Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Audi a Porsche se hádají o platformy

22 komentářů

Avatar - Hittman
Hittman
Jó, dva se perou, BMW se směje... >😒]
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
mne tato ich hadka tiez nieco pripomina [odkaz] 😉

ale obcas sa stane ze sa nezhodnes ani s tym "najchapavejsim" partnerom
Avatar - Inferius
Inferius
Zapoměl jsi na Mercedes. 😉
Avatar - Petrolhead_CZ
Petrolhead_CZ
Skvěle Lamborghini! Nenechává se zatáhnout do uniformnosti i přes to, že je součástí tak nenasytného koncernu a dokáže si zachovat ryzost a jedinečnost.
vanos
Po prusvihu s puvodne zamyslenym nastupcem Diabla je sance Lamborghini prosadit si v ramci koncernu vlastni, samostatny vyvoj v podstate nulova.
Avatar - Petrolhead_CZ
Petrolhead_CZ
Řečičky. Design - Filippo Perini, Lamborghini Centro Stile, záležitost čistě italská. Motor V12 - čistě italská konstrukce. Technika - kromě převodovky (tu si ale Lambo optimalizuje a vyrábí vlastně taky samo), motoru V10 a pár čudlíků v interiéru je to taky jejich dílo. To Audi od nich převážně bere.
vanos
Cely vyvoj Huracanu probihal spolu s R8 v Neckarsulmu, samotne testovaci prototypy jezdily na NS s nemeckou RZ. Role Lamborghini spocivala jen ve vyslani nekolika svych zamestnancu do SRN, kteri meli predkladat navrhy, v cem by mel byt Huracan specificky, a v provadeni zaverecnich silnicnich testu.

V12 Aventadoru vyuziva technologie Audi (FSI, CoD), ciste italsky je tak maximalne blok motoru.
pargi
V čem je vw nenasytnější než třeba renault?
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Tak v požírání dalších značek teda určitě >😒]
pargi
Takový GM taky požírá nebo ten jenom normálně kupuje podíly? Jenom ať si ujasníme pojmy.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Mluvil si vo Renaultu, jen ať si ujasníme pojmy 😉
pargi
Jde mi především o ujasnění si terminologie.
Machbuster
Jak pise kolega Petrolhead_CZ, ja si myslim take, ze to ma sve limity a zejmena exkluzivni znacky by platformu meli mit vlastni. Snizovani nakladu je mozne i vyuziti dalsich dilu, ale platforma je klicova vec a mela by byt opravdu s co nejvetsi mirou originality. :yes:
Avatar - standajlk
standajlk
To takovy Rolls Royce pouziva platformu BMW a exkluzivni je az az.
wider
Nemuzu nic nez souhlasit. Hold RR a BMW se dohodnout umej 😉 VW group jako celek moc nemusim pro jeho nenasytnost a agresivitu (jen muj osobni nazor 😉 ), takze se tim vlastne jen bavim >😁 Nic ve zlem.
Avatar - standajlk
standajlk
Ja jsem to myslel tak, ze neni problem v pouziti stejne platformy, kdyz se pouzije s rozumem - usetri na vyvoji neceho, co uz je nekde vyvinuto, ty prostredky radeji daji do toho, co je vic odlisi (motor/komfortni vybava/dalsi veci v RR).

Pekne to rekl Jeremy ohledne Jaguaru X-Type (na tema platformy od Mondea): "genetically, you are 98% identical to a halibut, but it's the 2% that makes the difference". A s timto souhlasim.
Vo VAG su firmy, ktore posobia na rovnakom segmente trhu.

Firmu riadia manazeri, ktorych primarnou ulohou je zisk a co najnizsie naklady.

Samozrejme, ze dochadza k sporom, pretoze ide o "design by committee" pristup, na konci ktoreho je sialena unifikacia a parts sharing.
Avatar - dolfi
dolfi
>😁
Klaudius
Veľa kohútov na jednom smetisku, je jasné, že sa to tam bude mlieť. Aj keď je jeden z nich boss, ktorý ich vlastní všetkých aj s tým smetiskom. Prečo sa tomu niekto diví?
Avatar - Spartan
Spartan
Tu má audi konečne šancu mať poriadny RWD koncept s motorom za prednými kolesami, čo by bolo podla mňa super, lebo až na ten fakt sú mi Audi celkom sympatické oproti BMW napríklad a oni povedia, že nechcú... podla mňa zlý krok od Audi.
508
Nevěřte PR blábolům, šéf koncernu Martin Winterkorn, má toto vše pod kontrolou. Jde jen o to zvýšit image Audi v boji na trhu s BMW a MB, spojitostí s prestižnější značkou Porsche v rámci jednoho koncernu.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Jo to by mohlo bejt :yes: >😒]