Minulou generaci Nissanu Qashqai si koupily více než dva miliony zákazníků. Nové vydání modelu na úspěchy předchůdce navazuje a bere si ponaučení z dosavadních neduhů.
Proč srovnáváte 1.6 dCi s 2.0 TDi? Věta "Čtyřválec s 96 kilowatty je považován za naprostý vrchol, který však na většinu evropské konkurence výkonově nestačí." mi nedává vůbec smysl. Co tím chtěl básník říct? Že v daném objemu se jedná o jeden z nejlepších motorů a přesto na konkurenci nestačí?
Možná tím bylo myšleno, že není možné do vozu vybrat silnější motor. Ale ta zmíněná formulace je poněkud zavádějící.
No vzhledem k tomu, že Renault už dále plánuje nahradit 2,0 dCi (škoda jej, podařený a spolehlivý motor) kompletně několika variantami 1,6 dCi, tak je záhodno jej srovnávat s dvoulitry.
Reálně v táhlé dlouhém stoupání 2,0 TDI 103 kW ve srovnatelném autě ujede 1,6 dCi, ale ne o moc, naopak 1,6 TDI mizí v zrcátku 1,6 dCi velmi rychle.
1,9 dCi skončil ihned, když přišel na trh 1,6 dCi, v nabídce osobáků už není několik let.
Tak ve srovnání s 2,0 dCi... dvoulitr se mi zdál trochu kultivovanější, ale pravda, jel jsem jej vždy jen v Laguně, 1,6 dCi znám z Meganu. Rozdíl je ale ve spotřebě, s 1,6 dCi se dá jezdit pod pět litrů při lehké noze, normálně kolem 5-5,5 a při velkém využívání výkonu za 6. Dvoulitr byl spolehlivý, moc stížností na něj na forech Renaultu není, taktéž si jej pochvalují servisáci (osobně znám auto, které se blíží k 400t km bez závady, jen spotřebák... i vstřiky a turbo původní), kultivovaný, ale zase i proti konkurenčním motorům žravější, obvzlášť ve výkonnějších verzích.
V těch novějších modelech už na 1,9 dCi nějaké stížnosti nebyly, ale ony na ně nebyly stížnosti ani tolik dříve, tam spíše odcházely turba, často špatným zacházením a vstřiky špatným palivem. Potížista byl 2,2 dCi. Ono zatím nikdo nehlásí problémy ani na 1,6 dCi. Měnili u prvních kusů něco ve svolávačce, co však nikomu problémy nedělalo (už si nevzpomenu, co to bylo) a pak některým měnili baterku, které odchází při využívání Start stopu, resp. ten nefunguje, ale startuje to normálně. Mě už taky párkrtát ukazovalo "Startstop unavailable", ale bylo to hned po startu a jen kvůli tomu, že jsem jej zapomněl vypnout, což dělám vždy...
ak je to 1,9dci 88kw, tak pozor na nu, auto kupuj jedine ak bude v dobrej cene.
Ak 96kw, tak sa uz nemas coho bat, to malo uz vodou chladene turbo, ktore toci menej(zda sa mi ze 170 000rpm, masivne, preto aj ta turbodiera a turbolag- na druhej strane spolahlivost je dobra), lepsie salky, jedina vec, na co sa stazuju je EGR, co je ale aj u inych aut, ak sa niekto stazuje na EGR, tak to znamena, ze je motor ok:-)
Ja sam som kupil grand scenica s 1,9 96kw
Aneb tam kde QQ s výkonem končí, ostatní začínají ;-) No nedalo mi to napsat jako vtipný komentář, nicméně QQ považuji za velmi podařené auto. Byl bych raději, aby R/N místo 2x oturbené 1.6 nasadil 2.0dCi 127kW, kterou má a je to slušný motor :yes:
Např pro X-Trail by 2.0dCi sedl jak pr*el na hrnec ;-)
A tak víš, že to nemyslím vážně, jen se to tam hodilo ;-) No třeba se QQ dočká silnější motorizace, byť několikrát oturbené 1.6. Toho 2l dCi je škoda - ať už se na ty emise a nereálné spotřeby na papíře automobilky vykašlou, přidávají akorát autům víc "kurvítek", které se mohou porouchat >:D
Měla by přijít ještě silnější bitubová verze 1,6 dCi.
