Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Design

Zpět na článek

10 nejzdařilejších malých hatchbacků

103 komentářů

Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
Přestože francouz, tak ten psal historii. :yes:
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Ano, s tímto názorem lze souhlasit.
zeron
Jako hrdý ( bývalý ) majitel P205 verze Indiana - nádherná raritka, mi zaplesalo srdce a rád jsme si zavzpomínal, dodnes musím říct že jako moje první auto ve mě nechalo hluboké dojmy. Prostě kouzelné svezení, verze Indiana - nádherný interiér. Kdybych měl místo, tak to auto koupím znova. Ani si neumím představit jak takove GTI jezdilo. Každé další auto které jsem dále vlastnil bylo novější, větší, silnější ale pokaždé se z těchto aut stávala jen přibližovadla bez jakési radosti.

Jinak jsem si užil dost i Unem, ale trošku mě mrzí že jsem nenarazil na Uno Turbo, a příběhy o lehkém zvýšení plnícího tlaku a následného projevu auta, kde na rovince/do kopce se naftové passaty divili co že to sviští kolem...hold taková malá pojízdná rakvička,....

Trošku offtopic.
JayDeeSq
naftovej passat dalo uno snad i bez turba(1.5 a 1.4)..turbo rozhodne úplně v pohodě bez nějakých úprav
Skrabi
A co Clio?
Avatar - Misanick
Misanick
Jeden Renault stačí, i tak to Áda těžko rozdýchá >😁 .
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
Před P 205 a Renaultem 5 se musí i Áda sklonit a odpustit jim francouzský "talent" pro spojování kovů a plastů. :-!
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Klanět se nemusím, ale uznávám, že R5 byla povedená. Asi poslední povedené auto té polostátní firmy, než to začalo jít z kopce...
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
J. Sochor
První Clio je nepochybně zdařilý automobil, jeho předchůdce však patří mezi legendy této třídy. Ale nebojte, také na něj dříve či později dojde... 😄
Avatar - Ronault.
Ronault.
Hlavně píšeš, cituji😒br /> " jež aktuálně vrcholí třetím generačním vydáním řady Clio" - aktuálně je Clio ve IV. generaci. 😉
Jo a R5 byla pokud vím vůbec prvním autem s velkoplošnými plastovými nárazníky vůbec.
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Mě tam chybí druhá Ibiza, možná z nostalgie, jelikož jí tady jezdilo dost, ale dle mne nejhezčí malý hatch 90. let. Ještě možná 206, ale ta už byla v článku best of hatchbacky napříč třídama ne?
J. Sochor
Model 206 se objevil v přehledu nejvíce nadčasových vozidel poslední doby: [odkaz]
Avatar - Ronault.
Ronault.
Mimochodem, já osobně bych A1 to toho výčtu nedával, pro mne bylo povedené spíše A2. Ale jinak OK, zajímavé volby.
Avatar - pumpkin
pumpkin
Tiež sa prikláňam skôr k A2, ale inak myslím podarený výber. :yes:
hipisko
A2? Myslis to auto, ktoremu sa nedala otvorit predna kapota? Tak to auto bola tragedia, to by som dal az niekde daleko za olcita.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Tak tam byla, já věděl, že už se o ní psalo 😄 😉
Avatar - Stejsn
Stejsn
mám trochu problém s rozčleněním: podle čeho jste rozděloval auta na malé hatchbacky a kompaktní hatchbacky (minulý článek)? Že 205 je malá, ale Ritmo už je kompaktní? 205 má 3,8 metru, Ritmo 3,9 (a třeba první Golf 3,7). Jinak článek dobrý, jen s posledními auty ve výběru (hlavně s Hondou a Plurielem) se moc neztotožňuju, naopak bych k Unu přidal ještě 127ku.
J. Sochor
S třídami to není tak jednoduché, jak se může na první pohled zdát. Fiat Ritmo sice patří spíše mezi malá rodinná auta, ale vytvořil základ pro následující modely, které lze řadit (v dobových kontextech) mezi kompakty (a které bývají s kompakty běžně srovnávány). Například současné Polo, jež je řazeno mezi subkompakty, dosahuje rozměrů kompaktních vozidel minulých dekád, z čehož vyplývá, že rozměrové třídy - pro automobilový design - nejsou až tak směrodatné (ačkoliv je nelze plně ignorovat).
Avatar - šmoula nešika
šmoula nešika
:yes:
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - pumpkin
pumpkin
Tak tu pri nich trochu zaspomínaj. Ja si to rád prečítam. 😄
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Neupírám Fabii nějaké kvality, ale opravdu byla ve své době celosvětově nej a bude na ni jednou někdo vzpomínat jako dnes na P205?
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Důležitý model pro škodu- ano.Ale tenhle výběr je o něčem jiném. A já tam místo pro fabku nevidím.
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Kdyby se nevyráběla, tak by se asi neprodávala.
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
A proč vlastně ne? V době představení špička, kde si premiéru odehrála koncernová technika malých hatchů pro následující desetiletí zabalená v originálním designu (zejména řešení přední části).
hipisko
prva skodovka, ktora nehrdzavela😄
Avatar - Ronault.
Ronault.
Řekl bych, že je to vybráno tak trochu "aby se vwlk"ohrad" nažral a lev, tedy koza zůstala celá". Nicméně za mne asi i ano, Fabia I pro mne designově s odstupem jen zraje a nejen designově. Teď jsem po dlouhé době řídil kombík s 1,2 HTP 47 kW a i přes 10 let stáří, podvozek stále na špici.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Neříkám, že nefunguje. Ale mě zkrátka mezi "klasiku" nepasuje.Ale nic proti, jestli jiným jo.
J. Sochor
Není tomu tak. Fabia byla vybrána na základě svých kvalit, které jsou rozebrány v článku. Takže žádné kvóty, ale skutečné a prokazatelné klady 😄
J. Sochor
Dovolím si menší vizionářskou vsuvku. Až uplyne několik dalších generačních obměn malého českého hatchbacku a dojde-li k nestrannému a racionálnímu zhodnocení všech do té doby produkovaných malých vozidel Škoda v příslušných (zejména ale dobových) kontextech, bude Fabia I. vyhodnocena jako vůz skutečně pozoruhodných a nadčasových kvalit. Mimořádnou hodnotu designu můžeme posoudit již dnes.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Pane Sochore, v článku chválíte design a zpracování interiéru . Co jste ale myslel tou pozoruhodnou a nadčasovou kvalitou?
J. Sochor
Opakuji to, co je uvedeno v článku. Pokud jde o interiér, pak je potřeba připomenout kvalitní materiály, které byly na svou dobu skutečně ojedinělé (v segmentu B). To vše dotvářejí vyspělé tvary, které stárnou velmi pomalu a plně odrážejí vnější (rovněž vyspělý a nadčasový) design, jehož osobitost dodnes upoutá pozornost - ani masovost mu neubírá na vizuálních přednostech.
Avatar - ladsla
ladsla
Pane Sochore ve vsi ucte to nemuzete myslet prece vazne? Fabie byla urcite prelomova pro skodovku ale prinos designu nebo kvalitu materiálu v interiéru tak naivne vychvalovat, to je fakt moc....
Petrko
Tak to je super že jste vizionář. Ovšem zapomenout na Fiestu je čirý amaterismus. Navrhuji vám zaměstnání věštce, nejlépe v televizi. Tam by jste mohl uplatnit svůj vizionářský talent. Ovšem pokud máte pocit že Fabia byla zásadnější auto než Fiesta, možná by jste se uplatnil i v manéži Bolka Polívky jako hostující komik.
J. Sochor
Slušně, prosím. Přečtěte si znovu úvod - do článku byly vybrány nejen kultovní modely, ale také vozy, které jsou zdařilé/ pozoruhodné z jiných důvodů. Důvod začlenění Fabie do výčtu je patřičně odůvodněn (totéž si myslí řada čtenářů, kteří svou podporu Fabii vyjádřili v diskusi pod článkem o kompaktních modelech).
Petrko
Žádné neslušné slovo jsem nepoužil. A pokud máte pocit že Fabie je pozoruhodným vozem jinde než v ČR jste zřejmě hodně naivní. K té Fiestě která měla dlouhodobě ve své třídě minimálně pozoruhodné jízdní vlastnosti (a za těch 38 let co se Fiesty vyrábí je toho mnohem víc ) jste se raději nevyjádřil. Takže nepoučujte mne o slušnosti a raději si něco přečtěte o zajímavých autech.
ericn
Tak trochu se Jakuba zastanu, Fabia I do výčtu určitě patří. Prodávala se po celé Evropě, potkáš jich spoustu (mimo ČR/SR) v Němcích, Rakousku, Anglii i třeba Itálii. Je to první slušně udělané malé auto v east bloku, které prorazilo na západ - tedy přelomový model i pro Automobilku. Nicméně Fiesta, Ibiza, Clio nebo Corsa by sem patřili také místo Y, Plurielu a Insightu 😉
Petrko
Tak jinak pokud sem Fabia patří (a neříkám že ne) pak tady MUSÍ patřit i Fiesta. A ano Clio, Corsa rozhodně Ibiza v první generaci určitě také.
Avatar - peV
peV
Jakubovy články se zaměřují především na design, proto nesporně kvalitní jízdní vlastnosti fiesty nejsou argument. Nebýt nedůvěry ke Škodě, která na západě byla značná, zřejmě by se prodávala líp.
Zda do Top 10 patří, nebo je až jedenáctá, je značně subjektivní, nicméně klidně tam patřit může, tak nevím proč tady autora kvůli tomu napadat a zesměšňovat.
Petrko
Mě nezajímá na co se soustředí převážně . Když napíše do nadpisu 10 nezdařilejších malých hatchbacku a vynechá Fiestu kritiku si zaslouží. Howg
Avatar - peV
peV
Že tě to nezajímá ještě neznamená, že máš pravdu. Nadpis je jen nadpis a svůj uhel pohledu autor definuje v prvním odstavci. Vzhledem k tomu, že svoje články koncipuje jako volná pojednání a evidentně si neklade za cíl téma zcela vyčerpat, je to takhle v pořádku. Kdyby tam fiestu dal, vyleze zas jiný chytrý a sjede ho za vynechání něčeho jiného. Přijde mi to jako hledání chyby za každou cenu, protože auto.cz...
J. Sochor
Děkuji Vám!
Avatar - peV
peV
:yes: 😄
Petrko
OMG Proč se do toho vlastně motáš. Oslovil jsem jeho a ne tebe . Jsi snad jeho tiskový mluvčí? Proč to nenapíše on, chová se jako ukrivděná a urážlivá holka. Na konkrétní otázky neodpovídá. Co si mám o něm myslet. Myslím si že je to zbabělec a né chlap.
Avatar - peV
peV
Tak ve veřejný diskusi se takový věci stávaj 😄 Prostě si myslím , že nemáš pravdu, tak jsem ti to napsal. Proč to nenapíše on přirozeně nevím. Obecně mě štve ta agrese a hrubost v diskusích, že šel tenhle server s kvalitou dolu, je jasný, ale zrovna pánové Sochor a Chamilla to tu zachraňují před úplnou vaverkyzací a foktizací. Jinak si taky myslím, že nadpis by mohl být přesnější. Měj se.
J. Sochor
Přečtěte si, prosím, úvod článku. Lze z něj vyčíst, že výčet deseti vozidel zahrnuje důležité automobily pro formování této třídy (R5, Polo), proslulé reprezentanty segmentu (Uno), nadčasové kvalitní práce (Fabia), dále modely, které nastolily nové otázky stran budoucnosti tohoto segmentu (Insight) či návrhy, jež prověřují potenciál klasických malých hatchbacků (C3 Pluriel).

Jedinou kategorií, kam může být Fiesta zařazena, je ta první, ovšem ani v ní nedosahuje takových kvalit jako R5 či Polo. A neargumentujme, prosím, jízdními vlastnostmi - řeč je striktně o designu (a jeho aspektech, o nichž byla řeč již několikrát).

Ovšem, chcete-li mít Fiestu mezi klíčovými vozidly pro design segmentu B, jak je libo - tento výčet nemusíte brát vážně 😄
Petrko
Zaklinání se nadčasovostí Fabie mě dohání k smíchu. A vaše hláška o mimořádné hodnotě designu je jako z péra místního amatéra a neználka ( kterému ovšem nelze upřít zajímavý písemný projev i když né vždy k věci ) s nickem GTI. Nejste náhodou bráchové ten by za Škodu a VW možná i dýchal. Píšete tady v diskusi dokola a Polu, ale správně to máte ve vašem článku. První Polo nebylo až tak Polo jako hlavně Audi 50. Ano a pravda je ve vaší poslední větě, tento výčet neberu vážně a vás taky ne, ovšem s tím vy nemáte problém jelikož sám sebe berete až smrtelně vážně.
Avatar - white label
white label
:yes:
J. Sochor
Nepoužil jste vulgarismus slovní, nýbrž obsahový.
Petrko
Ano obsahově je to o tom že jste vynechal jeden ze stěžejních modelů. A opět o tom mlčíte. Jen si foukáté své ukrivděné bebí.
Avatar - ladsla
ladsla
Fiesta tam chybi urcite. Kdyz tam je fabie, tak tam muze byt v zasade cokoliv, ale c3? Bad joke....kdyz se neresi v prehledu roky a realna srovnatelnost, chybi tam i napr.ford ka, opel corsa a nebo kadett d, golf 1 i 2, subaru leone, mercedes a klasse, seat ibiza 1, nebal bych se ani pridat neon.....
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Četl jsi nadpis? Tvůj výčet z větší části nesplňuje kritérium "malé" a z menší části dokonce ani "hatchbacky".
Avatar - ladsla
ladsla
Male a mensi hatchbacky mam rozmerove plus minus vyjmenovane stejne velke auta mimo neona, ktery ale ve statech do teto tridy patri.....
urcite jsem mene mimo nez vyber takove hondy.....
J. Sochor
... a dále v tom pokračujete.
Petrko
Tak se z toho nerozplačte. Slečinko. A pokus te se napsat něco k věci.
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
J. Sochor
Prosím o korektní poznámky. To, že Vy ve výše uvedeném komentáři obsahový vulgarismus nevidíte, neznamená, že v něm obsažen není. Pokud je však u Vás diskusní slušnost směšností, je mi líto.

PS: Tykání si vyprošuji.
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
J. Sochor
Máte vskutku zajímavý pohled na to, co je korektní a co ne. Ale - Vaše věc 😄
Petrko
Tak teď mne dostal. On si vyprošuje tykání. Počítám že je tak ve věku plus mínus mých děcek a hraje si na netu na důležitého. Ty bláho mě v diskusích tykají smrkáči co ještě nevychodili ani školu a frajer si tu hraje na mistra . OMG
Trollerson Vogelstein
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
genus
Hezké... až k pláči! Kdybych měl kde, tak si raději odplivnu. Po delší době jsem koukl na ACZ a hle... žádná změna, ba naopak ještě větší diskuzní odpad! To, jak si tady dovolují někteří uživatelé reagovat na autory článků je víc jak zarážející. To je opravdu velká odvaha se tady pod anonymním nickem předvádět, to je velká frajeřina, když to není z očí do očí, viď "Gilgit" + "Petrko"! Hlavně frajer s velkým "F" Petrko - tvůj projev je za hranicí hulváctví. Jsi frustrovaná slečinka (používám tvé výrazy), které někdo asi opravdu ublížil. Patrně jsi starší, to ale může tady na netu tvrdit každy, ale rozumově jsi o mnoho let pozadu. Trochu se vzpamatuj a nevyskakuj, když na to viditelně nemáš!
Omlouvám se za vstup, který není k tématu, ale tohle vlákno mě fakt namíchlo. Zase tady příjdu raději za rok, nebo za dva. Sbohem. :-!
Petrko
A ty jsi kdo? Prezident zeměkoule? Sam jsi diskuzní odpad (používám tvé výrazy ). Pokud tady přijdeš jen čas od času pak se nediv že místním nepovedeným redaktorům se dostane kritiky (ne všem ) . Tudíž to znamená že až zase nakoukneš za rok a nebudeš vědět o čem je řeč tak mlč a jen se dívej. A ty kecy o anonimním nicku si schovej pro sebe. Můj nick je celé mé křestní jméno a část příjmení a v profilu toho mám vyplněno víc než ty.
Avatar - white label
white label
:yes: :yes:
Avatar - white label
white label
Pokud jsi opravdu "starší" kousek jak píšeš, je o to smutnější, co tu zrovna předvádíš. Mám na mysli tvou diskusní dětinskou hysterii jen proto, že si někdo vůbec dovolil opomenout (resp. pouze nedat do TOP10) tvou modlu - značku Ford a její tradiční třídní produkt - Fiestu. Až bude někdo příště sestavovat jakoukoli jinou TOP10, měl by raději nejdřív požádat o schválení "prezidenta zeměkoule", rozuměj tebe. Zatím si tu tedy kandidátem do "Manéže B. P." spíš ty. 😉
Petrko
Ty jsi tu ze sebe udělal kašpara že sebe tolikrát, že nechápu kde bereš drzost se do toho vměšovat. Starej se o své VW a neotravuj. A že Fiesta v několika generacích je v tomto segmentu důležité auto je bez diskuse. Moulo. Mimochodem White Label ve tvém případě by mělo být spíše tabula rasa a mělo by platit o tvé hlavě.
Avatar - white label
white label
Díky za tvé mimořádně přesvědčivé emotivní (bacha na tvůj prudce stoupající krevní tlak) potvrzení toho, o čem jsem psal, samozřejmě mám na mysli tvou dětinskou hysterii z absence Fiesty v Jakubově top 10.
V této souvislosti je mi ještě více, než tebe samotného, líto těch údajných "děcek", o kterých jsi (touto formou) psal.

P.S. Abys neřekl, mám pro tebe řešení, udělej si svůj žebříček (ne-li rovnou svůj autoweb) Top 10 aut na světě a dej si do něj 10 Fordů, ideálně ve "stylově vkusném" provedení Ghia, k tomu si udělej žebříček 10 nejhorších aut vůbec a tam si dej zase pro změnu vwše z koncernu..., pak se jistě uleví nejen tobě, ale (následně) i tvému okolí. 😉
Petrko
Návrhy řešení si ponechej pro sebe a své kamarády. Mě z toho vynech.
Avatar - white label
white label
Aktuálně zřetelně potřebuješ psychickou podporu především ty.
A není zač. 😉
Petrko
OMG :no:
Avatar - white label
white label
Ano. OpravduMalichernáGeneze toho, co v této diskusi předvádíš. :no:
Petrko
To jsi fakt tak blbý jak tady předvádíš nebo se snažíš vyniknout ve vašem klubu tupců?
Avatar - white label
white label
Další ubohé nadávky..., jen si posluž, třeba si tím aspoň trošku ulevíš..., což evidentně nutně potřebuješ.
Jen pamatuj na to, že to, jakým způsobem se vyjadřuješ o druhých, vypovídá především o tobě, nikoli o nich.
Petrko
Z vás přemoudřelců co tady melete do kolo jedno a totéž a myslíte si jací nejste na úrovni a nad věcí je mi akorát blbě. Čtu tvé příspěvky poměrně často. Píšeš tady hodně hovadin jen mi nestojí za to se přihlašovat a dokazovat jak nízké IQ máš. Nicméně ty o podobní trolli musíte reagovat vždy na to co se vás netýká a pak se tvářit že jste něco "hoch". Což o tobě tím pádem vypovídá že jsi jen otravný jak ovád.
Avatar - white label
white label
To je velmi slabé, přitlač, jinak se ti moc neuleví. Zkus to víc rozvést s tím IQ, je to sice trapně otřepané, ale tobě by to mohlo zabrat, musíš jen sám sebe přesvědčit, že zrovna ty ho máš relativně vysoké, přesvědčit o tom ostatní bude totiž nesmírně těžké, zvlášť po tom, co předvádíš v této diskusi.
Dobře, že mě často čteš, ale chtělo by to zřejmě přidat nějakou medikaci, tvá nevyrovnanost ti zjevně dává zabrat, viz tato diskuse.
Hlavně by sis měl konečně uvědomit, že tady nejsi doma, jsi zde pouze neplatícím hostem... a podle toho by bylo dobré se i chovat/vyjadřovat nejen ke zdejším redaktorům.
I případná kritika se dá vyjádřit slušně/kultivovaně, už tě vidím (a nejen tebe) jak tu vyskakuješ z kůže v případě, že by si k tobě Jakub v diskusi dovolil to, co ty k němu.
Nenaparuj se tady, že si starší a raději běž mladším příkladem svým (k věku přiměřeně vyzrálým) chováním/vyjadřováním.
Petrko
Bla, bla ,bla. Co tam máš dál? Jsi fakt tak hloupý? Já jsem tady platící, nebo snad internetové médium funguje z podstaty? Ne. Funguje z reklamy. A ti kteří reklamu zadávají se opravdu zajímají kolík lidí ji uvidí, takže i díky mně, tobě a ostatním co tady kliknou mají páni redaktoři platy. Pokud tohle nechápeš vrať se zpátky na náves ze které evidentně pochazíš a tam můžeš to svý bla bla žvanit bez reklam a tím pádem opravdu zadarmo. Taky tam nebudeš moct požadovat kvalitu. Takže než zase napíšeš nějakou hloupost tak se zamysli a teprve pak piš. Dál na tebe opět nebudu reagovat protože je to přesně jak jsem psal. Hrajete si tu na přemoudřelé a netušíte jak se točí svět. Howgh.
Avatar - white label
white label
Tak tos napsal něco mimořádně "objevného", ty musíš vážně "nesmírně chytrý" člověk (každopádně si to o sobě myslíš), ono vlastně kdybys tu náhodou přestal chodit, tak tady jsou za chvíli všichni bez práce. >😁
"Obdivuji" týpky co si naivně myslí, že se tu můžou za "pár kliků" chovat jak doma.
Platíš tu za něco? Neplatíš! Chodíš tu dobrovolně? Chodíš! A i když někde za něco platíš, měl by ses přesto chovat jako host, tedy slušně, až pak můžeš právem očekávat, že se i k tobě budou jako k hostovi chovat.
Pokud se ti tu nelíbí, můžeš je "potrestat" tím, že tu přestaneš chodit. Můžeš chodit jinam, nebo si založit svůj web (případně funklub Fordu) a ukázat jak se to má dělat.
Jinak ses opět netrefil, z návsi nepocházím, ale i kdybych pocházel, tak co jako?
Jen si tím zase dokázal jaký jsi prosťáček, navíc maloměšťák.
ericn
No viděl bych to takhle😒br />
R5 - zcela jistě
Polo - ne, až tak 3G
P205 - nejlepší kus ve výběru, jak někdo psal nahoře, psal historii
Uno - svého času pecka, to byl Fiat ještě v pořádku
Lancia Y - neee, max v Itálii
Fabia I - na 100% sem patří
Insigh - to myslíte vážne?
Pluriel - nápad dobrý, provedení nic moc
A1 - pecka!
