Testy
Přihlásit pro přidání komentáře
Chcel som sice test zelenej Octavie G-tec, ale nemozeme upriet redakcii schopnost plnit sluby - a sice, ze nas zaplavi dalsimi clankami o tejto motorizacii (vid redakcne prispevky v diskusii pod clankom "Plynová Škoda Octavia G-Tec dojela z Německa do Itálie za méně než 1.000 Kč"
[odkaz]
Mam pocit, ze nejde ani tak o sluzbu citatelovi, ako o reklamu. Koniec koncov, prva veta clanku je velavravna😒br />
"Škoda Octavia G-Tec se na Auto.cz od doby uvedení na trh objevuje poměrně často."
Je tohle vazne nutny???
[odkaz]
Mam pocit, ze nejde ani tak o sluzbu citatelovi, ako o reklamu. Koniec koncov, prva veta clanku je velavravna😒br />
"Škoda Octavia G-Tec se na Auto.cz od doby uvedení na trh objevuje poměrně často."
Je tohle vazne nutny???
Dobrý den,
ano, slib plníme - právě pod článkem o Rakušanech byl příspěvek, že něco podobného vyjde i v naší režii 😄 .
Kdyby na trhu existoval například Hyundai nebo Renault na CNG a udělali bychom takový test, nebylo by to bráno jako reklama? Pod reportáží z cesty do Francie a zpátky na jednu nádrž s Méganem dCi jsem totiž nic podobného nenašel 😉
ano, slib plníme - právě pod článkem o Rakušanech byl příspěvek, že něco podobného vyjde i v naší režii 😄 .
Kdyby na trhu existoval například Hyundai nebo Renault na CNG a udělali bychom takový test, nebylo by to bráno jako reklama? Pod reportáží z cesty do Francie a zpátky na jednu nádrž s Méganem dCi jsem totiž nic podobného nenašel 😉
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Gilgite, co jiného od tebe také čekat 😄 .
Octavia G-Tec j aktuální téma a vypovídají o tom také statistiky čtenosti. Lidi si o autě zkrátka chtějí číst 😉
Octavia G-Tec j aktuální téma a vypovídají o tom také statistiky čtenosti. Lidi si o autě zkrátka chtějí číst 😉
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Podle mě ano, dáváme čtenářům to, co chtějí číst. Teď čekám reakci, že ty o tom číst nechceš >😁 .
Zajímá tě i něco o autě jako ostatní diskutéry nebo opět jenom osobní rovina?
Zajímá tě i něco o autě jako ostatní diskutéry nebo opět jenom osobní rovina?
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Mě se jedná o to, že jeden z prvních příspěvků byl v reakce na Škodovku a o tom, že mi snad za jejich testy někdo platí. Proto otázka na Renault a další, což se ostatně s repkou z Francie potvrdilo. Co na tom nechápeš?
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Přečti si prosím všechno ještě jednou a pořádně 😄 >😒]
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Diskutér má pocit, že se jedná o reklamu a za tu se přece obvykle platí. Jinak za uznání děkuji, ale raději bych odpovídal na dotazy kolem auta a obecně méne na ty, proč je na hlavní stránce zase škodovka.
Nemyslím tím zrovna příspěvek, který spustil opravdu dlouhé vlákno. Občas se ale stane, že někdy jsou tyto poznámky uplně neopodstatněné a všechno dobré o škodovkách musí být automaticky nepravda.
Nemyslím tím zrovna příspěvek, který spustil opravdu dlouhé vlákno. Občas se ale stane, že někdy jsou tyto poznámky uplně neopodstatněné a všechno dobré o škodovkách musí být automaticky nepravda.
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Diskuter nama pocit.
Neplatena reklama existuje tiez.
Skryta reklama takisto.
Existuje aj tlak inzerentov - pohyboval som sa v medialnej branzi dostatocne dlho.
A viem, ze ked VAG stopne inzerciu, dotycne periodikum to dokaze polozit.
A zazil som aj vyuzivanie tohto faktu na znizovanie cien, aj ziadosti na pozitivne hodnotenie vyrobkov pod hrozbou zastavenia toku inzercie.
Nehovorim, ze je to pripad auto.cz a VAG/Skoda. Ale vzhladom na predpojatost kontentu....
Neplatena reklama existuje tiez.
Skryta reklama takisto.
Existuje aj tlak inzerentov - pohyboval som sa v medialnej branzi dostatocne dlho.
A viem, ze ked VAG stopne inzerciu, dotycne periodikum to dokaze polozit.
A zazil som aj vyuzivanie tohto faktu na znizovanie cien, aj ziadosti na pozitivne hodnotenie vyrobkov pod hrozbou zastavenia toku inzercie.
Nehovorim, ze je to pripad auto.cz a VAG/Skoda. Ale vzhladom na predpojatost kontentu....
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Nepřeháníš to už trochu? Tento text opravdu nevyznívá moc proŠkodovkářsky, je to pouhý uživatelský test cesty do Chorvatska s CNG, kde konečně někdo napsal i tu stinnou stránku o pokrytí čerpaček... Souhlasím, že některé testy některých autorů nejsou úplně nestranné, viz oblíbenec pan Vaverka ( kde je mu vlastně konec? ) a jeho milovaná ergonomie Renaultů, ale to, že je CNG Oktávia novinkou je fakt. Kde jinde se dočíst o reálném využití, navíc se nabízí za solidní peníze v takovém nejběžnějším autě v ČR.
Tohle už mi přijde od tebe jako zbytečné hledání chyb a konspirací 😄 Já osobně fanoušek zemního plynu nejsem, ale rád si o alternativě přečtu 😄 Tak radši zpět k tématu 😄
Tohle už mi přijde od tebe jako zbytečné hledání chyb a konspirací 😄 Já osobně fanoušek zemního plynu nejsem, ale rád si o alternativě přečtu 😄 Tak radši zpět k tématu 😄
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Už když jsem četl, že pojedou přes noc, tak jsem si říkal, že to bude zajímavé vzhledem k (ne)přípravě, protože ne každá stanice má nepřetržitý provoz. Jen je zvláštní, že v Rakousku nenatankovali CNG vůbec (po cestě do Chorvatska). Nevím tedy, co si o tom myslet. Alespoň nějaké spotřeby v článku jsou.
Člověče ty musíš být v reálném životě hrozný bručoun 😄 Kritika ano, ale trochu slušnosti by neškodilo. Nevadí ti, že se snižuješ pod úroveň redoktora který je podle tvého názoru mizerným redaktorem?
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Možná je to tím, že se tu vybručíš a v reálném světě jsi pak jak milius. 😄 Nezlob se na mě, ale opravdu v diskusi působíš jako protivný a nevrlý člověk. Vždyť ty tu chodíš diskutovat jen o tom jak kdo dělá svoji práci nedůsledně. Nic proti tobě nemám pouze píšu jaký na mě děláš diskusní dojem.
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Gilgite, řekni mi který člověk, který se chová jako dobytek o sobě řekne, že je dobytek.
Tady člověk otevře diskuzi, většina mluví k věci a ty rýpeš do ostatních. To asi tou veselou povahou, že.
Tady člověk otevře diskuzi, většina mluví k věci a ty rýpeš do ostatních. To asi tou veselou povahou, že.
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Co mám tomu panu doktorovi říct, že jsem měl při s někým, kdo vystupuje v diskuzích jako (použiju slova Vrkuboye) ,,protivný a nevrlý člověk" , přitom o sobě prohlašuje, že je veselá kopa a já to nepoznal. Tak nazdar.
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
říkat někomu přijmením a přitom mu tykat je hulvátství.
jsi primitiv, zneužívající anonymity internetu,
dej sem svoje jméno a příjmení, hrdino
jsi primitiv, zneužívající anonymity internetu,
dej sem svoje jméno a příjmení, hrdino
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Myslím, že Gilgit zrovna nemá problém s anonimitou protože jsem s ním kdysi vedl i telefonický hovor a znám ho i jménem. (ani jedno nehodlám publikovat) jen si poslední dobou říkám jestli je to stále ta stejná osoba. Myslím, že by měl míň času věnovat snaze o osvětu redakce a neustálé připomínání jejich neschopnosti a měl by se více zaměřit na to čemu rozumí a tím jsou východní trhy a s tím spojený automobilový průmysl protože v tomto směru je opravdu kapacitou.
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tak raději věnuj úsilí k vytvoření takového webu. Pokud ti jde o rozhovory s lidmi z vyšších postů v automobilovém průmyslu tak podobné delší video rozhovory dělá nebo dělal ifaster: [odkaz]
Krom oslovení "Mičko" jsem ještě zaregistroval "Fokte" a další.
Buď jim říkej pane a vykej, nebo křestním a tykej, když už si chceš mermomocí tykat.
Ale tykat a oslovovat příjmením, to měli v oblibě estébáci a fízlové...
Buď jim říkej pane a vykej, nebo křestním a tykej, když už si chceš mermomocí tykat.
Ale tykat a oslovovat příjmením, to měli v oblibě estébáci a fízlové...
.... "fokote" říká .... souhlasím s tebou.... A nic na tom nemění ten fakt, že je informovaný, či jak psal vrkuboy, kapacita v nějakém odvětví. Pro mě je to chorá hlava, ubožák a borok. Prostě nepotřebný parazit tohoto webu.
Je to dost urážlivý.Jak píšeš- takový "po soudružsku".
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
z toho vysvětlení jsem nic nepochopil, i kdyby, tak je mi to jedno. dehonestující a pejorativní oslování typu "Nováku poslouchej" mi přijde nedůstojné, obzlášť v situaci,
kdy dotyčný redaktor jde s kůží na trh a dá svoje jméno i příjmení, zatímco ty se skrýváš
za nickem...
kdy dotyčný redaktor jde s kůží na trh a dá svoje jméno i příjmení, zatímco ty se skrýváš
za nickem...
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Že jste u Renaultu nic nenašel je celkem logické. Národní mentalita nám velí plivat na vše domácí a vyzdvihovat to cizí, aneb co se vyrábí za hranicemi je vždy lepší než to co děláme doma...smutné
Aut na CNG je ovela viac, doteraz ste testovali az 3, zatialco jedno opakovane.
Akekolvek odpovede "ak by existovali" su uplne nemiestne.
OPEL Zafira Turbo 1,6 CNG
OPEL Combo 1,6 CNG Ecotec
OPEL Zafira Tourer 1.6 Turbo
Fiat Doblo Panorama
Fiat Qubo 1,4 8V Natural Power
Fiat Punto EVO 1,4 Natural Power
Fiat Panda 1.4 Natural Power a Twin Air Turbo
VW eco-up!
VW Passat Variant 1,4 TSI EcoFuel
VW Passat 1.4 TSI EcoFuel
VW Touran Eco Fuel /CNG/
VW Caddy 2.0 CNG
Citroën C3 1,4i CNG
Citroën Berlingo 1,4i CNG
Mercedes-Benz E - Class
Mercedes-Benz B - Class
Mercedes-Benz E 200 NGT
Seat Leon CNG
Akekolvek odpovede "ak by existovali" su uplne nemiestne.
OPEL Zafira Turbo 1,6 CNG
OPEL Combo 1,6 CNG Ecotec
OPEL Zafira Tourer 1.6 Turbo
Fiat Doblo Panorama
Fiat Qubo 1,4 8V Natural Power
Fiat Punto EVO 1,4 Natural Power
Fiat Panda 1.4 Natural Power a Twin Air Turbo
VW eco-up!
VW Passat Variant 1,4 TSI EcoFuel
VW Passat 1.4 TSI EcoFuel
VW Touran Eco Fuel /CNG/
VW Caddy 2.0 CNG
Citroën C3 1,4i CNG
Citroën Berlingo 1,4i CNG
Mercedes-Benz E - Class
Mercedes-Benz B - Class
Mercedes-Benz E 200 NGT
Seat Leon CNG
Tak znova....
Test mi nevadi.
Vadi mi, ze o jednom a tom istom modeli, s konkretnou motorizaciou, je tu za 72 hodin publikovany druhy clanok/test.
Podla principu "keby bolo nieco take od inej znacky" by ste test Mazdy RX-8 alebo Opelu Ampera museli opakovat kazdy tyzden.
A skuste odpovedat inak, ako 'zaujem ceskej verejnosti o ceske auto'.
Pretoze 2 clanky, prakticky testy, tak kratko po sebe nebudete garantovat ziadnej inej znacke.
Ak to date Skodovke, ide o nekriticke protezovanie jednej znacky.
Test mi nevadi.
Vadi mi, ze o jednom a tom istom modeli, s konkretnou motorizaciou, je tu za 72 hodin publikovany druhy clanok/test.
Podla principu "keby bolo nieco take od inej znacky" by ste test Mazdy RX-8 alebo Opelu Ampera museli opakovat kazdy tyzden.
A skuste odpovedat inak, ako 'zaujem ceskej verejnosti o ceske auto'.
Pretoze 2 clanky, prakticky testy, tak kratko po sebe nebudete garantovat ziadnej inej znacke.
Ak to date Skodovke, ide o nekriticke protezovanie jednej znacky.
Kazde medium je zavisle na nazvime to partnerskych spolupracach. Aj tie, co tvrdia ze su nezavisle, niekto financuje a nie len tak pre dobry pocit z charity. Ak by niekto do krve tvrdil, ze nejaka rozpadavajuca cinska plecka je najlepsia na svete, to uz by bolo protezovanie. Ak si Skoda zaplati cas redaktorov, aby otestovali jej vyrobok, preco nie. Ak si myslis, ze obsah je zaujaty a vyzdvihuje len klady, mozes citat v moje.auto.cz, alebo prebrovsovat ine weby a spravit si vlastny nazor. Tie recenzie mi pridu akurat, aj ked si myslim, ze zdarma to nebude. Ide uz len o objektivnost, ta mi tu pride v norme.
vrkuboy
Honzo v plusech uvádíte "Minimální cenový rozdíl oproti srovnatelnému turbodieselu" nemyslíte že CNG je spíše alternativou k LPG než k dieselu? A nevyšel by v tomto srovnání systém LPG vítězně? Podle toho co jsem měl možnost zjistit je pořizovací cena alternativní přestavby na LPG společně s pořizovací cenou vozu s pohonem na benzín výrazně nižší než cena vozu s pohonem na CNG. Výhodou LPG je i větší síť čerpacích stanic. Co by tedy mělo přesvědčit zájemce o vůz s LPG aby si koupil vůz s pohonem CNG?
Dobrý den,
z mého pohledu je tady více faktorů - jednak ten, že je LPG oproti CNG výrazně levnější, ale také fakt, že automobily na LPG dosahují (co do jednotek) vyšší spotřeby než při jízdě na benzin. Ono ale to srovnání LPG vs. CNG nakonec vyjde podobně. Spíše ale jde o to, že CNG je zase něco nového a podle dosavadních zkušeností systém prostě funguje. A to nejen v Octavii, ale také třeba v Mercedesu E NGD, který se mi velmi líbil.
V rámci nabídky Škodovky je CNG alternativou právě k dieselu, protože LPG značka nenabízí. Upřímně řečeno nevím, jak se to teď má s přestavbou nové Octavie na LPG (jestli padne dvouletá záruka nebo ne), v každém případě by nebylo od věci srovnávací udělat srovnávací test Nafta vs. LPG vs. CNG 😉
A ano, síť čerpacích stanic na LPG není široká jen u nás, ale i třeba v tom Chorvatsku. Kolikrát jsem si skutečně říkal, proč nemůžu mít na zadním okně žlutou nálepku, protože ty stanice byly všude... >😁
z mého pohledu je tady více faktorů - jednak ten, že je LPG oproti CNG výrazně levnější, ale také fakt, že automobily na LPG dosahují (co do jednotek) vyšší spotřeby než při jízdě na benzin. Ono ale to srovnání LPG vs. CNG nakonec vyjde podobně. Spíše ale jde o to, že CNG je zase něco nového a podle dosavadních zkušeností systém prostě funguje. A to nejen v Octavii, ale také třeba v Mercedesu E NGD, který se mi velmi líbil.
V rámci nabídky Škodovky je CNG alternativou právě k dieselu, protože LPG značka nenabízí. Upřímně řečeno nevím, jak se to teď má s přestavbou nové Octavie na LPG (jestli padne dvouletá záruka nebo ne), v každém případě by nebylo od věci srovnávací udělat srovnávací test Nafta vs. LPG vs. CNG 😉
A ano, síť čerpacích stanic na LPG není široká jen u nás, ale i třeba v tom Chorvatsku. Kolikrát jsem si skutečně říkal, proč nemůžu mít na zadním okně žlutou nálepku, protože ty stanice byly všude... >😁
Jak si vysvětlujete postupný vzestup CNG proti LPG? Podle mého názoru má LPG všechny trumfy. V případě dodatečné montáže zhruba stejná cena, zatímco PHM výrazně levnější... K tomu širší síť plnících stanic...
