Profi
Radek STI
1
Jaká byla v testu spotřeba?
Spotreba je trosku vyssia, pokial si pamatam z nemeckeho magazinu Offroad, tak v teste im to vyslo riadne cez 10l/100km, neviem ci to nebolo az niekde k 12l/100km.
Avsak, toto je spravne poskladany pickup - vyborny motor, dobry automat, klasicky pohon 4x4 (aj ked staly 4x4 by mu pasoval viac, ale aspon nieco. Vzdy lepsie ako Amarok 2,0TDI s automatom, avsak bez redukcie). Zvonka prijemny vzhlad. Zial interier je vyslovene biedny (neviem co toma Ford za chorobu montovat tie ***ske minidispleje do obrovskej jaskyne na stredovom panely), oproti tomu je Amarok limuzina.
Snad raz aj u VW niekoho osvieti a prinesu kombinaciu 3,0TDI + automat + staly 4x4 s redukciou. S touto kombinaciou by to bol najatraktivnejsi pickup na EU trhu. Vyborna technika spojena s vydarenym interierom. Zial zatial tomu kraluje udychany dvojliter....ani duplovany turbolader nemoze nahradit 3,0V6 TDI.
Avsak, toto je spravne poskladany pickup - vyborny motor, dobry automat, klasicky pohon 4x4 (aj ked staly 4x4 by mu pasoval viac, ale aspon nieco. Vzdy lepsie ako Amarok 2,0TDI s automatom, avsak bez redukcie). Zvonka prijemny vzhlad. Zial interier je vyslovene biedny (neviem co toma Ford za chorobu montovat tie ***ske minidispleje do obrovskej jaskyne na stredovom panely), oproti tomu je Amarok limuzina.
Snad raz aj u VW niekoho osvieti a prinesu kombinaciu 3,0TDI + automat + staly 4x4 s redukciou. S touto kombinaciou by to bol najatraktivnejsi pickup na EU trhu. Vyborna technika spojena s vydarenym interierom. Zial zatial tomu kraluje udychany dvojliter....ani duplovany turbolader nemoze nahradit 3,0V6 TDI.
Pokud chceš u Amaroku redukční převodovku, musíš se spokojit s manuální převodovkou (a volitelným pohonem všech kol), pokud se nepletu. U automatické spoléhají na 8 stupňů. Nemám vyzkoušeno, jestli automat v terénu ztrácí. S motorem souhlasím, něco silnějšího by neuškodilo a do Amaroku se dá nacpat i 4,2 TDI.
Přesně tak. Min. 3litrový TDI by Amarok pro seriózní použití určitě chtěl. Dvoulitrové TDI stačí tak na Octavii kombi.
Naopak benzínový motor je pro auto této velikosti a použití hotový nesmysl. :no:
Naopak benzínový motor je pro auto této velikosti a použití hotový nesmysl. :no:
Benzinovy motor je snad hotovy nesmyl pro auto kazde velikosti bez ohledu na pouziti, ne? Ale vazne. Osmivalec na plyn by daval smysl i v nasich koncinach.
otec měl 10let Fronteru 3.2 V6 v automatu, žralo to jako tank po městě 18\100 těch myslím 70l v nádrži bylo tak do kauflandu a zpátky >😒] po silnici nad 100km\h to bylo o hubu ale když se sním zajelo do lesa,na pole,do lomu nebo v zimě to bylo perfektní auto co jen jezdilo a svoji práci udělalo.Chrochtajícím naleštěnejm moderním "offroadům" na celoročkách frontera v zimě projížděla stopu >😒]
Ranger je moje oblíbené auto... 😄 :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes:
1. kdo napise ze bubny u offroadu jsou minus je vylozene odbornik, no urcite by kotouce ktere maji mensi kilometrovou vydrz a hlavne jsou casto nachylny na znecisteni lepsi pro tereni auto.
2. myslim ze stala 4x4 by byla spise na skodu, vyssi spotreba mensi robustnost, takze u pickupu ne, kdyby to bylo combi tak asi ano
3. frontera co prohrnuje cestu? no .. jeste ze se nemusim spolehat na fronteru...
4. benzin v terrenim aute.. proc ne..sam mam benzinovy off, spotreba 15 l .. vyhoda? staci menit olej a lit benzin, coz nevim jestli plati u dieselu, zvlast tech co nemaji dpf, ty ostatni sice spolehlivy jsou ale na druhou stranu s nima za chvilku nepujde vjet do mesta a uz jste videli dal na vychod od slovenska specialistu na diesely a kvalini naftu? .. jedina vyhoda dieselu je brodeni.. to nejak tem benzinum nejde a nejde
2. myslim ze stala 4x4 by byla spise na skodu, vyssi spotreba mensi robustnost, takze u pickupu ne, kdyby to bylo combi tak asi ano
3. frontera co prohrnuje cestu? no .. jeste ze se nemusim spolehat na fronteru...
