Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Audi definitivně končí s bezestupňovou převodovkou Multitronic

65 komentářů

Jeden z uhlov pohladu je, ze Audi sa ani za 15 rokov nepodarilo vyvinut zmysluplnu cvt prevodovku.

Nie ze by sa DSG pri jemnom manevrovani spravali vzorovo....
Atila_
Ono se nikomu nepodarilou vyvinout smysluplnou CVT prevodovku, je to proste jedna z tech technologii ktere funguji perfektne na papire, ale v praxi k nicemu. Audi je alespon dobre, ze to prizna a vyda se jinym smerem. Treba takovy Nissan mrsi svoje auta CVT prevodovkami uz pres dvacet let, zakaznici jsou z nich nestastni, ale Nissan dale sverepe kraci slepou ulici.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Nevím, jestli je audi dobré,že to přizná.To přiznání trvalo sakra dlouho.
Jinak já ji mám a jízdně mi vyhovuje skvěle, s benzínem by navíc měla mít i nějakou životnost. Snad to tak bude.
Avatar - kari.laz
kari.laz
Nejhorší převodovky co jsem jel byly v hybridním Aurisu a Priusu. To snad i po městě by jsem radši poskakoval s manuálem, než při sebemenším náznaku pokusu a rozjezd při kterém na mě nemrká zezadu autobus aby jsem přidal, poslouchat vytočenej motor a auto ploužící se pomalu v před. Jedu, trošku přidám, motor se vytočí, auto naprosto laxně začne naznačovat, že by mohlo začít zrychlovat. Částečně tohle vyřešili u některých aut pomyslné přednastavené stupně, ale to je spíš takový workaround.
pargi
Protože převodovka v Priusu se jenom e-cvt jmenuje. Je to ale normální planetová převodovka. Svez se v autě s cvt a pak piš, jak tě vymrkává autobus.
Avatar - kari.laz
kari.laz
Já jezdím s těmito a je to něco, z čeho se mi ježí chlupy na těle, když s tím musím jet. Toť můj pocit.
pargi
Já s hybridním aurisem absolvoval pár km, asi kdybych najel víc, tak bych nějaké mouchy našel, ale třeba v novém Legacy s Lineartronicem je to úplná pohoda, zejména pro klidného řidiče. To víš, pospíchajícímu není nic dost dobré 😄
Avatar - kari.laz
kari.laz
Ani jsem extra nepospíchal, jel jsem tak, nějak normálně, ale prostě mi to nevyhovuje. To sice podstatně silnější Passat 2.0 TDI (4x4 125KW) s DSG my je podstatně příjemnější (nezohledňuji dynamiku)
pargi
A co zohledňuješ? Randál a vibrace po nastartování? 😉
Avatar - N6600
N6600
"...a auto ploužící se pomalu v před. Jedu, trošku přidám, motor se vytočí, auto naprosto laxně začne naznačovat, že by mohlo začít zrychlovat."

