Novinky
Není jich už trochu přespříliš? Když mne něco nezajímá, tak to většinou nečtu, ale dnes mi to nedá a musím zmínit věc, že už je tady těch octávii a leonů g-tec opravdu hodně. Nejdřív hromada PR článků, pak známe ceny, pak článek o spuštění výroby, pak první dojmy, pak váš test, pak ten samý test světa motorů, pak leon g-tec, pak články o tom, jak se vyplatí, pak zase propagandistické výlety přes půl Evropy za tisícovku... Nějak si nevybavuji, že tady bylo stejné haló, když uváděl své cng modely fiat nebo opel. Chápu, škoda je domácí značka, které fandím, ale zas vocamcaď pocamcaď.
"...Nebojte, o plynové Octavii nečtěte tento týden naposledy..."
Presne toho som sa obaval!
Presne toho som sa obaval!
Není to o nic větší pitomost, než motor V8 pod kapotou, se kterým se jezdí jen na spotřebu.
1. Nesli to nahodou sestdesiatkou?
2. TSI + CNG = nespolahlivost na druhu. Dobry znamy, co ma RS-su v benzine a najazd cez 40000 rocne, to chcel kupit. Potom vypatral majitela passatu s CNG a uz o octavii s CNG nechce ani pocut...
2. TSI + CNG = nespolahlivost na druhu. Dobry znamy, co ma RS-su v benzine a najazd cez 40000 rocne, to chcel kupit. Potom vypatral majitela passatu s CNG a uz o octavii s CNG nechce ani pocut...
Test byl nastaven tak, aby vyšel hezky do PR. Nic proti Oktávce, nic proti CNG, ale pro porovnání výhodnosti CNG by to chtělo ještě vzít vedle toho benzínovou a naftovou OIII a za stejných podmínek test zopakovat. Ještě k tomu autor článku ani nemá úplné informace, jestli Oktávky jely na CNG, nebo i na benzín. Troufnu si tvrdit, že minimálně za podobné peníze by to dojelo i 1.6 Tdi, pokud nevemeš plnou v centru Prahy za 40 kč/ litr >😁
Druhá možnost by byla vyzkoušet jízdu takovou, aby nezdržovala a netrvala 3 dny, jako to udělali testéři s Meganem, což bylo zde na ACZ 😄
Druhá možnost by byla vyzkoušet jízdu takovou, aby nezdržovala a netrvala 3 dny, jako to udělali testéři s Meganem, což bylo zde na ACZ 😄
nic zazracne to nie je. Minule som to skusal na 100km useku dialnice v SR - zavesil som sa za autobus dialkovej dopravy ktory siel 105 tacho(a ano, nebolo to bezpecna vzdialenost, ale bral som to ako test - cca 8-10 metrov) - priemerna spotreba po tych 100km vratane par predbiehani (vzdy som sa drzal za busom) kamionov bola 3,1 - je to 81kW diesel. pri rovnakej rychlosti by som mal tak o liter a pol viac - takze - taketo srandovne PR testy su dost o nicom, pretoze nezohladnuju realne vyuzitie auta na dialnici.
No co, když ji správně natočí k lesu vchodem a k Plattnerovi zády, tak nebude potřebovat ani polštářek a má další úsporu místa v kufru a hmotnosti >😁
Jak k nicemu? Aspon ted vi uzivatel Skody CNG ze cesta do italie trva 3 dny >😁
Proste das dovcu 7 dni , 3 dni tam, jeden den vykoupat a 3 dni zpet a mas to skoro zadarmo >😁
Proste das dovcu 7 dni , 3 dni tam, jeden den vykoupat a 3 dni zpet a mas to skoro zadarmo >😁
BRAIN WASHING v praxi. Divíš se? To je Škoda a Česká republika. Ovečkám je potřeba vymýt mozek.
a podarilo se. nalezli particku tupejch ksichtu ve vychodnim nemecku. ty presedli z wartburga tak budou rvat blahem. a jet tri dny tisic km v schade musi bejt taky vodvaz. deti nasedat jedeme na tejden k mori do italie >😒] . tri dny tam vycachtat a tri dny zpet. ale zas je to levny
kufr v kterým vozí vzduch a akorát jednou týdně převáží nesmysly na chatu a pak zas zpět z chaty domů >😁 >😁 >😁
Diesel 1.6 TDI spálí u Plattnera 3 litry nafty, v běžném provozu 5-5,5 litru
TSI CNG spálí u Plattnera 3 kg CNG, v běžném provozu 4,5-5 kg
Litr nafty je řekněme za 36,50, kilogram CNG je za 26,50
Komu nevadí malá hustota čerpaček CNG nemá co řešit, 1.4 TSI je neskonale kulturnější pohon než diesel.
TSI CNG spálí u Plattnera 3 kg CNG, v běžném provozu 4,5-5 kg
Litr nafty je řekněme za 36,50, kilogram CNG je za 26,50
Komu nevadí malá hustota čerpaček CNG nemá co řešit, 1.4 TSI je neskonale kulturnější pohon než diesel.
paradoxne takito setrilkovia na spotrebe si bez problemov zase vyhodia desattisice za rozne stresne okna a blbosti ktore nevyuziju... ale pred kamaratami su proste frajeri ze jazdia o liter menej....
z osobnej skusenosti viem a mam v kruhu sirsich znamych jedneho cloveka ktory kupoval auto ( nebudem menovat ake ) s tym ze jazdi vraj za 5 litrov.... ale vybavu do neho napchal za dalsich 20 tisic a najazdene ma 60 tisic za 8 rokov s tym autom... takze ani moc na spotrebe neusetril a tu bohvieaku super vybavu nemal kde a kedy vyuzit... a to iste nie je sam... takychto pripadov srtrilkov je spusta... ktori setria tak ze v konecnom dosledku vlastne preplacaju a jazdia s drahymi crepmi ... a vraj zadarmo
z osobnej skusenosti viem a mam v kruhu sirsich znamych jedneho cloveka ktory kupoval auto ( nebudem menovat ake ) s tym ze jazdi vraj za 5 litrov.... ale vybavu do neho napchal za dalsich 20 tisic a najazdene ma 60 tisic za 8 rokov s tym autom... takze ani moc na spotrebe neusetril a tu bohvieaku super vybavu nemal kde a kedy vyuzit... a to iste nie je sam... takychto pripadov srtrilkov je spusta... ktori setria tak ze v konecnom dosledku vlastne preplacaju a jazdia s drahymi crepmi ... a vraj zadarmo
Jezdit s 1.6 TDI za 5-5,5 litrů znamená běžný průměr uživatelů na spritmonitoru.
[odkaz]
CNG se měří a kupuje v kg a v běžném režimu má TSI spotřebu 4,5 - 5 kg.
[odkaz]
Zdejší test tvrdí 4,7 kg ve městě i na dálnici
[odkaz]
CNG se měří a kupuje v kg a v běžném režimu má TSI spotřebu 4,5 - 5 kg.
[odkaz]
Zdejší test tvrdí 4,7 kg ve městě i na dálnici
Je v pořádku, že mi i s reakcemi do mailu chodí emailové adresy diskutujících?
Myslím, že nee....
Myslím, že nee....
Vaculík píše, že by důvodem jsou velký torzní kmity motoru, po 6/2011 je nový širší řetěz, ale do starších dát nejde.Muselo by se lisovat větší kolo na klikovku,což zatím nikdo nedělá.Ale ani ty rachotící by údajně neměly běžně přeskočit.
Edit- nedal jsem to do správného vlákna.
Edit- nedal jsem to do správného vlákna.
Nečetl jsem to, ale předpokládám, že to jel Plattner. Ten by se s dieselem měl vejít do 3 litrů při průměrné rychlosti k 60 km/h. Vím, že jel s Citigem na CNG přes 2600 km z Itálie do Švédska za zhruba 80 euro. 😄 Jet v Citigu takovou dálku je rozhodně větší výkon. 😉
Tak to už bohužel nevim, ale moc rychle to určitě nebylo... VIděl bych to, že jel na mimo město 50 a na dálnici 80, jinak není možný dostat se na takovou úroveň....
Nicméně s tím Meganem to byl opravdu uživatelský test, hezky popsaný, pamatuji si, že ste se dostali někam k Plzni či co, že?
