Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Toyota Auris Hybrid Touring Sports Style – Ve městě za 4,9 l na 100 km

Bílá toyota patří bez diskuse k nejoblíbenějším autům, jaká si kdy ve Světě motorů troufla na dlouhý test. Čím to je?
Zpět na článek
19. 7. 2014 12:04
19. 7. 2014 16:19
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
19. 7. 2014 20:16
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
19. 7. 2014 21:16
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
19. 7. 2014 16:15
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
19. 7. 2014 21:20
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
21. 7. 2014 09:03
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
19. 7. 2014 18:29
19. 7. 2014 20:09
19. 7. 2014 21:33
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
20. 7. 2014 09:55
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
21. 7. 2014 09:15
19. 7. 2014 12:04
Moje skusenosti
Som rad, ze konecne triezvy podlad na hybrid, mam kratky Auris a patrim k nadmieru spokojnym zakaznikov. Moja realna spotreba pri najzdeni 30000 km je na gumach 225 mm v sucasnosti 4,43 l. Bord computer ukazuje o 0,3 l/100 km menej. Zavady doteraz ziadne. Problem s telefonom nechapem, lebo mne chodi vsetko ako ma, a to bluetooth na telefone mam zapnuty stale. Sparovenie bez problemov za kazdych okolnosti, ziadne obtazovanie s volbou vstupu. Asi to zalezi od telefonu a zvoleneho vstupu, ja mam konstantne zapnute prehravanie mp3 z USB. A to chodi lepsie ako moj domaci media streamer, ktory uz mam treti, lebo TAGY na tych predchadzajucich neboli zobrazovane kompletne. Tu je to maximalne prehladne, dokonca aj prechod medzi adresarmi je podla mojich predstav. V zime na gumach 205 mm som mal spotrebu 4.94. Je pravdou ze spotreba mi klesla po najazdeni 20000 km a tym ze som sa naucil s tym jazdit. Podla mna na spotrebu najviac vplyva styl jazdenie, nepouzivanie vyssich rychlosti, jemne zrychlovanie, aby sa nezapol spalovaci motor. A este jedem poznatok. Na aglickych strankach je vybornach 10 typov na nizku spotrebu. Jeden ja maximalizujte vyuzivanie Elektro modu. Zistil som ze je vhodne obcas spomalit na 55 km/hod a prejst 2-3 km na EV. Zistil som tiez, ze ked zapnete ventilaciu EV sa nezapne, potom obsas aj v zime ked je uz zakurene vypnem kurenie - vlasne ventilator a auto prejde do EV rezimu. Vybijem baterku a opat zapnem kurenie. Inac to auto nuti cloveka setrne jazdit. Je to skor zabava, lebo po premiovych autach co som predtym jazdil, som sa bavil skor dynamikou auta a spotrebu som neriesil. Dnes to potesi ked napr. prejdem 42 km a auto ukazuje spotrebu 2,0 l, realnych 2,3 l/100 km. Bezne pri na dlsej trati ked sa neponahlam urobim spotrebu 3,5 l / 100 km. A najviac auto potesi, ked dojdete do ciela a spotreba v meste zacne klesat. Kolony su pre to auto lahodkou. Ked si spomeniem na 4 l motor - benzin co som predtym sedlal, na dlhej trati vyborna spotrena 9 l a v meste mi to poskocilo az z toho bolo 12 l. Minule som konecne nameral spotrebu na dialnici konstantnou rychlostou
95,0 km 3,90
100,0 km 4,20
110,0 km 4,70
120,0 km 5,55
130,0 km 6,20
Najlepsie je, ze ked zidete z dialnice, mate bateriu nabitu na 80 prercent a spotreba Vam zacne klesat.
Rozbalit vlákno
40
19. 7. 2014 12:38
Re: Moje skusenosti
No a jak ten čtyřlitr benzín jedl oproti tomu hybridu? Taky měl stovku za 12 sekund? >:D
19. 7. 2014 13:09
Re: Moje skusenosti
Bol rychlejsi, k dobru mu pripisujem to, ze som prezil, on nie.
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
19. 7. 2014 16:19
Re: Moje skusenosti
Skus si odpovedat na otazku:

Ako oznacujeme cloveka, ktory porovnava zrychlenie auta stavaneho na uspornu prevadzku, so zrychlenim auta stavaneho na jazdne vykony?

Ja si tipnem, ze rovnakym expletivom, ako cloveka, ktory sa stazuje, ze v MX-5 nedokaze prepravit chladnicku s mraznickou, a ze teda je Ford Transit ovela lepsie auto.
19. 7. 2014 20:08
Re: Moje skusenosti
A jak se jmenuje člověk, který porovnává spotřebu čtyřlitrového osmiválce s hybridem
o výkonu sto koní? Moje reakce totiž směřovala právě k tomuto srovnání, ale vidím, že jsem přecenil rozeznávací schopnosti některých jedinců :-(
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
19. 7. 2014 20:16
Re: Moje skusenosti
On neporovnaval a nehodnotil auto proti autu. On opisoval.
19. 7. 2014 20:38
Re: Moje skusenosti
pomoooooooc:-)
on píše: prius mi žere tolik a při takové rychlosti tolik, a čtyřlitr mi žral tolik a tolik, ale
on to neporovnává :yes: :yes: :yes: :yes:
on opisuje >:D
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
19. 7. 2014 21:16
Re: Moje skusenosti
Vypocujem tvoje volanie o pomoc, hoci by volo lepsie, keby som ta nechal sa utopit....

Vsimni si spojenie "a nehodnotil". Bude sa ti hodit pri lusteni elementarnej logiky jazyka.
19. 7. 2014 21:24
Re: Moje skusenosti
já jsem taky neporovnával a nehodnotil. já jsem jenom opisoval >:D
tak trochu mi přijde, že se hádám s Kylie, ta měla všechny úhybné manévry v malíčku jako ty

:yes:
19. 7. 2014 15:18
Re: Moje skusenosti
Ja dokonce i zvazoval tento vuz jako dalsi auto. Jenze jezdim uz par let s Golfem 1.2TSi 77kW nekde 6 l/100km po meste (a to ne ledajakem - bydlim v Londyne a ven z mesta je to minimalne (!) 30minut od semaforu k semaforu). Na dalnici je spotreba v podstate presne stejna jako uvadis u tohoto hybridu, mozna o 0.2l vic.
Nicmene problem vidim jinde - 1.6TDI s 6st manualem nebo 7st DSG. O TOLIK jednodussi auto a spotreba proste bude ve meste podobbna a na dalnici nemuze mit hybrid sanci ikdyz jezdi na levnejsi benzin... A to existuji jeste uspornejsi motory...
A taky to bude s hybridem asi smutna historka s cenou ojetin...

Presto je to podle me velice zajimavy vuz a jiste se najde spousta situaci, kdy se zkratka vyplati - napr. kdyz stat dava nejake vyhody (v Anglii vubec neplatite zakonnou nebo vstup do center velkych mest...
Avatar - petrumr
19. 7. 2014 16:09
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
19. 7. 2014 19:32
Re: Moje skusenosti
Montaz tazneho zarizeni je mozna, nicmene nosnost je mala, lze pouzit pouze na vozeni kol.
20. 7. 2014 11:19
Re: Moje skusenosti
tazne tam dat jde, ale je omezeno na 345kg
Avatar - petrumr
20. 7. 2014 12:48
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
21. 7. 2014 17:44
Re: Moje skusenosti
Podobně je to u Lexusu IS, tam má taky hybridní verze nižší limit na tažné.
Je to nejspíš kvůli převodovce a malé výkonové rezervě motoru.
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
19. 7. 2014 16:15
Re: Moje skusenosti
Spotrebu 6 litrov v Londyne ti uverim len tazko. Mesto poznam ako vlastnu obyvacku, dopravu v nom detto. Ale OK, povedzme, ze ide o priemer, nie o jazdu 30 minut medzi dvoma semaformi - hoci tam mozes mat v podstate vzdy vypnuty motor :-)

Kombinacia 1.6TDI a DSG je jednoduchsia ako hybridne ustrojenstvo? Neviem - benzinovy motor bez turba, bezstupnovy variator, elektromotor - clanok to popisuje pomerne presne. Nehovoriac o tom, ze tento hybrid od Toyoty patri k tomu najspolahlivejsiemu, co dnes mozes kupit. Na rozdiel od kombinacie TDI a DSG od VAG.

Nie je to tak davno, co pri naraste cien benzinu v USA a Kanade sa 2-3 roky stare Priusy (a ine hybridy), predavali za viac ako nove modely, pretoze nove isli na dracku a nebolo ich. Neviem, co presne myslis "smutnou historkou s cenou ojetin" - smutna pre koho? V nasich koncinach, pri koncernovej deformacii trhu? Alebo na vacsich a zmysluplnejsich trhoch?

V realnom svete, pri normalnom jazdeni je hybrid vzdy lepsou volbbou ako porovnatelny diesel. Samozrejme, kto jazdi 95% dialnic, Auris pre neho nema zmysel.

Ale nie kazdy je obchodny cestujuci.

A BTW - tento test dokazuje, ze hybrid je v beznom "provoze" uspornejsi (ako benzin) AJ na dialnici. [odkaz]
19. 7. 2014 21:05
Re: Moje skusenosti
"Mesto poznam ako vlastnu obyvacku, dopravu v nom detto"
>:D >:D >:D
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
19. 7. 2014 21:20
Re: Moje skusenosti
OK, nemyslel som to ako vtip, ale ked ti staci tak malo....
20. 7. 2014 02:33
Re: Moje skusenosti
Ale to nevadi, ze mi to neveris - proste je to tak. Sedni do Golfa, zkus to.
A jo jasny - kdyz je zacpa, jedes to 4x dyl a spotreba o litr stoupne. Vetsinou jezdim mimo spicku.
22. 7. 2014 14:28
Re: Moje skusenosti
Tak to pak ale nemůžeš srovnávat, když jezdíš mimo špičku. Srovnávej srovnatelné. Není město a město a už vůbec ne měssto ve špičce totéž co město mimo špičku. Mimo špičku ti zajedu město s atmo dvoulitrem okolo 7-7,5, ale ve špičce pod 10 nepůjdu... A taky nebudu nikomu tvrdit, že ten dvoulitr jezdí město v pohodě za sedm, protože prostě nejezdí. Jen za určitých specifických podmínek.
22. 7. 2014 12:57
Re: Moje skusenosti
Tady mas odkaz s tou spotrebou 1.2 TSi, jsem to nafotil, kdyz neveris:
[odkaz]
19. 7. 2014 19:41
Re: Moje skusenosti
Tst automat DSG je jednodussi jez bezestupnovy automat v hybridu ? To nemuzes myslet vazne. A ty pohadky, jak od semaforu k semaforu jedes za 6 litru by nesezrali ani deti ve skolce.
20. 7. 2014 02:38
Re: Moje skusenosti
Tak te spotrebe never no.

