Novinky
Přihlásit pro přidání komentáře
cri-cri
2
Sice to neni zádný super krasavec, ale za ty peníze supr a snad nemůžu nic namítat vzhledem k ceně.
Uživatel_5340709
2
Myslím, že tohle by jim v Top-gearu udělalo větší radost než Reliant. >😁 :-!
3_diamanty
0
v topgeare si pamatam aj na cast kde sa jazdilo s tymto [odkaz] , 3 kolky zjavne este nevymreli .... hlavne bacha na defekt zadneho kolesa 😉
_MT_
1
Když si vezmeš, že takové Piaggio MP3 stojí s 300 nějakých 190 tisíc a s 500 225... Na druhou stranu, je to americká cena a ty jsou nám tu platné jak mrtvému zimník (nemluvě o distribuční a servisní síti).
megacruiser
s Velorexem, toto je podstatně delší i širší. Na stejném půdorysu už není problém postavit klasické 4 kolové auto pro 4 lidi, takže tříkolka ztrácí význam. Pro USA super, ale u nás nepoužitelné - tříkolka, neboli třístopé vozidlo trefí každý výtluk, se s 4 kolovým autem se dá vyhnout. Další nevýhodou je minimální zavazadlový prostor.
Tříkolky ale rozhodně mají smysl i dnes - třeba takový přemotorovaný T-Rex je asi hodně zábavný.
Tříkolky ale rozhodně mají smysl i dnes - třeba takový přemotorovaný T-Rex je asi hodně zábavný.
Ano, něco takového by v první řadě mělo lákat snazším parkováním a proplétáním se provozem. A v EU cena takhle růžová nebude.
Já bych význam viděl i u tohoto vozítka - levné dojíždění do práce. Pokud to má opravdu spotřebu cca 2,8 litru, tak pokud to porovnám s běžným autem se spotřebou 5,5 litru můžu dost ušetřit jen na palivu. Např. pokud bych najel 20 000 za rok, při ceně 36 Kč/l, tak je za každý rok úspora kolem 20 tis. Kč. Za 7 let si auto na sebe vydělá a já nemusím ničit drahé rodinné auto, ve kterém bych zbytečně vozil litry vzduchu a tuny železa. Jiná věc je pohodlí cestování (ale pokud chceš šetřit...) a bezpečnost při havárii.
Ta cena by urcite nebyla tak nizka, takze za 7 let by se to zaplatio tezko. Navic musis pridat udrzbu dalsiho auta (diky jednoduchosti by to nemelo byt moc, ale prece s najezdem 20t km za rok zadarmo jezdit nebude).
Ale i presto, jako alternativa pro dojizdeni do prace, kdy nepotrebujes dopravit nic krome sebe, mi to prijde docela zajimave. Jizdne by to mohlo byt celkem zabavne - sedi se blizko k asfaltu, vidis predni kola jak zataceji + nizka vaha - hotova motokara, akorat neprsi.
Ale i presto, jako alternativa pro dojizdeni do prace, kdy nepotrebujes dopravit nic krome sebe, mi to prijde docela zajimave. Jizdne by to mohlo byt celkem zabavne - sedi se blizko k asfaltu, vidis predni kola jak zataceji + nizka vaha - hotova motokara, akorat neprsi.
Tak třeba to první auto by zůstalo manželce na občasné po-pojížďky apod.
Na zábavu jsem ani nepomyslel. Je fakt, že v takto nezvyklém autě by to mohlo být zajímavé - sedím uprostřed, nízko nad silnicí, solidní šířka a (asi) těžiště nízko... Ještě jak by se to chovalo na sněhu s tím jedním kolem vzadu.
Na zábavu jsem ani nepomyslel. Je fakt, že v takto nezvyklém autě by to mohlo být zajímavé - sedím uprostřed, nízko nad silnicí, solidní šířka a (asi) těžiště nízko... Ještě jak by se to chovalo na sněhu s tím jedním kolem vzadu.
Na snehu bych s tim jet nechtel - myslim normalni silnici s vyjetymi ve snehu koleji. Zadni kolo by muselo jet presne po te vyssi kluzke casti a asi by melo tendenci klouzat dolu do koleje - coz uz je asi za hranici zabavy, bliz k sebevrazde.
Evropská cena by byla určitě vyšší a pohybovala by se někde u mini aut (počítal bych minimálně 180 tisíc). Pak je otázka, jak se v tom jede, jakou to má výbavu, co se do toho vejde. Úspora paliva za to stát nemusí. Plus je dynamika (hmotnost).
Zkus se na to podívat optimisticky... 😄
Výroby by se ujal nějaký zavedený výrobce (VW, Toyota, Renault apod.) a cenu by se podařilo udržet kolem 160 tis. Za jízdy by to z řidiče nevytřepalo duši a dokonce by to mohla být zábava (jak píše standajlk). Výbava by byla jednoduchá (jako třeba v Dacii - včetně klimy). Vešla by se do toho jedna taška se spolujezdcem, cca 3 bez... Je jasný, že někdo upřednostní komfort, jiný úsporu a další třeba ani nemá na výběr...
