Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Audi A8 L 4.2 TDI – Jistě, pane ministře

Audi A8, které prošlo minulý rok modernizací, je již samo o sobě velmi luxusním vozem. Pokud však chcete víc, zvolte verzi Long a paket Audi design selection.
Zpět na článek
4. 8. 2014 09:17
4. 8. 2014 09:29
4. 8. 2014 10:16
11. 8. 2014 19:55
5. 8. 2014 08:43
5. 8. 2014 12:39
5. 8. 2014 13:30
4. 8. 2014 20:51
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
5. 8. 2014 08:51
5. 8. 2014 10:24
5. 8. 2014 13:33
6. 8. 2014 03:59
6. 8. 2014 08:56
4. 8. 2014 10:20
4. 8. 2014 21:01
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
4. 8. 2014 11:59
4. 8. 2014 14:54
4. 8. 2014 16:21
4. 8. 2014 18:23
5. 8. 2014 07:03
5. 8. 2014 10:15
5. 8. 2014 10:28
4. 8. 2014 09:17
čtyři a půl
No nevím, pro mně je tohle auto z D3 jednoznačně nejkomplexnější limuzínou. Má špičkové motorizace, v naftě a i v benzínu. Má nejlepší převodovku. Nejlepší interiér.
Slušel by mu jiný podvozek než vzduchový, ale jinak je to pro mně jasná volba.
Čtyři a půl hvězdičky? U mně za pět.
Rozbalit vlákno
27
4. 8. 2014 09:26
Re: čtyři a půl
Pro mě je teda zklamání to chování podvozku na nerovnostech (jenom z testu,nejel jsem s tim), jinak souhlas, taky se mi dost zamlouvá.
Akorát mi teda neni úplně jasný, kdo by si ho koupil mimo státní správu - na osobní používání to neni (cafra, nebudu si přece připadat jako lepší taxikář, v tom elku:)) a nechat se vozit.. no vlastně, proč ne.
4. 8. 2014 09:53
Re: čtyři a půl
Předfaceliftovou verzí s tímto motorem a v L verzi jsem v září najezdil asi 3.000 km (půl po česku a po půl po německu) a že by se choval nějak nestandartně na nerovnostech, toho si nejsem až tak vědom.

A kdo by si to koupil? Jezdil jsem s tím sám :-) a když jsem vezl nejen sebe, ale i někoho z rodiny, tak si připadali o poznání lépe, než v normální A8.
4. 8. 2014 10:30
Re: čtyři a půl
Jasně, musí to bejt parádní svezení.. ale neříkej mi, že kdyby sis kupoval nový luxusní auto za 4 mega pro ježdění sám/ve dvou, že si koupíš šoférskou limuzínu s masáží vzadu a ne třeba, co já vim, CLko/S coupe:)
Avatar - Belo13
4. 8. 2014 14:16
Re: čtyři a půl
To ano ale potom clovek, ktory soferuje takuto limuzinu vyzera ako pansky kocis
5. 8. 2014 22:27
Re: čtyři a půl
Pokud bych vlastnil podobnou limuzínu, bylo by mi srdečně jedno, jak bych vypadal/či co by si o mě ostatní mysleli, když bych i řídil :-! :-!
Avatar - 3_diamanty
4. 8. 2014 09:27
Re: čtyři a půl
4 a pol hviezdy mal aj vladca sveta mercedes S ( v ramci triedy ).... takze pochybujem ze Audine daju viacej ;-)

jasny kral triedy je tu S-ko ak neratame ultraluxusne a drahe maloseriove rollsy a bentleye a nejake dalsie uzkospecializovane alternativy ako rapide alebo panameru.....

Audi je po komplexnej stranke vlastnosti ktore si vymenoval mozno najvyvazenejsie ( aspon na papieri ) ale podla mna ten jeho dizajn je uz az moc nenapadny a vedla XJ alebo S-ka aj malo reprezentativny
4. 8. 2014 09:35
Re: čtyři a půl
Vládce světa dostal ve srovnávacím testu na pr... i od přestárlé 7čky. Vládce světa
s mizernou převodovkou, jedním dieselovým motorem v jedné výkonové variaci...
Avatar - woody-alien
4. 8. 2014 09:48
Re: čtyři a půl
To víš, někdo k podobným autům nemá moc co říct (míním sebe) a tak mlčí, jinej, vědom si svých bohatých zkušeností (vždyt se s auty v této kategorii něco najezdil ;-) ), prostě ví svoje. >:D Není nad podložený názor. :yes: >:-[]
Avatar - Ozzman
4. 8. 2014 10:29
Re: čtyři a půl
Hele jako brzdi, myslimm, že A8 byla v nějaké edici Need fro Speed, takže pár ostrých kol na okruhu zkusilo víc lidí, než jen Topper >:-[]

P.s. Mě se stejně nejvíc líbí 7er.... plakát patří jedině jemu >:D
26. 4. 2017 15:28
Re: čtyři a půl
Sorry ale BMW moc luxusní limuzíny neumí. Nelíbí se mi design. Teprve poslední 7ma se mi opravdu líbí, nicméně se mi stejně líbí víc Audi A8, protože je opravdu propracovaná do detailu. Když se na ní podíváš zvenku, má krásný jednolitý design. A to se dá říci už prakticky od první verze A8, né li již od verze V8. Audi nedělá nic přehnaného. Zachovává si vlastní identitu a i díky tomu jsou tyhle auta opravdu líbivá svou jednoduchostí ale současně promyšleností. Když se podívám na starší BMW 7, tak to vypadá, že předek navrhoval jiný návrhář a zadek taky. Přesně takhle na mě to auto působí. Ten kufr s nadkufrem vypadá fakt hrozně. Nechápu, jak tohle auto mohlo vyjet z linky s tímhle designem. Ale je to samozřejmě věc názoru. Já si nedávno koupil svou vysněnou A8 a jsem s ní opravdu spokojený. Nádherný interier, ačkoli mám verzi před Faceliftem, jsem tím autem doslova nadšený. Mám sice jen 3,0 TDI ale jsem s tím fakt spokojený. Tenhle motor jsem měl už ve své starší A6 a měl jsem trochu obavy, jak tohle skoro 2 tunové auto s tím pojede ale ty koníky navíc jsou znát a hlavně 8kvalt dělá z tohoto auta lepší motorizaci, než byla starší A6 se stejným motorem. jezdím s tím autem do práce přes půl Evropy a na jeden zátah s ním jedu 900 km a to auto mě prostě dostalo. To ticho v něm, skvělé sezení, skvělá muzika. Tohle všechno s téhle cesty dělá opravdu příjemnou záležitost.
4. 8. 2014 14:29
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Barrichello
4. 8. 2014 10:00
Re: čtyři a půl
Jo, nejlepší převodovku, 8st. ZF, kterou má ale krom Audi i Maserati, BMW, Bentley, Rolls, Dodge, Chrysler, Jeep, RAM a Range Rover >:D
4. 8. 2014 10:28
Re: čtyři a půl
Ano, nejlepší aktuálně dostupnou převodovku, řekl jsem něco špatně? Žel bohu ji nemá
S-klasse...
Avatar - Barrichello
4. 8. 2014 10:31
Re: čtyři a půl
Tak MB měl vždy vlastní převodovky.... Ty staré 5ti stupnové nebyly vůbec špatné
4. 8. 2014 10:43
Re: čtyři a půl
Nevím, mně na nostalgii moc neužije.
4. 8. 2014 11:39
Re: čtyři a půl
V čem je tahle převodovka lepší než sportovní ZFko u 7er?
4. 8. 2014 13:01
Re: čtyři a půl
Ona je stejná:-)
Avatar - white label
4. 8. 2014 14:00
Re: čtyři a půl
Jde o to, že tak povedený automat nemá i eSkláda., viz 10:28.
Avatar - Hammunasakra
4. 8. 2014 11:44
Re: čtyři a půl
Neni důležitý co u tebe, ve srovnávačce trochu překvapivě zvítězila končíci sedma která porazila i nový S-ko :yes:
Avatar - Dinar
4. 8. 2014 13:53
Re: čtyři a půl
Esko je mistr jedné polohy, esence konejšivé limuzíny, bohužel ne všem to stačí, pokud někdo chce, aby i takto velké auto umělo kromě komfortu fungovat i jízdně, pak musí jinam, A8 je z mého pohledu nejlepší koktejl, sedmička trochu ztrácí v opulenci ale jízdně funguje, a pak je tu ještě černý vzadu v podobě XJ, které jezdí nejlíp ze všech, ale doplácí na nedotažený vnitřek, marný infotainment a pár dalších drobností, které se v této třídě těžko odpouští.
Avatar - Hammunasakra
5. 8. 2014 07:06
Re: čtyři a půl
S tim Skem do jistý míry souhlasim, proto taky vyhrála 7ma a Sko bylo až druhý :-)
Avatar - Johny.Rico
5. 8. 2014 09:52
Re: čtyři a půl
Co myslíš tím nedotaženým vnitřkem? Jinak infotainment potřebuje dopilovat!
4. 8. 2014 09:29
Test
Ahoj, jak dlouho jste jí měli půjčenou?
Rozbalit vlákno
0
Avatar - poterienko
4. 8. 2014 09:56
Dinosaurus?
V8 TDI je takový dinosaurus, že má stejné zrychlení jako RS4, o desetinku pomalejší než 760i (šestilitrový dvanáctiválec) a nějaká turbíčka v 50d se na něj vůbec nechytají. Ono celkově diesely v A8 jsou velice rychlé, již základ v podobě 3.0TDI (184kw) položí na kolena většinu HH.
Rozbalit vlákno
82
4. 8. 2014 10:07
Re: Dinosaurus?
Dobrý den,

dinosaurus v tom smyslu, že u konkurence už osmiválcový diesel (bohužel) vyhynul. Jinak se jedná o prvotřídní motor.

S pozdravem, Ondřej Chamilla
Avatar - poterienko
4. 8. 2014 10:13
Re: Dinosaurus?
Děkuji za reakci (tady se jí člověk většinou moc nedočká :D). Nemyslel jsem to tak útočně, jak to asi vyznělo, ale spíše jsem chtěl vypíchnout to, jak se Audi dieseli v A8 povedli.
Avatar - fOE
4. 8. 2014 10:16
Re: Dinosaurus?
Jesteze ty HH jsou a vzdy byli o zrychleni v primce >:D :yes:
Avatar - Uživatel_5340709
4. 8. 2014 10:18
Re: Dinosaurus?
Na rovině o 3,0 TDI není sporu, tam se dá užít výkon v plné šíři, ale na okresce bych tak jistý proti HH nebyl, všechno co má tento motor od audi, tak to bojuje s velkou hmotností v přední části. Shodou okolností pořád ještě mám o tři roky starší S4 V8, a přestože je to samozřejmě qutattro, tak na členité silnici od jisté hranice je cítit jak to auto bojuje s vlastní hmotností, připomínám že mluvím o členité silnici.
Avatar - poterienko
4. 8. 2014 10:24
Re: Dinosaurus?
To je samozřejmě pravda, hmotnost se neschová. Byla to spíše narážka na to, že auto označovaná jako Hot jsou stejně rychlá v přímce (jediný porovnatelný parametr) jako základní (150kw verzi nepočítám, tu si koupí snad jen firma pro manažera kontroly dojení) diesel.
Avatar - Ozzman
4. 8. 2014 10:31
Re: Dinosaurus?
Taky sou pravda o něco levnější ;-)
Tohle je neporovnatelné.....
Avatar - Uživatel_5340709
4. 8. 2014 10:34
Re: Dinosaurus?
Jj, ono taky hodnotit tuhle A8 jen z hlediska dynamiky je nesmysl, na to je něco menšího. Kombinace kvalitního vnitřku, plus relativně velmi dobrá ovladatelnost - to je hodně neprůstřelný bonus audi. Tady je navíc výkon.
4. 8. 2014 10:30
Re: Dinosaurus?
Nevěř slepě všemu, co se kde píše... u VW Touareg s tímhle motorem se uvádí hodnota zrychlení 5,8 a v reálu je to 6,5. Nedivil bych se, kdyby to bylo tady podobné. Motor je to velice dobrý, nicméně lhaní v těchhle hodnotách není nic výjimečného.
Avatar - poterienko
4. 8. 2014 10:50
Re: Dinosaurus?
Koukal jsem na YT a dle měření s tou krabičkou, která měří zrychlení to dala A8 za 4.6s.
4. 8. 2014 10:59
Re: Dinosaurus?
tak to je fakt peklo
[odkaz]
Avatar - poterienko
4. 8. 2014 11:40
Re: Dinosaurus?
Na to jsem přesně koukal. Jinak je zajímavé, že na audi.cz jsou úplně jiné údaje zrychlení a to mnohem horší. U 4.2TDI je tam navíc uvedeno jen 350HP.
4. 8. 2014 12:51
Re: Dinosaurus?
To je před faceliftem, teď ho zvedli o dalších 30 koní.
4. 8. 2014 13:11
Re: Dinosaurus?
Psát tady u toho V8 TDI cokoliv o 760i je úplně mimo mísu. Zrychlení 0 - 100 je naprosto nic neříkající údaj. Každý jisto jistě odtuší, že zejména v rychlostech 100 a výše se V8 TDI ABSOLUTNĚ nechytá, píši z vlastní zkušenosti o 760i před faceliftem a aktuální A8. Ta se dokonce nechytá v rychlostech nad 100 na verze 50i.
Avatar - Hammunasakra
4. 8. 2014 13:16
Re: Dinosaurus?
Absolutně souhlasim, ale nejsem si jistej jestli to tady dopadne na úrodnou půdu ;-)
4. 8. 2014 14:54
Re: Dinosaurus?
nechce se mi verit, ze by auto s takovym vykonem a krouticim
momentem bylo nad sto km/h uplne marne:) vsak to ma parametry
lokomotivy, a musi to jet bez omezovac i tri sta..
Avatar - Hammunasakra
4. 8. 2014 15:24
Re: Dinosaurus?
S těma 300 km/h si člověče nejsem jistej. A nikdo neřiká že je nad 100 km/h marný, jen že 760i nebo 750i sou prostě rychlejší.
Tady nejsme v kategorii kde je nutnost šetřit za palivo, taky myslim že S8 je jasně lepší volba než nafta
4. 8. 2014 19:01
Re: Dinosaurus?
Tak 750i není rychlejší určitě. To je línej šmejd.
Avatar - Hammunasakra
4. 8. 2014 19:22
Re: Dinosaurus?
Žiješ v přesvědčení že 385 koní z Ingolstadtu je jasně lepších než 450 z Mnichova? >:-[]
Před loňskym přidánim výkonu byl rychlejší dokonce i fakt trochu línej Lexus LS hybrid :-)
11. 8. 2014 19:55
Re: Dinosaurus?
Zřejmě naráží na starší verzi 50i, kam BMW nedalo twinscroll turbodmychadla. Tenhle omyl napravili až s 6GC a posílením na 330 kW (a nějakou dobu trvalo, než se tahle evoluce dostala do všech modelů), pokud se nepletu.
4. 8. 2014 21:45
Re: Dinosaurus?
tady jsme si nerozuměli. Já celou dobu píšu "ve srovnání s 760i", když jsem reagoval na "V8 TDI je takový dinosaurus, že má stejné zrychlení jako RS4, o desetinku pomalejší než 760i (šestilitrový dvanáctiválec)..." tak jsem reagoval zkušeností, že na 760i se zejména v dálničních rychlostech tady to 4.2 tdi absolutně nechytá (a údaj 0-100 je v určitých situacích, jako je například tato, naprosto nic neříkající o skutečném charakteru vozu)
Jinak netvrdím, že je motor 4.2 tdi v rychlostech nad 100 marný. Není.

Ještě jsem tady pak zaznamenal tvrzení, že 750i je líná, nebo tak něco. Nemyslím si. 330kW tomu sluší a jede to slušně a rozhodně kultivovaněji než ta nafta (jinak srovnatelně - subjektivně). Sám teď jezdím v 550i, a tady cítím, že mám svižnější svezení než v A8 s tím 4.2 tdi.

Jinak, samozřejmě, 7er aktuálně tahá za nejkratší provázek a v tuto chvíli je asi nejméně racionální volbou (snad jen ta nabídka motorů mi připadá nejlepší), ale, pokud se nepletu, snad příští rok představí novou generaci.
Avatar - white label
4. 8. 2014 22:42
Re: Dinosaurus?
Ono by to nejdřív chtělo definovat jakou typickou hodnotu má "dálniční rychlost" a asi bude mít jinou hodnotu u nás a jinou třeba v Německu. Dále zkus definovat, co si máme konkrétně představit (jakou "míru rozdílu") pod pojmem "(se) absolutně nechytá"?
