslu) nez pouzivat z nostalgie 328i.
Souhlasím, že je to zmatečné, a 328 je taky divné, teda nelogické, ale možná když už bych postupoval buď taky po 5, nebo po 10. Tzn.. 320,330,340,350....
Mimochodem, US 535d je ve skutečnosti evropská 530d. A Mercedes také v USA a v Japonsku používá označení "550" u běžných osmiválců, v Evropě známé jako "500". Nevím, proč to tak je. Že by the bigger, the better? :-!
Jak tu nekdo hodil onu spojitost preznaceni s novou generaci motoru, jen doufam ze s novou generaci motoru poskoci i vykon. Precijen udelat z 335i 340i jen na papire by mi prislo zvlastni (zvlast kdyz jednu zmenu motoru uz oznaceni 35i, pri zachovani vykonu, zazilo). Tak jsem zvedav jak nove BMW sve r4 a r6 naladi.