Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST Škoda Octavia G-Tec – Reálný test spotřeby

205 komentářů

Avatar - hedvin
hedvin
Jak často se musí s CNG na běžnou servisní prohlídku?
admin badgeAvatar - Honza Mička
Honza Mička
Dobrý den,

interval na výměnu oleje je proti verzi 1.4 TSI 103 kW poloviční, tedy 15.000 km nebo 1 rok. U vzduchového filtru a svíček se již intervaly neliší, takže 90.000 km/ 6 let, respektive 60.000 km/4 roky u zapalovacích svíček.

U CNG verze se každé dva roky kontroluje stav plnicího hrdla plynu. každé 4 roky se přioveří tlakové lahve a jednou za 20 let se lahve mění kompletně. 😉
Avatar - grifith
grifith
A je dnes známa cena tlakových lahví, které se budou muset měnit po 20 letech?
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Na blbou otázku se hodí blbá odpověď. Máš pocit, že si někdo koupí flašku teď do garáže, protože tuší, že si za dvacet let koupí G tec.
Avatar - grifith
grifith
Milý inteligente, pokud se domníváš, že láhve se budou měnit pouze jednou za dvacet let a v případě nehod se budou dávat potenciálně nebezpečné komponenty, tak to je všechno v pořádku... Zamysli se, než začneš psát něco o hloupých otázkách, protože pak budeš za totálního blbce sám.
ryccardo
Tak to mi chceš nakukat, že si koupíš nový auto a budeš se trápit tím, že za 20 let musíš teoreticky měnit tlakový lahve na plyn? Za 20 let už jednak to auto dávný časy nebudeš mít nemluvě o tom, že bude už možná taky ve šrotu. >😁 >😁
Avatar - grifith
grifith
Čti pořádně a přemýšlej.
vrkuboy
Osobně pochybuji, že se současná Octavie G-Tec bude za dvacet let ještě prohánět po silnicích. O tom že nikdo nemůže vědět co bude stát tlaková nádrž za dvacet let nemluvě. >😁 Ale třeba Grifith plánuje za 20 let koupit jetou Octavii G-tec jinak si jeho otázku neumím vysvětlit. 😄
Avatar - grifith
grifith
Neumíš vysvětlit? Tak to je mi líto, myšlení a použití inteligence (je-li vůbec přítomna) není pravda pro každého jedince.
vrkuboy
Koukám někdo vstal zadkem napřed 😄 Místo toho urážení jsi to mohl ***ovi vysvětlit. Po dobu záruky tě případná cena nádrže nemusí absolutně trápit. Vzhledem k tomu kde je umístěna nádrž (vzadu) ji lze při autonehodě zníčit pouze tak, že to do tebe někdo napálí zezadu a to je ve většině případu vinou toho za tebou. (tedy zaplatí to pojišťovna viníka).
V případě nehody se provede pouze revize nádrže (otlakování) a pokud je dobrá a ona dobrá bude nemusíš novou pořizovat. Ona je ta nádrž totiž prakticky nezníčitelná. 😉
Avatar - grifith
grifith
Vidíš a stačilo si jen přiznat, že s tím myšlením to není tak žhavé. Po dobu záruky tě to zajímat nemusí a poté taky ne. >😁 Kdo tě nabourá zezadu, je to jeho vina, jak ty máš ten život jednoduchý...
vrkuboy
" a to je ve VETŠINĚ případů vinou toho za tebou" 😉
Jak říkám nádrž je téměř nezníčitelná a v případě autonehody se provede pouze tlakový test.
Avatar - grifith
grifith
A pokud tlakový test nedopadne, tak se mění nádrže. Proto otázku, kolik taková výměna stojí, beru jako relevantní, co si o tom myslí ostatní je mi naprosto fuk.
vrkuboy
Nádrž stojí cca od 15000 - 30000 podle výrobce a kapacity. Cena práce podle hodinové sazby daného servisu.
Avatar - grifith
grifith
Vidíš, že to jde, díky za info.
michalpneu
čoveče, ty jsi se asi dnes opravdu hodně špatně vyspal...nic ve zlém. ale tohle řešit je opravdu nesmysl.

Pokud to do Tebe zezadu někdo napere, tak to bude řešit jeho pojišťovna, pokud to rozbiješ ty, ze předu, nebo to omlátíš o svodidla ze všech světových stran, tak nádrž bude to poslední, co budeš řešit a budete s největší pravděpodobností totálka.

A jinak mě nenapadá, proč by se v těch 20. letech měla ta nádrž měnit, nebo aspoň nepamatuju, že by někdo měnil někdy nádrž v autě. Tedy vyjma pár blázni v tranzitech nebo v ducatech, kteří montovali podlahu a provrtali ji i s nádrží😄
Avatar - grifith
grifith
Asi takto, kdo si co myslí o mém dotazu je mi naprosto jedno.
michalpneu
To neříkám, ale kdyby jsi přistupoval ke koupi auta podle toho, co co stojí, tak by jsi musel pořád chodit pěšky, protože každé auto každé značky má někde nějakou cenovou brutalitu, která by ten nákup zabila 😄
Avatar - grifith
grifith
Já netvrdím, že si máš vybírat auto podle ceny ND, pouze mě zajímala cena jednoho náhradního dílu u tohoto vozu se specifickým pohonem. Děláte z toho dotazu strašnou kovbojku.
Avatar - zaplosak
zaplosak
to ani psát nemusíš - dle tvých příspěvků je nám jasno že jsi *... >😒]
Avatar - grifith
grifith
Pro tebe budu cokoliv, celých 11 příspěvků a chytrej jak rádio... :yes:
ryccardo
Chováš se fakt jak ***. Nech se vyšetřit. Jestli sis všimnul tak všem kolem nepřijde tvoje dnešní výlevy normální. Možná nebude chyba v těch okolo ale v tobě.
Avatar - grifith
grifith
Tvůj slovník ukazuje, že tvoje inteligence dosahuje abnormálních nížin. Na to vyšetření bys měl skočit, ale už s tím stejně nic nenaděláš.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Nahoře se ptáš, kolik stojí flaška, která se mění po dvaceti letech, ne v případě autonehody. Chtěl si rýpat a snad už ti došlo, že si ten rýpanec nedomyslel.
Avatar - grifith
grifith
Ty jsi z té mé otázky vydedukoval, že to budeš měnit po dvaceti letech?
O blbých otázkách jsi začal sám, že jsi se nezamyslel nad dalšími možnostmi, za to nemůžu.
ryccardo
To pochopili všichni tady v diskuzi až na tebe. A furt si meleš stejně svoje >😁
Avatar - grifith
grifith
Že mnozí česky neumí je jasné, že se k nim přiřadíš, je tvá volba.
ryccardo
Chápu, že když si v koncích a s hořkostí v puse ti dojdou argumenty, tak se uchýlíš k napadání pravopisu, ale ať se na ten svůj příspěvek koukám jak chci tak žádnou hrubku nevidím. Spolkni teda hořkou slinu a napiš mi co je na tom gramaticky blbě, že ti to tak vadí? Díky >😁
Avatar - grifith
grifith
O pravopisu zde mluvíš pouze ty... Opravdu nemám náladu a potřebu kdekomu něco vysvětlovat. Obzvláště ne tobě.
ryccardo
Když mi napíšeš, že neumím česky tak se celkem logicky ptám co se ti nezdá. Ty navíc místo aby si mi odpověděl vybleješ další nesmysl. Ty musíš bejt teda pořádně zamindrákovanej čoveče. Jdi se radši místo diskutování projít. To ti udělá lepší. >😁
Avatar - grifith
grifith
Upřímně, blbcům já radit nehodlám, pokud jsi to ještě z předchozího příspěvku nepochopil. Takže mi dej svatý pokoj :-!
ryccardo
No ty máš teda dost >😁 >😁
ryccardo
Ty si přeci vůl. Tvůj příspěvek je skutečně perla plná argumentů. Copak normálního kupujícího zajímá, že za 20 let se musí na tom autě měnit tlakový lahve? To seš asi jedinej koho to trápí. >😁 >😁
Avatar - grifith
grifith
Když neumíš číst, nediskutuj.
I kdybych byl jediný, koho to trápí, tak tvůj omezený příspěvek ukazuje, jaký diskuzní póvl zde může psát.
ryccardo
Hlavně bacha aby ti nerupla cévka. >😁 >😁
Avatar - grifith
grifith
Neboj, z blbounů tvého formátu mám pouze srandu, z takových mi cévka určitě nerupne 😉
ryccardo
samolibý blbečky co si myslej, že všichni kolem sou blbý mám nejradši. To ste ale zvláštní sorta lidí >😁
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
ryccardo
dobrá hláška :yes:
admin badgeAvatar - Honza Mička
Honza Mička
Dobrý den,