Moc tomu nerozumím. Nechápu důvod přehlížení LPG
Moc tomu nerozumím. Nechápu důvod přehlížení LPG
To máte tak - vždycky má výhodu ten, který přijde první 😄 .
Jednu z výhod, která se však za normální peníze více rozšíří až později, vidím možnost zakoupení domácí plničky. Když jsem na internetu hledal nějaké info, našel jsem něco okolo 130.000 Kč, což je ale stále hodně. Postupem času se však ceny pravděpdoobně sníží, přičemž se i zkrátí časy plnění (nyní je to okoloi 1,3 m3/hod)
Libí se mi také možnost vyřízení plynárenské karty (i když na ni stále nemůžete tankovat všude). Peníze pak při tankování neřešíte, ale na konci měsíce zaplatíte fakturu.
Tak či tak jsou nyní stále ještě ve větší výhodě firmy, které mají CNG aut více - jednoduše totiž uhlídáte náklady a nesetkáte se s nepoctivými zaměstranci, kteří si občas na firemní tankovací kartu ulijí něco bokem.
Jednu z výhod, která se však za normální peníze více rozšíří až později, vidím možnost zakoupení domácí plničky. Když jsem na internetu hledal nějaké info, našel jsem něco okolo 130.000 Kč, což je ale stále hodně. Postupem času se však ceny pravděpdoobně sníží, přičemž se i zkrátí časy plnění (nyní je to okoloi 1,3 m3/hod)
Libí se mi také možnost vyřízení plynárenské karty (i když na ni stále nemůžete tankovat všude). Peníze pak při tankování neřešíte, ale na konci měsíce zaplatíte fakturu.
Tak či tak jsou nyní stále ještě ve větší výhodě firmy, které mají CNG aut více - jednoduše totiž uhlídáte náklady a nesetkáte se s nepoctivými zaměstranci, kteří si občas na firemní tankovací kartu ulijí něco bokem.
Poslední odstavec >😁 :yes: Jinak k ceně té plničky ona ani nemusí být pro firmu s větším vozovým parkem zase až tak drahá a pravděpodobně se investice i rychle vrátí. Jen se musí to tankování načasovat aby nebyla ve frontě celá flotila. 😄 Pro běžného smrtelníka je to ale opravdu drahá sranda.
No právě, ale jak jsem psal, v osobních autech je to teprve začátek, takže za nějaký rok budou ceny příslušenství zase někde jinde.
To ale neznamená, že CNG auta teprve začínají vyjíždět do ulic. Velkou flotili má například Česká pošta, což je ale trochu "opruz" v případě, kdy přijedete na pumpu, stojí před vámi 4 modré auta a každé se tankuje snad deset minut >😁.
Jo a ještě jeden poznatek - u některých stanic u nás mají problém s plnicím tlakem, takže tankujete hrozně pomalu. Kolikrát se i stane, že vám plnička auto nenatankuje úplně na max.
To ale neznamená, že CNG auta teprve začínají vyjíždět do ulic. Velkou flotili má například Česká pošta, což je ale trochu "opruz" v případě, kdy přijedete na pumpu, stojí před vámi 4 modré auta a každé se tankuje snad deset minut >😁.
Jo a ještě jeden poznatek - u některých stanic u nás mají problém s plnicím tlakem, takže tankujete hrozně pomalu. Kolikrát se i stane, že vám plnička auto nenatankuje úplně na max.
To asi vysvětluje neschopnost české pošty doručit balík ve stanoveném termínu a já je podezříval z lenosti. >😁
Konkurence PPL, DPD, GLS... je evidentně věrná naftě.
Konkurence PPL, DPD, GLS... je evidentně věrná naftě.
CNG dva trumfy má. Jednak nižší náklady na palivo (LPG má kilometrové náklady na palivo zhruba o čtvrtinu až třetinu vyšší). A za druhé silnou lobby, ať už jde o politiky, plynárenské společnosti nebo automobilky.
CNG je hlavně výhodnější pro automobilku. Má totiž nižší CO2 a to až o 30%, Kdežto LPG jenom o cca 11%. Automobilka si tim sniižuje flotilovou hodnotu a tím i corporátní daň na CO2.
Pro zákazníka je rozdíl minimální, jako obvykle automobilka myslí hlavně na sebe. LPG zástavba je levnější, ale to automobilku nepálí.
Pro zákazníka je rozdíl minimální, jako obvykle automobilka myslí hlavně na sebe. LPG zástavba je levnější, ale to automobilku nepálí.
Mám 2,5t 5 válec 154kw sekvenční vstřikování LPG, dodatečná montáž za 35t Kč! Dlouhodobá průměrná spotřeba 9 -10l LPG bez žádného omezování ( při využívání rychlostních limitů + max 10😖 a stále v provozu automatická klima! Ztráta výkonu nepoznatelná a tankování naprosto všude při cenách LPG 15 -18Kč! Roční pravidelné kontroly 1x ročně cca 400 - 500,-Kč vzhledem k výměně LPG filtrů a výměna nádrže 1x za 10 let! cca 5000,-Kč! A není nutné před cestou plánovat kde, kdy a v kolik hodin budu muset stát u té čí oné plnicí stanice a ani doma u paneláku plánovat výstavbu vlastní plynové čerpačky! :yes: >😁
Zajimavé srovnání by bylo například u vozů Fiat který nabízí vozy jak s pohonem na CNG tak i na LPG. Za přestavbu na LPG si Fiat účtuje 27600,- kč bez rozdílu modelové řady, pouze u přeplňovaného motoru T-JET je přestavba dražší a to 30600,- kč což je ale stále v součtu s pořizovací cenou vozu stále méně než v případě CNG a navíc je záruka na vůz stále platná. Jen pro zajimavost za servisní úkony na pohonu LPG si autorizovaný servis Fiat účtuje pouze 1000kč/rok. U toho Fiatu je tedy rozhodování mezi CNG a LPG poměrně jednoznačné. Škoda, že u Škodovky tato volba není protože s pohonem na LPG by byla Octavie o dost levnější.
Wolf45
Dobrý den, měl bych dotaz. Pokud bude systém funkční, tak žádný problém. Ale co když nastane situace, kdy se něco pokazí na palivovém systému CNG, nebo naopak na benzinu? Má řídící jednotka něco jako nouzový režim na dojetí na druhé palivo, nebo auto pro jistotu odstaví úplně? Díky za odpověď...
Dobrý den,
s touto otázkou zajdu za kolegou Vaculíkem ze Světa motorů. Zjistím a dám vědět, ale nemyslím si, že by systém auto odstavil úplně. Nestává se to ani u běžného benzinového či naftového motoru.
s touto otázkou zajdu za kolegou Vaculíkem ze Světa motorů. Zjistím a dám vědět, ale nemyslím si, že by systém auto odstavil úplně. Nestává se to ani u běžného benzinového či naftového motoru.
Ještě jednou dobrý den,
mluvil jsem s kolegou Vaculíkem ze Světa motorů o Vašem dotazu ohledně poruchovosti systému.
V zásadě platí, že pokud dojde k poruše na jednom z pohonů, systém by se měl automaticky přepnout na ten, který funguje. Auto umí jet i pouze na plyn (k jízdě nepotřebuje benzin pro chlazení vstřikovačů, jako například Mercedes E NGD), čili v jízdě by měl pokračovat bez omezení.
Oba pohony však sdílejí řadu komponent. Pokud tedy dojde k závadě na jenom z těchto dílů, je pravděpodobné, že nebude možné pokračovat v jízdě.
mluvil jsem s kolegou Vaculíkem ze Světa motorů o Vašem dotazu ohledně poruchovosti systému.
V zásadě platí, že pokud dojde k poruše na jednom z pohonů, systém by se měl automaticky přepnout na ten, který funguje. Auto umí jet i pouze na plyn (k jízdě nepotřebuje benzin pro chlazení vstřikovačů, jako například Mercedes E NGD), čili v jízdě by měl pokračovat bez omezení.
Oba pohony však sdílejí řadu komponent. Pokud tedy dojde k závadě na jenom z těchto dílů, je pravděpodobné, že nebude možné pokračovat v jízdě.
Ozzman
Dobrý den.
