Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Další závod Volkswagenu bude vyrábět Porsche Cayenne

Michal Fokt Michal Fokt 18. 7. 2014 • 07:21
39
26
Zobrazit náhledy (39)
Porsche Cayenne Porsche Cayenne Porsche Cayenne Porsche Cayenne Porsche Cayenne Porsche Cayenne Porsche Cayenne Porsche Cayenne Porsche Cayenne Porsche Cayenne Porsche Cayenne Porsche Cayenne Porsche Cayenne Porsche Cayenne Porsche Cayenne Porsche Cayenne Porsche Cayenne Porsche Cayenne Porsche Cayenne Porsche Cayenne Porsche Cayenne Porsche Cayenne Porsche Cayenne Porsche Cayenne Porsche Cayenne Porsche Cayenne Porsche Cayenne Porsche Cayenne Porsche Cayenne Porsche Cayenne Porsche Cayenne Porsche Cayenne Porsche Cayenne Porsche Cayenne
Cayenne nejen že není tradiční Porsche, ale ani se v továrnách Porsche nevyrábí. Příští rok se rozjede produkce v další továrně spřízněné koncernové značky.

Když budeme chtít být jízliví, můžeme říci, že Porsche už dávno není výrobcem sportovních aut. Nejprodávanějšími modely jsou "nesportovní" SUV Cayenne a Macan a luxusní liftback Panamera, zatímco sportovní auta se stala spíše doplňkem nabídky, byť popravdě řečeno - každá automobilka by chtěla "doplňky", prodávané v takovém množství a za takové peníze. Každopádně tyto nejpopulárnější modely Porsche mají ještě další zvláštnost - nevyrábí se v továrnách Porsche, ale ve fabrikách Volkswagenu.

Německý koncern využívá u Cayenne technické spřízněnosti s modelem Touareg a oba vozy tak sdílí linky v Bratislavě, zatímco v Lipsku vzniká společně s modely Macan a Panamera. A brzy k nim přibude další, od léta příštího roku se bude Cayenne vyrábět i v továrně VW v Osnabrücku. Důvodem je stoupající poptávka po tomto autě a Volkswagen do příprav jeho výroby investuje 25 milionů euro. Tato suma by měla zajistit, že z linky bude moci vyjíždět dalších až 20 tisíc exemplářů ročně.

Cayennu tam smutno určitě nebude, protože se zde vyrábí i další "volkswageny" Cayman a Boxster, ty se však koncem roku 2016 přesunou do továrny Porsche v Zuffenhausenu, kam bezpochyby patří.

Související články

Témata
Avatar - white label
21. 7. 2014 23:55
Re: Trocha žluče z hondaklubu?
První věta prvního souvětí je zřejmě to nejúpřimnější a nejvýstižnější co jsem tady od tebe četl (ať už jako od redaktora Fokta, nebo Kinga). :yes: >:-[]
Co tvá adorace Hondy, ta je naopak přirozená a nechává tě v klidu? :*)
Vůbec se nebojím, že až zase budeš mít důvod (který se u tebe vždycky najde) ji ocenit, rád tak opět učiníš. ;-)
21. 7. 2014 15:43
Re: Trocha žluče z hondaklubu?
Buď rád, že o Cayennu nepíše jako o "Boxsteru v lodičkách", to by bylo teprve maso.
Ale něco psát musí, a když Honda moc důvodů k psaní nedává, tak si aspoň rýpne do němčourů.
Jestli ale takovou (extra nízkou) úroveň tolerovat u redaktora jednoho z nejčtenějších médíí v ČR, to je už opravdu na diskusi se šéfredaktorem.
Avatar - Ham.
18. 7. 2014 13:48
Re: Si děláte srandu?
Chtít nechtít, to je slovíčkaření. Každý výrobce má nějakou entry řadu a ta si prostě nese nálepku levná (od daného výrobce, v dané třídě je naopak Porsche nejdražší).

S tím cenovým dosažením více lidí je to hodně sporné, zvláště v Evropě je na prodejích krásně vidět, že malé sporťáky se neprodávají. Toybaru je proti Caymanu/Boxsteru levné jak sušenky ve výprodeji v Lidlu a proti 911 doslova za hubana a přesto zde má zlomek prodejů ve srovnání s 911. Ale to není pověstí či kvalitou toho auta, to je prostě dané tím, že trh malým sporťákům obecně nepřeje, celkové prodeje v této třídě v posledních desítkách let spadly doslova na dno a oživení nevidět. Svým způsobem to svědčí o jediném, chudí jsou více chudí a bohatí více bohatí, takže když už si někdo může dovolit něco pro zábavu, tak rovnou 911 a na druhé straně ti co mají sotva na auto pro denní potřebu čím dál méně dosáhnou na malý sporťák (bez ohledu jestli stojí 800k nebo 1,3m). Osobně ani od řady 718 nečekám nějaké super prodeje, právě z těchto důvodů. Prostě trh malých dvoumístných sporťáčků je minimální, je to vidět na TT, SLK i Z4.
Avatar - fOE
18. 7. 2014 13:11
Re: Si děláte srandu?
Nejde o to proc by ji nemel mit, jde o to proc by ji mel nechtit a nechce ji proto ze to prodejum neprida, ba naopak. Jestli Boxster neco dokazuje tak to ze se Cayman prodava spatne. Pokud se nepletu tak TT se proda urcite vic coupe nez cabrio. U porsche naopak.
Dale cayman je dnes dost mozna nejlepsim sportovnim autem co Porsche dela. Dosahne na nej vyrazne vic lidi nez na 911 a presto jeho prodeje jsou jake jsou.

Ostatne dobre to okomentoval borec i v tomto videu: [odkaz]

V kontextu konkurence ma cayman samotny vysledek ne spatny (ikdyz jedina konkurence do prichodu M2 je TT coupe a pak snad jeste zakladni F type), ale vsadil bych se ze ocekavani Porsche byli vetsi.
Avatar - Dinar
18. 7. 2014 12:43
Re: Trocha žluče z hondaklubu?
A nezapomeň, že King ve svém alter egu redaktora Fokta je garantem Autofunu, magazínu orientovaného na to sportovně pojaté z autoprodukce. Pokud takový člověk napíše, že Porsche už dávno není výrobcem sportovních aut, pak opravdu nevím, proč někoho takového brát vážně. :no:

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku