otazna bude navratnost investicii voci povedzme klasickemu yarisu 1,0 vvti kde je rozdiel v cene 95 000kc..... zaujimala by ma inak zivotnost baterii v yarise hybrid... predpokladam ze tiez nebudu zadarmo a nevydrzia vecne.... lebo ak dam za baterky po 5 rokoch dalsich 10 tisic... tak dakujem pekne za taketo setrenie
vie niekto kolko vydrzia baterky v hybride a aka je ich cena?
Životnost baterie jako takové je stejná jako auta, tedy nějakých 5 let.
Otázkou tedy není jaká je životnost, protože to je zavádějící, ale o kolik se za rok sníží její kapacita.
no hlavne v zime zrejme ten hybridny system dostane zabrat... ked su velke mrazy, velke vykyvy teplot.... baterky musia trpiet......inak nove auta by mali vydrzat dlhsie ako 5 rokov.... teda mohli by aby sa ti aj vobec vratila investia do hybridu.... za 2 roky sa ti totiz iste nevrati.... otazna je aj cena baterii..... tu skutocne nemam sajnu kolko to moze stat... 300 eur, 500 eur? plus nejaky servis k tomu.... chapem hybridom v luxusnych limuzinach kde clovek usetri aj 5 litrov na 100km a kde vysledny cenovy rozdiel hybridu voci klasickemu pohonu je percentualne smiesny lenze v malych autach robi hybridny pohon tretinu ceny toho isteho auta s benzinovym pohonom .. 95 tisic kc voci klasickemu 1,0 vvti je dost velka palka... ako hovorim.... zalezi aj od ceny bateriek.... ak dam 500 eur na baterky po par rokoch tak co som usetril? asi nic
Tak se zeptej u prodejce. V UK stojí myslím 800 liber a záruka je aktuálně 5 let/ 100 tisíc mil. V ČR je to myslím 5 let/ 100 tisíc km s prodlužováním, pokud si necháš systém pravidelně kontrolovat alespoň každý rok/ 15 tisíc km do 10 let stáří.
baterky do Aurisu stoji necelich 18 tisic a vydrzej prez 10 let (respektive Toyota ti je vymeni do 10 let pokud si je odnich nechas rok co rok za 1300 kontrolovat, takze jim zaplatis 13000 a pak ti ruci ze ti baterka neklesne o vic nez 20% za 10 let), takze do Yarisu asi nebudou drazsi a vydrz budou mit stejnou, vubec bych se nedivil kdyby byli identicke :-)
Baterie v prvych Priusoch su stale funkcne a v poriadku. Na webe si najdi porovnavaci test noveho a stareho Priusu zamerany specialne na kapacitu baterii.
Tak za prvé, ty baterky vydrží bez větších problémů okolo 10 let (alespoň u Priusů s tím nikdy nebyl nějak velký problém - některé vydržely více, některé méně).
Za druhé proti 1,0 máš reálnou spotřebu nižší o jeden litr (4,8 proti 5,8 dle SM), proti 1,3/73kW dokonce o 1,5 litru (6,3litru).
Za třetí, proč to srovnáváš s 1,0, když je to dynamicky srovnatelné spíše s 1,3? To jsi na cenovém rozdílu 80 tisíc korun. Ano, je to hodně a návratnost je diskutabilní (cca 140tkm). Pokud započítáš 1,3 s automatem, jehož cena tu bohužel není napsána, ale příplatek byl tuším 30 tisíc, tak se dostáváme na rozdíl 50 tisíc. To se vrátí za 90tkm. To mi nepřijde tak hrozné.
Za čtvrté. Jen tak pro zajímavost, zhruba třetina nově prodaných Yarisů v Evropě je v hybridní verzi.
U Priusu mozna ne, ale Lexusy GS 450h problemy s baterkami obcas mely, nebylo to caste, ale pokud k tomu doslo tak vymena vysla v prepoctu na 180.000Kc, coz delalo z hybridu malinko nevyhodnou investici.
...zase se japka sťali po saké a ukázali světu, jak udělat z docela pohlednýho auta hnus...
A věřím, že až bude FL Aurise, daj mu to jejich podělaný X taky.
Zaujimave, nie? Automaticky sa natiska otazka ze preco to nieje tak aj pri inych autach? Toto je jediny hybrid lacnejsi ako dizel, pokial ma pamat neklame.
lebo nemecki vyrobcovia sa z hybridov vysmievali, vsak mame super diesel. A teraz a do buducna pri ekonormach su diesle ako primestke auta obmedzovane a vyvoj meska...