přiznám se, že nevím, ale možná to ani není třeba.Kdo ví, co bude za 20 let 😄
Avatar - grifith
grifith
Jak jsem psal jinde, to přece není jen otázka toho, že se pravidelně mění tlaková nádoba jednou za 20 let. V případě nehod pochybuji, že systém tlakových lahví nebude již čistě z preventivních důvodů měněn...
Avatar - Stefič
Stefič
zjišťuješ před koupí auta, kolik stojí třeba nové světlo? Asi ne, viď... Tvoje otázka je naprosto mimo mísu. Jen pro tvojí informaci, nový reflektor na mé auto stojí i s výbojkou 30.000,- a i tak jsem to auto koupil. A při havárii se musí také většinou měnit
vrkuboy
A to je pravděpodobnost, že rozbiješ světla daleko vyšší než u té nádrže která je téměř nezníčitelná. 😄
Avatar - grifith
grifith
Ano, zjišťuji si i to.
ryccardo
Ne Grifith si to auto chce koupit a hned na to se někde vysypat do pangejta celej cacnej jen aby mohl ty lahve vyměnit a nám všem dokázat jak byl jeho argument o výměně lahví po nehodě relevantní. >😁 Nicméně faktem je že před koupí každého auta jsem si ověřoval co na to stojí běžně měněný díly, abych pak nebyl překvapenej, ale nádrž ani tlakový flašky na plyn řešit? To by mě nenapadlo. ;-\
Avatar - grifith
grifith
tebe nenapadne mnohem víc věcí, ale to není překvapením....
ryccardo
Aha takže běžný kupující si má udělat tear down auta a zjistit co je jak smontovaný a co kolik stojí? I díly, který se nemění? No to máš teda zvláštní filozofii. To toho asi moc nekoupíš, že? >😁
Chcel som sice test zelenej Octavie G-tec, ale nemozeme upriet redakcii schopnost plnit sluby - a sice, ze nas zaplavi dalsimi clankami o tejto motorizacii (vid redakcne prispevky v diskusii pod clankom "Plynová Škoda Octavia G-Tec dojela z Německa do Itálie za méně než 1.000 Kč"

[odkaz]

Mam pocit, ze nejde ani tak o sluzbu citatelovi, ako o reklamu. Koniec koncov, prva veta clanku je velavravna😒br />
"Škoda Octavia G-Tec se na Auto.cz od doby uvedení na trh objevuje poměrně často."

Je tohle vazne nutny???
admin badgeAvatar - Honza Mička
Honza Mička
Dobrý den,

ano, slib plníme - právě pod článkem o Rakušanech byl příspěvek, že něco podobného vyjde i v naší režii 😄 .

Kdyby na trhu existoval například Hyundai nebo Renault na CNG a udělali bychom takový test, nebylo by to bráno jako reklama? Pod reportáží z cesty do Francie a zpátky na jednu nádrž s Méganem dCi jsem totiž nic podobného nenašel 😉
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
admin badgeAvatar - Honza Mička
Honza Mička
Gilgite, co jiného od tebe také čekat 😄 .

Octavia G-Tec j aktuální téma a vypovídají o tom také statistiky čtenosti. Lidi si o autě zkrátka chtějí číst 😉
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
admin badgeAvatar - Honza Mička
Honza Mička
Podle mě ano, dáváme čtenářům to, co chtějí číst. Teď čekám reakci, že ty o tom číst nechceš >😁 .

Zajímá tě i něco o autě jako ostatní diskutéry nebo opět jenom osobní rovina?
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
admin badgeAvatar - Honza Mička
Honza Mička
Mě se jedná o to, že jeden z prvních příspěvků byl v reakce na Škodovku a o tom, že mi snad za jejich testy někdo platí. Proto otázka na Renault a další, což se ostatně s repkou z Francie potvrdilo. Co na tom nechápeš?
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
admin badgeAvatar - Honza Mička
Honza Mička
Přečti si prosím všechno ještě jednou a pořádně 😄 >😒]
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
admin badgeAvatar - Honza Mička
Honza Mička
Diskutér má pocit, že se jedná o reklamu a za tu se přece obvykle platí. Jinak za uznání děkuji, ale raději bych odpovídal na dotazy kolem auta a obecně méne na ty, proč je na hlavní stránce zase škodovka.

Nemyslím tím zrovna příspěvek, který spustil opravdu dlouhé vlákno. Občas se ale stane, že někdy jsou tyto poznámky uplně neopodstatněné a všechno dobré o škodovkách musí být automaticky nepravda.
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Diskuter nama pocit.

Neplatena reklama existuje tiez.
Skryta reklama takisto.

Existuje aj tlak inzerentov - pohyboval som sa v medialnej branzi dostatocne dlho.

A viem, ze ked VAG stopne inzerciu, dotycne periodikum to dokaze polozit.

A zazil som aj vyuzivanie tohto faktu na znizovanie cien, aj ziadosti na pozitivne hodnotenie vyrobkov pod hrozbou zastavenia toku inzercie.

Nehovorim, ze je to pripad auto.cz a VAG/Skoda. Ale vzhladom na predpojatost kontentu....
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Nepřeháníš to už trochu? Tento text opravdu nevyznívá moc proŠkodovkářsky, je to pouhý uživatelský test cesty do Chorvatska s CNG, kde konečně někdo napsal i tu stinnou stránku o pokrytí čerpaček... Souhlasím, že některé testy některých autorů nejsou úplně nestranné, viz oblíbenec pan Vaverka ( kde je mu vlastně konec? ) a jeho milovaná ergonomie Renaultů, ale to, že je CNG Oktávia novinkou je fakt. Kde jinde se dočíst o reálném využití, navíc se nabízí za solidní peníze v takovém nejběžnějším autě v ČR.