Tohle je konečně pěkný test, musím ocenit, že jste si primárně nenaplánovali cestu přes CNG stanice, protože takovéto "omezení" né každý uživatel vozu bude chtít vždy akceptovat takovéto plánování trasy, popřípadě někde čekat hodiny na otevření čerpačky (i když naplánujete, objížďka vám zhatí plány atd..). Tohle odpovídá realitě a za mne palec nahoru :yes😒br />
Zajímá mne však, že jste v článku napsali, že CNG Oktávie umožňuje položit sedačky a vznikne rovný prostor s kufrem. Tato možnost u klasické Oktávie není. Předpokládám, že to bude díky výše položenému dnu kufru. Je tato možnost i u kombi a eliminuje se tím jeden z největších neduhů koncernových kombi nižší střední třídy?
Obecně se mi líbí tyto testy, sám sem jednou zkoušel jízdu na vytrvalost s Lagunou II Dci, kdy při plné nádrži a rozvážné jízdě vůz dokázal ujet více než 1400 km na jednu nádrž. Myslím, že by bylo možná zajímavé srovnání dojezdu nového vozu s nějakým starším kouskem 😄
Tohle je konečně pěkný test, musím ocenit, že jste si primárně nenaplánovali cestu přes CNG stanice, protože takovéto "omezení" né každý uživatel vozu bude chtít vždy akceptovat takovéto plánování trasy, popřípadě někde čekat hodiny na otevření čerpačky (i když naplánujete, objížďka vám zhatí plány atd..). Tohle odpovídá realitě a za mne palec nahoru :yes😒br />
Zajímá mne však, že jste v článku napsali, že CNG Oktávie umožňuje položit sedačky a vznikne rovný prostor s kufrem. Tato možnost u klasické Oktávie není. Předpokládám, že to bude díky výše položenému dnu kufru. Je tato možnost i u kombi a eliminuje se tím jeden z největších neduhů koncernových kombi nižší střední třídy?
Obecně se mi líbí tyto testy, sám sem jednou zkoušel jízdu na vytrvalost s Lagunou II Dci, kdy při plné nádrži a rozvážné jízdě vůz dokázal ujet více než 1400 km na jednu nádrž. Myslím, že by bylo možná zajímavé srovnání dojezdu nového vozu s nějakým starším kouskem 😄
Dobrý den,
děkuji za pochvalu 😄 . I když jsem chtěl během cesty co nejvíce ušetřit, zároveň jsem chtěl být co nejdříve u moře, takže nejkratší možnou cestou >😁 .
Máte pravdu, dno zavazadelníku je u CNG Octavie trochu vyšší, Myslím ale, že i u normálních modelů je ložná plocha zarovnanná s opěradly v případě, že si pořídíte plnohodnotnou rezervu 😄 Jinak dno je vyšší také u CNG kombi
děkuji za pochvalu 😄 . I když jsem chtěl během cesty co nejvíce ušetřit, zároveň jsem chtěl být co nejdříve u moře, takže nejkratší možnou cestou >😁 .
Máte pravdu, dno zavazadelníku je u CNG Octavie trochu vyšší, Myslím ale, že i u normálních modelů je ložná plocha zarovnanná s opěradly v případě, že si pořídíte plnohodnotnou rezervu 😄 Jinak dno je vyšší také u CNG kombi
Já teda pár kombíků viděl OIII a bohužel rovná ložná plocha nešla vytvořit. vždy opěradla šla šikmo nahoru. Stejně jako u Oktávie II po Fl. ( Před Fl není ani vyšší nakládací hrana zavazadelníku).
Vždy to vypadalo takto : [odkaz]
S tou rezervou to slyším poprvé, snad se někdo, kdo to zná vyjádří 😄 Pro mne, jakožto pro aktivně využívajícího kufr, to je trochu překážka, stejně jako ten "schod" 😄
Neuvažujete v redakci o nějakém porovnání třeba staršího vozu s náklady na takovouto cestu s novým? Myslím tím spotřebu, bylo by to určitě zajímavé, některé vozy umí překvapit i když mají papírovou spotřebu vyšší, než ty nové 😄
Vždy to vypadalo takto : [odkaz]
S tou rezervou to slyším poprvé, snad se někdo, kdo to zná vyjádří 😄 Pro mne, jakožto pro aktivně využívajícího kufr, to je trochu překážka, stejně jako ten "schod" 😄
Neuvažujete v redakci o nějakém porovnání třeba staršího vozu s náklady na takovouto cestu s novým? Myslím tím spotřebu, bylo by to určitě zajímavé, některé vozy umí překvapit i když mají papírovou spotřebu vyšší, než ty nové 😄
Pardon, Octavii nemůžu potvrdit, ale Yeti to tak stoprocentně má.
Test by nebyl marný - především kdybychom vzali LPG, naftu a CNG. Podobné věci dělá docela často kolega Michal Karpat ze Slovenska, oni jsou v tom Chorvatsku snad pořád >😁
Test by nebyl marný - především kdybychom vzali LPG, naftu a CNG. Podobné věci dělá docela často kolega Michal Karpat ze Slovenska, oni jsou v tom Chorvatsku snad pořád >😁
Ono to nemusí být do Chorvatska, ale chápu, že se chcete vykoupat >😁 Tohle by mohl být opravdu zajímavý test, vzít podobná auta podobně výkonná, nové modely vs ty starší ( jsem si jist, že by do testu šlo zapojit i některé uživatele/bloggery, co by jeli se svými vozy a ještě velmi rádi) a zhodnotit, jak si stojí nová produkce reálně, jestli opravdu třeba takové TSI na dlouhé cestě ušetří o tolik více, než dejme tomu stejně výkonná starší atmosféra s řidičem, který je s ní sžitý, jestli má nové 2.0 TDI/1.6 TDI opravdu nižší spotřebu, nebo ho v reálu smázne starý francouzský HDI, nebo Italský JTD (dávám jen příklady). Protože i dost lidí kupuje ojeté vozy a někdo, kdo uvažuje nad generační obměnou by mohl být dost překvapen 😄
Myslím, že by to mohlo být opravdu zajímavé téma 😄
Myslím, že by to mohlo být opravdu zajímavé téma 😄
Zajímavý nápad, předhodím ho na poradě 😄 .
Osobně bych si ale stejně vsadil na CNG >😁 . Když se bez problémů dostanete na 3,54 kg/100 km při ceně 25 Kč/kg, je provoz zhruba stejně nákladný, jako jezdit s elektromobilme v zimě >😁 [odkaz]
Osobně bych si ale stejně vsadil na CNG >😁 . Když se bez problémů dostanete na 3,54 kg/100 km při ceně 25 Kč/kg, je provoz zhruba stejně nákladný, jako jezdit s elektromobilme v zimě >😁 [odkaz]
Já bych si vsadil na Oktávku 1 Tdi 66kw 😊, popřípadě Golfa v této motorizaci 😄 Nic proti CNG (navíc reálná cesta nebude mít čerpačku na každém rohu, jak jste se přesvědčili ted a i cena paliv je rozdílná)😄 Škoda, že už nemam tu Lagunu, to by byl také zajímavý soupeř, uměla jezdit za 4.5 ustáleným tempem a oproti té Oktávce měla i šestku ( a 70 litrů nádrž) 😄 Jinak sem samozřejmě jezdil o 2 litry více, ale né uplně slušně 😄
Jenže renaultovy diesely se dlouhodobě nikdy nevyplatí. Co ušetří na naftě, to si vyberou v servise. Však to píšeš u své recenze ... ty si měnil turbo, další majitel měnil celý motor. Dráž už by vyšel asi jenom taxík ...
Jedničková Oktávka TDI je samozřejmě jiná káva. Ale takový diesel už nikdo nikdy nevyrobí.
Jedničková Oktávka TDI je samozřejmě jiná káva. Ale takový diesel už nikdo nikdy nevyrobí.
Ale tady nejde o dlouhodobou kvalitu vozů, ale spíše o generační pohled, protože tyhle vozy jezdí pořád hodně lidí nejen v ČR a i si je pořád lidé kupují v bazarech. Jde spíše o to, jak by si poradili v přímém srovnání s konkurencí aktuálních vozů, tyhle kousky sem uvedl jen jako příklad, kdoví jaká auta by se dala pro test sehnat 😄 . Ano.. ten můj kus zkolaboval, pravděpodobně i díky neodbornému servisu a nešetrnému zacházení kamaráda, který si ji ode mě koupil, navíc jsem si dnes skoro jist, že byly stočené km už při mé koupi 😒
P.s. A o té kvalitě nových motorů dnes nemůžem mluvit, jak na tom budou za několik let používání a výroby se můžeme jen dohadovat 😊 Třeba na tom budou z hlediska údržby i húře. Proto jde o test spotřeby a né kvality 😊
P.s. A o té kvalitě nových motorů dnes nemůžem mluvit, jak na tom budou za několik let používání a výroby se můžeme jen dohadovat 😊 Třeba na tom budou z hlediska údržby i húře. Proto jde o test spotřeby a né kvality 😊
Generační pohled by byl zajímavý. Myslím, že z čistě uživatelského pohledu by ta starší Laguna byla asi lepší než dnešní Oktávka.