Ok, budu se těšit 😄
Ok, budu se těšit 😄
Tohle ale není nelogické, auto a výbavu si kupuješ, protože to tak chceš. Samozřejmě, že bys mohl jezdit holobytem od Dacie, ale on se chce hýčkat střešním oknem, elektrickym ovládáním všeho možného i nemožného. Tyhle věci by si stejně koupil, chce je, má rozpočet na auto, tak to ho využije. Ale když dostane na výběr dva motory a ten jeden bude rozežranější a jemu nezáleží tolik na výkonu, ale spíš na tom provozu, tak proč nevybrat ten úspornější? I na těch 60 tisících km za 8 let pořád ušetří vůči 60 tisícům za 8 let u auta s vyšší spotřebou.
Ano, takoví, kteří mají dost peněz >😁
Ne, jasně, že vždy to není směrodatné, ale při ceně paliv je i spotřeba u běžného člověka docela důležitým faktorem při výběru vozu 😄
Ne, jasně, že vždy to není směrodatné, ale při ceně paliv je i spotřeba u běžného člověka docela důležitým faktorem při výběru vozu 😄
Ano, kousek za Plzní už nám to škytlo, takže nechybělo mnoho 😄. Myslím, že jsme si tehdy dávali oficiální start na pátém kilometru D5 😄
Jojo, bohužel, ta naše je 3/2011 😒 Nenadělá se nic.... nicméně já sem slyšel od známého mechanika, že i ty novější mají problémy.
Ty příbory jsem nevzal já 😲
Ale nejsem prajzák, to prej až po deseti letech od naplavení 😄
Ale nejsem prajzák, to prej až po deseti letech od naplavení 😄
Jezdit s 1.6TDI nebo nakonec i 2.0TDI za 5.5 znamená, že si nijak neodříkáš dynamiku auta. Ve stejném režimu jezdíš s 1.4TSI za 7-8. Zapomeň na to, že bys měl menší spotřebu CNG v TSI než nafty v TDI.
Zrovna vím o třech koncernových autech, která jezdí na CNG ve firmě místo dieselů a je s nimi větší spokojenost, než byla s předchozími TDI.
Passat, 2xTouran
Jediné co, tak že s nimi nikdo neparkuje v podzemní garáži, což je ovšem specifický problém ***ákova jménem Česká republika
Passat, 2xTouran
Jediné co, tak že s nimi nikdo neparkuje v podzemní garáži, což je ovšem specifický problém ***ákova jménem Česká republika
Tak kdyz nevyhovuje jako kriterium spotreba muzu nabidnout veleoblibene: kufr, zustatkova hodnota pri pristim prodeji a dalsi >😒]
Všude řveš, jak lidi, co si koupí octu, jsou ovce. Tak mi tedy vysvětli, jelikož jsi mi to nevysvětlil v diskusi pod designovým duelem, jaký vidíš rozdíl mezi milionem kupců octavie a milionem kupců té 308, proč jenom ti škodovkáři jsou ovce?
nutno podotknout, že pro TSI je long life po 30 teda smrťák.....obzvlášť pokud jezdíš po městě. Jám mám původně v servisce taky 30 tis interval, ale už od nova jezdím po 15 a ve škodovce mi to bez problémů předělali. Podle mě 30 tis na motor, který pracuje v malém objemu s takovým výkonem je strašná brutalita
Ja len reagujem na 99 percent a ze bezny diesel staci😒br />
1. maximalku realne chodi menej ako jedno promile pouzivatelov, naco ju riesit...
2.100-140 koni - uber, a riadne, u bezneho diesla, co sa kupuje, je to skor 90-110 a to nie je ziadne terno
3. kurtiaci moment, tah odspodu, vsetko super, ale auto ide iba medzi dajme tomu 1500-3000 otacok, podla konkretneho motora, ktore si treba prisne strazit - opat to nie je pouzivatelsky prijemne, jedine tak na tempomate.
4. zrychlenie neoklames, za tu cenu diesla mas uz poriadny benzinak, ktory ma kludne o 1,5-2 sekundy lepsie zrychlenie a ide v sirsom pasme otacok...