Tohle už mi přijde od tebe jako zbytečné hledání chyb a konspirací 😄 Já osobně fanoušek zemního plynu nejsem, ale rád si o alternativě přečtu 😄 Tak radši zpět k tématu 😄
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
_MT_
Už když jsem četl, že pojedou přes noc, tak jsem si říkal, že to bude zajímavé vzhledem k (ne)přípravě, protože ne každá stanice má nepřetržitý provoz. Jen je zvláštní, že v Rakousku nenatankovali CNG vůbec (po cestě do Chorvatska). Nevím tedy, co si o tom myslet. Alespoň nějaké spotřeby v článku jsou.
vrkuboy
Člověče ty musíš být v reálném životě hrozný bručoun 😄 Kritika ano, ale trochu slušnosti by neškodilo. Nevadí ti, že se snižuješ pod úroveň redoktora který je podle tvého názoru mizerným redaktorem?
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
vrkuboy
Možná je to tím, že se tu vybručíš a v reálném světě jsi pak jak milius. 😄 Nezlob se na mě, ale opravdu v diskusi působíš jako protivný a nevrlý člověk. Vždyť ty tu chodíš diskutovat jen o tom jak kdo dělá svoji práci nedůsledně. Nic proti tobě nemám pouze píšu jaký na mě děláš diskusní dojem.
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Drevokocůr
Drevokocůr
Konečně někdo napsal pravdu!
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Gilgite, řekni mi který člověk, který se chová jako dobytek o sobě řekne, že je dobytek.
Tady člověk otevře diskuzi, většina mluví k věci a ty rýpeš do ostatních. To asi tou veselou povahou, že.
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Co mám tomu panu doktorovi říct, že jsem měl při s někým, kdo vystupuje v diskuzích jako (použiju slova Vrkuboye) ,,protivný a nevrlý člověk" , přitom o sobě prohlašuje, že je veselá kopa a já to nepoznal. Tak nazdar.
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Mig_35
říkat někomu přijmením a přitom mu tykat je hulvátství.
jsi primitiv, zneužívající anonymity internetu,
dej sem svoje jméno a příjmení, hrdino
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
vrkuboy
Myslím, že Gilgit zrovna nemá problém s anonimitou protože jsem s ním kdysi vedl i telefonický hovor a znám ho i jménem. (ani jedno nehodlám publikovat) jen si poslední dobou říkám jestli je to stále ta stejná osoba. Myslím, že by měl míň času věnovat snaze o osvětu redakce a neustálé připomínání jejich neschopnosti a měl by se více zaměřit na to čemu rozumí a tím jsou východní trhy a s tím spojený automobilový průmysl protože v tomto směru je opravdu kapacitou.
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
vrkuboy
Tak raději věnuj úsilí k vytvoření takového webu. Pokud ti jde o rozhovory s lidmi z vyšších postů v automobilovém průmyslu tak podobné delší video rozhovory dělá nebo dělal ifaster: [odkaz]
Mig_35
Krom oslovení "Mičko" jsem ještě zaregistroval "Fokte" a další.
Buď jim říkej pane a vykej, nebo křestním a tykej, když už si chceš mermomocí tykat.
Ale tykat a oslovovat příjmením, to měli v oblibě estébáci a fízlové...
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
.... "fokote" říká .... souhlasím s tebou.... A nic na tom nemění ten fakt, že je informovaný, či jak psal vrkuboy, kapacita v nějakém odvětví. Pro mě je to chorá hlava, ubožák a borok. Prostě nepotřebný parazit tohoto webu.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Je to dost urážlivý.Jak píšeš- takový "po soudružsku".
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Mig_35
z toho vysvětlení jsem nic nepochopil, i kdyby, tak je mi to jedno. dehonestující a pejorativní oslování typu "Nováku poslouchej" mi přijde nedůstojné, obzlášť v situaci,
kdy dotyčný redaktor jde s kůží na trh a dá svoje jméno i příjmení, zatímco ty se skrýváš
za nickem...
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Stefič
Stefič
Že jste u Renaultu nic nenašel je celkem logické. Národní mentalita nám velí plivat na vše domácí a vyzdvihovat to cizí, aneb co se vyrábí za hranicemi je vždy lepší než to co děláme doma...smutné
hatinap
můžete prosím tento test zopakovat s O RS TSI. Předem díky
Makovnik
Aut na CNG je ovela viac, doteraz ste testovali az 3, zatialco jedno opakovane.
Akekolvek odpovede "ak by existovali" su uplne nemiestne.

OPEL Zafira Turbo 1,6 CNG
OPEL Combo 1,6 CNG Ecotec
OPEL Zafira Tourer 1.6 Turbo

Fiat Doblo Panorama
Fiat Qubo 1,4 8V Natural Power
Fiat Punto EVO 1,4 Natural Power
Fiat Panda 1.4 Natural Power a Twin Air Turbo

VW eco-up!
VW Passat Variant 1,4 TSI EcoFuel
VW Passat 1.4 TSI EcoFuel
VW Touran Eco Fuel /CNG/
VW Caddy 2.0 CNG

Citroën C3 1,4i CNG
Citroën Berlingo 1,4i CNG

Mercedes-Benz E - Class
Mercedes-Benz B - Class
Mercedes-Benz E 200 NGT

Seat Leon CNG
Tak znova....

Test mi nevadi.

Vadi mi, ze o jednom a tom istom modeli, s konkretnou motorizaciou, je tu za 72 hodin publikovany druhy clanok/test.

Podla principu "keby bolo nieco take od inej znacky" by ste test Mazdy RX-8 alebo Opelu Ampera museli opakovat kazdy tyzden.

A skuste odpovedat inak, ako 'zaujem ceskej verejnosti o ceske auto'.

Pretoze 2 clanky, prakticky testy, tak kratko po sebe nebudete garantovat ziadnej inej znacke.

Ak to date Skodovke, ide o nekriticke protezovanie jednej znacky.
viki.j
Kazde medium je zavisle na nazvime to partnerskych spolupracach. Aj tie, co tvrdia ze su nezavisle, niekto financuje a nie len tak pre dobry pocit z charity. Ak by niekto do krve tvrdil, ze nejaka rozpadavajuca cinska plecka je najlepsia na svete, to uz by bolo protezovanie. Ak si Skoda zaplati cas redaktorov, aby otestovali jej vyrobok, preco nie. Ak si myslis, ze obsah je zaujaty a vyzdvihuje len klady, mozes citat v moje.auto.cz, alebo prebrovsovat ine weby a spravit si vlastny nazor. Tie recenzie mi pridu akurat, aj ked si myslim, ze zdarma to nebude. Ide uz len o objektivnost, ta mi tu pride v norme.
vrkuboy
Honzo v plusech uvádíte "Minimální cenový rozdíl oproti srovnatelnému turbodieselu" nemyslíte že CNG je spíše alternativou k LPG než k dieselu? A nevyšel by v tomto srovnání systém LPG vítězně? Podle toho co jsem měl možnost zjistit je pořizovací cena alternativní přestavby na LPG společně s pořizovací cenou vozu s pohonem na benzín výrazně nižší než cena vozu s pohonem na CNG. Výhodou LPG je i větší síť čerpacích stanic. Co by tedy mělo přesvědčit zájemce o vůz s LPG aby si koupil vůz s pohonem CNG?
admin badgeAvatar - Honza Mička
Honza Mička
Dobrý den,

z mého pohledu je tady více faktorů - jednak ten, že je LPG oproti CNG výrazně levnější, ale také fakt, že automobily na LPG dosahují (co do jednotek) vyšší spotřeby než při jízdě na benzin. Ono ale to srovnání LPG vs. CNG nakonec vyjde podobně. Spíše ale jde o to, že CNG je zase něco nového a podle dosavadních zkušeností systém prostě funguje. A to nejen v Octavii, ale také třeba v Mercedesu E NGD, který se mi velmi líbil.

V rámci nabídky Škodovky je CNG alternativou právě k dieselu, protože LPG značka nenabízí. Upřímně řečeno nevím, jak se to teď má s přestavbou nové Octavie na LPG (jestli padne dvouletá záruka nebo ne), v každém případě by nebylo od věci srovnávací udělat srovnávací test Nafta vs. LPG vs. CNG 😉

A ano, síť čerpacích stanic na LPG není široká jen u nás, ale i třeba v tom Chorvatsku. Kolikrát jsem si skutečně říkal, proč nemůžu mít na zadním okně žlutou nálepku, protože ty stanice byly všude... >😁
Avatar - Stefič
Stefič
Jak si vysvětlujete postupný vzestup CNG proti LPG? Podle mého názoru má LPG všechny trumfy. V případě dodatečné montáže zhruba stejná cena, zatímco PHM výrazně levnější... K tomu širší síť plnících stanic...

Moc tomu nerozumím. Nechápu důvod přehlížení LPG
admin badgeAvatar - Honza Mička
Honza Mička
To máte tak - vždycky má výhodu ten, který přijde první 😄 .

Jednu z výhod, která se však za normální peníze více rozšíří až později, vidím možnost zakoupení domácí plničky. Když jsem na internetu hledal nějaké info, našel jsem něco okolo 130.000 Kč, což je ale stále hodně. Postupem času se však ceny pravděpdoobně sníží, přičemž se i zkrátí časy plnění (nyní je to okoloi 1,3 m3/hod)

Libí se mi také možnost vyřízení plynárenské karty (i když na ni stále nemůžete tankovat všude). Peníze pak při tankování neřešíte, ale na konci měsíce zaplatíte fakturu.

Tak či tak jsou nyní stále ještě ve větší výhodě firmy, které mají CNG aut více - jednoduše totiž uhlídáte náklady a nesetkáte se s nepoctivými zaměstranci, kteří si občas na firemní tankovací kartu ulijí něco bokem.
vrkuboy
Poslední odstavec >😁 :yes: Jinak k ceně té plničky ona ani nemusí být pro firmu s větším vozovým parkem zase až tak drahá a pravděpodobně se investice i rychle vrátí. Jen se musí to tankování načasovat aby nebyla ve frontě celá flotila. 😄 Pro běžného smrtelníka je to ale opravdu drahá sranda.
admin badgeAvatar - Honza Mička
Honza Mička
No právě, ale jak jsem psal, v osobních autech je to teprve začátek, takže za nějaký rok budou ceny příslušenství zase někde jinde.

To ale neznamená, že CNG auta teprve začínají vyjíždět do ulic. Velkou flotili má například Česká pošta, což je ale trochu "opruz" v případě, kdy přijedete na pumpu, stojí před vámi 4 modré auta a každé se tankuje snad deset minut >😁.

Jo a ještě jeden poznatek - u některých stanic u nás mají problém s plnicím tlakem, takže tankujete hrozně pomalu. Kolikrát se i stane, že vám plnička auto nenatankuje úplně na max.
vrkuboy
To asi vysvětluje neschopnost české pošty doručit balík ve stanoveném termínu a já je podezříval z lenosti. >😁
Konkurence PPL, DPD, GLS... je evidentně věrná naftě.
_MT_
Pokud to chceš pro firmu, vyplatí se koupit zásobníky.
Avatar - Anonym
Anonym
CNG dva trumfy má. Jednak nižší náklady na palivo (LPG má kilometrové náklady na palivo zhruba o čtvrtinu až třetinu vyšší). A za druhé silnou lobby, ať už jde o politiky, plynárenské společnosti nebo automobilky.
Avatar - maros
maros
CNG je hlavně výhodnější pro automobilku. Má totiž nižší CO2 a to až o 30%, Kdežto LPG jenom o cca 11%. Automobilka si tim sniižuje flotilovou hodnotu a tím i corporátní daň na CO2.

Pro zákazníka je rozdíl minimální, jako obvykle automobilka myslí hlavně na sebe. LPG zástavba je levnější, ale to automobilku nepálí.
vrkuboy
Díky tohle jsem nevěděl :yes:
Avatar - Drevokocůr
Drevokocůr
Mám 2,5t 5 válec 154kw sekvenční vstřikování LPG, dodatečná montáž za 35t Kč! Dlouhodobá průměrná spotřeba 9 -10l LPG bez žádného omezování ( při využívání rychlostních limitů + max 10😖 a stále v provozu automatická klima! Ztráta výkonu nepoznatelná a tankování naprosto všude při cenách LPG 15 -18Kč! Roční pravidelné kontroly 1x ročně cca 400 - 500,-Kč vzhledem k výměně LPG filtrů a výměna nádrže 1x za 10 let! cca 5000,-Kč! A není nutné před cestou plánovat kde, kdy a v kolik hodin budu muset stát u té čí oné plnicí stanice a ani doma u paneláku plánovat výstavbu vlastní plynové čerpačky! :yes: >😁
vrkuboy
Zajimavé srovnání by bylo například u vozů Fiat který nabízí vozy jak s pohonem na CNG tak i na LPG. Za přestavbu na LPG si Fiat účtuje 27600,- kč bez rozdílu modelové řady, pouze u přeplňovaného motoru T-JET je přestavba dražší a to 30600,- kč což je ale stále v součtu s pořizovací cenou vozu stále méně než v případě CNG a navíc je záruka na vůz stále platná. Jen pro zajimavost za servisní úkony na pohonu LPG si autorizovaný servis Fiat účtuje pouze 1000kč/rok. U toho Fiatu je tedy rozhodování mezi CNG a LPG poměrně jednoznačné. Škoda, že u Škodovky tato volba není protože s pohonem na LPG by byla Octavie o dost levnější.
Wolf45
Dobrý den, měl bych dotaz. Pokud bude systém funkční, tak žádný problém. Ale co když nastane situace, kdy se něco pokazí na palivovém systému CNG, nebo naopak na benzinu? Má řídící jednotka něco jako nouzový režim na dojetí na druhé palivo, nebo auto pro jistotu odstaví úplně? Díky za odpověď...
admin badgeAvatar - Honza Mička
Honza Mička
Dobrý den,

s touto otázkou zajdu za kolegou Vaculíkem ze Světa motorů. Zjistím a dám vědět, ale nemyslím si, že by systém auto odstavil úplně. Nestává se to ani u běžného benzinového či naftového motoru.
admin badgeAvatar - Honza Mička
Honza Mička
Ještě jednou dobrý den,

mluvil jsem s kolegou Vaculíkem ze Světa motorů o Vašem dotazu ohledně poruchovosti systému.

V zásadě platí, že pokud dojde k poruše na jednom z pohonů, systém by se měl automaticky přepnout na ten, který funguje. Auto umí jet i pouze na plyn (k jízdě nepotřebuje benzin pro chlazení vstřikovačů, jako například Mercedes E NGD), čili v jízdě by měl pokračovat bez omezení.

Oba pohony však sdílejí řadu komponent. Pokud tedy dojde k závadě na jenom z těchto dílů, je pravděpodobné, že nebude možné pokračovat v jízdě.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Dobrý den.
Tohle je konečně pěkný test, musím ocenit, že jste si primárně nenaplánovali cestu přes CNG stanice, protože takovéto "omezení" né každý uživatel vozu bude chtít vždy akceptovat takovéto plánování trasy, popřípadě někde čekat hodiny na otevření čerpačky (i když naplánujete, objížďka vám zhatí plány atd..). Tohle odpovídá realitě a za mne palec nahoru :yes😒br />
Zajímá mne však, že jste v článku napsali, že CNG Oktávie umožňuje položit sedačky a vznikne rovný prostor s kufrem. Tato možnost u klasické Oktávie není. Předpokládám, že to bude díky výše položenému dnu kufru. Je tato možnost i u kombi a eliminuje se tím jeden z největších neduhů koncernových kombi nižší střední třídy?

Obecně se mi líbí tyto testy, sám sem jednou zkoušel jízdu na vytrvalost s Lagunou II Dci, kdy při plné nádrži a rozvážné jízdě vůz dokázal ujet více než 1400 km na jednu nádrž. Myslím, že by bylo možná zajímavé srovnání dojezdu nového vozu s nějakým starším kouskem 😄
admin badgeAvatar - Honza Mička
Honza Mička
Dobrý den,

děkuji za pochvalu 😄 . I když jsem chtěl během cesty co nejvíce ušetřit, zároveň jsem chtěl být co nejdříve u moře, takže nejkratší možnou cestou >😁 .

Máte pravdu, dno zavazadelníku je u CNG Octavie trochu vyšší, Myslím ale, že i u normálních modelů je ložná plocha zarovnanná s opěradly v případě, že si pořídíte plnohodnotnou rezervu 😄 Jinak dno je vyšší také u CNG kombi
Avatar - Ozzman
Ozzman
Já teda pár kombíků viděl OIII a bohužel rovná ložná plocha nešla vytvořit. vždy opěradla šla šikmo nahoru. Stejně jako u Oktávie II po Fl. ( Před Fl není ani vyšší nakládací hrana zavazadelníku).

Vždy to vypadalo takto : [odkaz]

S tou rezervou to slyším poprvé, snad se někdo, kdo to zná vyjádří 😄 Pro mne, jakožto pro aktivně využívajícího kufr, to je trochu překážka, stejně jako ten "schod" 😄

Neuvažujete v redakci o nějakém porovnání třeba staršího vozu s náklady na takovouto cestu s novým? Myslím tím spotřebu, bylo by to určitě zajímavé, některé vozy umí překvapit i když mají papírovou spotřebu vyšší, než ty nové 😄
admin badgeAvatar - Honza Mička
Honza Mička
Pardon, Octavii nemůžu potvrdit, ale Yeti to tak stoprocentně má.

Test by nebyl marný - především kdybychom vzali LPG, naftu a CNG. Podobné věci dělá docela často kolega Michal Karpat ze Slovenska, oni jsou v tom Chorvatsku snad pořád >😁
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ono to nemusí být do Chorvatska, ale chápu, že se chcete vykoupat >😁 Tohle by mohl být opravdu zajímavý test, vzít podobná auta podobně výkonná, nové modely vs ty starší ( jsem si jist, že by do testu šlo zapojit i některé uživatele/bloggery, co by jeli se svými vozy a ještě velmi rádi) a zhodnotit, jak si stojí nová produkce reálně, jestli opravdu třeba takové TSI na dlouhé cestě ušetří o tolik více, než dejme tomu stejně výkonná starší atmosféra s řidičem, který je s ní sžitý, jestli má nové 2.0 TDI/1.6 TDI opravdu nižší spotřebu, nebo ho v reálu smázne starý francouzský HDI, nebo Italský JTD (dávám jen příklady). Protože i dost lidí kupuje ojeté vozy a někdo, kdo uvažuje nad generační obměnou by mohl být dost překvapen 😄

Myslím, že by to mohlo být opravdu zajímavé téma 😄
admin badgeAvatar - Honza Mička
Honza Mička
Zajímavý nápad, předhodím ho na poradě 😄 .

Osobně bych si ale stejně vsadil na CNG >😁 . Když se bez problémů dostanete na 3,54 kg/100 km při ceně 25 Kč/kg, je provoz zhruba stejně nákladný, jako jezdit s elektromobilme v zimě >😁 [odkaz]
Avatar - Ozzman
Ozzman
Já bych si vsadil na Oktávku 1 Tdi 66kw 😊, popřípadě Golfa v této motorizaci 😄 Nic proti CNG (navíc reálná cesta nebude mít čerpačku na každém rohu, jak jste se přesvědčili ted a i cena paliv je rozdílná)😄 Škoda, že už nemam tu Lagunu, to by byl také zajímavý soupeř, uměla jezdit za 4.5 ustáleným tempem a oproti té Oktávce měla i šestku ( a 70 litrů nádrž) 😄 Jinak sem samozřejmě jezdil o 2 litry více, ale né uplně slušně 😄
Avatar - Anonym
Anonym
Jenže renaultovy diesely se dlouhodobě nikdy nevyplatí. Co ušetří na naftě, to si vyberou v servise. Však to píšeš u své recenze ... ty si měnil turbo, další majitel měnil celý motor. Dráž už by vyšel asi jenom taxík ...
Jedničková Oktávka TDI je samozřejmě jiná káva. Ale takový diesel už nikdo nikdy nevyrobí.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ale tady nejde o dlouhodobou kvalitu vozů, ale spíše o generační pohled, protože tyhle vozy jezdí pořád hodně lidí nejen v ČR a i si je pořád lidé kupují v bazarech. Jde spíše o to, jak by si poradili v přímém srovnání s konkurencí aktuálních vozů, tyhle kousky sem uvedl jen jako příklad, kdoví jaká auta by se dala pro test sehnat 😄 . Ano.. ten můj kus zkolaboval, pravděpodobně i díky neodbornému servisu a nešetrnému zacházení kamaráda, který si ji ode mě koupil, navíc jsem si dnes skoro jist, že byly stočené km už při mé koupi 😒

P.s. A o té kvalitě nových motorů dnes nemůžem mluvit, jak na tom budou za několik let používání a výroby se můžeme jen dohadovat 😊 Třeba na tom budou z hlediska údržby i húře. Proto jde o test spotřeby a né kvality 😊
Avatar - Anonym
Anonym
Generační pohled by byl zajímavý. Myslím, že z čistě uživatelského pohledu by ta starší Laguna byla asi lepší než dnešní Oktávka.
Jinak Renault diesely nikdy neuměl a zřejmě ani umět nebude. Slušnou výdrž měly prý dTi z přelomu tisíciletí, ale jinak buď podprůměr nebo úplné dno.
Avatar - grifith
grifith
1,9 dCi (96kw), 2,0 dCi nebo třeba 1,6 dCi nejsou vůbec špatnou naftovou volbou.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Však o tom se tu s panem Mičkou bavím 😄 Redakční/uživatelský test, kdy se vezme pár vozů z dnešní produkce (benzín, nafta, plyn..) a k nim alternativy jejich starších sourozenců, třeba z řad garáží bloggerů, nebo uživatelů ( určitě by se tu našlo dost takových, kteří se rádi zapojí), aby se nemusela auta shánět třeba v ESA >😁 Navíc někteří "ekojezdci" by mohli stáhnout rozdíl spotřeb svým umem 😊 Třeba Barrichello se svou V8 konečně ukáže, že TSI se ve spotřebě nechytá
😁😁

Jinak si myslím, že nové Dci, třeba 1.6, ale i 2.0 nejsou špatné motory, viz testy na 100 000 v autobildu. Jediné co na větších Dci je odlišné, že chybí turbokopanec a táhne lineárněji ( znám 1.9 88kw a 2.0 110kw). Naopak co si pamatuju 1.5 Dci (už nevím, ale nebyla to ta nejsilnější 81kw), tak ty jeli více "turbodízlově" >😁
Avatar - Anonym
Anonym
Ozzman: Tak je pravda, že redaktoři nejen na auto.cz s těmi auty jezdí ... no prostě jinak,než průměrný český uživatel-šetřílek.
grifith: I ty dvoulitrové dCi prý trpí spoustou konstrukčních nedostatků, které se projeví při vyšším nájezdu.
Avatar - grifith
grifith
"Prý se projeví při vyšším nájezdu." Přistoupíš-li k problému takto, pak rozumná doba relativně bezproblémového provozu se dá stanovit na nějakých 200 tisíc km u současné dieselové produkce. Takový nájezd je brán jako hraniční hodnota pro životnost daného kusu dle automobilek. Proto bych se nebál označit motor 2,0 dCi za velmi slušný v této oblasti.
Avatar - Drevokocůr
Drevokocůr
Spotřeba, výkon, bezpečnost, náklady na provoz, životnost a snad i radost z jízdy!? Také několik zajímavých veličin!? >😒]
Avatar - Ozzman
Ozzman
To jo, ale životnost a bezpečnost na cestě do chorvatska nevyzkoušíš, teda aspoň doufej >😒]
Avatar - Drevokocůr
Drevokocůr
Samozřejmě, ale za cenu sice levnějšího a poněkud problematického provozu dostanu dražší a línější auto než základní TSI 1,2!? A to ještě nebylo testováno auto obsazené 4 dospělými osobami, 2 dětmi s kufrem plným paštik a řízků!? ;-\
Avatar - aproximus
aproximus
nikdy neuměl? jdi se léčit...
ryccardo
Ještě takový dobrý motor vyrobilo BMW. 330D je taky výborný motor a navíc má něco co 1,9 TDI nemá - výkon 😉
Petrko
Nechce se mi to vypisovat po detailech. Ale třeba Peugeot 306 Kombi r.v.2002 motor 2.0 HDI 66kW Ostrava - Makarska - Ostrava celkem 5.842,- Kč. Suma zahrnuje naftu, rakouskou dálniční známku 8,5 Euro a poplatky za chorvatské dálnice ve výši 476,- Kuna. Ujeto cca 2280 km.

P.S. Euro = 28,188 Kč, Kuna 3,786 Kč
Avatar - Ozzman
Ozzman
Chyba, vložil sem 2x odpověď.
fahrenaufderautobahn
když jsem do chorvatska jel já, byl jsem tedy na cng stanice rozhodně připravenější a za cestu praha - senj-praha jsem benzínu spotřeboval možná pár kapek. a to včetně výletů po ¨chorvatských kopcích a do plitvic.

takovýhle test opravdu nemá smysl. majitel cng auta nikdy neuvažuje "však já něco najdu" majitel cng auta si umí zjistit, kde stanice jsou a kolem zadaru jí rozhodně hledat nebude. majitel cng si za to palivo připlatil 65 tisíc a to ne proto, aby jezdil na benzín.

test je navíc zkreslený tím, že ve slovinsku a chorvatsku stanice prakticky nejsou (pokud vím, tak v každé zemi jsou dvě). takže je bez přípravy nemožné je najít.

čerpačku v záhřebu navigace neukázala, protože je v centru a to je dost daleko od dálniční cesty na jih. je to vcelku zajížďka. myslím, že by bylo lepší napsat toto, že se zajížďka třeba nevyplatila a ne psát, že navigace nic nenašla.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Majitel CNG neuvažuje "však já něco najdu" ??? Pokud se CNG má masověji rozšířit o lidi, kteří auto budou používat stejně intenzivně, jako benzínové, nebo naftové, tak určitě nebudou chtít každou trasu plánovat po CNG čerpačkách. Takhle uvažují dnes fajnšmekři, kteří se snaží ušetřit každou korunu, ale já bych se rozhodně nechtěl stresovat při každé trase CNG stanicemi, jestli je najdu či ne...

Navíc objížďky, bouračky, změny trasy ti plán naruší a co potom? Dle mne je právě tento test dost reálný pro budoucího kupce, masového spotřebitele, ne pro škudlila, který chce mermomocí ušetřit 😄
Avatar - Anonym
Anonym
Pravdu máte oba. Typický majitel CNG auta si cesty plánuje. A typický průměrný řidič zvyklý na nafťák ne (viz autor článku). Proto je CNG stále "jen" alternativním palivem, nikoliv masovým.
BTW Já plánuju cesty i na LPG, zvláště o víkendu.
_MT_
Cesty plánuji často, nehledě na palivo. Už jen proto, že výběr trasy udělám radši na počítači. Nemluvě o tom, když chci jet po okreskách po specifické trase. To bych radši jel na slepo, než se snažit to dostat do navigace. Jen nemusím řešit každou čerpací stanici. Stavím často a v okruhu pár set kilometrů jich bude více než dost.

Když jedeš do oblasti, kde skoro žádné čerpací stanice nejsou, tak musíš plánovat. Do pouště nevjedeš s tím, že se něco najde. Tady je možnost druhého paliva, které je dostupnější. A je jen na řidiči, jestli chce věnovat trochu času plánování, nebo jestli mu to za to nestojí.
Avatar - jozephko
jozephko
Tento týždeň som bol so známym v Nemecku - auto má na LPG. Ešte doma sme cez Internet stiahli čerpačky LPG v ČR a v Nemecku (v Nemecku len vedľa trasy). Keď už na kontrolke plynu začalo svietiť červené svetielko, cez GPS-ko sme v pohode našli čerpaciu stanicu. V Nemecku sú však s LPG 2 "problémiky". Čerpacie stanice na diaľniciach sú oveľa zriedkavejšie ako u nás, a LPG na nich väčšinou nie je. Stačí však zísť z diaľnice kilometer-dva do najbližšej obce (nie na blind, ale podľa itinerára 😄 ), a tam už zvyčajne u nejakého predajcu áut je vonku postavená nádrž na LPG. Logicky z toho ale vyplýva, že taká čerpačka je otvorená len cez pracovní dni a cez pracovnú dobu. Samozrejme sú aj non-stop čerpačky, tie sa dajú identifikovať podľa názvu - napr. Total.
Ešte lepšie riešenie je stiahnuť si do GPS-ka POI-súradnice LPG staníc (trochu veľa skratiek 😄 ), a rovnako mať treba zoznam aj na papieri - kvôli názvu stanice a teda aj predpokladaným otváracím hodinám.
Používanie LPG nie je pre každého. Chce to mať Filipa...
admin badgeAvatar - Honza Mička
Honza Mička
Dobrý den,

s tou navigací to není jen tak - nejednalo se totiž o klasickou čerpací stanici, respektive její síť, což mohlo způsobit, že jsme ji neviděli. Navigace neukazuje pouze stanice, které jsou "po cestě", ale i v blizkosti. Navíc jsem veděl, že pumpa v Záhřebu je, proto jsem rovnou nastavil cestu do centra.

Uznávám, že příprava mohla být důslednější, ale jedná se o reálný test, ne o jízdu za co nejmenší peníze 😉
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
admin badgeAvatar - Honza Mička
Honza Mička
Ale přístup je v testu přece vysvětlený a cestou zpátky se to kromě přejezdu za Zadaru do Záhřebu dokonce povedlo pouze na CNG. Z toho pohledu mi přijdou zajímavé výsledky nákladů na jednu i druhou cestu, které jsou kvůli cenám paliv za hranicemi takřka stejné.
Avatar - Anonym
Anonym
Myslím, že takto bude "nepřipraven" každý nový uživatel CNG auta. Až po pár měsících si zvykne, že když jede někam, kde to nezná, musí si cestu připravit. Musí vědět nejen, kde čerpačky jsou, ale i jakým způsobem se u nich platí (někde musí být speciální karta atd).
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
admin badgeAvatar - Honza Mička
Honza Mička
To ano, ale ne vždycky ti cesta vyjde podle představ a budeš se muset z připraveného směru odklonit. Jinak znova opakuji: plán cesty mohl být lépe připraven 😄
vrkuboy
Dobře že cesta byla naplánovaná tak jak byla respektive nebyla. Protože odjet celou cestu na CNG a bez hledání stanic to by hned byla konspirační teorie na světě. 😄
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
...máte trpělivost slona... ale je to i něco k zamyšlení pro redakci, jestli si tento pozitivní nerýpal a veselá kopa, která, až na pár věcných, v jednom kuse napadá....
Avatar - Anonym
Anonym
Tohle je Oktávka. 4 z 5 jejich uživatelů ji nekoupí, ale dostanou ji jako služební auto. A při prvích jízdách se budou chovat jako autor článku.
_MT_
Ani v ČR to není s hustotou slavné. Takže bych čekal, že ho to napadne. Může být příjemně překvapen (jako v Itálii), ale i nepříjemně (třeba ve Francii). Kromě místa a platebních metod bych nezapomínal na provozní dobu.
Avatar - Anonym
Anonym
Holt se k tomu postavil jako typicky průměrný uživatel, který o alternativních palivech vůbec nic neví. I když to obecně vzato kritizuju, tak v tomto případě se těmto průměrným uživatelům hodí, že ta Oktávka má plnohodnotnou nádrž na benzín.
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
Prosímtě neotravuj pořád! ...jsi jak protivné děcko, co se mstí za to, že nedostalo Lentilek. Jsi neškodný, ale otravný. Pokud takhle vystupuješ i ve svém okolí, veselá kopo, tak to tě mají asi tak v oblibě, jako tady. Guglit, změň web, vrať se na novinky nebo do špíglu.... tam bude plně využit tvůj potenciál....
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
vrkuboy
To CNG je takový automobilový geocaching. >😁 :yes:
Avatar - Ozzman
Ozzman
Přesně! Vystihl jsi to dobře.... a když by se mělo CNG rozšířit, tak určitě většina normálních uživatelů nebude plánovat cestu primárně přes čerpačky 😄
Ales_Jungmann
To syčení zezadu, o kterém jsi mluvil, zjistili jste čím to je?
admin badgeAvatar - Honza Mička
Honza Mička
Nezjistili, klukům to prý na dalších autech nedělalo...
Ales_Jungmann
Děkuji za odpověď váženému panu moderátorovi dnešní diskuze! 😄
MariAchi
Pane Mička, využili jste cestou, nebo vůbec někdy, systém na rozpoznávání značek? Je to vůbec k něčemu dobré? Nechcete sepsat nějaké zkušenosti z používání podobných (dle mně v podstatě nepotřebných) systémů?

Edit😒br />
A až si příště pojedete zaplavat do Hrvatske, vezmete mně s sebou? 😄
admin badgeAvatar - Honza Mička
Honza Mička
Dobrý den,

na systém rozpoznávání značek jsem občas kouknul třeba v případě, kdy jsem nevěděl, jestli jsem stále v obci, nebo ne 😄 . Neberte to tak, že bych se nedíval po značkách obcí, ale protože nás občas předjížděla auta docela dost rychle >😁 .Osobně mi ale přijde trochu zbytečný, protože čas od času ukazuje například padesátku v místech, kde se dá jet stovkou. Na druhou stranu, pokud projedete kolem nějaké značky omezení rychlosti, hodnota povolené rychlosti se na palubním počítači ukáže okamžitě.

Docela dost jsem také využíval adaptivní tempomat a automatickou aktivaci dálkových světel. Tempomat proto, že byl provoz na chorvatských dálnicích i přes den docela mírný a druhý, protože jsem zkrátka občas trochu líný >😁 . Tak či tak funguje přepínání rychle a přesně, což mě potěšilo.

A s cestou do Chorvatska - nevím, jak bych to vysvětlil přítelkyni >😁 >😁
MariAchi
>😁

Díky za odpověď :yes:
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
...přítelkyni to vysvětlím já, jsem empatický a citlivý >😁 ...nakonec bude sama ráda, že nepojede >😁 >😁
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
...jedu taky 😄 .... a klidně vezmu bandasku s plynem >😁
Avatar - Ozzman
Ozzman
Já si vlezu zas do toho 460ti litrového kufr, ani o mne nebudete vědět >😁
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
>😁 ...začíná být ohroženo místo pana Mičky >😁
admin badgeAvatar - Honza Mička
Honza Mička
Doufám, že pouze v autě a ne v práci... >😁
MariAchi
Potom, co takovej team o té cestě napíše - i v práci >😁
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
...vidím to v živých barvách >😁
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
>😁 :yes:
holden_holden
smrdej na titulce clanky o schade a xindlvagnu obecne a zrovna ten ve kterem je evidentni co to te za mizernej smejd zmizl po necelem dni. myslim ten o samocinem parkovani.
Petrko
máte pocit že když zůstane benzín v nádrži déle, dojde k rozpadu bioložek? Nemyslel jste snad biosložky?
admin badgeAvatar - Honza Mička
Honza Mička
Díky za upozornění, byl to jen překlep 😄
Petrko
😉
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
A díky redakci za něj. I když mi připadal zpočátku zmateně, tak ano, přesně tak bych postupoval sám. Primárně bych řešil komfort a čas dojezdu a úspora paliva by byla bonusem. Ono i těch 6,3 není zcela špatně. Škoda jen, že se nejedná o 140ti koňovou verzi.

Díky :yes:
Avatar - Emel
Emel
Přesně... jinak by byl člověk za chvíli jak zoufalec s Teslou, co si plánuje cestu ze Seattlu do Montany přes Vegas, aby se nedostal z dosahu dobíjecích stanic.
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
😄 :yes:
Nonsens
a)
Tiež si myslím, že spravili test dobre. Testy od stojana ku stojanu tu už boli. Súhlasím, že majitelia cng väčšinou plánujú a mapujú, ale takýto test ukazuje aj neplánovačom, či to má zmysel zvažovať. Okrem toho často stačí jedna dve obchádzky alebo uvrešťané decko na dlhej trase a plány sú v háji. Tu nešlo o to, dosiahnuť super číslo, ktoré platí len keď sa všetko podarí.
b)
Možno by redakcia mala zvážiť pravidlo, že akonáhle sa v reakcii objaví invektíva, nebude naňu redaktor reagovať. Bola by škoda prísť o reakcie autora, ale doťahovanie kto je blbý a blbější nikomu neprospeje.
Josef 1
Takže kunu za 3,60 nekoupíte, je to střed.
admin badgeAvatar - Honza Mička
Honza Mička
Dobrý den,

za tuto cenu jsem si měnil peníze v KB přímo z účtu a bez poplatků 😄
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
KB a bez poplatků!!! ... to je reklama!!! Mičko, buďte vyvážený a příště ještě další banky kdyžtak .... malá parafráze na dřívější psychodrama >😁 😉
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
SLEPEC
Za prvé- test sa mi páčil. Dá sa na to pozrieť ako na spontánny výlet bez plánovania a v tom prípade vôbec nevadí nenaplánovanie detailných tankovaní CNG.

Za druhé- stále sa tu rieši malá hustota čerpacích staníc. moje využitie auta je najčastejšie cesta do a z práce, občas na ryby, raz za čas výlet po okolí, nákupy, cesty v meste. Dlhé trasy minimálne. Nemyslím si, že som sám čo auto využíva podobným spôsobom a myslím, že práve pre takýchto ľudí je CNG ako stvorené. Vôbec mi nevadí, že najbližšia čerpacia stanica je v Bratislave, lebo tam chodím denne do roboty. Keď chcem ísť cez víkend na výlet? Tak si natankujem plnú a 400km dám za cenu 1koruna /km a zvyšok trebárs na ten benzín... Ide o to, že primárne budem šetriť na bežnej prevádzke auta, čo u niekoho môže tvoriť drvivú väčšinu počtu kilometrov. Jednoducho, človek ktorý neabsolvuje pravidelné dlhé trasy, nemusí mať z alternatívneho pohonu strach.

Ospravedlňujem sa za odbočenie od testu, ale diskusie o tom, ako je otravné mať CNG, ako je pre človeka strašne únavné plánovať cestu s ohľadom na čerpačku... ma trošku donútili k malej úvahe 😄
Avatar - _Karel_
_Karel_
Myslím, že LPG jako varianta není nic moc- u přímovstřiků montáž okolo 55tis. , a k tomu je stálá spotřeba cca 2l benzínu i při provozu na LPG. Jestli vývoj pokročil a už to tak není, budu rád za cizí zkušenost, sám bych do toho šel.
michalpneu
navíc montáž LPG do TSI je podle mě úplná zbytečnost vzhledem ke spotřebě toho TSIčka..
Avatar - _Karel_
_Karel_
Pro mě při 9l rozhodně zbytečná není.
michalpneu
otázka zní, v případě TSI jak na tom bude servis, vzhledem ke složitosti TSI bych se do toho LPG moc nepouštěl, nevím jak u těch nových, ale u těch původních se to přichlazovalo benzínem, což by mohlo vést k poškození, když tam bude plyn.

