Husté mraky bílého dýmu předznamenávají jeden z nejzajímavějších soubojů letošního roku. Nové BMW M4 Coupé svede s Audi RS5 bitvu o korunu krále sportovních kupé.
Test jsem četl, naměřili zrychlení u M4 na stovku za 4,5 sekundy. U RS5 to bylo 4,2.
Trošku zklamání. Oproti předchozí M3 je to přece jen lehčí a výkonnější.
No, nejspis jo, ale i tak by mi to bylo uprimne jedno. Tu jsme jednoduse na hrane toho co jen zadni hnana naprava dokaze efektivne prenest na silnici pri startu z 0 a 550Nm jen na dvou kolech. Jakonahle clovek prestane uvazovat starty ze svetel tak nizsi hmotnost, lepsi prubeh Nm a mensi ztraty proti 4*4 u audi davaji vsechny trumfy do rukou BMW.
A ruku na srdce, resit u 0-100 desetinky je spis pro deti. ;-)
M4 vs RS5
0-200 13,1 vs 14,7 podle měření Autotbidlu 15,4 s
Ty 0,3 desetiny sekundy ve zrychlení z nuly na stovku zas tak moc nejsou. Jakmile sou auta v pohybu vždycky je rychlejší BMW a když přijdou zatáčky tak skoro krutě rychlejší
Asi by sis ten test měl přečíst. Ani vzdáleně to nebylo s odřenejma ušimahla. A hlavně je tam nečekaně dobře napsáno v čem je hlavní rozdíl mezi těma autama a to nemá co dělat se stářim auta. A myslim že dost jednoooostranně zaměřenej jossalito to ví a při čtení kde M4 prolítne zatáčku jak baletka Audi s těžkym předkem jede po tečně ven a nespasí to ani quattro musel trpět. A díky svýmu VWomezení kdy cokoli koncernovýho je :yes: a všechno vostatní :no: se teď tady snaží výsledek testu zpochybnit nebo aspoň trochu shodit.. :-)
Po tečně ven nejde, dost často se to auto /hodnotím dle o jednu generaci staršího modelu/ chová jako zadokolka - mírně přetáčivý smyk, zadek dostává víc, někdy se sune celá bokem ven. Spíš se těžko hledá limit co si s ním můžeš dovolit, protože odezvy od kol a řízení "pokrývá" neustálá hmotnost. Ale bavíme se o okresce a hrbolatější silnici. Táhlé zatáčky /nad 100/, dobrý asfalt - vše zmizí.
Dá se s tím žít, naučíš se na to dávat pozor, V8 nikdy neomrzí ;-) , poslední model má super vnitřek, je to věc volby. A ještě jedno prvenství široko daleko tenhle motor má - spotřeba, s tím se musí počítat.
Atmo V8 je bomba ale tady je zjevně blbě uloženej. Asi to chtělo kabinu vo pár cm dozadu a nacpat tam motor. Takhle prostě má vliv na chování vozu a to je špatně. Zvyknout se dá samozřejmě na všechno ale i tak mi to přijde jako velká chyba která zřejmě šla řešit. Spotřebu nekomentuju, ta k takovemhle autum prostě patří. Kdo chce šetřit může si do nich koupit 2litrovou naftu :-)
To je jasné, když otevřeš haubnu, tak je vidět jak to tam cpali, cpali a cpali, chladič a výměník klimy je těsně za plastem předního nárazníku, každej trochu větší ťukanec je pomalu neštěstí 8-s:-) , výměna rozvoďáku znamenala motor trochu ven. Ale když to auto řídíš /já mu říkám "polotank"/ je ti rychlejší bmw ukradené.
Hmm, asi neumíš číst. V tom testu nevyhrála M4 rozhodně jen o zrcátka. Nevím, jak je test objektivní, ale podle nich je to dost jasný.
No, každému,co jeho jest ;-)
Z doterajších informácií jasne vyplýva, že Audi RS5 vidí len zadné svetlá v diaľke miznúceho BMW M4. Inými slovami, v porovnávacom teste na celej čiare vyhralo logo s bielo-modrou šachovnicou. Na okruhu aj na ceste. Netreba však zúfať.
To "netreba však zúfat" bylo asi pro tebe.A že si někdo nevidí do držky je fakt.
Nemám si co představovat. Tyhle auta mě nijak zvlášť neberou, mám jiné priority.
Ale tys tím chtěl spíš říct, že nemám na auto za 3 mio, viď? Ne, nemám. No a?
Nehemží.Tady se nehemží lidmi, co si kupují M4 a RS5. Ale ti, co kupují, je mají na ježdění do sámošky? Tohle jsou auta na dovolenou? Já si doteď myslel, že tohle auto si koupí velmi dobrý a rychlý řidič.A ten asi ocení výhody BMW. Já jako pomalý řidič ne.Proro bych si M4 nekoupil, ani kdybych na ni měl.
A když ji člověk v garáži nenechá, tak se M4 obrátí vniřnostma ven, začne jezdit po svislých plochách a uhrane celou jeho rodinu nebo co? >:D M4 bude za mokra kvůli nedostatku trakce výrazně pomalejší, to je vše...
Se vší vážností bych ti pak rád připomněl, že aquaplaning vůbec nerozlišuje, zda je auto AWD nebo RWD, ten má rád pouze široké salámy na kolech....
No, to ovšem hovoříš jen o jeho podstatě a teoretické situaci, kdy ho chytneš na všechny čtyři kola současně.
Zajisté ti nemusím vysvětlovat, že k takovým "ideálním" situacím v reálném prostředí dochází velmi, velmi a velmi zřídka.
No a vidíš, pak tu máš situaci, kdy M4 na předních kolech nemá žádný výkon, který by donutil pneumatiku odvést vodu a hned další problém, použité pneu...
Chlapci, vtipní jste pro mne především vy.
Pneumatika s drážkami, funguje také především jako pumpa. Odvádí vodu (v jakékoliv formě) pryč. Tak, aby došlo k maximalizaci styku gumy s vozovkou.
Tákže, když se ti kolo neprotočí (navíc), pumpa nezafunguje (navíc), voda se neodvede - rychleji.
Jednoduché, prosté, jen to umět uchopit. ;-)
PS: klidně jezdi na slickách, když máš jiný názor. :-D
Vidím, že jsem ti to napsal pozdě...
Takže je to vlastně jednoduché/prosté, jen to umět pochopit: "když se ti kolo neprotočí (navíc)", nemůže dojít ani "k maximalizaci styku gumy s vozovkou"..., nebo taky jinak, aby se zajistila maximalizace styku gumy s vozovkou, musí se ti kolo protočit (navíc)... >:D >:-[];-)
jossalito, oukej, to ovšem hovoříš jen o podstatě funkce pneumatiky a teoretické situaci. Zajisté ti nemusím vysvětlovat, že k takovým "ideálním" situacím, kdy se díky poháněné přední nápravě "prohrabeš" zpátky k asfaltu a trakci v reálném světě dochází velmi, ale velmi zřídka...
...takže ani nemusím dodávat, že v té běžné situaci se z auta zkrátka stane loďka a plave... Prostě v tomto si RS5 a M3 nemají co vyčítat, i kdyby ses na hlavu stavěl. A při jízdě na krev je vytrestá kdejaké Clio Sport na úžovkách. :-!
Pokud se jedná o aquaplaning tak se neprohrabe ani velmi zřídka. Je to podobné jako by ses chtěl na (tenčí) vrstvě sněhu (aniž bys snížil rychlost!) prohrabat na asfalt s tím, že ti pak ta lepší adheze na asfaltu umožní jet dál rychle/rychleji. Při aquaplaningu před sebou pneumatika tlačí vodní klín a plaveš/kloužeš/surfuješ po souvislé vrstvě vody (což nebývá jen malá "kaluž" o ploše podobné ploše styku pneumatiky s vozovkou). Jediný lék na vzniklý aquaplaningu je co nejplynuleji zpomalit, jestli se někdo domnívá, že se z toho dostane díky protáčení hnaných kol, tak mu přeji hodně štěstí, protože víc pro něj udělat stejně nemohu. ;-)
S5 je ve vztahu k 335i asi jako RS5 k M3/4. Má vyšší výkon, a přitom je na okruhu pomalejší. V tom testu píšou, že RS5 má poměr hmotnosti 60% na předek a 40% na zadek a je dost těžkopádná a nedotáčivá.
Nevím, jestli bys neměl přehodnotit některé své závěry. Ale nenutím ti to, samozřejmě.
No osobní dojem je jedna věc, a fakt, že RS5 prohrála s M3 a S5 s 335i, je fakt.
I na mokru.
Jestli jsi ale čekal potoky vody, tak to se musím podívat po jiném testu:-)
Nová M3 je určitě rychlejší než RS5 a to o dost, atmosféra proti turbu je bez šance i přes vyšší počet válců. U S5/S4 vs 435i/335i je to ovšem přesně naopak, stačí si vyhledat porovnávací testy nebo časy na okruhu, kde i na suchu S5 435i rozmašíruje poměrně velkým rozdílem.
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Pak se ale clovek podiva na cenu stock 435i a cenu stock S5 a dojde mu ze by proti S5 mel stave az 435 posilenou o prvky z M performance. Takze posilenou na 340k, jine brzdy a podvozek a cenou se furt vejde proti zakladni S5 ktera ony upravy ma tak jako tak a taky proto ona cena. Vykonem si budou konkurovat taky vic a vysledek uz tak jednoznacny urcite nebude ;-)
Jenže stock verze S4/S5 je už hodně slušně vybavená a potřebuje minimum příplatků. Stock verze 435i je holobyt, který se dovybavuje. Takže srovnatelně vybavené verze "as tested" jsou prakticky za stejné love. Nevýhoda S4/S5 je, že se nedá koupit v holobytu (což ale stejně dělá asi jen málo lidí).
Můžu potvrdit z vlastní zkušenosti /pár chytrolínů to tu vyžaduje, myšleno obecně, ne osobně/, že V8 zabíjí to auto hmotností na předek. Quattro to zachraňuje, ale na limitu v zatáčkách to není extra příjemné to řídit, i podobně se tváří borec z autobildu, když řídí RS5. Tohle by poprvé mohl smysluplně vyřešit downsizing na šestiválec 3,0 TFSi.
Mozna by jsi se s nama mohl podelit jestli jsi na svou moudrou uvahu prisel pri cteni teto vety: "v porovnávacom teste na celej čiare vyhralo logo s bielo-modrou šachovnicou. Na okruhu aj na ceste" nebo ktere jine?
Jinak tve cisteVWkoncernove fanouskovstvi se ti kdysi darilo schovavat lepe, musis na sobe zapracovat :yes:
Srovnavat auta, ktera jsou koncepcne od sebe ca. 6 let (neberu v potaz facelift A5) = ne prilis relevantni test. Je to jako srovnavat treba minulou generaci BMW 7 a soucasnou A8.....nebo treba naopak ;)
Takze takovy test celkem k nicemu a s jasnym vysledkem. Navic mi neprijde uplne objektivni hodnoceni v nekterych ohledech - Audi ma za motor 18, BMW 17 a zvuk ma dokonce BMW lepe hodnoceny...ja bych vzdy preferoval V8, i kdyz samozrejme urcite i V6 od BMW je vyborny. A zajima me jak objektivni je hodnoceni zvuku? Ridicsky na lmitech je BMW lepsi, jasne.
Jak nedávno dopadlo srovnání končícího BMW 7, novýho S a A8 myslim všichni víme. Nebo aspoň většina z nás :-)
Jo a šestiválec v BMW je řadovej takže R6 ;-)
A test hlavně ovlivnila koncepce a konstrukce obou aut která nemá se stářim co dělat. Novou RS5 porazilo i starý M3 eště s V8 a stejně to dopadlo u S5 vs 335i
Audi zabíja motor pred prednou nápravou, alebo priamo nad ňou, kdež to BMW má motor za ňou a to mu dáva výhodu a samozrejme, že je to čistokrvná zadokolka a ktomu si tam dokážeš vypnúť celú stabilizáciu a nekafre ti do toho elektronika, kdežto u AUDI to nesprávíš.
BMW dnes elektronicky přibarvuje zvuk i 35i a podle mne naprosto zbytečně. M4 na tom není jinak. Kdežto RS5 nic takového nemá (avšak nejlépe znějící V8 to tedy podle mne není).