2.100-140 koni - uber, a riadne, u bezneho diesla, co sa kupuje, je to skor 90-110 a to nie je ziadne terno
3. kurtiaci moment, tah odspodu, vsetko super, ale auto ide iba medzi dajme tomu 1500-3000 otacok, podla konkretneho motora, ktore si treba prisne strazit - opat to nie je pouzivatelsky prijemne, jedine tak na tempomate.
4. zrychlenie neoklames, za tu cenu diesla mas uz poriadny benzinak, ktory ma kludne o 1,5-2 sekundy lepsie zrychlenie a ide v sirsom pasme otacok...
V malým autě bude 1,6 v pohodě, ve větším dvoulitr.Tak bych viděl "běžný diesel".Ne základní motorizace. Takže samozřejmě přiměřený naftový motor má dostatek dynamiky.
Nadbytek dynamiky? U bezneho diesla? Jazdil si 1.6 TDI alebo 1.6 HDI? Ved to bud este nejde, alebo v pasme 1500 otacok ide alebo zase nejde a huci... Rozhodne to nie je pouzivatelsky prijatelne a nazval by som to aj dost lenive. Ze to taha odspodu eje fajn, ale taha to kratko a zrychlenie neoklames...
Jo, u flotil je tenhle servis moc nezajímá.Ale solo kupec by to řešit měl, stajně jako pade navíc v nákupu.Ale asi neřeší.
Co znamena vacsia spokojnost ako s TDI? Ked uz niekto chce plyn, je tu LPG a i30 - casto v autoskolach na Slovensku, SuzukiS-Cross alebo swift-autoskoly v Polsku, auris, civic atd. Hlavne tie autoskoly by len tak do niecoho nesli, velmi dobre vedia, co robia. Navyse plno cerpaciek, lacna prevadza, prakticky ziadna poruchovost...
Takze otazka je, co znamena vacsia spokojnost ako s TDI...
Takze otazka je, co znamena vacsia spokojnost ako s TDI...
Nehovoriac o tom, ze za tych 8 rokov si mohol uzivat poriadny motor a nie klepot chrochtaka, aj ked platit na Slovensku 42Kc za liter benzinu v porovnani s 36Kc v CR by asi z principu nemohol.
Důvod může být jednoduchý - bohatí lidé si to často umí spočítat. Takže když nechtějí něco jen pro radost, nafta dává v evropě pořád největší smysl. Pokles ceny takové X6 s dieselem vs benzinem je naprosto propastný...
Musíš si uvědomit, že u CNG jsou to kilogramy. Litr benzínu váží zhruba 740 gramů (+- nějakou desítku).
Ano, je to totéž, jako předtím, jen nové.... závadu budou řešit, až se něco stane... to může být po záruce, nyní je podle Škody vše v naprostém pořádku... tohle posuzuje přímo Škodovka v MB.
Proč by měli řidiči využívat benzínovou nádrž? Při cestě do Itálie, Rakouska, Německa? S dojezdem až 400 km? Co je to za blbost?
Už před šesti lety jsem doplňoval do Pandy CNG v Budějovicích a to jenom proto že má malé nádrže. Když se přejede hranice tak už není žádný problém. Na rozdíl od Čech je vyjímka nepotkat na běžné pumpě CNG. Zrovna Itálie má nejvíce aut na CNG v Evropě. To bude asi tím že to co teď VW se slávou objevuje a PR opěvuje dělal Fiat už před deseti lety.
Už před šesti lety jsem doplňoval do Pandy CNG v Budějovicích a to jenom proto že má malé nádrže. Když se přejede hranice tak už není žádný problém. Na rozdíl od Čech je vyjímka nepotkat na běžné pumpě CNG. Zrovna Itálie má nejvíce aut na CNG v Evropě. To bude asi tím že to co teď VW se slávou objevuje a PR opěvuje dělal Fiat už před deseti lety.
Tzv. modifikovaný? Myslím, že modifikovaný je širší, a ten do starších typů nejde.Dali mu totéž, jen nové.Proto se závada logicky opakuje.
Myslím, že tohle budou mít automobilky dobře ochráněné, případně budou mít dobrá právní odělení. Vždyť autmobilka se relativně snaží - už mu řetěz jednou vyměnila za tzv. modifikovaný.
já teda moc peněz nemám ale spotřebu taky neřeším 😉 zajímavý že všichni ti milionáři z okolí stejně jezdí na naftě 😉
myslím si, že se jedná o konstrukční neodstranitelnou závadu, pokud není Vaculík blbej a podle mě není, měl by i soudní znalec být schopen to prokázat. Nevěřím, že by servis chtěl jít do soudního sporu. Já bych asi zkusil pohrozit předžalobní výzvou, nejlépe podloženou nějakým posudkem soudního znalce.Myslím si, že by to stálo v tisících kč.
Nafta se nákladům CNG nemůže vyrovnat: S diesely jezdí Plattner za 2,5-3 litry na 100 km a to bez zátěže, A litr nafty je o dost dražší než kg CNG, takže to vyjde dráž.
Diesel se může rovnat jen s LPG.
Diesel se může rovnat jen s LPG.
To je to nejhorší... jít do nejistého sporu, nebo radši šoupat nohama a na vlastní náklady nechat opravit, nebo prodat... radši o tom nechci přemýšlet 😄
O torzních kmitech se píše už dýl. Obdobné problémy mělo u svých odlehčených motorů už BMW (čtyřválce s PSA, diesely řady N47).
Že je autorizovaný, neznamená, že tě nemůže okrást. Je na automobilce, aby si udržovala v servisní síti pořádek.
Servis je Klokočka auto, jiný jsme nezkoušeli, možná ještě zkusíme. Záruka na díly by měla být znova 2 roky že? Proběhla vloni už jedna výměna, ale na vůz se prodloužená záruka přestane vztahovat po 5 letech nebo 60 tisíc. km. Díky za připomínku, možná to ještě zkusíme, ale Škoda auto se už jednou vyjádřila, že problém v autě neexistuje, jelikož už díly byly vyměněny a že "rachtání" řetězu je prý v normě. Toto je vyjádření před cca 3 měsíci 😄
Zkoušeli jste jiný servis? Jakou má na ně záruku (je tu šance, že má 24 měsíců na vyměněné díly)? Nebylo by od věci poradit se s právníkem a kontaktovat výrobce.
...což ale není apriori špatně... prostě je to extrém. Nahustit kola si můžeš taky, spíš je otázka, jak moc se člověk chce lepit na kamiony atd.
PS: při ekorallye nic jako "nutnost zapínat klimu" neexistuje
PS: při ekorallye nic jako "nutnost zapínat klimu" neexistuje
No byli sme tam před měsícem (54tisíc), záruka jí končí v 60 tisících (5 let nebo 60 tisíc km, autu sou 3), takže těsně před koncem záruky tam ještě jednou zajedem a uvidíme (teď je asi 56, nekontroloval sem to). Když ani to nevyjde, tak nevím... přemýšlí se i o prodeji, ale na to nejsou peníze zatím. 😄 díky 😊
Jo, ten sem četl, ale pořád mi někdo tady tvrdí, že to neexituje >😁 Ted dva týdny jezdím do práce s přítelkyní s tím TSI a každé ráno pravidelně v garáži.. někdy to zachrastí chvíli, jindy to trvá než se vyjede z garáže... nechme se překvapit 😄
Ano, taky na silnicích potkám hovado v oktě, pak taky v c4 picasso, pak ve vytuněné hondě, pak v pandě, pak v insignii atd. atd. Chování jedince ale nelze paušalizovat na chování všech lidí jezdící nějakou značku. Nebo to paušalizovat klidně jde, pokud jsi dost omezený, což, jak vidíme, jsi.
Radši bych benzín, než CNG, který nemá tolik čerpacích stanic, ale když ho někdo chce, tak proč ne!?!?! 😄 😄
Počkej, když máš auto v záruce a dodržíš servisní plán, tak to taky nemusíš měnit každý rok, potom nechápu? Znamená to pro ty, kteří nejezdí podle ser. plánu, nebo opravdu každý rok či počet km?
Ahá... no, vzhledem k tomu, že tam lijou olej autorizované Škoda servisy, tak to je opravdu pádný argument >😁
Nejsou peníze na jiné adekvátní auto >😁 A komu by se chtělo střelit skoro nejetý udržovaný kus a vyměnit za olítanou bazarovku žejo...