Co se 750i týká, dá se s tím docela souhasit, ale když už, tak bych A8L V8 TDI jízdně vůbec nesrovnával s 550i, ale logicky se 750Li. Když už "mícháme paliva", zůstaňme aspoň ve stejných třídách.
5. 8. 2014 06:27
Re: Dinosaurus?
Jel jsem s 550xi, jel jsem s 750i před faceliftem. Obě mně zklamaly. Zrychlení na stovku tam bylo nepochybně přes 5 sekund. Čekal jsem raketu a byl jsem z dynamiky vysloveně
zklamaný.
Navíc jsou ty motory tragicky poruchové, nevím, jestli se to tobě vyhnulo, ale spousta motorů 4,4 biturbo se nedožila sto tisíc km. Mluví se o tom motoru jako o nejhorším, co teď BMW vyrábí...
Avatar - Hammunasakra
5. 8. 2014 06:56
Re: Dinosaurus?
Jj kam jen ten svět spěje když benzínová V8 nevydrží už ani sto tisíc km ;-\
A prosim tě kde se vo tom mluví? Já mám komedie rád, tam bych určitě zašel >:-[]
Avatar - Dinar
5. 8. 2014 08:43
Re: Dinosaurus?
S tou dynamikou nevím, 50i jede jak má, vzhledem k číslům, ale s poruchovostí má Mig pravdu, aktuálně je to nejhorší bmw motor, výměny kolem sto tis. km jsou celkem běžné, většinou to řeší kulance, ale i tak, za ty love, nová verze, letošní, má tragickou spolehlivost řešit, uvidíme.
Avatar - Hammunasakra
5. 8. 2014 11:30
Re: Dinosaurus?
No dobře budu tomu věřit i když to je fakt šílený
5. 8. 2014 12:39
Re: Dinosaurus?
Na d-fens byl o tom docela dobrý článek: Bavorské motory: Z vrcholu přímo do propasti
edit: nejde mi to nyní spustit, tak namůžu hodit link, ale dohledat se to dá snadno
5. 8. 2014 12:48
Re: Dinosaurus?
už to není komedie?
Avatar - white label
5. 8. 2014 12:51
Re: Dinosaurus?
Je, ale Ha....sakrova. >:-[]
Avatar - Hammunasakra
5. 8. 2014 13:05
Re: Dinosaurus?
Máš to nebo máte k tomu někdo něco i z jinýho zdroje než z tohohle anonymu?
Avatar - Dinar
5. 8. 2014 13:30
Re: Dinosaurus?
Zkusil bych us fóra, tam je těch motorů nejvíc, ale obecně tyhle věci se dozvíš nejspíš od svého mechanika/serv. technika, samo že nikde nevylepují oznámení na sloupy. U těch motorů odcházejí vstřiky, hodně z nich nepřejde přes sto tis. bez toho, aby se nějaké nemusely měnit, horší je problém s praskáním bloků, zřejmě je potíž motor uchladit, začnou žrát olej a přidírají se.
Avatar - Hammunasakra
5. 8. 2014 13:50
Re: Dinosaurus?
Dík už vím kdo Mentuli je [odkaz] Právě to že od něj čtu takhle brutální odstřel ale nikde jinde sem v dnešní snadno zveřejnitelnejch informací nic podobnýho nenašel mě trochu udivuje Třeba vod Martina Vaculíka vim vo problémech s B47 ale vo tomhle ani nepíp. Mentuli to prezentuje jako masovej problém ale to fakt nevim. Při trochu větších trablech jako byly s TSI nebo THP se to prostě nedaří utajit a rozkřikne se to nejen na webu ale dostalo se to i do tištěnejch médií. Vodkud máš to s tou letošní verzí co to má řešit? Že maj hotovej novej R6 třílitr s označenim B58 sem už slyšel stejně jako že by snad měla vznikout nějaká úplně nová verze S63 pod taktovkou M divize tak třeba se to tim pořeší, jestli je teda co řešit
Avatar - Hammunasakra
5. 8. 2014 12:51
Re: Dinosaurus?
No spíš tragikomedie
Avatar - Hammunasakra
5. 8. 2014 12:59
Re: Dinosaurus?
NepřetVWařuj se >:-[]
Avatar - white label
5. 8. 2014 14:23
Re: Dinosaurus?
Jasně, já jsem "nepřítel" BMW číslo jedna, kam se na mě hrabe třeba FoKing se svými diskusními stoupenci... >:D
Avatar - Hammunasakra
5. 8. 2014 14:25
Re: Dinosaurus?
Fakt? Tak to sem netušil >:-[]
Avatar - white label
5. 8. 2014 14:28
Re: Dinosaurus?
Bohužel to není zdaleka jediné, cos netušil/netušíš... :-)
Avatar - Hammunasakra
5. 8. 2014 14:30
Re: Dinosaurus?
Nojo eště chvilku diskuzí tady a vypadne ze mě vim že nic nevim :-)
Avatar - white label
5. 8. 2014 14:32
Re: Dinosaurus?
Netuším co všechno netušíš, ale vím jistě, že je toho fakt hodně... :-O >:D
Avatar - Hammunasakra
5. 8. 2014 14:34
Re: Dinosaurus?
To je fakt, určitě většinu info nevim a neznám ;-)
5. 8. 2014 13:31
Re: Dinosaurus?
článek na D-F jsem četl s velkým zájmem, je tak měsíc starý, tuším... Docela mě polekal.
Já najezdil s 550i před fl asi 150.000 km a bez problémů uvedených v článku,
po fl zatím 55000.

pro whitelabel - nic ve zlém, ale nehodlám definovat ani jeden z těch pojmů, každý myslím pochopil, co jsem se snažil sdělilt.

Uvedl jsem zkušenost i se 750i, nic nemíchám.
Pokud by tě zajímalo něco konrétně, nemám problém s odpovědí, ale nebudu tu začínát ani s exaktními definicemi, ani s flame war.
Avatar - Hammunasakra
5. 8. 2014 06:58
Re: Dinosaurus?
Fakt musíš řešit tu dálniční rychlost? Prozradim ti že tu českou zvládá i tříválec 1.2, vo tý to asi nebude >:-[]
26. 4. 2017 15:44
Re: Dinosaurus?
No já si hlavně myslím, že tahle debata je vhodná, když budete porovnávat dejme tomu RS6 třeba s nějakou Mkovou 5kou. Uvědomujete si vůbec, že se bavíme o segmentu luxusních limuzín. Ve své podstatě jste mě tady přesvědčili o jediném, což si myslím už dlouho. Mercedes je především o tom luxusu a pohodlíčku. BMW je zase především o tom sportovním charakteru a Audi je takový rozumný kompromis mezi tím luxusem a sportem. Takhle na mě vždycky Audi působili vzhledem ke své největší konkurenci. Jinak porovnávat Benzínového max Bavoráka s Dieslovou Audi je ve své podstatě veliký klad Audi. Ale měli by jste porovnávat diesel s dieslem, nemyslíte?
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
4. 8. 2014 20:51
Re: Dinosaurus?
Toje sice mozne, ale zeby ten motor niecim vynikal (technologicky), sa povedat rozhodne neda.
Avatar - white label
4. 8. 2014 20:58
Re: Dinosaurus?
Svez se s 50d, který technicky vyniká použitím tří turb a pak s tímto V8 TDI. Velmi rychle (i přes svůj "vrozený" odpor ke všemu koncernovému) pochopíš, co je v reálném světě podstatnější pro řidiče/majitele podobného vozu.
Avatar - Hammunasakra
4. 8. 2014 21:04
Re: Dinosaurus?
Neznám údaje u týhle aktuální verze u který srovnali výkon právě s 50d ale do loňskýho podzimu byla právě 50d rychlejší než 4.2 TDI >:-[]
A rozumnej řidič/majitel podobnýho vozu sahne v týhle třídě radši po benzínu a je jedno jestli po S8, S500, XJR, 750i nebo 760i :yes: :-)
Avatar - white label
4. 8. 2014 21:14
Re: Dinosaurus?
Záměrně jsem napsal, ať se jde svézt, ne čučet do papírů, o čemž je hlavně právě i tvá reakce.
