Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Renault už testuje nové Twingo RS

Představte si miniauto, podobně zábavné jako předešlé Twingo Renault Sport, ale s pohonem zadních kol. Také se vám zpotily dlaně a zrychlil tep? Tak se těšte, už se na něm dělá!
Zpět na článek
25. 7. 2014 17:12
26. 7. 2014 00:15
26. 7. 2014 11:12
26. 7. 2014 12:38
26. 7. 2014 14:34
26. 7. 2014 15:58
27. 7. 2014 10:35
Avatar - MichalSVK
25. 7. 2014 15:15
Čo dodať...
po Cliu V6 som už ani nedúfal v ostrú zadokolku od R.S. Nepochybujem, že to bude pecka.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Hittman
25. 7. 2014 15:34
Re: Čo dodať...
A co ten motor a výkon, trošku mimo místu ....ne?
Avatar - MichalSVK
25. 7. 2014 17:09
Re: Čo dodať...
Súčasné Twingo R.S. má 133 koni, myslím že 13 koní pri očakávanej úspore hmotnosti nebude nič zásadné.
Áno 1.2 TCe by znelo aj išlo lepšie ale ak sa tam nezmestí tak sa nedá svietiť.
Avatar - iudex
25. 7. 2014 22:55
Re: Čo dodať...
Ale to nie je politicky prípustné, aby nasledovník mal nižší výkon. Aj keď vládne downsizing, výkony aspoň symbolicky idú hore, preto osobne neverím v Twingo RS s 88 kW.
26. 7. 2014 11:00
Re: Čo dodať...
Třeba bude poměr výkon/váha lepší než u předchůdce ;-)
Avatar - iudex
25. 7. 2014 15:47
Tešíte sa? Ja nie.
Tak hoci autorove slová vzbudzovali očakávania malého zábavného ostrého náradia, údaj o plánovanom motore to pomerne schladil. Čakal by som, že v Twingu bude 1,6 turbo z Clia v nejakej podladenej verzii (110-125 kW), v kútiku duše tajne dúfal v nepodladenú 147 kW verziu. Ale 0,9 R3 s 88 kW, to je koniec. To sa nebude dať označiť za hotheč a RS si s týmto motorčekom koleduje o poškodenie mena.
Ale verím, že sú to len nepresné info či rovno cucanie prstu (čo by sa tu nestalo prvýkrát >:-[] ) a realita bude potešujúcejšia.
Rozbalit vlákno
9
25. 7. 2014 15:53
Re: Tešíte sa? Ja nie.
No, ještě zbývá počkat na celkovou hmotnost auta.

Ale jestil tam bude opravdu jen 88kW, tak to rozhodně žádný extrémní dravec z Dieppe nebude.
Avatar - iudex
25. 7. 2014 16:14
Re: Tešíte sa? Ja nie.
Aj Swift má nízku hmotnosť a so svojimi 100 kW je na spodnej hranici toho, aby sme ho mohli označiť za hotheč. 88 kW je bežné trošku výkonnejšie autíčko, ale žiadna "vrecková raketa".
Ale aj keby ten motor nafúkli nie na 88 kW, ale až na 100 kW, tak tam mám problém s tou konfiguráciou 0,9 R3. 1,0 Ecoboost s 92 kW od Fordu v zásade chvália, ale nik to neoznačí za športové auto, jednoducho pokým sa nenadýchne turbo, je to len slabučký trojvalec, ktorý neopatrným vodičom skapína pri rozjazde. A to má renaulťácky R3 ešte menší objem. A ak by bol vyhnaný na vysoký výkon (povedzme tých 100 kW, čo je 111 kW/l či 151 PS/l), tak tam hrozí citeľná turbodiera a nepríjemne dávkovateľný výkon.
Každopádne uvidíme, čo tam vôbec bude; ja dúfam v ten 1,6T.
Avatar - 3_diamanty
25. 7. 2014 16:28
Re: Tešíte sa? Ja nie.
swift sport rozhodne nie je hot hatch... maximalne tak warm hatch ... proste male sikovne rychle auto.... a zabavne... ale hot hatch urcite nie ani na spodnej hranici... prave taketo auta ako ceed gt alebo swift sport sa vo svojej kategorii nazyvaju warm hatche ...
Avatar - woody-alien
25. 7. 2014 16:45
Re: Tešíte sa? Ja nie.
Jseš mimo, Swift Sport se i se svým poměrně skromným výkonem dá bez zaváhání označit za hot-hatch. Ale co se vlastně namáhám, tys v něm nejspíš nikdy nejel, že ? ;-)
Avatar - Ronault.
25. 7. 2014 21:48
Re: Tešíte sa? Ja nie.
Warm hatch, hot hatch, cold hatch... kam na ty ptákoviny chodíš?
Avatar - white label
25. 7. 2014 22:42
Re: Tešíte sa? Ja nie.
topper + Ceed GT = warmboy + warmhatch >:D ;-)
Avatar - Ji/Ri
25. 7. 2014 16:45
Re: Tešíte sa? Ja nie.
....taky bych počkal jak to celé bude fungovat.... dneska diametrálně jiný jossalito? :yes: >:D
25. 7. 2014 16:52
Re: Tešíte sa? Ja nie.
Motor.. byla by pecka kdyby se tam vešla 1.2 130hp jako do Clia. Bohužel umístění motoru vzadu (pokud auto bude 4 místné) neumožní zástavbu větších motorů.

