Cayenne nejen že není tradiční Porsche, ale ani se v továrnách Porsche nevyrábí. Příští rok se rozjede produkce v další továrně spřízněné koncernové značky.
A nezapomeň, že King ve svém alter egu redaktora Fokta je garantem Autofunu, magazínu orientovaného na to sportovně pojaté z autoprodukce. Pokud takový člověk napíše, že Porsche už dávno není výrobcem sportovních aut, pak opravdu nevím, proč někoho takového brát vážně. :no:
Jinak se větě, "když budeme chtít být jízliví, můžeme říci, že Porsche už dávno není výrobcem sportovních aut." rozumět nedá. Co, FoKingu? Kdy už se přestaneš konečně ztrapňovat? >:D:no:
Stačí se podívat na "další Volkswageny"..... Když už bych byl ochoten pracovat s myšlenkou sdílení mezí Touragen a Cayenem, tak u Boysteru a Caymanu mě opravdu nenapadá cokoliv jiného z produkce koncernu, kde by mohl být jen náznak sdílení.
Celkově i použitá slova a zasazení do vět v článku na mne působí na úrovni amatérského blogu.
No úroveň.
Úplně tomu tedy nerozumím, ale zdá se, že vás nazývání věcí pravými jmény u německých značek, které je přece přirozené adorovat, nenechává v klidu. Nebojte se, až bude zase důvod je ocenit, rád tak opět učiním.
První věta prvního souvětí je zřejmě to nejúpřimnější a nejvýstižnější co jsem tady od tebe četl (ať už jako od redaktora Fokta, nebo Kinga). :yes: >:-[]
Co tvá adorace Hondy, ta je naopak přirozená a nechává tě v klidu? :*)
Vůbec se nebojím, že až zase budeš mít důvod (který se u tebe vždycky najde) ji ocenit, rád tak opět učiníš. ;-)
Buď rád, že o Cayennu nepíše jako o "Boxsteru v lodičkách", to by bylo teprve maso.
Ale něco psát musí, a když Honda moc důvodů k psaní nedává, tak si aspoň rýpne do němčourů.
Jestli ale takovou (extra nízkou) úroveň tolerovat u redaktora jednoho z nejčtenějších médíí v ČR, to je už opravdu na diskusi se šéfredaktorem.
Chtít nechtít, to je slovíčkaření. Každý výrobce má nějakou entry řadu a ta si prostě nese nálepku levná (od daného výrobce, v dané třídě je naopak Porsche nejdražší).
S tím cenovým dosažením více lidí je to hodně sporné, zvláště v Evropě je na prodejích krásně vidět, že malé sporťáky se neprodávají. Toybaru je proti Caymanu/Boxsteru levné jak sušenky ve výprodeji v Lidlu a proti 911 doslova za hubana a přesto zde má zlomek prodejů ve srovnání s 911. Ale to není pověstí či kvalitou toho auta, to je prostě dané tím, že trh malým sporťákům obecně nepřeje, celkové prodeje v této třídě v posledních desítkách let spadly doslova na dno a oživení nevidět. Svým způsobem to svědčí o jediném, chudí jsou více chudí a bohatí více bohatí, takže když už si někdo může dovolit něco pro zábavu, tak rovnou 911 a na druhé straně ti co mají sotva na auto pro denní potřebu čím dál méně dosáhnou na malý sporťák (bez ohledu jestli stojí 800k nebo 1,3m). Osobně ani od řady 718 nečekám nějaké super prodeje, právě z těchto důvodů. Prostě trh malých dvoumístných sporťáčků je minimální, je to vidět na TT, SLK i Z4.
Nejde o to proc by ji nemel mit, jde o to proc by ji mel nechtit a nechce ji proto ze to prodejum neprida, ba naopak. Jestli Boxster neco dokazuje tak to ze se Cayman prodava spatne. Pokud se nepletu tak TT se proda urcite vic coupe nez cabrio. U porsche naopak.
Dale cayman je dnes dost mozna nejlepsim sportovnim autem co Porsche dela. Dosahne na nej vyrazne vic lidi nez na 911 a presto jeho prodeje jsou jake jsou.
Ostatne dobre to okomentoval borec i v tomto videu: [odkaz]
V kontextu konkurence ma cayman samotny vysledek ne spatny (ikdyz jedina konkurence do prichodu M2 je TT coupe a pak snad jeste zakladni F type), ale vsadil bych se ze ocekavani Porsche byli vetsi.
A proč by neměl mít nálepku levného Porsche? Vždyť to také je nejlevnější Porsche (do doby příchodu řady 718). Cayman a Boxster je jedna modelová řada lišící se jenom provedením karoserie jednou coupé, podruhé roadster, image stejné a prodávají se skvěle.
Tak ja se posledne o prodeje boxstru a caymanu zajimal jeste v minulych generacich ;-) Takto ten pomer uz vypada lip.
GT4 muze pomoct image. Boxster je jasnej, je to cabrio, cayman ale na teto vyhode stavet nemuze a ikdyz jde bezpochyb a nejlepsi stroj ve sve tride tak proste ma nalepku levneho porsche vice nez boxster, coz je podle me prave hlavni duvod nizkych prodeju (v kontextu znacky).
Pro vsechny tri nad sebou. Posledne kdyz jsem se o prodeje boxsteru a caymanu zajimal tak byli snad v pomeru 4:1 v neprospech Caymanu, proto bych jej nespojoval s boxstrem. Ano stoji na stejne platforme, drtiva vetsina dilu bude stejna ale cayman jasne taha za nejkratsi konec v rodine porsche. Sam jsem zvedav jestli GT4 necemu pomuze.
Ano, dá se říci jako housky na krámě, jednak Cayman/Boxster není nejméně prodávaný model Porsche (to je Panamera 22 032 ks 2013) a druhak, a to především, je Cayman/Boxster zdaleka nejprodávanější model své třídy (2013 World Cay/Box 25 876, SLK 22 495, TT 19 367, Z4 12 886).
Porsche počítá Cayman a Boxster dohromady. Když pomineme Macan a 918, tak se minulý rok vyráběla nejméně Panamera. Skoro 60 tisíc sportovních aut za rok (prakticky půl na půl s 911) je opravdu úspěch. Praktičtější modely mají větší prodejní potenciál, nelze se tedy divit úspěchu SUV.
To je zase geniální myšlenka pane Fokt...911, Boxter i Cayman se prodávají jak housky na krámě, ale jelikož je v portfoliu i SUV a Panamera, čili ve své třídě opět to skoro nejsportovnější, tak už Porsche "není výrobcem sportovních vozů". Ó bóže 8-s:no:
Re: Fokt zase píse nesmysly - co tak omluva ctenárum?
Máš pravdu, věta byla špatně zformulovaná, díky za upozornění. Co se týče toho, zda se jedná o montáž nebo výrobu, nejsem si jistý, že je to až tak důležité. Bratislava se také ráda chlubí tím, že "vyrábí" Cayenne", přestože vyrábí díly. Smyslem článku bylo především informovat, že Cayenny budou vyjíždět nově i z Osnabrücku.
Pokud víš, jaké bude budoucí rozvržení výroby v Lipsku, budeme určitě všichni za podrobnější informace rádi.