[odkaz]
Avatar - kari.laz
kari.laz
Ten Prius je mrtvý. To auto nejde a žádné postřehy na tom nic nezmění. Elektro + 1,5l motor. Auris je na tom o něco lépe, ale stejně to víc řve, než to umí předvést. Na mírné poposkakování po městě se to dá akceptovat, protože se to umí hýbat na baterky, ale tím pro mě výhody končí. S jiným CVT nejezdím, jen občas s DSG.
Avatar - N6600
N6600
Taaaak nic 😄
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Zkus Subaru 😉
Avatar - _Karel_
_Karel_
Lineartronic vydrží víc?
jossalito
To je podružné, hlavně není od Audi. 😉
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Ty si asi dost oooomezenej blb viď? >😁 >😒]
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Už sou tisíce důkazů že jo 😄
A to že Multitronic za celý ty roky nezvládli dát do použitelný formy to fakt hlava nebere
Avatar - _Karel_
_Karel_
Pravda je, že před koupí jsem se na multitronic poptával v KAPSu (specialisti na automaty)a podle nich u benzínů nejsou problémy. Obří krouťáky u třílitrových naft odvaří i klasický automaty. Moje auto má najeto 150k , olej měněn po 50k a převodovka nevypadá před smrtí, ale asi ani jako nová. S poskakováním na zpátečku problém nemám, projev CVT mi zcela vyhovuje. Nevím, proč by mi mělo vadit slabší DOJEM ze zrychlení, tahle převodovka není primárně pro sportovní jízdu. V režimu S řadí "jako" manuál a dojem ze zrychlení je ok.Jinak funguje velmi pohodlně, nevidím v projevu výrazný rozdíl proti kamarádově DSG v O2.
Musím počítat s možností opravy za +-50k, ale to asi u jakéhokoliv automatu s tímto nájezdem.
Víc mi asi vadí konstrukční problémy 1,8TFSi.
Avatar - Dinar
Dinar
Současný multitronic je podstatně lépe fungující převodovka než CVT v Subaru. To, že uživatelské standardy audi jsou nastaveny výše než u subaru a audi konečně došlo k tomu, že variátor je slepá ulička, to je věc jiná a nezbývá než audi pochválit. Oni k tomu dojdou i u toho subaru, ale vzhledem k obvyklé rychlosti jejich reakcí na technologické trendy to bude nejdřív za pět let. 😉
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Já mám zkušenosti s DSG 3,0TDI a 2,0TDI a u obou to funguje dobře, nic co by obtěžovalo. Je to 100x lepší než nečitelné spojky PSA.
Avatar - Hittman
Hittman
U kterého auta s 3,0 TDI je DSG?
_MT_
A4, A5, A6, A7 a Q5. Pokud tedy chápeš, že DSG a S tronic jsou dvě označení pro tu samou věc - dvouspojkovou převodovku.
Avatar - Hittman
Hittman
A6, A4 minulé generace měli při quattru hydrodynamiku, takže od těchto generací modelů mají DSG a ne hydrodynamický měnič?
Mig_35
Bohužel. Až verze 3.0 biTDI má ZF osmikvalt.
_MT_
V EU máme dvouspojku, v USA mají HDM (8HP); nabídku na jiných trzích neznám. Výjimkou jsou Q7, A8, 230+ kW 3,0 TDI, RS6 a RS7.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Dokonce 4 :no: paka dodnes netušej že to tak je? To bych fakt nevěřil >😒]
holden_holden
a odted to bude imrvere tam i zpet.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
A tobě by už mělo něco pohopsat po hlavě, aspoň budeš na Nově.
holden_holden
mas neco k veci vosle?
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Stříkačku na sestříkávání přejetých hlav z cesty do škarpy.
tydyt
nemáš trolovat
Avatar - grifith
grifith
Takto stručně bych označil tento krok Audi. Převodovka Multitronic (pravda nejen ona, ale obecně téměř všechny variátorové převodovky) zaváněla průšvihem všude, kde se objevila. Na to, jak dlouho zůstávala ve výrobním programu, se divím, že její hlavní "nemoc" nebyla vůbec vyřešena. Tou nemocí myslím velmi krátkou životnost. Nad odchodem této převodovky není důvod brečet.
ericn
Tak s tím se dá i souhlasim, není důvod brečet. Jezdil jsem nějakou dobu (cca 2 měsíce / 7000km) s Audi A4 Avant 2.0TFSI Quattro s Multitronicem no a musím říct, že to nebylo žádné terno. Ve městě to celkem šlo, ale při rychlejší jízdě měla velké prodlevy v automatickém režimu, manuální byl lepší, škubání při zpětném chodu tak hrozné nebylo. Nicméně převodovka auto dost dusila, tedy pocitově v této kombinaci to nebylo 200k, ale tak maximálně 150k. Spotřeba stála za to, běžně kolem 11 litrů ;-\
pargi
Multitronic je převodovka výhradně pro fwd. Buď to tedy nebylo quattro, nebo to nebyl multitronic.
ericn
Máš pravdu, měl jsem si to najít. Multitronic byl jen pro fwd, Tiprtonic pro awd. I tak to ale byla bída 😉
pargi
A s čím jsi tedy jezdil? Quattro nebo multitronic? 😄
Avatar - _Karel_
_Karel_
Quattro musel poznat, stačí umět číst.Takže Tiptronic.
pargi
Třeba dnes ráno jsem viděl trojkový golf (alespoň jsem si to myslel), ale na kufru měl plaketku M3, takže to bylo bávo. Taky umím číst 😉
Avatar - _Karel_
_Karel_
>😁 jo M3-ky jsou na každým rohu!Nejčastěji ve verzi 318i.
ericn
to sedí haha
pargi
😄
Avatar - woody-alien
woody-alien
>😁 Jo, to se stává, já zas nedávno viděl 1-er , vepředu "vrtulka", ledvinky, takže mě to zmátlo a až nápis na zádi odhalil krutou pravdu.[odkaz] >😒]
ericn
hahahahahaha zásah na komoru >😁
Avatar - iudex
iudex
No ale ten 3,0 R6 v tejto i30ke znel celkom dobre. >😁
Avatar - woody-alien
woody-alien
Jj, zřejmě nějaká vývozní edice... >😒]
ericn
Přesně, 2.0T Quattro s Tiptronicem, jsem se opravil a dal ti i za pravdu. Jak víc to mám vysvětlit? 😉
Avatar - _Karel_
_Karel_
No problem 😉
_MT_
To byl ještě šestistupňový (ZF 6HP), ne? Jak to auto bylo v té době staré? Nebo to byla e😜ortní verze s 8HP?
ericn
B7 2005, ano byl to 6st. tiptronic,jak jsem na na netu našel, tak od ZF 😉
_MT_
Šlo mi o to, že někdo zanedbává výměny náplně v převodovce a to se pak na ní podepíše. Tedy jestli to bylo v té době nové auto, nebo jestli víš, jak bylo servisované.
ericn
Tak to nevím, jezdil jsem s ním na začátku tohoto roku, tj je to 9 let starý a jak znám majitele, servis byl pravidelný. Najeto to mělo cca 170tis km - tedy podle tachometru 😉
voyo
nie je lepsi automat ako CVT.
ziadne trhanie pri preradovani, ziadne skakanie.
pridas a ides. ci dopredu ci dozadu.