A jo - podle meho selskeho rozumu je klasicka koncepce stale jeste jednodussi nez auto se DVEMA motory a hromadou baterek a elektroniky.
A ano - asi kazda prevodovka je slozitejsi nez variator / CVT, coz ale stale jeste je mensi slozitost, nez ovladat dva motory najednou + rekuperaci.
20. 7. 2014 11:18
Re: Moje skusenosti
hromada baterek? v Aurisu omoc vic baterek neni :-) v podlaze modul co ma asi 45-50kg a cenou okolo 18 tisic

a elektroniky je tam podobne jako v kdejakym modernim aute ;-)
21. 7. 2014 03:57
Re: Moje skusenosti
Má tři motory a z mechanického hlediska je skutečně jednodušší. Velmi jednoduchý spalovací motor (v novém autě budeš těžko hledat jednodušší), primitivní převodovka (jen co do složitosti) a dva elektromotory.
Avatar - Belo13
21. 7. 2014 08:53
Re: Moje skusenosti
Hybridy od Toyoty nemaju variator
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
21. 7. 2014 09:03
Re: Moje skusenosti
Ono, technicky vzate, hybridy od Toyoty nemaju prevodovku ;)
Elektromotor z princiu ziadne stupne nepotrebuje :-)
21. 7. 2014 10:25
Re: Moje skusenosti
Jo, a ten benzinovej taky ne? Samozrejme, ze je tam CVT :-P
21. 7. 2014 13:50
Re: Moje skusenosti
aspon netrep pikacoviny ked o tom mas houno zistene

[odkaz]
21. 7. 2014 21:30
Re: Moje skusenosti
Je tam eCVT, což není klasický variátor ale planetová převodovka.

Tento princip má samozřejmě principielní omezení, ale je z hlediska spolehlivosti a jednoduchosti absolutně nejdál. :yes:

[odkaz]
22. 7. 2014 13:35
Re: Moje skusenosti
ajo, cetl jsem e-cvt a predpokladal, ze je to klasicky cvt ... tak to u me teda maji bod za elegantni reseni.
A dik za paradni link.
22. 7. 2014 12:56
Re: Moje skusenosti
[odkaz]
Hele tak jsem to vcera vyfotil a ted ti to natru (i ja mam ego) - jak vidis prumer cca 6 litru pri prumerne rychlosti 51Km/h (trasa 827Km!).. Je to golf 1.2TSi a jizdy v Londyne a blizkem okoli, klima stale zapnuta na 22 stupnu, nikdy nevypinam. Je to Golf 6, Golf 7 by byl o dalsich par deci uspornejsi, ten motor dost upravili (16 ventilu misto osmi atd.). A ne, fakt jsem nevyrazil najezdit po londyne 827Km jen kvuli nekomu z vas.
Casove jsou dalnice cca 50% casu, rekl bych cca 60-70% delky trasy, zbytek jizda Londynem. Bydlim 30 minut chuze od Tower Bridge, celkem v centru, rekl bych (Londyn je OBROVSKY (Praha je proti tomu vtip na mesto), s aglomeraci ma o dost vice lidi nez cela CR, takze dostat se z centra ven je fakt 20-30 minut jizdy - k obchvatu Londyna M25 to mam cca 35-50 minut jizdy, ten obchvat je dalnicni kolecko kolem Londyna myslim 180km dlouha dalnice ktera ma 4-9 pruhu na kazde strane, tedy 8 - 18 po cesku). Na dalnici se zde jezdi 120 km/h na tachaku (70 mph / 112Km/h je limit).
Aspon vidite, proc jsem zvazoval hybrida.
[odkaz]
22. 7. 2014 14:34
Re: Moje skusenosti
Natřel jsi velké kulové :-) 827km trasa průměrnou rychlostí 51km/h totiž rozhodně NENÍ město, proboha! Tohle nemůžeš považovat za městskou trasu, když v tom máš jen 30% města. Tohle je kombinovaný provoz jak vyšitý. Tedy těch cca 5 litrů, co máš v techničáku jako kombinaci. Změř to jen po dobu, co jsi v Londýně a jezdíš mezi semafory (těch prvních 20-30 minut) a tam 6 litrů nebudeš a už vůbec ne průměrnou rychlost 51 km/h.
22. 7. 2014 15:09
Re: Moje skusenosti
Ano, presne to jsem taky rikal.