Kolik lidí ve Francii a Německu si koupí Octavii a kolik 308!? Zajímavé porovnání!? >😁 >😁 >😁
Protože vždy a všude jen tvrdí že jsou nejchytřejší a nejkrásnější! Bohužel se jedná jen o slušné stádo ....! >😁
To nevím, já chci vědět, proč jenom majitelé octávek jsou ovce. Jsou jich statitisíce, stejně tak majitelů 308 jsou statisíce, proč jenom škodovkáři jsou stádo ovcí?
Zase výjimka potvrzuje pravidlo že majitelé Škodovek jsou opět ti nejchytřejší!? Jinak opět názor další postřelené slepice!!! >😁 >😁 >😁
Dobrý den,
s Méganem jsme ale nakonec nedojeli 😄
Nebojte, o plynové Octavii nečtěte tento týden naposledy. Na pátek připravujeme pohled na dlouhou cestu s CNG ze sklutečně uživatelského hlediska 😉 😄
s Méganem jsme ale nakonec nedojeli 😄
Nebojte, o plynové Octavii nečtěte tento týden naposledy. Na pátek připravujeme pohled na dlouhou cestu s CNG ze sklutečně uživatelského hlediska 😉 😄
Nespali, VW UP! jazdim cca za 5L benzinu a 3.2 kg CNG ( bezna premavka, obec, mimo obce dialnica, kopce). Na dlhsej trase viem len spotrebu CNG, benzin neviem.
Z vlastnej skusenosti, ale s lahsim autom - VW Eco UP!, 1120 km so spotrebou 2.95kg pri priemernej rychlosti 92 km/h ( St. Gallen, CH -> Kosice, SK ). Predpokladam ze tankovali po ceste tiez niekde v Tyrolsku, kde cena 1kg sa pohybuje na urovni 0.9€ ( menej ako v Nemecku )
Si asi fanusik dieslu😒br />
2. Bavime sa o najpredavanejsich motorizaciach v danych autach? napr. megane ma diesel 1.5 s 95 a 110 konmi, co nie je ziadne terno, Octavia, golf atd 1.6 TDI - bol som sa previest s tym motorom v A3 a fakt nic moc, az na tu spotrebu...
...3. dole nic, potom cca. 1500 otacok zatah a potom hore opat nic - huci, zerie, len ziadne vyrazne zrychlenie, pohodlie si predtavujem inak...
4. Neviem preco mas dojem, ze vsetky 1.6-tky benziny su pomale v porovnani s +-110k dieslom. Priklad Honda: 1.8 140k benzin stoji tolko, ze v porovnani s 1.6 dieslom usetris majland pri kupe auta, usestris na servise a po roku tam hodis LPG a usetris aj na palive. Investicia do diesla sa ti nevrati nikdy a nemusis sa triast, co DPF, vstreky, turbo atd...
2. Bavime sa o najpredavanejsich motorizaciach v danych autach? napr. megane ma diesel 1.5 s 95 a 110 konmi, co nie je ziadne terno, Octavia, golf atd 1.6 TDI - bol som sa previest s tym motorom v A3 a fakt nic moc, az na tu spotrebu...
...3. dole nic, potom cca. 1500 otacok zatah a potom hore opat nic - huci, zerie, len ziadne vyrazne zrychlenie, pohodlie si predtavujem inak...
4. Neviem preco mas dojem, ze vsetky 1.6-tky benziny su pomale v porovnani s +-110k dieslom. Priklad Honda: 1.8 140k benzin stoji tolko, ze v porovnani s 1.6 dieslom usetris majland pri kupe auta, usestris na servise a po roku tam hodis LPG a usetris aj na palive. Investicia do diesla sa ti nevrati nikdy a nemusis sa triast, co DPF, vstreky, turbo atd...
Tak jako ve svých úvahách o ovcích a nejkrásnějších a nejchytřejších, i v této jsi zcela mimo.
Já jsem zvyklý z blogu, ale tohle... pamatuju za svoje dva roky diskutování kdeco, no snad tu není nikdo z Úřadu pro ochranu osobních údajů. >😒]
PS: Kdyby někdo toužil po kontaktním mailu na GTIho, tak vás musím zklamat - na jméno není.
PS: Kdyby někdo toužil po kontaktním mailu na GTIho, tak vás musím zklamat - na jméno není.
Nemusíš, hodně lidí na to nemá a věří bohu že koupili zázrak a nic zlého je nemůže potkat! Bohužel!!! >😁 >😁 >😁
Odpověď pro ty co nejezdí každý rok na servisní prohlídku a pak jdou reklamovat přeskočený řetěz! I tak se dá sem tam něco ušetřit!
záleží na tom, jaký ten zvuk je. Jen berv úvahu, že pokud je při startu auto naklopené směrem doleva, nebo dolů čumákem, tak se řetěz vlivem gravitace jak je povolený dotýká pouzdra, takže zarachtání je normální po startu, ale musí přestat nebo se zklidnit do 5 -10 s.
2) Neuberu. Nejslabší diesel pro Octavii, Golfa atd. je 1.6TDI 77kW, což je o něco víc než těch 100 koní. Megane má 1.6dCi s 96kW, to jsme někde u těch 130k... a je i verze 118kW. Honda má 88kW, Kia má 81 a 94kW... to vše 1.6. Bavíme se pochopitelně o nových autech...
3) Ano, auto jede 1500 (nebo třeba 1300) - 3000. Pak jede pořád, jen je hlučnější. Přísně střežit si to člověk nemusí, většině to jde přirozeně samo a je to pro většinu uživatelsky výrazně příjemnější než nějaká atmosferická benzínová 1.6.
4) Je potřeba se zamyslet, co budeš srovnávat. Jsou v zásadě tyto možnosti:
a) Stejně drahé - pak je samozřejmě benzín o velký kus napřed, místo 1.6 TDI můžeš mít 1.4TSI... ale hodně ušetříš na provozu. Je to tedy volba mezi dynamikou na jedné straně a úsporou na druhé. Klasickým příkladem je Octavia RS TSI vs. TDI...
b) Stejně výkonné - pak stavíš 1.4TSI proti 2.0TDI a 1.2TSI proti 1.6TDI, za naftu si na začátku připlatíš a pak se ti to postupně vrací při obdobné dynamice.
c) Podle nákladů - to už je složitější, v principu počítáš celkové náklady na auto třeba na pět let podle nájezdu... očekávané náklady na servis + palivo + pojištění + kupní cena + časová hodnota peněz...
3) Ano, auto jede 1500 (nebo třeba 1300) - 3000. Pak jede pořád, jen je hlučnější. Přísně střežit si to člověk nemusí, většině to jde přirozeně samo a je to pro většinu uživatelsky výrazně příjemnější než nějaká atmosferická benzínová 1.6.
4) Je potřeba se zamyslet, co budeš srovnávat. Jsou v zásadě tyto možnosti:
a) Stejně drahé - pak je samozřejmě benzín o velký kus napřed, místo 1.6 TDI můžeš mít 1.4TSI... ale hodně ušetříš na provozu. Je to tedy volba mezi dynamikou na jedné straně a úsporou na druhé. Klasickým příkladem je Octavia RS TSI vs. TDI...
b) Stejně výkonné - pak stavíš 1.4TSI proti 2.0TDI a 1.2TSI proti 1.6TDI, za naftu si na začátku připlatíš a pak se ti to postupně vrací při obdobné dynamice.
c) Podle nákladů - to už je složitější, v principu počítáš celkové náklady na auto třeba na pět let podle nájezdu... očekávané náklady na servis + palivo + pojištění + kupní cena + časová hodnota peněz...
Popisuješ to všechno hezky. Jenže... podívej se na to z pohledu spotřebitele. I ta 1.6 dnes znamená cca. 100-140k, 250-300+ Nm někde okolo 1700 otáček, maximálka okolo 200. Je to opravdu málo? A to nemluvím o dvoulitrech.
Co se hluku týče, drtivá většina to prostě neřeší, maximálně si pochvaluje, že jezdí dálnice okolo 2000 otáček v klídku a pohodě.
Ve vyšších třídách, kde už příplatek za naftu nehraje takovou roli, musíš být gurmán, abys vzal benzín...
Co se hluku týče, drtivá většina to prostě neřeší, maximálně si pochvaluje, že jezdí dálnice okolo 2000 otáček v klídku a pohodě.
Ve vyšších třídách, kde už příplatek za naftu nehraje takovou roli, musíš být gurmán, abys vzal benzín...
