Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Spotřeba?
Radek STI
| 21. 7. 2014 08:26
Jaká byla v testu spotřeba?
Avatar - happy_driver
....
happy_driver
| 21. 7. 2014 09:06
Spotreba je trosku vyssia, pokial si pamatam z nemeckeho magazinu Offroad, tak v teste im to vyslo riadne cez 10l/100km, neviem ci to nebolo az niekde k 12l/100km.
Avsak, toto je spravne poskladany pickup - vyborny motor, dobry automat, klasicky pohon 4x4 (aj ked staly 4x4 by mu pasoval viac, ale aspon nieco. Vzdy lepsie ako Amarok 2,0TDI s automatom, avsak bez redukcie). Zvonka prijemny vzhlad. Zial interier je vyslovene biedny (neviem co toma Ford za chorobu montovat tie idiotske minidispleje do obrovskej jaskyne na stredovom panely), oproti tomu je Amarok limuzina.
Snad raz aj u VW niekoho osvieti a prinesu kombinaciu 3,0TDI + automat + staly 4x4 s redukciou. S touto kombinaciou by to bol najatraktivnejsi pickup na EU trhu. Vyborna technika spojena s vydarenym interierom. Zial zatial tomu kraluje udychany dvojliter....ani duplovany turbolader nemoze nahradit 3,0V6 TDI.
....
_MT_
| 21. 7. 2014 09:39
Pokud chceš u Amaroku redukční převodovku, musíš se spokojit s manuální převodovkou (a volitelným pohonem všech kol), pokud se nepletu. U automatické spoléhají na 8 stupňů. Nemám vyzkoušeno, jestli automat v terénu ztrácí. S motorem souhlasím, něco silnějšího by neuškodilo a do Amaroku se dá nacpat i 4,2 TDI.
Avatar - Ada je zase tady
....
Ada je zase tady
| 21. 7. 2014 11:04
Přesně tak. Min. 3litrový TDI by Amarok pro seriózní použití určitě chtěl. Dvoulitrové TDI stačí tak na Octavii kombi.
Naopak benzínový motor je pro auto této velikosti a použití hotový nesmysl. :no:
....
XTad
| 21. 7. 2014 12:25
Benzinovy motor je snad hotovy nesmyl pro auto kazde velikosti bez ohledu na pouziti, ne? Ale vazne. Osmivalec na plyn by daval smysl i v nasich koncinach.
Avatar - JDM
....
JDM
| 21. 7. 2014 13:09
otec měl 10let Fronteru 3.2 V6 v automatu, žralo to jako tank po městě 18\100 těch myslím 70l v nádrži bylo tak do kauflandu a zpátky >:-[] po silnici nad 100km\h to bylo o hubu ale když se sním zajelo do lesa,na pole,do lomu nebo v zimě to bylo perfektní auto co jen jezdilo a svoji práci udělalo.Chrochtajícím naleštěnejm moderním "offroadům" na celoročkách frontera v zimě projížděla stopu >:-[]
Avatar - The Spešl Uan
...
The Spešl Uan
| 21. 7. 2014 13:59
Ranger je moje oblíbené auto... :-) :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes:
Avatar - pelikoš
...
pelikoš
| 21. 7. 2014 18:42
až přijde nová navara, tak bude mít problém(všichni v kategorii)
par postrehu
bronco
| 21. 7. 2014 21:37

1. kdo napise ze bubny u offroadu jsou minus je vylozene odbornik, no urcite by kotouce ktere maji mensi kilometrovou vydrz a hlavne jsou casto nachylny na znecisteni lepsi pro tereni auto.
2. myslim ze stala 4x4 by byla spise na skodu, vyssi spotreba mensi robustnost, takze u pickupu ne, kdyby to bylo combi tak asi ano
3. frontera co prohrnuje cestu? no .. jeste ze se nemusim spolehat na fronteru...
4. benzin v terrenim aute.. proc ne..sam mam benzinovy off, spotreba 15 l .. vyhoda? staci menit olej a lit benzin, coz nevim jestli plati u dieselu, zvlast tech co nemaji dpf, ty ostatni sice spolehlivy jsou ale na druhou stranu s nima za chvilku nepujde vjet do mesta a uz jste videli dal na vychod od slovenska specialistu na diesely a kvalini naftu? .. jedina vyhoda dieselu je brodeni.. to nejak tem benzinum nejde a nejde
par postrehu
pargi
| 22. 7. 2014 07:41
Jak je to s tím broděním myšleno?
Avatar - happy_driver
par postrehu
happy_driver
| 22. 7. 2014 09:18
Par postrehov k tvojim postrehom:
1. S bubnami/kotucmi to nie je take jednoznacne (takisto s nosnostou modernych pickupov....). Kotuc po narocnom terene pomerne jednoducho osetris, s wapkou sa da dostat takmer vsade. Akonahle prenikne bahno a bordel do bubna, nech sa paci, zhodit koleso, otvorit, vycistit - videl som to nazivo prilis casto na to, aby som na svojom offroade strpel bubny. Samozrejme sa bavim o autach, ktore musia v stazenych podmienkach aj odviest nejaky vykon/pracu, offroadovanie okolo nakup. centier po obrubnikoch nie je jazda v terene
2. Staly 4x4 je len a len k prospechu, hlavne pri pickupe, ktory ma nenalozeny (nielen) v stazenych podmienkach problem s trakciou. Nie je dovod bat sa mensej robustnosti. Detto plati aj pre klasicku karoseriu.
Amarok Automat
Květ
| 21. 7. 2014 22:29
Kdyz se zapne v Amaroku s automatem off-road rezim, jede to jako s redukci, sam jsem to zkousel pred mesicem na terennim polygonu a super, vyjede to nesmysl!!! ;) Vrele doporucuju vyzkouset, kdo nezazil, nedovede si to ani predstavit...! ;)
Avatar - happy_driver
Amarok Automat
happy_driver
| 22. 7. 2014 09:25
Ako s redukciou to nejede ani omylom. Elektronika len upravy reakcie plynoveho pedalu a prevodovky. Pod zatazou (rozumej v stupani, pripadne este s nakladom na korbe) nechava podstatne vacsi preklz menica, cim sa snazi rozhybat auto a zabranit zhasnutiu motora. Takto sa to da znasilnovat nejaky kratsi cas, ale pod dlhsou/vacsou zatazou jednoducho hrozi, ze sa prevodovka "uvari" (samozrejme bude signalizovat prehriatie automatu, neviem presne ako je riesena tepelna ochrana. Zrejme sa to rozpoji a vyziada si oddychovy cas...). Ziadna elektronicka feature nemoze nahradit zmenu prevodoveho pomeru, ktory dava k dispozicii redukcna prevodovka.
Elektronicky offroad rezim ma zmysel v nejakom mensom/lahsom SUV, tu v Amaroku je to len z nudze cnost.
Amarok Automat
_MT_
| 22. 7. 2014 13:19
Off-road režim znamená jiné nastavení ABS atp. Absenci redukce řeší krátkou jedničkou, kde by převod měl zhruba odpovídat redukované jedničce u manuálu. Verzi s manuálem a redukcí jsem nezkoušel, takže nemohu vynést soud. Jak jsem již napsal, využívají toho, že mají k dispozici osm stupňů. Jeden obětovali na "redukci" (pomalá jízda terénem, rozjezd s těžkým přívěsem atp.), jeden na overdrive, pokud se nepletu.

Chápu to správně, že jsi v Amaroku nejel?
Amarok Automat
Květ
| 22. 7. 2014 18:30
Jel jak v manualu, tak v automatu, dle meho osobniho nazoru maji obe varianty neco do sebe a "finta" s kratkou jednickou u automatu mi prijde skvele funkcni. Je samozrejme otazka, jak by se to chovalo v extremnich podminkach, ale ze by prevodovka po celem dni v bahne na polygonu vykazovala nejake znamky unavy, jsem nezaznamenal. Manual 103 kW s pripojitelnou 4kolkou jsem mel moznost pouzivat cca 4 mesice jako sluzebak a tam beru jako vyhodu dlouhodobe nizkou spotrebu (mezi 7 a 8 na 100) ve spojeni se super komfortem na silnici. Nezastiram, ze mam Amaroka opravdu rad, ale troufnu si rict, ze je to objektivne diky tomu, jak to auto v realu funguje a jak je univerzalni...
Avatar - happy_driver
Amarok Automat
happy_driver
| 22. 7. 2014 23:09
Isiel som na najsilnejsich motorickych verziach, v prevedeni aj automat, aj manual. Nalozene auto s automatom v stupani, bavim sa o strmej lesnej ceste - zvaznici, nezvlada to, co manual s redukcnou prevodovkou. Neviem presne prevodove pomery, avsak rozdiel je v reale citelny. A s nalozenym autom duplom. Mozem to zo skusenosti porovnat s bezne dostupnymi pickupmi na nasom trhu (okrem Isuzu). Co sa tyka vykonovej rezervy a vyuzitia vykonu prevodovym ustrojenstvom, v tomto smere je pre mna najpotentnejsie auto Nissan Navara 3,0l. Sestvalec je sestvalec. Hned po nom Hilux. S odstupom Amarok a L200 (ta sa zriedkavo dala kupit aj vo verzii so starym stvorstupnovym automatom a stalym 4x4). Jedna vec su papierove udaje, druha realna prevadzka v pracovnych podmienkach, ked je korba obsadena nakladom a v kabine su bezne dvaja-traja ludia. V takychto podmienkach ma Amarok s manualom a redukciou voci automatu navrch. Samozrejme, na ceste a v lahsom terene je vo vyhode automat, osobne by som si ho tiez zvolil aj s vedomim zmienenych negativ.
Amarok Automat
_MT_
| 23. 7. 2014 19:03
Před časem jsem na pickupy koukal. Hledal jsem něco luxusnějšího, co zvládne dvě europalety, protože se mi nechtělo kupovat dodávku (schopnost se poprat s lehčím terénem a možnost tahat něco těžšího byly rozhodně plus). Nepochodil jsem.