Reagoval jsem na "A ty pohadky, jak od semaforu k semaforu jedes za 6 litru by nesezrali ani deti ve skolce."

Ciste po dalnici tam je pri tachakovych 120km/h 5.9 litru.
Takze ve meste to musi byt cca 6.2-6.3 aby to dalo dokupy 6-6.1.
Proto rikam, ze zere ve meste neco malo pres 6 litru a za tim si stojim. Jezdi to od semaforu k semaforu za 6 (a trosicku) i s klimatizaci.
22. 7. 2014 15:16
Re: Moje skusenosti
To, že při 120km/h máš 5,9 vůbec neznamená, že takto projedeš celou trasu. Prostě nemel a změř si tu spotřebu pouze ve městě a nic nedopočítávej. Navíc, ty počítáš město mimo špičku, na to nezapomínej.
22. 7. 2014 15:27
Re: Moje skusenosti
Jak vidis, vcera jsem to fotil kdyz jsem prijel domu v 18:40, tedy jel jsem poslednich 40 minut nejvetsi spickou, nekonecny.

Ted dva vypocty, vysledek je pocitany na 6.0 litru na sto ve finale:
1.
5.9 pri 120 km/h 70% trasy, X pri 30% ve meste
(6.0 - (5.9 * 0.7)) / 0.3 = 6.23 l/100km

2. coz je blize realite
50% trasy 5.9 pri 120 km/h
20% trasy 5.2 pri 60-90 km/h kdyz jedes po vypadovce (pri konstatni rychlosti by to bylo 4.5 ale stale menis rychlost protoze jsou stejne vsechny pruhy total plny)
30% trasy mestem
(6.0 - (5.9 * 0.5) - (5.2 * 0.2)) / 0.3 = 6.7 l/100

Takze blize realite bude tvrdit pres 6.7 l/100 od semaforu k semaforu. Ale mestem bych to ja nazval za 6.3, pocitam jako soucast mesta i vypadovky.
Jen tak mimochodem jsem puvodne tvrdil ze mestem jezdim zhruba za 6 a mrazik na to ze "od semaforu k semaforu jezdit za 6 jsou pohadky" ale ja na zacatku netvrdil primo "od semaforu k semaforu", rikal jsem ve meste.

A myslim si, ze je to vazne slusny vysledek na benzinovy motor se zapnutou klimatizaci (a neni to takovej louda jak se papirove zda, vsak ma omezovac na 200km/h, netvrdim ze je to raketa...). Myslim, ze kdybyste videli ten provoz tady, souhlasili byste.
22. 7. 2014 15:41
Re: Moje skusenosti
Takže jsme se od 6 litrů dostali k 6,7 od semaforu k semaforu. To zní mnohem hodnověrněji. Uvědom si konečně, že "výpadovky+město mimo špičku" nejsou "město". Prostě nejsou. Když já jezdím vyloženě po městě, tak se pod 10 nedostanu, jak započítám výpadovky, jsem rázem na cca 7-7,5 litru s atmo dvoulitrem. Tady dobře vidíš, že prostě nemůžeš srovnávat tvoje "výpadovkové město mimo špičku" s "městem". To je prostě hovadina. Taky si to přepočítej podle dotankování, PP obvykle trochu kecá.
22. 7. 2014 15:46
Re: Moje skusenosti
O tvrzeni "od semaforu k semaforu" viz vyse.

Jinak krátkodobě (do 30km trasy) kecá u kazdeho auta, ale dlohodobě sedí, pri tankovani 2/3 nadrze to vychazi velmi presne - odchylka nebude vic nez +/- 0.1-0.2 l/100 coz stejne nema smysl pocitat, u ostatnich aut to bude zrovna tak a lidi ti taky spis daji hodnoty z pocitaze, nez ze by pocitali natocene litry / pocet ujetych km.
Tech mych 830km uz je dobry vzorek.

Mimochodem co mas za 2.0? To je hezky vysledek. Atmo a turbo u 2.0 benzinu asi nebude velkej rozdil ve spotrebe, dokonce bych cekal trochu ve prospech turba ale popravde nevim.
Me totiz vzdycky lakalo GTicko jako druhy auto domu, ale prave spotreby jsem se bal - kdyby to bylo okolo 8, myslim, ze za tu zabavu na par let bych tam ty litry i nalil, nepotrebuju nutne skudlit... ale kdyby to pak bylo za 9-10 to bych byl smutnej... :-)
22. 7. 2014 16:18
Re: Moje skusenosti
Tak třeba mě kecá zhruba o 6% (většinou tak 0,2-0,5 litru, rozhodně to není konstantní). Takže si připočtu zhruba tři deci k údaji z PP a s tím operuji. Je to Honda Accord 2,0/114kW. Dobře vidím, jak nelze městskou spotřebu hodnotit jen na základě jedné trasy a už vůbec ne, když se to ještě schová do nějaké delší trasy.