Jinak ty fotky mi moc "špionážní" nepřišly.. jako že bylo spatřeno twingo se 2 laufy..
Avatar - Emel
26. 7. 2014 12:08
Re: Tešíte sa? Ja nie.
Bez zamyšlení bych tipnul nějakou 1.2TCe okolo 100kW... po zamyšlení si říkám, že platforma je zřejmě optimalizovaná na malý motor a dostat tam něco většího bude asi problém.

A souhlas, 88kW, byť foukaných, je zklamání.
25. 7. 2014 15:59
A co kdyby autor taky dostal koule....
...a udržel svoje články v rámci mezí spisovné češtiny?
Rozbalit vlákno
2
25. 7. 2014 16:04
Re: A co kdyby autor taky dostal koule....
Fokt? >:D
Avatar - Ji/Ri
25. 7. 2014 16:44
Re: A co kdyby autor taky dostal koule....
:yes: >:D dobře ty....
25. 7. 2014 17:12
nechme se
nechme se prekvapit, jsou to dohady a vlastne nevime ani vykon, ani vahu, ani nic dalsiho

jen jedno je jiste, pokud to maji v paratech chlapci z Dieppe, tak to asi spatne nedopadne :-)
Rozbalit vlákno
0
25. 7. 2014 17:12
..pochybujem a dufam,ze...
...to vsetko bude inac.Uz starsia verzia mala 133 konovy motor a aj ked sme v dobe downsizingu tak nie znizovania vykonu a taketo male sikovne auticko si zasluzi minimalne 150 koni a verim tomu,ze ich aj dostane. :yes:
Rozbalit vlákno
1
Avatar - iudex
25. 7. 2014 22:55
Re: ..pochybujem a dufam,ze...
Súhlas.
26. 7. 2014 00:15
výkon stačí
Záleží na hmotnosti a odladěnosti. Peugeot 205 měl taky 88 kw bez turbíny a jaký to bylo dělo. Nehledě na to, že Renault ty sportovní auta prostě umí. To není Vw, že dají do Golfa silnej motor a myslí si, že to je sportovní, ale HH to samozřejmě není.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - white label
26. 7. 2014 02:14
Re: výkon stačí
Golf GTI I. g. měl jen 81 kW bez turba a jaké to tehdy bylo dělo..., s aktuálním Golfem GTI/R jsi samozřejmě mimo. Zkus třeba aktuální číslo časopisu EVO, ať se z té slaboduché zaujatosti probereš. :*) ;-)
Avatar - woody-alien
26. 7. 2014 08:35
Re: výkon stačí
"ale HH to SAMOZŘEJMĚ není." Tohle mě vážně zaujalo. A čo také si predstavujete pod pojmom "hot-hatch" ? ;-) Lepší než, horší než, stejně dobrej jako.....to všechno jsou náměty k diskusi, ale rovnou Golf z téhle kategorie vyřadit, to už vyžaduje značnou míru zaslepenosti. A když jsme u toho Renaultu, co "umí ty sportovní auta", takové Clio RS 4 je podle mého navzdory mnohým názorům výbornej hot-hatch, ale slůvko sportovní se k němu vážně nehodí. Ostatně jako k celé téhle kategorii hot-hatchů, řekl bych.
26. 7. 2014 11:12
88kW stačí
Twingo R.S. nikdy hot hatch nebylo. ;-) Je to prostě malé zábavné a hravé auto. Těch 88kW je úplně dostačující. Jako majitel Pandy 100HP která má jen 74kW vím o čem mluvím. I přes slabý motor je s tím obrovská porce srandy. Twingo přidáváještě pár kW navíc, pohon zadních kol a ideální rozložení hmotnosti mezi nápravy. Kouzlo těchto malých aut je v nízké váze a krátké převodovce. Už předchozí Smart Coupé bylo i s tím, šicím strojem perfektní auto které bohužel zabila pomalá automatická převodovka.
Papírová hodnota výkonu je naprosto nic neříkající údaj. Záleží na celkovém odladění. ;-)
Bohužel stále existují jedinci kteří budou věřit tomu, že i kdyby to mělo 150hp a o 500kg navíc, tak těch 150HP je pro ně v těžkém autě víc než 130HP v lehkém autě. >:D Poměr výkon/váha pánové ;-)
Rozbalit vlákno
7
Avatar - Emel
26. 7. 2014 12:38
Re: 88kW stačí
Předchozí generace měla 98kW, z točivé 1.6... tak tu těžko budeme jásat nad 88kW v nové generaci. To co píšeš je samozřejmě taky pravda, záleží na spoustě věcí, ale výkon je jedna z nejdůležitějších.
26. 7. 2014 14:48
Re: 88kW stačí
Nízká váha a krátká převodovka dokáže dělat divy. Co se týče zrychlení z 0-100 vůbec bych se nedivil kdyby bylo na podobné úrovni jako předchozí Twingo RS. S narůstající rychlostí už, ale bude nižší výkon cítit což ale až tak nevadí protože na jízdu ve vysokých rychlostech to stejně nebude. Do těch cca 130 je hodně srandy i s tou Pandou, ale pak už nemá čím bavit. Jízda v přímém směru vyšší rychlostí je v tomto případě k smrti nudící. Pomalejší technická okreska tomu bude sedět dokonale.
Avatar - white label
26. 7. 2014 13:10
Re: 88kW stačí
Můžeš nějak konkrétně prokázat, že minulé Twingo R.S. nebylo hh?