Jinak Renault diesely nikdy neuměl a zřejmě ani umět nebude. Slušnou výdrž měly prý dTi z přelomu tisíciletí, ale jinak buď podprůměr nebo úplné dno.
Jinak Renault diesely nikdy neuměl a zřejmě ani umět nebude. Slušnou výdrž měly prý dTi z přelomu tisíciletí, ale jinak buď podprůměr nebo úplné dno.
Však o tom se tu s panem Mičkou bavím 😄 Redakční/uživatelský test, kdy se vezme pár vozů z dnešní produkce (benzín, nafta, plyn..) a k nim alternativy jejich starších sourozenců, třeba z řad garáží bloggerů, nebo uživatelů ( určitě by se tu našlo dost takových, kteří se rádi zapojí), aby se nemusela auta shánět třeba v ESA >😁 Navíc někteří "ekojezdci" by mohli stáhnout rozdíl spotřeb svým umem 😊 Třeba Barrichello se svou V8 konečně ukáže, že TSI se ve spotřebě nechytá
😁😁
Jinak si myslím, že nové Dci, třeba 1.6, ale i 2.0 nejsou špatné motory, viz testy na 100 000 v autobildu. Jediné co na větších Dci je odlišné, že chybí turbokopanec a táhne lineárněji ( znám 1.9 88kw a 2.0 110kw). Naopak co si pamatuju 1.5 Dci (už nevím, ale nebyla to ta nejsilnější 81kw), tak ty jeli více "turbodízlově" >😁
😁😁
Jinak si myslím, že nové Dci, třeba 1.6, ale i 2.0 nejsou špatné motory, viz testy na 100 000 v autobildu. Jediné co na větších Dci je odlišné, že chybí turbokopanec a táhne lineárněji ( znám 1.9 88kw a 2.0 110kw). Naopak co si pamatuju 1.5 Dci (už nevím, ale nebyla to ta nejsilnější 81kw), tak ty jeli více "turbodízlově" >😁
Ozzman: Tak je pravda, že redaktoři nejen na auto.cz s těmi auty jezdí ... no prostě jinak,než průměrný český uživatel-šetřílek.
grifith: I ty dvoulitrové dCi prý trpí spoustou konstrukčních nedostatků, které se projeví při vyšším nájezdu.
grifith: I ty dvoulitrové dCi prý trpí spoustou konstrukčních nedostatků, které se projeví při vyšším nájezdu.
"Prý se projeví při vyšším nájezdu." Přistoupíš-li k problému takto, pak rozumná doba relativně bezproblémového provozu se dá stanovit na nějakých 200 tisíc km u současné dieselové produkce. Takový nájezd je brán jako hraniční hodnota pro životnost daného kusu dle automobilek. Proto bych se nebál označit motor 2,0 dCi za velmi slušný v této oblasti.
Spotřeba, výkon, bezpečnost, náklady na provoz, životnost a snad i radost z jízdy!? Také několik zajímavých veličin!? >😒]
To jo, ale životnost a bezpečnost na cestě do chorvatska nevyzkoušíš, teda aspoň doufej >😒]
Samozřejmě, ale za cenu sice levnějšího a poněkud problematického provozu dostanu dražší a línější auto než základní TSI 1,2!? A to ještě nebylo testováno auto obsazené 4 dospělými osobami, 2 dětmi s kufrem plným paštik a řízků!? ;-\
Ještě takový dobrý motor vyrobilo BMW. 330D je taky výborný motor a navíc má něco co 1,9 TDI nemá - výkon 😉
Nechce se mi to vypisovat po detailech. Ale třeba Peugeot 306 Kombi r.v.2002 motor 2.0 HDI 66kW Ostrava - Makarska - Ostrava celkem 5.842,- Kč. Suma zahrnuje naftu, rakouskou dálniční známku 8,5 Euro a poplatky za chorvatské dálnice ve výši 476,- Kuna. Ujeto cca 2280 km.
P.S. Euro = 28,188 Kč, Kuna 3,786 Kč
P.S. Euro = 28,188 Kč, Kuna 3,786 Kč
fahrenaufderautobahn
když jsem do chorvatska jel já, byl jsem tedy na cng stanice rozhodně připravenější a za cestu praha - senj-praha jsem benzínu spotřeboval možná pár kapek. a to včetně výletů po ¨chorvatských kopcích a do plitvic.
takovýhle test opravdu nemá smysl. majitel cng auta nikdy neuvažuje "však já něco najdu" majitel cng auta si umí zjistit, kde stanice jsou a kolem zadaru jí rozhodně hledat nebude. majitel cng si za to palivo připlatil 65 tisíc a to ne proto, aby jezdil na benzín.
test je navíc zkreslený tím, že ve slovinsku a chorvatsku stanice prakticky nejsou (pokud vím, tak v každé zemi jsou dvě). takže je bez přípravy nemožné je najít.
čerpačku v záhřebu navigace neukázala, protože je v centru a to je dost daleko od dálniční cesty na jih. je to vcelku zajížďka. myslím, že by bylo lepší napsat toto, že se zajížďka třeba nevyplatila a ne psát, že navigace nic nenašla.
takovýhle test opravdu nemá smysl. majitel cng auta nikdy neuvažuje "však já něco najdu" majitel cng auta si umí zjistit, kde stanice jsou a kolem zadaru jí rozhodně hledat nebude. majitel cng si za to palivo připlatil 65 tisíc a to ne proto, aby jezdil na benzín.
test je navíc zkreslený tím, že ve slovinsku a chorvatsku stanice prakticky nejsou (pokud vím, tak v každé zemi jsou dvě). takže je bez přípravy nemožné je najít.
čerpačku v záhřebu navigace neukázala, protože je v centru a to je dost daleko od dálniční cesty na jih. je to vcelku zajížďka. myslím, že by bylo lepší napsat toto, že se zajížďka třeba nevyplatila a ne psát, že navigace nic nenašla.
Majitel CNG neuvažuje "však já něco najdu" ??? Pokud se CNG má masověji rozšířit o lidi, kteří auto budou používat stejně intenzivně, jako benzínové, nebo naftové, tak určitě nebudou chtít každou trasu plánovat po CNG čerpačkách. Takhle uvažují dnes fajnšmekři, kteří se snaží ušetřit každou korunu, ale já bych se rozhodně nechtěl stresovat při každé trase CNG stanicemi, jestli je najdu či ne...
Navíc objížďky, bouračky, změny trasy ti plán naruší a co potom? Dle mne je právě tento test dost reálný pro budoucího kupce, masového spotřebitele, ne pro škudlila, který chce mermomocí ušetřit 😄
Navíc objížďky, bouračky, změny trasy ti plán naruší a co potom? Dle mne je právě tento test dost reálný pro budoucího kupce, masového spotřebitele, ne pro škudlila, který chce mermomocí ušetřit 😄
Pravdu máte oba. Typický majitel CNG auta si cesty plánuje. A typický průměrný řidič zvyklý na nafťák ne (viz autor článku). Proto je CNG stále "jen" alternativním palivem, nikoliv masovým.
BTW Já plánuju cesty i na LPG, zvláště o víkendu.
BTW Já plánuju cesty i na LPG, zvláště o víkendu.
Cesty plánuji často, nehledě na palivo. Už jen proto, že výběr trasy udělám radši na počítači. Nemluvě o tom, když chci jet po okreskách po specifické trase. To bych radši jel na slepo, než se snažit to dostat do navigace. Jen nemusím řešit každou čerpací stanici. Stavím často a v okruhu pár set kilometrů jich bude více než dost.
Když jedeš do oblasti, kde skoro žádné čerpací stanice nejsou, tak musíš plánovat. Do pouště nevjedeš s tím, že se něco najde. Tady je možnost druhého paliva, které je dostupnější. A je jen na řidiči, jestli chce věnovat trochu času plánování, nebo jestli mu to za to nestojí.