V téhle třídě se logicky hraje mnohem víc na pocity, než na papírové hodnoty, nebo stopky. Ondra to v textu testu vystihl naprosto trefně a s přehledem:
"Ostatně úroveň zrychlení je taková, že marně vzpomínám na jiný naftový automobil, který by dokázal téměř z jakékoliv rychlosti vystřelit tak nenuceně, ale intenzivně. Velký objem a osm válců se jednoduše nezapřou, takže tam, kde se třikrát přeplňovaný bavorský agregát naléhavě snaží posunout vůz vpřed, si osmiválec Audi jen odfrkne a s návykovou nenuceností teleportuje celý kolos vstříc horizontu.
Přitom se jedná o velmi kultivovaný agregát, který jde více slyšet snad jen ve městě, jinak ztichne téměř úplně, a když už něco slyšíte, nejsou to žádné pazvuky, ale líbezné bručení osmi válců." :yes:
Avatar - Hammunasakra
4. 8. 2014 21:27
Re: Dinosaurus?
Bezva. Tak přestaň psát propagační texty na TDI a zkus svou teorii aplikovat na sebe a svez se nejen naftou ale hlavně pořádnym benzínem. A budeš čumět. Když de totiž vo ty pocity který sou fakt nejdůležitější na čemž se shodneme nemá nafta prostě šanci. Vivat benzín ať žije V12 :yes: >:-[]
Avatar - white label
4. 8. 2014 21:40
Re: Dinosaurus?
Kličkuješ jak zajíc při honu. Co už ti taky v tomto případě zbývá...
Logicky porovnávám vrcholné diesely, tedy na jedné straně aktuální 4,2 TDi v A8L a na straně druhé 50d v 750Ld.
4.2 TDI překonává 50d i na papíře (výkonem, krouťákem, zrychlením), ale to není NIC proti rozdílu při reálném svezení, viz text který jsem citoval.

Benzínový (šestilitrový) V12 je benzínový V12 (jestli o tom náhodou nevíš, jsou i čtyřlitrové benzínové V8), ale třeba při dálničním provozu bude rozdíl (proti V8 TDI) v užitné hodnotě (včetně komfortu a kultivovanosti) minimální vzhledem k velmi rozdílným cenám nejen pořizovacím, ale i provozním.
Avatar - Hammunasakra
4. 8. 2014 21:49
Re: Dinosaurus?
Ty si na honu nikdy nebyl viď? No možná za zajíce >:-[]
Fakt bys měl přestat hulit, pak by se ti snad nestalo že v jednom příspěvku bájíš vo pocitech z jízdy a v dalšim se mě snažíš přesvědčit že mezi naftou a benzínovym V12 je vlastně naprosto minimální :-)
Je mi u zadku jestli je 4.2 TDI vo fous lepší než třílitr BMW, v týhle třídě je jasnou volbou benzín. A když chceš šetřit tak klidně V8 kterejch sem myslim vypsal docela dost, myslim že dokonce všechny. Ten V12 je jen bonbónek třešnička pro ty nejnáročnější.
Avatar - white label
4. 8. 2014 21:56
Re: Dinosaurus?
Jeslti tu má někdo z nás problém s chápáním psaného, tak já to určitě nejsem.
Co jsem asi tak jiného myslel tím: "Benzínový (šestilitrový) V12 je benzínový V12 (jestli o tom náhodou nevíš, jsou i čtyřlitrové benzínové V8), ale třeba při dálničním provozu bude rozdíl (proti V8 TDI) v užitné hodnotě (včetně komfortu a kultivovanosti) minimální !vzhledem k velmi rozdílným cenám nejen pořizovacím, ale i provozním.!" ?
Nejdřív zkus vždycky myslet a pak teprve piš, naopak ti to moc nejde.
Ještě jedna citace z testu pro tebe na závěr:
"Ještě koncem milénia byla volba takovéhoto typu auta s naftovým motorem brána jako něco nevhodného, nyní se ale dá najít pramálo důvodů, proč dát přednost benzinovému osmiválci před tímto naftovým. Vždyť zrychlení dieselu z nuly na sto kilometrů v hodině proběhne jen za 4,7 sekundy, agregát je nadmíru kultivovaný bez jakéhokoliv klepání či pazvuků a přitom ještě ušetříte za palivo. My jsme v testu jezdili za 11 litrů na sto kilometrů, klidnou jízdou mimo město se ale dá spotřeba udržet pod osmi litry."
Avatar - Hammunasakra
4. 8. 2014 21:59
Re: Dinosaurus?