Ještě bych zmínil malý (čelní) odpor vzduchu a menší tření (3 kola).
Výroby by se ujal nějaký zavedený výrobce (VW, Toyota, Renault apod.) a cenu by se podařilo udržet kolem 160 tis. Za jízdy by to z řidiče nevytřepalo duši a dokonce by to mohla být zábava (jak píše standajlk). Výbava by byla jednoduchá (jako třeba v Dacii - včetně klimy). Vešla by se do toho jedna taška se spolujezdcem, cca 3 bez... Je jasný, že někdo upřednostní komfort, jiný úsporu a další třeba ani nemá na výběr...
Ještě bych zmínil malý (čelní) odpor vzduchu a menší tření (3 kola).
Neříkám, že by to nikdo nekoupil. Jen je podle mne v EU klíčové parkování. A kolik znáš motorových vozidel s tak malým rozdílem mezi cenou v EU a USA? 30 % je podle mne celkem konzervativní odhad.
Když se to bude parkovat ještě hůř než mini auto, tak přichází o silnou zbraň. Nahoře jsem psal ceny MP3 a to nemá střechu. Ale můžeš zaparkovat kolmo a šířku má myslím pod 80 cm. Takový půdorys je šikovný. A zaplatíš za něj, nejen penězi, i v dešti a zimě.
Když se to bude parkovat ještě hůř než mini auto, tak přichází o silnou zbraň. Nahoře jsem psal ceny MP3 a to nemá střechu. Ale můžeš zaparkovat kolmo a šířku má myslím pod 80 cm. Takový půdorys je šikovný. A zaplatíš za něj, nejen penězi, i v dešti a zimě.
Nedívám se na tento konkrétní model, spíš to beru jako nový segment (tříkolové auto pro dva s malou spotřebou, hmotností...), který by mohl mít nějaký potenciál (dokážu si představit, že bych si tříkolku na dojíždění do práce koupil). Jak velký (finanční) potenciál tento nápad (v EU) má samozřejmě netuším...
Parkování ve městě je určitě silná zbraň, ale tohle auto prostě míří jinam. Prostě bys neměl strach, že se to převrátí při trošku rychlejší jízdě. Není to primárně městské mini auto.
MP3 je spíš motorka než auto.
Parkování ve městě je určitě silná zbraň, ale tohle auto prostě míří jinam. Prostě bys neměl strach, že se to převrátí při trošku rychlejší jízdě. Není to primárně městské mini auto.
MP3 je spíš motorka než auto.
MP3 je prakticky skútr, na který ti ve verzi s větším rozchodem stačí řidičák na osobní auta.
_Teddy_
Myslim ze na technicky orientovanom webe by sme sa snad mohli drzat presnejsich terminov. Takze nie "vybusny", ale "spalovaci" motor. Sice v urcitom rezime moze dochadzat vo valci uz k vybuchu zmesi, ale rozhodne to nie je pracovny stav na ktory by bol motor stavany...
Kdyz uz, tak musis take specifikovat, kde se palivo spaluje. "spalovaci" motor muze byt klidne i parni stroj
No ked do detailov, tak je to spalovaci motor s vnutornym spalovanim (v angl. "internal combustion engine"). Kazdopadne "vybusny" nie je ani nahodou...
No ... ja by som skôr povedal, že práve výbuch je to čo poháňa kolesá, že? Predsa vo valci sa iskrou zapaľuje zmes vzduchu a paliva a tá doslova vybuchne - to je tá sila, čo stláča valec smerom dole ... Spaľovací motor je trocha široký pojem - to môže byť aj turbína - tam, myslím, k výbuchom naozaj nedochádza.
1. Zmes sa zapali, a zhori. Nevybuchne.
2. Nestlaca sa nadol valec, ale piest (aspon v 99.9% motoroch je to tak).
3. Sila ktora ho stlaca nadol je sposobena tlakom spalenej zmesi.
2. Nestlaca sa nadol valec, ale piest (aspon v 99.9% motoroch je to tak).
3. Sila ktora ho stlaca nadol je sposobena tlakom spalenej zmesi.
Jaký je podle tebe rozdíl mezi výbuchem a spalováním? Odborněji se mluví o detonaci a deflagraci. Ve spalovacích motorech jsou detonace nežádoucí (rázové vlny motorům nedělají dobře). Určitě jsi slyšel o klepání.
Čo ti ja viem, tak podľa mňa výbuch je rázového charakteru - a to "spaľovanie" v obmedzenom priestore valca jednoznačne je a spaľovanie je kontinuálneho charakteru - ako napr. v turbínach.
S klepaním motora to namá moc spoločného - to vzniká vteda ak je "spaľovanie" iniciované v nesprávny moment - inak je presne také isté ako normálne "spaľovanie".
S klepaním motora to namá moc spoločného - to vzniká vteda ak je "spaľovanie" iniciované v nesprávny moment - inak je presne také isté ako normálne "spaľovanie".
Spalování je obecnější, i detonace je spalování. Rozdíl mezi detonací a deflagrací je rychlost šíření - detonace jsou nadzvukové. Nevím, jak je definovaný výbuch.
PS: Zapomněl jsem na druhou část. Při klepání dochází k samovolnému vznícení směsi a detonaci. Rázová vlna, která detonaci provází, je zodpovědná za prudký nárůst tlaku a následně naráží na stěny spalovacího prostoru. Nejsem motorář, ale rychlost by měla být řádově větší.
PS: Zapomněl jsem na druhou část. Při klepání dochází k samovolnému vznícení směsi a detonaci. Rázová vlna, která detonaci provází, je zodpovědná za prudký nárůst tlaku a následně naráží na stěny spalovacího prostoru. Nejsem motorář, ale rychlost by měla být řádově větší.
Samovoľné vznietenie zmesi pri "klepaní motora" je ale PRESNE také isté ako "normálne" - je v presne takom istom priestore, používa ako palivo a okysličovadlo presne také isté materiály s rovnakým zložením ... Je teda úplne rovnaké ako bežné vznietenie - jeho jediným rozdielom je IBA to, že vzniká mimo klasický takt a z toho dôvodu vznikajú rázové vlny - pretože to vybuchuje mimo taktu motora.
Detonace neni to same jako normalni horeni iniciovane jiskrou. V pripade detonace stlacena a prilis ohrata smes zjednodusene receno zacina horet v celem svem objemu najednou, odtud ta velka rychlost sireni horeni a klepani. Naopak v normalnim "modu" smes zacina horet v jednom bode - kde proskoci jiskra - a siri se rovnomerne relativne pomalu do vsech stran.
Co si takhle zkusit něco o tom přečíst, když tomu nerozumíš? Přesvědčovat tě nebudu.
Veď som si prečítal: [odkaz]
A je to tam popsano: Pokiaľ zmes vzplanie sama od seba, je jej prehorenie nehomogénne a teda aj nekvalitné. Vo valci sa šíria rázové vlny, ktoré sa odrážajú od vnútorných stien spaľovacieho priestoru.
Takze i kdyz se to vzniti ve spravny okamzik, neni to to stejne.
Takze i kdyz se to vzniti ve spravny okamzik, neni to to stejne.
A z toho jsi to pochopil? Když už chceš využívat wiki, co takhle zkusit anglickou? [odkaz] Nebo německou. Obě se tomu věnují podrobněji než vaše.
Wartburg 353W
Elio ma nekolik problemu. Za prve temer nikdo neveri, ze se skutecne zacne vyrabet a prodavat za uvedenou cenu. A za druhe plytva prostorem. Pokud vozitko v konfiguraci dva za sebou, tak na daleko mensim pudorysu, protoze snadne parkovani je jednim z logickych benefitu - tedy v Evrope a Asii. Presto tomu fandim a sleduju projekt uz od zacatku.
Klaudius
Praktický zmysel tohto vozítka je diskutabilný. Nie je ani dvojmiestne, skôr 1+1. Povedzme ešte na rozvoz pizze, ale degraduje ho pomerne značný rozchod prednej nápravy. Vyzerá to ako okarosovaný motocykel, prirovnanie k Velorexu sedí dokonale.
Ak trojkolka do mesta, potom v opačnom usporiadaní, na rovnakom pôdoryse aspoň 2+2 a nejaký kufor, aby to k niečomu bolo. Toto je len hračka.
[odkaz]
Ak trojkolka do mesta, potom v opačnom usporiadaní, na rovnakom pôdoryse aspoň 2+2 a nejaký kufor, aby to k niečomu bolo. Toto je len hračka.
[odkaz]
Ty si opravdu myslíš, že je dobrý nápad mít u něčeho jako Reliant vpředu jen jedno kolo?
Co se rozchodu týče, možná se jim nechtělo jít do naklánění. Rozhodně to není dobře koncipované do evropských měst. Ale o to možná autorovi/ autorům ani nešlo.
Co se rozchodu týče, možná se jim nechtělo jít do naklánění. Rozhodně to není dobře koncipované do evropských měst. Ale o to možná autorovi/ autorům ani nešlo.
S tím Reliantem to asi bylo míněno jako vtip. Existuje horší tříkolka?😒br />
[odkaz]
Aut s uspořádáním 2+2 existuje hodně a není velký důvod je řešit tříkolkou. Oproti tomu 1+1 má menší čelní odpor (max. poloviční?) a auto s takovým uspořádáním na trhu neznám. Spousta lidí jezdí (pracovně) v autě v jednom. Proč dělat další derivát 2+2?
Aut s uspořádáním 2+2 existuje hodně a není velký důvod je řešit tříkolkou. Oproti tomu 1+1 má menší čelní odpor (max. poloviční?) a auto s takovým uspořádáním na trhu neznám. Spousta lidí jezdí (pracovně) v autě v jednom. Proč dělat další derivát 2+2?