Když jedeš do oblasti, kde skoro žádné čerpací stanice nejsou, tak musíš plánovat. Do pouště nevjedeš s tím, že se něco najde. Tady je možnost druhého paliva, které je dostupnější. A je jen na řidiči, jestli chce věnovat trochu času plánování, nebo jestli mu to za to nestojí.
Tento týždeň som bol so známym v Nemecku - auto má na LPG. Ešte doma sme cez Internet stiahli čerpačky LPG v ČR a v Nemecku (v Nemecku len vedľa trasy). Keď už na kontrolke plynu začalo svietiť červené svetielko, cez GPS-ko sme v pohode našli čerpaciu stanicu. V Nemecku sú však s LPG 2 "problémiky". Čerpacie stanice na diaľniciach sú oveľa zriedkavejšie ako u nás, a LPG na nich väčšinou nie je. Stačí však zísť z diaľnice kilometer-dva do najbližšej obce (nie na blind, ale podľa itinerára 😄 ), a tam už zvyčajne u nejakého predajcu áut je vonku postavená nádrž na LPG. Logicky z toho ale vyplýva, že taká čerpačka je otvorená len cez pracovní dni a cez pracovnú dobu. Samozrejme sú aj non-stop čerpačky, tie sa dajú identifikovať podľa názvu - napr. Total.
Ešte lepšie riešenie je stiahnuť si do GPS-ka POI-súradnice LPG staníc (trochu veľa skratiek 😄 ), a rovnako mať treba zoznam aj na papieri - kvôli názvu stanice a teda aj predpokladaným otváracím hodinám.
Používanie LPG nie je pre každého. Chce to mať Filipa...
Ešte lepšie riešenie je stiahnuť si do GPS-ka POI-súradnice LPG staníc (trochu veľa skratiek 😄 ), a rovnako mať treba zoznam aj na papieri - kvôli názvu stanice a teda aj predpokladaným otváracím hodinám.
Používanie LPG nie je pre každého. Chce to mať Filipa...
Dobrý den,
s tou navigací to není jen tak - nejednalo se totiž o klasickou čerpací stanici, respektive její síť, což mohlo způsobit, že jsme ji neviděli. Navigace neukazuje pouze stanice, které jsou "po cestě", ale i v blizkosti. Navíc jsem veděl, že pumpa v Záhřebu je, proto jsem rovnou nastavil cestu do centra.
Uznávám, že příprava mohla být důslednější, ale jedná se o reálný test, ne o jízdu za co nejmenší peníze 😉
s tou navigací to není jen tak - nejednalo se totiž o klasickou čerpací stanici, respektive její síť, což mohlo způsobit, že jsme ji neviděli. Navigace neukazuje pouze stanice, které jsou "po cestě", ale i v blizkosti. Navíc jsem veděl, že pumpa v Záhřebu je, proto jsem rovnou nastavil cestu do centra.
Uznávám, že příprava mohla být důslednější, ale jedná se o reálný test, ne o jízdu za co nejmenší peníze 😉
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Ale přístup je v testu přece vysvětlený a cestou zpátky se to kromě přejezdu za Zadaru do Záhřebu dokonce povedlo pouze na CNG. Z toho pohledu mi přijdou zajímavé výsledky nákladů na jednu i druhou cestu, které jsou kvůli cenám paliv za hranicemi takřka stejné.
Myslím, že takto bude "nepřipraven" každý nový uživatel CNG auta. Až po pár měsících si zvykne, že když jede někam, kde to nezná, musí si cestu připravit. Musí vědět nejen, kde čerpačky jsou, ale i jakým způsobem se u nich platí (někde musí být speciální karta atd).
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
To ano, ale ne vždycky ti cesta vyjde podle představ a budeš se muset z připraveného směru odklonit. Jinak znova opakuji: plán cesty mohl být lépe připraven 😄
Dobře že cesta byla naplánovaná tak jak byla respektive nebyla. Protože odjet celou cestu na CNG a bez hledání stanic to by hned byla konspirační teorie na světě. 😄
...máte trpělivost slona... ale je to i něco k zamyšlení pro redakci, jestli si tento pozitivní nerýpal a veselá kopa, která, až na pár věcných, v jednom kuse napadá....
Tohle je Oktávka. 4 z 5 jejich uživatelů ji nekoupí, ale dostanou ji jako služební auto. A při prvích jízdách se budou chovat jako autor článku.
Ani v ČR to není s hustotou slavné. Takže bych čekal, že ho to napadne. Může být příjemně překvapen (jako v Itálii), ale i nepříjemně (třeba ve Francii). Kromě místa a platebních metod bych nezapomínal na provozní dobu.
Holt se k tomu postavil jako typicky průměrný uživatel, který o alternativních palivech vůbec nic neví. I když to obecně vzato kritizuju, tak v tomto případě se těmto průměrným uživatelům hodí, že ta Oktávka má plnohodnotnou nádrž na benzín.
Prosímtě neotravuj pořád! ...jsi jak protivné děcko, co se mstí za to, že nedostalo Lentilek. Jsi neškodný, ale otravný. Pokud takhle vystupuješ i ve svém okolí, veselá kopo, tak to tě mají asi tak v oblibě, jako tady. Guglit, změň web, vrať se na novinky nebo do špíglu.... tam bude plně využit tvůj potenciál....
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Ales_Jungmann
To syčení zezadu, o kterém jsi mluvil, zjistili jste čím to je?
MariAchi
Pane Mička, využili jste cestou, nebo vůbec někdy, systém na rozpoznávání značek? Je to vůbec k něčemu dobré? Nechcete sepsat nějaké zkušenosti z používání podobných (dle mně v podstatě nepotřebných) systémů?
Edit😒br />
A až si příště pojedete zaplavat do Hrvatske, vezmete mně s sebou? 😄
Edit😒br />
A až si příště pojedete zaplavat do Hrvatske, vezmete mně s sebou? 😄
Dobrý den,
na systém rozpoznávání značek jsem občas kouknul třeba v případě, kdy jsem nevěděl, jestli jsem stále v obci, nebo ne 😄 . Neberte to tak, že bych se nedíval po značkách obcí, ale protože nás občas předjížděla auta docela dost rychle >😁 .Osobně mi ale přijde trochu zbytečný, protože čas od času ukazuje například padesátku v místech, kde se dá jet stovkou. Na druhou stranu, pokud projedete kolem nějaké značky omezení rychlosti, hodnota povolené rychlosti se na palubním počítači ukáže okamžitě.
Docela dost jsem také využíval adaptivní tempomat a automatickou aktivaci dálkových světel. Tempomat proto, že byl provoz na chorvatských dálnicích i přes den docela mírný a druhý, protože jsem zkrátka občas trochu líný >😁 . Tak či tak funguje přepínání rychle a přesně, což mě potěšilo.
A s cestou do Chorvatska - nevím, jak bych to vysvětlil přítelkyni >😁 >😁
na systém rozpoznávání značek jsem občas kouknul třeba v případě, kdy jsem nevěděl, jestli jsem stále v obci, nebo ne 😄 . Neberte to tak, že bych se nedíval po značkách obcí, ale protože nás občas předjížděla auta docela dost rychle >😁 .Osobně mi ale přijde trochu zbytečný, protože čas od času ukazuje například padesátku v místech, kde se dá jet stovkou. Na druhou stranu, pokud projedete kolem nějaké značky omezení rychlosti, hodnota povolené rychlosti se na palubním počítači ukáže okamžitě.
Docela dost jsem také využíval adaptivní tempomat a automatickou aktivaci dálkových světel. Tempomat proto, že byl provoz na chorvatských dálnicích i přes den docela mírný a druhý, protože jsem zkrátka občas trochu líný >😁 . Tak či tak funguje přepínání rychle a přesně, což mě potěšilo.
A s cestou do Chorvatska - nevím, jak bych to vysvětlil přítelkyni >😁 >😁
...jedu taky 😄 .... a klidně vezmu bandasku s plynem >😁
Já si vlezu zas do toho 460ti litrového kufr, ani o mne nebudete vědět >😁
holden_holden
smrdej na titulce clanky o schade a xindlvagnu obecne a zrovna ten ve kterem je evidentni co to te za mizernej smejd zmizl po necelem dni. myslim ten o samocinem parkovani.
Petrko
máte pocit že když zůstane benzín v nádrži déle, dojde k rozpadu bioložek? Nemyslel jste snad biosložky?
Ji/Ri
A díky redakci za něj. I když mi připadal zpočátku zmateně, tak ano, přesně tak bych postupoval sám. Primárně bych řešil komfort a čas dojezdu a úspora paliva by byla bonusem. Ono i těch 6,3 není zcela špatně. Škoda jen, že se nejedná o 140ti koňovou verzi.
Díky :yes:
Díky :yes:
Nonsens
a)
Tiež si myslím, že spravili test dobre. Testy od stojana ku stojanu tu už boli. Súhlasím, že majitelia cng väčšinou plánujú a mapujú, ale takýto test ukazuje aj neplánovačom, či to má zmysel zvažovať. Okrem toho často stačí jedna dve obchádzky alebo uvrešťané decko na dlhej trase a plány sú v háji. Tu nešlo o to, dosiahnuť super číslo, ktoré platí len keď sa všetko podarí.
b)
Možno by redakcia mala zvážiť pravidlo, že akonáhle sa v reakcii objaví invektíva, nebude naňu redaktor reagovať. Bola by škoda prísť o reakcie autora, ale doťahovanie kto je blbý a blbější nikomu neprospeje.
Tiež si myslím, že spravili test dobre. Testy od stojana ku stojanu tu už boli. Súhlasím, že majitelia cng väčšinou plánujú a mapujú, ale takýto test ukazuje aj neplánovačom, či to má zmysel zvažovať. Okrem toho často stačí jedna dve obchádzky alebo uvrešťané decko na dlhej trase a plány sú v háji. Tu nešlo o to, dosiahnuť super číslo, ktoré platí len keď sa všetko podarí.
b)
Možno by redakcia mala zvážiť pravidlo, že akonáhle sa v reakcii objaví invektíva, nebude naňu redaktor reagovať. Bola by škoda prísť o reakcie autora, ale doťahovanie kto je blbý a blbější nikomu neprospeje.
Josef 1
Takže kunu za 3,60 nekoupíte, je to střed.
Dobrý den,
za tuto cenu jsem si měnil peníze v KB přímo z účtu a bez poplatků 😄
za tuto cenu jsem si měnil peníze v KB přímo z účtu a bez poplatků 😄
KB a bez poplatků!!! ... to je reklama!!! Mičko, buďte vyvážený a příště ještě další banky kdyžtak .... malá parafráze na dřívější psychodrama >😁 😉
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
SLEPEC
Za prvé- test sa mi páčil. Dá sa na to pozrieť ako na spontánny výlet bez plánovania a v tom prípade vôbec nevadí nenaplánovanie detailných tankovaní CNG.
Za druhé- stále sa tu rieši malá hustota čerpacích staníc. moje využitie auta je najčastejšie cesta do a z práce, občas na ryby, raz za čas výlet po okolí, nákupy, cesty v meste. Dlhé trasy minimálne. Nemyslím si, že som sám čo auto využíva podobným spôsobom a myslím, že práve pre takýchto ľudí je CNG ako stvorené. Vôbec mi nevadí, že najbližšia čerpacia stanica je v Bratislave, lebo tam chodím denne do roboty. Keď chcem ísť cez víkend na výlet? Tak si natankujem plnú a 400km dám za cenu 1koruna /km a zvyšok trebárs na ten benzín... Ide o to, že primárne budem šetriť na bežnej prevádzke auta, čo u niekoho môže tvoriť drvivú väčšinu počtu kilometrov. Jednoducho, človek ktorý neabsolvuje pravidelné dlhé trasy, nemusí mať z alternatívneho pohonu strach.
Ospravedlňujem sa za odbočenie od testu, ale diskusie o tom, ako je otravné mať CNG, ako je pre človeka strašne únavné plánovať cestu s ohľadom na čerpačku... ma trošku donútili k malej úvahe 😄
Za druhé- stále sa tu rieši malá hustota čerpacích staníc. moje využitie auta je najčastejšie cesta do a z práce, občas na ryby, raz za čas výlet po okolí, nákupy, cesty v meste. Dlhé trasy minimálne. Nemyslím si, že som sám čo auto využíva podobným spôsobom a myslím, že práve pre takýchto ľudí je CNG ako stvorené. Vôbec mi nevadí, že najbližšia čerpacia stanica je v Bratislave, lebo tam chodím denne do roboty. Keď chcem ísť cez víkend na výlet? Tak si natankujem plnú a 400km dám za cenu 1koruna /km a zvyšok trebárs na ten benzín... Ide o to, že primárne budem šetriť na bežnej prevádzke auta, čo u niekoho môže tvoriť drvivú väčšinu počtu kilometrov. Jednoducho, človek ktorý neabsolvuje pravidelné dlhé trasy, nemusí mať z alternatívneho pohonu strach.
Ospravedlňujem sa za odbočenie od testu, ale diskusie o tom, ako je otravné mať CNG, ako je pre človeka strašne únavné plánovať cestu s ohľadom na čerpačku... ma trošku donútili k malej úvahe 😄
_Karel_
Myslím, že LPG jako varianta není nic moc- u přímovstřiků montáž okolo 55tis. , a k tomu je stálá spotřeba cca 2l benzínu i při provozu na LPG. Jestli vývoj pokročil a už to tak není, budu rád za cizí zkušenost, sám bych do toho šel.
navíc montáž LPG do TSI je podle mě úplná zbytečnost vzhledem ke spotřebě toho TSIčka..
Pro mě při 9l rozhodně zbytečná není.
otázka zní, v případě TSI jak na tom bude servis, vzhledem ke složitosti TSI bych se do toho LPG moc nepouštěl, nevím jak u těch nových, ale u těch původních se to přichlazovalo benzínem, což by mohlo vést k poškození, když tam bude plyn.
Nevím, ve firmě, kde dělá známý, mají předělané berlinga na LPG a dělali po dvou letech rozdíl nákladů a zjistili, že neuštěřili prakticky nic, protože se to LPG neustále sralo, tak to bylo pořád v servisu, bohužel všech 6 aut, takže když to propočítali, tak nula od nuly pošla.
Pokud bych počítal u TSI cenu těch cca 40 tis za montáž, tak to bych musel mít obrovský nájezd, aby se mi to vrátilo.
Nevím, ve firmě, kde dělá známý, mají předělané berlinga na LPG a dělali po dvou letech rozdíl nákladů a zjistili, že neuštěřili prakticky nic, protože se to LPG neustále sralo, tak to bylo pořád v servisu, bohužel všech 6 aut, takže když to propočítali, tak nula od nuly pošla.
Pokud bych počítal u TSI cenu těch cca 40 tis za montáž, tak to bych musel mít obrovský nájezd, aby se mi to vrátilo.
to se pleteš, u přímovstřiků se žádný benzín přivstřikovat nemusí za tuhle cenu montáže, přistřikuje se pouze u sekvence,a tam je cena montáže od cca 23tis za poláky.
Jo, díky , máš pravdu. Já teda našel nejčastěji 39 tis., ale i to je o dost rozumnější než těch 55 a víc. Jen je těžký najít nějaké zkušenosti , reálnou spolehlivost.
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Co to zase meleš ty b.lbe? Brak? Neschválený? Zapni si stěrače a neotravuj!
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
tos pouze nepochopil....... u poláků za 23tis bylo myšleno jako výrobce (magic, elpigas, apod..) nikoliv místo montáže......
pro info dnešní systémy dokážou vstřikovat kapalnou fázi lpg rovnou benzínovým vstřikem takže žádný chlazení, starty na benoš, atd. (např. princ, vialle, brc)
pro info dnešní systémy dokážou vstřikovat kapalnou fázi lpg rovnou benzínovým vstřikem takže žádný chlazení, starty na benoš, atd. (např. princ, vialle, brc)
Poláci za 23 tisíc jsou sekvence do klasických nepřímovstřiků. Magic pro přímovstřik jsem neviděl, Elpigas pro přímovstřikové motory stojí přes 30 tisíc.
elpigaz je klasická sekvence,dá se tam namontovat jakákoliv jiná, nevýhodou je - přívsřik benzínu (chlazení vstřiků) a taky to že ti navrtaj sání tam bodnou plynový vstřiky, takže máš zase nepřímovstřik 😄
jediný rozumný řešení je přímej vstřik zkapalnělé fáze přes benzínový vstřiky od renomovaných výrobců (není potřeba přívstřik benzínu a start na benzín do cca -10) - tam ovšem cena startuje na cca 50-55 tis.
jediný rozumný řešení je přímej vstřik zkapalnělé fáze přes benzínový vstřiky od renomovaných výrobců (není potřeba přívstřik benzínu a start na benzín do cca -10) - tam ovšem cena startuje na cca 50-55 tis.
Máš i konkrétní zkušenosti?
jo, jo. 2x golf 1.2 tsi 77kw v německý filiálce. montováno v německu systém princ. najeto cca 60tis. auta udělaj cca 50tis ročně. po čtyřech letech jdou z domu. zatím žádný problém.
je to přiímej vstřik kapalný fáze od firmy Prince, v ČR to stojí cca 55 - 60tis, kolik to stoji v německu netuším.
rohYpnol
Ne že bych četl slovo od slova, ale nějak mi chybí to NEJpodstatnější, tj. na kolik vyjde 1 bkm u CNG a jak si stojí v porovnání s 1.6 TDI 8-s
Minimálně náklady Kč/bkm bych čekal jako závěr celého článku, ale ono nic?
Minimálně náklady Kč/bkm bych čekal jako závěr celého článku, ale ono nic?
Píše tam "okolo 1kč/km".Porovnání s naftou - s reálnou spotřebou- by tam mohlo být.
Okolo je hodně neurčité. Jednoduše když se článek nazývá reálný test spotřeby, tak mě až tak netrápí nějaké polatky za dálnici a podobné vedlejší náklady.
Problém prostě je, že ty nafťáky jsou zprzněný těma podělanýma ekologickýma normama. Vzpomínám si, že 15 let zpátky jsme v rodině jiné auto než naftové od VW neměli, protože to byly super motory, držáky, nafta byla levnější jak benzín a DPF bylo hluboce na houbách. A dneska máme všichni benzíny, protože se to prostě už nevyplatí. A nasazení TSi tu spotřebu stlačilo ještě blíž k TDI.
Dneska je to s naftou v *. Je dražší jak benzín a filtr pevných částich a comon raily tomu dali ránu z milosti. V okamžiku, kdy člověk jezdí převážně po městě a ten pitomej filtr se nezregeneruje, tak v okamžiku, kdy musí koupit nový, tak je veškerá úspora z paliva v háji, protože 30 litrů nebo kolik to stojí u některých aut je prostě zabiják.
Nafta má dnes smysl pro toho, kdo jezdí primárně hodně kilometrů, primárně dálnice, ale na popojíždění po městě už to není...což to nebylo ani tehdy, ale pořád ty motory byly v pohodě a nemuseli řešit ty ekofíčoviny.
Dneska je to s naftou v *. Je dražší jak benzín a filtr pevných částich a comon raily tomu dali ránu z milosti. V okamžiku, kdy člověk jezdí převážně po městě a ten pitomej filtr se nezregeneruje, tak v okamžiku, kdy musí koupit nový, tak je veškerá úspora z paliva v háji, protože 30 litrů nebo kolik to stojí u některých aut je prostě zabiják.
Nafta má dnes smysl pro toho, kdo jezdí primárně hodně kilometrů, primárně dálnice, ale na popojíždění po městě už to není...což to nebylo ani tehdy, ale pořád ty motory byly v pohodě a nemuseli řešit ty ekofíčoviny.
JohnST
Ja to vidim ako auto pre rybarov a dedkovcov. Skuste ist s tym autom do talianska a rychlejsie ako 130 a uvidime tu spotrebu.
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
pavel60
Vím,že za věrnost se platí,ale 806 t.Za tři a půl roku má můj prius najeto 145 tis.a bez závad,jsem zvědavý jak natom bude testovaná okta.Co se týka nákladů na ujetý km,tak jezdit od 3,7 do 4,2 sice na benzín,ale bez poruch a včil mě můžete sežrat.
Souhlasím :yes😒br />
Vše ostatní úsporné je buď rozmazlené nebo malé. Prius je spolehlivý a praktický.
Vše ostatní úsporné je buď rozmazlené nebo malé. Prius je spolehlivý a praktický.
random.jitter
Základ 430k, normálně vybavené auto 800k. Zaplatit za dovybavení auta na solidní úroveň téměř 100% je skutečně simply clever.
Řidič007
a to platí u všech škodovek se kterými jsem jel. Při testech by se měl počet kilometrů a také rychlost měřit podle GPS a ne podle cinknutých tachometrů škodovek.
MadMack2
Protože uvažuji o zakoupení Octavie CNG, udělal jsem si malé srovnání, jak bych na tom byl při přechodu ze své O1 1.9 TDI na O3 CNG.
Najedu ročně cca 40000km hlavně po Jižní Moravě, Vysočině a Zlínsku.
Svoje trasy za duben a květen jsem "konfrontoval" s mapou čerpacích stanic CNG, abych zjistil, jak často bych musel tankovat a kdy by mi došel CNG.
Výsledek je zde 😒br /> Ve skutečnosti jsem s nafťákem ujel 5500km se spotřebou 5.8l/100 km, tankoval 7x a projel cca 12.200,- Kč.
Kdybych měl auto na CNG, tak by mi trasy většinou vyšly dobře a mohl bych projet kolem čerpaček CNG a tak bych ujel 5000km na CNG a jen 500km na benzín.
Tankovat bych musel 1x benzín a 18x CNG. Náklady na palivo by při spotřebě 7l/100km benzínu a 4.2kg/100km CNG byly 5460,- Kč za CNG a 1260,- Kč za benzín.
Úspora by tedy mohla být cca 2.500,- Kč každý měsíc oproti současnému provozu na naftu.
Na jedné straně je solidní finanční úspora, na druhé straně pak negativa ve formě neustálého tankování, omezení parkování, zmenšeného kufru plynovými nádržemi a navíc ještě i rezervou ( vozil bych ji v kufru, sadám nevěřím ).
Takže nevím, jestli ho koupit 😄
Najedu ročně cca 40000km hlavně po Jižní Moravě, Vysočině a Zlínsku.
Svoje trasy za duben a květen jsem "konfrontoval" s mapou čerpacích stanic CNG, abych zjistil, jak často bych musel tankovat a kdy by mi došel CNG.
Výsledek je zde 😒br /> Ve skutečnosti jsem s nafťákem ujel 5500km se spotřebou 5.8l/100 km, tankoval 7x a projel cca 12.200,- Kč.
Kdybych měl auto na CNG, tak by mi trasy většinou vyšly dobře a mohl bych projet kolem čerpaček CNG a tak bych ujel 5000km na CNG a jen 500km na benzín.
Tankovat bych musel 1x benzín a 18x CNG. Náklady na palivo by při spotřebě 7l/100km benzínu a 4.2kg/100km CNG byly 5460,- Kč za CNG a 1260,- Kč za benzín.
Úspora by tedy mohla být cca 2.500,- Kč každý měsíc oproti současnému provozu na naftu.
Na jedné straně je solidní finanční úspora, na druhé straně pak negativa ve formě neustálého tankování, omezení parkování, zmenšeného kufru plynovými nádržemi a navíc ještě i rezervou ( vozil bych ji v kufru, sadám nevěřím ).
Takže nevím, jestli ho koupit 😄
interval na výměnu oleje je proti verzi 1.4 TSI 103 kW poloviční, tedy 15.000 km nebo 1 rok. U vzduchového filtru a svíček se již intervaly neliší, takže 90.000 km/ 6 let, respektive 60.000 km/4 roky u zapalovacích svíček.
U CNG verze se každé dva roky kontroluje stav plnicího hrdla plynu. každé 4 roky se přioveří tlakové lahve a jednou za 20 let se lahve mění kompletně. 😉
V případě nehody se provede pouze revize nádrže (otlakování) a pokud je dobrá a ona dobrá bude nemusíš novou pořizovat. Ona je ta nádrž totiž prakticky nezníčitelná. 😉
Jak říkám nádrž je téměř nezníčitelná a v případě autonehody se provede pouze tlakový test.
Pokud to do Tebe zezadu někdo napere, tak to bude řešit jeho pojišťovna, pokud to rozbiješ ty, ze předu, nebo to omlátíš o svodidla ze všech světových stran, tak nádrž bude to poslední, co budeš řešit a budete s největší pravděpodobností totálka.
A jinak mě nenapadá, proč by se v těch 20. letech měla ta nádrž měnit, nebo aspoň nepamatuju, že by někdo měnil někdy nádrž v autě. Tedy vyjma pár blázni v tranzitech nebo v ducatech, kteří montovali podlahu a provrtali ji i s nádrží😄
O blbých otázkách jsi začal sám, že jsi se nezamyslel nad dalšími možnostmi, za to nemůžu.
I kdybych byl jediný, koho to trápí, tak tvůj omezený příspěvek ukazuje, jaký diskuzní póvl zde může psát.
přiznám se, že nevím, ale možná to ani není třeba.Kdo ví, co bude za 20 let 😄