Novinky
Skyactiv zvysil ucinnost u benzinu na 37%, o tri roky tu je Skyactiv II s ucinnostou 48%, co znamena, ze taka mazda cx-5 bude jazdit do 6 litrov benzinu, mazda6 za cca. 5 a mazda3 za styri. Ked k tomu pripoja CNG, ktore je pre vysoky kompresny pomer ako stvorene, tak to bude vsade aspon -1 liter a cena za liter lacnejsia ako u dieslu. Pricom maju aj dalsie projekty...
Takze to nie je ani tak o technologii, ale o voli nieco spravit. Sucasne nemazdacke spalovacie atmobenziny maju sotva tretinovu ucinnost a potencial na zlepsenie je obrovsky. Skor by technologicky umieracik patril dieslu, pretoze uz teraz je to prekombinovane.
Opat raz nejde o techniku, ale o biznis...
Takze to nie je ani tak o technologii, ale o voli nieco spravit. Sucasne nemazdacke spalovacie atmobenziny maju sotva tretinovu ucinnost a potencial na zlepsenie je obrovsky. Skor by technologicky umieracik patril dieslu, pretoze uz teraz je to prekombinovane.
Opat raz nejde o techniku, ale o biznis...
až
bude Fábka kroutit za 2 litry/100km LPG/CNG při 150kW a 10% EMISÍ s RTU [odkaz] pak to bude stát za řeč
DO TÝ DOBY JE TO JEN HROMADA SMRADLAVÝCH POPELNIC !! [odkaz]
>😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
bude Fábka kroutit za 2 litry/100km LPG/CNG při 150kW a 10% EMISÍ s RTU [odkaz] pak to bude stát za řeč
DO TÝ DOBY JE TO JEN HROMADA SMRADLAVÝCH POPELNIC !! [odkaz]
>😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
Jsme svědky historického okamžiku srovnatelného třeba se začátkem výroby legendárního Fordu model T. Tehdy Ford změnil auto z výsady bohatých na masový dopravní prostředek běžných lidí. Tesla dnes dělá to samé pro elektromobily. A současně tím přepisuje od základu celé globální hosodářství a mezinárodní vztahy založené na ropě. Současně jsme svědky startu "sněhové koule", která začne nabalovat další výrobce baterií, protože si nebudou moci dovolit být o třetinu dražší než Panasonic a tím budou dopad této události ještě násobit. Na serveru auto.cz to ovšem většině nestojí (za diskuzi).
musím se přidat lidí málo 😄
GIGA to je projekt soudruidi, je to taky o d*žku byznys
každopádně dá to rozum [odkaz] spalováky [odkaz] vodpočítávám už 2 roky od června 2012 [odkaz] [odkaz] 😉
pokochej se [odkaz] 😉
Jako odpočítávání smrti spalovacích motorů bych to sice neviděl - to beztak začalo, když se zjistilo, že ropy není neomezeně, byť se uvažuje o syntetice.
Každopádně investovali spousty peněz, tak jim přeju hodně zdaru. 😉
vpodstate ani jedna varianta dobudoucna nepocita se spalovakem, porad je to elektrina, at z baterek, nebo z asfaltu indukcne a nebo s vodikovejma clankama
Bravo dotace :no:
od dob Roadsteru Panasonic testoval na Teslach prave sve baterky a spolecne s Teslou maji i nekolik patentu a vyzkumu v oblasti baterii, pro Panasonic byla tahle oblast moznosti jak se dostat vejs a konkurovat mnohem vetsim spolecnostem co se v bateriich angazuji, treba Sony nebo Samsung ktere meli o spolupraci taky zajem 😉 Panasonic se tim v autoelektronice posunul o radny kus dopredu a tratit natom nebudou ani nadale
koukej jak je výrobně jednodušší ELEKTROMOTOR oproti SPALOVACÍ POPELNICI [odkaz]
>😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
- elektromobil MÁ převodovku, za elektromotorem zpravidla s převodem (+-)2:1, směr jízdy se řídí jen a pouze z frekvenčního měniče, kterej ten motor prostě roztočí na druhou stranu. To že má "řadicí" páku, kterou se volí směr jízdy neznamená, že má převodové stupně.
NEPOTŘEBUJE pravidelnou kontrolu STK EMISE
- Jistěže bude podléhat STK (státní technická kontrola)! (emise nikoliv...)
Problém další je ten, že cena na 100Km je 0-100Kč. Za CNG je to 100Kč => konkurence => dokud budou elektromobily dražší jak ropáci, tak nemaj šanci. Bohužel, ale to je eknomika...
Ak sa však Tesle podarí vyrábať (a hlavne predávať) státisíce elektromobilov ročne, rentabilita bude úplne inde.
Výrobne je elektromobil oveľa jednoduchší. Odpadá veľké množstvo súčiastok potrebných pri spaľovacích motoroch. Rovnako elektromotory sú neporovnateľne jednoduchšie ako klasické motory - motor a stator. V podstate sa tam nemá čo pokaziť.
Takže zostáva doriešiť uskladňovanie elektriny - či už v batériách, palivových článkoch alebo nejako inak...
Na začiatku 20.storočia boli elektromobily rozšírenejšie. Spaľováky boli vlastne alternatívnymi pohonom. Elektromobily používali hlavne ženy - kvôli údržbe a hlavne kvôli štartovaniu - žiadna kľuka nebola potrebná...
no to si piš!! [odkaz]
>😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒]