Mistři designu koncernu Volkswagen se shodují, že roadster velikosti Mazdy MX-5 by značce Seat slušel. Podle lidí z automobilky se o podobném voze uvažuje.
Toť otázka. MX-5 je na straně jedné metrosexuální kecka a na straně druhé ultimativní zadokolka se základem k ladění. Seat určitě zvládne první, ale to druhé... maximálně jako Cupra. Ale jinak asi ne.
PS: O roadsteru Seatu se už mluvilo někdy před třemi čtyřmi lety, ale teď si ze záchodové mísy na název nevzpomenu; mrknu. ;-)
Tu tvou černou NC jsem viděl na DW nebo tak. Pěkná. :yes:
No právě. Ale ono nepůjde jen o výkon. Ona bude mít předpokládám NC oproti starším mimo vyššího výkonu i mnohem tvrdší podvozek, páč na mokru s ní třeba Vicki z 5th gearu bojovala mnohem víc než s NA. Jestli víš, jak to myslím...
Pěkná je, ale pro mě je to hlavně nejlepší auto, co jsem kdy měl a dokonce nejlepší z těch, co máme nyní a to jsou vše o dost silnější a možná i vyjímečnější auta. Já mám trochu výjimečnou Miu, má nekompromisní Recara (ta se dávala jen specif.zakázku), o dost tvrdší podvozek, jak NB, nebo NC před faceliftem, jen čumák je ten se stříbrným orámováním...to už je ale černý.
No, ale ona ta dynamika je asi fakt bída, když umí stovku za 10. Skoro bych tomu nevěřil...Těžko můžeš popřít, že je to málo.To mělo mé jeden a půl tunové mondeo 1,8tdci.
Stovku za 10 sec.? Tu udělám, ale musím do kufru naložit min. 2 pytle brambor,,,pokud se mi tam vlezou. Nebo taky můžu nezařadit trojku a i těch 10 je málo.
Já nevím, zda umíš nebo neumíš číst, ale má sériová 160-ti koňová MX 5 po faceliftu to udělá hluboko pod 10, spíš tak do 7,5. Abych byl upřímný, je mi to jedno, každopádně to rozhodně není žádná louda. Řekl bych, že u Mazdy mají překlep, nebo se hrubě podceňují :-) Ono 160 koní / 1150 kg na 10 ani nevychází
Na jejich webu je nějaký bug, kdy se neupraví údaje na silnější motor, je nutné kliknout znovu. Oficiálně je to myslím 7,6s u dvoulitru, což stále není nic extra.
Já teda jezdím dost často do Dolomit a pokud nemám plnej kufr, tak mi výkon chybí jen na pár úsecích passů. Je fakt, že si stopky s sebou neberu, ale motorkáři mě brzdí, takže jede přiměřeně. Možná pár Nm by se hodilo, ale i bez nich je to skvělý svezení a to jsem už leccos projel..
Tak tady nejde o časy. Mě jde spíše o to, že bych nechtěl u auta pro radost cítit nedostatek výkonu a musel to ždímat u omezovače. Věřím, že jsi spokojený, já byl taky s HTP (nesrovnávám s ničím), ale čím silnějším jsem jel, tím hůře se mi vrací zpět.
V horách jsem docela často v omezovači a dost často mám plyn dlouhou dobu na podlaze, což většina řidičů ani nezná. Mazdě evidentně jízda kolem omezovače nevadí a nějak v tom nevidím problém. Já necítím nedostatek výkonu, já cítím, že musím včas a přesně řadit a občas z auta vymáčknout maximu, což mě víc uspokojuje než plyn jen lechtat. Mohl bych si vzít mnohem výkonější auto, kterých mám k dispozici několik, ale stejně bych opět sáhl po klíčkách od Miaty. To se těžko popisuje, to se musí prožít.
Sorry, ale ted budu asi trosicku kacet modly. Miata je nejprodavanejsi, protoze je levna. (Ostatne tady se tak casto pripomina, ze nejprodavanejsi neznamena nic, alespon pokud ten titul drzi VW). Jinak ta Mazda zadny zazrak neni. Jo, takhle kdybyste na me pred 15 lety vybalili Hondu S2000, to bych rekl, to je parada, ten motor beru. Ale Miata je podmotorovana jako vetsina mazd. Ve vysledku je Miata auto pro zensky a aproximace zenskych. To je realita.
Realita je spíš taková, že jsi napsal takovou hovadinu, že bych ji na tvým místě smazal. Jediný, co by tě omlouvalo, by bylo, pokud jsi včera slezl ze stromu. Já tvůj text asi zkopíruji a pošlu to pár lidem, kteří dané problematice, na rozdíl od tebe, rozumí. Bych bych pěknej parchant, kdybych si tu srandu užíval jen já! :yes: >:-[]
V pořádku, to klidně můžete, za svým názorem si stojím. Zkuste to nějak konkrétněji rozporovat. Reagoval jsem na borce, který radikálně napsal "A bez urazky, ale ak ti nestaci motor v MX-5 (navyse pri jej hmotnosti), tak si mizerny sofer." S tím tvrzením prostě nesouhlasím. Protože jsem někdy v roce 2001 (přibližně) krátce po sobě projel Hondu S2000 a Mazdu MX-5, moc dobře si pamatuji, že první byla extáze a druhá byla, no, proti Hondě nic moc. A to především kvůli motoru. Takže ano, je možné, že člověku nestačí motor v MX-5. Ale jestli se mnou tak ostře nesouhlasíte, fajn, je to vaše právo. EDIT: Ještě pro ostatní doplním, že Honda S2000 měla v roce 2001 dvoulitr se 177 kW, který šel do 8800 otáček, 0.1896 koně na kilo váhy. Mazda MX-5 v té době (NB) měla asi 104 kW, podle mého hrubého propočtu 0.14 koně na kilo. A to je sakra rozdíl. Ale prosím, každý ať si z těch dvou vybere, jak chce :-)
Ten názor je sice dost radikální, nicméně zdaleka nedosahuje laťku, kterou jste nasadil.Ta laťka je totiž dost vysoko. S Hondou S 2000 jsem měl tu čest jet a ty vzpomínky se mi vryly tak do paměti, že je bez problémů vylovím i o půlnoci. Honda má, oproti MX 5 mnohem charakternější motor, který se neskutečně rád vytáčí (přímo o to žadoní), má asi kvalitnější interiér a.....to je asi tak všechno. Je dynamická, to ano, ale Mazda má mnohem lepší podvozek, líp brzdí, líp zatáčí, zkrátka vše dělá o dost líp. To je zkrátka holej fakt, který já ani vy nezměníte. Kdo zná, ten ví.. S 2000 je výborný auto, nikdy na svezení nezapomenu, ale jen díky motoru, jinak nedělá nic výjimečně. To Miata je úplně jiný příběh (stále se bavím o NC), takže budu raději metrosexuál, nebo holka.
Hm, to nezní jako silné odmítnutí mého hlavního bodu, totiž že motor Miaty není žádná sláva. Napsal jsem je, že je (byla) podmotorovaná, a za tím si stojím. Jinak musím říct, že moje vzpomínky na jízdy jsou trošku jiné. Honda S2000 je podle mě mnohem nekompromisnější vozidlo, méně odpouští chyby, je méně přívětivé k začínajícímu řidiči. Nebezpečná věc pro mladého kluka. Mazdička proti tomu je uživatelsky přítulná, no a samozřejmě mnohem slabší. Dovedu si představit, že špatný řidič (já sám nejsem řidičsky nic moc) by mohl být s MX-5 rychlejší než s S2000, ale od určité úrovně řízení musí ve všem vyhrát Honda S2000. Byl bych velice opatrný v tvrzeních jako "mnohem lepší podvozek". No a pak je tu ten gay faktor... :-) Tady možná ne, ale v USA se tak Miata opravdu bere, projděte si trošku internet. :-) Nápověda - Honda S2000 gay není.
Konkrétně motor mé Mazdy 2,0 je fajn, ale chybí mu víc CHARAKTERU, ne koně, aby bylo jasno. Ano S 2000 je méně kompromisní, méně přívětivé a méně odpouští chyby. Proto , když si chci jízdu užít, beru Mazdu, pokud budu se chtít víc soustředit, beru klíčky od 350Z, která je ještě míň přívětivější než S 2000. Zatím jsem neseděl v jiným autě, které si na sebe řidič "oblíkne" než MX5. Slušně řízená Mazda nebude o nic pomalejší než S 2000 a i kdyby, tak je mi to jedno. Podvozek je zkrátka vychytanější než v S 2000, tam moc nespolupracuje. Gay faktor je co? To není Audi TT. Zatím jsem od nikoho nezaznamenal nějaké "gay reakce"a upřímně je mi u zádele, co si myslí v USA, navíc jejich mentalitu nemusím.
Cemu presne nerozumis na slovech "ve vsem"? Napsat, ze MX5 je krome motoru lepsi, muze jen totalni autoanalfabet. To, ze se ti MX5 vic zamlouva, me jen utvrzuje v tom, ze neumis ani poradne ridit tj. poznat, ktere auto je vlastne lepsi. A asi jsi i prvni clovek na planete, co rekl takovy blabol v porovnani techto 2 aut. A hlavne si tu lez do kapsy jeste potvrdit, pry kdo zna, ten vi >:D
Rozhodně nejsem první a ani poslední člověk na planetě a abych byl upřímný, nechce se mi ztrácet čas s někým, kdo v těch autech ani nejel a nemá žádné argumenty a ani jeden koment není konkrétní. Nech si svoji pravdu, další debata stejně nemá smysl.
Seat ide konkurovat Mazde...nie prosim! nerobte to Mazde, ona sa uz urcite cela trasie :-)
A vybrali si za protivnika rovno MX-5 :-) Povedal by som ze VW a Seat by sa mohli takychto vyhlaseni zdrzat,je to dost trapne. Podobne ako keby Opel vyhlasil, ze buduca Insignia bude konkurentom E-Klasse, kazdy sa len pousmeje....
Když opomene auta středních a vyšších tříd, tak kde je Seat vůči Mazdě nekonkurensechcopný? Leon vs Ma3 ? Neřekl bych, obě auta jsou hezká, ale Seat za nižší ceny nabízí agilnější motory u Mazdy je to bída s atmo 1.5 .
Ma2 vs Ibiza - tam taky nevidím nikde problém, Ibiza je pěkné malé auto s možností volby kombi a opět široké palety motorů až po TOP verze jako je Cupra.
Proč myslíš, že by Seat, značka, která je nejsportovněji založená a dělá troufnu si říct nejlíbivější auta koncernu, nezvládla udělat pohledný a dobře jezdící roadster? Jel si někdy nějakým Seatem? A to nemluvím o FR a Cupra verzích...
Určitě netvrdím, že je seat horší než mazda, ale zrovna od Tebe bych nečekal, že ti přijde lepší 1,2tsi 63kw vs. Mazda 1,5.Když pominu spolehlivost, tak zrychlení o 1sec ve prospěch té "bídy" 1,5atmo.Mazda seat nastíhá s 2,0tsi, zatím chybí MPS.A cenově pokud seat naložíš stejně jako mazdu- taky to bude +- fifty fifty. A možná dělá seat líbivá auta, ale roadster na obrázku vypadá dost divně.
Takže: Leona beru s 1.2 81kw TSI (popřípadě do nedávna 77kw TSI), které je nyní o 9 tisíc v základu levnější. Tento motor je prostě živější, než 1.5 atmo od Mazdy, která je u auta za skoro 400 tisíc dost mdlá... a ač bych po zkušenosti s TSI moc tomu motoru neveřil, u nového vozu tam je rozdíl znatelný.
Samozřejmě si můžeš koupit i "obyč verzi" Leona, ale také je za cenu Rapida.... tak proč ne? Ve vrcholné verzi už vůbec není o čem, na Cupru Mazda nemá zatím odpověď, nevidím tedy proč by Mazdě nemohl konkurovat Seat :-)
Na obhajobu Mazdy musím říct, že v 3ce se mi líbilo více v interiéru, ale byla to Top verze oproti "obyč" Leonu :)
P.s. na obrázku je nějaký paskvil v photoshopu, věř, že to nebude mít co dočinění s realitou :D
Základní motor mazdy není o nic horší než základní seat, cenově při adekvátním srovnání jak jsem psal +- totéž. Rozdíl 9tis. v ceně auta pro mě není rozdíl.jinak spolu nemáme sporu.
Já jsem si to taky myslel, ale faktem je, že pro běžnou jízdu je TSI příjemější, než srovnatelná atmosféra. Jsou momenty, kdy to TSI jede srovnatelně s atmo, třeba se zátěží v kopci (tam mi přijde, že dobře řadící řidič s atmo bude o pár desetin sekundy rychlejší, záleží na voze). Ale pokud hledáš solidní spotřebu, tak v klidném režimu se dá jet o litr míň... druhá věc je spolehlivost.. o tom vím bohužel dos své ;-\
Jestli je seat nejsportovneji zalozena znacka koncernu vw tak to je opravdu velka bida. Nechci rict, ze je seat spatny. Ale se sportovnim autem to nema naprosto nic spolecneho. A to jsem v FRku jezdil.
Ne jen koupil, on se už dlouho dost angažuje i ve vývoji... Reagoval jsem jen na tvrzení "Jestli je seat nejsportovneji zalozena znacka koncernu vw tak to je opravdu velka bida." Troufám si tvrdit, že koncern by i ve sportovnosti rozšlápl Mazdu jako malinu, protože na to má jiné nářadí než jen Seat. Ale v pohodě.
Mazda dělá jen "obyčejná" auta s více či méně sportovními vlastnostmi, řidičská a zábavná. Že se nadají srovnávat s porsche nebo lambo, je jasné. Ale za "skutečný" VW považuji VW, škoda, seat.
Reagoval jsem na tvrzeni, ze seat je nejsportovnejsi znackou a tvrdim, ze se sportovnim vozem nema moc spolecneho. Koncern vw ma vice znacek, ktere delaji sportovni vozy. Porsche, Bentley, Lamborghini.
Ano, Clarkson správně řekl, že Bentley dělá zatraceně rychlé náklaďáky, a v tom měl velkou pravdu. To už spíš Veyron, který je ovšem taky GT, ne super sport, nicméně je silným hráčem hned v několika disciplínách.
Závodní verze Continentalu má pod 1,3 tuny. A naposledy v Le Mans s náklaďákem také nejezdili. Continental je bezpochyby GT. Jen jsem chtěl říct, že Bentley měl zvláštní přístup.
Ale prosím tě, Mazda by Lamborghini přežvejkla jako nic... ;-);-) Ne, tohle není dobré srovnání.Pokud by na daném okruhu zajelo Lambo čas 1 :15, MX-5 by byla ráda za 1:45...A to jsem spíše fanoušek Mazdy než Seatu, o kterém ani nemá cenu mluvit.
Poviem to takto, minule som sa viezol s jednym americanom na SK v aute. Zastavil som na krizovatke za Seatom a on sa ma pyta ze co je to za auto,hovorim mu ze Seat. A on ze o takej znacke v zivote nepocul a ani take auto este nevidel a nepozna ani Skodu. Vysvetlil som mu ze Skoda a Seat su take regioalne znacky VW v Europe a dobre sa tu predavaju. Ale ze su to uz iba brandy a nie plnohodnotne automobilky, tak uz bol zorientovany. Chcem povedat, ze ak by sme zastalili za MX-5, tak by sa ma urcite neopytal, ze co je to za auto pred nami. Mazda je globalne posobiaca a na celom svete znama znacka s velmi dobrym menom a uspesnym modelom MX-5. Co je Seat ??? "ako by sa opytal american :-) "
PS: Seatom som sa uz viezol, naposledy 2,0 tfsi a bola to dost nuda
Chápu co tím chceš říct, ale tohle je naprosto neadekvátní hodnocení. V USA uznávají třeba korejské vozy a podívej tady, tady se na ně ještě hodně lidí dívá přes prsty. Jsme v Evropě, kde je MX - 5 legenda, ale není to nikterak výjmečné auto a ani nemá extra výkonné motory. Možná Seat neudělá zadokolku (to bych se dost divil, ale třeba Renault s Twingem překvapil), ale hezké auto, které bude dobře jezdit zajisté zvládne, tak proč v Evropě neukousnout pár tisíc prodejů od MX?
Ale spíše mi jde o to, že si napsal něco o nekonkurenceschopnosti, znám jak Mazdy, tak Seaty ( Dokonce sem Seata měl ) a nemyslím si, že by si zrovna tyto automobilky měly co vyčítat..
Ano, SEAT je ryze evropská značka a i proto mi je sympatičtější než nějaká ta japonská. Měl jsi tomu amíkovi taky vysvětlit jak markantně se liší ceny náhradních dílů v servisech ve srovnání: domácí evropští výrobci vs. mastná přirážka za tu japonskou srandu. ;-)
TOUŽÍ. To může. Ale je rok 2014, takže bez taktiky Meganu RS nebo radikálně jiné koncepce se vodám MX-5 ani nepřiblíží... Jako překarosovaná Ibiza. >:D
No... uvidíme. Evropa není zvláště na roadstery velký trh, ale naproti tomu nebo právě proto by zde mohl Seat bez ohledu na techniku prorazit. Doufám, že to bude jakési seatí Scirocco bez střechy, jako Ibiza snad nee.
Jasně, vždyť roadstery od Mazdy a Hondy maj na sobě jasný rukopis malých britských sporťáků (příklad za všechny MX-5 NA - Lotus Elan). Japonci navíc ještě skvěle umí točivé motory a ona lehká konstrukce se jim nerozpadne na prvním kanalizačním poklopu.
Proč by něco musel vyrábět? Pokud by takové auto dostal, tak by nejspíš bylo levobočkem podobného auta VW (BlueSport). Tenhle projekt VW předal Porsche. Snad tu nikdo nepochybuje, že Porsche zvládne postavit skvělé auto s motorem uprostřed. Jen se rozhoupat ho vyrábět. Zprávy o připravované 718 jsou tedy povzbudivé (Porsche z toho tehdy vycouvalo jako první, jestli si dobře pamatuji). Tohle auto mělo u VW velkou podporu, co vím, ale prognóza prodejů nevypadala uspokojivě.
Proti Seatu nic nemám, ale marně vzpomínám na JEDNU jeho zadokolku a docela silně pochybuji, že by udělala hezčí kabráč než současná Mazda se svým novým designem + s bonusem Skyaktivu.
Mazda MX 5 bude těžit ze svých dlouholetých zkušeností a asi opět, bohudík, nebude o výkonu,ale o jízdních vlastnostech, pocitech, zábavě atp.
Některým diskutérům předně doporučuji se projet, pak nebudou psát svý internetový teoretický bláboly o vzhledu, nedostatečném výkonu apod. On to nebude s přehledem nejprodávanější kabráč na světě jen tak, že?
Fuha, pozerám, že situácia sa nejako obrátila, na koncern tuším ponovom všetci nadávajú a Mazda má tuším sfanatizovanejších fanúšikov ako BMW.
Mazda že má oproti Seatu nejaké meno? To jedine u priaznivcov japonských áut, ktorých je síce plný internet, ale tuším tie autá v Európe nejako príliš nekupujú. Napríklad nová Mazda 3 je určite dizajnovo poradené auto, ale keď príde na komplexné porovnanie Seat aj VW bude vždy lepší, nový Leon ešte neprehral žiadny porovnávaci test a Mazda ani nedokáže spraviť s pokročilešou technológiu ako je atmosréfa tak prečo by mala mať nejaké meno, s ktorým by nemohol Seat s neporovnatelne pokročilejšou koncernovou tehcnikou bojovat.
Možná čteš bulletiny, co posílá svým klientům VW, nicméně já četl ve Speedu i TopGera test jak na Mazdu 6, tak i Mazdu 3 a zrovna se Seatem je nesrovnávaly. Seat má neporovnatelně pokročilejší techniku? Já o žádné nevím ,ale možná jsem rok prospal. Doporučuji trochu objektivity, je to jen Seat, což jsou auta, do kterých se ještě nedávno dával "odpad" z toho, co koncernu zbylo. Designově je Seat průměr, ale Cupry se mi vždy docela líbily (hlaně ta poslední), u ostatních je to, pro mě, dlouhé zííív. Řidičsky se žádný Seat zatím MX 5 ani nepřibližuje. A ten koncept je dost hroznej, to musí uznat každej.
btw : a co se týče prodejů v Evropě, tak Evropa není pupek světa a automobilky zajímají úplně jiné trhy, než neperspektivní Evropa. Občas se musíš podívat dál než za humna vesnice
Můžeš být konkrétní ohledně toho odpadu? Audi mu občas dopřávalo techniku, kterou neměl ani VW. Naopak, v poslední době se to začalo objevovat - Exeo, poslední Toledo. Seaty v mých očích trpěly na interiéry, ne na zastaralou techniku.
Ten "koncept" je show car pro sraz u Wörthersee. Pro mne je to jak kdyby něco museli udělat, tak splácali tohle. Useknutá střecha mě neposadila na zadek ani napoprvé, natož napotřetí. Doufám, že tím jako mysleli malý, dvě sedadla, čtyři kola a volant. :-)
Ano je to jen koncept současné Ibizy, na kterém se výrazně podíleli studenti. Snad každému musí být jasné, že tohle auto nikdy produkční nebude, tím spíš když vůbec nemá střechu :-)
Jen říkám, že snad Donckerwolke nemyslel vzorem více než jen malý roadster. Pointa byla, že si nemyslím, že by případné sériové auto vypadalo takhle. Nemá tedy smysl podle téhle kreace soudit. Spíš bych vsadil na to, že by vyšli z BlueSport. I když se nabízí i další možnosti, ale už pro mne nejsou tak zajímavé.
Už len to že sa riadiš testami TopGearu naznačuje, že si zrejme nejaký ten rok skutočne prespal.
Samozrejme, že má neporovnatelne pokročilejšiu techniku. Motory TSI sú úplne inde ako atmosféry Mazdy jednak spotrebou, ale hlavne dynamicky. Taktiež niečomu ako je MQB platforma nedokáže Mazda konkurovať, pozri sa ako velmi vpredu má motor Mazda 3 a ako Leon. Ani takú tuhú karosériu Mazda nedokáže spraviť.
Nedávno je relatívny pojem, podla mňa to bolo dosť dávno, dnes má Seat motory výroby AUDI AG a vyrába sa v rovnakej fabrike ako Audi.
Čo je mimo Európy ma momentálne nemusí zaujíma, jasné, Japonci si robia dlhodobo z Európanov srandu, ale to sa mi nezdá byť vhodné ospravedlnenie.
Motory TSI jsou úplně jinde spotřebou? tys asi spadl ze stromu na hlavu. Dále- víš toho hodně o platformě mazdy, abys ji mohl porovnávat s MQB? V čem je u MQB pro zákazníka výhoda? Mazda má málo tuhé karoserie a vyšší hmotnost než seat? Boha, a tady bude někdo vykládat o "fanatických mazdistech".
Vážně? Píšu někde o neporazitelné famózní mazdě a nebo že třeba právě seat je šrot? Kde? Vadí mi konkrétní blbosti, co píšou ti, co nový mazdy neviděli ani přes sklo.
Nj, darmo diskutovať. Možno ani tak spotrebou samotnou, tam je menší rozdiel v prospech TSI, ale čo sa týka pomeru dynamika/spotreba, tam skutočne TSI sú úplne inde.
Ja nie som nejako zvlášť priaznivec koncernu, Leon 1.8 TSI je prvé koncernové auto, ktoré mám, rozhodoval som sa objektívne, Mazda mi bola kedysi sympatická, ale objektívne som musel uznať že koncernová technika je skutočne výrazne popredu. Mazda sa zamerala na americký trh, ale to mi môže byť jedno.
Sám mám kromě mazdy 3 taky 1,8tfsi, tak můžu taky srovnávat. Rozhodně nepopírám, že turba jezdí "líp" a že mazdy nemají bůhvíjaký výkony. Ale spotřeba je velice dobrá, a u koncernu je výběr motorů stran spolehlivosti jen volbou menšího zla. A mě nepřijde spolehlivost jako nedůležitá věc. I tak jsem při volbě mezi Mazdou 6 s automatem dal přednost koncernu s automatem. Ale nebyla to volba rozumem .Jen volba většího "komfortu jízdy". Jinak k tvému poměru dynamika/spotřeba- při klidné jízdě bude tsi zřejmě krapet úspornější, ale při dynamické jízdě bych se hodně divil. I z porovnání vlastní garáže- turbo se pod zátěží sakra rozežere.
To je teda náhoda, že máš práve Mazdu 3 a 1.8 TSI. Ja mám tiež šťastie, že vždy keď diskutujem o dvoch autách, narazím na niekoho, kto má čírou náhodou obidve a môže byť objektívny. :yes:
Práve pod záťažou je to neporovnatelné v prospech 1.8 TSI (myslím iba najnovší, so staršími nemám skúsenosti).
Nakolko bohužial nedisponujem všetkými možnými autami aby som zabezpečil 100% objektivitu svojich príspevkov, iba viem to iba z fór, testov a podobných zdrojov. Keď ale posúdim za kolko idem ja s TSI a zakolko chodili ludia s predošlými mazdami pri športovej jazde, nemyslím si, že by to bolo možné. Ani dízle nežerú o moc menej.
Ja chodím v Leone 5F za 6l pri bežnej jazde, pri svižnej jadze za 7-7,5l, tam je ten rozdiel malý a keď idem skutočne naplno "RZ" niekde na okresnej ceste tak do 11l, ale aby som sa dostal dez 10l, to už musí byť plyn a brzda celý čas.
// mám tam DSG7
Ono to ani víc žrať nemusí, ale ja som písal o pomere dynamika/spotreba a ani najsilnejší 2.0l Skyactive nepôjde zďaleka tak ako najnovší 1.8TSI (môj kus má nameraných 204 koní z fabriky) a aby som išiel tak rýchlo ako Mazda 3 na limite by som nemusel na to zďaleka nemusel tak tlačiť, takže aj spotreba by bola nižšia. A v Mazda musí človek predsalen ísť cez 4 000 aby sa dosal k max Nm, v 1.8 TSI stačí mať 1250 RPM.
jo, u tohodle výkonu už mazda nemá odpověď. Tak to je. Ale 1,8tsi je dost menšinová volba.Nejvíc prodávaný 1,2 a 1,4 jsou běžně srovnatelný s mazdou a o prioritách každého, co vybere.
Kdybys napsal: "mám leona, jsem s ním velice spokojenej, vyhovuje mi víc než mazda,kterou jsem zkusil", nehádal bych se s tebou. Ale píšeš blbiny, který nejsou pravda- o zaostalé mazdě.
Ja som skúsil Mazdu, bol som na testovacej jazde, keď som si kupoval nové auto, ale Leon 1.8 TSI bol proste pohonným ústrojenstvom iná pláneta, alebo taký bol aspoň môj dojem, tak som toho Leona logicky aj kúpil, takže Mazdu rozhodne obhajovať nebudem.
Nemusíš mazdu obhajovat, jen nepiš blbiny o neskutečném technickém náskoku.6e má koncern výkonější motory nikdo nepopírá, to ale není moc technický náskok.
Ja by som to rád napísal, že koncern je o kúsok lepší, ale bohužial z môjho pohladu to skutočne vyzerá ako neskutočný náskok :-) Ten Leon oproti Mazde proste lietal a ako som sa previezol v Leone tak som nad Mazdou už ani neuvažoval, lebo tolko horšie auto čo sa týka motoriky som si nemohol kúpiť ani keby mi bolo sympatickejšie, ale sympatickejší mi bol aj tak Leon.
Práveže vôbec, v prejave a subjektívnom pocite bol práveže u mňa ďaleko väčší rozdiel v prospech 1.8 TSI ako v maximálnom výkone. Práve to ako sa ten motor správal bol velký rozdiel.
Subjektivní dobrý pocit, že ti motor skvěle vyhovuje, neznamená,že ten druhý je špatný. Snad tě nepotkají rozvody a netěsné písty, vedoucí k zničení katalyzátoru.
Ano, 1,8tsi jezdí bezva. Ne, není to samo o sobě důkaz technické nadřazenosti.
To nie, ale celkovo keď sa pozrieš na tú techniku TSI+MPI u 1.8 TSI nič tak technicky pokročilé u Mazdy nenájdeš a ani tak prokočilú platformovú techniku ako MQB, stačí sa pozrieť na umiestnenie motora ako som spomínal.
Majú síce asi najlepšie bežné atmosféry, ale ako som písal, pre mňa sú atmosféry akurát vecou nostalgie.
Nedá mi to ale ty tu vidíš nejaký zásadný rozdiel v uložení motora?
[odkaz]
[odkaz]
MQB proti Skyactiv platforme naozaj nie je pokročilejšia, dokonca pri porovnaní hmotností je trojka o 20 kíl ľahšia (1.5 Sky vs. 1.2 TSI). Aké sú ešte parametre, ktoré ti hovoria, že MQB je pokročilejšie?
Já se neřídím testy, já to pouze konstatoval, nic víc, nic míň. Já TSI v šíru, je to dobrej motor, ale např. 1,2 1,3 TSI bych nechtěl ani omylem, stačilo, jak šel občas do kytek motor u slabšího šíra. Řídil jsem Mazdu 6 a zdála se mi dostatečně dynamická, zkrátka Mazda jde úplně jinou cestou, než koncern a každému vyhovuje něco jinýho. V MX 5 by TSI motor to auto naprosto pohřbil, to je bez debat. Ohledně karosérie nemá zatím na Skyactiv Seat žádnou odpověď, páč jd, zase se opakuji, jinou cestou. S posledním odstavcem souhlas.
Jazdil som 1.2 TSI v Pole a vôbec som s tým nemal problém. Základný 1.5 u Mazdy je skutočne lenivý, určite by som bral 1.2 TSI. Atmosféra u mňa už patrí iba do auta na zábavu, do MX5 určite atmosféra, ale v aute na bežné presúvanie je pre mňa atmosféra proste zastaralá technika, točiť na 4 500 aby som sa dostal k točivému momentu, ktorý má TSI v 1 200 otáčkach... nie, ďakuejm. TSI má ďaleko dostupnejší motor a pôsobí neporovnatelne živšie, to nie je o maximálnych vákonoch, to je výkonoch v jednotlivých otáčkach a tam má TSI proste neporovnatelne dostupnejší výkon, preto by som sa kúpil atmosféru jedine z nostalgie. MX5 s turbom by už nebola MX5, ale nemuselo by to byť zlé auto.
"Ohledně karosérie nemá zatím na Skyactiv Seat žádnou odpověď" tomuto som nejako neporozumel.
Známej si po x Fordech pořídil Mazdu 6 a co jsem s ním mluvil, tak je nadšenej a děkuje za doporučení. Prý se nikdy u řízení tak nebavil a těší na na každou služebku. Přeber si to jak chceš, ale právě ta lehká dostupnost je pro někoho nuda k uzívání. Jezdil jsem 2,5 roku 2,0 TSI , což o to, jede to hezky a má to zátah, ale je jízda on / off. Po nějaké době mě to začalo na služebních cestách nudit a zjistil jsem, že se bavím, jen když jedu úplnou "palici", jinak jsem málem párkrát usnul. Jak jsem napsal, 1,2 TSI do domů nepůjde, k malým objemům mám nedůvěru a slabší šíro (turbo/kompresor) mě v tom jen utvrdilo. Ten motor je dost nic moc. Skyaktiv je použití materiálů a technologie, kde je konstrukce lehká, přitom pevná a není potřeba motorů s turbem, přesto je spotřeba víc než dobrá.
Vtip je u mazdy v tom, že po základní 1,5 následuje podladěný dvoulitr s nijak oslnivým výkonem 120koní, který jezdí dost podobně jako menší turbo- vysoký krouťák, dostupný nízko, spotřeba běžně kolem 6-6,5l, zrychlení pod devět sekund . Projev opravdu dost podobný tsi, žádný dělo ale ani žádná zdechlina.Všichni tady porovnáváte neslabší motor z nabídky.Základní TSI taky není bůhvíco.
Ty seš dobrej pacient.Kdo je tady sfanatizovaný? Mazda má proti Seatu rozhodně jméno, celosvětově, to je bez debat.
Mazda 3 rozhodně není dobrá jen v designu, a ano, v testech je Leon,Golf a Mazda 3 momentálně na špici.Záleží na prioritách, co si kdo vybere.Jestli ti technika Mazdy přijde zaostalá, pak seš asi dost zaostalej sám. Co má Seat za neporovnatelně pokročilejší technologii? Jestli je pokrokem neumět téměř vyrobit spolehlivý motor, pak jo, tam je mazda pozadu.
Základný rozdiel medzi Mazdou a Seatom je ten, že Mazda si kompletne vyvíja všetko sama a Seat len prebere stávajúcu techniku z koncernu a napchá ju do ostrejšej karosérie. U Seatu neexistuje vývoj vlastnej techniky, ešte aj dizajnér je z VW a preto pre mňa bude mať Mazda vačšie meno ako umelo vytvorený rebrand Seat.
Ale ja nehovorím nič o tom, že by bola technika VW zlá (aj keď z princípu sa mi viac pozdáva prístup Mazdy) iba o tom, že nemôže byť reč o nejakom mene keďže je to len preznačkovaný Volkswagen a značka bez minulosti, maximálne tak v spojení s licencovanými Fiatmi. Aj Škoda má pre mňa vačšiu hodnotu ako Seat lebo má bohatú minulosť.
Nehovorím, že je to zlé auto. Nový Leon je vyslovene pekný a aj interiér mimo základu už konečne vyzerá kvalitne. Ale neprináša nič nové prakticky nemá čím prekvapiť. Z racionálneho hľadiska je to však výborná voľba.
Kdyby bylo více takových povrchních lidí jako jsi ty, kteří si auto vybírají jenom podle jména značky, nebyl by třeba Hyundai tak kde je dnes. Jeho autům se před nedávnou dobou lidé posmívali, technika byla nespolehlivá a historie nulová.
Pro mne je důležité, že daná značka nabízí kvalitní vozy, než jakou má hodnotu. Koncernová technika VW zabalená do obalu Škody nebo Seatu s nižší cenou a odlišným zaměřením no problem.
Posledný odstavec si nečítal? Veď sám som napísal, že z racionálneho hľadiska je to výborná voľba. Veď aj ten Hyundai si ľudia kupujú z racionálneho hľadiska. Ja Seat nekritizujem ani to nemám za potreby. Každý si kúpi čo jemu najviac pasuje. Toto hovorím čisto z pohľadu fanúšika áut o tom akú má pre mňa tá ktorá automobilka hodnotu. A ako som povedal Mazda ju má väčšiu ako Seat zo spomínaných dôvodov.
U Seatu neexistuje vývoj... a proto Audi svěřuje něco z vývoje svých modelů právě Seatu. >:D Někteří jste opravdu vtipálci. Ano, Seat pravděpodobně nic nepostaví na zelené louce (alespoň v blízké době). Ale mluvit o tom, že nemá vývoj...
Postavil Seat niekedy vlastný motor alebo vymyslel prevodovku či hocjaký nový bezpečnostný systém? Ak áno tak sa ospravedlňujem za moje mylné tvrdenie ale ak nie tak skutočne zvlášť v porovnaní s Mazdou nemôže byť reč o vlastnom vývoji.
Proč by to Seat nebo Škoda v současné době dělala? Koncern je jedna firma. VW je stoprocentním vlastníkem SEATu i Škody. Myslíš si, že kdyby si jednotlivé značky vyráběly své motory, že by bylo dosaženo větší kvality a ziskovosti? Sdílení motorů a koncernové techniky je zcela logické, tedy alespoň pro mne. ;-)
v tomto ohledu je VW zároveň SEATem i Škodou a je to tak dobře :-)
Nikde som nespomenul nič z toho čo píšeš, reagoval som na to že Mazda jednoducho vyvíja svoje motory svojpomocne a Seat ich kompletne preberá od VW a preto má pre mňa Mazda väčšiu hodnotu to je všetko.
Seat je vlastně VW s jiným designem/interiérem. Nejlépe si to člověk představí, když si uvědomí, že celý SEAT řídí bývalí manažeři VW a co je Seatu je i VW. Vývojové středisko je centrální pro celý koncern. Preberá od VW? No má na to právo. Všechny značky koncernu se na vývoji v rámci svých možností podílejí a to jak technicky, tak i finančně.
To, že si vážíš Mazdy více proto, že je to globální značka a může si ze svých prodejů dovolit financovat vývoj sama je hezké. Já si zase vážím divize SEATu za to, že nabízí pro Evropany hodnotnou techniku VW za přijatelnou cenu a v dynamičtějším kabátě.
To se tady zase sešlo inteligence. Fanatici do Mazdy si tady honí ego ve snaze obhájit svého miláčka před zlým Seatem a v zápalu vzteku ve svých hlavičkách nepochopili, že SEAT resp. VW o tom, že by konkuroval Mazdě MX-5 vlastně nic neřekl. Je to jenom domněnka autora článku:
"Výhodou auta by bylo i to, že v podstatě nemá proti komu bojovat. Jedinou přímo konkurencí by mohla být Mazda MX-5."
V podání SEATu (jestli vůbec nějaké bude) by to bylo levnější než Mazda a hlavně v Evropě prodávanější auto. Technika klasika koncern.
No raději si to poznamenej, aby jsi na to nedej Bože nezapomněl. >:D Samozřejmě, že fanatici s komplexama se živí na různých diskusích, takže i u té s VW jistě nějací budou.
Rohlik je taky nejprodavanejsi pecivo a jaky je to sranec. MX5 je a vzdy bude proste jen lacine entry level mirne sportovni auto pro geje a teple kaderniky.
A práve preto ho miluje toľko ľudí. Za rozumné peniaze ponúkne také množstvo zábavy a radosti ako žiadne iné auto v podobnej cenovej relácii a aj naprieč celým spektrom kabrioletov.
Pre niekoho auto pre gejov, pre mňa komplexná obdivu hodná hračka s neuveriteľným podvozkom, prevodovkou, ktorá kratšia už ani nemôže byť a motorom ktorého výkon si šofér musí zaslúžiť. Proste posledný mohykán medzi kabrioletmi a dúfam, že sa na tom s príchodom novej generácie nič nezmení.
Viezol si sa v tom aute niekedy, že si trúfneš povedať že je ,,mírne sportovní´´?