Mám jednu trasu naprosto bez semaforů, je to ale furt jen odbočování, retardéry, rozjezdy v kopci... a nedám to pod 12 litrů (jedu sám)!, a to hovořím o malém městě s cca 80 tisíci obyvateli. V tomtéž městě na trati se semafory není problém pod devět (plně naložený - vyzvedávám lidi postupně po městě) a pokud vemu větší 300tisícové město, centrem to moc pod 10 nejde, s výpadovkami se však přiblížím i k těm 7,5 litrům. Takže rozsah mých městských spotřeb je od 7,5 do nějakých 12 litrů. Tak šílený rozptyl se prostě nedá nikdy srovnávat. Mám brát jako městskou spotřebu 7,5 nebo 12? To prostě nejde. Prostě není "město" a "město". A totéž město nabídne v různé denní doby na různých místech různé podmínky.

Když budu chtít, přiohnu si město tak, že ho i s tím Accordem zajedu pod 6, není problém (stačí si naplánovat nějakou delší trasu se zelenou vlnou od začátku do konce ve slabším provozu a projet to čtyřkou při 50km/h) a stejně tak dokážu najít trasu v tomtéž městě, kde pojedu za dvojnásobek při stejném stylu jízdy. Pokud beru město jako stání na semaforech (projet je tak na druhý třetí pokus), odbočování, rondly, pouštění chodců na přechodech,..., tak na tom dvoulitru je běžná městská spotřeba asi mezi 10 až 10,5 litry. Ale jak říkám, stačí si to město "trochu přiohnout", vzít to tady trochu delší, ale plynulejší silnicí, mít občas trochu štěstí na zelenou vlnu a hned ti udělám spotřebu o dva až tři litry nižší.
Avatar - rimow11
19. 7. 2014 18:29
Auris
Zaujimave Auto :yes:
Rozbalit vlákno
1
Avatar - petrumr
19. 7. 2014 20:09
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - rohYpnol
19. 7. 2014 20:34
Hybridní víra
Pro koupi hybridu podle mě musí v evropském světě existovat velmi silná víra, že hybrid je pod kapotou lepší než chemička s DPF a močovinou pod kapotou, která přeměňuje svinstvo v ještě větší, tedy fyzikálně menší svinstvo.

Dálniční letec asi nad hybridem zapláče. Ale pro rodinné ježdění? Tam podle mě Auros Hybrid dosáhl úrovně, kdy se vyplatí o něm uvažovat. Bohužel pro něj ale moderní downsizingové benziny nemají o moc větší spotřebu. Jesice pravda, že hybrid svým způsobem představuje pomalu konstrukčně jednodušší a čistší řešení. Jenže stále tu je otázka baterií.

Můj názor ale je, že pokud by se mi Auris Hybrid alespoň ekonomicky dorovnal na moderní turbobenziny, pak proč ne. Auris Hybrid by si podle mého zasloužil mnohem více pozornosti, než třeba Prius.

P.S. Hezký článek :yes:
Rozbalit vlákno
22
19. 7. 2014 20:42
Re: Hybridní víra
To je asi jako investice do tepelného čerpadla jako zdroj tepla do rodinného domu. Na začátku musíš dát 200-300 tisíc, aby tě potom mohlo hřát u srdce, že potom protopíš
daleko míň...
Vím o čem mluvím, mám ho doma:-)
20. 7. 2014 04:47
Re: Hybridní víra
Jo, ale otazkou je, jestli se ti tech 200-300k vrati. S kotlem se ti asi vrati, protoze kotel to par (desitek) let vydrzi, jenze hybrid si koupis na 100-150tis km a za tu dobu usetris rekneme 1.5l/100km at nezeru -> 1500-2250 litru, tedy 60-90 tisic. A podle me s dieselem budes mit ve finale spotrebu nizsi.
A ted ja si muzu jit koupit normalni auto za stejnou cenu jak hybrid, vybaveny bude, automat mit bude, pojede vic, zrat bude podobne, je lehci, nema problematicke baterky, neni problem ho ojety prodat...
Takze ta motivace musi byt jina nez cisty pragmatismus (bez nejakych ulev na danich pro hybridy apod.) :-)

Osobne mam ale radost, ze jsou z normalnich beznych aut hybridy a ze se stavaji cenove srovnatelne.
20. 7. 2014 06:30
Re: Hybridní víra
ad tepelné čerpadlo: nikdo pořádně neví, jakou má ten bazmek životnost,
ale i kdyby vydržel dvacet let - viděl jsi nějaký spotřebič, který si spotřebitel
nechá dvacet let? podle mně ta technologie zastará, nebo přijde nová
generace, proti které bude tahle k smíchu... my to doma máme jen proto,
že tu není zavedený plyn, takže to byla jediná možnost ( uhlí jsem doma
nechtěl:)
mně se hybridy líbí, ale uspora je to poslední, co mně napadne jako
motivace pro jeho pořízení. hodně se mi líbí třeba bmw 3 active hybrid.
famózní dynamika, "vyžehlení" turbo efektu, jezdit v zácpách bez motoru
atd. ale s tímhle autem je zábava asi jako s ledničkou třídy AAA:)
20. 7. 2014 11:32
Re: Hybridní víra
v porovnani s konkurenci neni Auris Hybrid TS omoc drazsi/levnejsi nez naftove a benzinove kombiky podobne velikosti a vybavy (podobne vybavenej Golf Kombi s podobnym vykonem vyjde o cca 10-20 tisic draz) spotreba ve finale nizsi u dieselu neni (opet beru udaje ze zde testovaneho Golga s TDI) baterky nejsou problematicke (spis ty mas problem si neco zjistit a dohledat) a stejne tak neni problem s prodejem ojeteho auta, naopak v bazarech je jich min a cena za ojetinu vyssi diky mensi nabidce
22. 7. 2014 14:38
Re: Hybridní víra
Diesel nežere méně. Bylo tu už několik srovnávacích testů, můžeš se podívat i na SpritMonitor a všude je hybrid o trochu úspornější (ne nějak dramaticky) než diesel. Zatím jsem neviděl test, kde by diesel vyšel jako úspornější (to by musel být leda účelový test pouze na dálnici, kde jsou ty rozdíly minimální, někdy vyhrává to, někdy ono), ale to neznamená, že neexistuje. Jen já takový test ještě nečetl.
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
19. 7. 2014 21:33
Re: Hybridní víra
Nemyslim, ze by porovnatelny downsized turbobenzin mal porovnatelnu spotrebu.

[odkaz]

Este aj na dialnici ma hybrid o 10% lepsiu spotrebu, a to mal Golf manual (podla testerov vyhodu pri znizovani spotreby).

Pri nizsej spotrebe a rovnakej cene (rovnako nakonfigurovana konkurencia s automatom stoji rovnako ako hybridny Auris - naposledy som pozeral na Ceed), nema zmysel ani turbodiesel ani turbobenzin.

Co sa baterii tyka, stale bez problemov jazdia prve priusy s povodnymi bateriami, Toyota na ne ma recyklacny program...
19. 7. 2014 21:55
Re: Hybridní víra
Koupím si Golfa na CNG a při nižší pořizovací ceně, a nižší pořizovací ceně CNG nemá hybrid žádný smysl.
Je tady málo smajlíků, chybí tady ten, co si mlátí paličkou do hlavy, aby se někomu rozsvítilo...
Avatar - rohYpnol
20. 7. 2014 00:21
Re: Hybridní víra
Z druhé strany už se myslím objevily přestavby Priusů na LPG :-!
20. 7. 2014 06:32
Re: Hybridní víra
to je podle mně diagnóza. jezdím za čtyři, ale zainvestuju dvacet abych jezdil
za 2,5:)
20. 7. 2014 13:45
Re: Hybridní víra
Co kdyz ujedes 30.000 km rocne?
To je treba za 3 roky docela rozdil, ne? 1.5 * (300*3) * 40 (Kc/l) = 54000 Kc.

Ale plyn ne, dekuji. Vozit si s sebou v aute bombu vetsina lidi odmita.
20. 7. 2014 13:56
Re: Hybridní víra
Narvat o Priuse krom baterek ještě plynovou bombu... no nevím.
20. 7. 2014 04:54
Re: Hybridní víra
A ted mi nekdo vysvetlete, proc ma 1.8l atmosfera benzin byt na dalnici uspornejsi, nez 1.6 nebo 2.0 turbodiesel (mluvim o 130km/h).
To je fuk, ze je to hybrid - pokud to neni plug-in, coz tento neni, baterka je vybita za par kilometru a po dalnici tedy jedes stejne jen na spalovaci motor - a ikdyby to bezelo v nejakych atkinsonovych cyklech, idealnich (CVT) otackach, plastovych galuzkach a ja nevim co, stejne neverim, ze bude zrat na 200km useku dalnice mene nez turbodiesel. Myslim si, ze diesel tomu nadeli litr na sto jak nic.
Jo to hybridy s turbodiesely, to je jina - viz Eckovej Mercedes 300 hybrid 2000km z Afriky do Anglie na jednu 65 litru nadrz - 3.2l/100km... (oni teda psali 3.1 l/100 ale ja si to prepocital z MPG a je to 3.19)
20. 7. 2014 06:33
Re: Hybridní víra
při ustálené rychlosti to nemůže být uspornější řekl bych...
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
20. 7. 2014 09:55
Re: Hybridní víra
Bateria v Priuse sa dobija uz vtedy, ked zlozis nohu z plynu. Motor dobija bateriu vzdy, ak ma rezervu vo vykone.

Takze nie je pravda, ze bateria bude raz dva vybita.

Ocividne netusis, ako funguje full-hybrid.
20. 7. 2014 13:32
Re: Hybridní víra
Ja VIM jak funguje.
Na dalnici jedu konstantni rychlosti v podstate stale - zapnu tempomat a nazdar.
Pri zmenach rychlosti, tedy v hustem provozu, hybrid jiste neco usetri, ale pochybuji, ze se mu podari dotahnout turbodiesel.
21. 7. 2014 04:22
Re: Hybridní víra
Motor skutečně nedobíjí baterii vždy, když má rezervu ve výkoně. To je nesmysl. I když ji nevybiješ, při jízdě na tempomat v dálničních rychlostech je přínos malý (rozhodně ne dost velký na to, aby ses vyrovnal dieselu).
20. 7. 2014 11:35
Re: Hybridní víra
tobe nema cenu nic vysvetlovat, protoze i po vysvetleni budes dal psat svoje nesmysly hybridy jasne hodnotici jako k nicemu a lzi kde vypisujes blbosti :-)
20. 7. 2014 13:33
Re: Hybridní víra
Zatim jsi nic vysvetlovat nezacal.