len usmev na tvari a pri pridavani klesaju otacky 😄
Avatar - _Karel_
_Karel_
Že by moderní automaty při řazení cukaly? Ale ale....Jsou některé vyjímky, ale běžně určitě ne.
Avatar - iudex
iudex
Presne tak, Nepamatäm si v posleednej dobe automat, ktorý by trhal pri preradení (naposledy som také čosi zažil v 4st. automate v Buicku). Dnešné 6, 7 či 8 st. automaty sú krémovo hladké.
voyo
no stare MB Bcko vs. nove Bcko.
2 spojkovy automat v novom skace ako koza. CVTcka v starom je spica.
MariAchi
Jasně, proto na ně automobilky hážou bobek.
Tedy kromě japonských, ty musí být vždy extra a co funguje v kei, určitě bude dobré i pro evropská SUV a kombajsy... No, oni procitnou, až jim spadnou prodeje k nule.
CVT má dvě zásadní nevýhody: Velké vnitřní tření a setrvačnost (byť někteří tvrdí, že je menší, než v normální převodovce, ale to je asi jako vyvážení 50:50 u koncepce vše vpředu = kec) a malou, respektive neznámou životnost řemenu (případně řemen doživotní, ale za neskutečné prachy).
Tváří v tvář dnešním dvojspojkám, či robotizovaným převodovkám, případně osmi a devítikvaltům, nedokáže CVT obhájit svou existenci jinde, než ve skůtrech, nebo v nejlevnějších auteck - kam ji ale nikdo nemontuje.
jossalito
V CVT se snad nepoužívá řemen, ale víceřadý/vícečlánkový řetěz/pás.
Řemen je tak ve skůtru. 😉
Moik
A ještě k tomu obvykle tlačný...
MariAchi
OK, řetěz.
jossalito
Je to jedno, někdo tomu ocelovému nesmyslu říká stejně řemen. O nic nejde. 😉
MariAchi
Vycházel jsem z anglického "belt", "V-belt".
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Ano CVT je lepší než nějaký cukavý automat. Cukavé automaty už ale nejsou.
Avatar - Dinar
Dinar
>😁 :yes:
Avatar - Jenik3
Jenik3
Mel jsem tu sanci ridit 7 st. automat v A5. Nevim, jaky presne to byl typ prevodovky, zato ale vim jiste, ze prevody plynule skakaly az na 7 a motor si vrnel na dalnici kolem 2000 rpm. Nemelo to chybu.
radimf
V článku je zmínka o chybě v software řídící jednotky s tím, že byla opravena.
Nevíte o tomto něco blíž? Případně alespoň jak se to projevovalo.