4. benzin v terrenim aute.. proc ne..sam mam benzinovy off, spotreba 15 l .. vyhoda? staci menit olej a lit benzin, coz nevim jestli plati u dieselu, zvlast tech co nemaji dpf, ty ostatni sice spolehlivy jsou ale na druhou stranu s nima za chvilku nepujde vjet do mesta a uz jste videli dal na vychod od slovenska specialistu na diesely a kvalini naftu? .. jedina vyhoda dieselu je brodeni.. to nejak tem benzinum nejde a nejde
Par postrehov k tvojim postrehom😒br />
1. S bubnami/kotucmi to nie je take jednoznacne (takisto s nosnostou modernych pickupov....). Kotuc po narocnom terene pomerne jednoducho osetris, s wapkou sa da dostat takmer vsade. Akonahle prenikne bahno a bordel do bubna, nech sa paci, zhodit koleso, otvorit, vycistit - videl som to nazivo prilis casto na to, aby som na svojom offroade strpel bubny. Samozrejme sa bavim o autach, ktore musia v stazenych podmienkach aj odviest nejaky vykon/pracu, offroadovanie okolo nakup. centier po obrubnikoch nie je jazda v terene
2. Staly 4x4 je len a len k prospechu, hlavne pri pickupe, ktory ma nenalozeny (nielen) v stazenych podmienkach problem s trakciou. Nie je dovod bat sa mensej robustnosti. Detto plati aj pre klasicku karoseriu.
2. Staly 4x4 je len a len k prospechu, hlavne pri pickupe, ktory ma nenalozeny (nielen) v stazenych podmienkach problem s trakciou. Nie je dovod bat sa mensej robustnosti. Detto plati aj pre klasicku karoseriu.
Kdyz se zapne v Amaroku s automatem off-road rezim, jede to jako s redukci, sam jsem to zkousel pred mesicem na terennim polygonu a super, vyjede to nesmysl!!! 😉 Vrele doporucuju vyzkouset, kdo nezazil, nedovede si to ani predstavit...! 😉
Ako s redukciou to nejede ani omylom. Elektronika len upravy reakcie plynoveho pedalu a prevodovky. Pod zatazou (rozumej v stupani, pripadne este s nakladom na korbe) nechava podstatne vacsi preklz menica, cim sa snazi rozhybat auto a zabranit zhasnutiu motora. Takto sa to da znasilnovat nejaky kratsi cas, ale pod dlhsou/vacsou zatazou jednoducho hrozi, ze sa prevodovka "uvari" (samozrejme bude signalizovat prehriatie automatu, neviem presne ako je riesena tepelna ochrana. Zrejme sa to rozpoji a vyziada si oddychovy cas...). Ziadna elektronicka feature nemoze nahradit zmenu prevodoveho pomeru, ktory dava k dispozicii redukcna prevodovka.
Elektronicky offroad rezim ma zmysel v nejakom mensom/lahsom SUV, tu v Amaroku je to len z nudze cnost.
Elektronicky offroad rezim ma zmysel v nejakom mensom/lahsom SUV, tu v Amaroku je to len z nudze cnost.
Off-road režim znamená jiné nastavení ABS atp. Absenci redukce řeší krátkou jedničkou, kde by převod měl zhruba odpovídat redukované jedničce u manuálu. Verzi s manuálem a redukcí jsem nezkoušel, takže nemohu vynést soud. Jak jsem již napsal, využívají toho, že mají k dispozici osm stupňů. Jeden obětovali na "redukci" (pomalá jízda terénem, rozjezd s těžkým přívěsem atp.), jeden na overdrive, pokud se nepletu.
Chápu to správně, že jsi v Amaroku nejel?
Chápu to správně, že jsi v Amaroku nejel?
Jel jak v manualu, tak v automatu, dle meho osobniho nazoru maji obe varianty neco do sebe a "finta" s kratkou jednickou u automatu mi prijde skvele funkcni. Je samozrejme otazka, jak by se to chovalo v extremnich podminkach, ale ze by prevodovka po celem dni v bahne na polygonu vykazovala nejake znamky unavy, jsem nezaznamenal. Manual 103 kW s pripojitelnou 4kolkou jsem mel moznost pouzivat cca 4 mesice jako sluzebak a tam beru jako vyhodu dlouhodobe nizkou spotrebu (mezi 7 a 8 na 100) ve spojeni se super komfortem na silnici. Nezastiram, ze mam Amaroka opravdu rad, ale troufnu si rict, ze je to objektivne diky tomu, jak to auto v realu funguje a jak je univerzalni...
Isiel som na najsilnejsich motorickych verziach, v prevedeni aj automat, aj manual. Nalozene auto s automatom v stupani, bavim sa o strmej lesnej ceste - zvaznici, nezvlada to, co manual s redukcnou prevodovkou. Neviem presne prevodove pomery, avsak rozdiel je v reale citelny. A s nalozenym autom duplom. Mozem to zo skusenosti porovnat s bezne dostupnymi pickupmi na nasom trhu (okrem Isuzu). Co sa tyka vykonovej rezervy a vyuzitia vykonu prevodovym ustrojenstvom, v tomto smere je pre mna najpotentnejsie auto Nissan Navara 3,0l. Sestvalec je sestvalec. Hned po nom Hilux. S odstupom Amarok a L200 (ta sa zriedkavo dala kupit aj vo verzii so starym stvorstupnovym automatom a stalym 4x4). Jedna vec su papierove udaje, druha realna prevadzka v pracovnych podmienkach, ked je korba obsadena nakladom a v kabine su bezne dvaja-traja ludia. V takychto podmienkach ma Amarok s manualom a redukciou voci automatu navrch. Samozrejme, na ceste a v lahsom terene je vo vyhode automat, osobne by som si ho tiez zvolil aj s vedomim zmienenych negativ.