Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Tesla: S obří továrnou na baterie pomůže Panasonic

Nová americká továrna má v budoucnu výrazně snížit náklady na výrobu aut s elektrickým pohonem.
Zpět na článek
31. 7. 2014 20:20
Odpočítávání smrti spalováků začalo
Jak to tak bývá, čím zásadnější událost, tím menší diskuze se zde odehraje.

Jsme svědky historického okamžiku srovnatelného třeba se začátkem výroby legendárního Fordu model T. Tehdy Ford změnil auto z výsady bohatých na masový dopravní prostředek běžných lidí. Tesla dnes dělá to samé pro elektromobily. A současně tím přepisuje od základu celé globální hosodářství a mezinárodní vztahy založené na ropě. Současně jsme svědky startu "sněhové koule", která začne nabalovat další výrobce baterií, protože si nebudou moci dovolit být o třetinu dražší než Panasonic a tím budou dopad této události ještě násobit. Na serveru auto.cz to ovšem většině nestojí (za diskuzi).
Rozbalit vlákno
14
Avatar - petrumr
31. 7. 2014 20:48
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
31. 7. 2014 20:54
Re: Odpočítávání smrti spalováků začalo
Abych diskutérům nekřivdil - ono to z článku není zcela zřetelné. Toto není informace o nějakém záměru do budoucna. Toto je informace o tom, že dohoda o stavbě gigatovárny byla právě podepsána. Čili zásadní zlom na který elektromobilita čekala.
31. 7. 2014 23:31
Re: Odpočítávání smrti spalováků začalo
nj
musím se přidat lidí málo :-)

GIGA to je projekt soudruidi, je to taky o d*žku byznys
každopádně dá to rozum [odkaz] spalováky [odkaz] vodpočítávám už 2 roky od června 2012 [odkaz] [odkaz] ;-)
1. 8. 2014 23:06
Re: Odpočítávání smrti spalováků začalo
Ano, jedovate litiove baterie nemaju buducnost, je tu MIRAI :yes: :yes: :yes: a nema baterky, Elonove patenty nechce TOYODA ani zadarmo a TOYOTA porazi nezmyselny koncept osobaku s nosnostou nakladacku 1500 kg ....
3. 8. 2014 09:45
Re: Odpočítávání smrti spalováků začalo
hele
pokochej se [odkaz] ;-)
1. 8. 2014 23:08
Re: Odpočítávání smrti spalováků začalo
Ano, jedovate litiove baterie nemaju buducnost, je tu MIRAI :yes: :yes: :yes: a nema baterky, Elonove patenty nechce TOYODA ani zadarmo a TOYOTA porazi nezmyselny koncept osobaku s nosnostou nakladacku 1500 kg ....
31. 7. 2014 22:00
Re: Odpočítávání smrti spalováků začalo
Je pravda, že je to celé o bateriích - cena, hmotnost, životnost, dojezd. Design i baterie Tesla zvládla už teď. Je to jedinej elektromobil (model S), kterej bych si i koupil. S levnější cenovkou to bude hodně zajímavé.
Jako odpočítávání smrti spalovacích motorů bych to sice neviděl - to beztak začalo, když se zjistilo, že ropy není neomezeně, byť se uvažuje o syntetice.
Každopádně investovali spousty peněz, tak jim přeju hodně zdaru. ;-)
1. 8. 2014 09:46
Re: Odpočítávání smrti spalováků začalo
smrt spalovacich motoru vpodstate predpovidaj i samotne ropne spolecnosti, finance na vyzkum a vyvoj elektromobility jdou z nejvetsi casti prave od ropnych gigantu

vpodstate ani jedna varianta dobudoucna nepocita se spalovakem, porad je to elektrina, at z baterek, nebo z asfaltu indukcne a nebo s vodikovejma clankama
Avatar - WinDiesel
1. 8. 2014 13:45
Re: Odpočítávání smrti spalováků začalo
Toto je opravdu riskantni deal, jako obvykle na to Tesla nema penize tak do toho zatahla Panasonic. Coz o to ten to prezije ale Tesla? Obama uz pujde brzy kd valu a dotace skonci .....
Bravo dotace :no:
1. 8. 2014 14:44
Re: Odpočítávání smrti spalováků začalo
nemel nesmysly, Panasonic s nima spolupracuje od zacatku a puvodne byla prizvana prave Tesla jeste v dobe kdy delali na Roadsteru ;-) Panasonic na tom nijak bytej nebude, a samozrejme natom normalne vydela ;-)

od dob Roadsteru Panasonic testoval na Teslach prave sve baterky a spolecne s Teslou maji i nekolik patentu a vyzkumu v oblasti baterii, pro Panasonic byla tahle oblast moznosti jak se dostat vejs a konkurovat mnohem vetsim spolecnostem co se v bateriich angazuji, treba Sony nebo Samsung ktere meli o spolupraci taky zajem ;-) Panasonic se tim v autoelektronice posunul o radny kus dopredu a tratit natom nebudou ani nadale
3. 8. 2014 09:51
Re: Odpočítávání smrti spalováků začalo
hele šmoulo,

koukej jak je výrobně jednodušší ELEKTROMOTOR oproti SPALOVACÍ POPELNICI [odkaz]

>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
7. 10. 2014 10:02
Re: Odpočítávání smrti spalováků začalo
Jako jo, ale hned na tom odkazu několik faktických chyb:
NEMÁ NEPOTŘEBUJE ŘAZENÍ - převodové stupně má jen 2 - dopředu a dozadu
- elektromobil MÁ převodovku, za elektromotorem zpravidla s převodem (+-)2:1, směr jízdy se řídí jen a pouze z frekvenčního měniče, kterej ten motor prostě roztočí na druhou stranu. To že má "řadicí" páku, kterou se volí směr jízdy neznamená, že má převodové stupně.

NEPOTŘEBUJE pravidelnou kontrolu STK EMISE
- Jistěže bude podléhat STK (státní technická kontrola)! (emise nikoliv...)

Problém další je ten, že cena na 100Km je 0-100Kč. Za CNG je to 100Kč => konkurence => dokud budou elektromobily dražší jak ropáci, tak nemaj šanci. Bohužel, ale to je eknomika...
Avatar - jozephko
1. 8. 2014 13:45
Re: Odpočítávání smrti spalováků začalo
Je to tak. Každá výroba je rentabilná až od určitého objemu. Výroba pár tisíc elektromobilov nemôže byť pre žiadnu automobilku rentabilná.
Ak sa však Tesle podarí vyrábať (a hlavne predávať) státisíce elektromobilov ročne, rentabilita bude úplne inde.
Výrobne je elektromobil oveľa jednoduchší. Odpadá veľké množstvo súčiastok potrebných pri spaľovacích motoroch. Rovnako elektromotory sú neporovnateľne jednoduchšie ako klasické motory - motor a stator. V podstate sa tam nemá čo pokaziť.
Takže zostáva doriešiť uskladňovanie elektriny - či už v batériách, palivových článkoch alebo nejako inak...
Na začiatku 20.storočia boli elektromobily rozšírenejšie. Spaľováky boli vlastne alternatívnymi pohonom. Elektromobily používali hlavne ženy - kvôli údržbe a hlavne kvôli štartovaniu - žiadna kľuka nebola potrebná...
3. 8. 2014 09:49
Re: Odpočítávání smrti spalováků začalo
Výrobne je elektromobil oveľa jednoduchší
no to si piš!! [odkaz]
>:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
31. 7. 2014 23:28
Je to fajn, ale spalovacie motory nepovedali posledne slovo.
Skyactiv zvysil ucinnost u benzinu na 37%, o tri roky tu je Skyactiv II s ucinnostou 48%, co znamena, ze taka mazda cx-5 bude jazdit do 6 litrov benzinu, mazda6 za cca. 5 a mazda3 za styri. Ked k tomu pripoja CNG, ktore je pre vysoky kompresny pomer ako stvorene, tak to bude vsade aspon -1 liter a cena za liter lacnejsia ako u dieslu. Pricom maju aj dalsie projekty...

Takze to nie je ani tak o technologii, ale o voli nieco spravit. Sucasne nemazdacke spalovacie atmobenziny maju sotva tretinovu ucinnost a potencial na zlepsenie je obrovsky. Skor by technologicky umieracik patril dieslu, pretoze uz teraz je to prekombinovane.

Opat raz nejde o techniku, ale o biznis...
Rozbalit vlákno
1
31. 7. 2014 23:35
Re: Je to fajn, ale spalovacie motory nepovedali posledne sl

bude Fábka kroutit za 2 litry/100km LPG/CNG při 150kW a 10% EMISÍ s RTU [odkaz] pak to bude stát za řeč

DO TÝ DOBY JE TO JEN HROMADA SMRADLAVÝCH POPELNIC !! [odkaz]

>:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]