Myslíš to 4litrový benzínový V8 který sem skoro přesně před hodinou doporučoval jako jasně lepší volbu než TDI? >:-[]
Nikdo neřek že nafta je nepoužitelná. Ale ty sám si zdůrazňoval důležitost pocitu a tam je benzín prostě lepší :yes: :-)
Avatar - white label
4. 8. 2014 22:25
Re: Dinosaurus?
"Jasně lepší volba" je samozřejmě nesmysl, protože tak černobílé to není ani náhodou, ale chápu, že pro tebe bude každý, kdo dá přednost V8 TDI před V8 TFSI, za hlupáka, který se tě omylem nepřišel zeptat na to, co je "jasně lepší volbou".
Jak píšu, běž se nejdřív svézt a pak se o tom můžeme racionálně bavit.
Zatím si s tebou můžu psát maximálně tak o tom, že zatímco V8 TFSI má + 37 KW, V8 TDI má pro změnu + 250 Nm...
Ne náhodou tím silně připomínáš Kylie, která aniž by někdy s V8 TDI jela (což několikrát sama přiznala), vždycky přesně věděla, že určitě nemůže být až tak dobrá... :*) >:-[]

P.S. Ke tvé editaci - pocitově je rozdíl mezi 50d a V8 TDI mnohem větší (samozřejmě jasně ve porospěch V8 TDI), než mezi V8 TDI a V8 TFSI, ale to je přesně to, co z papírů nevyčteš.
4. 8. 2014 22:27
Re: Dinosaurus?
Ale prd je to lepší volba...
Ve firmě máme tahle auta (předface) jako expresy na cesty do NL a po CEE, takže se pohybujou na dálnici v rychlostech okolo 180-220 km/h. Myslím, že tohle je pro D3 nejobvyklejší použití. Na palubě je ticho, klid, i v téhle rychlosti to tahá jako praštěné - takže co ti navíc přinese benzinová V8/V12? Kromě toho, že to při 200 km/h pojede za 20. Na pocity není nikdo zvědavej, ta auta slouží jako náhrada TGV nebo letadla.
A prosímtě Kajlí, piš "doporučovala".
Avatar - Hammunasakra
5. 8. 2014 07:04
Re: Dinosaurus?
To jako vážně? Já znám holku s šestiválcem která běžně jezdí 180-220 km/h na palubě ticho, klid, i v týhle rychlosti motor táhne jedna radost a je to jen třílitr - takže co ti navíc krom vyšší spotřeby a nákladů přinese V8? A bacha, tohle je skutečnost! >:D
A prosim tě neřikej mi Kajlí, Kylie fakt nejsem >:-[]
Avatar - Dinar
5. 8. 2014 08:51
Re: Dinosaurus?
S aktuální S8 mám najeto pár tisíc, a před pár týdny jsem honil po autobahnech i S7. Ono to mimo dálnice ani pořádně nejde, při výkonech, které přeplňované V8 dnes mají, a když to vezmeš komplexně, tak ti ten motor v autě typu A8 prakticky nic navíc oproti V8 tdi nedá, v S7 je víc slyšet, zvuk pod plynem je fajn, ale v S8 už to takové divadlo není a V8 tdi nezní o mnoho hůř, vím rouhání, ale tak to prostě je. Zátah pocitově lepší u tdi, pro limo je to prostě lepší volba i vzhledem k ekonomice provozu, jet s S7 za 45 litrů není žádné umění, s V8 tdi to nejde.
Avatar - Dinar
5. 8. 2014 10:24
Re: Dinosaurus?
Ještě taková zajímavost pro tebe, dostal jsem se "do křížku" s TT RS a byl jsem překvapenej, jak ji S7ka vyprášila, od dvou set nahoru se nechytalo dost výrazně, tam už se větší výkon projevil, přesto bych tipoval, že díky výrazně nižší váze bude TT vyrovnanější soupeř. ;-)
Avatar - white label
5. 8. 2014 12:08
Re: Dinosaurus?
Tak v rychlostech nad 200 mě to nepřekvapuje (ten výkonový rozdíl tam nemůže smáznout pouze rozdíl jejich hmotností), nehledě na to, že dnes už na to "vyběhlé" TTRS stačí i aktuální TTS s R4. Ale zajímalo by mě, kde (typ silnice) ses s ní dostal do křížku?