Mimochodem tvoje skoro rok stará prognóza ti zatím vychází jen částečně:
"vrkuboy 06.08.2013 18:54
Končí jen název Twingo
Renault bude samozřejmě i nádále nabízet mini, ale pod jiným názvem a rozhodně se dočkáme i sportovní verze z Dieppe... jenom už neponese název Twingo což ale nikoho trápit nebude."
26. 7. 2014 14:37
Re: 88kW stačí
Naštěstí jméno zůstalo :-) Z marketingového hlediska je zaběhlý název určitě lepší.
Co se týče toho jestli je Twingo HH nebo ne. V Twingu jsem jel hned několikrát a i když je to svižné a zábavné auto tak bych si ho netroufnul řadit po boku plnohodnotných HH jako Clio, Megan, Civic, Focus... a podobně což jsou opravdové raktety. Twingo RS, Swift Sport a podobné auta jsou jako běžná auta relativně nepoužitelná. Obzvláště třídvéřové Twingo na cupovém podvozku je ohromný kostitřas podobně jako moje Panda. Jsou to hodně nepohodlná auta (samozřejmě na kvalitní silnici tomu tak není). Tyhle kapesní rakety třídy A beru spíš jako takový mezistupeň mezi obyčejným autem a vstupem do královské třídy. Jsou to spíš takové hračky tím ale nepopírám kvality těchto aut. Jsou to nepochybně rychlá auta mimo Twingo jsem jel ještě Abarthem 500 a Coltem Ralliart.
Pokud bude mít Twingo opravdu tříválec o objemu 0,9 tak to se hothatchem nedá už vůbec nazvat. Navzdory tou se ale bude stále jednat o velmi živé auto. Moc se na něj těším. :-)
Avatar - iudex
26. 7. 2014 14:34
Re: 88kW stačí
Samozrejme že Twingo RS bol hotheč, rovnako ako ostatné modely RS od Renaultu. 133k na autíčko s hmotnosťou niečo cez tonu bolo dosť na to, aby mal dostatok dynamiky. Ale časy sa menia, svet sa posúva ďalej a s ním aj vnímanie toho, čo je hotheč. Máloktorý výrobca medzigeneračne neposúva výkony svojich hothečov, o tom, že by niekto išiel výkonovo dolu, ani nehovoriac. Preto aj keby malo nové Twingo o povedzme 50 kíl menej, to stratu 10 kW nevykompenzuje. Takže buď Twingo RS bude mať aspoň 100 kW, alebo jednoducho žiadne RS nebude; tertium non potest. :-!
26. 7. 2014 14:44
Re: 88kW stačí
Když může mít označení RS naftová Octavie tak to označení snese i tříválcové Twingo. >:D Nakonec i šachy jsou sport. Ať tomu výrobcé říká jak chce. Každopádně souhlasím s tím, že se doba mění a hranice toho co je a není HH se stále posouvají vejš a vejš.
Podle mě se budou u Renaultu snažit vykompenzovat nižší výkon váhou a kratší převodovkou. Vzhledem k tomu že vzadu moc místa nebude tak počítám s manuálním pětikvaltem. Bude to svižné auto ale ve vyšších rychlostech velmi ukřičené jako předchozí generace Swiftu Sport, která měla tak krátký pětikvalt, že byl na dálnici řev motoru doslova otravný. Jak říkám nové Twingo bych jako HH opravdu neoznačil, ale srandy s tím bude vrchovatě. Doufám, že dostane špéru nebo aspoň obdobu koncernového xds pak by to bylo na jízdu za deště jako dělaný :-)
Avatar - Emel
26. 7. 2014 15:58
Re: 88kW stačí
RS u Škody nemusí nutně znamenat totéž co RS u Renaultu. U Octavie je (nikterak dlouhou) tradicí benzín a nafta. V minulé generaci to bylo 125 a 147kW (myslím), v současné 135 a 162kW... což hezky ilustruje posun, který se v rámci nové generace očekává.

PS: čekat samosvor je podle mě v této třídě naivní... ale tak necháme se překvapit. Elektronická náhražka by být mohla.
27. 7. 2014 10:35
ju
a treba to nakonec bude Twingo eRS, nebo proste uskutecni TwinRun a misto zadnich sesli bude poradnej motor >:D
Rozbalit vlákno
0