Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Honda CR-V 1.6 i-DTEC 4x2 - Střídmý hroch

Dalším vozem, který jsme si vybrali k dlouhodobému testu, je v Evropě vyráběné japonské SUV Honda CR-V s novou dieselovou šestnáctistovkou a pohonem jen předních kol.
Zpět na článek
2. 8. 2014 09:47
2. 8. 2014 09:56
2. 8. 2014 10:10
2. 8. 2014 10:18
2. 8. 2014 12:35
7. 8. 2014 17:36
2. 8. 2014 11:25
3. 8. 2014 07:36
3. 8. 2014 13:52
4. 8. 2014 07:56
4. 8. 2014 07:59
2. 8. 2014 10:51
2. 8. 2014 09:47
4x2
Na co takovýhle auto se 4x2? To už je lepší koupit si nějaký MPV, který je jinak uspořádaný. Těmhle suv s předním pohonem nefandim.
Rozbalit vlákno
10
Avatar - Delfin2
2. 8. 2014 09:56
Re: 4x2
Každy nech si vyberie čo chce a potrebuje. Niekto chce auto štylu SUV ale štvorkolku nepotrebuje, kto chce si ju kúpi.Nikto ti nevraví, aby si sa zaujimal o predný pohon v takom to aute.
2. 8. 2014 10:10
Re: 4x2
Přesně tohle si říkám také. Jenže většina lidí to tak nevidí. SUV je pořád a stále :-) móda, kdežto pohon všech kol většina lidí vůbec nepotřebuje. Naštěstí ti, co ho potřebují (pozor: né jen chtějí), ti mají stále ještě z čeho vybírat, ikdyž se nabídka stále zužuje. Ono v případě, že takové auto potřebuji, nestačí jen schopné 4x4, ale i další parametry. Třeba nájezdové a přechodové úhly a světlá výška (ta hlavně). Tohle všechno se nekamarádí se spotřebou, jízdou po asfaltu a většinou ani líbivym designem. Tím pádem do milionu jen těžko sehnat schopné SUV (snad Forester, Vitara ). Nad milion je to jiné, Landcruiser, Range Rover, ...
Holt doba je jiná, řidič odmítá Defendera :-)
2. 8. 2014 10:18
Re: 4x2
Tak podle mých zkušenosti se využije 4x4 dost často. V zimě je to prostě paráda, pohyb s přívěsem mimo asfalt, a mé časté pohyby v přírodě.
Avatar - rohYpnol
2. 8. 2014 12:35
Re: 4x2
Ono v případě, že takové auto potřebuji, nestačí jen schopné 4x4, ale i další parametry.

Nesouhlasím. SUV nikdy není a nebylo cíleno vyloženě do terénu, ale na různé polní či lesní cesty, příjezdy k chatám, možnosti zaparkovat na louce, u pláže... Pro všechny tyhle věci není nutné mít nějaké off-road parametry, ale stačí opravdu jen vyšší světlá výška.

4x4 ale využiješ v mnohých místech třeba 6 měsíců v roce i na běžných silnicích - Broumovsko, Jeseníky, Vysočina...
7. 8. 2014 17:36
Re: 4x2
Naprosto souhlasím :yes:
2. 8. 2014 11:25
Re: 4x2
Je dost lidí, kteří chtějí sedět v autě výš. Někdy třeba mají problém se do klasického osobáku nacpat (obezita, problém s nohou) nebo jen chtějí líp vidět ven.
Avatar - 3_diamanty
3. 8. 2014 07:36
Re: 4x2
suhlas... SUV v dvojkolke to je ako kupovat kabriolet s platenou strechou ktoru nejde zlozit dole.... k comu taketo auto....

navyse kedysi mali bezne SUV aj redukciu.... dnes uz maju *** ... za par rokov bude SUV aj bezna oplastovana fabia ... smutne kam sa nam tie "terenaky" dopracovali
3. 8. 2014 13:52
Re: 4x2
Už jsme ti to tady vysvětlovali mnohokrát a furt ne a ne to pochopit. SUV nejsou terénní auta. Nepleť tyto dvě různé kategorie dohromady. SUV se dnes kupují kvůli stylu, kvůli vyššímu posazu,... Nemyslíš si, že se ty 4x2 nabízí proto, že ne všichni lidé vyžadují 4x4 u SUV?
4. 8. 2014 07:56
Re: 4x2
Je to marný, je to marný, je to marný...
Avatar - dolfi
2. 8. 2014 10:40
Předražené načančané pozlátko...
:no:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Midlosek
2. 8. 2014 10:51
Kufr velkej
a rozvor 2630. Kam si sednou lidi? Jinak za ty peníze co to stojí v základu, už by šlo koupit asi i auto :-)
Rozbalit vlákno
2
Avatar - TeeJay
2. 8. 2014 11:58
Re: Kufr velkej
Očividně jsi uvnitř neseděl. Tak přestaň kušnit a vyzkoušej, chytrolíne. 8-s
Avatar - Midlosek
2. 8. 2014 13:30
Re: Kufr velkej
Hele, kušnit, co to je? To víš, ja mám hodně dlouhé nohy, tak mě hned tak něco radost neudělá, ani za cenu krátkych sedáků. Pokud už se někam složím jako řidič, moc místa vzadu už není, víš...
Avatar - rohYpnol
2. 8. 2014 12:41
Ideální SUV
Pro ty, co chtějí SUV, ale nechtějí platit za provoz SUV. Spotřeba? Absolutní dokonalost, vždyť s podobnou spotřebou se chlubil ideál v podobě Octavie TDI.

CR-V navíc nemá zase tak darmaticky nesmyslně vysokou stavbu, podlaha zavazadelníku je relativně nízko, k tomu skvělé sklápění zadních sedadel, výborná kvalita zpracování a materiálů... Jednoduše SUV neumí nikdo lépe, než Japonci.

Uvažovat o SUV, pak volím jednoznačně trio CR-V - RAV-4 - Forester. A pravda, Kuga, ta se taky značně vyšvihla.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - kosmonaut
2. 8. 2014 20:33
Re: Ideální SUV
CRV (benzin 4x4) je bez debat vybroušené auto. Na mne mezi středními SUV působí stejně jako třeba Golf mezi hatchbacky, či Hilux mezi pick-upy. Tedy etalon.
Mne osobně ještě více sedla Mazda CX5, ale to už je, uznávám, o osobních preferencích. CRV dokáže podle mne oslovit širší klientelu.
RAV4 je fajn, ale CRV je pohodlnější, uživatelsky příjemnější, je jízdně blíže k Mazdě a zároveň vypadá o vesmír lépe.
Forester moc neznám, Kuga je Ford, tam jsem neobjektivně zaujatý, Tiguan je strašně starý a nesedl mi ani když byl nový. Co mě zklamalo je nový Rogue/XTrail. Jde stejnou cestou jako CRV, tedy chce oslovit co možná nejširší veřejnost, ale všechno dělá o něco hůře. Je fotogenický, ale ve skutečnosti je to taková šedá myš. Když stojí vedle CRV, či CX5, působí z nich nejvíce staře. Takže za mne: 1.CX5, 2.CRV, 3.RAV4, 4.Rogue, ... 78.Kuga :-)
Avatar - Verny_2013
4. 8. 2014 17:49
Re: Ideální SUV
S oběma mohu souhlasit jen z části. Ano Mazda CX5 je skvělé řidičské auto které má minimum chyb a navíc je i krásná. Ale jednu zásadní má - minimální možnost konfigurace, když chci k základu kožený volant a automatickou klimu tak příplatek 100000 Kč je fakt za hranicí únosnosti. Navíc ji už 2x zdražili a skyactive v ní zas až tak úsporný není jak proklamuje značka. CRV je na tom jízdně velmi podobně tedy skvělenavíc s bonusem opravdu velmi úsporného naftového agregátu. Ale ty krátké sedačky v autě za 700000 Kč fakt nechápu a zkousnout je nedovedu. To se dá tolerovat u Dustra ale nikoliv u CRV. Takže sorry japončíci, opět by se smál byť letitý nepříliš pohledný ale stále skvěle jezdící a výborně vybavený zvířecí hybrid z VW koncernové kuchyně.
4. 8. 2014 22:14
Re: Ideální SUV
Netvrdím, že sedáky nejsou krátké, rozhodně by mohly být delší. Ale CX-5, RAV4 i Forester je mají stejné tj. 480-490mm, Tebou zmiňovaný Tiguan dokonce jen 460mm. Možná, že je má lépe tvarované, to nemůžu posoudit, ale že by ostatní válcoval v délce, nevím nevím. Prostě v této cenové kategorii to bude (nejen v rámci SUV) víceméně stejné. I dobře vybavená Octavka za 900tKč bude mít pořád sedáky 480mm.
Avatar - Doval
3. 8. 2014 14:55
Radenie spiatočky
Viete mi niekto povedat, ci je mozne za jazdy omylom namiesto 6-tky zaradit spiatocku?
Ked auto stoji, tak je mozne zaradit aj 6 aj R. Je tam nejaka blokacia, ze ked je auto v pohybe, tak viac doprava ako po 5-6 sa neda zaradit?
Rozbalit vlákno
1
6. 8. 2014 12:17
Re: Radenie spiatočky
Nie, spiatočku počas jazdy nezaradíš.
7. 8. 2014 10:57
Motor 1.6 i-dtec
Uvažuju o koupi CR-V s tímto motorem. Přes týden krátké trasy do práce a z práce cca 9km 1 cesta + kratší pojížďky v okolí města, o víkendu chalupa nebo kratší výlety cca 2 x za rok dovolená Rakousko, Itálie.... Mám dotaz zda je na tento provoz motor vhodný. Zejména mám strach z DPF filtru. Prodejce tvrdí, že bych strach mít neměl, že je u tohoto motoru DPF "2.generace" a že oproti starší 2.2 i-dtec je to v pohodě. Prosím o rady popř. zkušenosti. Díky
Rozbalit vlákno
1
9. 9. 2014 13:25
Re: Motor 1.6 i-dtec
Tento motor nie je na denne jazdenie do prace - 9km.... Za taku kratku vzdialenost sa motor ani nezahreje. Tym padom stupa spotreba, DPF filter sa upchava skor a tiez motor trpi. Okrem toho , neviem kde mas chatu, no 4x4 sa neda objednat s tymto motorom. Na tvojom mieste by som zvazil benzin. Ono to co by si usetril na spotrebe pri nafte, dal by si do oprav....
Vlastnim 2.2 i-Dec, do prace mam 15km (denno denne). Zatial mi sice ani raz nezasvietila kontrolka DPF, no minimalne raz v tyzdni idem nejaku dlhsiu trasu (min 20 km) , kde na to trosku sliapnem. Tiez som bol tento rok v Chorvatsku. Auto bude mat 3 roky v Novembri, najazdene 26 tis.....