Představte si miniauto, podobně zábavné jako předešlé Twingo Renault Sport, ale s pohonem zadních kol. Také se vám zpotily dlaně a zrychlil tep? Tak se těšte, už se na něm dělá!
Súčasné Twingo R.S. má 133 koni, myslím že 13 koní pri očakávanej úspore hmotnosti nebude nič zásadné.
Áno 1.2 TCe by znelo aj išlo lepšie ale ak sa tam nezmestí tak sa nedá svietiť.
Ale to nie je politicky prípustné, aby nasledovník mal nižší výkon. Aj keď vládne downsizing, výkony aspoň symbolicky idú hore, preto osobne neverím v Twingo RS s 88 kW.
Tak hoci autorove slová vzbudzovali očakávania malého zábavného ostrého náradia, údaj o plánovanom motore to pomerne schladil. Čakal by som, že v Twingu bude 1,6 turbo z Clia v nejakej podladenej verzii (110-125 kW), v kútiku duše tajne dúfal v nepodladenú 147 kW verziu. Ale 0,9 R3 s 88 kW, to je koniec. To sa nebude dať označiť za hotheč a RS si s týmto motorčekom koleduje o poškodenie mena.
Ale verím, že sú to len nepresné info či rovno cucanie prstu (čo by sa tu nestalo prvýkrát >:-[] ) a realita bude potešujúcejšia.
Aj Swift má nízku hmotnosť a so svojimi 100 kW je na spodnej hranici toho, aby sme ho mohli označiť za hotheč. 88 kW je bežné trošku výkonnejšie autíčko, ale žiadna "vrecková raketa".
Ale aj keby ten motor nafúkli nie na 88 kW, ale až na 100 kW, tak tam mám problém s tou konfiguráciou 0,9 R3. 1,0 Ecoboost s 92 kW od Fordu v zásade chvália, ale nik to neoznačí za športové auto, jednoducho pokým sa nenadýchne turbo, je to len slabučký trojvalec, ktorý neopatrným vodičom skapína pri rozjazde. A to má renaulťácky R3 ešte menší objem. A ak by bol vyhnaný na vysoký výkon (povedzme tých 100 kW, čo je 111 kW/l či 151 PS/l), tak tam hrozí citeľná turbodiera a nepríjemne dávkovateľný výkon.
Každopádne uvidíme, čo tam vôbec bude; ja dúfam v ten 1,6T.
swift sport rozhodne nie je hot hatch... maximalne tak warm hatch ... proste male sikovne rychle auto.... a zabavne... ale hot hatch urcite nie ani na spodnej hranici... prave taketo auta ako ceed gt alebo swift sport sa vo svojej kategorii nazyvaju warm hatche ...
Jseš mimo, Swift Sport se i se svým poměrně skromným výkonem dá bez zaváhání označit za hot-hatch. Ale co se vlastně namáhám, tys v něm nejspíš nikdy nejel, že ? ;-)
Motor.. byla by pecka kdyby se tam vešla 1.2 130hp jako do Clia. Bohužel umístění motoru vzadu (pokud auto bude 4 místné) neumožní zástavbu větších motorů.
Jinak ty fotky mi moc "špionážní" nepřišly.. jako že bylo spatřeno twingo se 2 laufy..
Bez zamyšlení bych tipnul nějakou 1.2TCe okolo 100kW... po zamyšlení si říkám, že platforma je zřejmě optimalizovaná na malý motor a dostat tam něco většího bude asi problém.
...to vsetko bude inac.Uz starsia verzia mala 133 konovy motor a aj ked sme v dobe downsizingu tak nie znizovania vykonu a taketo male sikovne auticko si zasluzi minimalne 150 koni a verim tomu,ze ich aj dostane. :yes:
Záleží na hmotnosti a odladěnosti. Peugeot 205 měl taky 88 kw bez turbíny a jaký to bylo dělo. Nehledě na to, že Renault ty sportovní auta prostě umí. To není Vw, že dají do Golfa silnej motor a myslí si, že to je sportovní, ale HH to samozřejmě není.
Golf GTI I. g. měl jen 81 kW bez turba a jaké to tehdy bylo dělo..., s aktuálním Golfem GTI/R jsi samozřejmě mimo. Zkus třeba aktuální číslo časopisu EVO, ať se z té slaboduché zaujatosti probereš. :*);-)
"ale HH to SAMOZŘEJMĚ není." Tohle mě vážně zaujalo. A čo také si predstavujete pod pojmom "hot-hatch" ? ;-) Lepší než, horší než, stejně dobrej jako.....to všechno jsou náměty k diskusi, ale rovnou Golf z téhle kategorie vyřadit, to už vyžaduje značnou míru zaslepenosti. A když jsme u toho Renaultu, co "umí ty sportovní auta", takové Clio RS 4 je podle mého navzdory mnohým názorům výbornej hot-hatch, ale slůvko sportovní se k němu vážně nehodí. Ostatně jako k celé téhle kategorii hot-hatchů, řekl bych.
Twingo R.S. nikdy hot hatch nebylo. ;-) Je to prostě malé zábavné a hravé auto. Těch 88kW je úplně dostačující. Jako majitel Pandy 100HP která má jen 74kW vím o čem mluvím. I přes slabý motor je s tím obrovská porce srandy. Twingo přidáváještě pár kW navíc, pohon zadních kol a ideální rozložení hmotnosti mezi nápravy. Kouzlo těchto malých aut je v nízké váze a krátké převodovce. Už předchozí Smart Coupé bylo i s tím, šicím strojem perfektní auto které bohužel zabila pomalá automatická převodovka.
Papírová hodnota výkonu je naprosto nic neříkající údaj. Záleží na celkovém odladění. ;-)
Bohužel stále existují jedinci kteří budou věřit tomu, že i kdyby to mělo 150hp a o 500kg navíc, tak těch 150HP je pro ně v těžkém autě víc než 130HP v lehkém autě. >:D Poměr výkon/váha pánové ;-)
Předchozí generace měla 98kW, z točivé 1.6... tak tu těžko budeme jásat nad 88kW v nové generaci. To co píšeš je samozřejmě taky pravda, záleží na spoustě věcí, ale výkon je jedna z nejdůležitějších.
Nízká váha a krátká převodovka dokáže dělat divy. Co se týče zrychlení z 0-100 vůbec bych se nedivil kdyby bylo na podobné úrovni jako předchozí Twingo RS. S narůstající rychlostí už, ale bude nižší výkon cítit což ale až tak nevadí protože na jízdu ve vysokých rychlostech to stejně nebude. Do těch cca 130 je hodně srandy i s tou Pandou, ale pak už nemá čím bavit. Jízda v přímém směru vyšší rychlostí je v tomto případě k smrti nudící. Pomalejší technická okreska tomu bude sedět dokonale.
Můžeš nějak konkrétně prokázat, že minulé Twingo R.S. nebylo hh?
Mimochodem tvoje skoro rok stará prognóza ti zatím vychází jen částečně:
"vrkuboy 06.08.2013 18:54
Končí jen název Twingo
Renault bude samozřejmě i nádále nabízet mini, ale pod jiným názvem a rozhodně se dočkáme i sportovní verze z Dieppe... jenom už neponese název Twingo což ale nikoho trápit nebude."
Naštěstí jméno zůstalo :-) Z marketingového hlediska je zaběhlý název určitě lepší.
Co se týče toho jestli je Twingo HH nebo ne. V Twingu jsem jel hned několikrát a i když je to svižné a zábavné auto tak bych si ho netroufnul řadit po boku plnohodnotných HH jako Clio, Megan, Civic, Focus... a podobně což jsou opravdové raktety. Twingo RS, Swift Sport a podobné auta jsou jako běžná auta relativně nepoužitelná. Obzvláště třídvéřové Twingo na cupovém podvozku je ohromný kostitřas podobně jako moje Panda. Jsou to hodně nepohodlná auta (samozřejmě na kvalitní silnici tomu tak není). Tyhle kapesní rakety třídy A beru spíš jako takový mezistupeň mezi obyčejným autem a vstupem do královské třídy. Jsou to spíš takové hračky tím ale nepopírám kvality těchto aut. Jsou to nepochybně rychlá auta mimo Twingo jsem jel ještě Abarthem 500 a Coltem Ralliart.
Pokud bude mít Twingo opravdu tříválec o objemu 0,9 tak to se hothatchem nedá už vůbec nazvat. Navzdory tou se ale bude stále jednat o velmi živé auto. Moc se na něj těším. :-)
Samozrejme že Twingo RS bol hotheč, rovnako ako ostatné modely RS od Renaultu. 133k na autíčko s hmotnosťou niečo cez tonu bolo dosť na to, aby mal dostatok dynamiky. Ale časy sa menia, svet sa posúva ďalej a s ním aj vnímanie toho, čo je hotheč. Máloktorý výrobca medzigeneračne neposúva výkony svojich hothečov, o tom, že by niekto išiel výkonovo dolu, ani nehovoriac. Preto aj keby malo nové Twingo o povedzme 50 kíl menej, to stratu 10 kW nevykompenzuje. Takže buď Twingo RS bude mať aspoň 100 kW, alebo jednoducho žiadne RS nebude; tertium non potest. :-!
Když může mít označení RS naftová Octavie tak to označení snese i tříválcové Twingo. >:D Nakonec i šachy jsou sport. Ať tomu výrobcé říká jak chce. Každopádně souhlasím s tím, že se doba mění a hranice toho co je a není HH se stále posouvají vejš a vejš.
Podle mě se budou u Renaultu snažit vykompenzovat nižší výkon váhou a kratší převodovkou. Vzhledem k tomu že vzadu moc místa nebude tak počítám s manuálním pětikvaltem. Bude to svižné auto ale ve vyšších rychlostech velmi ukřičené jako předchozí generace Swiftu Sport, která měla tak krátký pětikvalt, že byl na dálnici řev motoru doslova otravný. Jak říkám nové Twingo bych jako HH opravdu neoznačil, ale srandy s tím bude vrchovatě. Doufám, že dostane špéru nebo aspoň obdobu koncernového xds pak by to bylo na jízdu za deště jako dělaný :-)
RS u Škody nemusí nutně znamenat totéž co RS u Renaultu. U Octavie je (nikterak dlouhou) tradicí benzín a nafta. V minulé generaci to bylo 125 a 147kW (myslím), v současné 135 a 162kW... což hezky ilustruje posun, který se v rámci nové generace očekává.
PS: čekat samosvor je podle mě v této třídě naivní... ale tak necháme se překvapit. Elektronická náhražka by být mohla.