Nevím, ve firmě, kde dělá známý, mají předělané berlinga na LPG a dělali po dvou letech rozdíl nákladů a zjistili, že neuštěřili prakticky nic, protože se to LPG neustále sralo, tak to bylo pořád v servisu, bohužel všech 6 aut, takže když to propočítali, tak nula od nuly pošla.

Pokud bych počítal u TSI cenu těch cca 40 tis za montáž, tak to bych musel mít obrovský nájezd, aby se mi to vrátilo.
jozinec
to se pleteš, u přímovstřiků se žádný benzín přivstřikovat nemusí za tuhle cenu montáže, přistřikuje se pouze u sekvence,a tam je cena montáže od cca 23tis za poláky.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Jo, díky , máš pravdu. Já teda našel nejčastěji 39 tis., ale i to je o dost rozumnější než těch 55 a víc. Jen je těžký najít nějaké zkušenosti , reálnou spolehlivost.
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Co to zase meleš ty b.lbe? Brak? Neschválený? Zapni si stěrače a neotravuj!
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Tvoje vysoká inteligence zazáří kdekoliv se objeví. Halelůja!!
jozinec
tos pouze nepochopil....... u poláků za 23tis bylo myšleno jako výrobce (magic, elpigas, apod..) nikoliv místo montáže......

pro info dnešní systémy dokážou vstřikovat kapalnou fázi lpg rovnou benzínovým vstřikem takže žádný chlazení, starty na benoš, atd. (např. princ, vialle, brc)
Avatar - _Karel_
_Karel_
Jo, ale to už je za ten ranec.Našel jsem dokonce 90tis.
Avatar - Anonym
Anonym
Poláci za 23 tisíc jsou sekvence do klasických nepřímovstřiků. Magic pro přímovstřik jsem neviděl, Elpigas pro přímovstřikové motory stojí přes 30 tisíc.
jozinec
elpigaz je klasická sekvence,dá se tam namontovat jakákoliv jiná, nevýhodou je - přívsřik benzínu (chlazení vstřiků) a taky to že ti navrtaj sání tam bodnou plynový vstřiky, takže máš zase nepřímovstřik 😄

jediný rozumný řešení je přímej vstřik zkapalnělé fáze přes benzínový vstřiky od renomovaných výrobců (není potřeba přívstřik benzínu a start na benzín do cca -10) - tam ovšem cena startuje na cca 50-55 tis.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Máš i konkrétní zkušenosti?
jozinec
jo, jo. 2x golf 1.2 tsi 77kw v německý filiálce. montováno v německu systém princ. najeto cca 60tis. auta udělaj cca 50tis ročně. po čtyřech letech jdou z domu. zatím žádný problém.
Avatar - _Karel_
_Karel_
To zní super. Systém princ je co? Ta dražší varianta?
jozinec
je to přiímej vstřik kapalný fáze od firmy Prince, v ČR to stojí cca 55 - 60tis, kolik to stoji v německu netuším.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Ne že bych četl slovo od slova, ale nějak mi chybí to NEJpodstatnější, tj. na kolik vyjde 1 bkm u CNG a jak si stojí v porovnání s 1.6 TDI 8-s

Minimálně náklady Kč/bkm bych čekal jako závěr celého článku, ale ono nic?
Avatar - _Karel_
_Karel_
Píše tam "okolo 1kč/km".Porovnání s naftou - s reálnou spotřebou- by tam mohlo být.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Okolo je hodně neurčité. Jednoduše když se článek nazývá reálný test spotřeby, tak mě až tak netrápí nějaké polatky za dálnici a podobné vedlejší náklady.
michalpneu
Problém prostě je, že ty nafťáky jsou zprzněný těma podělanýma ekologickýma normama. Vzpomínám si, že 15 let zpátky jsme v rodině jiné auto než naftové od VW neměli, protože to byly super motory, držáky, nafta byla levnější jak benzín a DPF bylo hluboce na houbách. A dneska máme všichni benzíny, protože se to prostě už nevyplatí. A nasazení TSi tu spotřebu stlačilo ještě blíž k TDI.

Dneska je to s naftou v *. Je dražší jak benzín a filtr pevných částich a comon raily tomu dali ránu z milosti. V okamžiku, kdy člověk jezdí převážně po městě a ten pitomej filtr se nezregeneruje, tak v okamžiku, kdy musí koupit nový, tak je veškerá úspora z paliva v háji, protože 30 litrů nebo kolik to stojí u některých aut je prostě zabiják.
Nafta má dnes smysl pro toho, kdo jezdí primárně hodně kilometrů, primárně dálnice, ale na popojíždění po městě už to není...což to nebylo ani tehdy, ale pořád ty motory byly v pohodě a nemuseli řešit ty ekofíčoviny.
Avatar - JohnST
JohnST
Ja to vidim ako auto pre rybarov a dedkovcov. Skuste ist s tym autom do talianska a rychlejsie ako 130 a uvidime tu spotrebu.
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
pavel60
Vím,že za věrnost se platí,ale 806 t.Za tři a půl roku má můj prius najeto 145 tis.a bez závad,jsem zvědavý jak natom bude testovaná okta.Co se týka nákladů na ujetý km,tak jezdit od 3,7 do 4,2 sice na benzín,ale bez poruch a včil mě můžete sežrat.
Avatar - Dylan McKay
Dylan McKay
Souhlasím :yes😒br />
Vše ostatní úsporné je buď rozmazlené nebo malé. Prius je spolehlivý a praktický.
random.jitter
Základ 430k, normálně vybavené auto 800k. Zaplatit za dovybavení auta na solidní úroveň téměř 100% je skutečně simply clever.
Řidič007
a to platí u všech škodovek se kterými jsem jel. Při testech by se měl počet kilometrů a také rychlost měřit podle GPS a ne podle cinknutých tachometrů škodovek.
MadMack2
Protože uvažuji o zakoupení Octavie CNG, udělal jsem si malé srovnání, jak bych na tom byl při přechodu ze své O1 1.9 TDI na O3 CNG.
Najedu ročně cca 40000km hlavně po Jižní Moravě, Vysočině a Zlínsku.
Svoje trasy za duben a květen jsem "konfrontoval" s mapou čerpacích stanic CNG, abych zjistil, jak často bych musel tankovat a kdy by mi došel CNG.
Výsledek je zde 😒br /> Ve skutečnosti jsem s nafťákem ujel 5500km se spotřebou 5.8l/100 km, tankoval 7x a projel cca 12.200,- Kč.
Kdybych měl auto na CNG, tak by mi trasy většinou vyšly dobře a mohl bych projet kolem čerpaček CNG a tak bych ujel 5000km na CNG a jen 500km na benzín.
Tankovat bych musel 1x benzín a 18x CNG. Náklady na palivo by při spotřebě 7l/100km benzínu a 4.2kg/100km CNG byly 5460,- Kč za CNG a 1260,- Kč za benzín.
Úspora by tedy mohla být cca 2.500,- Kč každý měsíc oproti současnému provozu na naftu.

Na jedné straně je solidní finanční úspora, na druhé straně pak negativa ve formě neustálého tankování, omezení parkování, zmenšeného kufru plynovými nádržemi a navíc ještě i rezervou ( vozil bych ji v kufru, sadám nevěřím ).

Takže nevím, jestli ho koupit 😄