Možná, jenže to je pro běžného kupce nového auta dost vzdálená představa.... navíc... TSI nebo THP taky nemají pověst stoprocentně spolehlivých motorů...
Možná je to tak, že spotřeba není až zase tak důležitá... ale výkon už vůbec ne. Moderní diesel je prostě po všech stránkách příjemný společník - je tichý, úsporný, není potřeba ho vytáčet a poskytuje nadbytek dynamiky pro 99% situací i řidičů. A pokud člověk není gurmán, pak si přiznejme, že ho diesel v ničem neobtěžuje. Takže ta nebezpečná otázka zní - proč ne diesel?
Kde co proběhlo? Že by nějaká statistika o tom, že majitelé jedné mainstreamové značky na Slovensku jsou arogantní hovada, ale po překročení hranic se mění v méněcenné chudáčky?
Nevím jestli je za tím nějaká frustrace z úspěchu české automobilky nebo něco více osobního, ale měl by ses nad tím vážně zamyslet...
Nevím jestli je za tím nějaká frustrace z úspěchu české automobilky nebo něco více osobního, ale měl by ses nad tím vážně zamyslet...
Nějakou drobnou modifikaci dělali asi i předtím, možná ne na řetězu, ale na napínáku a vodících lištách.
Nauč se číst, už to tady několikrát proběhlo! Mimo jiné majitelé Škodovek jsou největší hovada co se po silnicích pohybují speciálně majitelé Octávii a Superbů! A jakmile přejedou hranice, tak většinou zastrčí ocas mezi nohy a uvědomí si konečně že jedou jen ve Škodovce!!! Každá druhá dopravní nehoda nějaký abnormálně inteligentní majitel Škodovky viz. dnes 22 letý řidič na kruhovém objezdu, kdy mu i motor vylétl z vozu! Zemřel díky své absolutní a abnormální inteligenci??? Bohužel zase jen jedna ovce ze stáda!!! A zítra bohužel kolik!??? :no: >😁 >😁 >😁
Měl jsem na mysli cenové porovnání palivových nákladů. Spotřeby lze těžko porovnávat, když jsou to rozdílné hmoty s různými měrnými jednotkami (kapalina, zkapalněný plyn, stlačený plyn).
Pokud dodržíš plán a jezdíš do autorizovaného servisu, tak to na tebe automobilka hodit nemůže. Musí si to sama vyřídit se servisem. Je jen otázka, jak daleko jsi ochoten zajít, když ti nebudou chtít vyhovět.
Záleží, co říkají dokumenty. Je snad možné udělat opravu tak, aby byla záruka na materiál jen 3 měsíce. Pokud by vám zbýval rok a rozvody na poslech nebyly v pořádku, tak by mohlo stačit dát jim na vědomí, že jste si vědomi záruky na vyměněné díly. Spousta lidí nevyužívá plného rozsahu svých práv, takže to zkouší. Když zjistí, že si u vás naběhnou, můžou zmoudřet.
Určitě zkusit jiný servis. Další možnost je si nechat rozvody preventivně zkontrolovat (samozřejmě ne tam, kde vám odmítali reklamaci). Teoreticky je možné, že ty nové budou dělat randál a budou držet.
Určitě zkusit jiný servis. Další možnost je si nechat rozvody preventivně zkontrolovat (samozřejmě ne tam, kde vám odmítali reklamaci). Teoreticky je možné, že ty nové budou dělat randál a budou držet.
No jenže diesel spálí o dost méně nafty než benzín a benzínový motor spálí o něco víc CNG než benzínu... a teď nemluvím o Plattnerovi, ale o reálném použití, kde nafta není až tolik závislá na stylu jízdy např.
A jeho jízdy stály vždy za to, zejména příprava😒br /> Kdy jet, aby byl co nejmenší provoz, kde vede cesta co nejméně do kopce, pokud možno spíš mírně z kopce, kdy jet po dálnici a kdy raději mimo kvůli udržení rychlostního průměru, jaká má být teplota vzduchu (aby nebylo nutné zapínat klimu), vozovky, jak nahustit kola atd... Zkrátka v podstatě laboratorní podmínky.
Jeho výkon je běžným uživatelům naprosto k ničemu.