Nekolikrat jsem zminil, ze se mi ta technologie libi a ze jsem dokonce prave tento vuz v plny vybave zvazoval jako svy dalsi auto.
Nicmene racionalita zatim prevlada. Najezdim docela dost a pravidelne dost dlouhy trasy pres 1000km, konstantni rychlosti po dalnici, takze bohuzel se mi to zatim nerentuje :-)
A plugin jsou jdrahy a ted nemam garaz, takze nazdar :-)

Kdybych jezdil 40% po meste, asi jdu do toho.
20. 7. 2014 14:20
Re: Hybridní víra
Tak tak. Pro městského člověka má hybrid smysl. Pro toho, kdo se honí po dálnici je pořád nejlepší volbou diesel.
Tedy z čistě ekonomického hlediska...
Avatar - fOE
23. 7. 2014 11:21
Re: Hybridní víra
Zalezi co si predstavujes pod pojmem honi po dalnici. Pokud to beru ciste v CR, kde clovek uz kvuli stavu dalnice, jeji preplnenosti nebo jednoduse zakonu dodrzuje onu stotricitku tak tam hybrid nijak vyrazne zaostavat nebude (viz nespocet linku zde jiz vlozenych), naopak pak po prijezdu do prahy (zvlast v ranni/odpoledni spicce) dostane onen diesel na frak.
Jakonahle clovek stravi na dalnici vetsinu km a vetsinu z te vetsiny v rychlostech nad tech 130km/hod davam ti za pravdu ze diesel bude hrat z ekonomickeho hlediska prim.
21. 7. 2014 04:39
Re: Hybridní víra
Plug-in je na tom ještě hůř. Vyplatí se, když ho provozuješ dostatečně často jako elektromobil - nabíjíš a jezdíš krátké trasy po městě. Měl by být účinnější, ale když jsem se na to naposledy díval, návratnost byla v nedohlednu (Prius proti Priusu).
22. 7. 2014 14:48
Re: Hybridní víra
Takže si to vezměme popořadě

[odkaz]

Hybrid o hrozivých 0,2 na dálnici více (+3%). Venkov o 0,6 méně (-13%), město o 0,8 méně (-21%).

[odkaz]

Hybrid o 0,6 na dálnici více (+8%). Mimo město o 0,4 méně (-7%), město o 1,6 a 2,1 litru méně (-20%, -21%). Celkový průměr testu o 0,5 méně (-7%).

Tak kde máš ten úspornější diesel? Na dálnici to jsou rozdíly v řádu několika málo procent, na okreskách naopak ušetříš okolo 10% a ve městě okolo 20%.

Jinak, očividně máš opravdu příšerné znalosti. Nevíš jakou převodovku má Auris (viz diskuze o eCVT výše), nevíš, že ten spalovací motor má skutečně Atkinsona (proto má z 1,8 objemu jen 73 kW)...
Avatar - Dylan McKay
20. 7. 2014 09:24
Já vám nevím...
Tyhle testy... Znám osobně pány redaktory, ale asi se jim budu muset někdy podívat na nohy, jestli nejezdí v pohorkách, dřevácích nebo holínkách...
Spotřeba je podle mého totiž vysoká. Tedy Auris samozřejmě nelze srovnávat s aerodynamickým Priusem, stejně tak jako v týdnu mnou testovaný Lexus CT200h, ale majitel vozu, nikoli nevybouřený redaktor ( ;-) ) bude jezdit jistě jinak.

O Aurisu nepřemýšlím ačkoli je jistě výborný a spolehlivý. Prius je přímo stvořen pro hybridní ústrojí a stále mě překvapuje jeho všestrannost- teď jsem vezl desku kuchyně 246x60 cm- to umí asi jen to kombi.
Rozbalit vlákno
19
20. 7. 2014 10:14
Re: Já vám nevím...
spritmonitor, lék na všechny domněnky:-)
[odkaz]
20. 7. 2014 13:35
Re: Já vám nevím...
Cili v podstate totozne jako Golf TDi.
[odkaz]
20. 7. 2014 14:19
Re: Já vám nevím...
Neříkej to Ireně. Zblázní se z toho:-)
21. 7. 2014 07:58
Re: Já vám nevím...
nojo koukam samej novej Golf >:D tak schvalne s kterym z tech aut se za par let nepodivas dal nez k ceduly kdejakeho mesta a do toho mesta se vydas jen pod moznosti celkem zajimave pokuty, nebo s plaketou ktera bude stat vic nez to samotne auto? >:D

chces aby ti tu nekdo vysvetloval vyhody hybridu, pak napises ze si zvazoval Auris Hybrid a nakonec das odkaz na spotrebu Golfu starych 10-15let >:-[]
Avatar - Dylan McKay
21. 7. 2014 08:32
Re: Já vám nevím...
SamanAR, pojď si utřít to kafe co jsem právě vyprsknul! >:D >:D >:D >:D :yes:
21. 7. 2014 10:18
Re: Já vám nevím...
Tak kdyz si to neumis naklepat sam, tak od r. 2013:
Auris hybrid [odkaz] prumer 5.17l/100km
Golf diesel pouze bluemotion [odkaz] prumer 5.3l/100km
Golf diesel (vcetne bluemotion) [odkaz] prumer 5.8l/100km
21. 7. 2014 11:27
Re: Já vám nevím...
kdys te to tak trapi, tak si proste Auris hybrid nekupuj :-)
21. 7. 2014 15:17
Re: Já vám nevím...
máš máslo na hlavě. borec ti to natřel, a ještě kolem sebe kopeš, místo abys uznal, že má pravdu...
21. 7. 2014 16:29
Re: Já vám nevím...
jo tu pravdu tu vidime odnej v cele diskuzi, to je ta internetova pravda? >:D

sak si precti celou diskuzi, odkazu je v ni dost a dost
22. 7. 2014 07:30
Re: Já vám nevím...
A čím ho natřel? Že golf není úspornější ani v bluemotionu? :-)
22. 7. 2014 12:58
Re: Já vám nevím...
Dík Migu. Mimochodem mi kluci nahore neverili, ze 1.2TSi 77Kw jezdi po meste (Londyne) za 6 litru. Tak jsem jim to nafotil:
[odkaz]
22. 7. 2014 14:55
Re: Já vám nevím...
Jo, to tvoje "město", kde město tvoří třetinu trasy? >:D
22. 7. 2014 14:52
Re: Já vám nevím...
Co natřel? Furt tu prohlašuje, že diesel je úspornější než hybrid a sám tu hodil odkazy, které ukazují, že to není pravda :-) To spíš spáchal diskuzní sebevraždu, než že to někomu natřel :-)
22. 7. 2014 16:03
Re: Já vám nevím...
Ja rikal ze je diesel uspornejsi na dalnici. A je.
A ze ma velmi podobnou spotrebu jako diesel. A ma (+0.2l/100km).
22. 7. 2014 16:27
Re: Já vám nevím...
Nekecej. Ohledne dalnice jsi napsal toto: "Myslim si, ze diesel tomu nadeli litr na sto jak nic." V jednom testu to bylo dvě deci, v druhém šest. Otázkou je, co by se stalo vzít opravdu ty nejúspornější možné srovnatelné diesely, tam by ty rozdíly mohly být trochu větší, v průměru to ale přes litr nebude.
22. 7. 2014 14:51
Re: Já vám nevím...
Aha, takže sám jsi si tu hodil odkazy na to, že Golf TDI není úspornější než ten hybrid :-)
Avatar - N6600
21. 7. 2014 07:48
Re: Já vám nevím...
K tomu CT200h - co si o nom myslis, resp. aky mas nazor?
Avatar - Dylan McKay
21. 7. 2014 08:02
Re: Já vám nevím...
N6600, je to luxusní auto naplněné elektronikou. Ale má prostě dlouhý předek a krátký zadek. Z takových aut mám pocit, že skáčou. Sice měl parádní kola, ale o dva palce menší by byla lepší na české poměry...
Posaz je příjemný, auto tě pohltí, takový lehký tank.
Motory snad stejné jako v Priusu, ale ten se tím vzduchem líp prokousává. Bez návodu nebo rady se tlačítkama lze proklikat k info na displeji, kde je zobrazení jestli jede auto na benzín nebo elektřinu. Volit lze i eko nebo sport nastavení.
Auto můžu doporučit. Já bych ho ale za Prius neměnil.

Motory 1,8 jsou už zastaralé, přesto na evropskou konkurenci stačí. Toyota slibuje převrat s novým hybridem s motorem 1,7. Fakt se těším! ;-)
21. 7. 2014 09:15
poruchy
nech sa na mna nikto nehneva, ale na 30 000km to ma uz dost zavaznych poruch. To nie je lista ktora odpadne. To su zvlnene kotuce (aj ked uznavam, to moze byt nohami redaktorov) a zla regulacia xenonov

Aurisom hybrid som odjazdil na kombinovanej trati asi 30km, bolo to slusne zvezenicko. Bohuzial ma dost hneval variator, pretoze je uprimne povedany hlupy a znacne hlucny. K hybridnemu ustrejenstvu nemozem povedat ziadne zle slovo. Kombinacia mesto a primestske obce v 30 stupnovej horucave (klima na max) a s baterkami asi na 50% pri starte to bolo podla PP za 4,9. Tu istu trasu som presiel o tyzden neskr v rovnakom case s Accentom CRDi za 4,7 podla PP ( motor bol chladny). Ak by som to zhrnul - v porovnani s novymi Euro 4 a Euro 5 dieslami by som asi volil hybrd. Nema DPF a podobne. Startsi Euro4 bez DPF (Accent) ma znacne navrch. Samozrejme vybava a pohodlie je lepsie u aurisu aj ked ten centralny displej je pekne naprd (nie je natoceny k vodicovi, je nizko a odraza sa tam svetlo
Rozbalit vlákno
0