BMW i3 - koncept parádní, ale bohužel s příšerným designem zadní části boku vozu

Ptám se, kde je Clio 1G nebo Ibiza 2G?
Avatar - dal
dal
S prvními čtyřmi co jsi napsal souhlas!
Ostatní tam nepatří a ještě by jsem doplnil: Clio, 206 a Punto
Avatar - pumpkin
pumpkin
Fiat to v tejto kategórii vedel, takže autor mal asi skôr problém že ktorý model nespomenúť. Trochu o tom svedčia aj viaceré tituly Auto roka.
ericn
No je fakt, že Punto 1G byla taky pecka 😉
Avatar - peV
peV
Lancia možná trochu předběhla dobu, v době první Y se ještě luxusní malá auta moc nenosila, dnes je situace jiná. Druhá generace už byla v době pomalého umírání automobilky a prodávala se jen na několika trzích takřka bez podpory marketingu. Ovšem není pochyb, že designem vyniká.
Avatar - Andromeda
Andromeda
Jen tak dodám: A co Fiesta, je skutečně tak bezvýznamná ve své třídě, nepatří náhodou mezi "doyeny" třídy ??? Popravdě mi její nenominace přijde malinko ( docela dost ) out ...
Nejsem si jist, kolik těch zmíněných skutečně třídu utvářelo, definovalo a reprezentovalo ...
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Petrko
OMG, nevím v které díře bydlíš. Já UNO neviděl ani nepamatuji, dvěstěpětku jen sporadicky a Fiest všech generací potkávám dost. Možná málo jezdíš a nebo nepoznáš Fiestu.
webpaja
Souhlas! Mas pravdu!😉
rmt
Mně tu chybí rozhodně peugeot 206, to auto se sice povedlo spíše vzhledově, než technicky, ale dal bych ho tam. Dále bych tam dal felicii, to je v česku hodně oblíbený (nebo spíš bylo). Favorit byl taky přelomovej, vše v předu, takže z felicie a favorita bych tam zařadil alespon jedno. Z novějších bych tam dal swifta a určitě clio. Tak by sem to viděl já. Lancii bych tam necpal.
Avatar - Stejsn
Stejsn
Tady spíš jde o to, jestli to auto byl přínos český, nebo světový. Pokud světový, tak ani favorit, ani felicie ničím nevybočovali. I když to ostatně asi ani fabka. Pokud jde o přínos na tuzemské scéně, tak tam zas nepatří lancia ani honda. Rozhodně nejvíc si místo v téhle hitparádě zaslouží 205 a Uno, je neuvěřitelné kolik se jich ještě dneska dá v běžném provozu potkat.
rmt
jo, já to bral spíše na ten český, ale myslim že p 206 jde skoro do světovýho.
Kasprik
P 205 bylo moje druhé auto a můžu říci, že to bylo moje nejlepší ( zábavy, první sex, první kočárek ) všechno se do něj vešlo. Vzpomínám na něj se slzou v oku. Pro mě z výběru nejlepší. :yes:
ericn
Měl jsem možnost jezdit 205 GTI, parádní kousek 😉
šmolko
Kaslem na vase preklikavanie. :no:
Uz aj na autorevue.cz pochopili, ze to odradzuje citatelov a napriklad clanok "10 věcí, které jste (možná) nevěděli o roadsteru Mazda MX-5" je cuduj sa svete v jednom okne!
😉
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
rozhranie user friendly je na tejto stranke mrtve uz davno , .... a tie galerie fotiek ani nevravim, jak za trest .... a pritom si nepripadam ako narocny citatel ;-\
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
je snad nejaky blby nemiestny for, hnusnejsie auto som este nevidel.... este aj multipla je voci nemu krasavec, co je na i3 zdarile vie asi len autor clanku sam :yes:
J. Sochor
Design není jen o estetice. BMW i3 je průkopnický vůz stran konstrukce a přístupu k malému vozu (důvody začlenění vozu jsou popsány v článku).