No a samozřejmě během první poloviny příštího roku by na ČR trh měl dorazit bratříček, v současnsoti přezdívaný Renault Qashqai
No to je sice hezký, ale ať chceš nebo ne, 2.0l to pořád nebude ;-) Biturbo je hezká věc, ale raději bych tam viděl 2.0dCi 127kw ze současného modelu jako TOP motorizace. Také by se to marketingově lépe podávalo než biturbo. Btw u QQ je to ještě celkem v poho (hlavní motor bude právě základní 1.6dCi), ale X-Trail o stupínek výš s tím bude trpět, viz hlavní zpráva dne :-(
Ono bude v Evropě lákavé to, co bude mít co nejmenší produkci CO2 a mimo to 2,0 dCi není připraven pro další Euro normu. Plus reálně bude spotřeba toho biturba menší než dvoulitru.
Jestli ale do budoucna u větších modelů nějaký větší objem nepříjde, těžko říci, zatím se o tom ale nemluví.
Poposedni si a přečti si tu větu znova, nevím co na ni nechápeš. Kdyby do toho holt montovali dvoulitr, tak by ti to bylo jasné hned, jenže nic silnějšího než jedna šestku tam nedostaneš.
Menších SUV.... za mne zatím :yes: Trochu mne zklamala obyč verze na menších kolech a bez hagusů, ale i tak je to povedené auto. Jediné, co mne trochu přijde přitažené za vlasy je cena. Dobře, už první QQ nebyl nejlevnější, ale základ s 1.2 za 455 tisíc je docela dost. Nebudu se vyjadřovat k této testovací verzi bez 4x4 za 730. Doufám, že Nissan časem trochu cenu sníží, protože tohle je vůz, který by se nám líbil (respektive otci, já na SUV moc nejsem). Určitě zajímavá, bohužel drahá alternativa ke krabici Yeti, nebo Tiguanu :-)
Těsím se až se svezu, první QQ se mi jezdil velmi dobře :)
To nevim, top výbavu nekupuju, zajímají mne verze kole 500 tisíc ;-) Za 730 tisíc bych si určitě nekoupil crossover velikosti Yetiny či QQ... tam už mam plnohodnotné kombi střední třídy , potažmo větší SUV :-)
V tom pripade nechapu kritiku cenu u QQ 8-s
Zrovna nissan ma vybavove linie na vybavu velice bohate a tak si svou cenu vzdy obhaji. Jedine cim boduji nemci jsou "cena od", kdo ale nehleda absolutni holotu (kde ano, skutecne nakoupi levnejsi jinde) tak v nemecku levneji spis nenakoupi.
Nezlob se, ale za auto velikosti QQ dát 450 tisíc v základu je docela sebevědomé, Kolem 400 tisíc bych to viděl jako ideál a ve vyšší výbavě za 450 super kup :-) V základu to takový krasavec není, běž se na něj podívat.
No po takovem komentu, ale automaticky ocekavam zaplavu odkazu na ty stejne velke, stejne vyspele, kvalitni a v zakladu stejne vybavene konkurenty za onu nizsi cenu ktere navic budou v onom zakladu vetsi krasavci. Rad se necham poucit ;-)
Btw. v novem QQ jsem mel sanci jiz sedet a velice mile prekvapil, pravda sedel jsem v Tekne a verim ze visia nebude takove terno, na druhou stranu jsem ale vazne zvedavy co v teto velikosti a cene 400k terno bude.
Já ale neřikám, že je to extra špatně, spíš sem byl trochu zklamán z verze Visia, plechová kola a tak, navíc střešní lyžiny taky nemá. A když to vezmeš opravdu do detailu, tak třeba ten Koleos z vedlejšího článku ( mě extra nepřijde ošklivej) se dá za 500 tisíc pořídit s 4x4 a 2.0Dci. Jasny, neni to tak hezky auto, ale chtěl si příklad :-)
Ano. Ale je to hezká demonstrace toho, co všechno dnes můžeš mít v kompaktním crossoveru. Stejně se dívám na toho milionového yetiho. Už jinak se dívám třeba na základní Santa Fé za 1,2 milionu s 4válcovou naftou pod haubnou 8-s
To máš pravdu, dát za Santa Fé 1.2mil Kč je naprostý nesmysl a proto jich na silnici taky moc neni. Santa Fe minulé generace bylo za rozumnou cenu a na cestách jich jezdí hodně. Podle mě se Hyundai chová jak Samsungv mobilních telkefonech - přesvědčeni o vlastní prémiovosti jim zatemnilo mozek. Zvedají ceny a trh to odmítá, tak snad jim to brzo dojde >:D
Nechysta redakce test i inovovaneho juke s oturbenou 1.2? Prvni kusy, predvadecky a novinarska auta uz stoji na parkovistich dealeru a zmen, stojich za test, by melo byt vic nez dost.
Mozna by pan Micka mohl posondovat u kolegu, nebo "na porade" a dat vedet :-)
Ach bože, opět ten nesmysl. Tomuhle někdo opravdu věří? nafocených několik parkovišť před továrnami, pár přístavišť před naloděním a dokonce i několik srazů automobilových nadšenců, nějaký idiot z toho udělá závěr, že auta se vyrábějí navíc, protože výrobci aut jsou opravdu hloupí a bohužel tomu lidi věří... 8-s
Mě napadá, že automobilka má smlovu s dodavatelem, takže díly odebrat musí, má nasmlovaný odběr energie a zaměstnancům platí 80% ze mzdy i když nedělají. Otázka je spíše, proč automobilky dělají auta, které jsou na první pohled předem k nezdaru odsouzené. Třeba Aztek a podobně.
dodavatelia si stavaju zavody rovno pri automobilke, aby mohli dodavat just in time.
Urcite nevyrabaju diely na sklad ktore potom musi automobilka odkupit a vyrobit auta,ktore potom trcia na parkoviskach, to je totalny nezmysel.
Zrejme najkrajsi cross/SUV vo svojej triede, velmi pekne auto, presvedcivo posobiace, interier je uz tiez na mile vzdialeny tomu plastovemu predoslemu kaskaju.... uz len vizualne si dovolim tvrdit ze v interieri poskocil kaskaj rovno o dve generacie dopredu.
V tej bielej farbe s ciernym spodkom plus nadhernymi diskami nema chybu.... snad len 4x4 by to chcelo na taketo auto a je to potom uz uplna parada..... nema chybu, palec hore nissanu, velmi presvedcivo to auto na mna posobi az tak presvedcivo ze sa pytam sam seba.... k comu je bmw X1 alebo Q3ka..... ked tu mame dokonalost menom kaskaj za polovicnu cenu, este aj lepsie vyzera a posluzi rovnako :yes:
Stále je to rendlík, s nepeknými plastami, olejničkou motorom, vysokou spotrebou, vysokými cenami, drahým a nedostupným servisom u nás, jednoducho radšej sa vozím za tie prachy na Q3 ,..
ja by som bral urcite sportage 4x4 2.0 crdi takze v pohode..... ale kaskaj sa mi paci a uznavam ze je hodne presvedcivy a pekny :yes: ... moc mi tu "premiovky" zmysel nedavaju s ohladom na cenu... mysim ze bezny tigi alebo kaskaj spravia rovnaku sluzbu a su podobne kvalitne a prakticke.... a dovolim si tvrdit ze niektore "nepremiovky" aj lepsie vyzeraju ako tie "akoze premiove " suv-ecka...
Ty za stejné peníze jako QQ seženeš Q3? Nebo se mistr baví o bazarových kouscích?
Motor je hrozný, to uznávám, ale hlavně pro konkurenci, jelikož v této objemové kategorii prostě aktuálně nic lepšího neseženeš. >:-[]
Aby to nemyslel tak, že se radši bude vozit na holé Q3 než na testovaném QQ. Za 730 holou Q3 koupí. Dokonce mu zbyde i na nějaký příplatek. :-) Jeden nikdy neví.
v jednom "renomovaném" časopisu německé provenience jsem se dočetl, že kvalita interiéru tohoto nissanu je doslova otřesná, že po 15.000 km všechno drnčí a skřípe, z tlačítek se odírá barva, sedadla jsou prosezená, okna netěsní, dveře nedoléhají a kdesi cosi. a řízení prý rozbředlé, bez citu, bez chuti a zápachu, no nintendo hadr. já už vážně nevím čemu věřit. nejsou ty články náhodou zaplacený? >:D
.... 90% plechů vyrezlo, guma zpuchřela.... z oleje se stal šlém, pružina ze sedla odpanila řidiče zezadu. Sklo na oknech zmléčnatělo, místo xenonů našli ohořelé knoty. Jen tažné obstálo. Našli smyčku na laně, na které se majitel pak pověsil.
A teď vážně, aby bylo auto po 15tis km v takovém stavu je blbost a je fuk jaká je to značka. Nejspíš šlo o před sériový kus a nebo to byl článek na objednávku. Holt někdo se bojí konkurence ;-)
Nový QQ je podle mě naprosto bez nápadu. Ano. vzhled je povedený, má šmrnc. Jenže všechno to jsou takové ty obecné linky krásy.
