Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ekonomika

Zpět na článek

Emisní zóny v Praze: Od ledna 2016 vjezd povolen jen se známkou za 80 Kč

48 komentářů

-------
Bohužel to zastarale dieselový motor bez PDF, moderní dieselový motor dostane jen zelena plakety musí s filtr pevných částic :no:
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Vasile, už jsme si na tvou hatmatilku z Google translatoru zvykli, ale piš prosím alespoň DPF a nikoli PDF [odkaz] :no😒br />
Já osobně bych známku dával za úspěšný test kouřivosti na STK, nikoli podle techničáku. Eliminovaly by se tím ochroustané benzínové křápy a diesely s vymontovaným filtrem. :-!
-------
Tak :yes😒br />
PS:- motory budou pod kapotami vozů hodně patří benzín :-!
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Ale houbeles ty truhlíku. Pod kapotu osobního vozu SAMOZŘEJMĚ patří primárně diesel! Ovšem moderní diesel s DPF, nikoli zastaralý benzínový motor bez filtru. Však on ten DPF dostane i každý benzínový motor. Takže bude ještě žravější a ještě línější, než je ve srovnání s dieselem nyní... A to ani nemluvím o tom smradu z dusíkatých sloučenin, který zůstává za každým benzínovým motorem. Na benzínové motory by se měla uvalit dodatečná ekologická daň, protože výsledkem jeho zbytečně nízké účinnosti (ve srovnání s dieselem) je plýtvání nenahraditelnými přírodními zdroji! :no😒br />
BTW: budoucnost podle všeho bude patřit dieselu na CNG. :-! Tedy motoru, který si zachová kladné rysy dieselu (vysoká komprese a tím vysoká účinnost) a zároveň bude moci jezdit jak na zemní plyn, tak i na bioplyn, kterého bude na farmách, kde chovají zvířata, ale i v čistírnách odpadních vod, vždycky dost :yes:
Kharl.ANTIDIESEL
ALELUJA !!
je to sice ostuda že radní SMRADLAVÝHO JEDOVATÝMA SPALOVACÍMA POPELNICEMA [odkaz] OTRÁVENÝHO a ZAPRÁŠENÝHO a ZPRÁSKANÝHO hlavního města PRÁGLU teprve v roce 2014 DOSTALI ROZUM a nakopali dop_dele všechy PABLBYMĚSTA PRAŽSKÝHO i PŘEZPOLNÍCH, KTEŘÍ VE SNAZE UŠETŘIT KORUNU NA VLASTNÍ KÁŘE LIKVIDOVALI VEŘEJNÉ ZDRAVÍ MÍRUMILOVNÝCH OBČANU počínaje kojencema v kočárkách přez málo podporované cyklisty konče defakto každým kdo se po ulici pohyboval !! VČETNĚ SOCIALISTICKÉHO SYSTÉMU ZDRAVOTNÍHO POJIŠTĚNÍ kterého následky samozřejmě tížili a ještě notnou dobu TÁHNOUT KE DNU BUDOU 😉 , ale přesto díky alespoň za ten rok 2016 😄

JINÝMI SLOVY AŤ ŽIJE ELEKTOMOBIL [odkaz] A BRAMBORU DO VEJFUKU KAŽDÝ DÍZLPOPELNICI [odkaz] 😉

>😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
osvoboditel
Pár poznámek
- Motory na CNG jsou zážehové, a to i ty do náklaďáků. Ve vznětovém (dieselově) motoru nelze CNG zapálit, protože má vyšší teplotu vzplanutí.
- Dusíkaté sloučeniny jsou ve zplodinách dnes v menší míře u přímovstřikových benzínů, pořád to má ale daleko do jejich obsahu u dieselů. Mimochodem měření NOx v reálném provozu dopadlo tak, že i u nových dieselů několikanásobně překračuje limity.
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
To je otázka konstrukce motoru. Pokud bude mít diesel dostatečnou kompresi, může spalovat v zásadě jakoukoli hořlavinu. Vyšší komprese dieselu na CNG povede zároveň k dalšímu zvýšení účinnosti takového motoru v porovnání s dnešními diesely.

Co se týká dusíkatých sloučenin, mám informace opačné. Je to především otázka vhodného katalyzátoru na NOx, který se dnes u dieselů téměř nepoužívá, zato u benzínových motorů je to nezbytné. Takže je to opět otázka konstrukce. Další významné snížení NOx (méně, než na polovinu) nastane při spalování CNG při porovnání s naftou - zejména tou s obsahem biosložek...

Nicméně samozřejmě nejsem odborník na vývoj nových motorů. Avšak CNG jako palivo je jednoznačně otázkou budoucnosti. A když už bude používáno, proč na toto palivo nevyvinout diesel se všemi jeho výhodami oproti zážehovému motoru.
osvoboditel
Informace o NOx máte zcela špatné. U zážehových motorů se žádné katalyzátory na NOx nepoužívají. S NOx jsou na tom s odstupem nejlíp klasické zážehové benzínové motory s nepřímým vstřikováním. Důvodem je jednoduše to, že poměr vzduchu a paliva je stálý, při požadavku na nižší výkon jde do válce míň směsi. U vznětového (dieselova) motoru se výkon reguluje množstvím vstříknutého paliva, takže při chudé směsi se váže vzdušný dusík na vzdušný kyslík a vznikají NOx. Vyšší tlaky vyvolané větším statickým kompresním poměrem a turbem produkci NOx jenom dále zvyšují.
Realita je taková, že přestože mají diesely několikanásobně volnější limity pro produkci NOx než benzíny, v reálném provozu jsou tyto limity několikanásobně překračovány. Benzínové motory s tímto nemají problém a pohodlně se do svých přísnějších limitů vejdou.
[odkaz]
-------
:yes: :yes: přesně tak :yes: :yes😒br />
PS:- Áda :no:
-------
Jsi Áda prohrál, [odkaz] :-!
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Otrava
Otrava
1.) To já docela i chápu. Bylo by frustrující nesmět se současným autem přijet domů (ať při stěhování, s těžkým nákupem...)..
2.) Mám pocit, že je to zatím v jednání...ale v případě Prahy bych na nic dopředu nespoléhal
3.) Není nutné, kontrolují se jen známky. Takže auta s vykuchanými DPF nic nezastaví 😄 Ale zajímalo by mě, jak se poznají rezidenti. Dostanou zvláštní nálepku?
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Kharl.ANTIDIESEL
tyblaho já to ani nečetl ale ZBYTEČNĚ MOC SLOŽITÝ asi jako DNEŠNÍ SPALOVACÍ MOTOR POD KAPOTOU SE SPOUSTOU ROZBÍJEJÍCÍCH SE SEREPETIČEK KONSTRUOVANÝCH ABY SE OPOTŘEBOVÁVALI A ROZBÍJELI A UTRÁCELO V SERVISECH 😉 kontra BEZÚDRŽBOVÝ 80%TNĚ ÚČINNÝ ELEKTROMOTOR [odkaz] INTEGROVÁN DO ZADNÍ NÁPRAVY [odkaz] O KTERÝM PŘÍŠTÍCH 10LET ŽÁDNÁ STAROST A PŘI KAŽDÝM SEŠLÁPNUTÍ [odkaz] JEN TA RADOST 😉

PS: PROČ TO DĚLAT SLOŽITĚ KDYŽ TO JDE JEDNODUŠE, JEN KVŮLI ZAPRODANOSTI?? VÁŽNĚ SI MYSLÍTE ŽE TO POMŮŽE NEBO PROBLÉM VYLÉČÍ NEBO SPÍŠ ODDÁLÍ 😉
Avatar - Skipper
Skipper
1.) Vnímám to jako porušení práv ostatních skupin.

Několik tezí😒br /> ad a) Všichni platíme poplatky a dané. Jak rezidenti, tak nerezidenti. Pokud rezidenti centra Prahy platí i jiné poplatky, než zbytek republiky, tak mě prosím opravte.
ad b) Kominukace jsou veřejné.
ad c) Takže obyvatel nízkoemisní zóny může svým obstarožným křápem objíždět zemi a zamořovat i všude jinde?

Vždyť je to na hlavu!!!
ryccardo
2) jj je to tak v plánu. EU známky a ty Český budou vzájemně kompatibilní.
Kharl.ANTIDIESEL
jednodušší by bylo všechny 4ři probodnout jakmile na zadním kufru bude štítek TDI 😉
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
- byly uznávány německé nálepky a nemusel jsem si na sklo lípat další hnůj

- to začalo platit i pro ostatní vozy, jako jsou Avie, Š120 a historické benzínové francouzské a italské křápy, které smrdí hůř, než Tatra 111 s vlekem
Avatar - Ozzman
Ozzman
To jako historické křápy z Německa voní po fialkách?😁
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
To ne, ale ty jezdí na vesnicích...
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Znám jednoho od nás, jezdí v Oktávii 1 66 kW ročník 96, pracuje v Německu a známku má našvindlovanou.
K čemu tedy ty nálepky a zóny jsou?
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Odpověděl jsi si sám. Však také Němci už ví, že, exhalace ve městech se po zavedení těchto buzeračních zón nezměnily. To by tam museli zakázat vjezd především autům na benzín. Mnohem efektivnější by proto bylo normální mýto. Kdo si nezaplatí vjezd do centra (viz Londýn), nebo tam nebydlí, by měl dostat flastr. Ale to by ovšem zase nesměli ti bl8ové na pražské radnici dělat ekologickou zónu třeba z Libně, Vysočan nebo Pankráce... :no:
Kharl.ANTIDIESEL
30% SPALOVÁK BUDE OPROTI 80% ELEKTRO VZDYCKY CHUDÁK

>😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - woody-alien
woody-alien
A tím CENTREM Prahy jako myslíš Holešovice......nebo snad Pankrác či Krč ? >😁 >😁
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Někdo by si měl udělat jasno kde je vlastně centrum Prahy.
Rozhodně ale ve volbách nevolit ty kdo vymýšlejí takové kraviny ........
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
O tom nepochybuj. Je tam spousta dieselů s EU4 a EU5 😉
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
V Praze ty rozumbrado skoro žádné EU3 diesely nejsou ...........
-------
Znáš diesel :no: :-!
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Vrať se do školky pitomo.
Kharl.ANTIDIESEL
😉
Avatar - Kamaya Painter
Kamaya Painter
Stare auto mam. Pomerne dost silne auto to je. A to auto plni normu EURO 5.
Pohoda.
Krabatt
... zase zvítězila byrokracie a snaha ještě více okrádat řidiče nad skutečnou službou občanům. Naprosto zbytečný nesmysl, který nic nevyřeší, jak dokazují data z Německa a dalších zemí, kde tuto ptákovinu zavedli. Zlepšení prašnosti apod. je prakticky neměřitelné a rozporuplné. Nic zásadního se nezměnilo. Navíc, naprostá většina pražských aut stejně splňuje Euro 4, takže stejně budou moct jezdit tam, kam doposud, jen za to budou muset platit. To je také jediný cíl mamlasů, kteří tohle vymysleli. Prodávat povolenky, kontrolovat a pokutovat. Více ouřadů, více papírování = obhajoba jinak dalšího zbytečného fleku někde na radnici. A obyčejný řidič aby se staral o další stupiditu, která ničemu nepomůže.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Souhlas. Už jen to, že ekozóny zavádíme x let po zjištění našich západních sousedů, že se jedná o nesmysl bez reálného užitku, nepotřebuje komentář. Jediný výsledek bude, že se do centra nedostane pár vylítaných nafťáků z devadesátek (a že jich tam dneska je!), zkomplikuje se práce x firem a ostatní budou muset vyhodit kilo za to, aby mohli na skle vozit ekonálepku.

Beztak je jasné, že u nás se to zavádí pouze proto, aby si někdo ulil pár mega z nálepkového byznysu.
Avatar - Anonym
Anonym
Nesouhlasím s principem, že auto, které bylo homologováno k provozu, má být o pár let sankcionováno, že je neekologické. Pokud je neekologické, měli úředníci zakázat jeho prodej už jako nového auta nebo jako dovoz ojetiny ze zahračničí. Pokud chtějí něco udělat pro životní prostředí, ať se zpřísní kontrola emisí jak při homologaci nových aut (automobilky využívají mezer v testu NEDC), tak později při provozu auta (získání nálepky z měření emisí je dnes fraška).
Až to v roce 2016 zavedou, tak to bude stejně jen úřední bu*erace. Zážehové motory Euro 0 a vznětové Euro 2,1,0 budou tvořit jen zanedbatelnou část vozového parku a i z toho mála bude mít polovina výjimku.
Avatar - beibej
beibej
Proč za známku platit? Jestli někdo chce abych měl třeba na Peugeotu 208 nějakou známku tak ať mi jí dá zadara. Vždyť je to úplně zbytečné. Neexistuje žádná verze která má Euro 4. Tak proč zdůrazňovat že je lepší než Euro 1 (benzin)??? Jen vokrást řidiče o další prachy!!!!
megacruiser
se nechají okrádat donekonečna a ve volbách zase zvolí ty stejné voly. Největší emise ve městech produkují autobusy MHD a náklaďáky. Ty budou mít výjimku. Cayenne se spotřebou 20 na 100 taky nebude mít problém stejně jako křápy rezidentů s koupenými STK. Zavedení nízkoemisních zón na západě nepřineslo žádné měřitelné zlepšení kvality ovzduší. I přesto jsou zaváděny v ČR. Co to znamená? Jde jen o zbytečné vytažení dalších peněz z kapes lidí, tedy defakto další skryté zdanění. Bohužel nedokážeme jmenovitě ukázat na lidi a strany, které nás stále víc okrádají a do voleb zase zapomeneme... Dokud se toto nezmění, nic se nezlepší.
Avatar - Anonym
Anonym
Autobusy a nákladáky s vyjimkou pár letitých avií neprodukují černý a modrý dým, jako vykuchané a vylítané dehtové plečky ovčanů.....už sem viděl několik dehtových zázraků, které vypadala yskoro že hoří (např. 3 oktávie), další co když přiloží pod kotlem jde z toho černý dým (staré dieslové oply, bmw, mb, čipnuté touaregy atd.) a prodoukjící modrý kouř (peugeot, audi, renault).

Takže pokud tito ovčani se svými dýmovnicemi zmizí z měst, tak jedině dobře :yes:
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Četl jsi článek? Vykuchané dehtové plečky budou jezdit z větší části bez problémů dále, stačí, když budou mít v TP normu Euro 3+.
Avatar - Anonym
Anonym
Což nebudou >😁 Jinak psalo se původně o EURO 4 , to už to zas změnili?

Spousta dehtáků plnila EURO 4 někdy od roku 05-06.
Avatar - JirkaV8
JirkaV8
Do Práglu moc nejezdím, ale jestli bude i u nás, tak budu občansky nepošlušný, sankce nesankce >😁
IPace
hned pod clankem na me cervene sviti krasna reklama "Odstranění DPF - akce
Prodlužte životnost svého motoru. Odstraněním filtru pevných částic!" >😁
Avatar - Anonym
Anonym
Ani bych se nedivil, kdyby po zavedení emisních zón zavedli akci "ke každému odstraněnému filtru zelená plaketa zdarma" >😁
Avatar - Anonym
Anonym
ale mělo by to platit na vše, bez vjyimk.

V sobotu sem jel za dehtovým Peugeotem MPV, tomu se z výfuku valil modrý dým, to bylo na zdechnutí, musel sem ho předjet i za cenu myšky, tohle fakt čuchat nebudu.

Takže takovéhle vehikly zakaázat do měst, s tím naprostou souhlasím.

30 let starej benzínák nesmrdí jak toto.
Avatar - Anonym
Anonym
Problém je v tom, že spousta těchto čoudících Pežotů z vydlabaným filtrem bude mít v TP uvedeno, že plní Euro 3 nebo Euro 4 a dostanou od úředníků zelenou plaketu. Takže se tím nic nevyřeší. Spíše by se mělo zpřísnit měření emisí a homologace.
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
bobeso
to je nejvetsi pikovina,jaka muze byt,nikomu nebude vadit ze se v zone bude prohanet Ferrari 599 kde namera spotreba byla 150l/100km ale treba VW Polo se spotrebou 6l/100km a ze v realnym provozu maji starsi auta lepsi emise nez ty novy prej eko auta kazdy at jsi udela obrazek sam jak je to doopravdy 😄 😄
Barneby68
A jak se dostanu domů s veteranem?