Něco jako modelka, 180 cm, 90-60-90, jen prostě máte pocit, že tohle už jste tady nejmíň 100x viděli.
Tím spíš, že nový X-Trail není nic jiného, než jakási zvětšenina QQ. Což mi přijde škoda. První QQ, hlavně po FL, byl velmi zajímavý a X-Trail, to je pojem. Proč jen Nissan vždy vytvoří mainstreamovou legendu, kterou nakonec pošle k ledu? Primera, Patrol, Terrano, Almera, Sunny ... Vždy to dopadne stejně 8-s
ano x- trail je dizajnovo zvacseny kaskaj a velke murano je zase zvacseny x-trail ---- bohuzial uniformite sa uz dnes nevyhne nikto.... kedysi to bolo domenou audi a vw ale dnes je uz taka doba aka je... a uniformitou zacinaju zapachat aj take znacky o akych by sme to ani netusili.... a takisto novy pulsar je spredu ako kaskaj.... az zarazajuco sa tie nove nissany podobaju jeden na druhy.... co uz.... treba ale povedat ze auta maju pekne ale zacina to uz byt skutocne trosku bez napadu... ja len dufam ze nova micra ktora pride za par rokov nebude zase len zmenseny pulsar.....
kdeze su casy terrana, primery, almery, maximy QX kde kazde auto malo svoj charakter .... ach jaj ... tato nova doba dnesnym autam nepraje ... dnes uz pomaly kazdy produkuje rovnako vyzerajuce auta v ramci svojej znacky..... menia sa len rozmery podla segmentov....
uznavam ze prvy kaskaj bol originalnejsi aj napriek vacsej nedokonalosti ako je ten sucasny.... mas pravdu suhlasim so vsetkym :yes:
Zrovna onehdá jsem s tímhle jel předváděcí jízdu a musím říct, že smysl tohohle auta moc nechápu. Kromě čtyřkolky (která je ale drahá jak prase, takže si jí asi moc lidí kupovat nebude) je toto auto ve všem přinejlepším stejné, než průměrný hatchback nižší střední třídy, oproti nim však stojí těžký prachy. Motorizace jsou přinejlepším průměrné - benzín 1.2 DIG-T je na to auto slabý a dynamika je horší, než u leckteré atmosférické 1.6 v nižší střední. Nic lepšího v benzínu zatím není. A naftu podobných parametrů má dneska každej.
Jízdníma vlastnostma taky nijak neudivuje - je vidět, že konstruktéři se opravdu snažili, takže jízdníma vlastnostma se to může rovnat průměrnému hatchbacku v nižší střední, byť se ta krabicoidnost stejně občas při jízdě projeví, ne, že by to auto nesedělo, ale člověku se to prostě do těch zatáček ohýbat ani moc nechce. Řazení je naprosto zoufalé - gumové a nepřesné. Odhlučnění je však velmi dobré, stejně tak rádio. Zevnitř i zvenku je to docela hezký, to uznávám,
Sumasumárum, moc nevidím důvod, proč tohle za ty peníze kupovat. Ten však ale (s výjimkou verzí s pohonem 4x4, které tvoří minimum prodejů) u této kategorie vozidlel nevidím obecně. Doufal jsem, že mi QQ nějaký takový důvod poskytne, ale nedočkal jsem se. Jak tohle může být všude možně po světě auto roku nechápu už vůbec.
No a když by už člověk nutně musel mít tu čtyřkolku, tak mu asi stejnou službu udělá Suzuki S-Cross, ovšem za mnohem menší peníze.
Proč by 1.2 s turbem měla být slabá? U Superbu či Passatu je důstojný základ 1.4, tak proč by o třídu níž neměla stačit 1.2?
QQ je naopak plný výhod ve srovnání s klasickým HB. Vyšší světlá výška znamená, že to neohneš na prvním patníku, celková vyšší světlá výška umožní i zpevněné lesní/polní cesty a nemusíš se o auto bát - klasicky příjezdy k chatám, kempům, atp. Vyšší posez znamená pohodlnější nastupování a lepší výhled. Zdá se ti to málo?
Pokud nejezdíš jen po rovném asfaltu, což u nás není prakticky nikde, pak je crossover zn. ideál. A horší jízdní vlastnosti? Tohle řešit v dnešním provozu je zcela, zcela bezvýznamné.
přesně, jednadvojka turbo vůbec není špatná a reaguji ještě na poslední větu, že chceš konkurovat qashqaii horší kopií qashqaie minulé generace. no to mě ....ani jako vtip to není dobrý :no: